Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Grønn420 said:

Om denne tråden representerer den vanlige mannen så har vi et problem.... 

Right back at you. Hvis du representerer kvinner har vi et problem. Jeg syns du utviser en overfra-og-ned-holdning, og en arroganse som mangler sidestykke. "Hadde du fått ståpikk..." For et vulgært og nedlatende språk. Hele poenget med tråden er å belyse skjevfordelingsproblemet som fins på datingapper generelt og Tinder spesielt. De fungerer som en oppmerksomhets-generator for kvinner, men som selvtillitsknusere for menn. Dette kommer av at kvinner velger utelukkende oppover på variablen vi kan kalle "attraktivitet", mens menn velger oppover, på tvers og nedover. Sammen med at det er ca 3 ganger så mange menn på Tinder som kvinner, gir det en ekstremt skjevfordeling; en problemstilling mange i denne tråden ikke synes å ha forstått. Mekanismene nevnt gir tilsammen en eksponentielt høy fordel for kvinnene, og tilsvarende dårlige sjanser for menn.

Jeg tror dette er en lost case, og har ingen forbedringsforslag, egentlig. Kvinner får fortsette med å astronomisk overvurdere seg selv, men kommer dessverre til å sitte desillusjonert tilbake.

Kilde: https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a

1.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grønn420 skrev (50 minutter siden):

Det er det som diskuteres.

Nei.

Grønn420 skrev (50 minutter siden):

Står ingen steder i tråden om at mannen søker kjærligheten.

Så du tror tråden er om at menn ikke får sex via Tinder altså.

Ok...

Grønn420 skrev (50 minutter siden):

Men siter det gjerne for meg, hvor sex, kropp, alder og utseende ikke er en faktor! 😊

Selvfølgelig er det faktorer som teller, men ingenting av dette teller i det hele tatt hvis kvinnen er et hespetre. Altså teller personen mer. En faktor du ikke engang nevnte. Men nå snakket du bare om å få seg litt og ikke partnerskap, så det forklarer vel det, sikkert.

Grønn420 skrev (50 minutter siden):

Samme med det som blir diskutert i media, ref. frp gutten. Jeg kommer ikke til å bidra mer her for orker ikke gashlighting, men har nevnt mine perspektiv da. Tenk dere litt om, det dere driver med her tiltrekker ikke kvinner. 😊

Dette er altså ikke en tråd hvor man deltar for å få seg litt, om det ikke var klart.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (15 minutter siden):

Right back at you. Hvis du representerer kvinner har vi et problem. Jeg syns du utviser en overfra-og-ned-holdning, og en arroganse som mangler sidestykke. "Hadde du fått ståpikk..." For et vulgært og nedlatende språk. Hele poenget med tråden er å belyse skjevfordelingsproblemet som fins på datingapper generelt og Tinder spesielt. De fungerer som en oppmerksomhets-generator for kvinner, men som selvtillitsknusere for menn. Dette kommer av at kvinner velger utelukkende oppover på variablen vi kan kalle "attraktivitet", mens menn velger oppover, på tvers og nedover. Sammen med at det er ca 3 ganger så mange menn på Tinder som kvinner, gir det en ekstremt skjevfordeling; en problemstilling mange i denne tråden ikke synes å ha forstått. Mekanismene nevnt gir tilsammen en eksponentielt høy fordel for kvinnene, og tilsvarende dårlige sjanser for menn.

Jeg tror dette er en lost case, og har ingen forbedringsforslag, egentlig. Kvinner får fortsette med å astronomisk overvurdere seg selv, men kommer dessverre til å sitte desillusjonert tilbake.

Kilde: https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a

1.jpg

Man kan bare anbefale kvinner å lage seg en profil for en mann og se hvordan det går. Kvinner som prøver dette har en tendens til å blir "litt" overrasket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, fokkeslasken said:

Man kan bare anbefale kvinner å lage seg en profil for en mann og se hvordan det går. Kvinner som prøver dette har en tendens til å blir "litt" overrasket.

Disclaimer / warning. May lead to depression, hate towards women and suicide.

Endret av P7SA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grønn420 skrev (2 timer siden):

Men om man ønsker at normen skal være at mannen skal velge og vrake, hvorfor ikke jobbe for å bli en slik mann?

Det er jo lettere sagt en gjort, at man kan jobbe for å bli en sånn mann, når førsteinntrykk utseende avgjør om man i det hele tatt er med i vurderingen.

Det spiller ingen rolle hvor fin personlighet man har, når man ser ut som en veldig grov kjøttkake som har truffet veggen i litt for høy hastighet. (Veldig satt på spissen her nå 😅)

Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn.

Man må ha en viss trynefaktor i dette overfladiske samfunnet vi lever i, og det er jo begrenset hva plastisk kirurgi kan gjøre og.

 

 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (39 minutter siden):

Det er jo lettere sagt en gjort, at man kan jobbe for å bli en sånn mann, når førsteinntrykk utseende avgjør om man i det hele tatt er med i vurderingen.

Det spiller ingen rolle hvor fin personlighet man har, når man ser ut som en veldig grov kjøttkake som har truffet veggen i litt for høy hastighet. (Veldig satt på spissen her nå 😅)

Dette gjelder selvfølgelig både kvinner og menn.

Man må ha en viss trynefaktor i dette overfladiske samfunnet vi lever i, og det er jo begrenset hva plastisk kirurgi kan gjøre og.

 

 

Vet ikke jeg. Har aldri brydd meg særlig om utseende til mannen, mer hvem han er og hvordan han får meg til å føle meg. Kjenner flere kvinner med samme holdninger. Men vi er ikke den typen damer som menn ser etter kanskje, for vi bruker ikke timevis i uka på utseende selv. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Martelè skrev (58 minutter siden):

@leticia og @Grønn420 
Hvilket traume er det dere har erfart som har gjort dere så bitre mot menn egentlig?

Hva skal du vite det for? Sånn at du kan dråkke ei dame enda lenger ned i søla? Er det noe jeg lærte for lenge siden så er det å IKKE fortelle menn om dårlige opplevelser, traumer osv. Spesielt når det gjelder andre menn. Ender bare dårlig og man føler seg verre. 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...