leticia Skrevet 16. desember Del Skrevet 16. desember Colin. skrev (55 minutter siden): Jeg er mann, med alvorlig skade, aldri hatt inntektsgivende arbeid. Tror du jeg har UU-tillegget? Nope. Takk rettes til feministene. Kriteriet for UU har med alvorlighetsgrad å gjøre. Hva har feminister med å gjøre at du likevel ikke har tillegget? 1 Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403 Skrevet 16. desember Del Skrevet 16. desember leticia skrev (13 minutter siden): Kriteriet for UU har med alvorlighetsgrad å gjøre. Hva har feminister med å gjøre at du likevel ikke har tillegget? Greit å ha noen å skylde på. Anonymous poster hash: 764ff...403 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 16. desember Del Skrevet 16. desember Duriello skrev (3 timer siden): Hos enkelte er det nok "Ikke får", min onkel er en av disse. 😂 Han prøver, men blir alltid avbrutt eller snakket over av fruen. For min del er det nok litt lett å dra sluttningen at det er sånn i de fleste slike tilfeller, vi farges jo av våre erfaringer tross alt. Hehe, kanskje det var mer vanlig i eldre generasjoner hvor det var mer normalt at det var kona som styrte og hadde kontroll på hjemmet... - hvis man er vant til at noen andre ordner opp for en så er det lett å lene seg tilbake også. (Jeg syns selvsagt ikke at det er greit at kona snakker for mannen sin slik at han ikke kommer til orde). 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 16. desember Del Skrevet 16. desember Gjest 764ff...403 skrev (18 minutter siden): Greit å ha noen å skylde på. Anonymous poster hash: 764ff...403 Det kan hende, men vi får nå vente og se om det blir godt begrunnet. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 16. desember Del Skrevet 16. desember (endret) 45 minutes ago, leticia said: Kriteriet for UU har med alvorlighetsgrad å gjøre. Hva har feminister med å gjøre at du likevel ikke har tillegget? Du skulle bare visst. (Og nei, jeg kommer ikke til å utdype bare fordi du ikke kan forestille deg at det har noe med saken å gjøre, jeg vet og har min erfaring) 31 minutes ago, Guest 764ff...403 said: Greit å ha noen å skylde på. Anonymous poster hash: 764ff...403 Ja, greit å ha noen å skylde på når man sitter alene i 40-åra med katten på fanget også. 🤪 Endret 16. desember av Colin. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 08:28 Del Skrevet mandag kl 08:28 Colin. skrev (7 timer siden): Du skulle bare visst. (Og nei, jeg kommer ikke til å utdype bare fordi du ikke kan forestille deg at det har noe med saken å gjøre, jeg vet og har min erfaring) Akkurat ja. Bare enda et angrep på feminister uten substans. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 09:33 Del Skrevet mandag kl 09:33 Boing_80 skrev (13 timer siden): Uenig. Det er de samme type menn som ikke får ta del i samtaler fordi samboeren snakker for dem. Disse mennene mangler cojones. Velge sine kamper med omhu sier du. En god unnskyldning for å fortsette å være tøffel. Du kan jo se for deg hvilket morsomt hjem det blir når kona har den samme attituden og det blir krangler om alt fra hvilken saus man skal ha til fisken til om man skal reise bort i påsken. Det er det du får når du putter to parter som ikke skjønner når det er riktig å gi seg. Det er mye bedre om man begge vet at om den andre tar en fight, så er det fordi det faktisk betyr noe for dem og ikke bare en refleks fordi man er en bortskjemt drittunge som må ha alt etter sin pipe. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 09:40 Del Skrevet mandag kl 09:40 leticia skrev (13 timer siden): Jeg tenker hvis man går tilbake noen generasjoner. Jeg finner enslige menn både i generasjonen under meg, i min egen, den over meg, og den over der igjen. Noen enslige damer også i alle disse leddene. Poenget er vel at folk også var enslige (frivillig og ufrivillig) i tidligere generasjoner. At fødselstallene er synkende er fordi man ikke lenger får like mange barn blant de som faktisk får barn. (Jeg har forresten gjort mitt og ligger vel mer på snittet i folkerike afrikanske land) 🤭😅 I can confirm. Vi har slektsbøker i familien, og tilfeller hvor barn vokser opp og ikke får videre avkom er det mange av bakover. Så har du de tilfellene hvor noen får 6-7 stykker innimellom, men det viser seg jo at sånne ungeflokker faktisk var ganske uvanlig også den gangen. I alle fall om man ikke tar med de to første forsøkene på å døpe et barn "Peter", hvor ungen døde før han var 1-2 år gammel. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet mandag kl 09:49 Del Skrevet mandag kl 09:49 Boing_80 skrev (11 timer siden): Du skjønner hva jeg mener, gjør du ikke? Det er snakk om dominante kvinner som har tatt all kontrollen i forholdet. Samme typen som sier til sine venninner at de må ha kontroll over alt i sine liv. Du finner også slike menn, men nå diskuterer vi jo kvinner. Av typen Mrs. Bouquet. En samtale mellom to menn der den ene spør den andre: - Ja Arne, hva mener du om det da? Hvorpå damen i forholdet begynner å svare enda det ikke var hun som ble stilt spørsmålet. - Arne mener at slikt bare er tullball. Han liker ikke fotball (mens Arne står ved siden av og er taus). Kompisen gjør et nytt forsøk. - Men Arne, du var jo en god fotballspiller da du var ung. Arne er på vei til å svare, men damen fortsetter å snakke for han. - Nei, Arne sluttet med slik for 10 år siden han. Likefullt er det jo en (hos noen) akseptert meta når man bytter om kjønnene her, og mannen liksom er den tilsvarende dominante. Det er jo i "mannens natur", må vite, å være sjefen - og "kvinnens natur" å være submissive. *grabs puke bucket* 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet mandag kl 15:10 Del Skrevet mandag kl 15:10 6 hours ago, leticia said: Akkurat ja. Bare enda et angrep på feminister uten substans. Trenger ikke å forklare det ovenfor deg. Jeg har en mer enn god nok grunn, og det er godt nok for meg. Ingenting du kan si vil forandre mitt syn på dette. 1,4. Rekord-mange single. Midtlivskriser uten håp om egen familie. Alle har det jo så finfint der de ONSer rundt til de er 30-å noe. Og den mentale helsa da gitt, man har det godt. 😃✌️💝 God Jul! ✝️ 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet mandag kl 15:39 Del Skrevet mandag kl 15:39 Colin. skrev (På 8.12.2024 den 6:29 PM): Her må man simpe og late som om man er så takknemlig noen i det hele tatt ser i din retning. Jeg forstår at du har slitt. Jeg ser det lett. 2 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet mandag kl 15:58 Del Skrevet mandag kl 15:58 (endret) knopflerbruce skrev (6 timer siden): Likefullt er det jo en (hos noen) akseptert meta når man bytter om kjønnene her, og mannen liksom er den tilsvarende dominante. Det er jo i "mannens natur", må vite, å være sjefen - og "kvinnens natur" å være submissive. *grabs puke bucket* White knight...har du påtatt deg oppgaven med å svare på alle tråder som omhandler kritikk av det motsatte kjønn? Og du vrir om på ord og får temaet til å passe din agenda. Endret mandag kl 16:01 av Boing_80 7 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet mandag kl 16:33 Del Skrevet mandag kl 16:33 48 minutes ago, Orion666 said: Jeg forstår at du har slitt. Jeg ser det lett. Det har jeg også vært åpen om selv. Men det forandret seg når jeg utforsket andre kulturer. Nå har jeg håp, og mange jevngamle av motsatte kjønn sliter. How the tides have turned. Og så tror de at de kan "shame" oss til å holde oss borte ifra fantastiske individer i utlandet, særlig. 😄 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 17:30 Del Skrevet mandag kl 17:30 Colin. skrev (2 timer siden): Trenger ikke å forklare det ovenfor deg. J Nei det trenger du ikke. Men å slenge ut slike påstander om at det er feminister som er skyld i at du ikke får ung uføretillegg, uten å si hvorfor fører til at du mister all troverdighet. God religionsfri jul herfra 🎅 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 17:37 Del Skrevet mandag kl 17:37 knopflerbruce skrev (7 timer siden): Likefullt er det jo en (hos noen) akseptert meta når man bytter om kjønnene her, og mannen liksom er den tilsvarende dominante. Det er jo i "mannens natur", må vite, å være sjefen - og "kvinnens natur" å være submissive. *grabs puke bucket* Hehe, jaja, de får leve i troa da, vi har allerede fått stadfestet at kvinner er bedre ledere. https://lederne.no/artikler/kvinner-leder-best/ 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet mandag kl 18:59 Del Skrevet mandag kl 18:59 1 hour ago, leticia said: Men å slenge ut slike påstander om at det er feminister som er skyld i at du ikke får ung uføretillegg, uten å si hvorfor fører til at du mister all troverdighet. Dumt det da. Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet mandag kl 20:06 Del Skrevet mandag kl 20:06 (endret) leticia skrev (2 timer siden): Hehe, jaja, de får leve i troa da, vi har allerede fått stadfestet at kvinner er bedre ledere. https://lederne.no/artikler/kvinner-leder-best/ Det finnes mange bra kvinnelige ledere, jeg var veldig fornøyd med min kvinnelige sjef i forrige jobb. Føler de er mer forståelsesfulle og de tar mer ansvar for deg som ansatt. Men skal sies at det finnes bra og dårlige i begge kjønn. Endret mandag kl 20:07 av Shaolyzm 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 21:39 Del Skrevet mandag kl 21:39 Shaolyzm skrev (1 time siden): Det finnes mange bra kvinnelige ledere, jeg var veldig fornøyd med min kvinnelige sjef i forrige jobb. Føler de er mer forståelsesfulle og de tar mer ansvar for deg som ansatt. Men skal sies at det finnes bra og dårlige i begge kjønn. Håper du skjønte at min kommentar her var som et motstykke til antagelsen om at det ligger i mannens natur å være sjef / lede, og i kvinnens natur å være underdanig, og at jeg ikke tenkte spesielt i jobbsammenheng, men relatert til forhold også. Jeg tok bare med denne artikkelen for å vise at kvinner gjennomsnittlig er flinkere ledere enn menn. Man finner "råtne epler" i begge kjønn likevel, såklart. Sammenligningen kommer fordi kvinner har oftere bedre oversikt / er bedre på planlegging, og å styre familieenheten (som forresten på mange måter kan ses på som en bedrift. (Dette har du kanskje sett selv også). Det er ikke slik at mannen skal være familiens overhode, og egner seg bedre til dette enn henne. Tvert om. Med det samme jeg har deg her så vil jeg nok en gang ønske deg god tur til Philippinene. Det skal nok bli godt å komme fram etter en lang tur 😊 🎅🎄 1 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet mandag kl 22:29 Del Skrevet mandag kl 22:29 (endret) leticia skrev (49 minutter siden): Håper du skjønte at min kommentar her var som et motstykke til antagelsen om at det ligger i mannens natur å være sjef / lede, og i kvinnens natur å være underdanig, og at jeg ikke tenkte spesielt i jobbsammenheng, men relatert til forhold også. Jeg tok bare med denne artikkelen for å vise at kvinner gjennomsnittlig er flinkere ledere enn menn. Man finner "råtne epler" i begge kjønn likevel, såklart. Sammenligningen kommer fordi kvinner har oftere bedre oversikt / er bedre på planlegging, og å styre familieenheten (som forresten på mange måter kan ses på som en bedrift. (Dette har du kanskje sett selv også). Det er ikke slik at mannen skal være familiens overhode, og egner seg bedre til dette enn henne. Tvert om. Med det samme jeg har deg her så vil jeg nok en gang ønske deg god tur til Philippinene. Det skal nok bli godt å komme fram etter en lang tur 😊 🎅🎄 Jeg har aldri tenkt på det sånn at det var naturlig for menn å lede hele familien. I min familie så har moren min tatt seg av nett banken, fra begges kontoer med felles økonomi og betaling av regninger. Hørte faren min sa at bestefar / hans far krevde at min mor styrte økonomien om han skulle stille som kausjonist. Fordi han mente hun var bedre enn han til det. Mens faren min styrte med andre ting og jobbet mye mer enn henne. Han tok seg av ting som måtte gjøres på gården i tillegg til full jobb. Så er vant til at man samarbeider om ting og fordeler sånn man synes er mest praktisk å gjøre. Jeg er helt enig i at damer som regel er bedre til planlegging og koordinering. Merker det selv på kona mi. Takk for det, drar på fredag og gleder meg veldig. For å ha jul med kona og stedatter. Blir en lang tur til Dubai først og så Manila, sånn 20 timer totalt. Men skal få sovet litt på flyet og kose meg.❤️🎅🎄 Endret mandag kl 22:30 av Shaolyzm 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 22:47 Del Skrevet mandag kl 22:47 Shaolyzm skrev (9 minutter siden): Jeg har aldri tenkt på det sånn at det var naturlig for menn å lede hele familien. I min familie så har moren min tatt seg av nett banken, fra begges kontoer med felles økonomi og betaling av regninger. Hørte faren min sa at bestefar / hans far krevde at min mor styrte økonomien om han skulle stille som kausjonist. Fordi han mente hun var bedre enn han til det. Mens faren min styrte med andre ting og jobbet mye mer enn henne. Han tok seg av ting som måtte gjøres på gården i tillegg til full jobb. Så er vant til at man samarbeider om ting og fordeler sånn man synes er mest praktisk å gjøre. Jeg er helt enig i at damer som regel er bedre til planlegging og koordinering. Merker det selv på kona mi. Takk for det, drar på fredag og gleder meg veldig. For å ha jul med kona og stedatter. Blir en lang tur til Dubai først og så Manila, sånn 20 timer totalt. Men skal få sovet litt på flyet og kose meg.❤️🎅🎄 Men så har aldri du gitt inntrykk i dine kommentarer at menn må være familiens "sjef" heller da. Det er ikke et slikt inntrykk jeg har fått av deg. Kommentaren (opprinnelig fra knopflerbruce) var nok rettet mot folk som er mye mer konservative enn slik du fremstår 🌸 Jeg er enig med deg i at man bør fordele etter hva som er mest praktisk, og ikke etter kjønn. Det høres ut som en lang og slitsom reise, men så vet du jo hva som venter i andre enden av flyreisen, som vil gjøre reisen litt lettere 🥰🎆🎄 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå