Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Orion666 said:

Kvinner sliter like mye som menn. At de lett finner en date gir dem ikke makt, bare avmakt. ALLE sliter med å finne kjærligheten.

Snakk med en kvinne en gang. Lytt til hva hun forteller, og se hennes synsvinkel. Det er sikkert lettere for mange kvinner å få sex, men dt er like vanskelig for kvinner å finne kjærligheten og en partner. Enkel statistikk bekrefter dette lett.
Du må fjerne skylappene dine. Hvis du gjør det selv interessert, gjør du deg selv også interessant. 

Du fortsetter denne stakkarsliggjøringen? 

Jeg ville i 10 av 10 tilfeller hatt valg, enn å ikke hatt det. For noe patetisk vås du kommer med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (4 minutter siden):

Det er faktisk folk som har endt opp med forhold og familie av å treffe hverandre på Tinder, så jeg vil tro at de syns det var et lykketreff 😉

Ja, men det er et mindretall som ender opp med å gifte seg etter å ha møtt noen via Tinder. Det er også vanskelig å finne tall på hvor mange som blir kjærester uten å gifte seg (av dem som møttes på Tinder).

Uansett kan det være mulig at de kunne ha møttes på andre måter, kanskje til og med på en datingapp med et bedre design – for eksempel en app med større fokus på personlighet og dypere tilpasning.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er et mindretall som ender opp med å gifte seg etter å ha møtt noen via Tinder. Det er også vanskelig å finne tall på hvor mange som blir kjærester uten å gifte seg (av dem som møttes på Tinder).

Uansett kan det være mulig at de kunne ha møttes på andre måter, kanskje til og med på en datingapp med et bedre design – for eksempel en app med større fokus på personlighet og dypere tilpasning.

Ja, men det er en knall forretningside da. Eierne tjener nok store penger på appen 😛

Lenke til kommentar
Colin. skrev (7 minutter siden):

Du fortsetter denne stakkarsliggjøringen? 

Jeg ville i 10 av 10 tilfeller hatt valg, enn å ikke hatt det. For noe patetisk vås du kommer med.

Eeeeeh…..du stakkarsliggjør alle menn.
Du bør heller bare ta deg sammen. Du hadde sikkert hatt kjempedraget dersom du bare hadde funnet én kvinne å blitt kjempeforelsket og så gjort alt for å vinne henne. Menn og kvinner er like på dette området også. De aller fleste liker å være et objekt for andres drømmer og beundring.

Tenk på hva du ønsker av personlige egenskaper i en kvinne, og forsøk å personifisere de samme egenskapene for henne. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 minutter siden):

Var det ikke du som opplevde at flere viste interesse for deg i utlandet? Da får man faktisk et valg.

Å finne kjærligheten tar tid for noen og det kan være bittert å oppleve å ikke bli valgt. Men den dagen du finner ei dame, så vil du være så lykkelig at tanken på å bli bortvalgt tidligere ikke vil bety noe lenger.

leticia skrev (1 minutt siden):

Nei  - sånn er det. Hvert par som finner hverandre er et inntektstap for eierne 💸💸💸

Ja, om det noen gang kommer en app som funker, så er det nok ikke for pengenes skyld. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Ser at en del skriver om Tinder og som helst kunne vært skrivet her istedenfor avsporinger.

Er det noenher som egt. mener at Tinder er bra?

Kvinner har ofte vansker med å velge fordi de får mange tilbud, og presentasjonen av alternativene er ikke alltid god eller representativ nok til å ta de beste valgene. Menn, derimot, får færre tilbud og kan oppleve dette som svært trist.

Jeg mener ikke TInder er BRA, designet er grusomt og åpenbart laget av noen som tror menn er sjimpanser som tenker "me see woman me horny". Men det representerer en mulighet, og hvis man uansett sitter på bussen og må drepe litt tid, er det jo en ørliten sjanse at kanskje det ligger en prins(esse) blant alle froskene/ubestemmelighetene der.

Jeg kjenner også en del som har funnet en kjæreste via Tinder, så det hender folk lykkes. Hinsides introvert fyr som endte opp med en av mine venninner :p Han var nok sjeleglad han hadde en app så han slapp henge rundt i en bar og drikke seg til mot/mentalt overskudd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Jeg mener ikke TInder er BRA, designet er grusomt og åpenbart laget av noen som tror menn er sjimpanser som tenker "me see woman me horny". Men det representerer en mulighet, og hvis man uansett sitter på bussen og må drepe litt tid, er det jo en ørliten sjanse at kanskje det ligger en prins(esse) blant alle froskene/ubestemmelighetene der.

Jeg kjenner også en del som har funnet en kjæreste via Tinder, så det hender folk lykkes. Hinsides introvert fyr som endte opp med en av mine venninner :p Han var nok sjeleglad han hadde en app så han slapp henge rundt i en bar og drikke seg til mot/mentalt overskudd.

Men jeg tror også at Tinder ikke gjør sitt beste for å legge til rette for at flere skal lykkes. Kanskje vi i fremtiden får se en app som fokuserer samtidig mer på det personlige og andre verdier (om det ikke allerede finnes en da).

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (45 minutter siden):

Men jeg tror også at Tinder ikke gjør sitt beste for å legge til rette for at flere skal lykkes. Kanskje vi i fremtiden får se en app som fokuserer samtidig mer på det personlige og andre verdier (om det ikke allerede finnes en da).

Jeg har etterlyst det der. Noen liker ideen, andre ikke, men jeg bryr meg egentlig katta om de som syns det å kunne ha 2000+ tegn i en bio, hive ut en videosnutt av seg og sitt liv og liknende er for slitsomt å navigere i kontra det å se på et par kroppsbilder og vurdere ut fra det. Men ja, jeg savner det. Jeg hadde garantert sveipet på flere på Tinder den gangen jeg hadde den om jeg kunne høre folks stemme, og lese fullstendige setninger og avsnitt som de selv har skrevet.

De beste "Tinder-bio"-ene jeg har lest har faktisk vært leserbrev i aviser :p Et lite portrett, og en tekst som sier en hel del om hva de er opptatt av, og hvordan de bruker språket for å få frem sine poenger. Språklige virkemidler, kreativt vokabular og liknende. Men jeg vil jo ha en livsledsager og ikke en puledokke.

Jeg tenker det også kunne hjulpet noen av "bortvalgt"-gutta, fordi det representerer en mulighet til å vise en side som ikke syns om man kanskje har et "uheldig" utseende (eller ikke er god nok til å ta bilder, om du vil)
. Vi som art er jo i en særegen posisjon i og med vi oppdrar barna våre i 18 år og det gjør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 24.12.2024 den 13.09):

Synes denne kronikken traff spikeren på hodet. Det er viktig å huske på at det ikke bare handler om menn med dårlige holdninger.

https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/RzlEeW/god-jul-til-deg-feite-kaare

Bytt ut "feite Kåre" med "feite Karen". Hvorfor er det så synd i Kåre, men ikke Karen? Er det fordi mange menn med dårlige holdninger står i kø for Karen, mens ingen står i kø for Kåre? Det er så merkelig, at menn tror at kvinner får kjærlighet hvor enn de går. Ja, større skadepotensial hos sårede og ensomme menn. Kvinner er mer passive. 

Dette var for øvrig en veldig fin tekst. Det var nesten som om jeg fikk lyst på kjæreste selv. Men skal tråle gjennom et par tråder til her, så får jeg føttene plantet på jorden igjen, for det er på ingen måter så rosenrødt og vakkert. 

Det hadde nå vært veldig fint om det var mulig å date og være trygg på at de fleste jaktet nettopp det samme som en selv, kjærlighet og en lojal partner å stå med til livet ikke er mer, men når majoriteten av de du møter bare vil ha seg et ligg og ikke vet hva lojalitet eller kjærlighet er, nei da er det veldig vanskelig å prøve, og enda vanskeligere å håpe. Man kan aldri vite, da mange er gode skuespillere, og man må gamble med egen kropp og egne følelser. Jeg personlig, orker virkelig ikke det. 

Endret av Stripete
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (12 minutter siden):

Jeg har etterlyst det der. Noen liker ideen, andre ikke, men jeg bryr meg egentlig katta om de som syns det å kunne ha 2000+ tegn i en bio, hive ut en videosnutt av seg og sitt liv og liknende er for slitsomt å navigere i kontra det å se på et par kroppsbilder og vurdere ut fra det.

Det er faktisk verdt det for å finne sin partner. Å se bilder av en person sier jo ikke så mye, annet enn at noen synes personen er tiltrekkende fysisk. Problemet er at attraktivitet handler om mye mer enn utseende og det får man ikke nok informasjon om på noen få ord.

En videosnutt høres faktisk ut som en god idé. Stemmen gjør det mye mer personlig.

knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

De beste "Tinder-bio"-ene jeg har lest har faktisk vært leserbrev i aviser :p Et lite portrett, og en tekst som sier en hel del om hva de er opptatt av, og hvordan de bruker språket for å få frem sine poenger. Språklige virkemidler, kreativt vokabular og liknende. 

Lurer på om det funker.

knopflerbruce skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker det også kunne hjulpet noen av "bortvalgt"-gutta, fordi det representerer en mulighet til å vise en side som ikke syns om man kanskje har et "uheldig" utseende (eller ikke er god nok til å ta bilder, om du vil). Vi som art er jo i en særegen posisjon i og med vi oppdrar barna våre i 18 år og det gjør

Det kunne være en mulighet for å bli kjent med flere og treffe mer passende matcher. I tillegg ville det nok gjøre det enklere for kvinnene å velge hvem de ønsker å date, basert på bedre og mer relevant informasjon.

Bilder er jo bra det også, men helt ærlig så ønsker man så mye mer.

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (2 timer siden):

Kvinner sliter like mye som menn. At de lett finner en date gir dem ikke makt, bare avmakt. ALLE sliter med å finne kjærligheten.

Snakk med en kvinne en gang. Lytt til hva hun forteller, og se hennes synsvinkel. Det er sikkert lettere for mange kvinner å få sex, men dt er like vanskelig for kvinner å finne kjærligheten og en partner. Enkel statistikk bekrefter dette lett.
Du må fjerne skylappene dine. Hvis du gjør det selv interessert, gjør du deg selv også interessant. 

Der er to typer menn som hater kvinner. De som vet hva de skal gjøre for å ro i land en kvinne de kan ødelegge, og de som ikke vet det. De som ikke vet det, finner du i blant hengende her eller på andre kontroversielle nettforumer. De klarer ikke å forstå dette, de klarer ikke å sette seg inn i vår situasjon, fordi de selv hadde høvlet over kvinne etter kvinne om de bydde seg selv frem. Dessverre er det ikke alle menn som er så heldige at kvinner står i kø for å ha sex med de, noe som gjør de sinte og hatefulle. Enkelte skjønner ikke at sex, tilfeldig sex, med hvem som helst, ikke er kjærlighet eller omsorg. 

Her er det bare ikke skylapper. Her er det tapt. 

Vil berømme deg for innsikten din. Det er fint å se at noen forstår. Det er heller ikke vanskelig for meg å forstå at det er trist og ensomt å ikke finne seg en kvinne, å ikke få matcher på tinder og det som er. Er ikke vanskelig å forestille seg i det hele tatt, det må være temmelig fælt. Men det er vanskelig å sympatisere med mannen om han i tillegg er hatefull mot kvinner. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Kassettspiller said:

Var det ikke du som opplevde at flere viste interesse for deg i utlandet? Da får man faktisk et valg.

Å finne kjærligheten tar tid for noen og det kan være bittert å oppleve å ikke bli valgt. Men den dagen du finner ei dame, så vil du være så lykkelig at tanken på å bli bortvalgt tidligere ikke vil bety noe lenger.

Absolutt, men det er litt av problemet, jeg skulle ønsket jeg hadde hatt valg her på berget også. Jeg gjør ingenting annet her eller der, jeg er den samme respektable personen, forskjellen er at utenlandske, av en eller annen grunn, gir meg sjansen til å bli kjent med dem...

Jepp, jeg er enig i det siste du sier, men nå når jeg er i denne situasjonen, så føles det vanskelig, men jeg er sikker på at så fort jeg lykkes, så legger jeg denne problematikken bak meg. Men jeg synes allikevel det er synd at så mange velger feil, og så mange blir ensomme opp i åra med bitterhet vedrørende at de ikke lyktes. Jeg synes de som velger feil gang på gang, bør gå i seg selv og ta bedre valg. Tenke litt realistisk, ikke drømme om prinsen som flere titalls er interessert i, som kanskje ikke er en prins når alt kommer til alt, heller.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Stripete said:

Nei, de skal heller velge deg, tenker du? 

Hvis de vil ha en som ærer med ekteskap, ønske om egen familie, og generelt behandler de fint, så ja. Jeg er ikke den kjekkeste, høyeste eller den som kan tilby status på måten noen bortskjemte nå til dags krever, men høflig er jeg.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 minutt siden):

Absolutt, men det er litt av problemet, jeg skulle ønsket jeg hadde hatt valg her på berget også. Jeg gjør ingenting annet her eller der, jeg er den samme respektable personen, forskjellen er at utenlandske, av en eller annen grunn, gir meg sjansen til å bli kjent med dem...

Datinglivet er vanskelig for mange, både for kvinner og menn, men det er litt ulikt hva som er vanskelig. Ser vi på Tinder, får kvinner så mange valg og må filtrere ut, og det er her problemet ligger – Tinder fokuserer på noen få bilder og en bitteliten kort presentasjon av personen, noe som overhodet ikke er nok for å vite om man passer sammen eller ikke. Derfor går man gjerne etter det man har og utseendet får ofte større fokus enn ønsket.

Kanskje er nordmenn litt dårlige til å ta initiativ utenom datingapper? Selv jeg, som ikke var ute etter en mann, så en person jeg likte veldig godt og gikk bort til ham for en prat. Vi har vært sammen i noen år nå.☺️

Colin. skrev (7 minutter siden):

Jepp, jeg er enig i det siste du sier, men nå når jeg er i denne situasjonen, så føles det vanskelig, men jeg er sikker på at så fort jeg lykkes, så legger jeg denne problematikken bak meg. Men jeg synes allikevel det er synd at så mange velger feil, og så mange blir ensomme opp i åra med bitterhet vedrørende at de ikke lyktes. Jeg synes de som velger feil gang på gang, bør gå i seg selv og ta bedre valg. Tenke litt realistisk, ikke drømme om prinsen som flere titalls er interessert i, som kanskje ikke er en prins når alt kommer til alt, heller.

Det er jo det som er vanskelig pga. apper som Tinder. Det er nesten kun uteendefokusert, selv om mange ønsker å vite mye mer om sin potensielle partner, noe som gjør at dem velger feil. (altså man går kun etter det man får representert av Tinder)

Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 minutter siden):

Hvis de vil ha en som ærer med ekteskap, ønske om egen familie, og generelt behandler de fint, så ja. Jeg er ikke den kjekkeste, høyeste eller den som kan tilby status på måten noen bortskjemte nå til dags krever, men høflig er jeg.

Har til gode å se det uthevede i din beskrivelse av kvinner her inne. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (8 minutter siden):

Det var selvinnsikten si. 😂 Hva med de som ønsker en empatisk og omsorgsfull mann, da? Det er det mange kvinner som ønsker. Bare sier det. De beste mannfolka i verden, det. 

Endret av Stripete
  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Kassettspiller said:

Datinglivet er vanskelig for mange, både for kvinner og menn, men det er litt ulikt hva som er vanskelig. Ser vi på Tinder, får kvinner så mange valg og må filtrere ut, og det er her problemet ligger – Tinder fokuserer på noen få bilder og en bitteliten kort presentasjon av personen, noe som overhodet ikke er nok for å vite om man passer sammen eller ikke. Derfor går man gjerne etter det man har og utseendet får ofte større fokus enn ønsket.

Kanskje er nordmenn litt dårlige til å ta initiativ utenom datingapper? Selv jeg, som ikke var ute etter en mann, så en person jeg likte veldig godt og gikk bort til ham for en prat. Vi har vært sammen i noen år nå.☺️

Det er jo det som er vanskelig pga. apper som Tinder. Det er nesten kun uteendefokusert, selv om mange ønsker å vite mye mer om sin potensielle partner, noe som gjør at dem velger feil. (altså man går kun etter det man får representert av Tinder)

Jeg har tidligere skrevet presist hva jeg er ute etter, ikke at det hjalp det døyt, dessverre. Så jeg kan ikke trekke en annen konklusjon enn det jeg gjør, jeg er ikke bra nok for de her på berget, men mer enn godt nok for utenlandske. Virker ikke som det finnes en mellomting for meg. Har snakket og fått venner i utlandet som er meget interessert i meg, og som ikke ber om en døyt ifra meg, verken økonomisk eller annet. De vil bare bli kjent med meg, lære meg å kjenne, ha det hyggelig osv. Dette finner jeg ikke her, uansett hva jeg gjør. Er tragisk, men ikke noe jeg kan gjøre noe med på nåværende tidspunkt. Har gitt opp dette dating-markedet her på berget, nå er all min fokus på å etablere meg med ei skjønn utenlandsk, som respekterer meg til tross for min lave høyde og uføretrygd.

13 minutes ago, leticia said:

Har til gode å se det uthevede i din beskrivelse av kvinner her inne. 

Forskjell på å behandle en kjære på et vis og randoms på nett. Her sier jeg mine meninger. Jeg er ikke helt sosialt .. (vil ikke si uttrykket, men du skjønner). Med det sagt, så mener jeg allikevel mine meninger er nettopp det beste for kvinner, absolutt. Ingenting hedrer en kvinne mer enn et ekteskap og løfte under Gud, om troskap, støtte i gode og dårlige dager.

14 minutes ago, Stripete said:

Det var selvinnsikten si. 😂 Hva med de som ønsker en empatisk og omsorgsfull mann, da? Det er det mange kvinner som ønsker. Bare sier det. De beste mannfolka i verden, det. 

Jepp. Er man empatisk og omsorgsfull, så forteller man sannheten, og ikke går rundt grauten som enkelte white knights, som det er enkelt å applaudere, fordi de formidler et budskap som er lett å trøste seg til og føle seg komfortabel med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...