Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (21 minutter siden):

Men som vanlig så vrir du på ting som blir sagt.

Men du skriver som om det gjelder mesteparten?

leticia skrev (22 minutter siden):

Ja, selvsagt, er du indoktrinert hos Mads Larsen?  :rofl:

Vi pleier å ha søndagsmiddagene sammen. 🥗

leticia skrev (24 minutter siden):

Man merker stort sett forskjellen på en som bare er nervøs, og en som er sosialt klønete (og at det ligger i personens personlighet å være slik). Men sosialt klønethet kan øves opp, men det kreves mye jobbing med seg selv. 

Men ofte er det verdt å gi dem en sjanse om dem ellers virker bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Men du skriver som om det gjelder mesteparten?

Jeg skriver flere, det er i utgangspunktet mer enn 1. 

Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Vi pleier å ha søndagsmiddagene sammen. 🥗

Så koselig, men du må ikke ta alt han sier for god fisk ;) 

Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Men ofte er det verdt å gi dem en sjanse om dem ellers virker bra.

Ja. Men selv om man gir noen en sjanse så må de kunne tåle et nei hvis den ene finner ut at man ikke er kompatible. Det er ikke veldig kult å bli plaget eller stalket fordi noen ikke godtar et nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Så koselig, men du må ikke ta alt han sier for god fisk ;) 

Har noen gode poenger når det kommer til partnerverdi.

leticia skrev (2 minutter siden):

Ja. Men selv om man gir noen en sjanse så må de kunne tåle et nei hvis den ene finner ut at man ikke er kompatible.

Ja, folk må akseptere et nei. 

leticia skrev (3 minutter siden):

Det er ikke veldig kult å bli plaget eller stalket fordi noen ikke godtar et nei

Du har opplevd å blitt stalket 2 ganger, høres ut som du har vært ganske uheldig.

Men det er heldigvis ikke så vanlig. Tror heller ikke sosial klønet førte til den slag type oppførsel, siden det må ha vært noe mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (39 minutter siden):

Har noen gode poenger når det kommer til partnerverdi.

Nei, absolutt ikke -  tvert om. Denne artikkelen om poengene hans er mer passende for et sivilisert samfunn som vårt.

https://www.nordnorskdebatt.no/kvinnfolk-er-umulig-a-styre-undergangen-er-nar/o/5-124-316415

Kassettspiller skrev (40 minutter siden):

Du har opplevd å blitt stalket 2 ganger, høres ut som du har vært ganske uheldig.

Jeg tror faktisk ikke dette er så uvanlig som du fremstiller det som.

Lenke til kommentar
bakoversalto skrev (3 minutter siden):

for en lang tråd, er det kommet frem til noen innsikter de fleste er enig om?

Statistikken sier vel det meste her. Både kvinner og menn sliter på Tinder, bare på forskjellig måte. Kvinner får for mye oppmerksomhet på appen, og menn for lite (sånn grovt regnet). (Som også har noe med kjønnsfordelingen på appen å gjøre, da 3 av 4 brukere er menn).

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Statistikken sier vel det meste her. Både kvinner og menn sliter på Tinder, bare på forskjellig måte. Kvinner får for mye oppmerksomhet på appen, og menn for lite (sånn grovt regnet). (Som også har noe med kjønnsfordelingen på appen å gjøre, da 3 av 4 brukere er menn).

virkelig? trodde faktisk at det kanskje ville vært flere kvinner som brukte dating apper, er dette sant for under 25, f.eks? Er ikke helt overraskende for meg at apper er utilstrekkelig i å hjelpe menn og kvinner finne hverandre. men det funker veldig for mange. Høres ikke så romantisk ut å fortelle folk hvordan dere møttes da. Men så møttes mine foreldre på jobb i et fengsel så, kunne vært verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
bakoversalto skrev (11 minutter siden):

virkelig? trodde faktisk at det kanskje ville vært flere kvinner som brukte dating apper, er dette sant for under 25, f.eks? Er ikke helt overraskende for meg at apper er utilstrekkelig i å hjelpe menn og kvinner finne hverandre. men det funker veldig for mange. Høres ikke så romantisk ut å fortelle folk hvordan dere møttes da. Men så møttes mine foreldre på jobb i et fengsel så, kunne vært verre.

Jeg har ikke oversikten om det er forskjell over og under 25. Men hvis man ser på dette:

60 % av guttene er på Tinder for å finne en sexpartner, mens dette gjelder for 23 % av jentene.   

https://blogg.forskning.no/berit-skogs-blogg/love-me-tinder/1103116

Så er det kanskje ikke så rart at det blir skjæring, altså når man har så forskjellige årsaker til at man bruker appen.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (11 minutter siden):

Målet mitt er at flere finner seg en bra partner, både kvinner og menn.

Ingen skal tvinges, men man kan jo hjelpe dem. 

Ønsker man hjelp så bør man heller få hjelp hos  tinderfotograf el.l i stedet for å lytte til søndagsmiddagkompisen din 😛 Det nytter uansett ikke å legge skylden over på ett kjønn for at det ikke funker. Man må sette seg inn i hvordan appen fungerer for begge kjønn hvis man har som mål å hjelpe flest mulig til å bli par. (Og så må man ta i betraktning at ikke alle er på appen fordi de ønsker en langvarig partner heller).

Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Ønsker man hjelp så bør man heller få hjelp hos  tinderfotograf el.l i stedet for å lytte til søndagsmiddagkompisen din 😛

Men synes han har noen poeng. Selfølgelig så må folk ta til seg råd for å vise frem sine bra sider.

Men vi snakker også om menn som har gjort sitt, men likevel ikke får noe. 

leticia skrev (6 minutter siden):

Det nytter uansett ikke å legge skylden over på ett kjønn for at det ikke funker.

Men dem har jo også noe av skylda. 

leticia skrev (7 minutter siden):

Man må sette seg inn i hvordan appen fungerer for begge kjønn hvis man har som mål å hjelpe flest mulig til å bli par. (Og så må man ta i betraktning at ikke alle er på appen fordi de ønsker en langvarig partner heller).

Ja, velg riktige menn og blokk dem som ikke er det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (8 minutter siden):

Men synes han har noen poeng

Ok, jeg syns ikke han har det.

Kassettspiller skrev (9 minutter siden):

Men vi snakker også om menn som har gjort sitt, men likevel ikke får noe. 

Ja, du tenker på matcher nå? Som nevnt så er 3 av 4 brukere menn, det gjør det vanskeligere for menn enn kvinner å få matcher. Hvis man flytter diskusjonen utenfor Tinder, så er det også noen der som aldri ender opp i forhold. Det er sånn sett ikke noe nytt. Folk som ikke lykkes utenfor Tinder  lykkes som regel heller ikke på Tinder. Se beskrivelsen i artikkel under.

https://www.forskning.no/ntnu-partner-sex/tinder-er-bortkastet-tid-for-de-fleste/1600397

Kassettspiller skrev (14 minutter siden):

Men dem har jo også noe av skylda.

At det ikke funker handler nok mye om at tilgangen er så stor, og at man har forskjellige ønsker  (som illustrert over at 60 % menn er på Tinder for sex  mens kun 23 % av damene er det).

Kassettspiller skrev (16 minutter siden):

Ja, velg riktige menn og blokk dem som ikke er det. 

Ja. Men man trenger ikke nødvendigvis å blokke. Men det er noen ganger nødvendig hvis man kommer borti noen som ikke vil la deg være i fred etter du har avvist dem.

Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Ja, du tenker på matcher nå? Som nevnt så er 3 av 4 brukere menn, det gjør det vanskeligere for menn enn kvinner å få matcher. Hvis man flytter diskusjonen utenfor Tinder, så er det også noen der som aldri ender opp i forhold. Det er sånn sett ikke noe nytt. Folk som ikke lykkes utenfor Tinder  lykkes som regel heller ikke på Tinder. Se beskrivelsen i artikkel under.

Jeg har egentlig skriv flere ganger angående partnerverdi. Kvinner velger ikke menn med samme partnerverdi, men sikter til menn med høyere partnerverdi. 

Dette fører til at menn med høy partnerverdi får masse damer og velger kun noen av dem om dem ser etter forhold. Ellers ender kvinner med kortvarig relasjon med slike menn og ønsker ikke å senke kravene etterpå.

Dette fører til at dem blir ufrivillige single kvinner. 

I tillegg venter kvinner lengre med å skaffe seg barn og når dem skal søke partner, så er dem redd for å fremstå som desperate. Da blir dem gjerne mer tilbaketrukket. 

https://www.stk.uio.no/om/aktuelt/i-media/2024/–-menn-blir-bortsortert-av-kvinner-og-kvinner-bort.html

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

leticia skrev (10 minutter siden):

At det ikke funker handler nok mye om at tilgangen er så stor, og at man har forskjellige ønsker  (som illustrert over at 60 % menn er på Tinder for sex  mens kun 23 % av damene er det).

Hvorfor så mye klaging over dårlige menn? Hvorfor ikke velge dem andre når man har så mye tilbud?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Jeg har egentlig skriv flere ganger angående partnerverdi. Kvinner velger ikke menn med samme partnerverdi, men sikter til menn med høyere partnerverdi. 

Dette fører til at menn med høy partnerverdi får masse damer og velger kun noen av dem om dem ser etter forhold. Ellers ender kvinner med kortvarig relasjon med slike menn og ønsker ikke å senke kravene etterpå.

Dette fører til at dem blir ufrivillige single kvinner. 

I tillegg venter kvinner lengre med å skaffe seg barn og når dem skal søke partner, så er dem redd for å fremstå som desperate. Da blir dem gjerne mer tilbaketrukket. 

https://www.stk.uio.no/om/aktuelt/i-media/2024/–-menn-blir-bortsortert-av-kvinner-og-kvinner-bort.html

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

Å bruke  artikler om ens uttalelser som jeg allerede har sagt at jeg ikke syns har noen gode poeng har liten hensikt. Men jeg har lest gjennom dem begge  og syns fremdeles ikke at han har noen gode poeng. Dog så syns jeg at det var noen gode argumenter fra de kvinnene som også er intervjuet i artiklene i forbindelse med hans uttalelser.

Partnerverdi kan være svært variabelt. Ens 5 -er kan være en annens 8 - er (hvis vi skal tallfeste dette). De fleste velger faktisk en med cirka lik bakgrunn som dem selv. Kvinner sikter kanskje litt høyere enn menn når det gjelder partnerens økonomi / status. Menn går litt mer  etter utseende og ungdommelighet.

Kassettspiller skrev (1 time siden):

Hvorfor så mye klaging over dårlige menn? Hvorfor ikke velge dem andre når man har så mye tilbud?

Hvorfor så mye klaging på kravstore kvinner? Hvorfor ikke bare skjerpe seg og forbedre profilen sin slik at man får flere tilbud?

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...