Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (1 time siden):

Venstresosialistike ateist-feminister. Her på forumet har det gang på gang blitt repetert gjengangeren om at man kan bli lykkelig alene, og at det ikke finnes et snev av problematikk angående valgene som tas av de med dating-makten.

Dating makten, hva det en er fornoe, hadde sikkert rammet deg og dersom du ikke konsekvent brukte ateisme som ett skjellsord, og du sluttet å brukte utrykk som ONS'ing. Det faktum at du konstant sitter her å gnåler om dating makt, ONSing og ateismens ondskap kan jo være en klar indikasjon på at det ikke er alle andre det er noe gæ'ærnt med...

Colin. skrev (1 time siden):

Så da er det ikke så overraskende at de som lar seg forlede, tenker at å leve livet er å ONSe rundt og ikke skape et fint familieliv med et individ som setter det som første prioritet, foran festing og ONSing. Statistikker viser at flere og flere blir boende alene, at flere faller utenfor og økende andel individer med mental uhelse.

Lar seg forlede bort fra stien som er jesus, inn i synd og faenskap. (Oh my god, no pun intended)

Tok du hintet mitt sist, så du dokumentaren Under guds øye?

Veldig mye bra mental helse der altså. 

Og dette var IKKE grunnet ateismens ondskap..

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Kassettspiller said:

Det å få barn er en personlig avgjørelse, og det finnes ikke én universell løsning eller vei til lykke. For noen er et liv med barn meningsfylt, for andre er det ikke det. Snarere enn å legge skylden på visse grupper, verdier eller livsstiler, er det viktig å anerkjenne den komplekse helheten av økonomiske, sosiale, biologiske og kulturelle faktorer som former disse valgene.

Samfunnet kan oppmuntre til familieliv ved å gjøre det lettere og tryggere, snarere enn å moralisere over enkeltpersoners livsvalg

Å hevde at mennesker blir lykkelige alene på generell basis, strider imot sunn fornuft og er faktuelt feil. Dette er narrativet som prøves å spres når man nå innser at den idiotiske ONS-kulturen har vært med på å ødelegge medmenneskelige relasjoner.

Riktig, man må anerkjenne og være i stand til å se hva som er ødeleggende, for å i det hele tatt kunne klare å snu trenden. Nå er ingen villige til å ta tak i problematikken og prøve å snu trenden, og da blir det som det blir mtp fødselstallene og mental uhelse. 

Ingen samfunn har det vel så sinnsykt attraktivt vedrørende å stifte familie som her på berget, med alle de godene som blir tredd ned over hodene på de som vil stifte egen familie. Det er ikke der problemet ligger... problemet ligger i at kulturen har formet de med dating-makten til å forvente gull og grønne skoger på det ene og det andre, og nå ser man også at uvalgte har blitt drittlei. Hvorfor i det hele tatt vurdere noen her på berget, med de syke forventningene, når man lett kan reise til utlandet, bli sett, møtt med medmennesklighet, respektert, og stifte familie og ekteskap som består. Jo fortere uvalgte får opp øynene, jo bedre.

2 hours ago, Kassettspiller said:

Det er økning i skilsmisser, men det kan også reflektere endringer i holdninger til ekteskap, der man ser flere på skilsmisse som et alternativ fremfor å bli i et uheldig forhold. Dette betyr ikke nødvendigvis at folk ikke ønsker langvarige forhold, men at de ikke vil bli i dysfunksjonelle relasjoner.

Det er også flere som venter med å gifte seg eller stifte familie, men det betyr ikke nødvendigvis at folk ikke ønsker langvarige forhold. Mange har bare andre prioriteringer som karriere eller selvutvikling før de forplikter seg til en langvarig relasjon. Vet ikke hva slags statistikk du snakker om her som motbeviser dette.

Så må det sies a økt rapportering om mental helse kan bety at folk blir mer åpne om sine utfordringer, snarere enn at problemet nødvendigvis er verre. Behandlingsmulighetene er bedre i dag, og folk er mer villige til å søke hjelp. 

Kan det ha noe med at vurderings-kompasset er så tilsmusset av en kultur som promoterer fasadiske verdier foran medmennesklige, at man ikke evner å ta et logisk valg?

Ja, som jeg sier, karriere, ONSing osv. 

Behandlingsmulighetene er bedre? Man får jo ikke komme inn til en samtale engang så lenge man fremstår som normalt oppegående. Jeg har ihvertfall lært det at jeg som mann i dette feministiske samfunnet, er overlatt til meg selv.

1 hour ago, Duriello said:

Dating makten, hva det en er fornoe, hadde sikkert rammet deg og dersom du ikke konsekvent brukte ateisme som ett skjellsord, og du sluttet å brukte utrykk som ONS'ing. Det faktum at du konstant sitter her å gnåler om dating makt, ONSing og ateismens ondskap kan jo være en klar indikasjon på at det ikke er alle andre det er noe gæ'ærnt med...

Statistikkene taler sitt eget språk. Der finner man svaret. Min egen erfaring, er bare ekstra krydder på toppen.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Colin. skrev (15 minutter siden):

Å hevde at mennesker blir lykkelige alene på generell basis, strider imot sunn fornuft og er faktuelt feil. Dette er narrativet som prøves å spres når man nå innser at den idiotiske ONS-kulturen har vært med på å ødelegge medmenneskelige relasjoner.

Statistikk fra SSB viser at folk i relasjoner ofte har bedre livskvalitet, men det betyr ikke at flere ikke kan trives og ha et godt liv som enslig.

Colin. skrev (17 minutter siden):

Ingen samfunn har det vel så sinnsykt attraktivt vedrørende å stifte familie som her på berget, med alle de godene som blir tredd ned over hodene på de som vil stifte egen familie. Det er ikke der problemet ligger...

Selv om det å få barn i Norge har mange fordeler, er det viktig å forstå hvorfor flere velger å vente. Mange er avhengige av to inntektskilder, ønsker å fullføre høyere utdanning, bygge egenkapital og etablere et mer stabilt liv før de setter en eller flere barn til verden. Å få lån kan for eksempel bli vanskeligere når man har barn, noe som spesielt påvirker unge foreldre negativt

Colin. skrev (21 minutter siden):

Ja, som jeg sier, karriere, ONSing osv. 

Behandlingsmulighetene er bedre? Man får jo ikke komme inn til en samtale engang så lenge man fremstår som normalt oppegående. Jeg har ihvertfall lært det at jeg som mann i dette feministiske samfunnet, er overlatt til meg selv.

Å ha en karriere er faktisk en smart investering for mange, både som en form for trygghet og som noe de trives med å oppnå. Er det galt at noen velger å prioritere karrieren fremfor andre ting?

Behandlingsmulighetene for psykisk helse har blitt betydelig bedre i dag, takket være forskning og økt kunnskap om diagnoser osv. Selv om prioriteringsveilederen kan være streng, er situasjonen likevel langt bedre nå enn den var for noen år siden.

Colin. skrev (24 minutter siden):

Jeg har ihvertfall lært det at jeg som mann i dette feministiske samfunnet, er overlatt til meg selv.

Og det er viktig å jobbe for at menn skal få det bedre på mange områder. Det var tross alt ikke så lenge siden vi markerte mannsdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...