Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Duriello skrev (57 minutter siden):

Hva om Nabo-Arne bare i bunn å grunn trives alene eller som ONS'er? 🤷

Det er ikke et alternativ som er i tankegangen til Colin. Han tror at ingen kan være lykkelige alene eller med ONS, fordi han tilsynelatende ikke er slik selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (1 minutt siden):

Det er ikke et alternativ som er i tankegangen til Colin. Han tror at ingen kan være lykkelige alene eller med ONS, fordi han tilsynelatende ikke er slik selv.

Stemmer det. Fritt valg og det faktum at folk er forskjellige er vanskelig å ta innover seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 minutter siden):

Stemmer det. Fritt valg og det faktum at folk er forskjellige er vanskelig å ta innover seg.

Jeg tenker hvis man går tilbake noen generasjoner. Jeg finner enslige menn både i generasjonen under meg, i min egen, den over meg,  og den over der igjen. Noen enslige damer også i alle disse leddene. Poenget er vel at folk også var enslige (frivillig og ufrivillig) i tidligere generasjoner.  At fødselstallene er synkende er fordi man ikke lenger får like mange barn blant de som faktisk får barn. (Jeg har forresten gjort mitt og ligger vel mer på snittet i folkerike afrikanske land) 🤭😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Poenget er vel at folk også var enslige (frivillig og ufrivillig) i tidligere generasjoner.

Næææh, nå spøker du fælt synes jeg, de hadde jo ONS'ing da og, dog stigmaet ved å holde på med det var hakket værre. Lurer litt på hvordan det var med datingmakten den gang.🤔

Sant det du sier om barnefødsler, men det er jo bare å se på nært samtlige vestlige land hvorfor. Karriere, fri vilje, og at vi ikke lengre er slaver av den store klokeboken er nok medvirkende årsaker. Og at de fleste ikke får barn kun for å få barn. Heldigvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Næææh, nå spøker du fælt synes jeg, de hadde jo ONS'ing da og, dog stigmaet ved å holde på med det var hakket værre. Lurer litt på hvordan det var med datingmakten den gang.🤔

Sant det du sier om barnefødsler, men det er jo bare å se på nært samtlige vestlige land hvorfor. Karriere, fri vilje, og at vi ikke lengre er slaver av den store klokeboken er nok medvirkende årsaker. Og at de fleste ikke får barn kun for å få barn. Heldigvis.

Økonomisk frihet er noe av det aller viktigste for å kunne kontrollere sitt eget liv. Det er heldigvis slutt på at kvinner skal være samfunnets fødemaskiner. Nå kan de selv kontrollere og bestemme sin egen familieplanlegging,  inkludert retten til selvbestemt abort og selv bestemme hvem de ønsker å få barn med, hvor mange ganger og når.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Økonomisk frihet er noe av det aller viktigste for å kunne kontrollere sitt eget liv. Det er heldigvis slutt på at kvinner skal være samfunnets fødemaskiner. Nå kan de selv kontrollere og bestemme sin egen familieplanlegging,  inkludert retten til selvbestemt abort og selv bestemme hvem de ønsker å få barn med, hvor mange ganger og når.

100%.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 time siden):

Det er de samme type menn som ikke får ta del i samtaler fordi samboeren snakker for dem.

Ikke får? Har de mistet munn og mæle? Blir de hysjet på hvis de sier noe? Eller bryr de seg kanskje ikke så mye fordi de ikke finner samtalen interessant? Eller fordi de ikke er så glad i å snakke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Ikke får? Har de mistet munn og mæle? Blir de hysjet på hvis de sier noe? Eller bryr de seg kanskje ikke så mye fordi de ikke finner samtalen interessant? Eller fordi de ikke er så glad i å snakke?

Hos enkelte er det nok "Ikke får", min onkel er en av disse. 😂

Han prøver, men blir alltid avbrutt eller snakket over av fruen. For min del er det nok litt lett å dra sluttningen at det er sånn i de fleste slike tilfeller, vi farges jo av våre erfaringer tross alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, leticia said:

Jeg beklager å si dette, men jeg ser ikke denne koselig - og hyggeligheten. Jeg oppfatter en bitter mann i midtlivskrisa som ikke er spesielt hyggelig mot norske kvinner. En gentleman er en som behandler damer på en fin måte, en som løfter kvinner opp, ikke en som ser på (likestilte) kvinner som en trussel, og som mener at kvinner bare kan ha det så godt at de ikke finner en livspartner fordi de har hatt for mange sexpartnere enn hva man selv syns er greit. En gentleman i min verden er sikkert det du ville kalt for en simp 😅

Forteller bare hva jeg har hørt ifra de jeg har hatt kontakt med av det motsatte kjønn. Jeg behandler alle på en fin måte, men det betyr ikke at jeg jatter med til dumme valg som tas. Det er javisst en simpe-oppførsel å te seg slik. Forøvrig drar du alltid inn likestilling, hvorfor må du spørre deg selv om.

Hvor lenge har du jabbet om dette nå? Hvertfall i 15 -16 måneder som jeg har fått med meg. Hvor lang tid kan det egentlig ta å ta steget ut? Eller blir det bare med drømmen?

Jeg har ønsket deg lykke til med kjærligheten tidligere, jeg ønsker deg alt godt, men se nå å få fingen ut og ta orden på eget liv og egen fremtid fremfor å bare fantasere om den, vær så grei.

Må vente på grunn av uføretrygden. Regler er regler. Jeg er en anstendig borger må du vite. 😉

Statistikker tyder på at man ikke blir lykkelig alene. Høyere andel single, høyere andel mental uhelse. Tilfeldig? Neppe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (48 minutter siden):

Du skjønner hva jeg mener, gjør du ikke? Det er snakk om dominante kvinner som har tatt all kontrollen i forholdet. Samme typen som sier til sine venninner at de må ha kontroll over alt i sine liv. Du finner også slike menn, men nå diskuterer vi jo kvinner. Av typen Mrs. Bouquet.

En samtale mellom to menn der den ene spør den andre:
- Ja Arne, hva mener du om det da?

Hvorpå damen i forholdet begynner å svare enda det ikke var hun som ble stilt spørsmålet.

- Arne mener at slikt bare er tullball. Han liker ikke fotball (mens Arne står ved siden av og er taus).

Kompisen gjør et nytt forsøk.

- Men Arne, du var jo en god fotballspiller da du var ung.

Arne er på vei til å svare, men damen fortsetter å snakke for han.

- Nei, Arne sluttet med slik for 10 år siden han.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (55 minutter siden):

I form av høyere lønn?

Neeeeeeeei.
I form av noen varme ord og et smil og et nikk.

Jeg skrev jo (og mye mer) for en grunn. :p 

Viktige og risikable jobber som fortjener sin takk (og mye mer)

Merkelig tolkning du hadde. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (14 minutter siden):

Jeg behandler alle på en fin måte, men det betyr ikke at jeg jatter med til dumme valg som tas.

Det er ikke opp til deg å vurdere om andre sine valg  er dumme ellet ikke.

Enhver må ta ansvar for eget liv.

Colin. skrev (17 minutter siden):

Det er javisst en simpe-oppførsel å te seg slik.

Å te seg hvordan?

Og hva er forskjellen på en som "simper" for en likestilt kvinne, og en som "simper" for en "tradwife" , altså opphøyer henne fordi hun gjør alt man helst vil slippe...

Colin. skrev (21 minutter siden):

Forøvrig drar du alltid inn likestilling, hvorfor må du spørre deg selv om.

Ja, jeg drar inn likestilling fordi det er et tema som betyr mye for verdens kvinner, spesielt for kvinner i land som er mye mindre likestilte enn vårt.

https://fn.no/tema/menneskerettigheter/kvinner-og-likestilling

At kvinner og menn er likeverdige som individer fremfor å bli plassert i en kjønnskategori hvor dem skal ha forskjellige roller,  forskjellig betydning og forskjellig verdi er viktig å kjempe for, for en rettferdig verden.

Colin. skrev (26 minutter siden):

Må vente på grunn av uføretrygden. Regler er regler. Jeg er en anstendig borger må du vite. 😉

Hvor lang er denne ventetiden da? Må du ha x antall års botid i Norge før du drar, eller er det ventetid for å behandle søknad om å ta med seg UU - tillegget?

Colin. skrev (29 minutter siden):

Statistikker tyder på at man ikke blir lykkelig alene. Høyere andel single, høyere andel mental uhelse. Tilfeldig? Neppe.

Statistikker forteller noe om snittet av alle individer. Mange som kan være lykkelige alene. Faktisk så er det slik at innadvendte individer trenger mye alenetid... Mental uhelse kan ha mange årsaker. Jeg setter heller pengene mine på at det er innføringen av sosiale medier, hvor samvær mellom familiemedlemmer har blitt redusert pga man heller sitter foran hver sin skjerm, ettersom vi vel kunne se et hopp i mental uhelse på den tiden SoMe ble innført.  Andre årsaker kan ha med manglende utbygging av helsevesenet, økt innvandring (hvor folk har opplevd krig og traumer). Du kan ikke sette 2 statistikker ved siden av hverandre slik du gjør og konkludere med at de henger sammen for at det skal passe inn i eget narrativ.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (17 minutter siden):

Du skjønner hva jeg mener, gjør du ikke? Det er snakk om dominante kvinner som har tatt all kontrollen i forholdet. Samme typen som sier til sine venninner at de må ha kontroll over alt i sine liv. Du finner også slike menn, men nå diskuterer vi jo kvinner. Av typen Mrs. Bouquet.

En samtale mellom to menn der den ene spør den andre:
- Ja Arne, hva mener du om det da?

Hvorpå damen i forholdet begynner å svare enda det ikke var hun som ble stilt spørsmålet.

- Arne mener at slikt bare er tullball. Han liker ikke fotball (mens Arne står ved siden av og er taus).

Kompisen gjør et nytt forsøk.

- Men Arne, du var jo en god fotballspiller da du var ung.

Arne er på vei til å svare, men damen fortsetter å snakke for han.

- Nei, Arne sluttet med slik for 10 år siden han.

Joda, jeg skjønte hva du mente. Jeg mener fremdeles at det ikke er noe som hindrer mannen i å svare hvis han vil. 

Man får ikke tatt all kontroll i forholdet (gjelder både kvinner og menn) hvis den andre ikke syns det er greit at den andre kontrollerer. (Hvis ikke kontrollen består av vold da, jeg tok utgangspunkt her i at vi kun snakker om kontroll på samtaler).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Forteller bare hva jeg har hørt ifra de jeg har hatt kontakt med av det motsatte kjønn. Jeg behandler alle på en fin måte, men det betyr ikke at jeg jatter med til dumme valg som tas. Det er javisst en simpe-oppførsel å te seg slik. Forøvrig drar du alltid inn likestilling, hvorfor må du spørre deg selv om.

Om du er på uføre kan du vel dra ut og bosette deg i Asia etter at du har funnet deg en dame.

Jeg drar for øvrig ned til Filippinene på fredag, er fullt i vei med pakking av gaver, kofferter, funnet frem forsikrings policy nummer fra nye jobben, pakket med masse sjokolade og godterier  til familien. Ordnet med Airbnb booking osv. Gjort det meste av forberedelsene.

Lenke til kommentar
leticia skrev (På 11.12.2024 den 7:58 PM):

Ja nettopp. Vanskelig å finne en underdanig i et av verdens mest likestilte land.

Jeg ser en del eksempel likevel. Menn som går spesifikt etter damer med lav selvtillit (jeg har faktisk hørt en si dette, "jeg liker damer med lav selvtillit") og også mannfolk som lar seg overkjøre fullstendig av kvinnfolket. Begge deler har faktisk irritert meg en del når det er folk jeg kjenner involvert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Jeg ser en del eksempel likevel. Menn som går spesifikt etter damer med lav selvtillit (jeg har faktisk hørt en si dette, "jeg liker damer med lav selvtillit") og også mannfolk som lar seg overkjøre fullstendig av kvinnfolket. Begge deler har faktisk irritert meg en del når det er folk jeg kjenner involvert.

Joda,  det vil alltids finnes noen. Dumt da, ingen bør la seg styre av andre, samme hvilket kjønn vi snakker om 😢

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke opp til deg å vurdere om andre sine valg  er dumme ellet ikke.

Enhver må ta ansvar for eget liv.

Alle har lov til å ha sin mening. 🙂

og en som "simper" for en "tradwife" , altså opphøyer henne fordi hun gjør alt man helst vil slippe...

Du har virkelig misforstått. Man ønsker ikke en "tradwife" for å slippe unna noe som helst, men man ønsker det fordi man ser på det som den beste situasjonen for egen familie.

Ja, jeg drar inn likestilling fordi det er et tema som betyr mye for verdens kvinner, spesielt for kvinner i land som er mye mindre likestilte enn vårt.

https://fn.no/tema/menneskerettigheter/kvinner-og-likestilling

At kvinner og menn er likeverdige som individer fremfor å bli plassert i en kjønnskategori hvor dem skal ha forskjellige roller,  forskjellig betydning og forskjellig verdi er viktig å kjempe for, for en rettferdig verden.

Alle er enige i at likestilling er viktig.

Hvor lang er denne ventetiden da? Må du ha x antall års botid i Norge før du drar, eller er det ventetid for å behandle søknad om å ta med seg UU - tillegget?

Jepp, må ha antall års botid i Norge.

Jeg er mann, med alvorlig skade, aldri hatt inntektsgivende arbeid. Tror du jeg har UU-tillegget? Nope. Takk rettes til feministene.

Statistikker forteller noe om snittet av alle individer. Mange som kan være lykkelige alene. Faktisk så er det slik at innadvendte individer trenger mye alenetid... Mental uhelse kan ha mange årsaker. Jeg setter heller pengene mine på at det er innføringen av sosiale medier, hvor samvær mellom familiemedlemmer har blitt redusert pga man heller sitter foran hver sin skjerm, ettersom vi vel kunne se et hopp i mental uhelse på den tiden SoMe ble innført.  Andre årsaker kan ha med manglende utbygging av helsevesenet, økt innvandring (hvor folk har opplevd krig og traumer). Du kan ikke sette 2 statistikker ved siden av hverandre slik du gjør og konkludere med at de henger sammen for at det skal passe inn i eget narrativ.

Du kan nok ha et godt poeng angående sosiale medier. Jeg skal gi deg den.

1 hour ago, Shaolyzm said:

Om du er på uføre kan du vel dra ut og bosette deg i Asia etter at du har funnet deg en dame.

Jeg drar for øvrig ned til Filippinene på fredag, er fullt i vei med pakking av gaver, kofferter, funnet frem forsikrings policy nummer fra nye jobben, pakket med masse sjokolade og godterier  til familien. Ordnet med Airbnb booking osv. Gjort det meste av forberedelsene.

Ja, men man må først ha bodd et gitt antall år i Norge før det er mulig.

Du er god, ønsker deg en strålende tur ned. Har aldri vært i Filippinene selv. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (53 minutter siden):

Man ønsker ikke en "tradwife" for å slippe unna noe som helst, men man ønsker det fordi man ser på det som den beste situasjonen for egen familie.

Det er standard det, "best for familien", "familieverdier" osv handler ofte om at mannens karriere og økonomi skal prioriteres. Drit i dama som sliter seg ut og attpåtil ender opp som minstepensjonist...

Colin. skrev (53 minutter siden):

Alle er enige i at likestilling er viktig.

Nei.

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...