Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (8 minutter siden):

For min del - ingen. Jeg er kjempeglad i menn :) Dvs flotte fantastiske menn som behandler kvinner på en positiv måte. Jeg har noe imot menn som ikke kan oppføre seg sivilisert mot damer da, men heldigvis er slike menn (hvertfall) i Norge i kraftig mindretall. 

Men kanskje du kunne la være å gå til personangrep, og forholde deg til saken vi diskuterer? 

Overhodet ingen personangrep her. Bare et genuint spørsmål som du føler er ubehagelig. Men la gå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (20 minutter siden):

Eller klassikeren der man introduserer seg med dick pick...

(Edit, leste hele posten din nå etter at jeg skrev dette 😂)

 

Edit 2* Har ikke erfart dette selv,( ikke så rart da jeg er mann selv, og tror damer flest ikke ser på det som ett sjakktrekk), men har hørt min mor på 70 banne høylydt ved mottak av disse.. 

Ja, jeg vet ikke jeg, kanskje de forventer et puppebilde tilbake eller noe sånt. :rofl:Men det eneste det fører til er at de havner i "blokkeringsbunken" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (10 minutter siden):

Overhodet ingen personangrep her. Bare et genuint spørsmål som du føler er ubehagelig. Men la gå

Hvis jeg spurte deg om hvilke traumer du har opplevd siden du har sånn bitterhet mot kvinner, så hadde det vært et personangrep jo. Så det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre. Lenger opp skreiv du også at "leticia har fått seg en venn". Disse utsagnene dine har ingen relevans for saken vi diskuterer, og da går du på person og ikke sak jo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg vet ikke jeg, kanskje de forventer et puppebilde tilbake eller noe sånt. :rofl:Men det eneste det fører til er at de havner i "blokkeringsbunken" 

Noe jeg synes er gøy, litt stolt over at jeg har trent opp min mor godt, er at hun til enhver tid har ett dick pick liggende på tlf, som hun sender relativt kjappt tilbake med teksten; Takk kjære, du gjør meg hard og! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (Akkurat nå):

Noe jeg synes er gøy, litt stolt over at jeg har trent opp min mor godt, er at hun til enhver tid har ett dick pick liggende på tlf, som hun sender relativt kjappt tilbake med teksten; Takk kjære, du gjør meg hard og! 😂

Hun høres rå ut 😆

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 timer siden):

Fordi du skrev dette, virker det som om du tar med faktorer der kvinner har fordeler:

 

Det står jo der jeg lenket til at de har krav, spesielt når det gjelder langtidsmarkedet.⬇️

 

 

Ja 

 

Ja

 

Stemmer det.

Da har jeg ikke sett det. Gjerne still det nå.

Eller så godtar du ikke svarene mine som gode nok.

Da er det lettere å se på normer og utvikling. Individer påvirkes også av ytre faktorer som samfunnet.

Kvinner er ikke født med fordeler (det frister å være morsom, men de fordelene vokser tross alt ut i tenårene). De fordeler kvinner har i dating er fordeler de har jobbet for over tid. Om enn litt utilsiktet før man havner i puberteten, men det er likefullt et resultat av arbeidsinnsats. For eksempel at man har tilegnet seg estetisk kompetanse og estetisk selvbevissthet på et nivå mange gutter/menn har valgt å unngå. At de fleste kvinner har mer kulturell kapital enn gutta som blir valgt bort, er jo også et valg disse gutta tar. Men, det er fiksbart for den som gidder. Les en bok. Lær deg ting.

Hvis menn har krav, greit nok - men hva med da å titte på kravene til akkurat de mennene som velges bort? Det er faktisk den naturlige innfallsvinkelen her om vi vil debattere kravstorhet, ikke kravene til kvinnene som velger dem vekk. (og med krav mener jeg preferanser, make no mistake)

Min hypotese er at dette handler til dels om tiltaksløshet kombinert med mangel på refleksjoner rundt datingsituasjonen. Ikke bare hvem som faktisk er målgruppen i datingmarkedet, men også det å sette seg selv i livet til den man er interessert i. Hva kan man bidra med? Hvordan kler ens styrker og svakheter denne personens styrker og svakheter? Hvordan kan en selv bli mer attraktiv for målgruppen? Hvis de bortvalgte kan besvare dette og handle ut fra det, har de mye bedre forutsetninger for å lykkes - helt uten at vi trenger å prøve påvirke kvinner til å være mindre "kresne", som er en helt umulig oppgave for oss menn. I verste fall gjør vi damer bare mer negative til single menn, i beste fall er de "indifferent" til meningene som ber dem endre seg.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 minutter siden):

Hvis jeg spurte deg om hvilke traumer du har opplevd siden du har sånn bitterhet mot kvinner, så hadde det vært et personangrep jo. Så det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre. Lenger opp skreiv du også at "leticia har fått seg en venn". Disse utsagnene dine har ingen relevans for saken vi diskuterer, og da går du på person og ikke sak jo. 

Nei, det ville blitt et personangrep hvis jeg hånte deg for svaret du ga til det spørsmålet.
Og om du hadde stilt meg et edgy spørsmål hadde jeg hatt null problem med å konfrontere det.
Kommentaren om at du har "fått deg en venn" er rett og slett bare morsomt, og du burde ta det som humor

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 timer siden):

Hele poenget med tråden er å belyse skjevfordelingsproblemet som fins på datingapper generelt og Tinder spesielt. De fungerer som en oppmerksomhets-generator for kvinner, men som selvtillitsknusere for menn.

Enig i dette. 

 

Gargantua skrev (3 timer siden):

Dette kommer av at kvinner velger utelukkende oppover på variablen vi kan kalle "attraktivitet", mens menn velger oppover, på tvers og nedover.

Det er vel her uenigheten vår ligger. Altså årsaken til dette. Menn trykker på sykt mange kvinner, nærmest i desperasjon pga dette:

 

Gargantua skrev (3 timer siden):

det er ca 3 ganger så mange menn på Tinder som kvinner,

Det betyr rett og slett at kvinner ikke trenger å gjøre en innsats for å lete etter menn på Tinder, men får en selvstendig jobb med å luke ut folk som allerede har likt dem. Jeg skreiv et antall for deg for daglige liker når jeg selv var på for 5 - 6 år siden, som du oppfattet som snikskryt. Det var ikke meningen, det var for å gi deg et bilde på hvor mange menn kvinner faktisk er nødt til å sortere ut. Jeg tror ikke jeg fikk unikt mange til kvinne å være. 

 

Gargantua skrev (3 timer siden):

Mekanismene nevnt gir tilsammen en eksponentielt høy fordel for kvinnene, og tilsvarende dårlige sjanser for menn.

Ja, dette er jeg også enig i. At mekanismene gir en høy fordel for kvinnene (selv om vi ikke er helt enig i årsaken bak alle mekanismene), og dårlige sjanser for menn. 

 

Gargantua skrev (3 timer siden):

Jeg tror dette er en lost case, og har ingen forbedringsforslag, egentlig.

Det menn kan gjøre er rett og slett å logge seg av appen og komme seg ut og treffe kvinner i miljøene de ferdes. På skolen, på arbeidsplassen, fritidsaktiviteter. Man må ikke glemme at Tinder er en betalingstjeneste som noen har laget fordi de så at her var det et marked for å tjene penger på nettopp dette.  Jo flere som finner kjærligheten via appen, jo mindre penger vil det generere fordi jo flere som finner kjærligheten jo færre vil ha behov for å bruke appen videre. Målet må være å ha folk gående i appen i årevis samtidig som de betaler penger for dette, og det synes det som om grunnleggerne av appen har klart ganske så godt ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, knopflerbruce said:

Hva med å heller ta det som inspirasjon/et godt råd, fremfor å være spydig? Det var bare et tips. Så beklager jeg for multiposting, jeg var ute en tur i høstværet og har tydeligvis litt catching up to do.

Screenshot2024-10-07at18-45-48Holmestrand-TnsbergRunStrava.thumb.png.50241caf3c1778ca5026e8dd33630b8f.png

Dette er blatant selvskryting, og hører ikke hjemme i tråden her. Tok du ikke hintet?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (45 minutter siden):

Overhodet ingen personangrep her. Bare et genuint spørsmål som du føler er ubehagelig. Men la gå

Genuint? Det er bare et spørsmål du stiller for å være ekkel.. som en som har traumer så har menn kun vært interessert i å vite om det for seksuell gevinst. Det finnes menn som tenner på det. Er bare sinnssykt. Det er ingen som bryr seg, og det gjør ikke du heller, så ikke still sånne spørsmål. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 timer siden):

Nei, det er fint at det er flere ting som har betydning. 

Noen, ikke alle. Nå gjør du akkurat det samme bare med menn.

Kan bidra til det, siden kvinner ofte ser etter menn med lik eller høyere utdanningsnivå.

Viser du kvalitetene man gjerne assosierer med disse mennene, gjør det ikke så mye at du ikke har utdanningsnivået. Hvertfall utenfor Tinder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi som har innsett at vi er gode nok som vi er, får reise til utlandet og møte en koselig partner som verdsetter medmenneskligheten man har å tilby og hedre individet på aller beste måte ved å love troskap og ønsket om familielivet så mange drømmer om. 🥰 

Så får de som valgte feil, kose seg videre i den "sunne" ONS-tilværelsen. 😜

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (20 minutter siden):

Nei, det ville blitt et personangrep hvis jeg hånte deg for svaret du ga til det spørsmålet.
Og om du hadde stilt meg et edgy spørsmål hadde jeg hatt null problem med å konfrontere det.
Kommentaren om at du har "fått deg en venn" er rett og slett bare morsomt, og du burde ta det som humor

Syns du har et merkelig perspektiv på hva som er genuint, uansett så har du stilt liknende spørsmål tidligere hvis jeg ikke husker feil, enten i denne tråden og/ eller i andre. Men uten at du ga respons tilbake etter jeg svarte. Spørsmålet og "morsomheten" din er bare et dårlig forsøk på hersketeknikk slik jeg ser det. 

Men uansett, legger fra meg dette nå, så kan man gå tilbake til å diskutere tema. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (5 timer siden):

Det dreier seg om at kvinner søker menn med høyere partnerverdi, noe som gjør det vanskeligere for dem å velge noen med lavere verdi etterpå når dem ikke får et langvarig forhold med en mann på et høyere nivå. Jeg har nevnt dette tidligere.

Men vi snakker om vanlige menn. Og som jeg har skrevet tidligere så må man, uavhengig av kjønn, forvente å få en partner på samme nivå.

Dette er nonsense, og du har blitt arrestert på det før. Kutt det ut! Det er ikke riktig, og det finnes ikke dokumentasjon på det, heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (5 timer siden):

Det sies ofte at kvinner kontrollerer tilgangen til sex, mens menn kontrollerer tilgangen til forhold. Fin balanse

Interessant at bortvalgte menn dikterer tilgang til forhold. Artig hypotese, dog.

(I realiteten er det ingen  kjønn som kontrollerer noen tilgang, det er bare svada som høres fint ut fordi noen spiller på kontraster som språklig virkemiddel. De som drukner i tilbud kontrollerer tilgang til egen kropp, uansett relasjonsform, de som ikke har noen tilbud kontrollerer nada, og dette er helt uavhengig av kjønn - det er en funksjon av attraktivitetsnivå alene)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 minutter siden):

Vi som har innsett at vi er gode nok som vi er, får reise til utlandet og møte en koselig partner som verdsetter medmenneskligheten man har å tilby og hedre individet på aller beste måte ved å love troskap og ønsket om familielivet så mange drømmer om. 🥰

Med mindre man lever funksjonelt og lykkelig som singel haha.
Anno 2024+ er en tid der man burde være meget forsiktig angående potensielle forhold

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 timer siden):

Det kan godt være. Kanskje en mulig forklaring for andelen brutte forhold, og andelen voldelige forhold . Om ikke det er at de har for få krav, så hvertfall at de ikke er nøye nok når de velger en partner. 

 

Det burde være ganske åpenbart at man ønsker en partner som bidrar netto positivt til eget liv. Noe denne forskningen kan gi et innblikk i. 

Menn drar nytte av ekteskap fordi det «roer dem ned», ifølge Dolan.

- Du tar mindre risiko, du tjener mer penger på jobb og du lever litt lengre. Hun, derimot, må holde ut med de greiene og dør fortere enn hvis hun ikke hadde vært gift. Den sunneste og lykkeligste del-gruppen av kvinnelig befolkning er kvinner som aldri har giftet seg eller hatt barn, sa han.

https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-kvinner-er-lykkeligere-uten-barn-eller-ektemann/s/12-95-3423689780

Er man ensom og ulykkelig og desperat så ender man fortere opp i noe som ikke vil vare, sannsynligvis fordi man har tatt feil valg. 

 

P7SA skrev (6 timer siden):

Hvorfor fortsetter du å poste dette dritet? 

Martelè og Herzeleid har på forskjellig vis demonstrert hvorfor denne kilden er for å bruke fagspråk, ræv. Jeg og Kassettspilller har vist til at det finnes mye bedre data fra Norge som du ser ut til totalt overse.

Om det er noen som ikke henger med. Les dette fra Martelè/ChatGPT, første avsnitt her fra Herzeleid, og dette fra meg. 

Det er i grunn bare trist å se hvordan denne svært svake kilden gjenbrukes til tross for at den er blitt plukket fra hverandre så mange ganger (også i denne tråden) og flere har kommet med bedre kilder. Trist, fordi en dermed sitter og forteller kvinner at kvinner er lykkeligst som enslige og barnløse, samtidig som vi ut fra norsk statistikk ser at det ikke bare er feil, men motsatt av riktig. Enslige kvinner uten barn rapporterer tvert imot å være veldig mye mer utilfredshet enn kvinner i forhold som har barn. 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige

 

 

Denne svært negative fremstillingen av å stifte familie og få barn er i seg selv ganske mørk, på grensen til menneskefiendtlig. Jeg synes likevel den blir enda mørkere når en tar innover seg at en feilinformerer og potensielt påvirker kvinner til å ta livsvalg som vil gjøre dem mindre lykkelige og potensielt påvirke dem til å gå glipp av det fineste de kunne fått oppleve. 

Bryr en seg om kvinner bør en slutte med slik feilinformasjon, og den stadige gjenbruken av kilden virker ofte mer motivert av antipatier enn av omsorg for kvinner. 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Kvinner er ikke født med fordeler (det frister å være morsom, men de fordelene vokser tross alt ut i tenårene).

Det kommer an på hvordan man ser det. Biologisk sett er menn og kvinner ganske ulike, og de egenskapene vi har kan være fordelaktige, eller ikke, avhengig av situasjonen. Dette gjelder generelt for alt innen genetikk. Man kan bruke sine egenskaper på en positiv måte, men samtidig er fleste født med visse fordeler. Likevel er mye også påvirket av miljøet og omgivelsene våre.

 

knopflerbruce skrev (21 minutter siden):

De fordeler kvinner har i dating er fordeler de har jobbet for over tid. Om enn litt utilsiktet før man havner i puberteten, men det er likefullt et resultat av arbeidsinnsats.

Både ja og nei. Kvinner bruker ofte en del tid på utseendet (jeg er selv kvinne, så jeg vet), og det kan naturligvis føre til at forventningene til partneren blir høyere på visse områder. Men er dette nødvendigvis riktig?

Jeg mener det varierer. For eksempel, en kvinne som bruker mye sminke bør ikke nødvendigvis forvente at mannen skal bruke dyr parfyme hver dag, men heller være åpen for at han kanskje ikke legger like mye tid i slike detaljer. (Selvfølgelig er det helt greit å ha grunnleggende hygienekrav.) Ei kvinne som foretrekker en mann som bruker dyr parfyme kan selvfølgelig ha den preferansen, men hvis det fører til at hun forblir singel fordi hun ikke finner noen som oppfyller kravet, kan det hende at forventningen hennes er litt høy i forhold til normen.

Da står kvinnen overfor et valg: Hun kan enten justere preferansene sine, eller hun kan velge å forbli singel. Valget er helt hennes eget, men er synd hvis hun ønsker en å dele livet sitt med.

Dette gjelder imidlertid ikke bare kvinner – det gjelder begge kjønn.

knopflerbruce skrev (23 minutter siden):

Les en bok. Lær deg ting.

Hva er poenget med å uttrykke det på denne måten? Og hvilke områder er det jeg eventuelt har mangelfull kunnskap om?

knopflerbruce skrev (24 minutter siden):

Hvis menn har krav, greit nok - men hva med da å titte på kravene til akkurat de mennene som velges bort? Det er faktisk den naturlige innfallsvinkelen her om vi vil debattere kravstorhet, ikke kravene til kvinnene som velger dem vekk. (og med krav mener jeg preferanser, make no mistake)

Jeg mener det handler om å finne en balanse. Jeg er klar over forskjellen mellom krav og preferanser og det er rart at du tror noe annet, spesielt siden jeg har forklart dette tidligere. Du kan finne det på side 174.

 

knopflerbruce skrev (26 minutter siden):

Min hypotese er at dette handler til dels om tiltaksløshet kombinert med mangel på refleksjoner rundt datingsituasjonen. Ikke bare hvem som faktisk er målgruppen i datingmarkedet, men også det å sette seg selv i livet til den man er interessert i. Hva kan man bidra med? Hvordan kler ens styrker og svakheter denne personens styrker og svakheter? Hvordan kan en selv bli mer attraktiv for målgruppen? Hvis de bortvalgte kan besvare dette og handle ut fra det, har de mye bedre forutsetninger for å lykkes - helt uten at vi trenger å prøve påvirke kvinner til å være mindre "kresne", som er en helt umulig oppgave for oss menn. I verste fall gjør vi damer bare mer negative til single menn, i beste fall er de "indifferent" til meningene som ber dem endre seg.

Alle kan bidra, og det er viktig at både menn og kvinner forstår hverandre bedre. Flere bør jobbe med seg selv for å bli mer attraktive og folk bør kunne være mer åpne for hverandre. Det handler om å møtes på midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...