knopflerbruce Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Martelè skrev (7 minutter siden): Jeg har observert og analysert det du har skrevet på disse trådene. Den uheldige konklusjonen er at du for en eller annen grunn, er meget biased mot menn. I din verden, er det bare menn som er gale og som må forbedre seg. Kvinner er helt syndefri og perfekt. Ikke en èneste gang har du kritisert noe relatert til kvinner selv i mikroskopisk grad. Dette tankesettet er jeg uenig med og vil ikke assosieres med. Som sagt i en tidligere kommentar, er jeg en fyr som liker å analysere begge sider og så forme en utdannet konklusjon. Og det jeg personlig har observert med kjønnene i datingkaoset, er at der er positiver og negativer hos både kvinner og menn. Der er flotte mennesker på begge sider. Og det er ganske individuelt og subjektivt. Jeg forstår også at der er folk med spesifikke tilstander og historie som krever ekstra forståelse før bedømmelse. Når jeg opererer på den måten, så klarer jeg å se enkeltindivider uten å slutte meg til bias, agendaer, hasardiøse ideologier og subkulturer etc. Og det er veldig befriende og fresh. Jeg er "biased" mot menn som vil reversere samfunnsutvikling rundt kvinners frihet, muligheter og likestilling, eller som ikke gidder å ta i et tak selv. Menn som er valgt bort, fortsatt snakker varmt om feminisme og er villige til å fornye seg selv har jeg sympati med. jeg liker også å se ting fra begge sider, og det er i den prosessen at det fremstår åpenbart at man som mann må gjøre jobben selv. Det henger bare ikke på greip å be kvinner endre datingadferd for å hjelpe menn som ikke kan/orker/vil (you choose which one) tilpasse seg det damene de vil ha faktisk ser etter i menn. Det gjelder på gruppenivå, og individnivå. Hvis noen er interessert i en spesiell kvinne, kan de ikke akkurat be henne om å like vedkommende - denne må selv sørge for at man innehar de kvalitetene som tenner gnisten. Selvfølgelig kan en finne negative egenskaper hos noen kvinner, men det er irrelevant i en tråd om menn som blir valgt bort. Mennene får ikke noe mer napp av det fokuset, bare potensielle unnskyldninger for å la være å brette opp ermene selv. Det samme kan jeg si om kvinner som måtte slite med å finne seg matcher på Tinder, men det debatterer vi jo aldri fordi det tross alt ikke er et reelt problem. Siden kvinner faktisk er ganske gode til å tilpasse seg det mennene de vil ha ser etter, som vist ved at de sjeldent havner i denne "jeg blir alltid valgt bort"-situasjonen. 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) leticia skrev (59 minutter siden): Kanskje du selv kan beskrive hva du anser som høye krav da? For jeg hører stadig at det snakkes om damers høye krav, men svært sjelden en spesifisering på hva disse "kravene" egentlig er. Mange kvinner har spesifikke forventninger til utseende, som høyde eller kroppsbygning, noe som kan føre til at de utelukker potensielle partnere. Krav knyttet til utdanning og karriere kan også bli en hindring; mange forventer at menn skal ha en viss akademisk bakgrunn eller høyere inntekt. Ofte ser dem etter høy status. I tillegg kan noen krav knyttet til interesser, livsstil og personlighet skape urealistiske forventninger. Det er helt greit å ha preferanser og noen krav, men det finnes en grense der kravene blir for høye. Som tidligere nevnt har sosiale medier kraftig romantisert mange aspekter ved dating og forhold. Ikke rart at flere menn opplever kroppspress og press om å fremstå som helt perfekte... Endret 6. oktober av Kassettspiller 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Kassettspiller skrev (1 time siden): Når gode menn ikke er bra nok for dem, så kan man kanskje konkludere med at kvinner har veldig høye krav. Sosiale medier, inkludert datingapper har trolig bidratt til en overdrevet oppfatning av hvordan et forhold og en partner bør være. Dette skaper urealistiske forventninger, noe som kan være ødeleggende for mange. Det er da jævlig mange gode menn og gode kvinner som ikke passer sammen. Å være "god" er ikke noe som automatisk setter en i en posisjon hvor den man selv vil ha blir interessert. Det skal (heldigvis!) litt mer til. Men, hva er et høyt krav kontra et lavt krav her? Er det for mye forlangt at man ønsker seg en mann som faktisk passer inn i ens liv, som et minimum? Vi kan godt snakke om hva som er "urealistiske krav", men da bør en også samtidig dokumentere at det faktisk ER krav som forekommer hyppig slik at det ikke blir bare sånn "noen jeg kjenner har sagt at hun vil må en mann med 25cm kuk". 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) knopflerbruce skrev (38 minutter siden): Det er da jævlig mange gode menn og gode kvinner som ikke passer sammen. Å være "god" er ikke noe som automatisk setter en i en posisjon hvor den man selv vil ha blir interessert. Det skal (heldigvis!) litt mer til. Det er jeg helt klar over. Problemet er at for høye krav kan føre til at man går glipp av gode potensielle partnere. knopflerbruce skrev (38 minutter siden): Men, hva er et høyt krav kontra et lavt krav her? Er det for mye forlangt at man ønsker seg en mann som faktisk passer inn i ens liv, som et minimum? Nei, det er helt rimelig å ønske seg noen som passer for deg. knopflerbruce skrev (38 minutter siden): Vi kan godt snakke om hva som er "urealistiske krav", men da bør en også samtidig dokumentere at det faktisk ER krav som forekommer hyppig slik at det ikke blir bare sånn "noen jeg kjenner har sagt at hun vil må en mann med 25cm kuk". Her snakker jeg om hvordan sosiale medier er som stor innflytelse, samt hvordan dette kan påvirke synet på seg selv og andre. Det finnes mye forskning som omhandler hvordan sosiale medier har denne effekten. Endret 6. oktober av Kassettspiller Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Kassettspiller skrev (4 minutter siden): Mange kvinner har spesifikke forventninger til utseende, som høyde eller kroppsbygning, noe som kan føre til at de utelukker potensielle partnere. Krav knyttet til utdanning og karriere kan også bli en hindring; mange forventer at menn skal ha en viss akademisk bakgrunn eller høyere inntekt. Ofte ser dem etter høy status. I tillegg kan noen krav knyttet til interesser, livsstil og personlighet skape urealistiske forventninger. Det er helt greit å ha preferanser og noen krav, men det finnes en grense der kravene blir for høye. Som tidligere nevnt har sosiale medier kraftig romantisert mange aspekter ved dating og forhold. Ikke rart at flere menn opplever kroppspress og press om å fremstå som helt perfekte... Mange menn har spesifikke krav til utseende som høyde eller vekt og alder, noe som kan føre til at de utelukker potensielle partnere. Krav knyttet til karriere kan de også ha, typisk at hun skal ha en jobb hvor hun tjener mindre enn han, passer dårlig for selvfølelsen til mange menn at de tjener mindre enn kvinnen. Interesser, livsstil og personlighet. Det er vel greit at man finner noen som har interesser, livsstil og personlighet som passer ens egen? Man trenger ikke nødvendigvis ha de samme interessene. Når det gjelder personlighet så skal det ikke så veldig mye til, bare man kan oppføre seg fint og ikke ha antifeministiske holdninger. Kvinner opplever også kroppspress og press om å fremstå som helt perfekte. Beskrivelsen din kunne omtrent være snudd om, bare at man bytter ut kvinner med menn i argumentasjonen. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) leticia skrev (51 minutter siden): Mange menn har spesifikke krav til utseende som høyde eller vekt og alder, noe som kan føre til at de utelukker potensielle partnere. Krav knyttet til karriere kan de også ha, typisk at hun skal ha en jobb hvor hun tjener mindre enn han, passer dårlig for selvfølelsen til mange menn at de tjener mindre enn kvinnen. Men dette er en diskusjon om menn og Tinder. leticia skrev (51 minutter siden): Interesser, livsstil og personlighet. Det er vel greit at man finner noen som har interesser, livsstil og personlighet som passer ens egen? Man trenger ikke nødvendigvis ha de samme interessene. Når det gjelder personlighet så skal det ikke så veldig mye til, bare man kan oppføre seg fint og ikke ha antifeministiske holdninger. Derfor skrev jeg at det er helt rimelig å ha krav og preferanser, men at det finnes en grense. Er man for kresen, så kan det føre til at man går glipp av folk som kunne passet. leticia skrev (51 minutter siden): Kvinner opplever også kroppspress og press om å fremstå som helt perfekte. Beskrivelsen din kunne omtrent være snudd om, bare at man bytter ut kvinner med menn i argumentasjonen. Som nevnt så handler dette om menn og Tinder. Det er et viktig tema du tar opp, men bare fordi noen oppfører seg på en bestemt måte, betyr det ikke at man bør gjøre det samme. Endret 6. oktober av Kassettspiller 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Men dette er en diskusjon om menn og Tinder. Ja? Og menn på Tinder har spesifikke "krav" til hvordan en kvinne skal se ut. Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Derfor skrev jeg at det er helt rimelig å ha krav og preferanser, men at det finnes en grense. Men er man for kresen, så kan det føre til at man går glipp av folk som kunne passet. Her syns jeg at man faktisk må skille på krav og preferanser. Folk må få være så kresne som de vil, det er tross alt en stor avgjørelse som de må ta konsekvensen av på godt og vondt. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) leticia skrev (7 minutter siden): Ja? Og menn på Tinder har spesifikke "krav" til hvordan en kvinne skal se ut. Som nevnt er det helt innafor å ha preferanser og krav. Bare fordi noen oppfører seg på en bestemt måte, så betyr det ikke at man bør gjøre det samme hvis det ikke er til det beste. leticia skrev (7 minutter siden): Her syns jeg at man faktisk må skille på krav og preferanser. Folk må få være så kresne som de vil, det er tross alt en stor avgjørelse som de må ta konsekvensen av på godt og vondt. Ja, men å være for kresen kan føre til at man går glipp av noe som potensielt kunne vært bra. Endret 6. oktober av Kassettspiller 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Kassettspiller skrev (2 timer siden): Men dette er en diskusjon om menn og Tinder. Derfor skrev jeg at det er helt rimelig å ha krav og preferanser, men at det finnes en grense. Er man for kresen, så kan det føre til at man går glipp av folk som kunne passet. Som nevnt så handler dette om menn og Tinder. Det er et viktig tema du tar opp, men bare fordi noen oppfører seg på en bestemt måte, betyr det ikke at man bør gjøre det samme. Poenget hennes er at det er litt søkt å ta det opp som et poeng når det i like stor grad gjelder menn som kvinner. Hvis menn har problemer i datingmarkedet og selv er kravstore på disse måtene, er det rart å problematisere kvinners rolle der, siden det menn først og fremst kan påvirke er menns egne krav og ikke kvinnenes. Vi havner jo da bare der at vi skal få kvinner til å endre seg så menn slipper å løse sine egne problemer. Dessuten er jo dette "krav" av sorten som lener mot hvem som passer med hvem. Det er ikke kravstort eller urealistisk å ønske seg noen med tilsvarende utdanningsnivå, for eksempel - tvert imot er det naturlig å ha det som et "krav". Forøvrig, du vet forskjellen mellom "krav" og "preferanser", ikke sant? Ingen ting av det du har listet opp er "krav", det er preferanser folk kan ha. Men en preferanse, i motsetning til et krav, kan en se bort fra. Det er stor forskjell mellom å lese kompetanseKRAV i stillingsannonser, og preferanser ("det er ønskelig at kandidaten har noe av det følgende"). Preferanser (eller "krav", om du vil) kommer forøvrig ofte fra det som må til for å passe sammen, så det er lite trolig at man faktisk går glipp av så mange gode matcher, da det å ikke møte preferansene i seg selv tilsier at personen ikke er en god match. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) knopflerbruce skrev (2 timer siden): Poenget hennes er at det er litt søkt å ta det opp som et poeng når det i like stor grad gjelder menn som kvinner. Men det er et viktig poeng, uavhengig av kjønn. knopflerbruce skrev (2 timer siden): Hvis menn har problemer i datingmarkedet og selv er kravstore på disse måtene, er det rart å problematisere kvinners rolle der, siden det menn først og fremst kan påvirke er menns egne krav og ikke kvinnenes. Menn er oftest ikke like kravstore som kvinner. knopflerbruce skrev (2 timer siden): Vi havner jo da bare der at vi skal få kvinner til å endre seg så menn slipper å løse sine egne problemer. Dersom man har for høye krav, uavhengig av kjønn så kan man gå glipp av en potensiell god partner. Ikke slik at kun kvinner skal fikse sitt eget problem, fordi dette gjelder folk med for store krav. knopflerbruce skrev (2 timer siden): Dessuten er jo dette "krav" av sorten som lener mot hvem som passer med hvem. Det er ikke kravstort eller urealistisk å ønske seg noen med tilsvarende utdanningsnivå, for eksempel - tvert imot er det naturlig å ha det som et "krav". Nei, men det er viktig å skille mellom realistiske krav og de som er for høye. Det er en ting å ønske at mannen har tilsvarende utdanningsnivå, men noe helt annet å ha mange andre krav samtidig. Kvinner ser ofte etter høy status og i dagens samfunn er det mye press på å lykkes på flere områder for å opprettholde denne statusen. Dette kan delvis komme av sosiale mediers påvirkning knopflerbruce skrev (2 timer siden): Forøvrig, du vet forskjellen mellom "krav" og "preferanser", ikke sant? Ingen ting av det du har listet opp er "krav", det er preferanser folk kan ha. Men en preferanse, i motsetning til et krav, kan en se bort fra. Det er stor forskjell mellom å lese kompetanseKRAV i stillingsannonser, og preferanser ("det er ønskelig at kandidaten har noe av det følgende"). Ja, det er derfor jeg nevnte begge. Begrepene har mye å si for hvem man velger som partner og det varierer fra person til person hva som regnes som et krav eller 'bare' en preferanse. Noen kan faktisk ha krav på de tingene jeg nevnte. knopflerbruce skrev (2 timer siden): Preferanser (eller "krav", om du vil) kommer forøvrig ofte fra det som må til for å passe sammen, så det er lite trolig at man faktisk går glipp av så mange gode matcher, da det å ikke møte preferansene i seg selv tilsier at personen ikke er en god match. Sant nok at det kan fungere som en veiledning, men jeg mener fortsatt at for høye krav kan føre til at man går glipp av en god partner. Som jeg tidligere har nevnt, er det forskjell på urealistiske krav og realistiske krav. Med det mener jeg både antallet krav, ting som er umulige eller svært vanskelig å oppnå og kombinasjonen av disse faktorene. Datingapper bidrar ofte til kortvarige relasjoner, selv om mange kvinner egentlig er ute etter langvarige forhold. Men når man er mer kresen, vil utvalget naturlig bli mindre og man kan potensielt miste muligheten til å møte noen gode partnere. Det er mange som er single og flere ønsker å være i et forhold. Jeg tror derfor at mange ville hatt godt av å senke noen av kravene sine. Endret 6. oktober av Kassettspiller 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober knopflerbruce skrev (6 timer siden): Jeg er "biased" mot menn som vil reversere samfunnsutvikling rundt kvinners frihet, muligheter og likestilling, eller som ikke gidder å ta i et tak selv. Og takk for det, til deg og alle andre menn som står støtt side om side for kvinners frihet, muligheter og likestilling https://kilden.forskningsradet.no/nb/2021/06/storre-enighet-om-likestilling-i-norge Og heldigvis er det slik at likestillingen står sterkere og sterkere i Norge. "Mens flere land opplever økt motstand mot likestilling, går det andre veien i Norge. – De fleste synes det er ganske selvfølgelig at kvinner skal jobbe og at menn skal bidra hjemme, " Men likevel så ser man slikt som dette: – For eksempel finnes det flere lukkede mannegrupper som ikke nødvendigvis setter kjønnslikestilling særlig høyt. Tvert imot vil mange i disse gruppene mene at likestillingen har gått for langt. Men mennene i disse gruppene utgjør ikke mange nok til at de kan sies å bidra til en generell polarisering av samfunnet, forklarer Knudstad. Samtidig har gruppene som er mot likestilling fått nye arenaer med internett, så det er all grunn til å følge med på denne typen strømninger i samfunnet, Så jeg gjentar: Takk til deg og alle andre menn som står støtt side om side for kvinners frihet, muligheter og likestilling. (slik at disse mannegruppene som er nevnt i artikkelen blir så marginalisert som mulig. knopflerbruce skrev (6 timer siden): Det henger bare ikke på greip å be kvinner endre datingadferd for å hjelpe menn som ikke kan/orker/vil (you choose which one) tilpasse seg det damene de vil ha faktisk ser etter i menn. Det gjelder på gruppenivå, og individnivå. Hvis noen er interessert i en spesiell kvinne, kan de ikke akkurat be henne om å like vedkommende - denne må selv sørge for at man innehar de kvalitetene som tenner gnisten. Selvsagt. Jeg tenker at noen menn ikke har greid å henge med i utviklingen etter hvert som kvinner har endret seg, og den såkalte mannsrollen har fått et annet innhold enn slik det tradisjonelt var tidligere. Så i stedet for å tilpasse seg så blir det hos enkelte heller rettet frustrasjon mot kvinner. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Kassettspiller skrev (3 timer siden): Menn er oftest ikke like kravstore som kvinner. Jaha, fagfellevurdert forskning som dekker opp om denne påstanden, takk! 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober knopflerbruce skrev (3 timer siden): Poenget hennes er at det er litt søkt å ta det opp som et poeng når det i like stor grad gjelder menn som kvinner. Hvis menn har problemer i datingmarkedet og selv er kravstore på disse måtene, er det rart å problematisere kvinners rolle der, siden det menn først og fremst kan påvirke er menns egne krav og ikke kvinnenes. Vi havner jo da bare der at vi skal få kvinner til å endre seg så menn slipper å løse sine egne problemer. Ja, riktig. Det var akkurat det som var mitt poeng. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober 19 minutes ago, leticia said: Jaha, fagfellevurdert forskning som dekker opp om denne påstanden, takk! Research on dating apps, particularly Tinder, shows that women tend to be more selective than men. Multiple studies indicate that men swipe right (indicating interest) significantly more often—about 46% of the time—while women swipe right only about 14% of the time. This discrepancy suggests that women are more discerning when choosing potential matches compared to men, who are more likely to express interest in a wider range of profiles. Kilder: Punkt 13 her: https://datingxp.co/tinder-statistics/ og litt ned på siden her: https://www.enterpriseappstoday.com/stats/tinder-statistics.html Research consistently shows that women tend to be more selective or "picky" than men when it comes to dating, especially in the context of dating apps. Several studies have highlighted this phenomenon: Evolutionary psychology: Research rooted in evolutionary psychology suggests that women tend to be more selective because they historically have faced higher reproductive investment (e.g., pregnancy, child-rearing). This biological and social factor may contribute to greater selectivity when choosing a partner, as women might prioritize long-term stability and compatibility. Studies on dating apps: Various studies on dating platforms like Tinder or OkCupid have found that women tend to swipe right (indicating interest) on fewer profiles than men. A 2016 study from Tinder showed that men swipe right on about 46% of profiles, while women swipe right on only about 14% of profiles. Societal expectations: Cultural and societal norms also play a role, as women may face more pressure to be selective to avoid negative judgment and to find a partner who meets certain expectations, while men often face encouragement to be less selective. This combination of biological, psychological, and societal factors seems to contribute to women generally being more selective than men in dating settings, particularly on dating apps. 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) Gargantua skrev (18 minutter siden): Research on dating apps, particularly Tinder, shows that women tend to be more selective than men. Multiple studies indicate that men swipe right (indicating interest) significantly more often—about 46% of the time—while women swipe right only about 14% of the time. This discrepancy suggests that women are more discerning when choosing potential matches compared to men, who are more likely to express interest in a wider range of profiles. Kilder: Punkt 13 her: https://datingxp.co/tinder-statistics/ og litt ned på siden her: https://www.enterpriseappstoday.com/stats/tinder-statistics.html Research consistently shows that women tend to be more selective or "picky" than men when it comes to dating, especially in the context of dating apps. Several studies have highlighted this phenomenon: Evolutionary psychology: Research rooted in evolutionary psychology suggests that women tend to be more selective because they historically have faced higher reproductive investment (e.g., pregnancy, child-rearing). This biological and social factor may contribute to greater selectivity when choosing a partner, as women might prioritize long-term stability and compatibility. Studies on dating apps: Various studies on dating platforms like Tinder or OkCupid have found that women tend to swipe right (indicating interest) on fewer profiles than men. A 2016 study from Tinder showed that men swipe right on about 46% of profiles, while women swipe right on only about 14% of profiles. Societal expectations: Cultural and societal norms also play a role, as women may face more pressure to be selective to avoid negative judgment and to find a partner who meets certain expectations, while men often face encouragement to be less selective. This combination of biological, psychological, and societal factors seems to contribute to women generally being more selective than men in dating settings, particularly on dating apps. Godt forsøk. Men dette sier ingenting om hvor mange og hvilke krav det enkelte kjønn har. Endret 6. oktober av leticia 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober 5 minutes ago, leticia said: Godt forsøk. Men dette sier ingenting om hvor mange og hvilke krav det enkelte kjønn har. Påstanden du ville ha grunnlag for bevis for var "Menn er oftest ikke like kravstore som kvinner. " Det har jeg gitt deg. At du kommer med tilleggskrav til bevis etterpå avslører at du bare deflekterer og bortforklarer. 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Gargantua skrev (11 minutter siden): Påstanden du ville ha grunnlag for bevis for var "Menn er oftest ikke like kravstore som kvinner. " Det har jeg gitt deg. At du kommer med tilleggskrav til bevis etterpå avslører at du bare deflekterer og bortforklarer. Påstanden ville jeg ha fagfellevurdert forskning på (altså ikke tinders egen statistikk). Det er ingenting i denne statistikken som beviser på noen måte at damer er mer kravstore enn menn. Det minste man kunne gjort var å tenke seg litt til hva som ligger bak denne statistikken. Som kvinne hvor man gjerne får flere 100 liker hver eneste dag så er det helt naturlig at man ikke har lyst til å matche / møte halvparten av disse menn. Man har rett og slett ikke tid til det. Så om noe, så viser denne forskjellen i høyretrykk en desperasjon fra de som trykker liker på så mange av det motsatte kjønn. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober 24 minutes ago, leticia said: Påstanden ville jeg ha fagfellevurdert forskning på (altså ikke tinders egen statistikk). Det er ingenting i denne statistikken som beviser på noen måte at damer er mer kravstore enn menn. Det minste man kunne gjort var å tenke seg litt til hva som ligger bak denne statistikken. Som kvinne hvor man gjerne får flere 100 liker hver eneste dag så er det helt naturlig at man ikke har lyst til å matche / møte halvparten av disse menn. Man har rett og slett ikke tid til det. Så om noe, så viser denne forskjellen i høyretrykk en desperasjon fra de som trykker liker på så mange av det motsatte kjønn. Ok. Her er litt fagfellevurdert forskning: Women use the opposite strategy. They are far more selective about who they like but have a much higher matching rate of about 10 percent. (Min utheving) Kilder: https://www.technologyreview.com/2016/07/15/158803/how-tinder-feedback-loop-forces-men-and-women-into-extreme-strategies/ http://arxiv.org/abs/1607.01952 Utsnitt: 2 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober (endret) Gargantua skrev (42 minutter siden): Ok. Her er litt fagfellevurdert forskning: Women use the opposite strategy. They are far more selective about who they like but have a much higher matching rate of about 10 percent. (Min utheving) Kilder: https://www.technologyreview.com/2016/07/15/158803/how-tinder-feedback-loop-forces-men-and-women-into-extreme-strategies/ http://arxiv.org/abs/1607.01952 Utsnitt: Tinder handler om førsteinntrykk. Som nevnt, når man får flere hundre likertrykk hver eneste dag, så blir det ikke mange som havner i bunken som man sveiper til høyre. Det er helt naturlig, og ville fungert på samme måte om det var motsatt, altså at det var et sterkt overtall kvinner på appen i forhold til menn. Da ville det vært kvinner som sannsynligvis hadde blitt litt mer ukritiske i hvem de likte, siden utvalget var så lite. Kvinner trenger rett og slett ikke å lete etter menn å sveipe fordi de får så mange likertrykk selv, så "jobben" deres blir egentlig å sortere ut i ja, nei og kanskje, hvor de fleste i kanskje -bunken også ofte ender opp i nei bunken til slutt. Sitat fra din egen linkede forskning: Until then, most dating services had found matches using a range of factors such as shared interests, age, future plans, and so on. On Tinder, all that matters is first impressions. For å gjenta meg selv, så forteller dette ingenting om at kvinner har flere krav til menn enn motsatt. Det forteller bare at et kjønn trykker ukritisk liker på veldig mange fordi de vet at de er i stort overtall på appen. (ca 3 menn per kvinne om jeg ikke husker feil). Noe annet som er litt interessant, er at ofte så klager menn over at kvinner ikke sender meldinger, og at de nærmest alltid må ta det første initiativet, men ut fra forskningen som du linket til så er dette feil. Det er faktisk kvinner som initierer kontakt oftest. Another difference is the way men and women behave once they have received a match. Women tend to be far more engaged and more likely to send a message to their match. “Overall, we find that 21 percent of female matches send a message, whereas only 7 percent of male matches send a message,” say Tyson and co. Så blir det egentlig et ganske dumt "system" i disse appene ettersom menn trykker på hva som helst, og kvinner vet at de veldig sannsynlig vil få en match uansett hvem de liker, og når det fungerer på den måten så blir det vanskelig å kunne snakke om at noen har mer krav til det ene kjønnet enn motsatt. Igjen, man kan ikke ut fra den algoritmen si at kravene er større hos det ene kjønnet. “Our findings suggest a ‘feedback loop,’ whereby men are driven to be less selective in the hope of attaining a match, whilst women are increasingly driven to be more selective, safe in the knowledge that any profiles they like will probably result in a match,” say Tyson and co. Endret 6. oktober av leticia skrivefeil 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober 9 minutes ago, leticia said: Tinder handler om førsteinntrykk. Som nevnt, når man får flere hundre likertrykk hver eneste dag, så blir det ikke mange som havner i bunken som man sveiper til høyre. Det er helt naturlig, og ville fungert på samme måte om det var motsatt, altså at det var et sterkt overtall kvinner på appen i forhold til menn. Da ville det vært kvinner som sannsynligvis hadde blitt litt mer ukritiske i hvem de likte, siden utvalget var så lite. Kvinner trenger rett og slett ikke å lete etter menn å sveipe fordi de får så mange likertrykk selv, så "jobben" deres blir egentlig å sortere ut i ja, nei og kanskje, hvor de fleste i kanskje -bunken også ofte ender opp i nei bunken til slutt. Da får du sende en klage til Cornell University, og påpeke at de har grove metodefeil i sin vitenskaplige artikkel A First Look at User Activity on Tinder. Selvfølgelig klarer du ikke å innrømme at du tok feil, og når du får fagfellevurderte bevis rett i fleisen, etter å ha mast om det gjentatte ganger, så flytter du målstengene og spør om helt andre ting enn den opprinnelige påstanden som var Menn er oftest ikke like kravstore som kvinner. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå