Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Jeg trenger ikke bevise en negativ.

Nei, men det kunne ha hjulpet og det skader ikke å dra inn det.

knopflerbruce skrev (18 minutter siden):

Det jeg etterspør er forskning som sier at kvinner sikter oppover, hvor utgangspunktet for argumentasjonen til artiklene er noe annet enn at attraktivitet er jevnt fordelt mellom kjønnene. SAMTLIGE av grafene som flittig deles her, tar utgangspunkt i at menn og kvinner i snitt er like attraktive når de er voksne, og når menn får så liten oppmerksomhet fra kvinner er det jo naturlig å tenke seg at menn faktisk ER litt mindre attraktive enn kvinner siden nettopp det å være utsatt for interesse er et helt greit mål på attraktivitet.

Det er vel derfor folk ofte antar at kvinner stiller flere krav, fordi blant annet grafener viser dette og tar med lik snitt for begge kjønn.

knopflerbruce skrev (20 minutter siden):

Hvis vi antar at seksuell/romantisk viser attraktivitetsnivå/partnerverdi med menn og kvinner i samme pott, er det ikke da slik at det finnes veldig mange flere med høy score blant kvinner enn blant menn, mens alle som opplever ingen interesse er en 1-er og at menn er overrepresentert her?

Ja, det er vel derfor Mads Larsen mente at menn med høy partnerverdi velger kvinner med like partnerverdi og etterlater kvinner med andre nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (48 minutter siden):

Jeg trenger ikke bevise en negativ. Det jeg etterspør er forskning som sier at kvinner sikter oppover, hvor utgangspunktet for argumentasjonen til artiklene er noe annet enn at attraktivitet er jevnt fordelt mellom kjønnene. SAMTLIGE av grafene som flittig deles her, tar utgangspunkt i at menn og kvinner i snitt er like attraktive når de er voksne, og når menn får så liten oppmerksomhet fra kvinner er det jo naturlig å tenke seg at menn faktisk ER litt mindre attraktive enn kvinner siden nettopp det å være utsatt for interesse er et helt greit mål på attraktivitet.

Hvis vi antar at seksuell/romantisk viser attraktivitetsnivå/partnerverdi med menn og kvinner i samme pott, er det ikke da slik at det finnes veldig mange flere med høy score blant kvinner enn blant menn, mens alle som opplever ingen interesse er en 1-er og at menn er overrepresentert her?

En ting som også kan være en årsak til at menn syns kvinner er mer attraktive enn kvinner tenker at menn er det er at kvinner kan sminke seg mye penere enn de er. Menn bruker (normalt) ikke sminke for å bli vakrere enn de egentlig er. 

I tillegg så gjør ofte kvinner en større innsats når det gjelder bekledning, noen fikser på kroppen osv. 
Denne konklusjonen fra enkelte om at kvinner er mer kravstore blir fullstendig latterlig når de ser seg blind på statistikk og ikke tenker på de  forskjellige variablene som kan ligge bak statistikken. Særlig når undersøkelser de selv har linket til viser nettopp at menn er mye mer opptatt av utseende enn det kvinner er. 

Endret av leticia
endret i setning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (51 minutter siden):

"Menn er mindre attraktive enn kvinner." Der røpet du jo hele essensen i tråden. Mindre attraktive IFØLGE KVINNER, ja. Det er jo det vi snakker om. Det er jo det grafene og dataen viser. Ett kjønn kan ikke være mindre attraktiv TOTALT SETT enn det andre kjønnet, med mindre det kjønnet som bedømmer dette er biased mot hele det mannlige kjønn. Så du har snublet over løsningen. Kvinner er for kravstore! Det er det jeg har sagt hele tiden, en påstand som med nebb, klør og emosjoner forsøkes tilbakevist av kvinnene (og simpene) her inne.

Mindre attraktive om en sammenlikner etter samme kriterier, som er grunnlaget for at kvinner vurderer det slik.

Og jo, ett kjønn kan utmerket godt være mer attraktiv enn et annet.

I en hypotetisk verden: si det ene kjønnet bruker 16 timer av døgnet på å trene, tilegne seg kunnskaper og kompetanse, og ymse annet de fleste vil mene øker noens attraktivitet, og det andre spiser seg bælfeite, kler seg i noen filler av noen klær, er tilnærmet analfabeter og totalt blottet for evne og lyst til å delta i samfunnet, og ymse annet de fleste vil mene reduserer noens attraktivitet, vil det ÅPENBART være slik at det førstnevnte kjønnet i gjennomsnitt har høyere partnerverdi/er mer attraktive enn det sistnevnte.

Det er absolutt ingen grunn til at menn i snitt kan være mindre attraktive enn kvinner, til dels fordi de kaster bort mulighetene sine der kvinner oftere griper dem. Det er forøvrig ikke mennene som lykkes jeg sikter til, de har åpenbart grepet sjansen. Jeg har allerede listet opp noen eksempler (og noen karikerte varianter av disse tingene i avsnittet over).

Kvinner er heller for lite kravstore enn noe annet. Så får dere i manosføren bare resignere og offe dere over deres alternative virkelighetsoppfatning. Den hjelper dere heller ikke, fordi dere kan gjøre null, niks og nada med hva kvinner vil og ikke vil ha. Det eneste dere kan gjøre noe med, er deres egen attraktivitet og mulighetsrom i datingverdenen. Og, det er også løsningen her til alle som strever: identifiser noen løsninger, og iverksett dem. Å sutre over kvinners "krav" er ikke en konstruktiv innfallsvinkel her!

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Det er i grunn bare trist å se hvordan denne svært svake kilden gjenbrukes til tross for at den er blitt plukket fra hverandre så mange ganger (også i denne tråden) og flere har kommet med bedre kilder. Trist, fordi en dermed sitter og forteller kvinner at kvinner er lykkeligst som enslige og barnløse, samtidig som vi ut fra norsk statistikk ser at det ikke bare er feil, men motsatt av riktig. Enslige kvinner uten barn rapporterer tvert imot å være veldig mye mer utilfredshet enn kvinner i forhold som har barn. 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige

 

 

Denne svært negative fremstillingen av å stifte familie og få barn er i seg selv ganske mørk, på grensen til menneskefiendtlig. Jeg synes likevel den blir enda mørkere når en tar innover seg at en feilinformerer og potensielt påvirker kvinner til å ta livsvalg som vil gjøre dem mindre lykkelige og potensielt påvirke dem til å gå glipp av det fineste de kunne fått oppleve. 

Bryr en seg om kvinner bør en slutte med slik feilinformasjon, og den stadige gjenbruken av kilden virker ofte mer motivert av antipatier enn av omsorg for kvinner. 

 

 

 

 

 

Okay, til de som syns det er veldig viktig med norske kilder, så kan denne gi et innblikk i fornøydhet i forhold.

https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/artikler/arbeidsdeling-i-hjemmet-er-likestilte-par-mer-fornoyde

Så man må altså passe på at man ikke påvirker kvinner til å ta valg som kan gjøre dem mindre lykkelige. Da bør man passe på å informere dem om å passe seg for antifeministiske, konservative menn som ikke ønsker å bidra til likedeling av husarbeidet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (36 minutter siden):

En ting som også kan være en årsak til at menn syns kvinner er mer attraktive enn kvinner tenker at menn er det er at kvinner kan sminke seg mye penere enn de er. Menn bruker (normalt) ikke sminke for å bli vakrere enn de egentlig er. 

I tillegg så gjør ofte kvinner en større innsats når det gjelder bekledning, noen fikser på kroppen osv. 
Denne konklusjonen fra enkelte om at kvinner er mer kravstore blir fullstendig latterlig når de ser seg blind på statistikk og ikke tenker på de  forskjellige variablene som kan ligge bak statistikken. Særlig når undersøkelser de selv har linket til viser nettopp at menn er mye mer opptatt av utseende enn det kvinner er. 

Nettopp. At det er en forventning (kanskje av patriarkatet? Om jeg skal være ultrafeministisk :) ) om at menn ikke skal finpusse sitt ytre kan jo ikke kvinnene noe for. Men, selv om terskelen kanskje er litt høy der, er det samtidig helt stuerent for menn å tilegne seg en klesstil på samme måte som de fleste kvinner har en identitet rundt klær som viser en viss dybdetenking og estetisk sans. Menn klarer bedre enn jeans og band-skjorte, hvis de gidder. Eller hoodie og sæggebukse, forsåvidt. Og jeg tenker samtidig at en kan være litt mer kreativ enn å gå full Danby Choi og bare flippe på seg en dress (selv om det er stilig er det jo så planke at en kan spy av det halve. Spesielt om den er svart eller mørk blå.).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 minutter siden):

Okay, til de som syns det er veldig viktig med norske kilder, så kan denne gi et innblikk i fornøydhet i forhold.

https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/artikler/arbeidsdeling-i-hjemmet-er-likestilte-par-mer-fornoyde

Så man må altså passe på at man ikke påvirker kvinner til å ta valg som kan gjøre dem mindre lykkelige. Da bør man passe på å informere dem om å passe seg for antifeministiske, konservative menn som ikke ønsker å bidra til likedeling av husarbeidet. 

Igjen virker det å være mangelfull sammenheng mellom det du svarer og det du forsøker å svare på. Det ble påvist at kilden din var svært, svært svak og påstanden om at enslige barnløse kvinner er mer lykkelige enn kvinner i forhold som har barn, var feil. Ikke bare feil, men vi ser i Norge faktisk motsatt effekt. 

Å så komme med en kilde som sier at likere fordeling av arbeidsbyrde også bidrar til økt "fornøydhet" fremstår i den konteksten som et rent "økseskaft"-svar.

 

Så registrerer jeg at dette ikke er første gangen og at du virker å ha gravd deg ned i dette sporet, men jeg vil likevel oppfordre til å reflektere over følgende: Jeg sier at jeg tror kvinner og menn trenger hverandre, at vi i hovedsak bringer hverandre glede og beriker hverandres liv, og at når en i tillegg klarer å etablere en familie sammen er det stort sett fantastisk og en fantastisk berikelse for både kvinnen og mannen. Jeg vil påstå det er et svært positivt budskap om og til både kvinner og menn, og det motsatte av "kjønnskrig". Du velger å (re)poste feilaktige påstander om at lykken er å unngå både mann og barn. Ønsker du virkelig å grave deg enda lenger ned, eller tar du imot denne utstrakte hånden til å klatre ut av skyttergraven og stille deg bak det positive budskapet, som jeg egentlig ikke tror du er uenig i når støvet først legger seg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Vi som har innsett at vi er gode nok som vi er, får reise til utlandet og møte en koselig partner som verdsetter medmenneskligheten man har å tilby og hedre individet på aller beste måte ved å love troskap og ønsket om familielivet så mange drømmer om. 🥰 

Så får de som valgte feil, kose seg videre i den "sunne" ONS-tilværelsen. 😜

Veldig spesielt at du, som ufrivillig singel, har en slik ovenpå og ned holdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...