Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Martelè skrev (1 time siden):

@leticia du fantaserer om hvor mye kvinner er "undertrykt" i vestlige land i dag. Du lever et godt liv. Jeg begynner faktisk å bli litt lei av at du altids skal injisere enhver tråd med feministisk gnelling istedet for å fokusere på tema. Du behøver ikke å konstant reklamere. Du overestimerer hvor fancy og kult det er å være "feminist". Dere er ikke spesielle lenger. Tvert imot, så har dere fått et selvpåført dårlig rep.

Så slutt å leke rundt nå. Fokuser heller på nyttårsaften!

Altså du presterer å skrive dette i en tråd om Tinder, og klager på at folk ikke holder seg til tema...

1 dag igjen av året folkens. Hva er nyttårsforsettet deres? Annet en denne tråden 😅

Antifeministiske og misogynistiske holdninger kommer alltid til å bli motsagt for min del, samme i hvilken tråd de blir fremsatt. Hvis du ikke vil lese hva jeg skriver så kan du hoppe over mine innlegg, eller sette på ignorering.

Tinderdebatten handler om kvinner og menn, tanker om forskjeller i kjønn, preferanser, krav (hvorav noen tenker at likestilte kvinner har for stor "makt"  de skylder på kvinner feminisme og likestilling for sine egne mangler, så mine innlegg er godt innenfor tema i motsetning til et spørsmål om hva folks nyttårsforsett er.

Endret av leticia
glemt et ord
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (12 timer siden):

Hvilke da? At de ikke er feminine? Vi har jo allerede diskuterte dette.

Vet at jeg i en annen tråd kritiserte noen sitt innlegg om kvinners kropp.

Nei

Jo

Hvilke? Vi kan jo starte med Colins innlegg om at kvinner som har ONS "så ofte" ender opp som bitre og single. Det er SÅ mange av dem, og du ser det "tilfeldigvis" ikke. Ikke at jeg forventer noe annet enn en bortforklaring også nå, og et forsøk på å ro vekk at det er fordommer det er snakk om.

F.eks. her:

Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 timer siden):

Du snakker om nivå? Du som blir frustrert fordi andre har andre meninger enn deg, og kaller brukere for "full of shite" 😂Jau, du har nå fått et eksempel her inne til og med, som du kan studere. Men istedenfor at du kommer til å gjøre det, så vil du fortsette å koseprate med dem, uansett hva de lirer av seg. Derfor oppfatter andre deg på den måten som de gjør. Du er ikke konsekvent i din diskusjonsadferd, du bruker det beste ordkløveriet du kan tenke deg for at unge menn som ikke når opp skal føle på det, men i motsatt tilfelle sitter du der stille. ---> 😋😉🙂

Jeg svarte jo nettopp på det, med tanke på meg selv... du kan lese det en gang til hvis du vil.

Hvor er du når bestevennen din knopfler kaller andre brukere for "full of shite" og "patetisk"?

-------

Mitt nyttårsforsett er forøvrig å finne kjærligheten neste år, og dele min opplevelse og historie på diskusjon. Bevise at kjærligheten finnes for oss som ikke når opp i dette dating-markedet her på berget. Håpet lever! 😎

Jeg snakker om nivå. Har ikke noe imot å putte halen på grisen (ref profilbildet ditt).

Du har ikke gitt noen eksempler eller begrunnet hvorfor det er relevante eksempler, engang.

Du har unge menn som fortjener sympati fordi de faktisk prøver og aldri gir opp, og du har dem som skylder på alt og alle for å unngå å måtte ta i et tak selv, og forventer at andre skal endre adferd så de selv slipper. De fortjener ikke min sympati.

Og nei, du svarte ikke på de parametrene ved deg selv som person som jeg trakk frem. Dette er det jeg skrev: "Samme alder, BMI, utdanningsnivå, inntekt, intellekt, hud og hår, you name it.". Du kan slenge på "verdisyn" på listen om du vil, jeg vil overhodet ikke ditche en kvinne over å dele mitt verdisyn. Du har ikke kommentert om du ville hatt en kvinnelig versjon av deg selv med de øvrige parametrene. Jeg tipper NOEN (f.eks. utdanningsnivå) ville gått fint, men det er elementer fra den listen hele tråden vet du vil vegre deg for å godta hos en partner. Og, det er derfor du ikke tar deg bryet med å ta dem - en og en - i tur og orden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Hvilke? Vi kan jo starte med Colins innlegg om at kvinner som har ONS "så ofte" ender opp som bitre og single. Det er SÅ mange av dem, og du ser det "tilfeldigvis" ikke. Ikke at jeg forventer noe annet enn en bortforklaring også nå, og et forsøk på å ro vekk at det er fordommer det er snakk om.

F.eks. her:

Se på side 191 og 192...

Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
17 hours ago, Stripete said:

Jeg er der at jeg dessverre kan generalisere for mye og være ganske mørk i tankegangen, men jeg har mange perioder hvor jeg er "klar" og veldig bevisst på individuelle forskjeller hos mennesker, og jeg har faktisk en del menn rundt meg som jeg er veldig glad i.

Det du skriver her er jo tegn på psykisk sykdom.

Det er ikke noe galt med å ha psykisk sykdom. Har hatt det selv, men blitt frisk igjen. Men du bør seriøst oppsøke hjelp. Og du bør ta pause fra forumet inntil du er blitt frisk, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
leticia skrev (4 timer siden):

Jeg mener at enkelte "som klør antifeminister på ryggen" bidrar til økt motstand mot likestilling og kvinner generelt, fordi denne kløingen på ryggen gir en legitimering og forsterking av holdningene de har i utgangspunktet. Handler om hva man skriver i sine innlegg.

De aller fleste er for likestilling altså. Vet også at du mener at jeg er en av de verste antifeministene, noe som sier at det mest sannsynlig er feilaktig når du kaller andre brukere for det.

Nå vet ikke jeg hvor du legger lista for ekstreme holdninger. 

Når man kommer med skadelige fordommer.

(Jeg vet ikke om du har vært innom sexkjøp-pollen som er på siden her, men der ser du tydelig forskjell på menns og kvinners holdninger til sexkjøp, selv om utvalget av kvinner som har svart er litt lite).

Har faktisk skriv i den tråden og flere av "feministene" lagde mye støy i debatten. Når man får beskjed at man har en verge fordi man har en mann så skaper det enda mer avsmak.

Obs, til det uthevede, så uttrykker de fleste kvinner seg fornuftig, akkurat slik som de fleste menn gjør det.

De fleste folk virker ikke fornuftige

Ja, hvordan finner man egentlig en grønn kule i et utvalg av bare røde og blå... ? Har noe med utvalget å gjøre...

Du må se etter de grønne?

Tydeligvis skal jo grønne finnes og du har garantert ikke pratet med alle. Dermed kan det jo tenkes at du velger feil type menn når du sveipet.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

De aller fleste er for likestilling altså.

Ja, majoriteten i Norge er for likestilling. Hvilken relevans har det å påpeke det i hva du siterer på.

Vet også at du mener at jeg er en av de verste antifeministene,

Utrolig hva du "vet". Som jeg har sagt flere ganger så anser jeg ikke deg som en antifeminist,  men innleggene dine er et flott verktøy for de som er det.

Når man kommer med skadelige fordommer.

Åja, så alle de fordommene mot kvinner som  du bevisst overser, m.a.o.

De fleste folk virker ikke fornuftige

Joda, de fleste gjør det. Ellers så ville vi ikke hatt et såpass velfungerende samfunn som vi har. Men hvis du tenker spesifikt på denne siden her, så kan det være lurt å holde seg unna religions trådene,  og trådene som oser av "stakkars oss som ikke får dame fordi kvinner er så kravstore " hvis man er ute etter fornuft.

Har faktisk skriv i den tråden og flere av "feministene" lagde mye støy i debatten. Når man får beskjed at man har en verge fordi man har en mann så skaper det enda mer avsmak.

Åja, nå skjønner jeg hva du mener med "støy ". Det er å ikke ha de samme meningene som deg selv.

Nå måtte jeg faktisk lete meg frem til akkurat det som ble sagt i den andre tråden. Jeg vet ikke grunnlaget til den som sa det,  men kan det tenkes at det  var ment som "økonomisk verge", i den forstand at man ikke styrer sin egen økonomi? Verge i juridisk forstand blir iallefall feil å kalle det. Så der er jeg enig med deg i at det blir feil å si at man har verge hvis man har mann 😂 Isåfall har også jeg verge😄

Men de som du tenker på og reagerer på som feminister i den tråden (regner med det er 2 stykker, og at ingen av dem er meg) anser jeg mer som damer som har hatt en svært dårlig erfaring med menn. Det gjør dem ikke til feminister.

Du må se etter de grønne?

Ja, og det er tiltak man kan gjøre for å finne grønne, som å skrive "no ONS". Men det hjelper fint lite hvis de grønne uansett ikke er en del av utvalget.

Tydeligvis skal jo grønne finnes og du har garantert ikke pratet med alle. Dermed kan det jo tenkes at du velger feil type menn når du sveipet.

Det var jo hele poenget da  at man finner ikke en grønn kule i et utvalg av røde og blå. Så nei, de grønne finnes ikke i dette regnestykket. Det skal godt gjøres å velge "feil" på omtrent hver eneste en man starter en samtale med når man har et utvalg på flere tusen å velge i.

Lenke til kommentar
leticia skrev (42 minutter siden):

Ja, majoriteten i Norge er for likestilling. Hvilken relevans har det å påpeke det i hva du siterer på.

Du skriver antifeminister, at noen ønsker at kvinnen skal kun være underdanig og at noen menn ikke liker likestilling osv.

Åja, så alle de fordommene mot kvinner som  du bevisst overser, m.a.o.

Altså du vet at jeg har allerede svart på dette?

Åja, nå skjønner jeg hva du mener med "støy ". Det er å ikke ha de samme meningene som deg selv.

Nei

Jeg mener støy er å generalisere og komme med fordommer. Det ødelegger det å ha en saklig debatt.

Nå måtte jeg faktisk lete meg frem til akkurat det som ble sagt i den andre tråden. Jeg vet ikke grunnlaget til den som sa det,  men kan det tenkes at det  var ment som "økonomisk verge", i den forstand at man ikke styrer sin egen økonomi? Verge i juridisk forstand blir iallefall feil å kalle det. Så der er jeg enig med deg i at det blir feil å si at man har verge hvis man har mann 😂 Isåfall har også jeg verge😄

Jeg styrer jo min egen økonomi. Så tror det var ment som det andre

Ja, og det er tiltak man kan gjøre for å finne grønne, som å skrive "no ONS". Men det hjelper fint lite hvis de grønne uansett ikke er en del av utvalget.

Men hvordan vet du det? 

Det var jo hele poenget da  at man finner ikke en grønn kule i et utvalg av røde og blå. Så nei, de grønne finnes ikke i dette regnestykket. Det skal godt gjøres å velge "feil" på omtrent hver eneste en man starter en samtale med når man har et utvalg på flere tusen å velge i.

Hvordan vet du at det ikke finnes grønne? Du snakket vel ikke med alle?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 minutter siden):

Du skriver antifeminister, at noen ønsker at kvinnen skal kun være underdanig og at noen menn ikke liker likestilling osv.

Ja, noen ønsker / liker ikke det. Men det hindrer ikke  majoriteten i å være for likestilling i Norge.

Kassettspiller skrev (8 minutter siden):

Jeg mener støy er å generalisere og komme med fordommer. Det ødelegger det å ha en saklig debatt.

Ok. Men da bør man faktisk være konsekvent når man går så hardt ut mot andres støy, og ikke overse støy som er mye verre enn den støyen man påpeker...

Kassettspiller skrev (21 minutter siden):

Jeg styrer jo min egen økonomi og har aldri sagt noe annet? 

Men er ikke du "tradwife" da? Eller husker jeg feil der? Hadde du en egen jobb ved siden av? Ja du kan selvsagt styre egen økonomi selv om du er tradewife altså. Men man er jo avhengig av å bli forsørget (enten av mann eller stat) hvis man ikke får inn penger selv. Muligens derfor den andre brukeren snakket om verge (som  nevnt er jeg uenig i denne brukerens påstand).

Kassettspiller skrev (28 minutter siden):

Hvordan vet du at det ikke finnes grønne? Du snakket vel ikke med alle?

Man snakker med nok til å danne seg et bilde av hovedtendensen. Kanskje du skulle ordne deg en bruker selv så kan du se med egne øyne hvordan det fungerer. Lykke til med å finne de grønne 🙋‍♀️

Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

Ok. Men da bør man faktisk være konsekvent når man går så hardt ut mot andres støy, og ikke overse støy som er mye verre enn den støyen man påpeker...

Mye verre?

leticia skrev (7 minutter siden):

Men er ikke du "tradwife" da? Eller husker jeg feil der? Hadde du en egen jobb ved siden av? Ja du kan selvsagt styre egen økonomi selv om du er tradewife altså.

Vi har mer typiske kjønnsroller hjemme, men styrer egen økonomi. Jeg skrev jo hvor viktig det er å ta forhåndsregler osv.

leticia skrev (8 minutter siden):

Men man er jo avhengig av å bli forsørget (enten av mann eller stat) hvis man ikke får inn penger selv.

Hovedfokuset mitt har vært å fordele oppgavene rettferdig, samtidig som vi holder oss til mer kjønnstradisjonelle roller. Jeg har også uttrykt at jeg ønsker å ha en inntektsgivende jobb fremover, samtidig som jeg tar meg av mine oppgaver. 😉

Grunnen til at jeg ikke jobber for øyeblikket er at jeg nylig fikk bekreftet en autismediagnose, noe som jeg må ta hensyn til angående nå og valg for fremtiden. Likevel har jeg alltid gjort noe i tillegg til husmoroppgavene.

leticia skrev (13 minutter siden):

Man snakker med nok til å danne seg et bilde av hovedtendensen. Kanskje du skulle ordne deg en bruker selv så kan du se med egne øyne hvordan det fungerer. Lykke til med å finne de grønne 🙋‍♀️

Ville jo vært dumt av meg å skape falsk håp for dem som blir valgt da. Jeg er jo tross alt ikke ledig.

Men om noen ønsker å prøve seg så hadde det vært interessant å sett resultatene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (17 timer siden):

Men om noen ønsker å prøve seg så hadde det vært interessant å sett resultatene.

Du er jo uansett ikke interessert i å høre på kvinner som har prøvd selv, kun på de menn som har det , så eneste måten du da kan endre oppfatning på er at du forsøker det på egenhånd.

Lenke til kommentar

Ting må jo sees i sammenheng her. Hvis det faktisk ER slik at mange mannlige Tinderbrukere sveiper på "alt", også der hvor de ikke egentlig har noen connection med profilen utover rett genitalia, følger det direkte at samtalestartene blir kleine og generiske fordi du ikke har noe å si til personen du syns ser søt ut. Så, hvis Leticia og andre erfarer at menn på Tinder er overfladiske og ikke veldig datebare, tror jeg på det. Løsning? Ikke sveip på fuckings alt mulig slik at snittkvaliteten på det folk skriver blir bedre! De fleste liker jo ikke nonsense, floskler og tomprat, men noen som skriver et eller annet som signaliserer at de har funnet noe ved profilen som faktisk matcher dem selv.

Sånn sett tror jeg introverte kan ha en fordel på Tinder, siden terskelen for å initiere kontakt er litt høyere og du heller vil ha få og gode chats enn mange som leder ingenstedshen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (På 31.12.2024 den 13.11):

@leticia du fantaserer om hvor mye kvinner er "undertrykt" i vestlige land i dag. Du lever et godt liv. Jeg begynner faktisk å bli litt lei av at du altids skal injisere enhver tråd med feministisk gnelling istedet for å fokusere på tema. Du behøver ikke å konstant reklamere. Du overestimerer hvor fancy og kult det er å være "feminist". Dere er ikke spesielle lenger. Tvert imot, så har dere fått et selvpåført dårlig rep.

Så slutt å leke rundt nå. Fokuser heller på nyttårsaften!

Forklar meg hvorfor dine meninger er mer ytringsverdige enn @leticia.

Vær så snill, jeg er oppriktig interessert i din forklaring. På forhånd takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Du er jo uansett ikke interessert i å høre på kvinner som har prøvd selv, kun på de menn som har det , så eneste måten du da kan endre oppfatning på er at du forsøker det på egenhånd.

Stemmer ikke

Jeg bare stiller spørsmålet hva hva slag type menn du valgte.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Så, hvis Leticia og andre erfarer at menn på Tinder er overfladiske og ikke veldig datebare, tror jeg på det.

Jeg stiller bare spørsmålet med hva slag type menn hun sveipet til høyre. 🤷‍♀️

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (48 minutter siden):

Hvis det faktisk ER slik at mange mannlige Tinderbrukere sveiper på "alt",

Det er jo statistikk som viser dette, at de sveiper på over halvparten av damene. Kvinner gjør grovsorteringen før matcher, mens menn gjør sorteringen etter at de har fått matcher. Det fører til en klaging fra menn for at de aldri får matcher, mens for kvinner at menn ikke svarer etter at de er matchet 😄 Vi må også ta i betraktning den kjønnsmessige forskjellen av brukere her, at 3 av 4 brukere er menn. 

knopflerbruce skrev (50 minutter siden):

følger det direkte at samtalestartene blir kleine og generiske fordi du ikke har noe å si til personen du syns ser søt ut.

Greit nok at oppstartssamtalene blir litt kleine, og derfor ofte stopper opp.  Men for min del så startet dem ofte med noe de kunne trekke ut fra bildet om hvordan jeg så ut ja. Men selv om samtalene blir kleine så er det ikke veldig positivt at de vil ha deg over på andre chattetjenester som whatsapp, facebook messenger og snapchat med en gang, samtidig som samtalen går over til å bli sexfiksert etter noen få setninger. Det var et unntak da, en som "virket" normal, som etter lange samtaler endte opp med å stalke meg etter avvisning. 

knopflerbruce skrev (56 minutter siden):

Så, hvis Leticia og andre erfarer at menn på Tinder er overfladiske og ikke veldig datebare, tror jeg på det.

Takk. Som nevnt så var det 400+ nye menn å gå gjennom hver eneste dag jeg var der, så etter hvert så satt jeg profilen min slik at den ikke var synlig, og bare snakket med dem jeg allerede hadde sortert ut. Men nå vil jeg bare nok en gang påpeke at jeg ikke var interessert i å finne noen å date, men noen lokale å tilbringe tid med da jeg var ute på reise, og at jeg søkte etter menn og ikke kvinner fordi jeg trives bedre rundt menn enn kvinner. 

Man kan jo være på Tinder av helt forskjellige årsaker, og å finne noen som er der av samme årsak som seg selv kan være en god start. Om det er vennskap, kjæreste eller kun sex man er ute etter. Faktisk så innledet de fleste menn samtalen med "hva søker du etter", så hvis man ikke søker det samme så er det enkelt å gå videre med neste (ihvertfall for oss damer som har såpass stort utvalg å velge i).

Selv å skrive "no ONS" på sin egen profil var ikke nok til å sortere ut de som var interessert i kun sex. Sånn som han ene som spurte om hva jeg liker å drive med (og jeg svarer min fritidsinteresse, idrett,) og han svarer "jeg liker sex" og ut av det blå sender et bilde av sine edlere deler til meg. Han virket også i utgangspunktet normal frem til da :lol: Samtidig så sorterte jeg selv bort alle som viste bilder av sixpack og andre muskler, det lyser "er kun interessert i sex" lang vei. Så det er noen ting man selv kan gjøre for å redusere de sexgalne mannfolka, som nevnt med å skrive at man ikke er interessert i et ONS, og sortere bort de det lyser "vil kun ha sex" av lang vei. Men så har du de som skjuler sine motiver litt bedre da, og det er det som gjør det vanskelig. Men også de er det jo bare å stoppe kontakten med når de begynner å fokusere på sex. Nå er det vel en 5 - 6 år siden jeg var på Tinder, så jeg tar forbehold om at ting kan ha endret seg siden da den ene eller andre veien (også i hvordan appen fungerer). 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (26 minutter siden):

Jeg bare stiller spørsmålet hva hva slag type menn du valgte.

Var det et spørsmål? For det virket mer som en anklage om at det var feil valg av menn. Det jeg forsøker å si med "kuleeksempelet" mitt er at det ikke er noen riktige å velge i hvis alle er feil...  og hvis du leser innlegget mitt hvor jeg svarer knopflerbruce så kan du se hvilke menn jeg ikke valgte, det er minst like viktig å vite som hvem som egentlig ble valgt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...