Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Ogalaton skrev (Akkurat nå):

Ser jo nå at min post ble noe off-topic, så jeg laget en ny tråd. Dere er hjertelig velkomne, og det er jo alle andre også.

Her er tråden:

LOL - tradisjonelle kjønnsroller er kun best for svake menn. Ikke for skikkelige mannfolk og dyktige damer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (3 minutter siden):

LOL - tradisjonelle kjønnsroller er kun best for svake menn. Ikke for skikkelige mannfolk og dyktige damer. 

Så får du svare i tråden for det da, og begrunne hvorfor. Jeg mener nemlig det er helt motsatt... sånne "javel frue" typer er jo åpenbart de svake, som altså er helt uten ryggrad.

Vi sees i tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Grønn420 said:

Du er også han som har slengt mest dritt om kvinner på forumet her, med et bedritent, horribelt kvinnesyn. Så det er der angrepet kommer fra. 

På hvilken måte da? Jeg har kritisert kulturen og valgene som tas av de med dating-makten. Det er å påpeke åpenbare fakta utifra statistikken som foreligger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Det usynlige tredje skiftet er vel kanskje ikke med i tidsbrukundersøkelsen? Bidragene er ulike ja, men det er ikke nødvendigvis likeverdige i forhold til hva som tapper mest av energi.

Da kan man som nevnt ta en prat og finne en løsning sammen om dette er noe man ønsker i forholdet.

Om det er rettferdig basert på energitap, er interessant, men jeg tenker det blir mer relevant i den nye tråden. Poenget var at menn nå bidrar mer til husarbeid enn før, noe som fører til mindre forskjeller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (46 minutter siden):

image.thumb.png.9d8d286a447b923c22708a1d0c718a98.png

63 resultater... I en tråd på 184 sider!!!! 

image.thumb.png.14836a21206306ae7237479897ecdd93.png

Så fortell meg igjen, hvor mye mennene i denne tråden bryr seg om kjærlighet og hvor viktig det er.

Dette er ikke noe annet enn en menn hater/misliker kvinner tråd, hvor enkelte kvinner som ikke er så begeistret for menn kommer innom i blant.

Tenk om det var slik at man datet for kjærligheten og ikke for å få seg et knull. Jeg skulle datet mann etter mann, på jakt etter den riktige. Men er ikke sånn det er. Det er bare sex. 

Min kommentar avkreftet påstanden om at det ikke var noen kommentarer som omhandlet menn på jakt etter kjærlighet.

At det også dukker opp mye prat om sex, er ikke så rart med tanke på at det er snakk om Tinder og at tråden er flere år gammel med mange innlegg. Likevel er mye av den siste debatten dedikert til langvarige forhold.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (7 minutter siden):

Da kan man som nevnt ta en prat og finne en løsning sammen om dette er noe man ønsker i forholdet.

Om det er rettferdig basert på energitap, er interessant, men jeg tenker det blir mer relevant i den nye tråden. Poenget var at menn nå bidrar mer til husarbeid enn før, noe som fører til mindre forskjeller.

Ja, at menn bidrar mer til husarbeid enn før trengte du forsåvidt ikke å fortelle meg. Men spørsmålet er om den totale belastningen, altså kravene til foreldre i dagens samfunn kanskje har blitt større enn det var tidligere, når menn gjorde mindre husarbeid, og om kvinner dermed ikke har fått tilsvarende lettelse i sine synlige og usynlige oppgaver som menn har økt sitt bidrag med :) 

Jeg føler på at alt har blitt så perfeksjonist de siste 10 - 15 årene, kanskje rundt samme tid som inntreden av sosiale medier. Inkludert Tinder. Kanskje vi må sette på bremsekloss som samfunn og møte folk uten smarttelefonen ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg det har blitt mer stuerent nå (no pun intended) å ha det litt slaskete.

Sitter jo og ser på twitch innimellom, og det er ikke gitt at streameren (som gjerne gjør det 2-3-4 ganger i uken) gidder shine opp hele tiden. Det har liksom blitt litt til at bløffen er avslørt, at vi alle vet akkurat hvor rotete alle andre faktisk har det :p

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (16 timer siden):

Har du prøvd å lage en profil for en kvinne og sett hvordan det går? 

Har jeg gitt inntrykk av å ikke tro på kvinner og hva de forteller om sine opplevelser på Tinder? Jeg tror ikke det, så jeg ser ikke helt hva det skulle hjelpe meg med.

Det det derimot skulle hjelpe kvinner med ved å lage en mannsprofil er å få et visst inntrykk av utseende på det bildet man velger for profilen og hvordan man blir behandlet, mot hvordan man forventer å bli behandlet basert på den profilen man lager.

Ingen kvinner har gjort dette og ikke blitt overrasket, som jeg noen gang har hørt om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 timer siden):

Ja, det skjer ganske ofte at det kun er et par setninger som skal til før mannen spør om forskjellige former for sex. 

Her,  et utdrag fra den tidligere undersøkelsen / forskningen som noen andre ba meg om å lese: 

More interesting is the intention that the two genders report profoundly different rankings on. The mode average score given by men to one night stands is 5, compared to just 1 by women (this polarisation is reflected in an extremely low KS p-value). 49% of male respondents rated “I use Tinder for one night stands” as 4 or 5, compared to just 15% of women. Tinder’s inability to differentiate between the intentions of its users therefore inevitably leads to many matchings between parties who are looking for very different things. This is hinted at by the extremely low rate at which people report meeting up with their matches.

https://arxiv.org/pdf/1607.01952

Som du har kan se, så gir altså 49 % av mennene en høy score på at de bruker Tinder for one night stands. Tilsvarende tall for kvinnene lå på 15 %. Nå vet ikke jeg om forskerne har brukt et representativt utvalg her. Men det gir en ganske god pekepinn på at brukerne av Tinder bruker det for mye forskjellig. (Jeg brukte det i hovedsak for å bli kjent med folk fra andre land når jeg ferierte i deres land, for å bli kjent med folk og kulturen. ) Og ja, jeg stilte meg inn mot menn fordi jeg syns de er lettere å prate med. Men de var interessert i noe helt annet enn meg de da, slik som den pene kvinnen du snakket med også har erfart. Det er faktisk ikke rart at kvinner blir litt mer "kresne" og "skeptiske" når de får tilsendt bilder av mannens edlere deler etter et par linjers konversasjon. 

Jeg syns ikke det er kravstort på noen måte å forvente at man kan oppføre seg som et sivilisert menneske, og ikke slenge frem p#kken sin til ukjente kvinner. 

Det var jo litt overraskende og jeg har dessverre ikke tid til å dypdykke ned i tallene akkurat nå, men jeg fant en plansje i den linken, titulert "MEAN SCORE FOR EACH INTENT WHEN USING TINDER" som plasserte one night stands nest sist blant menn, så det er helt klart at det ligger mer bak.

Man skal vel også holde det åpent for at Tinder gradvis mister sin appell som sjekkeapp og ender opp som en p*leapp, som jo vil gi en trend i den retning mot at alle som er der kun vil ha én ting. Med det sagt skulle det vært artig å sett en slik undersøkelse over tid for å få trenden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (11 timer siden):

Så kan vi avslutte med at det å leve på løgner og være naiv er oppskriften på lykke. Det å være evig optimist og ikke ville se virkeligheten slik det er, gjør deg lykkelig som bare det. Men når denne bobla sprekker, da sliter man. 

Lykken er ikke nødvendigvis å unngå menn og barn, men lykken er å bygge det livet man ønsker å leve. 

Hør hør!

Dette tror jeg også er hva "begge sider" i tråden forsøker komme frem til, om enn med forskjellige metoder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (11 timer siden):

Det usynlige tredje skiftet er vel kanskje ikke med i tidsbrukundersøkelsen? Bidragene er ulike ja, men det er ikke nødvendigvis likeverdige i forhold til hva som tapper mest av energi. 

Et særlig interessant funn er den skjeve arbeidsdelingen når det gjelder det ofte usynlige planleggings- og koordineringsarbeidet i familien, også kalt det tredje skiftet.  

– Det er fremdeles mødrene som tar dette prosjektlederansvaret. De planlegger de små og store tingene i hverdagen, slik som bursdager, gaver, foreldremøter og om barna har de klærne de trenger.  

Manglende likestilling gjør at mor fremdeles har en større arbeidsbelastning enn far, med jobb og hovedansvaret for familien og barna.

https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/barnefamilienes-hverdag?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3Aq1zVg1

https://www.vg.no/nyheter/i/q1zVg1/forsker-om-slitne-smaabarnsforeldre-vi-maa-kunne-forvente-mer-av-far

For det første vil jeg si at jeg tror også dette stemmer. Det er nok mange som ikke bærer sin del av lasset. Likevel, jeg tror ikke det er så udelt enkelt som å si at menn bare ikke gjør nok. Til dét har jeg hørt for mange historier for eksempel om menn som forsøker, men får beskjed om at de gjør det feil og etterhvert bare slutter å prøve fordi det er mindre kjeft å få om man bare lar det være. Skylden er veldig sjelden hos bare den ene parten selv om det kan se slik ut på overflaten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Ingen kvinner har gjort dette og ikke blitt overrasket, som jeg noen gang har hørt om.

Det er utelukkende fordi det er oppsiktsvekkende at de faktisk BLIR overrasket. Det er som regel noksagtene som sitter der og slevjer og prater tull du blir henvist til, fordi de som er litt oppegående og skjønner dynamikken klarer å forutse dette noen lunde presist.

For å ta en analog: hvor ofte står det om mennesker som kjørte langs riksveien og ikke havnet i en ulykke? Aldri. Du hører om dem når de sovner bak rattet og frontkolliderer eller kjører av veien. "Ingen mennesker har kjørt langs riksveien og ikke unngått å havne i grøfta, som jeg noen gang har hørt om" er et tilsvarende utsagn. Fordi ingen opplyser deg om det.

Forøvrig er det helt fint å være mann på Tinder. Been there myself. Ingen kvinner behandlet meg dårlig, og jeg opplevde at kvinnene sveipet etter samme lest som meg selv - og det tåler man. Kvalitet over kvantitet, yes please.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 timer siden):

Ja, jeg forstår at det kan være vanskelig å skjønne når man selv ikke har (stor) barneflokk. Var det i denne tråden eller en annen tro hvor @Gouldfan beskrev at selv om han var den som stod oppført som kontaktperson så ringte de likevel til mor, samt at de henvendte seg til mor når begge 2 var til stede. Det handler om forventninger i samfunnet. Forventninger man legger både på seg selv, samt forventninger fra folk rundt.

Mulig det også var ham, men jeg har nevnt dette selv da det er nøyaktig min egen situasjon.

Jeg husker også da vi var på kontroll da første barnet var bare få måneder hvor det ble utlevert en haug med pamfletter om barnepass. Alle ble lagt en etter en i en bunke på skrivebordet til legen men innholdet ble forklart, mens den ene som omhandlet at man ikke skulle riste barn ble stukket inn i hånda mi.

Det var så stygt at jeg har ikke ord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Mulig det også var ham, men jeg har nevnt dette selv da det er nøyaktig min egen situasjon.

Jeg husker også da vi var på kontroll da første barnet var bare få måneder hvor det ble utlevert en haug med pamfletter om barnepass. Alle ble lagt en etter en i en bunke på skrivebordet til legen men innholdet ble forklart, mens den ene som omhandlet at man ikke skulle riste barn ble stukket inn i hånda mi.

Det var så stygt at jeg har ikke ord.

Oi, det høres så spesielt ut, jeg ble sjokkert her nå jeg. Helt enig med deg at det var stygt. 

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Hør hør!

Dette tror jeg også er hva "begge sider" i tråden forsøker komme frem til, om enn med forskjellige metoder.

Men nei, hva i alle dager skriver du "hør, hør" for? Er ikke du en av disse som pusher at folk skal leve i bestemte roller og at vi kvinner bare skal være på kjøkkenet og føde unger, og ødelegge livene våres for å tilfredsstille menn sine behov? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (5 minutter siden):

Men nei, hva i alle dager skriver du "hør, hør" for? Er ikke du en av disse som pusher at folk skal leve i bestemte roller og at vi kvinner bare skal være på kjøkkenet og føde unger, og ødelegge livene våres for å tilfredsstille menn sine behov? 

Du får tro hva du vil om meg. Jeg har intet stort behov for å måtte rette på alle misoppfatninger fra folk som ikke figurerer i livet mitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Nei, det finnes INGEN biologi som kan forklare at ett kjønn er bedre til å huske datoer enn et annet. Dessuten har man jo kalendre hengende på kjøleskapdøren hvor sånt står, så det trengs ikke memoreres, engang.

Du vet, menn lager faktisk sin egen mat når de er single og er ikke noe svakere til å planlegge innkjøp enn kvinner. Dette er trivialiteter normale mennesker av alle kjønn håndterer på en god måte. Så er det selvsagt individuelle forskjeller, men ikke på tvers av kjønn*

Hvis kona vet hvilke krydder som mangler, er det fordi hun lager maten i din husholdning (og med attituden du har, tipper jeg det er mest henne som tar den oppgaven). Dette er ikke rakettforskning. Jeg delte vel løpeturen min i dag, på tur hjem fra den gikk jeg innom en coop for å kjøpe rosiner fordi jeg så det var få igjen etter at jeg hadde forsynt meg til kveldsmaten i går (for the record så er jeg ikke innkjøpsansvarlig der jeg er i kveld). Dette handler faktisk bare om hvem som åpner de jævla boksene og bruker dem, og derav merker når noe er tomt eller nesten tomt. Siden hovedansvarlig for matlaging ikke hadde forsynt seg av rosinene, kan hun åpenbart ikke vite at det var på vei å bli tomt, heller.

Alle single menn har jo dette i seg, og det slettes ikke fra hjernemassen idet man dater noen...

*hvis det skulle vise seg å være forskjeller, handler det om å ikke gidde- ikke å ikke kunne

Jeg er helt sikker på at det har med biologi å gjøre. Empati og sosiale hukommelse som østrogen og diverse ting i hjernen styrer.

Menn har ikke bestemt seg for at de ikke vil huske bursdag og bryllupsdag. Det er fysiologiske egenskaper.

Jeg bruker kalender på telefon og prøver å huske det sånn, men jeg ba husker det uten kalenderen.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Jeg er helt sikker på at det har med biologi å gjøre. Empati og sosiale hukommelse som østrogen og diverse ting i hjernen styrer.

Menn har ikke bestemt seg for at de ikke vil huske bursdag og bryllupsdag. Det er fysiologiske egenskaper.

Jeg bruker kalender på telefon og prøver å huske det sånn, men jeg ba husker det uten kalenderen.

Østrogen er ikke noe som mer enn testosteron gjør en mer eller mindre empatisk eller egnet til å ha god "sosial hukommelse" (hva nå enn du egentlig mener der).

Menn flest husker forøvrig bryllupsdagen og fødselsdager. Det skillet går på er hvem som bryr seg om bursdager, det er vi en del som ikke gjør - uavhengig av kjønn.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, fokkeslasken said:

Du får tro hva du vil om meg. Jeg har intet stort behov for å måtte rette på alle misoppfatninger fra folk som ikke figurerer i livet mitt.

Det er det enkleste for de som mangler argumenter, er å kaste ut en påstand uten å ta seg bryet med å forklare hvorfor de mener som de gjør, i håp om at andre skal la seg påvirke til å ikke lese det som faktisk formidles. Det fine er at når de ikke poster med anonyme kontoer, at man kan blokkere dem. 😃

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (34 minutter siden):

Østrogen er ikke noe som mer enn testosteron gjør en mer eller mindre empatisk eller egnet til å ha god "sosial hukommelse" (hva nå enn du egentlig mener der).

Menn flest husker forøvrig bryllupsdagen og fødselsdager. Det skillet går på er hvem som bryr seg om bursdager, det er vi en del som ikke gjør - uavhengig av kjønn.

Nå er jeg på otrygg grunn, men jeg er steilt overbevist om fysiske forskjell på menn og kvinner, ikke bare at menn er sterkere fysisk.. Men at de fleste kvinner har fortrinn i god hukommelse, noe som jeg mistenker gjør at jenter ofte er skoleflinke.

Utklipp fra nettet

Women are far more concerned with relationships and particularly how they intertwine to form social and cultural ties. Remembering details which enhance the promulgation of relatiobships is a conscious decision but may have innate elements 

Annet klipp 

Neuroactive sex steroid hormones, including estradiol, are believed to affect learning and memory in women, and they may underlie sex differences in learning …

Sitat slutt 

Jeg er absolutt overbevist om at arv og biologiske forskjeller fremfor miljø og kultur.

Du KAN trene opp og tvinge en mann til å bruke kalenderen og skrive ned memento.

Bare det at damene intuitivt er bedre på dette, uten kalenderen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...