Kassettspiller Skrevet onsdag kl 14:39 Del Skrevet onsdag kl 14:39 (endret) leticia skrev (8 minutter siden): Var det et spørsmål? For det virket mer som en anklage om at det var feil valg av menn. Det jeg forsøker å si med "kuleeksempelet" mitt er at det ikke er noen riktige å velge i hvis alle er feil... og hvis du leser innlegget mitt hvor jeg svarer knopflerbruce så kan du se hvilke menn jeg ikke valgte, det er minst like viktig å vite som hvem som egentlig ble valgt. Ja var ment som et spørsmål. Hva var det som avgjorde om dem ble sveipet til høyre eller venstre? Endret onsdag kl 14:45 av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 14:51 Del Skrevet onsdag kl 14:51 (endret) Kassettspiller skrev (2 timer siden): Ja var ment som et spørsmål. Hva var det som avgjorde om dem ble sveipet til høyre eller venstre? Litt om de hadde skrevet noe på profilen sin i tillegg til bildet, (de med kun bilde gikk til venstre) som nevnt viste de muskler så gikk de rett til venstre, og litt utseendemessig gikk til høyre, (liker dem mørke i håret og med tatoveringer, noe som ikke var et stort problem, da mesteparten av dem hadde de utseendemessige trekkene, det er mer vanlig med tatoveringer der enn her hjemme). Til slutt så ble det så kjedelig med sveipingen siden det var så mange av dem at det ble helt tilfeldig om jeg sveipet noen til høyre eller venstre. Så for at menn skal lykkes med å få matcher så kan det gjerne anbefales at de gjør seg flid med profilen sin. Fortelle litt om seg selv, og kanskje skille seg litt ut fra mengden. (hvor mange menn her i Norge har f.eks bilde av at de er på topptur liksom ) Endret onsdag kl 16:55 av leticia presisering 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet onsdag kl 17:19 Del Skrevet onsdag kl 17:19 Kassettspiller skrev (3 timer siden): Stemmer ikke Jeg bare stiller spørsmålet hva hva slag type menn du valgte. Jeg stiller bare spørsmålet med hva slag type menn hun sveipet til høyre. 🤷♀️ Og jeg bare stiller spørsmålet om at jeg ikke tror det har så mye å si 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet onsdag kl 17:31 Del Skrevet onsdag kl 17:31 (endret) knopflerbruce skrev (11 minutter siden): Og jeg bare stiller spørsmålet om at jeg ikke tror det har så mye å si Selfølgelig har det mye å si på hva slags menn man velger. Endret onsdag kl 17:31 av Kassettspiller 5 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet onsdag kl 17:57 Del Skrevet onsdag kl 17:57 36 minutes ago, knopflerbruce said: Og jeg bare stiller spørsmålet om at jeg ikke tror det har så mye å si Det er ikke et spørsmål. Det er ikke engang en setning. 3 2 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 19:01 Del Skrevet onsdag kl 19:01 Kassettspiller skrev (1 time siden): Selfølgelig har det mye å si på hva slags menn man velger. Det har vel mer å si hva slags menn som i hovedsak er i utvalget. (Obs lette ikke etter noen selv, vurderte bare de som selv hadde trykket liker på meg) 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet onsdag kl 19:35 Del Skrevet onsdag kl 19:35 leticia skrev (33 minutter siden): Det har vel mer å si hva slags menn som i hovedsak er i utvalget. (Obs lette ikke etter noen selv, vurderte bare de som selv hadde trykket liker på meg) Hm. Damer har selv et ansvar de også. Om man flere ganger velger dårlige menn, så er man kanskje ikke så intellektuelt begavet. Man må analysere og tenke kritisk 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 19:39 Del Skrevet onsdag kl 19:39 Martelè skrev (3 minutter siden): så er man kanskje ikke så intellektuelt begavet. Man må analysere og tenke kritisk Ja dette er det lett å holde fokus på når følelsene løper løpsk. 😂 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 19:49 Del Skrevet onsdag kl 19:49 (endret) Martelè skrev (14 minutter siden): Hm. Damer har selv et ansvar de også. Om man flere ganger velger dårlige menn, så er man kanskje ikke så intellektuelt begavet. Man må analysere og tenke kritisk Ja. Og som du kan se i hva jeg skreiv tidligere så ble dette gjort ved å skrive NO ONS i profilen, samt å velge vekk vaskebrett - og muskelgutta. Nå er man ikke nødvendigvis en dårlig mann hvis man kun er ute etter sex. Men man bør sikte seg inn på damer som er interessert i det samme, og da velger man ikke å trykke liker på damer som har skrevet " NO ONS" hvis man har noe i topplokket... Endret onsdag kl 19:51 av leticia ordretting 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet onsdag kl 19:51 Del Skrevet onsdag kl 19:51 Duriello skrev (10 minutter siden): Ja dette er det lett å holde fokus på når følelsene løper løpsk. 😂 Vi er da ikke tenåringer heller, da. Haha Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 19:55 Del Skrevet onsdag kl 19:55 Martelè skrev (2 minutter siden): Vi er da ikke tenåringer heller, da. Haha Vi mennesker er emosjonelle dyr, sånn er det bare. 🙂 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet onsdag kl 19:58 Del Skrevet onsdag kl 19:58 Duriello skrev (1 minutt siden): Vi mennesker er emosjonelle dyr, sånn er det bare. 🙂 Hvis man ikke klarer å ta fornuftige valg på grunn av følelser som overstyrer, så har man egentlig ingenting å gjøre på en slik app. 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 20:01 Del Skrevet onsdag kl 20:01 Kassettspiller skrev (Akkurat nå): Hvis man ikke klarer å ta fornuftige valg på grunn av følelser som overstyrer, så har man egentlig ingenting å gjøre på en slik app. Enig i det, og dette er det lett å sitte å si når man ikke er i den situasjonen selv. 😉 Det er utallige eksempler opp gjennom tidene på at disse "smarte" er blitt lurt opp i stry, kun basert på følelser. Følelser er ofte sterkere en sunn fornuft. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet onsdag kl 20:07 Del Skrevet onsdag kl 20:07 Duriello skrev (3 minutter siden): Enig i det, og dette er det lett å sitte å si når man ikke er i den situasjonen selv. 😉 Det er utallige eksempler opp gjennom tidene på at disse "smarte" er blitt lurt opp i stry, kun basert på følelser. Følelser er ofte sterkere en sunn fornuft. Tror du misforstår litt. Dette er ikke snakk om menneskelig svikt engang i blant. Her snakker vi om høy frekvens med fuckups. Men det har seg slik at noen av oss har bedre selvkontroll, ja 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet onsdag kl 20:08 Del Skrevet onsdag kl 20:08 leticia skrev (1 time siden): Det har vel mer å si hva slags menn som i hovedsak er i utvalget. (Obs lette ikke etter noen selv, vurderte bare de som selv hadde trykket liker på meg) Kanskje profilen din tiltrakk seg feil type menn? Det er også mulig at du ikke rakk å skrive med alle og at de gode mennene forsvant i mengden. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet onsdag kl 20:12 Del Skrevet onsdag kl 20:12 Martelè skrev (3 minutter siden): Tror du misforstår litt. Dette er ikke snakk om menneskelig svikt engang i blant. Her snakker vi om høy frekvens med fuckups. Men det har seg slik at noen av oss har bedre selvkontroll, ja En god del mennesker er jo født som verdensmestre (tror de selv), vanskelig å lære av sine feil når man er ufeilbarlig. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet onsdag kl 20:19 Del Skrevet onsdag kl 20:19 Duriello skrev (4 minutter siden): En god del mennesker er jo født som verdensmestre (tror de selv), vanskelig å lære av sine feil når man er ufeilbarlig. Nåja, dette er nok ikke tilfellet med alle som evner til å se at noen er bedre på noe, enn andre. C'est la vie Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet onsdag kl 20:30 Del Skrevet onsdag kl 20:30 Kassettspiller skrev (2 timer siden): Selfølgelig har det mye å si på hva slags menn man velger. Poenget er at det er VELDIG mye generisk der ute, hvor det er vanskelig å si hvem som er bak en profil. Det er jo svakheten ved Tinders design valg. Eller er liksom ideen din at hvis hun velger menn med skjegg får hun andre resultater enn menn uten skjegg? Hvis du må sveipe etter ufullstendig informasjon, har det ikke særlig å si hva du gjør - fordi du kaster nåla i blinde, uansett, og vil ende opp med noe som er representativt for kategorien "menn på Tinder" med mindre du er villig til å sveipe 99,9% av profilene i søpla. Og, dette gjelder også kvinners profiler, det er ikke noe lettere å navigere blant "vinglass på bar i utlandet"-damene enn blant "fiskebilde"-gutta. Trådens siste side er jo ellers helt frikoblet for alle realiteter. Hvem faen havner i posisjonen "følelser som overstyrer" mens man sitter på en sjekkeapp?! Her må noen ha røyket noe som ikke er tillatt etter norsk lov. Det er jo flott hvis folk i tråden er modige og selv står frem som slike emosjonelle dyr, men jeg kjenner meg i alle fall ikke gjen i løpet av min tid på Tinder (eller i datingverdenen ellers - intellektet har alltid siste ord). Jeg tipper Letitia vet godt selv hvordan hun selv fungerer, også - og kan fortelle om hun er emosjonell når hun sitter og sveiper, eller kalkulert og intellektuell. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet onsdag kl 20:33 Del Skrevet onsdag kl 20:33 Kassettspiller skrev (22 minutter siden): Kanskje profilen din tiltrakk seg feil type menn? Det er også mulig at du ikke rakk å skrive med alle og at de gode mennene forsvant i mengden. Ja, når hun skrive NO ONS og får menn som vil ha ONS, er det sikkert "profilen hennes som tiltrekker seg feil type menn". Man må vel kunne forvente at menn respekterer det som står i en slik profiltekst og/eller kan norsk godt nok til å klare å forstå hva noe sånt faktisk betyr. Dette er 100% skylden til den som ikke respekterer profileierens ønsker og 0% skylden til profileieren. Eller er liksom oppfølgeren at det kanskje sto for langt nede i teksten, slik at lite leseutholdne tilbakestående menn ikke orker lese så langt? 1 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet onsdag kl 20:33 Del Skrevet onsdag kl 20:33 Kassettspiller skrev (7 minutter siden): Kanskje profilen din tiltrakk seg feil type menn? Kanskje. Men tviler på det. Den inneholdt kun 2 bilder av ansiktet mitt, så ingen sexy bilder i helprofil m.a.o. Altså jeg er ikke unik. Middels til litt over middels pen. De samme klagene kommer fra mange kvinner, om at menn på den appen kun er ute etter sex. Har de alle profiler som tiltrekker seg "feil menn" tenker du? Du leter etter årsaksforklaringer på feil sted. Hva med å heller innse fakta, at menn på Tinder i hovedsak er ute etter sex, ikke langvarige forhold. Og at flere av de som faktisk er ute etter langvarige forhold dessverre ikke er sosialt kompatible med kvinnene, fordi de er sosialt klønete. Kassettspiller skrev (17 minutter siden): Det er også mulig at du ikke rakk å skrive med alle og at de gode mennene forsvant i mengden. Alle matchene ble snakket med. Man snakker såklart ikke med folk man har sveipet til venstre. Kanskje det kan ha vært noen få "gode matcher" i den mengden der som ble sveipet venstre, men det er sikkert bedre for min del til mitt bruk å få kontakt med folk via lokale facebookgrupper eller bare ved å møte folk ute (det skjer hver gang jeg reiser at jeg blir sjekket opp av noen, men nå er jeg i forhold da, så det er ikke så interessant med menn som er så "på"... ) Poenget her er at "gode" matcher er som å lete etter nåla i høystakken, og at det kan være like vanskelig for kvinner å finne dem som det er for menn å få matcher i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå