Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (31 minutter siden):

Det fortjener dog ikke oppmerksomhet i form av sinte / frustrerte menn som mener de har krav på kvinner, og at kvinner må "senke" sine preferanser og krav.

Så du mener at det hovedsakelig består av sinte menn som krever kvinner?

De fleste er nok helt normale folk som deg og meg. ;)

Ganske enkel tilbud og etterspørsel dette. Hvis du ikke har noe å tilby som noen vil ha så får du ikke solgt produktet ditt (her finne deg en partner).

Mange som ikke har noe å tilby eller at dem ikke får vist sine gode kvaliteter på Tinder? 

Folk kan møtes i midten og gi hverandre en sjanse i flere tilfeller. Om dette fører til at flere finner seg ei god partner blir jeg glad. 

Tinder viser bare til noe begrensede kvaliteter når det kommer til førsteinntrykk. Bilder og en kort presentasjon holder ikke for de fleste og oftest ikke representativt for flere av dem. Derfor kan det godt tenkes at Tinder er skadelige for noen. 

Eller er du tilhenger av at kvinner bare skal stille seg opp på rad og rekke som menn bare kan plukke med seg en som skal være tvangsføderen deres? Det hadde sikkert ført til en løsning på "problemet". Drit i om det hadde ført til problemer for de kvinnene som blir tvunget inn i forhold...

Haha nei. Trodde mine tidligere innlegg forklarer ganske godt hva jeg mener. 

Folk kan møtes i midten. Men dette har jeg allerede forklart tidligere i denne tråden. 

Ser også før du redigerte bort at jeg var visst en av de verste antifeministene. Jeg er for likestilling noe som feminisme ikke betyr for de fleste. ;)

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (10 minutter siden):

Hva du personlig legger i ordet er for meg fullstendig likegyldig. Uten feminisme kunne hverken du eller jeg gått på skole, lært oss å skrive, og kunne postet innlegg her.

Det vet jeg? Feminisme per definisjon er i seg selv er bra, men begrepet betyr noe annet for mange. 

Begrepet har blitt ødelagt og derfor foretrekker man ordet likestilling. Feminisme betyr noe annet for mange av oss. 

Neffi skrev (12 minutter siden):

Ødelagt for deg? Ikke for meg!

Hvor mange nordmenn kaller seg selv for feminist?

Hint: De er i mindretall.

Neffi skrev (12 minutter siden):

Nå er det en gjeng religiøse her inne som har dannet seg en anti-feminisme klubb, som skal skylde sine personlige problemer på feminismen. Kanskje du burde lese hva folk skriver her inne?

Men hvorfor konkluderer du at jeg er med der? Skal jeg ha ansvaret for hva andre skriver?

Av og til lønner det seg å lese litt i tråden før kan kommenterer. Da får man et inntrykk over diskusjonen og hva folk mener uten å måtte skrive ting om igjen. :p

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

Så du mener at det hovedsakelig består av sinte menn som krever kvinner?

Det er de man hører mest ifra iallefall.

Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Mange som ikke har noe å tilby eller at dem ikke får vist sine gode kvaliteter på Tinder? 

Begge deler. Og hvis de ikke får vist det på Tinder, så bør de finne seg andre areaner å møte det motsatte kjønn på. Man må selv ta kontroll på sitt liv, og ikke bli bitter på alle man ikke passer sammen med.

Kassettspiller skrev (8 minutter siden):

De fleste er nok helt normale folk som deg og meg. 

Men vi kjenner ikke hverandre, så jeg vet ikke hvor normal du er, og du vet heller ikke hvor normal jeg er.  Tvert om så har jeg følelsen av at du og jeg er ganske unike på hver vår måte 😜

Kassettspiller skrev (10 minutter siden):

Folk kan møtes i midten og gi hverandre en sjanse i flere tilfeller.

Jeg vet ikke om jeg husker riktig nå, men har ikke du selv sagt at du aldri har vært på Tinder? Jeg ver der for ca 5 år siden (for å stifte bekjentskaper i utlandet, ikke for å finne partner). Jeg fikk da altså 400 + interesserte daglig, ja daglig. Hvor mange av disse syns du jeg burde ha gitt en sjanse til å møtes på midten hvis jeg hadde vært ute etter et forhold? Det er det som er hovedproblemet på Tinder, at kvinner overøses av likes, fordi 3 av 4 på Tinder er menn, ikke at kvinner har for høye krav. Aner du hvor vanskelig det er å sortere ut menn slik at man ikke ender opp med menn som kun er ute etter diverse perversiteter? Som kvinne på Tinder trenger man sannsynligvis ikke selv å lete etter noen å sveipe (iallefall gjorde ikke jeg det).

Kassettspiller skrev (18 minutter siden):

Derfor kan det godt tenkes at Tinder er skadelige for noen. 

Jeg vil ikke gå så langt som å si at Tinder er skadelig for noen. Men at det er folk der som i utgangspunktet har dårlig selvtillit, dårlig psyke som kan bidra til å få den forverret pga få likes / matcher det er jeg helt med på. Men det handler om hvilken innstilling man har før man går inn i appen. Det er stort sett slik at menn som blir avvist utenfor appen også gjør det i appen. Man blir ikke plutselig attraktiv for det motsatte kjønn fordi at utvalget av kvinner er høyere enn de man møter på byen og andre steder i samfunnet.

Kassettspiller skrev (22 minutter siden):

Trodde mine tidligere innlegg forklarer ganske godt hva jeg mener. 

Du gir såpass blandede signaler slik jeg oppfatter deg. (Kombinert uttrykk fra denne tråden samt andre tråder) Noen ganger så virker det som du er for kvinners rettigheter og valgmuligheter,  mens andre ganger virker du til å være et ganske nyttig verktøy for de (religiøse) antifeministene som @Neffi referer til.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (14 minutter siden):

Det vet jeg? Feminisme per definisjon er i seg selv er bra, men begrepet betyr noe annet for mange. 

Hva influensere og TikTok/YouTube legger i ordet har jeg ikke tenkt å forsøke å få med meg.

Det jeg observerer ligger i hovedsak innen historie, forskning, politikk og samfunnsstyring. Det er det nyttige perspektivet for meg.

Begrepet har blitt ødelagt og derfor foretrekker man ordet likestilling. Feminisme betyr noe annet for mange av oss. 

Hvor mange nordmenn kaller seg selv for feminist?

Hint: De er i mindretall.

Flertallet idag ville stemt FRP. Flertallet har gjennom historien vist seg å være en dårlig målestokk på hva som er rett og galt. Flertallet i Russland støtter Putin. Flertallet i USA stemte på klovnen igjen! Flertallet i flere befolkninger har utført masseutryddelser etter propagandastyrte kampanjer fra ekstremister.

Det påvirker ikke hvordan jeg ser på, eller hva jeg legger i ordet feminisme.

Men hvorfor konkluderer du at jeg er med der? Skal jeg ha ansvaret for hva andre skriver?

Gjentatte støtteerklæringer til nevnte gruppe får meg til å konkludere med det ja. At du støtter de, og deler syn med de. Nei, du trenger fremdeles ikke ta ansvar for hva de sier. Bare det du sier.

Av og til lønner det seg å lese litt i tråden før kan kommenterer. Da får man et inntrykk over diskusjonen og hva folk mener uten å måtte skrive ting om igjen. :p

Denne tråden er på over 200 sider. Jeg holder over hodet ikke orden på hvem som har sagt hva i tråden innen jeg kommenterer enkeltinnlegg og det som ordrett blir fortalt i enkeltinnlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 timer siden):

Eller kanskje man bare vil se om de passer for en. Ikke alle er på Tinder bare for å ha noe tilfeldig, mange er jo der for å finne kjærligheten.

Av og til vil folk utenfor preferansene dine være den rette.

Poenget mitt har ikke noe med det å gjøre, men om at hvis du sveiper på mange har du en mindre "eksklusiv" mentalitet rundt f.eks. sex enn noen som sveiper på få. Du kan godt lete utenfor standardpreferansene, men da har du jo også sagt "det er flere som er aktuelle her". Og, det er kanskje disse som sier "det er få som er aktuelle" som er drømmen til de som mener folk ikke skal ligge rundt? Samtidig, vil en slik holdning gjøre at det er tildels mye vanskeligere å passere nåløyet til vedkommende.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 minutter siden):

Begge deler. Og hvis de ikke får vist det på Tinder, så bør de finne seg andre areaner å møte det motsatte kjønn på. Man må selv ta kontroll på sitt liv, og ikke bli bitter på alle man ikke passer sammen med.

Det er jo gjerne datingapper som folk prøver seg på. Så er nok derfor man diskuterer on Tinder i denne tråden. Her snakker vi blant annet hva som kan være årsaken til få matcher for noen osv.

Personlig tror jeg at Tinder oftest er problemet og ikke menn flest som bruker det. 

Så finnes det absolutt flere andre muligheter til å møte folk heldigvis!

Jeg vet ikke om jeg husker riktig nå, men har ikke du selv sagt at du aldri har vært på Tinder? Jeg ver der for ca 5 år siden (for å stifte bekjentskaper i utlandet, ikke for å finne partner). Jeg fikk da altså 400 + interesserte daglig, ja daglig. Hvor mange av disse syns du jeg burde ha gitt en sjanse til å møtes på midten hvis jeg hadde vært ute etter et forhold? Det er det som er hovedproblemet på Tinder, at kvinner overøses av likes, fordi 3 av 4 på Tinder er menn, ikke at kvinner har for høye krav. Aner du hvor vanskelig det er å sortere ut menn slik at man ikke ender opp med menn som kun er ute etter diverse perversiteter? Som kvinne på Tinder trenger man sannsynligvis ikke selv å lete etter noen å sveipe (iallefall gjorde ikke jeg det).

Det kan jo tenkes over hvor vanskelig det er å velge basert på førsteinntrykket på en app.

Kanskje går man glipp av en god partner fordi personen var uheldig med noen av bildene eller at presentasjonen ikke egentlig var representativt. 

Jeg vil ikke gå så langt som å si at Tinder er skadelig for noen. Men at det er folk der som i utgangspunktet har dårlig selvtillit, dårlig psyke som kan bidra til å få den forverret pga få likes / matcher det er jeg helt med på.

Men tror også det kan være starten for problemene for flere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Hva influensere og TikTok/YouTube legger i ordet har jeg ikke tenkt å forsøke å få med meg.

Det er snakk om den generelle befolkningen..

Det påvirker ikke hvordan jeg ser på, eller hva jeg legger i ordet feminisme.

Jeg liker å følge definisjonen, men av og til nytter det ikke å bekjempe for hva det egentlig betyr. 

Da velger jeg heller å si likestilling istedenfor å skape støy i diskusjonen. 

Gjentatte støtteerklæringer til nevnte gruppe får meg til å konkludere med det ja. At du støtter de, og deler syn med de. Nei, du trenger fremdeles ikke ta ansvar for hva de sier. Bare det du sier.

Så hvis jeg støtter en bruker sin mening så støtter jeg alt det brukeren ellers sier i andre tråder?

Nei, så slutt å kom med fordommer.

Denne tråden er på over 200 sider. Jeg holder over hodet ikke orden på hvem som har sagt hva i tråden innen jeg kommenterer enkeltinnlegg og det som ordrett blir fortalt i enkeltinnlegg.

Du trenger heldigvis ikke å gå langt bak.

Snakket for eksempel om noe lignende for noen få sider siden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Det får meg til å komme med samme konklusjon.

Hvis jeg støtter en bruker sitt innlegg, så betyr ikke det at jeg nødvendigvis støtter brukerens andre uttalelser.

Jeg støtter kun saken som er relevant for diskusjonen, ikke personen generelt.

Av og til har jeg støttet noen og andre ganger hender det at jeg motargumentert samme bruker på andre ting. Slikt er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (29 minutter siden):

Så hvis jeg støtter en bruker sin mening så støtter jeg alt det brukeren ellers sier i andre tråder?

Nei, så slutt å kom med fordommer.

Det er f.eks flere som antar at jeg og @knopflerbruce går i et 2spann. Det er ikke værre for oss enn å si at vi ikke er enige i alt,  eller poengtere hva vi er enige i og hva vi ikke er enige i. Hvorfor er det vanskelig for deg å gjøre det samme? Og hvorfor avkrefter du ikke at du ikke er enig i det som blir sagt fra enkelte brukere?

Du er ellers flink til å snakke om andres fordommer, men aldri ett ord om de forferdelige fordommene enkelte brukere i  den nevnte gruppa har mot feminister eller kvinner generelt. Jeg lurer på hvorfor...

Endret av leticia
endret siste setning
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (8 minutter siden):

Hvis jeg støtter en bruker sitt innlegg, så betyr ikke det at jeg nødvendigvis støtter brukerens andre uttalelser.

Jeg forstår det, men det er enkelte ganger jeg virkelig har reagert på hvilke utsagn (eller brukere)du velger å støtte.

Men okay, vi er forskjellige. Hadde alle vært like så hadde vi ikke fått noe grunnlag for å diskutere ting heller 😄

Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Det er f.eks flere som antar at jeg og @knopflerbruce går i et 2spann. Det er ikke værre for oss enn å si at vi ikke er enige i alt,  eller poengtere hva vi er enige i og hva vi ikke er enige i. Hvorfor er det vanskelig for deg å gjøre det samme?

Om du backer en bruker opp ved å svare noe av det personen skriver med støtte eller skriver noe lignende så går man etter det. Man går etter det andre skriver.

Og faktisk avkrefter jeg noen ganger. Både i denne tråden og noen andre.

leticia skrev (9 minutter siden):

Du er ellers flink til å snakke om andres fordommer, men aldri ett ord om de forferdelige fordommene enkelte brukere i  den nevnte gruppa har mot feminister eller kvinner generelt. Man kan jo bare lure på hvorfor...

Jeg har gjort det. 😉

leticia skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår det, men det er enkelte ganger jeg virkelig har reagert på hvilke utsagn (eller brukere)du velger å støtte.

Jeg fokuserer på det dem skriver. Ikke brukeren.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Det er f.eks flere som antar at jeg og @knopflerbruce går i et 2spann. Det er ikke værre for oss enn å si at vi ikke er enige i alt,  eller poengtere hva vi er enige i og hva vi ikke er enige i. Hvorfor er det vanskelig for deg å gjøre det samme? Og hvorfor avkrefter du ikke at du ikke er enig i det som blir sagt fra enkelte brukere?

Du er ellers flink til å snakke om andres fordommer, men aldri ett ord om de forferdelige fordommene enkelte brukere i  den nevnte gruppa har mot feminister eller kvinner generelt. Jeg lurer på hvorfor...

VI har kranglet også. I denne tråden :)

Fordommer er et problem, absolutt. Ikke minst hos dem som skal "generalisere" over kvinner og menn, og putter negativt ladede merkelapper ut fra hva man har mellom beina og mener man har lest i en eller annen forskningsrapport. At kvinner er så følelsesstyrt er f.eks. et fordomsfullt utsagn. Det samme at menn er "enkle".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...