Orion666 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Stripete skrev (10 timer siden): Ingenting hedrer en kvinne mer enn et ekteskap og løfte under Gud, om troskap, støtte i gode og dårlige dager. Jeg kan tenke en lang rekke ting som konkurrerer i å hedre kvinner. 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Stripete skrev (14 minutter siden): Ja. Så du går etter meg. Jeg går etter innlegg som er fordomsfulle og feilaktige. Sa snakker jeg også om andre ting i tillegg. Stripete skrev (14 minutter siden): Men du skriver ikke noe til de x antall brukerne som skriver minst like ille ting som meg - om ikke verre. Du kan vel svare for deg selv? Det jeg har sett er kritikk mot dine innlegg. Stripete skrev (14 minutter siden): Jeg vet ikke hva agendaen din er, for du ønsker ikke å møte meg i midten. Jo, jeg har prøvd. Men jeg må også kunne si noe om feilaktige og fordomsfulle innlegg i tillegg. Stripete skrev (14 minutter siden): Du står fritt til å mene hva du vil om mine innlegg. Men ikke bli overrasket om jeg slutter å svare, for det er begrenset hvor mange ganger jeg gidder å svare på "du er fordomsfull". Så kan du bare fortsette å lytte til andres problemer og forstå de om du vil, bortkastet tid å da lese mine innlegg for så å kommentere noe i duren av "dette er feil og du er fordomsfull". Ja, i motsetning prøver jeg å svare alle. Ser ikke selv poeng å delta i en debatt om man ikke kan snakke med motparten Du nevner selv utfordringene med å generalisere osv. Jeg anbefaler å ta til seg selvkritikk og skrive på en mer balansert måte fremover. Om man er slik fordi man har opplevd noe vondt, så er det trist å høre. Men da anbefaler jeg deg å snakke med noen om problemene. Hvis man ønsker sympati fra andre, er en nedlatende tone ikke veien å gå. Det skaper bare en større skille og vi ønsker ikke det? Det er viktig å kritisere slike innlegg, slik at folk ser at det finnes de som sier ifra om at dette ikke er greit. Endret 31. desember 2024 av Kassettspiller 4 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Hey, @Stripete, de skjønner det ikke før de ser det med egne øyne, og står i det selv. Sånn er det noen ganger. La det bare flyge. Skal vi konkurrere litt? Se hvem av oss som klarer å være lengst borte fra forumet? 🤪 Tipper jeg vinner! 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Synd å høre om folk som har dårlige erfaringer med menn, men det betyr ikke at alle mannfolk oppfører seg slikt. Endret 31. desember 2024 av Kassettspiller 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (18 minutter siden): Jeg går etter innlegg som er fordomsfulle og feilaktige. Sa snakker jeg også om andre ting i tillegg. Du kan vel svare for deg selv? Det jeg har sett er kritikk mot dine innlegg. Jo, jeg har prøvd. Men jeg må også kunne si noe om feilaktige og fordomsfulle innlegg i tillegg. Ja, i motsetning prøver jeg å svare alle. Ser ikke selv poeng å delta i en debatt om man ikke kan snakke med motparten Du nevner selv utfordringene med å generalisere osv. Jeg anbefaler å ta til seg selvkritikk og skrive på en mer balansert måte fremover. Om man er slik fordi man har opplevd noe vondt, så er det trist å høre. Men da anbefaler jeg deg å snakke med noen om problemene. Hvis man ønsker sympati fra andre, er en nedlatende tone ikke veien å gå. Det skaper bare en større skille og vi ønsker ikke det? Det er viktig å kritisere slike innlegg, slik at folk ser at det finnes de som sier ifra om at dette ikke er greit. ...men du hopper jo galant bukk over alle fordumsfulle innlegg om norske kvinner. Det du gjør, er i praksis å jabbe om fordumsfullhet om noen generaliserer over menn, mens å generalisere negativt over kvinner helt ut av det blå "tilfeldigvis" ikke rammes av detektoren din. "Fordomsfullhet" er åpenbart ikke det egentlige kriteriet for kritikken din mot noen her. 2 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 knopflerbruce skrev (Akkurat nå): ...men du hopper jo galant bukk over alle fordumsfulle innlegg om norske kvinner. Hvilke da? At de ikke er feminine? Vi har jo allerede diskuterte dette. Vet at jeg i en annen tråd kritiserte noen sitt innlegg om kvinners kropp. knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Det du gjør, er i praksis å jabbe om fordumsfullhet om noen generaliserer over menn, mens å generalisere negativt over kvinner helt ut av det blå "tilfeldigvis" ikke rammes av detektoren din. Nei knopflerbruce skrev (3 minutter siden): "Fordomsfullhet" er åpenbart ikke det egentlige kriteriet for kritikken din mot noen her. Jo 5 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 4 hours ago, knopflerbruce said: Det ante meg at dette er nivået du skal legge deg på Du snakker om nivå? Du som blir frustrert fordi andre har andre meninger enn deg, og kaller brukere for "full of shite" 😂Jau, du har nå fått et eksempel her inne til og med, som du kan studere. Men istedenfor at du kommer til å gjøre det, så vil du fortsette å koseprate med dem, uansett hva de lirer av seg. Derfor oppfatter andre deg på den måten som de gjør. Du er ikke konsekvent i din diskusjonsadferd, du bruker det beste ordkløveriet du kan tenke deg for at unge menn som ikke når opp skal føle på det, men i motsatt tilfelle sitter du der stille. ---> 😋😉🙂 4 hours ago, knopflerbruce said: Men, jeg lurer jo litt på om du hadde gjort det samme for egen del, eller om du måtte gått inn og flikke litt på en del ting. Som sagt: de tingene jeg ikke finner akseptabelt ved meg selv om jeg ser det samme hos andre, gjør jeg noe med. Jeg svarte jo nettopp på det, med tanke på meg selv... du kan lese det en gang til hvis du vil. 3 hours ago, leticia said: Kanskje holde seg til trådens tema i stedet for å anonymt gå til angrep på andre brukere, her @Stripete Hvor er du når bestevennen din knopfler kaller andre brukere for "full of shite" og "patetisk"? ------- Mitt nyttårsforsett er forøvrig å finne kjærligheten neste år, og dele min opplevelse og historie på diskusjon. Bevise at kjærligheten finnes for oss som ikke når opp i dette dating-markedet her på berget. Håpet lever! 😎 2 1 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (1 time siden): Flere av dine innlegg lager støy og styrker fordommene noen her inne har "Lille speil på veggen"... snakk om å møte seg selv i døra 😵💫 3 Lenke til kommentar
Stripete Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Neffi skrev (29 minutter siden): Hey, @Stripete, de skjønner det ikke før de ser det med egne øyne, og står i det selv. Sånn er det noen ganger. La det bare flyge. Skal vi konkurrere litt? Se hvem av oss som klarer å være lengst borte fra forumet? 🤪 Tipper jeg vinner! Jeg er med! Bare vent og se... 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Er det her det er fest? Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) leticia skrev (10 minutter siden): "Lille speil på veggen"... snakk om å møte seg selv i døra 😵💫 Støy eller fordommer? Diskusjonen kan lett bli preget av kritikk av andre, men det er jo nettopp slik en debatt er ment å fungere. For å adressere hovedproblematikken så må vi jo også kunne diskutere relevante temaer. For eksempel er det noen menn som sliter på Tinder og jeg tror mange føler seg misforstått. Ofte får de beskjed om å "ta seg sammen," men det finnes jo flere som faktisk har forsøkt nettopp det. Derfor mener jeg at det er flere faktorer som kan hindre folk i å finne kjærligheten på slike apper, som hvordan appen fungerer osv. Endret 31. desember 2024 av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Støy eller fordommer? I hovedsak at innleggene forsterker fordommer andre måtte ha om kvinner (spesielt selvstendige kvinner). Men slikt blir det jo også indirekte støy av. Kassettspiller skrev (5 minutter siden): Diskusjonen kan lett bli preget av kritikk av andre, men det er jo nettopp slik en debatt er ment å fungere. Ja. Men den diskusjonen kveler man ganske lett hvis man slenger ut påstander om fordommer i hytt og pine slik som du gjør. Da flytter man fokus fra eventuelle argumenter som kunne vært interessante å adressere, til at man må forsvare seg mot de gjentatte beskyldningene. Men det er kanskje litt av formålet hvis man har gått tom for argumenter? Kassettspiller skrev (10 minutter siden): For eksempel er det noen menn som sliter på Tinder og jeg tror mange føler seg misforstått. Det er sikkert riktig. Og det skulle egentlig bare mangle at noen menn sliter på Tinder, når forholdstallene er at 3 av 4 brukere på Tinder er menn. Kassettspiller skrev (12 minutter siden): Derfor mener jeg at det er flere faktorer som kan hindre folk i å finne kjærligheten på slike apper, som hvordan appen fungerer osv. Dette er vi enige om. At Tinder ikke er en app for at folk skal finne kjærligheten. Gjør de det, så mister eierne av appen inntektsgrunnlag. Hvis man tror at denne appen skal fikse noe for en som man ikke får til utenfor appen, så har man feil innstilling. Jeg vil igjen påpeke at når man ikke har erfaring med den appen, så har man heller ikke sett hvor mye søplete oppførsel det er der. 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 leticia skrev (7 minutter siden): I hovedsak at innleggene forsterker fordommer andre måtte ha om kvinner (spesielt selvstendige kvinner). Men slikt blir det jo også indirekte støy av. Hva slags fordommer? leticia skrev (8 minutter siden): Ja. Men den diskusjonen kveler man ganske lett hvis man slenger ut påstander om fordommer i hytt og pine slik som du gjør. Hytt og pine? Nei, det er faktisk fordommer jeg har kritisert i løpet av de siste sidene. leticia skrev (13 minutter siden): Jeg vil igjen påpeke at når man ikke har erfaring med den appen, så har man heller ikke sett hvor mye søplete oppførsel det er der. Men så har jeg faktisk lov til å lese meg opp og se problemene med appen (men det har jeg snakket om i tidligere innlegg). 4 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Colin. skrev (37 minutter siden): bestevennen din knopfler Hvor mange ganger må jeg si at han ikke er min bestevenn. Og om så var, hva så? Dette høres bare ut som en forsvarsmekanisme fordi det er flere som har meninger som strider mot dine egne. Og du, bestevenner må ikke ha de samme meningene, de kan krangle som busta fyker... Og selv om jeg er enig i noe av det han skriver så kan jeg mene at han er helt på viddene i andre spørsmål. (Jeg vet ikke hvor jeg var når han evt skal ha kalt noen (deg)? for "full of shite" og "patetisk", det er mange innlegg her, og jeg leser ikke alle like nøye, spesielt de som er lange. ). Jeg vil samtidig benytte sjansen til å beklage selv til deg, jeg føler jeg noen ganger er i overkant hard mot dine innlegg, men prøver å unngå å gjøre svarene personlige. Men kan vi slutte å diskutere brukere nå og komme tilbake til tema? 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (43 minutter siden): Hytt og pine? Som i flere tråder og gjentatte ganger. Kassettspiller skrev (43 minutter siden): Hva slags fordommer? Det sa jeg ovenfor, fordommer mot selvstendige kvinner. I form av avsky mot likestilling og feminisme. Rett og slett misogynistiske holdninger. Nine out of 10 people found to be biased against women | Women's rights and gender equality | The Guardian (artikkelen her er på verdensbasis) Kassettspiller skrev (43 minutter siden): Men så har jeg faktisk lov til å lese meg opp og se problemene med appen (men det har jeg snakket om i tidligere innlegg). Ja, men å lese om noe er ikke helt det samme som noe som er selvopplevd. Jeg regner med at de andre kvinnene som svarer i tråden her har vært innom Tinder, og opplevd hvor mye rart det er der blant de mannlige brukerne av appen? Iallefall har jeg mine erfaringer derifra som ikke er spesielt positive (og jeg kom aldri så langt at jeg møtte noen av dem, faktisk nettopp pga måten de kommuniserte på. (som var å spore samtalen over på sex etter et par setninger, sending av dickpics ut av det blå, eller i verste fall stalking når du har avvist dem). 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 leticia skrev (22 minutter siden): Som i flere tråder og gjentatte ganger. Fordi det er dessverre mye fordommer. leticia skrev (23 minutter siden): Det sa jeg ovenfor, fordommer mot selvstendige kvinner. I form av avsky mot likestilling og feminisme. Rett og slett misogynistiske holdninger. Nine out of 10 people found to be biased against women | Women's rights and gender equality | The Guardian (artikkelen her er på verdensbasis) Jeg mener at enkelte "feminister" kan bidra til økt motstand mot likestilling og kvinner generelt. Handler om hva man skriver i sine innlegg. Når ei kvinne uttrykker seg fornuftig og unngår ekstreme holdninger, så bidrar det til å bryte ned de stereotypene noen har mot kvinner. Dette gir håp og gjør folk mer villige til å samtale og samarbeide med hverandre. For vi ønsker at folk skal kunne ha muligheten til å finne kjærligheten. (Og du vet jeg også er ei selvstendig kvinne? Jeg er for likestilling og kvinners rettigheter jeg, samtidig som at jeg må si ifra til folk som kommer med fordomsfulle utsagt selv om det er ei kvinne.) leticia skrev (25 minutter siden): Ja, men å lese om noe er ikke helt det samme som noe som er selvopplevd. Jeg regner med at de andre kvinnene som svarer i tråden her har vært innom Tinder, og opplevd hvor mye rart det er der blant de mannlige brukerne av appen? Iallefall har jeg mine erfaringer derifra som ikke er spesielt positive (og jeg kom aldri så langt at jeg møtte noen av dem, faktisk nettopp pga måten de kommuniserte på. (som var å spore samtalen over på sex etter et par setninger, sending av dickpics ut av det blå, eller i verste fall stalking når du har avvist dem). Eller kanskje bare dere som velger feil type menn? Det er jo det mye av debatten her inne har handlet om. 3 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Og nå skifter vi fokuset på noe viktigere! Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Stripete skrev (11 timer siden): Har det gått deg hus forbi hvordan menn reagerer på mindre attraktive kvinner i filmer, serier og til og med spill...? Kvinner gjør strengt tatt det samme, samtidig så er det mange menn som er uenige i denne fremstillingen, det er dog liten tvil om at menn på mange måter er blitt grundig lurt av russiske trollfabrikker, denne propagandaen er også stort sett rettet mot menn vil jeg påstå. Og bridget jones er en kvinne bok, og en kvinne film, skrevet og regissert av kvinner, det er kvinnenes versjon av hva som er stygt, overvektig blir hun fremstilt som, og det er hun, at trynet hennes ser ut som en anus er kanskje mer en personlig greie, men om jeg ikke liker utseendet til en person er det egentlig et problem ? Vi har alle preferanser, det har nok du også, det finnes nok en fiksjonell karakter du synes er stygg, hva er problemet med det ? 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Kassettspiller skrev (7 timer siden): Fordi det er dessverre mye fordommer. Ja, og dine innlegg bidrar sterkt til å hive bensin på bålet til mange av dem. Så i stedet for å slukke brannen (eller møtes på midten som du kaller det) så blir det i stedet for en eksplosjonsaktig brann. Kassettspiller skrev (7 timer siden): Jeg mener at enkelte "feminister" kan bidra til økt motstand mot likestilling og kvinner generelt. Handler om hva man skriver i sine innlegg. Jeg mener at enkelte "som klør antifeminister på ryggen" bidrar til økt motstand mot likestilling og kvinner generelt, fordi denne kløingen på ryggen gir en legitimering og forsterking av holdningene de har i utgangspunktet. Handler om hva man skriver i sine innlegg. Kassettspiller skrev (7 timer siden): Når ei kvinne uttrykker seg fornuftig og unngår ekstreme holdninger, så bidrar det til å bryte ned de stereotypene noen har mot kvinner. I Norge er mesteparten av befolkningen for likestilling, og de fleste lever i forhold hvor begge er i jobb, flesteparten i Norge tror ikke på gud, og innretter ikke livet sitt etter en kvinneundertrykkende gammel bok. Nå vet ikke jeg hvor du legger lista for ekstreme holdninger. Det er ikke ekstremt å mene at kvinner og menn er like mye verdt. (Vil heller si at det er ekstremt å mene at kvinnen skal ha sin plass og være underdanig, og mannen skal være forsørger og ha kontroll på kvinnen.)Det er heller ikke ekstremt å mene at enhver (også frustrerte menn) må ta ansvar for eget liv, at noen ikke skal justere på sine egne ønsker og "krav" slik at andre skal få sine ønsker og krav oppfulgt. (Jeg vet ikke om du har vært innom sexkjøp-pollen som er på siden her, men der ser du tydelig forskjell på menns og kvinners holdninger til sexkjøp, selv om utvalget av kvinner som har svart er litt lite). Når man får de samme menn inn på Tinder er det ikke rart at det blir kræsj i preferanser. (Hvis mannfolka er ute etter sex, mens damene vil ha forhold). Ja, jeg vet at det er forskjeller innad i gruppen, men som en generalisering kan man se grovt på det sånn. Obs, til det uthevede, så uttrykker de fleste kvinner seg fornuftig, akkurat slik som de fleste menn gjør det. Kassettspiller skrev (7 timer siden): Kassettspiller skrev (7 timer siden): For vi ønsker at folk skal kunne ha muligheten til å finne kjærligheten. Hvis kjærligheten er ekte og gjensidig så ja. Men det er dessverre litt for mange som ikke har noe i et forhold å gjøre. Folk som vil gjøre livet verre til sin partner (med fysisk, psykisk og økonomisk vold, og i verste fall drap). Kassettspiller skrev (7 timer siden): Og du vet jeg også er ei selvstendig kvinne? Jeg er for likestilling og kvinners rettigheter jeg, samtidig som at jeg må si ifra til folk som kommer med fordomsfulle utsagt Du kunne virkelig lurt meg. Og behovet for å "si fra" er visst veldig selektivt. Men kanskje det bare er en "blindspot" for antifeministiske holdninger i denne "må si fra om fordommer - radaren" din. Kassettspiller skrev (7 timer siden): Eller kanskje bare dere som velger feil type menn? Det er jo det mye av debatten her inne har handlet om. Ja, hvordan finner man egentlig en grønn kule i et utvalg av bare røde og blå... ? Har noe med utvalget å gjøre... 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 @leticia du fantaserer om hvor mye kvinner er "undertrykt" i vestlige land i dag. Du lever et godt liv. Jeg begynner faktisk å bli litt lei av at du altids skal injisere enhver tråd med feministisk gnelling istedet for å fokusere på tema. Du behøver ikke å konstant reklamere. Du overestimerer hvor fancy og kult det er å være "feminist". Dere er ikke spesielle lenger. Tvert imot, så har dere fått et selvpåført dårlig rep. Så slutt å leke rundt nå. Fokuser heller på nyttårsaften! 4 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå