Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (13 minutter siden):

Men så er det noen menn som ser på likestilling som noe negativt da. Som  ønsker at kvinnen skal være underordnet mannen. For disse så vil selvsagt både feminisme og likestilling være negativt. 

Og det er jo derfor de strever, siden det å finne noen som vil være underdanig faktisk er ganske vanskelig. Trass i hva sære høyrevridde folk måtte påstå i podcasts o.l.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

Og det er jo derfor de strever, siden det å finne noen som vil være underdanig faktisk er ganske vanskelig. Trass i hva sære høyrevridde folk måtte påstå i podcasts o.l.

Ja nettopp. Vanskelig å finne en underdanig i et av verdens mest likestilte land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 8.12.2024 at 6:48 PM, leticia said:

Vi snakker kanskje om forskjellig form for bagasje. Du tenkte kanskje kun på antall partnere? Bagasje kan komme i andre former, som kjipe ting man kan ha opplevd i livet. Sånn sett så kan en 20 åring ha mye mer bagasje enn en på 40, alt ettersom. Noen sklir lett gjennom livet mens andre sliter mer. 

Jeg tenker på valg man selv har tatt tidligere som har ført at man er i den situasjonen man er i.

Det er ingen som hindrer deg i å fortsette bekjentskap her hjemme heller. Bortsett fra den andre parten da, som kanskje ikke selv ønsker å fortsette bekjentskap? Da jeg syns jeg det samtidig blir rart å si at man må ta til takke med noen. Det rimer ikke at man ikke får bekjentskaper samtidig som man bare skal ta til takke med noen? Du må gjerne oppklare dette for meg på hvilken måte det rimer for deg. 

Den andre part har ikke gitt meg muligheten i sine "beste" år. At noen åpner opp døren for å vurdere meg når de nærmer seg 40, gir meg personlig ingenting, når mitt ønske er familielivet.

Må man det? Det har jeg ikke lagt noe merke til. Det er ikke slik jeg oppfatter menns opplevelser i min bekjentskapkrets. 

Kjenner til flere eksempler der kona total-styrer forholdet og heimen, og mannen godtar det fordi han tror han ikke kan gjøre det bedre. Men, så lenge de ikke skiller seg, så er det jo greit nok, de vil begge ha det sånn. Så lenge det funker for dem, men sånn ønsker jeg ikke å ha det i min fremtid.

21 hours ago, Kassettspiller said:

Men du har vel fortsatt mulighet til å møte noen her? Tinder er kanskje ikke det mest optimale alternativet, da.

Lykke til uansett. :)

Takk. Tiden vil vise om jeg lykkes eller ikke, men jeg har troen. 😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 minutter siden):

Den andre part har ikke gitt meg muligheten i sine "beste" år. At noen åpner opp døren for å vurdere meg når de nærmer seg 40, gir meg personlig ingenting, når mitt ønske er familielivet.

Man må skape sine egne muligheter. Er det du sier at du ikke fikk mulighet i 20 - årene, men nå når du er i 40 årene selv så får du tilbud hos andre 40 - åringer?

Colin. skrev (13 minutter siden):

Kjenner til flere eksempler der kona total-styrer forholdet og heimen, og mannen godtar det fordi han tror han ikke kan gjøre det bedre. Men, så lenge de ikke skiller seg, så er det jo greit nok, de vil begge ha det sånn. Så lenge det funker for dem, men sånn ønsker jeg ikke å ha det i min fremtid.

Det er veldig mange forhold hvor kona styrer heimen i mer eller mindre grad. Hun har ofte bedre oversikt med tanke på planlegging og organisering av hverdagen. 

Hvis du ikke ønsker et slikt forhold så er beste sjansen for å unngå det å få tak i en partner som setter likestilte forhold høyt.

Eller tenker du at du skal stå for den styringen og kontrollen som du ser at mange kvinner i forhold har? Tenker du at det er greit at mannen skal totalstyre forholdet og hjemmet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 timer siden):

Kjenner til flere eksempler der kona total-styrer forholdet og heimen, og mannen godtar det fordi han tror han ikke kan gjøre det bedre. Men, så lenge de ikke skiller seg, så er det jo greit nok, de vil begge ha det sånn. Så lenge det funker for dem, men sånn ønsker jeg ikke å ha det i min fremtid

Tenk at alt det kunne blitt unngått, om folk bare hadde valgt særboerskap

Lenke til kommentar
23 hours ago, leticia said:

Man må skape sine egne muligheter. Er det du sier at du ikke fikk mulighet i 20 - årene, men nå når du er i 40 årene selv så får du tilbud hos andre 40 - åringer?

Sånn delvis riktig. Det virker ikke som motparten forstår hvor viktig det faktisk er for individer generelt å stifte egen familie, og ikke være en bi-rolle i noen andres egen familie. Det er nok fort gjort å leve i sin egen boble i tiden man har dating-makten og ONSer rundt, og så fort den svinner hen, så blir man snurt når man får samme behandling i retur slik man behandlet de usynlige i det man er klar for langvarig forhold.

23 hours ago, leticia said:

Det er veldig mange forhold hvor kona styrer heimen i mer eller mindre grad. Hun har ofte bedre oversikt med tanke på planlegging og organisering av hverdagen. 

Hvis du ikke ønsker et slikt forhold så er beste sjansen for å unngå det å få tak i en partner som setter likestilte forhold høyt.

Eller tenker du at du skal stå for den styringen og kontrollen som du ser at mange kvinner i forhold har? Tenker du at det er greit at mannen skal totalstyre forholdet og hjemmet?

Det er ikke riktig at noen parter skal totalstyre. Man skal være på lag, og la den parten som er best egnet til en oppgave, ta seg av den oppgaven.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Sånn delvis riktig. Det virker ikke som motparten forstår hvor viktig det faktisk er for individer generelt å stifte egen familie, og ikke være en bi-rolle i noen andres egen familie. Det er nok fort gjort å leve i sin egen boble i tiden man har dating-makten og ONSer rundt, og så fort den svinner hen, så blir man snurt når man får samme behandling i retur slik man behandlet de usynlige i det man er klar for langvarig forhold.

Hvorfor skal "motparten", men det nå måtte være, tenke på hvor viktig det er for andre individer å stifte egen familie? Tror du ikke enhver har nok med seg selv i denne fasen? Skal man tenke på nabo Arne som er singel, at du kanskje burde banke på døra hans og gi han en sjanse for å bli kjent med deg og kanske få et forhold til deg? 

Jeg skjønner ikke helt den her "enten så ONSer man rundt eller så får man ikke noe forhold pga alle "ONSerne".  De fleste finner hverandre i god tid før de "blir for gamle for dating - makten", hvis du tenker at denne "makten" opphører når man nærmer seg alderen hvor man som kvinne ikke kan få egen familie. Men det er endel som skiller seg / flytter fra hverandre i 40 - 50 årsalderen, som allerede har en familie. Men dette har jeg forstått at du ikke er interessert i, å være stefar for noen. Du ønsker familie med en kvinne som er veldig ung i forhold til deg selv.

Det er ikke riktig at noen parter skal totalstyre. Man skal være på lag, og la den parten som er best egnet til en oppgave, ta seg av den oppgaven.

Ok, jeg er enig med deg i at ingen parter skal totalstyre, og at man skal være på lag. Jeg er også enig i at den parten som er best egnet til en oppgave tar seg av oppgaven, med forbehold om at også den andre forsøker å lære seg oppgavene hvis den andre i perioder skulle være indisponibel. Noen oppgaver passer begge like bra til, da er det greit at de kan fordeles likt. 

Det jeg ikke er enig i, er hvis oppgavene skal fordeles etter kjønn fremfor dyktighet / interesser. 

Endret av leticia
setningsoppbygning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 13.12.2024 at 5:03 PM, leticia said:

Hvorfor skal "motparten", men det nå måtte være, tenke på hvor viktig det er for andre individer å stifte egen familie? Tror du ikke enhver har nok med seg selv i denne fasen? Skal man tenke på nabo Arne som er singel, at du kanskje burde banke på døra hans og gi han en sjanse for å bli kjent med deg og kanske få et forhold til deg? 

Jeg skjønner ikke helt den her "enten så ONSer man rundt eller så får man ikke noe forhold pga alle "ONSerne".  De fleste finner hverandre i god tid før de "blir for gamle for dating - makten", hvis du tenker at denne "makten" opphører når man nærmer seg alderen hvor man som kvinne ikke kan få egen familie. Men det er endel som skiller seg / flytter fra hverandre i 40 - 50 årsalderen, som allerede har en familie. Men dette har jeg forstått at du ikke er interessert i, å være stefar for noen. Du ønsker familie med en kvinne som er veldig ung i forhold til deg selv.

"Nabo Arne" er kanskje nettopp det individet som kunne vært løsningen som kunne forhindret en endeløs sirkel av ONSing, skuffelser, depresjon ved midtlivskrisa og ensomhet. Men det får man aldri svar på, fordi "Nabo Arne" i mange tilfeller ikke lever opp til det syke overfladiske maleriet som den unge generasjonen har blitt foret med at må være på plass, før man kan gi et medmenneske en sjanse.

Du virker å være naiv for realiteten og lever i fortiden. Flere og flere finner ikke hverandre nå til dags, derfor antall single. Det er et stort samfunnsmessig problem. Kommer ikke på tale at jeg, skal legge energien min i å oppfostre andres familie. Jeg ønsker et individ som kan oppfylle min drøm om egen familie, ferdig snakket. Det er ikke min feil at ingen kunne gi meg en sjanse i mine 20-år her på berget, jeg kunne ikke tvinge noen til å se i min retning. På samme måte som 40-åringer ikke kan tvinge eller "shame" meg til å se i deres retning. Fritt valg, takk Gud for det. Som man reder ligger man osv. Man må følge drømmen sin og ta veloverveide valg i forhold til den drømmen, ellers så kan man fort sitte som svarteper når alt kommer til alt. 👀

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (På 12.12.2024 den 10:25 PM):

Tenk at alt det kunne blitt unngått, om folk bare hadde valgt særboerskap

Jeg er enig med deg. I takt med samfunnsutvikllingen og det økonomiske systemet er alt blitt noe som det kan tjenes penger på. Raskest mulig. Slikt fører til at de naturlige normale relasjonene ikke får den næringen til å vokse fordi det er konstant et stresselement til stede. Det er en frykt for å gå glipp av livet fordi mange har blitt forledet til å tro at det beste venter rett rundt hjørnet. Og at det en har i dag ikke er bra nok. Kosemtikkindustrien har fått mange til å konstant finne feil ved seg selv og da er sjansen stor for at en også finner feil hos andre. "Jeg stiller høye krav til meg selv" - du har sikkert noen i omgangskretsen som sier slikt. Ja, har det gjort livet ditt lettere? Eller må til psykolog for å få behandling for bekymringsangst?

Hadde folk brukt tid til å bli kjent med hverandre og hatt mer tålmodighet hadde sikkert mange hatt gode forhold. Pr. i dag tror jeg at særboerskap er en god løsning. Man kan jo flytte sammen på sikt, men å ha sine private sfærer er viktig for de fleste tror jeg. Å være særboere trenger ikke bety at det er snakk om åpne forhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 12.12.2024 den 4:15 PM):

Men da er det jo mennene som mangler...unnskyld vulgær ordbruk...baller til å sette grenser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (32 minutter siden):

Du virker å være naiv for realiteten og lever i fortiden.

Morsomt at dette kommer fra en som vil leve etter utdaterte kjønnsroller og legge opp livet sitt etter en 2000 år gammel bok...

Colin. skrev (42 minutter siden):

Flere og flere finner ikke hverandre nå til dags, derfor antall single. Det er et stort samfunnsmessig problem

Det er faktisk bedre at folk ikke finner hverandre enn at de er tvunget til å finne sammen pga økonomi. Det er bedre at kvinner nå har den økonomiske friheten til å kunne velge sin egen partner pga kjærlighet ikke pga økonomi. Det er bedre at kvinner har økonomien til å kunne forlate dårlige (og noen ganger) voldelige forhold fremfor å være tvunget til å bli i dem pga økonomi.

Colin. skrev (55 minutter siden):

Det er ikke min feil at ingen kunne gi meg en sjanse i mine 20-år her på berget, jeg kunne ikke tvinge noen til å se i min retning. På samme måte som 40-åringer ikke kan tvinge eller "shame" meg til å se i deres retning. Fritt valg, takk Gud for det.

Neivel, det var ikke ditt sjarmerende vesen som var årsak til at du ikke fikk en sjanse i 20 og 30 årene, men alle andres feil... Fritt valg sier du, og det har du forsåvidt rett i. Likevel så kan jeg ikke se at du er for fritt valg for de som valgte deg bort da du var yngre. Etter å ha lest postene dine så virker det som at  du gjerne skulle ha påvirket dem til å velge noe annet. Så mye for den valgfriheten... 🙄

Som man reder ligger man osv

Tja, gjør man egentlig det? Å ha hatt flere ONS, prøving og feiling med korte forhold i tidlige ungdomsår hindrer ikke kvinner i å finne seg en stabil partner i sin fruktbare periode og være trofast i et helt liv sammen med sin partner.

Uttrykket ditt "som man reder ligger man" (eller kanskje som man reder, får man ikke ligge) kan kanskje passe litt bedre på gutter / unge menn som er sosialt utilpasset og som etterhvert stenger seg inne med internett og dårlige mannlige influensere. Noe som i endel tilfeller vil føre til en forakt mot kvinner. Ikke den beste måten å få seg en partner og familie på.

Man må følge drømmen sin og ta veloverveide valg i forhold til den drømmen, ellers så kan man fort sitte som svarteper når alt kommer til alt. 👀

Dette er jeg enig i. Og det gjelder i alle aspekter av livet, ikke bare i å finne seg en partner. Jeg syns bare det er litt rart at man har brukt 20 år på å finne ut av hva som er drømmen. Men greit nok, ikke alle som finner hverandre i 20 årene heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, leticia said:

Neivel, det var ikke ditt sjarmerende vesen som var årsak til at du ikke fikk en sjanse i 20 og 30 årene, men alle andres feil... Fritt valg sier du, og det har du forsåvidt rett i. Likevel så kan jeg ikke se at du er for fritt valg for de som valgte deg bort da du var yngre. Etter å ha lest postene dine så virker det som at  du gjerne skulle ha påvirket dem til å velge noe annet. Så mye for den valgfriheten... 🙄

Å påvirke noen til å ta et bedre informert valg basert på langsiktighet, betyr ikke at man er imot fritt valg... Du tror at sånne i min situasjon er i den håpløse situasjonen, men du tar feil. Jeg har bedt deg titte innom KG, da skal du virkelig få se håpløshet mtp tanken om egen familie. Hvis ditt feministiske jeg tillater deg å ta innover deg realiteten over hva som skjer. Jeg synes det er helt tragisk at mange velger overfladiskhet i sine "beste år" fremfor familieorienterte individer. Og ja, jeg har blitt fortalt av flere at de synes jeg er koselig og hyggelig, og som er en gentlemann. Men de har gitt meg en sjanse, så de fikk se min personlighet. Nå kan jeg snart bosette meg i en kultur som åpner dørene for meg. Gleder meg til den dagen kommer, og jeg skal ta et godt og veloverveid valg, jeg skal ikke drite meg ut slik de andre gjorde med sin dating-makt.

18 minutes ago, leticia said:

Tja, gjør man egentlig det? Å ha hatt flere ONS, prøving og feiling med korte forhold i tidlige ungdomsår hindrer ikke kvinner i å finne seg en stabil partner i sin fruktbare periode og være trofast i et helt liv sammen med sin partner.

Uttrykket ditt "som man reder ligger man" (eller kanskje som man reder, får man ikke ligge) kan kanskje passe litt bedre på gutter / unge menn som er sosialt utilpasset og som etterhvert stenger seg inne med internett og dårlige mannlige influensere. Noe som i endel tilfeller vil føre til en forakt mot kvinner. Ikke den beste måten å få seg en partner og familie på.

Jeg synes uttrykket passer utmerket til dem som tok sin dating-makt for gitt. Du kan selvfølgelig bruke uttrykket i flere situasjoner.

58 minutes ago, Boing_80 said:

Men da er det jo mennene som mangler...unnskyld vulgær ordbruk...baller til å sette grenser. 

Enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (4 timer siden):

"Nabo Arne" er kanskje nettopp det individet som kunne vært løsningen som kunne forhindret en endeløs sirkel av ONSing, skuffelser, depresjon ved midtlivskrisa og ensomhet. Men det får man aldri svar på, fordi "Nabo Arne" i mange tilfeller ikke lever opp til det syke overfladiske maleriet som den unge generasjonen har blitt foret med at må være på plass, før man kan gi et medmenneske en sjanse.

Du virker å være naiv for realiteten og lever i fortiden. Flere og flere finner ikke hverandre nå til dags, derfor antall single. Det er et stort samfunnsmessig problem. Kommer ikke på tale at jeg, skal legge energien min i å oppfostre andres familie. Jeg ønsker et individ som kan oppfylle min drøm om egen familie, ferdig snakket. Det er ikke min feil at ingen kunne gi meg en sjanse i mine 20-år her på berget, jeg kunne ikke tvinge noen til å se i min retning. På samme måte som 40-åringer ikke kan tvinge eller "shame" meg til å se i deres retning. Fritt valg, takk Gud for det. Som man reder ligger man osv. Man må følge drømmen sin og ta veloverveide valg i forhold til den drømmen, ellers så kan man fort sitte som svarteper når alt kommer til alt. 👀

Du glemmer at om Nabo Arne faktisk ble valgt på et tidspunkt, ville han i din verden sagt noe sånt som "du skulle valgt meg for åtte år siden, nå holder du ikke min fasadiske standard om ungdommelig utseende".

Det hjelper ikke å moralisere over slike ting når denne karikaturen din ender opp med å tråkke i den samme salaten selv. Hvertfall om denne naboen er ment å være et slags bilde på deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Jeg er enig med deg. I takt med samfunnsutvikllingen og det økonomiske systemet er alt blitt noe som det kan tjenes penger på. Raskest mulig. Slikt fører til at de naturlige normale relasjonene ikke får den næringen til å vokse fordi det er konstant et stresselement til stede. Det er en frykt for å gå glipp av livet fordi mange har blitt forledet til å tro at det beste venter rett rundt hjørnet. Og at det en har i dag ikke er bra nok. Kosemtikkindustrien har fått mange til å konstant finne feil ved seg selv og da er sjansen stor for at en også finner feil hos andre. "Jeg stiller høye krav til meg selv" - du har sikkert noen i omgangskretsen som sier slikt. Ja, har det gjort livet ditt lettere? Eller må til psykolog for å få behandling for bekymringsangst?

Hadde folk brukt tid til å bli kjent med hverandre og hatt mer tålmodighet hadde sikkert mange hatt gode forhold. Pr. i dag tror jeg at særboerskap er en god løsning. Man kan jo flytte sammen på sikt, men å ha sine private sfærer er viktig for de fleste tror jeg. Å være særboere trenger ikke bety at det er snakk om åpne forhold.

Av ren nysgjerrighet, i hvilken grad har denne tankegangen påvirket deg som invidid? Har du virkelig sittet der og reflektert over denne mekanismen på Tinder og likevel ikke klart å endre mindsettet rundt den? Hvis nei, hvorfor tror du andre skulle være i en annen posisjon enn deg selv?

Denne ideen om at alle sitter og tenker "det finnes noe bedre der ute" er ganske snål, all den tid den virker lett å motvirke så snart man er bevisst på den - og folk er 100% klar over at dette i teorien kan være noe å være obs på. Den myten er spredt så mange ganger at folk ikke kan unngå å ha fått med seg konseptet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, knopflerbruce said:

Du glemmer at om Nabo Arne faktisk ble valgt på et tidspunkt, ville han i din verden sagt noe sånt som "du skulle valgt meg for åtte år siden, nå holder du ikke min fasadiske standard om ungdommelig utseende".

Det hjelper ikke å moralisere over slike ting når denne karikaturen din ender opp med å tråkke i den samme salaten selv. Hvertfall om denne naboen er ment å være et slags bilde på deg selv.

Hvorfor kan ikke "nabo Arne" være i 20-årene? Og ja, hvis han "nabo Arne" fikk besøk av ei jevngammel godt opp i åra, så har han all rett til å spørre hvorfor han plutselig nå blir vurdert som god nok... det handler ikke om ungdommelig utseende, men det er det dere tenker fordi dere projiserer noe voldsomt.  Det handler om å ønske egen familie og å ha tid til å lære noen å kjenne og ta veloverveide valg før man tar beslutningen om å starte egen familie, så hvilken salat du snakker om, er nok en feministisk salat som kun eksisterer i ditt hodet.

Og denne karikaturen var ikke min, den var din feministiske venns karikatur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (3 timer siden):

Det handler om å velge sine kamper med omhu. Hvis den man bryr seg om har et behov for å styre et eller annet, er det jo bare sunn fornuft å spørre seg selv om det er viktig for en selv - og hvis svaret på det er at det er uvesentlig for din del og viktig for den andre, gir man seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (14 minutter siden):

Hvorfor kan ikke "nabo Arne" være i 20-årene? Og ja, hvis han "nabo Arne" fikk besøk av ei jevngammel godt opp i åra, så har han all rett til å spørre hvorfor han plutselig nå blir vurdert som god nok... det handler ikke om ungdommelig utseende, men det er det dere tenker fordi dere projiserer noe voldsomt.  Det handler om å ønske egen familie og å ha tid til å lære noen å kjenne og ta veloverveide valg før man tar beslutningen om å starte egen familie, så hvilken salat du snakker om, er nok en feministisk salat som kun eksisterer i ditt hodet.

Og denne karikaturen var ikke min, den var din feministiske venns karikatur.

Det samme gjelder jo 23-åringen Arne kanskje sikler på. Hvorfor ble ikke hun vurdert som god nok da hun var 17? Hun kan også kjøre argumentet "du kunne valgt meg for mange år siden".

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det handler om å velge sine kamper med omhu. Hvis den man bryr seg om har et behov for å styre et eller annet, er det jo bare sunn fornuft å spørre seg selv om det er viktig for en selv - og hvis svaret på det er at det er uvesentlig for din del og viktig for den andre, gir man seg.

Uenig. Det er de samme type menn som ikke får ta del i samtaler fordi samboeren snakker for dem. Disse mennene mangler cojones. Velge sine kamper med omhu sier du. En god unnskyldning for å fortsette å være tøffel.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Du tror at sånne i min situasjon er i den håpløse situasjonen, men du tar feil

Spørs hva du mener med "sånne som deg". Jeg tenker ikke så mye over om du eller noen andre er i en "håpløs" situasjon. Det er du som er opphengt i å "ikke bli valgt ", og hvor fæle disse som ikke har gitt deg en sjanse er. Jeg tenker det handler mye om verdisynet. Men greit, det kan være annerledes på Tinder, men du må ta med i beregningen kjønnsfordelingen på Tinder også da, hvor 3 av 4 brukere er menn. Da er det langt unna å være en kvinne til hver mann.

Jeg synes det er helt tragisk at mange velger overfladiskhet i sine "beste år" fremfor familieorienterte individer.

Hva er familieorienterte verdier? Det må ikke være et forhold mellom mann og kvinne hvor de skal ha avklarte roller basert på kjønnet sitt.Det må ikke være å leve et liv hvor den ene skal være underordnet den andre pga noe som står skrevet i en religiøs bok. Det kan liksågodt være 2 av samme kjønn uten barn. Overfladiskhet og familieverdier er ikke nødvendigvis motsetninger heller.

Og ja, jeg har blitt fortalt av flere at de synes jeg er koselig og hyggelig, og som er en gentlemann. Men de har gitt meg en sjanse, så de fikk se min personlighet.

Jeg beklager å si dette, men jeg ser ikke denne koselig - og hyggeligheten. Jeg oppfatter en bitter mann i midtlivskrisa som ikke er spesielt hyggelig mot norske kvinner. En gentleman er en som behandler damer på en fin måte, en som løfter kvinner opp, ikke en som ser på (likestilte) kvinner som en trussel, og som mener at kvinner bare kan ha det så godt at de ikke finner en livspartner fordi de har hatt for mange sexpartnere enn hva man selv syns er greit. En gentleman i min verden er sikkert det du ville kalt for en simp 😅

Colin. skrev (3 timer siden):

Nå kan jeg snart bosette meg i en kultur som åpner dørene for meg.

Hvor lenge har du jabbet om dette nå? Hvertfall i 15 -16 måneder som jeg har fått med meg. Hvor lang tid kan det egentlig ta å ta steget ut? Eller blir det bare med drømmen?

Jeg har ønsket deg lykke til med kjærligheten tidligere, jeg ønsker deg alt godt, men se nå å få fingen ut og ta orden på eget liv og egen fremtid fremfor å bare fantasere om den, vær så grei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...