fokkeslasken Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Grønn420 skrev (50 minutter siden): Det er det som diskuteres. Nei. Grønn420 skrev (50 minutter siden): Står ingen steder i tråden om at mannen søker kjærligheten. Så du tror tråden er om at menn ikke får sex via Tinder altså. Ok... Grønn420 skrev (50 minutter siden): Men siter det gjerne for meg, hvor sex, kropp, alder og utseende ikke er en faktor! 😊 Selvfølgelig er det faktorer som teller, men ingenting av dette teller i det hele tatt hvis kvinnen er et hespetre. Altså teller personen mer. En faktor du ikke engang nevnte. Men nå snakket du bare om å få seg litt og ikke partnerskap, så det forklarer vel det, sikkert. Grønn420 skrev (50 minutter siden): Samme med det som blir diskutert i media, ref. frp gutten. Jeg kommer ikke til å bidra mer her for orker ikke gashlighting, men har nevnt mine perspektiv da. Tenk dere litt om, det dere driver med her tiltrekker ikke kvinner. 😊 Dette er altså ikke en tråd hvor man deltar for å få seg litt, om det ikke var klart. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Gargantua skrev (15 minutter siden): Right back at you. Hvis du representerer kvinner har vi et problem. Jeg syns du utviser en overfra-og-ned-holdning, og en arroganse som mangler sidestykke. "Hadde du fått ståpikk..." For et vulgært og nedlatende språk. Hele poenget med tråden er å belyse skjevfordelingsproblemet som fins på datingapper generelt og Tinder spesielt. De fungerer som en oppmerksomhets-generator for kvinner, men som selvtillitsknusere for menn. Dette kommer av at kvinner velger utelukkende oppover på variablen vi kan kalle "attraktivitet", mens menn velger oppover, på tvers og nedover. Sammen med at det er ca 3 ganger så mange menn på Tinder som kvinner, gir det en ekstremt skjevfordeling; en problemstilling mange i denne tråden ikke synes å ha forstått. Mekanismene nevnt gir tilsammen en eksponentielt høy fordel for kvinnene, og tilsvarende dårlige sjanser for menn. Jeg tror dette er en lost case, og har ingen forbedringsforslag, egentlig. Kvinner får fortsette med å astronomisk overvurdere seg selv, men kommer dessverre til å sitte desillusjonert tilbake. Kilde: https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a Man kan bare anbefale kvinner å lage seg en profil for en mann og se hvordan det går. Kvinner som prøver dette har en tendens til å blir "litt" overrasket. 3 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober (endret) 5 minutes ago, fokkeslasken said: Man kan bare anbefale kvinner å lage seg en profil for en mann og se hvordan det går. Kvinner som prøver dette har en tendens til å blir "litt" overrasket. Disclaimer / warning. May lead to depression, hate towards women and suicide. Endret 7. oktober av P7SA 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober @leticia og @Grønn420 Hvilket traume er det dere har erfart som har gjort dere så bitre mot menn egentlig? 3 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Grønn420 skrev (2 timer siden): Men om man ønsker at normen skal være at mannen skal velge og vrake, hvorfor ikke jobbe for å bli en slik mann? Det er jo lettere sagt en gjort, at man kan jobbe for å bli en sånn mann, når førsteinntrykk utseende avgjør om man i det hele tatt er med i vurderingen. Det spiller ingen rolle hvor fin personlighet man har, når man ser ut som en veldig grov kjøttkake som har truffet veggen i litt for høy hastighet. (Veldig satt på spissen her nå 😅) Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn. Man må ha en viss trynefaktor i dette overfladiske samfunnet vi lever i, og det er jo begrenset hva plastisk kirurgi kan gjøre og. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Martelè skrev (18 minutter siden): @leticia og @Grønn420 Hvilket traume er det dere har erfart som har gjort dere så bitre mot menn egentlig? Vil ikke si de er mer bitre en de andre som deltar i tråden. 👍🙂 1 1 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Duriello skrev (12 minutter siden): Vil ikke si de er mer bitre en de andre som deltar i tråden. 👍🙂 Jeg glemte å svare deg på spørsmålet du stilte meg for noen uker siden i den politiske tråden Whoopsie daisy 1 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Duriello skrev (39 minutter siden): Det er jo lettere sagt en gjort, at man kan jobbe for å bli en sånn mann, når førsteinntrykk utseende avgjør om man i det hele tatt er med i vurderingen. Det spiller ingen rolle hvor fin personlighet man har, når man ser ut som en veldig grov kjøttkake som har truffet veggen i litt for høy hastighet. (Veldig satt på spissen her nå 😅) Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn. Man må ha en viss trynefaktor i dette overfladiske samfunnet vi lever i, og det er jo begrenset hva plastisk kirurgi kan gjøre og. Vet ikke jeg. Har aldri brydd meg særlig om utseende til mannen, mer hvem han er og hvordan han får meg til å føle meg. Kjenner flere kvinner med samme holdninger. Men vi er ikke den typen damer som menn ser etter kanskje, for vi bruker ikke timevis i uka på utseende selv. 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Martelè skrev (58 minutter siden): @leticia og @Grønn420 Hvilket traume er det dere har erfart som har gjort dere så bitre mot menn egentlig? Hva skal du vite det for? Sånn at du kan dråkke ei dame enda lenger ned i søla? Er det noe jeg lærte for lenge siden så er det å IKKE fortelle menn om dårlige opplevelser, traumer osv. Spesielt når det gjelder andre menn. Ender bare dårlig og man føler seg verre. 😊 2 1 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Duriello skrev (39 minutter siden): Vil ikke si de er mer bitre en de andre som deltar i tråden. 👍🙂 Poeng til deg! 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Martelè skrev (25 minutter siden): Jeg glemte å svare deg på spørsmålet du stilte meg for noen uker siden i den politiske tråden Whoopsie daisy Jeg har glemt spørsmålet jeg stillte, water under the bridge. 😂 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober fokkeslasken skrev (1 time siden): Man kan bare anbefale kvinner å lage seg en profil for en mann og se hvordan det går. Kvinner som prøver dette har en tendens til å blir "litt" overrasket. Har du prøvd å lage en profil for en kvinne og sett hvordan det går? 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Grønn420 skrev (1 minutt siden): Hva skal du vite det for? Sånn at du kan dråkke ei dame enda lenger ned i søla? Er det noe jeg lærte for lenge siden så er det å IKKE fortelle menn om dårlige opplevelser, traumer osv. Spesielt når det gjelder andre menn. Ender bare dårlig og man føler seg verre. 😊 🤔 Duriello skrev (3 minutter siden): Jeg har glemt spørsmålet jeg stillte, water under the bridge. 😂 Du spurte hvorfor jeg ikke deltok mer i tråden min om aromantisisme. Du kan gjerne bumpe tråden så skal jeg kommunisere 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Grønn420 skrev (3 minutter siden): Vet ikke jeg. Har aldri brydd meg særlig om utseende til mannen, mer hvem han er og hvordan han får meg til å føle meg. Kjenner flere kvinner med samme holdninger. Men vi er ikke den typen damer som menn ser etter kanskje, for vi bruker ikke timevis i uka på utseende selv. 🤷♀️ Tenker dette er fornuftig, og skulle ønske flere så det sånn. Ikke for min egen del, men når man ser all psykisk uhelse blandt folk grunnet kroppspress osv så.. Ja.. 🙂 Lenke til kommentar
Grønn420 Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Duriello skrev (1 minutt siden): Tenker dette er fornuftig, og skulle ønske flere så det sånn. Ikke for min egen del, men når man ser all psykisk uhelse blandt folk grunnet kroppspress osv så.. Ja.. 🙂 Vanskelig det når det er alt som betyr noe. Spesielt med oss kvinner. Vår verdi måles veldig sterkt i kropp og utseende. Så naturligvis foretekker man da kanskje å være alene når man ikke er helt komfortabel med hvordan menn ser en? Jeg forstår ikke hvorfor enkelte syns det er så ille.. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Martelè skrev (3 minutter siden): Du spurte hvorfor jeg ikke deltok mer i tråden min om aromantisisme. Du kan gjerne bumpe tråden så skal jeg kommunisere Ah okei. 😅 Ringer en bjelle at jeg var innom diskusjon etter ett fuktig 60 års-lag. 🫣 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober (endret) Grønn420 skrev (13 minutter siden): Vanskelig det når det er alt som betyr noe. Spesielt med oss kvinner. Vår verdi måles veldig sterkt i kropp og utseende. Så naturligvis foretekker man da kanskje å være alene når man ikke er helt komfortabel med hvordan menn ser en? Jeg forstår ikke hvorfor enkelte syns det er så ille.. Er jo det jeg mener med posten jeg siterte deg på, samfunnet er blitt altfor overfladisk. Derfor jeg er kritisk til tinder, man rekker aldri å se personlighet før man blir automatisk vraket pga utseende. Nå har jeg aldri vært på tinder selv da, sånn bortsett fra de 5 minuttene jeg brukte på å lage meg profil, kun for å frike ut og slette den etter første sveip, i 2023 engang. 😂 Endret 7. oktober av Duriello Lenke til kommentar
leticia Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober fokkeslasken skrev (3 timer siden): Jeg chattet med en godt over normalen pen dame for lenge siden, hvorpå hun helt i begynnelsen skrev at det var jo fint at jeg ikke begynte samtalen med å spørre henne om sex eller trekant. Noe som hadde skjedd henne endel ganger, sa hun. Men at det er halvparten, det tviler jeg vel litt på. At det kan være halvparten av de matchene kvinner får, det tviler jeg derimot ikke på. Som jo betyr at kvinnene i overkant velger disse typene, av en eller annen grunn. Hvordan var tallene igjen? Var det rundt 15% av mennene som får flesteparten av matchene? Om det du sier stemmer, da er halvparten av de ute etter kun én ting. Ikke halvparten av mennene. Ja, det skjer ganske ofte at det kun er et par setninger som skal til før mannen spør om forskjellige former for sex. Her, et utdrag fra den tidligere undersøkelsen / forskningen som noen andre ba meg om å lese: More interesting is the intention that the two genders report profoundly different rankings on. The mode average score given by men to one night stands is 5, compared to just 1 by women (this polarisation is reflected in an extremely low KS p-value). 49% of male respondents rated “I use Tinder for one night stands” as 4 or 5, compared to just 15% of women. Tinder’s inability to differentiate between the intentions of its users therefore inevitably leads to many matchings between parties who are looking for very different things. This is hinted at by the extremely low rate at which people report meeting up with their matches. https://arxiv.org/pdf/1607.01952 Som du har kan se, så gir altså 49 % av mennene en høy score på at de bruker Tinder for one night stands. Tilsvarende tall for kvinnene lå på 15 %. Nå vet ikke jeg om forskerne har brukt et representativt utvalg her. Men det gir en ganske god pekepinn på at brukerne av Tinder bruker det for mye forskjellig. (Jeg brukte det i hovedsak for å bli kjent med folk fra andre land når jeg ferierte i deres land, for å bli kjent med folk og kulturen. ) Og ja, jeg stilte meg inn mot menn fordi jeg syns de er lettere å prate med. Men de var interessert i noe helt annet enn meg de da, slik som den pene kvinnen du snakket med også har erfart. Det er faktisk ikke rart at kvinner blir litt mer "kresne" og "skeptiske" når de får tilsendt bilder av mannens edlere deler etter et par linjers konversasjon. Jeg syns ikke det er kravstort på noen måte å forvente at man kan oppføre seg som et sivilisert menneske, og ikke slenge frem p#kken sin til ukjente kvinner. 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober (endret) leticia skrev (12 minutter siden): Ja, det skjer ganske ofte at det kun er et par setninger som skal til før mannen spør om forskjellige former for sex. Eller klassikeren der man introduserer seg med dick pick... (Edit, leste hele posten din nå etter at jeg skrev dette 😂) Edit 2* Har ikke erfart dette selv,( ikke så rart da jeg er mann selv, og tror damer flest ikke ser på det som ett sjakktrekk), men har hørt min mor på 70 banne høylydt ved mottak av disse.. Endret 7. oktober av Duriello 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Martelè skrev (1 time siden): @leticia og @Grønn420 Hvilket traume er det dere har erfart som har gjort dere så bitre mot menn egentlig? For min del - ingen. Jeg er kjempeglad i menn Dvs flotte fantastiske menn som behandler kvinner på en positiv måte. Jeg har noe imot menn som ikke kan oppføre seg sivilisert mot damer da, men heldigvis er slike menn (hvertfall) i Norge i kraftig mindretall. Men kanskje du kunne la være å gå til personangrep, og forholde deg til saken vi diskuterer? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå