Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Ja, når hun skrive NO ONS og får menn som vil ha ONS, er det sikkert "profilen hennes som tiltrekker seg feil type menn". Man må vel kunne forvente at menn respekterer det som står i en slik profiltekst og/eller kan norsk godt nok til å klare å forstå hva noe sånt faktisk betyr.

Dette er 100% skylden til den som ikke respekterer profileierens ønsker og 0% skylden til profileieren. Eller er liksom oppfølgeren at det kanskje sto for langt nede i teksten, slik at lite leseutholdne tilbakestående menn ikke orker lese så langt?

Kassettspiller her viser bare at det ikke er alt man kan lese seg til, hun har ingen erfaring med appen selv.

Bare obs på en ting,  jeg var ikke ute etter norske brukere, så norsk hadde ikke funket. "NO ONS" er ganske internasjonalt ☺️

Det var ikke mye tekst, og NO ONS stod helt øverst  så de trengte ikke lese  mye 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Trådens siste side er jo ellers helt frikoblet for alle realiteter. Hvem faen havner i posisjonen "følelser som overstyrer" mens man sitter på en sjekkeapp?!

Finnes folk som gjør det. Hørt om tindersvindel?

knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Eller er liksom ideen din at hvis hun velger menn med skjegg får hun andre resultater enn menn uten skjegg?

Du liker å misforstå med vilje. Tror du skjegg påvirker hvordan en person er?

Det går ann å ta forhåndsregler og finne menn som passer for deg.

knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Det er jo flott hvis folk i tråden er modige og selv står frem som slike emosjonelle dyr, men jeg kjenner meg i alle fall ikke gjen i løpet av min tid på Tinder (eller i datingverdenen ellers - intellektet har alltid siste ord).

Dine innlegg virker veldig styrt av det emosjonelle. Sårt tema?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (11 minutter siden):

Har de alle profiler som tiltrekker seg "feil menn" tenker du?

Kanskje

Hva med å heller innse fakta, at menn på Tinder i hovedsak er ute etter sex, ikke langvarige forhold. Og at flere av de som faktisk er ute etter langvarige forhold dessverre ikke er sosialt kompatible med kvinnene, fordi de er sosialt klønete.

Det er riktig å filtrere bort menn som ikke ønsker forhold når man selv ønsker det, men poenget er at det også finnes menn som er ute etter det.

Men hvorfor tror du at menn som ønsker langvarig forhold er sosialt klønete? Hvor har du det ifra?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (23 minutter siden):

Trådens siste side er jo ellers helt frikoblet for alle realiteter. Hvem faen havner i posisjonen "følelser som overstyrer" mens man sitter på en sjekkeapp?! Her må noen ha røyket noe som ikke er tillatt etter norsk lov.

Det er jo flott hvis folk i tråden er modige og selv står frem som slike emosjonelle dyr, men jeg kjenner meg i alle fall ikke gjen i løpet av min tid på Tinder (eller i datingverdenen ellers - intellektet har alltid siste ord). Jeg tipper Letitia vet godt selv hvordan hun selv fungerer, også - og kan fortelle om hun er emosjonell når hun sitter og sveiper, eller kalkulert og intellektuell.

Regner med du sikter til mine poster, jeg snakket slettes ikke om @leticia, bare så det er sagt. Jeg svarte kun på sitering av henne.

Nekter du for at mennesker er emosjonelle skapninger? 😅

Ellers er det jo litt fascinerende at du er hevet over folk flest. 😁

Jeg generaliserer basert på mine erfaringer med folk flest. 

Endret av Duriello
😝
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Poenget er at det er VELDIG mye generisk der ute, hvor det er vanskelig å si hvem som er bak en profil.

Ja det er det.  Men har avslørt både bots og falske profiler likevel.

knopflerbruce skrev (18 minutter siden):

Hvem faen havner i posisjonen "følelser som overstyrer" mens man sitter på en sjekkeapp?!

Hehe, nei følelsene kommer ikke på så lett 😅

knopflerbruce skrev (19 minutter siden):

Jeg tipper Letitia vet godt selv hvordan hun selv fungerer, også - og kan fortelle om hun er emosjonell når hun sitter og sveiper, eller kalkulert og intellektuell.

Jeg er statistisk og analysert anlagt, og  nærmere isdronning enn følelsesmessig vrak, så havner fint under kategorien kalkulert og intellektuell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (9 minutter siden):

Men hvorfor tror du at menn som ønsker langvarig forhold er sosialt klønete? Hvor har du det ifra?

Vi snakker fremdeles om Tinder, ikke sant? Jeg har det fra egen erfaring med Tinder ut fra folk som jeg snakket med. Det beste eksemplet er han som til slutt endte opp med å stalke meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Vi snakker fremdeles om Tinder, ikke sant? Jeg har det fra egen erfaring med Tinder ut fra folk som jeg snakket med.

Og problemet med sosialt klønete er fordi?

Og hvor går grensen din fra normal til at det er sosialt klønete?

Så er det ikke sikkert det du opplevde med menn som ønsker forhold er representativt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Og problemet med sosialt klønete er fordi?

Fordi at man ikke ønsker å bli kjent med / gå inn i forhold med en slik en kanskje?

Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Og hvor går grensen din fra normal til at det er sosialt klønete?

Det kan variere,  har ingen fast grense på det. Men at man prater på en slik måte at man skremmer damer  vekk i stedet for å tiltrekke seg dem.

Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Så er det ikke sikkert det du opplevde med menn som ønsker forhold er representativt 

Det er ikke sikkert. Men begynner du ikke å bli lei av å finne på unnskyldninger for menn og samtidig lete etter negative årsaksforklaringer hos meg og andre damer på appen? Hvis man er villig til å høre på menn, om deres opplevelser på appen hvor man  mener at for lav høyde og økonomisk status  / helse er viktig, så burde man også kunne høre på kvinners opplevelser om at altfor mange menn kun er ute etter en ting, og at endel andre av mennene på appen mangler sosiale antenner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (23 minutter siden):

Regner med du sikter til mine poster, jeg snakket slettes ikke om @leticia, bare så det er sagt. Jeg svarte kun på sitering av henne.

Nekter du for at mennesker er emosjonelle skapninger? 😅

Ellers er det jo litt fascinerende at du er hevet over folk flest. 😁

Jeg generaliserer basert på mine erfaringer med folk flest. 

Det sagt, jeg er ikke på tinder, og driver heller ikke med dating. Grunnen er forklart tidligere.

Men jeg kan delta i diskusjonen basert på egne erfaringer likevell.

Selvsitering kun for at jeg ikke gadd bruke edit funksjonen en gang til.

Edit* Ooh ble ironiskt nok en edit til.

Det er litt morsomt å krangle og sleivsparke i rettning enkelte som deltar i tråden til tider.

Endret av Duriello
😁
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Det er ikke sikkert. Men begynner du ikke å bli lei av å finne på unnskyldninger for menn og samtidig lete etter negative årsaksforklaringer hos meg og andre damer på appen? Hvis man er villig til å høre på menn, om deres opplevelser på appen hvor man  mener at for lav høyde og økonomisk status  / helse er viktig, så burde man også kunne høre på kvinners opplevelser om at altfor mange menn kun er ute etter en ting, og at endel andre av mennene på appen mangler sosiale antenner.

Det er ei dame i denne tråden (etter jeg startet) som snakker åpent om menn på Tinder av sin egen erfaring. Så da er ikke det veldig sterk grunnlag, med mindre du kommer med mer bevis? Dette i motsetninge til mange flere menn som snakker åpent om sine erfaringer.

leticia skrev (8 minutter siden):

Men at man prater på en slik måte at man skremmer damer  vekk i stedet for å tiltrekke seg dem.

Sosialt klønete er skummelt for deg?

leticia skrev (8 minutter siden):

Fordi at man ikke ønsker å bli kjent med / gå inn i forhold med en slik en kanskje?

Fordi?

Folk som er sosialt klønete er kanskje det i starten pga. nervøsitet osv.

Mange av dem er faktisk fantastiske folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
1 hour ago, Kassettspiller said:

Det meste knoflerbruce skriver er basert på følelser, ja, og ikke fakta.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (46 minutter siden):

Det er ei dame i denne tråden (etter jeg startet) som snakker åpent om menn på Tinder av sin egen erfaring. Så da er ikke det veldig sterk grunnlag, med mindre du kommer med mer bevis? Dette i motsetninge til mange flere menn som snakker åpent om sine erfaringer.

Det er egentlig helt utrolig at du ikke har fått med deg hvordan appen Tinder fungerer fra en kvinnes synspunkt. Men du må jo alltid ha disse "bevisene" dine. Så her er en tråd fra kvinneguiden hvor kvinner beskriver sine erfaringer med menn. Legg spesielt merke til innlegg #31, der får du en ganske god oppsummering av hva damer må deale med. 

Tinder i 2024, hvordan opplever kvinner 35+ å være på tinder? - Side 2 - Singelliv og dating - Kvinneguiden Forum

Her er også en tråd om kvinners erfaringer om menn som kun er ute etter sex

Lei av menn som bare skal snakke om sex - Singelliv og dating - Kvinneguiden Forum

Så har vi denne da:

Sumter et al. (2017) som så spesifikt på bruken av Tinder, fant at menn var mer interessert i å finne en kortsiktig partner enn kvinner. Videre, til forskjell fra menn, hadde kvinner en betydelig lavere motivasjon for tilfeldig sex sammenlignet med kjærlighet 

Individuelle forskjeller i sosioseksualitet forutsier bildebasert bruk av mobildatingapper - ScienceDirect

Kassettspiller skrev (1 time siden):

Sosialt klønete er skummelt for deg?

Nei. Men de kan lett velges bort til fordel for folk som ikke er det. 

Kassettspiller skrev (1 time siden):

Folk som er sosialt klønete er kanskje det i starten pga. nervøsitet osv.

Mange av dem er faktisk fantastiske folk.

Har ikke sagt at mange av dem ikke kan være fantastiske folk. Men jeg liker bedre å tilbringe tid med folk som ikke er sosialt klønete. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Ikke meg du svarer her, men jeg vet om en gammel dame som sender penger til sin "kjæreste" i utlandet, selv om folk har kommet med klare bevis og hatt intervention mot henne at det bare er scam. Det kan være lett å falle for noe sånt hvis man ikke har den største erfaringen med den digitale verden, samtidig  som man savner noen å dele livet med etter å ha mistet mannen sin som man har bodd med i 40 år... 

Endret av leticia
endret i setning
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Du liker å misforstå med vilje. Tror du skjegg påvirker hvordan en person er?

Det går ann å ta forhåndsregler og finne menn som passer for deg.

Er det en favorittaktivitet du driver med, dette med å synse og mene om andre brukere uten å bidra noe selv?

Tindersvindlere har ingenting med dette å gjøre, dette handler om sveiping.

Vi har ingen grunn til å tro at noen her ikke tar forholdsregler mot dette. Selv om det passer narrativet ditt om noen ikke gjøre det. Likevel, du har ingen grunn til å bare anta at medlemmer her inne gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er egentlig helt utrolig at du ikke har fått med deg hvordan appen Tinder fungerer fra en kvinnes synspunkt.

Ja av kvinner som velger feil.

Men du må jo alltid ha disse "bevisene" dine. Så her er en tråd fra kvinneguiden hvor kvinner beskriver sine erfaringer med menn. Legg spesielt merke til innlegg #31, der får du en ganske god oppsummering av hva damer må deale med. 

Ja jeg liker bevis.

Du kommer med en påstand at menn som er ute etter langvarig forhold er sosialt klønete og da krever jeg bevis for det. Finner kun at en del menn er kun ute etter sex i artiklene du delte.

leticia skrev (14 minutter siden):

Har ikke sagt at mange av dem ikke kan være fantastiske folk. Men jeg liker bedre å tilbringe tid med folk som ikke er sosialt klønete. 

Sosial klønhet forsvinner for mange når dem får mer erfaring og tillit. Verdt det for å få en seriøs og fin partner.

Gjest 08676...a87 skrev (24 minutter siden):

Det meste knoflerbruce skriver er basert på følelser, ja, og ikke fakta.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Sannheten kan være brutal for noen

knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Er det en favorittaktivitet du driver med, dette med å synse og mene om andre brukere uten å bidra noe selv?

Nei, men basert på dette svaret har jeg fått svar på spørsmålet mitt.

knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Tindersvindlere har ingenting med dette å gjøre, dette handler om sveiping.

Godt forslag til der følelser kan få folk til å gjøre ting som ikke er fornuftige.

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Vi har ingen grunn til å tro at noen her ikke tar forholdsregler mot dette. Selv om det passer narrativet ditt om noen ikke gjøre det. Likevel, du har ingen grunn til å bare anta at medlemmer her inne gjør det.

Og hvorfor skal man anta at alle tar forholdsregler da?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (47 minutter siden):

Du kommer med en påstand at menn som er ute etter langvarig forhold er sosialt klønete og da krever jeg bevis for det.

Dette var min påstand:

Og at flere av de som faktisk er ute etter langvarige forhold dessverre ikke er sosialt kompatible med kvinnene, fordi de er sosialt klønete. 

Å si at flere av de som er ute etter langvarige forhold er sosialt klønete er ikke det samme som å si at "menn som er ute etter langvarig forhold er sosialt klønete". 

Men som vanlig så vrir du på ting som blir sagt. For min del så holder det med å ha møtt flere som ønsker langvarige forhold som har vært sosialt klønete for å kunne komme med en slik påstand. Og hvis du går inn i de linkene igjen så finner du damer som beskriver menn på en slik måte, selv om de kanskje ikke direkte bruker ordene sosialt klønete. 

Ja av kvinner som velger feil.

Ja, selvsagt, er du indoktrinert hos Mads Larsen?  :rofl:Det er godt for menn at det hvertfall ikke er deres feil at de ikke respekterer hva kvinner skriver på profilen sin. 

Sosial klønhet forsvinner for mange når dem får mer erfaring og tillit. Verdt det for å få en seriøs og fin partner.

Man merker stort sett forskjellen på en som bare er nervøs, og en som er sosialt klønete (og at det ligger i personens personlighet å være slik). Men sosialt klønethet kan øves opp, men det kreves mye jobbing med seg selv. 

Endret av leticia
endret i setning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...