Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden knopflerbruce skrev (2 timer siden): Beskrivelsene dine av "sosial status" tilsier jo også at menn skal være opptatt av dette i samme grad som kvinner. En kvinne har ikke noe mer å tjene på å ha en mann med høy sosial status enn motsatt, ut fra det du skriver. Menn vil jo helt åpenbart ønske at partneren sin er sett på som et bra menneske blant sine venner og sin familie. Så, her er det ingen kjønnsforskjell? Det kan godt være at sosial status ikke har noen spesielle forskjeller mellom kjønnene, men flere av de andre faktorene vil nok ha det – for eksempel utdanning, som artikkelen trekker frem. Faktorene som påvirker partnervalg varierer nok mellom kjønnene, noe som kan føre til en diskusjon om hvorvidt disse faktorene faktisk likestiller kjønnene. Det vil også oppstå uenighet om ett kjønn opplever mer press i datingmarkedet, fordi enkelte faktorer til partner kan ha større betydning, kan være mer begrensende og kanskje faktoren i seg selv ikke er kan måles med en annen. I tillegg så har man forskjellige meninger i hvordan dette skal måles i. knopflerbruce skrev (2 timer siden): Problemet til Tinder ligger i designet (det er du vel innom), at det ikke tar hensyn til måten menn og kvinner leter etter langtidspartnere på - men også kjønnsubalansen. Alle som driver med speeddating vet jo at du må ha ca like mange av hvert kjønn om arenaen i hovedsak er heterofil, og kjønnsforholdet på Tinder er 3:1. Klart det gjør at kvinner drukner i matcher. Samtidig som det betyr at færre kvinner ser profilen til en tilfeldig mann. Hadde det vært ca lik kjønnsbalanse, ville jo bare det alene gjort at en mann på Tinder fikk ca tre ganger så mange likes - før en tar hensyn til følgeeffektene av ubalansen. Jeg aner ikke hvordan du evt. har brukt Tinder, men jeg merket jo at hvis jeg kunn skulle sveipet på de som ut fra profilen var gode kandidater, var det godt under prosenten som ville sluppet gjennom. Spørsmålet er bare hva du gjør med alle de som har tynne profiler og du ikke nødvendigvis utelukker dem, men heller ikke anser dem som bedre kandidater enn om du hadde plukket en tilfeldig person på gata. Kjønnsbalanse er nok også en betydelig faktor og menn opplever sannsynligvis større konkurranse på dette området. Dette presset og konkurransen kan for mange ha negative konsekvenser. Om kvinner opplever et like stort press, bare på andre områder, er vanskelig å si. Uansett kan det tenkes at Tinder skaper et usunt press for flere, på samme måte som sosiale medier kan føre til negativt press blant unge i dag. Jeg har selv ikke brukt Tinder, men min oppfatning er at det ikke virker som en god måte å velge en partner på. Dette er selvfølgelig bare min mening. Jeg tror uansett at mye av problemet med at flere blir ufrivillig single bunner i kommunikasjon og tolkninger, noe som gjelder begge kjønn. For å fremheve egne verdier og skille seg ut, må dette gjøres på en god måte, spesielt når konkurransen er såpass stor. Når det gjelder tolkninger, vil jeg gjerne trekke fram en tidligere tråd som handlet om Pernille, som beskrev savnet etter en kjæreste. Tråden heter: 'Setter alle under én kam, men tviler på at hun hadde gitt sånne som oss sjansen.' Det var overraskende å lese flere påstå at hun måtte 'ta en titt på seg selv,' spesielt fordi hun faktisk kler og sminker seg innenfor normen for sin aldersgruppe. Å anta noe annet automatisk kan være en feil flere gjør, særlig når førsteinntrykket spiller en så stor rolle og det er nok førsteinntrykket som ødelegger for mange (både for den som forhåndsdømmer og opplever å bli dømt). 1 Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden https://subjekt.no/2024/11/23/i-en-stadig-mer-kynisk-jakt-pa-sex-og-kjaerlighet-glemmer-vi-a-ta-vare-pa-hverandre-og-oss-selv/ Anonymous poster hash: 08676...a87 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden The proof is in the pudding. Fødselstallene stuper. De med dating-makten har blitt forledet til å tro at det er smart å vente med familie til de er godt opp i åra og at egen familie ikke er mer betydningsfullt enn en wishywashy woke-karriere. Så skal oss andre som har vært usynlige liksom stille opp med heiarop etter at de sløste bort deres viktige tid på ONS-adferd med individer med et reellt bedritent syn hvis eneste mål er å få tømt seg. Pålitelighet, hah, den var god. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Colin. skrev (24 minutter siden): The proof is in the pudding. Fødselstallene stuper. De med dating-makten har blitt forledet til å tro at det er smart å vente med familie til de er godt opp i åra og at egen familie ikke er mer betydningsfullt enn en wishywashy woke-karriere. Så skal oss andre som har vært usynlige liksom stille opp med heiarop etter at de sløste bort deres viktige tid på ONS-adferd med individer med et reellt bedritent syn hvis eneste mål er å få tømt seg. Pålitelighet, hah, den var god. 😂Fantastisk!😂 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (3 timer siden): Marius Borg Høiby er aktuell for tiden. Verkar ikke ha noe problem att få kvinner. Politlighet verkar dock ikke vara hans fremste egenskap. Også folk som ikke er rike på noen måte, men som sitter i fengsel, kanskje er drapsmenn o.l tiltrekker seg noen kvinner. Kanskje det kan være noe i at kvinner er forskjellige og at kvinner tiltrekkes av helt forskjellige menn. (For egen del så hadde jeg hatt null interesse av både en fengselsfugl og en som MBH, også om han kun hadde rikdom og økonomisk status å vise til, uten alt det andre som har kommet frem i de siste månedene.). Jeg har funnet det jeg vil ha, en som er lojal, har cirka like høy utdanning som meg selv, og som har et godt kvinnesyn, og som tar sin del av det som må gjøres hjemme, inkludert å ta like mye ansvar for permisjoner med barn som meg selv. Som sagt kvinner er forskjellige, men de aller fleste kvinner er i forhold med helt "vanlige" menn i vanlige yrker. At du drar frem en offentlig person som ikke har problemer med å få seg kvinner sier bare noe om de kvinnene der, ikke alle andre kvinner. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 22 minutter siden Del Skrevet 22 minutter siden 3 hours ago, Orion666 said: Jeg tror det har det for en del, men jeg tror få kvinner velger vekk menn fordi de ikke er formuende. Men som er tiltaksløse og ikke har en plan for livet sitt blir nok oftere silt vekk. Den gode nyheten er at det går det an å gjøre noe med. Det er uansett dumt å generalisere rundt kvinners personlighet og valg. Det blir bare fordummende og blokkerer for dialog og kunnskap. Det er like mange single heterofile kvinner som leter etter en mann, som det er single heterofile menn som gjør det samme. Dette er en enkel sannsynlighetsberegning som sier at det er én å alsle for nesten alle. Den som sitter hjemme og hamrer misogyni inn i tastaturet stiller bakerst i køen. Det er ikke "dumt å generalisere". Det er det vitenskap handler om. Å finne mønstre og trender. Min påstand er at kvinner i mye høyere grad enn menn går etter partnere med god råd. Det burde ikke være kontroversielt å si, engang. All forskning tyder på dette. Det er ikke misogynisk å fortelle om dette. We found that ratings of attractiveness were around 1000 times more sensitive to salary for females rating males, compared to males rating females. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 12 minutter siden Del Skrevet 12 minutter siden Gargantua skrev (4 minutter siden): Det er ikke "dumt å generalisere". Jo. Det er dumt på grensen til idiotisk å generalisere. Problemstillingen i HI er ikke for kjønnsforskere, den er for unge mennesker som leter etter én livspartner. Man vil finne ett individ av motsatt kjønn, ikke hele populasjonen. Derfor er gjennomsnittstall meningsløse. Let etter én kvinne som passer dine preferanser, og gjør alt for å vinne henne over. Slik jeg tolker deg er du ikke ute etter en kvinne som jakter luksus og prestisje. Da må du fronte dine egne gode kvaliteter og verdier og kun én kvinne som matcher disse kriteriene. Dette er et velment og et godt råd. Lykke til. Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 4 minutter siden Del Skrevet 4 minutter siden Colin. skrev (1 time siden): The proof is in the pudding. Fødselstallene stuper. De med dating-makten har blitt forledet til å tro at det er smart å vente med familie til de er godt opp i åra og at egen familie ikke er mer betydningsfullt enn en wishywashy woke-karriere. Så skal oss andre som har vært usynlige liksom stille opp med heiarop etter at de sløste bort deres viktige tid på ONS-adferd med individer med et reellt bedritent syn hvis eneste mål er å få tømt seg. Pålitelighet, hah, den var god. Å søke eller være sammen med noen trenger ikke nødvendigvis å ha som hensikt å få barn. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 2 minutter siden Del Skrevet 2 minutter siden 9 minutes ago, Orion666 said: Jo. Det er dumt på grensen til idiotisk å generalisere. Problemstillingen i HI er ikke for kjønnsforskere, den er for unge mennesker som leter etter én livspartner. Man vil finne ett individ av motsatt kjønn, ikke hele populasjonen. Derfor er gjennomsnittstall meningsløse. Let etter én kvinne som passer dine preferanser, og gjør alt for å vinne henne over. Slik jeg tolker deg er du ikke ute etter en kvinne som jakter luksus og prestisje. Da må du fronte dine egne gode kvaliteter og verdier og kun én kvinne som matcher disse kriteriene. Dette er et velment og et godt råd. Lykke til. Vitenskap handler i stor grad om å identifisere mønstre og sammenhenger i data for å lage generaliseringer, men det er en mer kompleks prosess enn kun å generalisere. Vitenskap innebærer: Observasjon og datainnsamling: Innsamling av informasjon gjennom eksperimenter, målinger eller observasjoner. Analyse: Tolke og analysere data for å forstå hva de viser. Generalisering: Utlede mønstre eller lovmessigheter som kan forklare de observerte fenomenene, ofte formulert som hypoteser eller teorier. Testing: Undersøke om generaliseringene holder i ulike situasjoner, gjennom replikasjon og eksperimenter. Kritisk evaluering: Nye funn kan utfordre eksisterende generaliseringer og føre til at de endres eller forkastes. Generalisering er en viktig del av vitenskapen, men er det kun ett steg i prosessen. Vitenskap sikrer også at generaliseringene er gyldige og robuste ved å teste dem nøye og under ulike betingelser. Å si at "gjennomsnittstall er meningsløse" betyr jo bare at du ikke forstår vitenskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå