Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grønn420 skrev (5 timer siden):

Om denne tråden representerer den vanlige mannen så har vi et problem.... 

Det gjør den ikke. Du har en del som er representanter for konservative menn, så har du noen av oss som er mer verdiliberale. Vi er representanter for hver vår "gren". Så har du nok en del typer menn som ikke er så representert her, og.

Men jeg må jo tilstå at det føles fint å være i den delen som IKKE er bekymret over mulighetsrommet. Det er gøy å debattere, men til syvende og sist vet jeg jo at det er andre som er verre stilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (30 minutter siden):

Viser du kvalitetene man gjerne assosierer med disse mennene, gjør det ikke så mye at du ikke har utdanningsnivået. Hvertfall utenfor Tinder.

Ja, så lenge man får vist det frem. Tror Tinder hindrer nok til en grad dette.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 timer siden):

Jo

Et tips er å lese flere innlegg. Du kan bruke søkefunksjonen til å finne innlegg som inneholder ordene 'kjærlighet' og 'forhold' i denne tråden.

Jeg diskuterer utelukkende ut fra et kjærlighetsperspektiv, rett og slett fordi det å ikke få seg engangsligg ikke er et samfunnsproblem på noe relevant plan. "Tøm og røm" er ikke et menneskelig basisbehov, bare tidtrøyte på lik linje med å se en film eller henge med gutta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (4 timer siden):

Right back at you. Hvis du representerer kvinner har vi et problem. Jeg syns du utviser en overfra-og-ned-holdning, og en arroganse som mangler sidestykke. "Hadde du fått ståpikk..." For et vulgært og nedlatende språk. Hele poenget med tråden er å belyse skjevfordelingsproblemet som fins på datingapper generelt og Tinder spesielt. De fungerer som en oppmerksomhets-generator for kvinner, men som selvtillitsknusere for menn. Dette kommer av at kvinner velger utelukkende oppover på variablen vi kan kalle "attraktivitet", mens menn velger oppover, på tvers og nedover. Sammen med at det er ca 3 ganger så mange menn på Tinder som kvinner, gir det en ekstremt skjevfordeling; en problemstilling mange i denne tråden ikke synes å ha forstått. Mekanismene nevnt gir tilsammen en eksponentielt høy fordel for kvinnene, og tilsvarende dårlige sjanser for menn.

Jeg tror dette er en lost case, og har ingen forbedringsforslag, egentlig. Kvinner får fortsette med å astronomisk overvurdere seg selv, men kommer dessverre til å sitte desillusjonert tilbake.

Kilde: https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a

1.jpg

Igjen en figur som ikke tar hensyn til at kvinner er bedre til å få frem sin attraktivitet.

Faktisk, er det vel dokumentasjon på at så er tilfelle, ellers ville det vært en symmetri her. Det du kaller "overvurdering" er bare at menn kaster bort attraktivitetspotensialet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 timer siden):

Det er jo lettere sagt en gjort, at man kan jobbe for å bli en sånn mann, når førsteinntrykk utseende avgjør om man i det hele tatt er med i vurderingen.

Det spiller ingen rolle hvor fin personlighet man har, når man ser ut som en veldig grov kjøttkake som har truffet veggen i litt for høy hastighet. (Veldig satt på spissen her nå 😅)

Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn.

Man må ha en viss trynefaktor i dette overfladiske samfunnet vi lever i, og det er jo begrenset hva plastisk kirurgi kan gjøre og.

 

 

Hvis de to grove kjøttkakene vil ha hverandre, er det ikke noe issue.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (17 minutter siden):

Det er i grunn bare trist å se hvordan denne svært svake kilden gjenbrukes til tross for at den er blitt plukket fra hverandre så mange ganger (også i denne tråden) og flere har kommet med bedre kilder. Trist, fordi en dermed sitter og forteller kvinner at kvinner er lykkeligst som enslige og barnløse, samtidig som vi ut fra norsk statistikk ser at det ikke bare er feil, men motsatt av riktig. Enslige kvinner uten barn rapporterer tvert imot å være veldig mye mer utilfredshet enn kvinner i forhold som har barn. 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige

 

 

Denne svært negative fremstillingen av å stifte familie og få barn er i seg selv ganske mørk, på grensen til menneskefiendtlig. Jeg synes likevel den blir enda mørkere når en tar innover seg at en feilinformerer og potensielt påvirker kvinner til å ta livsvalg som vil gjøre dem mindre lykkelige og potensielt påvirke dem til å gå glipp av det fineste de kunne fått oppleve. 

Bryr en seg om kvinner bør en slutte med slik feilinformasjon, og den stadige gjenbruken av kilden virker ofte mer motivert av antipatier enn av omsorg for kvinner. 

 

 

 

 

 

Nok av kvinner som har barn og mann og som er ulykkelige. 

Kvinner klarer å ta valget selv. Jeg er ikke barnløs og enslig fordi noen pushet det på meg, men fordi jeg har hatt nok erfaringer med menn til å konkludere med at ekteskap vil ødelegge livet mitt fullstendig. Barnløs fordi jeg kan ikke få barn, faktisk. 

Slutt å fremstill barn og mann som det eneste gode en kvinne kan oppleve. Det er fullstendig pisspreik. Du mener det fordi du ser helst at kvinner lever for deg og andre menn, vi er skapt for å brukes og kastes - folk hater kvinner som velger å leve annerledes. 

Kvinner begynner å innse dette, heldigvis. Nei det der var kvalmt av deg syns jeg, virkelig. Kjempe fint å føde 3 unger og ødelegge kroppen sin og så finne ut at mannen har vært utro hele veien men mener at man fortsatt skal være sammen av hensyn til barna, så lenge han får knulle rundt. 

Nei jeg dør heller som 40 åring enn å gifte meg. Jeg kan ikke se for meg noe verre. Glad jeg ikke lever evig, håper jeg slipper å bli gammel... grusomme, grusomme mennesker alle steder. 

Endret av Grønn420
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, knopflerbruce said:

Igjen en figur som ikke tar hensyn til at kvinner er bedre til å få frem sin attraktivitet.

Faktisk, er det vel dokumentasjon på at så er tilfelle, ellers ville det vært en symmetri her. Det du kaller "overvurdering" er bare at menn kaster bort attraktivitetspotensialet sitt.

Du klarer ikke å lese grafen, med andre ord. Det er to akser der, og arealet (blå og lilla) viser hvem som velger hvem som en funksjon av attraktivitet (i prosentiler). Ser du hvilket areal som er størst?

Her er en graf som er litt enklere å lese. Den viser at menn rangerer kvinner ganske likt en normalfordelingskurve, mens kvinner syns en stor majoritet av mennene er lite attraktive.

Kilde: https://www.stevestewartwilliams.com/p/how-men-and-women-rate-each-other

 

1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (49 minutter siden):

Det betyr rett og slett at kvinner ikke trenger å gjøre en innsats for å lete etter menn på Tinder, men får en selvstendig jobb med å luke ut folk som allerede har likt dem. Jeg skreiv et antall for deg for daglige liker når jeg selv var på for 5 - 6 år siden, som du oppfattet som snikskryt. Det var ikke meningen, det var for å gi deg et bilde på hvor mange menn kvinner faktisk er nødt til å sortere ut. Jeg tror ikke jeg fikk unikt mange til kvinne å være.

Jobben din (og andre kvinners) på Tinder er å filtrere vekk all søpla som har sveipet på dere for no good reason at all. Det er ikke en jobb jeg misunner dere (og dette er kanskje noe menn burde tenke litt mer over...). Skulle jeg reaktivert Tinder-profilen min, ville jeg ønsket få, men gode, likes - ikke masse tullelikes hvor du lurer på hva i helvete de har tenkt, fordi det ikke finnes fnugg av spor av noe kompatibilitet der utover kjønn.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Hvis de to grove kjøttkakene vil ha hverandre, er det ikke noe issue.

Sant det, men ofte så tenker den ene kjøttkaken at den er bedre, eller fortjener bedre en den andre kjøttkaken.

Nå var det forsåvidt kun snakk om 1 kjøttkake. 🙃

Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (4 minutter siden):

Nok av kvinner som har barn og mann og som er ulykkelige. 

Kvinner klarer å ta valget selv. Jeg er ikke barnløs og enslig fordi noen pushet det på meg, men fordi jeg har hatt nok erfaringer med menn til å konkludere med at ekteskap vil ødelegge livet mitt fullstendig. Barnløs fordi jeg kan ikke få barn, faktisk. 

Slutt å fremstill barn og mann som det eneste gode en kvinne kan oppleve. Det er fullstendig pisspreik. Du mener det fordi du ser helst at kvinner lever for deg og andre menn, vi er skapt for å brukes og kastes - folk hater kvinner som velger å leve annerledes. 

Kvinner begynner å innse dette, heldigvis. Nei det der var kvalmt av deg syns jeg, virkelig. Kjempe fint å føde 3 unger og ødelegge kroppen sin og så finne ut at mannen har vært utro hele veien men mener at man fortsatt skal være sammen av hensyn til barna, så lenge han får knulle rundt. 

Nei jeg dør heller som 40 åring enn å gifte meg. Jeg kan ikke se for meg noe verre. Glad jeg ikke lever evig, håper jeg slipper å bli gammel... grusomme, grusomme mennesker alle steder. 

Jeg håper oppriktig det lysner og at du får det bedre. Internett er åpenbart ikke et sunt sted for deg nå, og jeg tror fortsatt det vil være bra å søke hjelp helt andre steder. 

Sender deg de aller beste ønsker :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (26 minutter siden):

Det kommer an på hvordan man ser det. Biologisk sett er menn og kvinner ganske ulike, og de egenskapene vi har kan være fordelaktige, eller ikke, avhengig av situasjonen. Dette gjelder generelt for alt innen genetikk. Man kan bruke sine egenskaper på en positiv måte, men samtidig er fleste født med visse fordeler. Likevel er mye også påvirket av miljøet og omgivelsene våre.

 

Både ja og nei. Kvinner bruker ofte en del tid på utseendet (jeg er selv kvinne, så jeg vet), og det kan naturligvis føre til at forventningene til partneren blir høyere på visse områder. Men er dette nødvendigvis riktig?

Jeg mener det varierer. For eksempel, en kvinne som bruker mye sminke bør ikke nødvendigvis forvente at mannen skal bruke dyr parfyme hver dag, men heller være åpen for at han kanskje ikke legger like mye tid i slike detaljer. (Selvfølgelig er det helt greit å ha grunnleggende hygienekrav.) Ei kvinne som foretrekker en mann som bruker dyr parfyme kan selvfølgelig ha den preferansen, men hvis det fører til at hun forblir singel fordi hun ikke finner noen som oppfyller kravet, kan det hende at forventningen hennes er litt høy i forhold til normen.

Da står kvinnen overfor et valg: Hun kan enten justere preferansene sine, eller hun kan velge å forbli singel. Valget er helt hennes eget, men er synd hvis hun ønsker en å dele livet sitt med.

Dette gjelder imidlertid ikke bare kvinner – det gjelder begge kjønn.

Hva er poenget med å uttrykke det på denne måten? Og hvilke områder er det jeg eventuelt har mangelfull kunnskap om?

Jeg mener det handler om å finne en balanse. Jeg er klar over forskjellen mellom krav og preferanser og det er rart at du tror noe annet, spesielt siden jeg har forklart dette tidligere. Du kan finne det på side 174.

 

Alle kan bidra, og det er viktig at både menn og kvinner forstår hverandre bedre. Flere bør jobbe med seg selv for å bli mer attraktive og folk bør kunne være mer åpne for hverandre. Det handler om å møtes på midten.

Vi er enige om det første. Vi får alle noen kort på hånda, og de aller, aller fleste har gode nok kort til at de kan vinne spillet om de spiller dem rett. Men det er ikke sånn at kvinner er født med fordeler og menn med ulemper knyttet til dating. Den eneste fordelen kvinner har er at de har en livmor og dermed har en helt annen frihet for å styre egen forplantning, men rent datingmessig stiller vi på gruppenivå likt ved fødsel.

Jeg syns det er fair at om en tilegner seg en kompetanse og syns det er en god kompetanse å ha (f.eks. evnen til å få det meste ut av sitt utseende), så vil en vekte det positivt om en partner har en del av dette. Så jeg skjønner det hvis kvinner som er dyktige til å kle seg, stelle håret, sminke seg, passe huden syns en del menn er litt vel slaskete på det feltet. Pussig nok er det jo lite vilje blant menn til å fornye denne siden av mannsrollen, somehow. Det har liksom blitt et poeng at det SKAL være en kontrast mellom den utseendefokuserte kvinnen som bruker lang tid på badet og på å komponere antrekk, og den slaskete mannen som kler på seg halvskitne og krøllete klær, og sier seg fornøyd etter å ha dratt kammen en gang gjennom panneluggen.

Det handler heller ikke nødvendigvis bare om kompetanse, men om å overbevise noen om at man gjør så godt man kan. Tror alle menn som har bakt for en kvinne vil oppdage at terskelen for å få skryt er veldig lav, fordi bare ved å røre miksmasteren har man overgått de fleste, og ved å legge ned innsatsen for å få en enkel eplekake i havn har man vist at man prøver. Selv om den kanskje er litt rå i midten til slutt (memo: jeg trenger ny ovn).

De aller fleste kvinner som sliter med å finne menn som er bra nok for dem vil jo vurdere om det er å foretrekke å være singel eller å date menn med flere "flaws". Det er ikke gitt at man da lander på det sistnevnte.

Vet ikke om jeg er enig i det å "møtes på midten" fordi dette ikke handler om å finne et felles kompromiss mellom menn og kvinner. Vi må finne kompromisser med oss selv som individer rundt hva vi ser etter og hvor mye vi vil endre oss for å ha bedre sjanse på dem vi er ute etter, da vi ikke har et fellesansvar for hverandres lykke i datingmarkedet. Det er ikke mitt problem om det sitter en singel kvinne i Lommedalen et sted og jeg ikke vil ha henne. Ei heller er det Turid på Tinder sitt ansvar om Sjekke-Pål har null likes.

PS: det med "les en bok og lær deg ting" var en kommentar til dem som velges bort, ikke til deg. Ordet "deg" kan jo brukes rettet mot spesifikke personer (som du tolket det som) og som noe veldig overordnet (som var det jeg mente å gjøre).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (35 minutter siden):

Vis gjerne til forskning som motbeviser dette. Som jeg har nevnt tidligere så er jeg åpen for sånt.

Jeg trenger ikke bevise en negativ. Det jeg etterspør er forskning som sier at kvinner sikter oppover, hvor utgangspunktet for argumentasjonen til artiklene er noe annet enn at attraktivitet er jevnt fordelt mellom kjønnene. SAMTLIGE av grafene som flittig deles her, tar utgangspunkt i at menn og kvinner i snitt er like attraktive når de er voksne, og når menn får så liten oppmerksomhet fra kvinner er det jo naturlig å tenke seg at menn faktisk ER litt mindre attraktive enn kvinner siden nettopp det å være utsatt for interesse er et helt greit mål på attraktivitet.

Hvis vi antar at seksuell/romantisk viser attraktivitetsnivå/partnerverdi med menn og kvinner i samme pott, er det ikke da slik at det finnes veldig mange flere med høy score blant kvinner enn blant menn, mens alle som opplever ingen interesse er en 1-er og at menn er overrepresentert her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (30 minutter siden):

Du klarer ikke å lese grafen, med andre ord. Det er to akser der, og arealet (blå og lilla) viser hvem som velger hvem som en funksjon av attraktivitet (i prosentiler). Ser du hvilket areal som er størst?

Her er en graf som er litt enklere å lese. Den viser at menn rangerer kvinner ganske likt en normalfordelingskurve, mens kvinner syns en stor majoritet av mennene er lite attraktive.

Kilde: https://www.stevestewartwilliams.com/p/how-men-and-women-rate-each-other

 

1.jpg

Denne viser det jeg sier: menn er mindre attraktive enn kvinner. Ellers ville disse figurene vært like.

Det er en JÆVLIG mye mer plausibel tolkning enn at et helt kjønn ut av det blå har blitt signifikant mer kravstort.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Just now, knopflerbruce said:

Denne viser det jeg sier: menn er mindre attraktive enn kvinner. Ellers ville disse figurene vært like.

Det er en JÆVLIG mye mer plausibel tolkning enn at et helt kjønn ut av det blå har blitt signifikant mer kravstort.

"Menn er mindre attraktive enn kvinner." Der røpet du jo hele essensen i tråden. Mindre attraktive IFØLGE KVINNER, ja. Det er jo det vi snakker om. Det er jo det grafene og dataen viser. Ett kjønn kan ikke være mindre attraktiv TOTALT SETT enn det andre kjønnet, med mindre det kjønnet som bedømmer dette er biased mot hele det mannlige kjønn. Så du har snublet over løsningen. Kvinner er for kravstore! Det er det jeg har sagt hele tiden, en påstand som med nebb, klør og emosjoner forsøkes tilbakevist av kvinnene (og simpene) her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Vi er enige om det første. Vi får alle noen kort på hånda, og de aller, aller fleste har gode nok kort til at de kan vinne spillet om de spiller dem rett. Men det er ikke sånn at kvinner er født med fordeler og menn med ulemper knyttet til dating. Den eneste fordelen kvinner har er at de har en livmor og dermed har en helt annen frihet for å styre egen forplantning, men rent datingmessig stiller vi på gruppenivå likt ved fødsel.

Enig

knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er fair at om en tilegner seg en kompetanse og syns det er en god kompetanse å ha (f.eks. evnen til å få det meste ut av sitt utseende), så vil en vekte det positivt om en partner har en del av dette. Så jeg skjønner det hvis kvinner som er dyktige til å kle seg, stelle håret, sminke seg, passe huden syns en del menn er litt vel slaskete på det feltet.

Ja, men jeg mener at man i flere tilfeller kan møtes på midten, spesielt når det gjelder kvinner og menn som ellers ikke lykkes på datingmarkedet. Dem bør være åpne og diskutere hva som fungerer, i stedet for å avvise dem uten å gi en sjanse.

Det handler egentlig om kommunikasjon, som du også nevner. Det er virkelig undervurdert.

Samtidig, hvis en kvinne finner en mann som er på samme nivå som henne innenfor et bestemt område, så er det helt greit at hun velger ham. Dem er på en måte på samme "nivå".

knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Pussig nok er det jo lite vilje blant menn til å fornye denne siden av mannsrollen, somehow. Det har liksom blitt et poeng at det SKAL være en kontrast mellom den utseendefokuserte kvinnen som bruker lang tid på badet og på å komponere antrekk, og den slaskete mannen som kler på seg halvskitne og krøllete klær, og sier seg fornøyd etter å ha dratt kammen en gang gjennom panneluggen.

Jeg vet ikke om det er mangel på vilje blant menn nødvendigvis, men vi kan uansett ta utgangspunkt i dette.

Jeg mener det er helt greit at en kvinne stiller krav til for eksempel hygiene og klesstil, spesielt når hun selv bruker tid på det.

Samtidig kan det bli for strengt dersom man blir altfor opptatt av slike krav og velger bort menn som ellers kunne ha bidratt positivt til forholdet på andre måter. Ja, det er opp til hva som lønner seg for dem. Men for eksempel vil mange være lykkeligere i forhold om man finner en god partner enn å være ufrivillig singel.

knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Vet ikke om jeg er enig i det å "møtes på midten" fordi dette ikke handler om å finne et felles kompromiss mellom menn og kvinner. Vi må finne kompromisser med oss selv som individer rundt hva vi ser etter og hvor mye vi vil endre oss for å ha bedre sjanse på dem vi er ute etter, da vi ikke har et fellesansvar for hverandres lykke i datingmarkedet. Det er ikke mitt problem om det sitter en singel kvinne i Lommedalen et sted og jeg ikke vil ha henne. Ei heller er det Turid på Tinder sitt ansvar om Sjekke-Pål har null likes.

Å møtes på midten handler om at både kvinner og menn kan dra nytte av å forhandle og stille rettferdige krav til hverandre.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (32 minutter siden):

Jobben din (og andre kvinners) på Tinder er å filtrere vekk all søpla som har sveipet på dere for no good reason at all. Det er ikke en jobb jeg misunner dere (og dette er kanskje noe menn burde tenke litt mer over...). Skulle jeg reaktivert Tinder-profilen min, ville jeg ønsket få, men gode, likes - ikke masse tullelikes hvor du lurer på hva i helvete de har tenkt, fordi det ikke finnes fnugg av spor av noe kompatibilitet der utover kjønn.

Ja, det er mye "søppel" å sortere, men det er dessverre lett å gjøre en feilsortering. Kanskje det var noe som så søplete ut som faktisk ikke var det, og motsatt. Skulle egentlig ønske for de kvinner (og menn) som fremdeles er på Tinder (jeg er det ikke) at appen hadde hatt en annen innfallsvinkel enn bilder. Hadde det kun vært tekst i stedet for, som en liten minibiografi, så hadde det antagelig vært enklere å gjøre de riktige valgene og funnet noen man passet litt bedre sammen med. Men det hadde vært en dårlig forretningside for grunnleggerne / eierne av Tinder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...