Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

leticia skrev (3 minutter siden):

Nettopp dette, og viktig å skille på. 

Uten å gjøre dette til en kanselleringsdebatt e.l., men det er litt analogt til utsagnet "det må være lov å begå en feil" og "feil" blir et paraplybegrep som dekker alt fra å glemme å si "takk for maten" til massedrap, hvor alvorlige "feil" skal få samme treatment som bagateller som er lett å tilgi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (4 timer siden):

At jeg svarer deg betyr ikke at jeg er rykende uenig, det kan like gjerne være fordi jeg fyller ut poenget ditt med mine formuleringer og argumenter. I dette tilfellet vet jeg ikke om vi er så uenige? (med mindre du syns det er viktig å sette snevre rammer for "slik er menn" og "slik er kvinner", da er vi nok ikke enige i hva vi legger i "biologi" her)

Jeg har observert og analysert det du har skrevet på disse trådene.
Den uheldige konklusjonen er at du for en eller annen grunn, er meget biased mot menn.
I din verden, er det bare menn som er gale og som må forbedre seg. Kvinner er helt syndefri og perfekt.
Ikke en èneste gang (tror jeg) har du kritisert noe relatert til kvinner selv i mikroskopisk grad.

Dette tankesettet er jeg uenig med og vil ikke assosieres med.
Som sagt i en tidligere kommentar, er jeg en fyr som liker å analysere begge sider
og så forme en utdannet konklusjon. Og det jeg personlig har observert med kjønnene i datingkaoset,
er at der er positiver og negativer hos både kvinner og menn.
Der er flotte mennesker på begge sider. Og det er ganske individuelt og subjektivt.
Jeg forstår også at der er folk med spesifikke tilstander og historie som krever ekstra forståelse før bedømmelse.
Når jeg opererer på den måten, så klarer jeg å se enkeltindivider uten å slutte meg
til bias, agendaer, hasardiøse ideologier og subkulturer etc. Og det er veldig befriende og fresh.
Det er mulig jeg har feiltolket noen ting, men jeg står for budskapet mitt her.

Endret av Martelè
  • Liker 7
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg tror det også går en del over hodet at dette tross alt handler om å gi begge kjønn en sjanse. Begge kjønn er tross alt mye mer tilfredse med partner og barn enn uten, og kvinner som går ufrivillig enslige eller kanskje opplever å bli avvist av menn de ligger med har det heller ikke så bra. De usunne tendensene en ser i dagens ‘kjøttmarkeder’ rammer begge kjønn, på ulike måter.

Nettopp derfor er det så synd at diskusjonen så ofte blir en ‘kjønnskamp’ eller rene stråmannsdiskusjoner. 

Jeg mener begge kjønn HAR en sjanse, men at vi faktisk må putte oss i en posisjon hvor vi kan gripe fatt i den. Det å ha en sjanse handler ikke om å ha en sjanse "slik man er", men om å ha en sjanse hvis man tilpasser seg og gjør sitt ytterste for å komme i posisjon.

Det kunne jo vært interessant å høre hva de bortvalgte rent konkret har gjort seg av refleksjoner rundt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Jeg mener begge kjønn HAR en sjanse, men at vi faktisk må putte oss i en posisjon hvor vi kan gripe fatt i den. 

Vi har alle mange sjanser som vi kan ta eller ikke ta. Ikke les meg dithen at kvinner ikke har noen sjanse til å finne en partner. Det ville vært absurd. 

Gavekort skrev (2 timer siden):

En generalisering av kvinner er ikke intensjonen min her. Men jeg har god nok erfaring og har nok kjennskap til det kvinnelige perspektivet at jeg kan konkludere med at den kraften jeg viser til er meget reell og meget vanlig.

Jeg kan for husfredens skyld også poengtere at jeg anerkjenner mange av kvinnenes problemer med datingapper og dating generelt, og at de ikke er offerløse, selvforskyldt eller ei.

Irritasjonen min er i hovedsak rettet mot de som prøver å gjøre dette til en manosfære-debatt med sinte "lavverdi" troll som føler at de har et privilegium til å få pult, og at de egentlig skulle vært utryddet av evolusjonen om det ikke hadde vært for patriarkiet. De mennene som står igjen er i største grad "de kjedelige".

Og for å være tydelig på det, jeg er enig i din refleksjon og forundring over den tilsynelatende bevisste vranglesingen. Poenget mitt er bare å belyse at når en avskriver disse mennene "glemmer" en samtidig at det nødvendigvis medfører at kvinner også ender uten en partner og at mange av mekanismene som bidrar til at mange menn "filtreres ut" også bidrar til uheldige mønstre for kvinner. Akkurat det er det rart at mange av de feministiske motstemmene ikke selv ser. 

leticia skrev (2 timer siden):

Ja, damer må jo stå til disposisjon for disse frustrerte menn må vite, slik at de også de kan få barn og fødselstallene gå opp. Det er ikke så viktig om de har noe positivt å tilby damene. :ermm:

Igjen, er det noen som faktisk forfekter dette? For jeg ser denne formen for motvillige, nesten ondsinnede, tolkninger relativt ofte, men jeg kan ikke komme på å ha sett noen som faktisk gir uttrykk for å mene det? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Martelè said:

Jeg vil gjerne være den unike her som slår med gavelen og spør deg hvorfor du er så lidenskapelig
om dette temaet? Det er åpenbart at dette er blitt et korstog

De er opptatt av det, fordi de ønsker ikke at noe skal endre seg eller at noen skal påpeke at de med dating-makten tar dårlige valg som fører til ensomhet, barnløshet og generelt lav livskvalitet. De har meninger som at ONS er sunt og at man kan skaffe seg familie på egenhånd. Det er så absurd som man får det for samfunnets del. Der man før i tiden verdsatte familielivet på et mye høyere nivå, skal nå alt handle om karriere/status, ONSing på si og siste mulighet å gå på klinikken, alt for å ikke vurdere noen som ikke har statusen i orden.

1 hour ago, Martelè said:

Jeg har observert og analysert det du har skrevet på disse trådene.
Den uheldige konklusjonen er at du for en eller annen grunn, er meget biased mot menn.
I din verden, er det bare menn som er gale og som må forbedre seg. Kvinner er helt syndefri og perfekt.
Ikke en èneste gang (tror jeg) har du kritisert noe relatert til kvinner selv i mikroskopisk grad.

Jeg tenker vi alle legger merke til det. Aldri et eneste ord imot noen av "gnåle" trådene (som han ville omtalt det som), dersom det er en tråd eller innlegg av det motsatte kjønn som åpenbart sliter. Da er det ignorering eller på med silke hanskene. Biaset er ufattelig.

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 timer siden):

Igjen, er det noen som faktisk forfekter dette? For jeg ser denne formen for motvillige, nesten ondsinnede, tolkninger relativt ofte, men jeg kan ikke komme på å ha sett noen som faktisk gir uttrykk for å mene det? 

Merkelig at du ikke ser mønsteret i motvillige (nesten) ondsinnete tolkninger om feminisme og likestilte kvinner relativt ofte. Uansett så påpeker du det hvertfall ikke. Men vi leser sikkert med forskjellige briller da vett du. 

Teoretisk sett er det mange løsninger på de lave fødselstallene, sier han.

– Men ingen av disse grepene er spiselige for vår vestlige kultur, sier han og ramser opp:

– Redusert likestilling, økt fattigdom, de-urbanisering, flerkoneri, et sterkere patriarkat, forbud mot abort og prevensjon, mindre individualisme og mer kollektivisme. Jeg tror heller vi vil styre mot selvutslettelse enn å fire på verdiene som vi bygget våre moderne samfunn på. 🤮

Må heller hjelpe menn

– Fokuset til Larsen burde gå fra «Hvordan kan man få kvinner til å senke kravene slik at de får fler barn?» til «Hvordan kan vi hjelpe menn til å bli positive for kvinners liv, slik at kvinner vil ha barn med dem?» Fordi en mann som gjør livet ditt bare bitte litt kjipere er også et ufornuftig valg.

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

De er opptatt av det, fordi de ønsker ikke at noe skal endre seg eller at noen skal påpeke at de med dating-makten tar dårlige valg som fører til ensomhet, barnløshet og generelt lav livskvalitet. De har meninger som at ONS er sunt og at man kan skaffe seg familie på egenhånd. Det er så absurd som man får det for samfunnets del. Der man før i tiden verdsatte familielivet på et mye høyere nivå, skal nå alt handle om karriere/status, ONSing på si og siste mulighet å gå på klinikken, alt for å ikke vurdere noen som ikke har statusen i orden.

Spørsmålet fra @Martelè var rettet til meg. Jeg er derfor bedre kvalifisert enn deg til å gi et riktig svar på spørsmålet siden han var interessert i hva jeg tenker. 

Joda, jeg ønsker at noen skal endre seg. Hvis man kommer seg unna konservative og kvinnefiendtlige holdninger så er det sikkert enklere å få tak i en kvinne. Det er en endring man fint kan gjøre selv. 

Et dårlig valg ville vært å rote seg borti en med konservative holdninger. Da hadde det vært snakk om lav livskvalitet da. 

Jeg har heller aldri sagt at ONS er sunt, men at det er sunnere enn å ikke få seg noe i det hele tatt. Ei heller har jeg splittet personlighet så du trenger ikke omtale meg i flertall som "de". 

Og når det kommer til familielivet så er det akkurat like viktig som før. Bare ikke i samme form som før. Nå har kvinner også muligheter utenfor hjemmet, og menn bidrar mer på hjemmebane, for familiens beste, ikke bare mannens beste. 

Endret av leticia
setningsendring
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

Merkelig at du ikke ser mønsteret i motvillige (nesten) ondsinnete tolkninger om feminisme og likestilte kvinner relativt ofte. Uansett så påpeker du det hvertfall ikke. Men vi leser sikkert med forskjellige briller da vett du. 

Dette blir vanskelig å forholde seg til, så du får nesten si ifra neste gang du ser noe du savner mine innspill. For øvrig bør det kanskje medføre noe selvrefleksjon om argumentet ditt er "andre er like ille". 

Sitat

– Men ingen av disse grepene er spiselige for vår vestlige kultur, sier han og ramser opp:

– Redusert likestilling, økt fattigdom, de-urbanisering, flerkoneri, et sterkere patriarkat, forbud mot abort og prevensjon, mindre individualisme og mer kollektivisme. Jeg tror heller vi vil styre mot selvutslettelse enn å fire på verdiene som vi bygget våre moderne samfunn på. 🤮

Må heller hjelpe menn

– Fokuset til Larsen burde gå fra «Hvordan kan man få kvinner til å senke kravene slik at de får fler barn?» til «Hvordan kan vi hjelpe menn til å bli positive for kvinners liv, slik at kvinner vil ha barn med dem?» Fordi en mann som gjør livet ditt bare bitte litt kjipere er også et ufornuftig valg.

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

Her demonstrerer du jo nettopp poenget mitt: en forsker lister opp teoretiske løsninger, som inkluderer "økt fattigdom", som han ikke tror ville være spiselige og ikke sier at heller er ønskelige. Dette leser du som:

Sitat

Ja, damer må jo stå til disposisjon for disse frustrerte menn må vite, slik at de også de kan få barn og fødselstallene gå opp. Det er ikke så viktig om de har noe positivt å tilby damene. :ermm:

Om ikke annet er det en god illustrasjon av poenget mitt tidligere om at svært mye av diskusjonen blir rene stråmansargumentasjoner, der en angriper det som fremstår som imaginære meningsmotstandere. Det tror jeg bare bidrar til polarisering, og gjør diskusjonen mindre fruktbar. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, leticia said:

Joda, jeg ønsker at noen skal endre seg. Hvis man kommer seg unna konservative og kvinnefiendtlige holdninger så er det sikkert enklere å få tak i en kvinne. Det er en endring man fint kan gjøre selv.

Finnes nok av individer i det store utland som har konservative verdier og som er mye bedre valg for et langvarig forhold.

Det er vitterlig at du tror at om de konservative hadde endret holdninger her på berget, at statistikkene hadde endret seg i nevneverdig grad... nei, det er de med dating-makten som må endre sitt perspektiv på hva som er viktig i valg av partner.

Et dårlig valg ville vært å rote seg borti en med konservative holdninger. Da hadde det vært snakk om lav livskvalitet da. 

Uenig. Det hadde vært et godt valg. Da hadde man fått en partner som verdsatte sitt ekteskapsløfte og som stilte opp for en i tykt og tynt.

Og når det kommer til familielivet så er det akkurat like viktig som før. Bare ikke i samme form som før. Nå har kvinner også muligheter utenfor hjemmet, og menn bidrar mer på hjemmebane, for familiens beste, ikke bare mannens beste. 

Du kan trekke den konklusjonen om du ønsker, men det er åpenbart at statistikkene taler sitt tydelige språk. Man velger feil, gang på gang, så enkelt er det. Man trøster så med at man kan bli lykkelig alene... 

Jeg synes det er viktig at man snur denne trenden man er inne i, slik at man kan få opp fødselstallene og ikke minst få lykkelige forhold rundt om. Det kan bare gjøres ved at de med dating-makten tar bedre valg.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (49 minutter siden):

Dette blir vanskelig å forholde seg til, så du får nesten si ifra neste gang du ser noe du savner mine innspill. For øvrig bør det kanskje medføre noe selvrefleksjon om argumentet ditt er "andre er like ille". 

Her demonstrerer du jo nettopp poenget mitt: en forsker lister opp teoretiske løsninger, som inkluderer "økt fattigdom", som han ikke tror ville være spiselige og ikke sier at heller er ønskelige. Dette leser du som:

Om ikke annet er det en god illustrasjon av poenget mitt tidligere om at svært mye av diskusjonen blir rene stråmansargumentasjoner, der en angriper det som fremstår som imaginære meningsmotstandere. Det tror jeg bare bidrar til polarisering, og gjør diskusjonen mindre fruktbar. 

Når man snakker om fruktbarheten så bør man kanskje ta en titt på det som beskrives i denne artikkelen: Altså at det er menn som er bremseklossen i forhold til det å få barn. 

Menn ønsker i snitt 2,09 barn, medan kvinner ønsker i snitt 2,36 barn.

Kvinner med barn som ønsker seg fleire, oppgir partnar som årsak for at dei stoppar. Spør ein menn om det same, svarar dei at årsaka er at dei sjølv ikkje vil ha fleire barn. Menn ønsker oftare enn kvinner ikkje å få barn i det heile tatt, dette gjeld spesielt dei yngste.

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

Dessuten så har norske menn blant verdens dårligste sædkvalitet. https://www.dn.no/d2/helse/forskning/livsstil/sex/norske-menns-sadkvalitet-er-blant-verdens-darligste/7-1-x_tytimjpo

Kanskje man skal lete etter litt andre årsaker enn  å ensidig legge skyld på kvinner.  Kvinner (og menn) inngår faktisk forhold og får barn for sin egen del, ikke fordi de tenker det er best for samfunnet eller patriarkiet. I disse sutretrådene om at man ikke får seg en partner så hører man aldri at man selv ønsker seg barn og familie for samfunnets del, men for egen del.  Fødselstallene er dessuten synkende i hele den vestlige verden, så kanskje andre ting også kan medvirke, som hvilken mat vi spiser, miljøgifter og kjemikalier vi omgir oss med osv. Og hvis vi ser bort fra forklaringen om at menn ønsker færre barn enn kvinner, og den dårlige sædkvaliteten, så kan dårlige fødsels - og barselsopplevelser, fødselsskader påvirke til at det bare ble det ene barnet. 

Å prøve å påvirke kvinner til å date menn de ikke er og ikke kommer til å bli interessert i er iallefall ikke en god løsning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 minutter siden):

Finnes nok av individer i det store utland som har konservative verdier og som er mye bedre valg for et langvarig forhold

Ja hvis man selv er konservativ så stemmer nok dette. 

Colin. skrev (3 minutter siden):

Det er vitterlig at du tror at om de konservative hadde endret holdninger her på berget, at statistikkene hadde endret seg i nevneverdig grad... nei, det er de med dating-makten som må endre sitt perspektiv på hva som er viktig i valg av partner.

Jeg er veldig uenig i det du skriver om "dating - makt". Sikkert nevnt det tidligere, men folk treffer hverandre og enten så passer de sammen eller så gjør de det ikke. Vi 2 hadde åpenbart aldri fungert i et forhold selv hvis vi ved første øyekast hadde likt hverandre utseendemessig på Tinder. 

Colin. skrev (9 minutter siden):

Uenig. Det hadde vært et godt valg. Da hadde man fått en partner som verdsatte sitt ekteskapsløfte og som stilte opp for en i tykt og tynt.

Jeg syns det er litt merkelig at du setter likhetstegn ved det å være konservativ og verdsette sitt ekteskapsløfte og stille opp i tykt og tynt. Akkurat som om andre folk (f.eks ateister) ikke gjør dette, og akkurat som om religiøse / konservative aldri skiller seg eller drar fra hverandre hvis man er samboer. 

Colin. skrev (15 minutter siden):

Du kan trekke den konklusjonen om du ønsker, men det er åpenbart at statistikkene taler sitt tydelige språk. Man velger feil, gang på gang, så enkelt er det. Man trøster så med at man kan bli lykkelig alene...

Ja? Jeg mener at du leser statistikker feil, ser sammenhenger i forskjellige statistikker som ikke nødvendigvis er der, men som passer inn i egen oppfatning. Ja, man kan velge feil, men det er ikke noe man ikke gjør hvis man er konservativ. Og ja, man kan bli lykkelig alene. Folk er forskjellige, noen trives best i flokk, mens andre har det bedre alene eller i små grupper. 

Colin. skrev (18 minutter siden):

Jeg synes det er viktig at man snur denne trenden man er inne i, slik at man kan få opp fødselstallene og ikke minst få lykkelige forhold rundt om. Det kan bare gjøres ved at de med dating-makten tar bedre valg.

Ok. Også her er jeg uenig. Jeg syns at planeten vår allerede er overbefolket nok som den er. Noe jeg ironisk nok har bidratt med selv 🤭 Og flere forhold betyr ikke nødvendigvis flere lykkelige forhold. Det er mye rart som kan foregå innenfor hjemmets vegger man hadde blitt skremt over hvis man visste om det. Åpenbart også uenig i siste setning her om at de med datingmakten må ta bedre valg. Man er 2 personer som skal klaffe som skal ta et felles valg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (40 minutter siden):

Når man snakker om fruktbarheten så bør man kanskje ta en titt på det som beskrives i denne artikkelen: Altså at det er menn som er bremseklossen i forhold til det å få barn. 

Menn ønsker i snitt 2,09 barn, medan kvinner ønsker i snitt 2,36 barn.

Kvinner med barn som ønsker seg fleire, oppgir partnar som årsak for at dei stoppar. Spør ein menn om det same, svarar dei at årsaka er at dei sjølv ikkje vil ha fleire barn. Menn ønsker oftare enn kvinner ikkje å få barn i det heile tatt, dette gjeld spesielt dei yngste.

https://www.nrk.no/norge/menn-vil-ha-faerre-barn-enn-kvinner_-kan-vere-arsak-til-lage-fodetall-1.14909246

Dessuten så har norske menn blant verdens dårligste sædkvalitet. https://www.dn.no/d2/helse/forskning/livsstil/sex/norske-menns-sadkvalitet-er-blant-verdens-darligste/7-1-x_tytimjpo

Kanskje man skal lete etter litt andre årsaker enn  å ensidig legge skyld på kvinner.  Kvinner (og menn) inngår faktisk forhold og får barn for sin egen del, ikke fordi de tenker det er best for samfunnet eller patriarkiet. I disse sutretrådene om at man ikke får seg en partner så hører man aldri at man selv ønsker seg barn og familie for samfunnets del, men for egen del.  Fødselstallene er dessuten synkende i hele den vestlige verden, så kanskje andre ting også kan medvirke, som hvilken mat vi spiser, miljøgifter og kjemikalier vi omgir oss med osv. Og hvis vi ser bort fra forklaringen om at menn ønsker færre barn enn kvinner, og den dårlige sædkvaliteten, så kan dårlige fødsels - og barselsopplevelser, fødselsskader påvirke til at det bare ble det ene barnet. 

Å prøve å påvirke kvinner til å date menn de ikke er og ikke kommer til å bli interessert i er iallefall ikke en god løsning. 

Igjen så er det vanskelig å se helt hva du forsøker å svare på her? Jeg påpeker at du tilsynelatende angriper meninger ingen her har ytret og svaret ditt er å gå på menns sædkvalitet, hvor mange barn menn ønsker og at du mener andre ensidig skylder på kvinner? 

Det virker nesten som du går inn for å eksemplifisere det jeg skrev for få timer siden: 

herzeleid skrev (7 timer siden):

Nettopp derfor er det så synd at diskusjonen så ofte blir en ‘kjønnskamp’ eller rene stråmannsdiskusjoner. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (11 minutter siden):

Igjen så er det vanskelig å se helt hva du forsøker å svare på her? Jeg påpeker at du tilsynelatende angriper meninger ingen her har ytret og svaret ditt er å gå på menns sædkvalitet, hvor mange barn menn ønsker og at du mener andre ensidig skylder på kvinner? 

Det virker nesten som du går inn for å eksemplifisere det jeg skrev for få timer siden: 

Vel, det er flust av beskyldninger her mot kvinner og at de må endre datingatferd fordi fødselsraten er så lav. 

Jeg eksemplifiserer at det er mulige andre årsaker til de lave fødselstallene. Men jeg kunne latt være å sitere deg, og skrevet dette i et separat innlegg. Så finner jeg det veldig merkelig at påstander om "kjønnskamp" og "stråmenn" kun gjelder de du selv ikke er enige med. Selve overskriften og innholdet i tråden er jo en kjønnskamp. En kamp for menn for  at kvinner skal velge menn de ikke er interessert i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herzeleid: Ønsker en fruktbar debatt relatert til trådens tema.

Leticia: Går så til angrep på menns fruktbarhet/sædkvalitet.

😂

Djezus Christ. You can`t make this shit up. Kan noen hjelpe denne damen ut av skyttergraven?

Endret av P7SA
Små justeringer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Må heller hjelpe menn

Når gode menn ikke er bra nok for dem, så kan man kanskje konkludere med at kvinner har veldig høye krav.

Sosiale medier, inkludert datingapper har trolig bidratt til en overdrevet oppfatning av hvordan et forhold og en partner bør være. Dette skaper urealistiske forventninger, noe som kan være ødeleggende for mange.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (58 minutter siden):

Når gode menn ikke er bra nok for dem, så kan man kanskje konkludere med at kvinner har veldig høye krav.

Sosiale medier, inkludert datingapper har trolig bidratt til en overdrevet oppfatning av hvordan et forhold og en partner bør være. Dette skaper urealistiske forventninger, noe som kan være ødeleggende for mange.

Men det er jo nettopp poenget mitt da. At gode menn er mer enn nok, og at de "høye krav" kvinner har er mer en illusjon importert fra sosiale medier fra andre land som ikke er sammenlignbare med vårt eget når det gjelder kjønnsmønster, som f.eks USA. 

Endret av leticia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Vel, det er flust av beskyldninger her mot kvinner og at de må endre datingatferd fordi fødselsraten er så lav. 

Jeg eksemplifiserer at det er mulige andre årsaker til de lave fødselstallene. Men jeg kunne latt være å sitere deg, og skrevet dette i et separat innlegg.

Dette blir en litt rar samtale hvis du siterer meg, men det du skriver egentlig er mer eller mindre irrelevant i forhold til det du svarer på, samtidig som du ikke svarer på det jeg faktisk skriver. 

Igjen, jeg påpekte at du tilsynelatende angrep en mening ingen her har forfektet, og ditt svar var å vise til en forsker som ikke gav uttrykk for meningene du angrep, før du gikk over til sædkvalitet osv. som ikke hadde noe med mitt innlegg å gjøre. En mer voksen og konstruktiv reaksjon ville være å erkjenne at meningene du angrep ikke var reelle og at slik skyggeboksing er svært lite fruktbart. 

Sitat

Så finner jeg det veldig merkelig at påstander om "kjønnskamp" og "stråmenn" kun gjelder de du selv ikke er enige med. Selve overskriften og innholdet i tråden er jo en kjønnskamp. En kamp for menn for  at kvinner skal velge menn de ikke er interessert i. 

Her bommer du igjen. I innlegget du siterer, men som jeg er usikker på om du faktisk leser, tar jeg jo opp min frustrasjon over at slike diskusjoner så fort ender i kjønnskamper og stråmannsargumentasjon, uten å peke på noen side. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (29 minutter siden):

og at de "høye krav" kvinner har er mer en illusjon importert fra sosiale medier fra andre land som ikke er sammenlignbare med vårt eget når det gjelder kjønnsmønster, som f.eks USA. 

Det kommer ann på hva man definerer som høye krav. Det som ofte anses som normale forventninger (kvinner sin forventning til menn i dette tilfelle) kan faktisk være ganske høye og til og med urealistiske.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Det kommer ann på hva man definerer som høye krav. Det som ofte anses som normale forventninger kan faktisk være ganske høye og til og med urealistiske.

Kanskje du selv kan beskrive hva du anser som høye krav da? For jeg hører stadig at det snakkes om damers høye krav, men svært sjelden en spesifisering på hva disse "kravene" egentlig er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Kanskje du selv kan beskrive hva du anser som høye krav da? For jeg hører stadig at det snakkes om damers høye krav, men svært sjelden en spesifisering på hva disse "kravene" egentlig er. 

Det ville vært mer relevant om noen menn kunne dele hvilke krav de opplever som svært høye eller urealistiske fra kvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...