fokkeslasken Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober (endret) P7SA skrev (14 timer siden): Dating apper er ikke bare skadelige for menn. Jeg fant ikke direktelink til tiktok videoen til hun som delte historien. Men jeg fant en video som har hele klippet i det første minuttet. Videoen sier basically: Hun laget profil for en kompis hun skulle hjelpe som het Pete. Hun vurderer Pete til å være en 6-er men må ned på kvinner som er 2ere og 3ere i håp om få likes tilbake. Noe hun ikke får. Etter tre dager var hun blitt deprimert, følte seg som en taper og begynte å hate kvinner. Så det er ikke bare visse menn dating apper er skadelige for. De kan også være skadelige for kvinner... ...som prøver å være menn. 😂 💀 Jeg så et tilsvarende intervju med Norah Vincent som skrev boka "Self-made man", hvor hun på spørsmålet om kvinner vet noe om hvordan det er å være mann svarte kategorisk at: Nei. De har ingen anelse. For referanse så forsøkte hun leve som en mann i to år. Måtte slutte etter 18 måneder da det ble for mye for henne, og hun tok sitt eget liv ikke lenge etter ved assistert selvmord. Kanskje flere kvinner skulle forsøkt før de dømmer menn som sliter med dette nord og ned. Endret 5. oktober av fokkeslasken 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (35 minutter siden): Du lager egentlig bare en dårlig case for deg selv når du ikke gidder å resonnere noe som helst med argumentene eller imøtekomme dem. Å si "Ja men slik jeg mener det er er det faktisk, så alt du sier er feil" er ikke konstruktivt. La meg få en ting klart: Mannosfæren er kun en radikalisering av den frustrasjonen mange moderate menn kjenner på i moderne datingkultur. Å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er et høyst destruktivt. Dette marginaliserer disse mennene og dytter dem mot Mannosfæren. Jeg gikk egentlig inn i denne tråden med et håp om å nyansere, men kjenner hver gang du svarer meg så blir jeg bare irritert. Godt å se jeg ikke er alene om dét. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober fokkeslasken skrev (17 minutter siden): Jeg så et tilsvarende intervju med Norah Vincent som skrev boka "Self-made man", hvor hun på spørsmålet om kvinner vet noe om hvordan det er å være mann svarte kategorisk at: Nei. De har ingen anelse. For referanse så forsøkte hun leve som en mann i to år. Måtte slutte etter 18 måneder da det ble for mye for henne, og hun tok sitt eget liv ikke lenge etter ved assistert selvmord. Kanskje flere kvinner skulle forsøkt før de dømmer menn som sliter med dette nord og ned. Hun er en helgen. Viktig litteratur 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (3 timer siden): Kan presisere at jeg har ingen verdens ting mot feminismen. Grunnen til at jeg kaller det et feministisk narrativ er fordi det blir ytret på en nedlatende måte for å heve kvinner, da gjerne med å fremstille "tindertaperne" som disse trollene som har dårlige holdninger, nekter å forbedre seg selv og føler at de er berettiget til å få pult de også. Misandrisk er kanskje et mer presist begrep. At kvinner har mulighet til å velge partnere på egne premisser og ikke av nødvendighet er veldig bra. Men jeg vil ikke si at nødvendighet har vært tilfellet de siste 4 generasjonene. De som har blitt sortert vekk de siste 10 årene med datingapper er de stabile og kjedelige mennene, så argumentet mitt er at kvinners (og menns) premisser på datingappene er unaturlige og skadelige for kollektivismen. Joda, men man kan jo være stabil og alt annet enn kjedelig, også. Det er et valg man tar. At spennende mennesker har bedre drag enn andre, er ikke så rart, og gjelder på tvers av datingarenaer. Hvem som har de beste genene, er forøvrig subjektivt - ref. denne andre diskusjonen. Ellers hadde jo ikke så mange menn faktisk blitt fedre. Det som fremstår som dårlige gener for en kvinne kan fremstå som gode gener for en annen. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober (endret) Martelè skrev (1 time siden): Det tragikomiske er jo at når menn sier at de også handler på sin biologi, så blir visse kvinner rasende. Og det er bare hyklerisk. Begge kjønn er drevet av sin biologi, men kanskje litt mindre i dag. Tror du på det ene, så må du tro på det andre Problemet er ikke å si at man handler på sin egen biologi, men at man later som at sin personlige biologi er en form for allmenngyldighet bare fordi man er for pinglete til å innrømme at man er i en minoritet. Det blir liksom litt tryggere hvis man kan "generalisere" og fremstille seg som en del av en majoritet, og bruke "jeg er normal, du er et unntak" i argumentasjonen. Jeg velger også damer etter biologi, men samtidig åpenbart etter andre kriterier enn enkelte av brukerne her inne. Men min biologi er ikke mindre biologi enn noen annens, og like generaliserbar. Ironisk nok er jo grunnessensen i enkeltes argumentasjon her at kvinner må slutte å date etter egen biologi, fordi da blir fertilitetsratene for lave og vi leder mot selvutslettelse. Mens vi som mener at kvinnene bør få fortsette med dette og at det er mennene som må komme seg opp på et datebart nivå, etter kvinnenes biologi, får kjeft. Endret 5. oktober av knopflerbruce 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (1 time siden): Mannosfæren er kun en radikalisering av den frustrasjonen mange moderate menn kjenner på i moderne datingkultur. Å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er et høyst destruktivt. Dette marginaliserer disse mennene og dytter dem mot Mannosfæren. En trenger selvsagt ikke skjelle ut mennene for hvem de er, men kvinnene kan ikke endre seg for å tekkes deres behov. Løsningen på frustrasjonen er jo å tilpasse seg og ta til seg ønskene kvinner har for en mann. Problemet er jo at en hel haug av dem heller vil være frustrerte enn å finne opp seg selv på nytt, men det må de nesten ta på egen kappe. Det er knapt noen mann blant de bortvalgte som er sjanseløse, hvis man vil ta noen grep. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober (endret) knopflerbruce skrev (27 minutter siden): Joda, men man kan jo være stabil og alt annet enn kjedelig, også. Det er et valg man tar. At spennende mennesker har bedre drag enn andre, er ikke så rart, og gjelder på tvers av datingarenaer. Hvem som har de beste genene, er forøvrig subjektivt - ref. denne andre diskusjonen. Ellers hadde jo ikke så mange menn faktisk blitt fedre. Det som fremstår som dårlige gener for en kvinne kan fremstå som gode gener for en annen. Og poenget mitt er at man ikke er et kvinnehatende troll fordi man er en kjedelig mann som er frustrert over at han hele tiden blir sortert vekk til fordel for å jage karismatiske kjekkaser. Denne asymmetrien tjener hverken menn eller kvinner, og kan enkelt bidra med å forklare hvorfor flere folk i dag er enslige, ensomme og frustrerte. Når vi sier at moderne dating bør endres slik at disse mennene kan få en sjanse så blir det spydig gjengitt (i riksmedier) som at de er desperate mannosfære menn som mener at de er berettiget til å få pult på Tinder. Alt jeg prøver å si er at "kjedelige menn" har vært gode og stabile livspartnere gjennom alle generasjoner. Ikke alle kan være kjekke arketyper med utmerkede sosiale antenner, selv om det er det de fleste kvinner (med god grunn) fantaserer om. Datingappene sin mekanisme hadde vært helt ok om de faktisk bare var en hookup app, men nå er det slik at mange ikke har andre sosiale arenaer å møte kvinner på enn disse appene, noe som er svært uheldig. Endret 5. oktober av Gavekort 7 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober knopflerbruce skrev (19 minutter siden): Problemet er ikke å si at man handler på sin egen biologi, men at man later som at sin personlige biologi er en form for allmenngyldighet bare fordi man er for pinglete til å innrømme at man er i en minoritet. Det blir liksom litt tryggere hvis man kan "generalisere" og fremstille seg som en del av en majoritet, og bruke "jeg er normal, du er et unntak" i argumentasjonen. Jeg velger også damer etter biologi, men samtidig åpenbart etter andre kriterier enn enkelte av brukerne her inne. Men min biologi er ikke mindre biologi enn noen annens, og like generaliserbar. Ironisk nok er jo grunnessensen i enkeltes argumentasjon her at kvinner må slutte å date etter egen biologi, fordi da blir fertilitetsratene for lave og vi leder mot selvutslettelse. Mens vi som mener at kvinnene bør få fortsette med dette og at det er mennene som må komme seg opp på et datebart nivå, etter kvinnenes biologi, får kjeft. Det er ikke alfa-omega at vi to skal være enige og ha samme mening om alt. Og det kan jeg leve med Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Martelè skrev (2 timer siden): Begge kjønn er drevet av sin biologi, men kanskje litt mindre i dag. Ja, enig. Med utviklingen av det moderne samfunnet slik vi har i dag, så blir biologien mindre fremtredende. Sånn når det gjelder kjønnsforskjeller. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober knopflerbruce skrev (1 time siden): Ironisk nok er jo grunnessensen i enkeltes argumentasjon her at kvinner må slutte å date etter egen biologi, fordi da blir fertilitetsratene for lave og vi leder mot selvutslettelse. Mens vi som mener at kvinnene bør få fortsette med dette og at det er mennene som må komme seg opp på et datebart nivå, etter kvinnenes biologi, får kjeft. Ja, damer må jo stå til disposisjon for disse frustrerte menn må vite, slik at de også de kan få barn og fødselstallene gå opp. Det er ikke så viktig om de har noe positivt å tilby damene. knopflerbruce skrev (1 time siden): Jeg velger også damer etter biologi, men samtidig åpenbart etter andre kriterier enn enkelte av brukerne her inne. Men min biologi er ikke mindre biologi enn noen annens, og like generaliserbar. Ja, og det tror jeg nok de fleste menn gjør. Altså leter etter andre kriterier enn enkelte av brukerne her inne. Og det skal damer jammen være glad for. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (1 time siden): Når vi sier at moderne dating bør endres slik at disse mennene kan få en sjanse så blir det spydig gjengitt (i riksmedier) som at de er desperate mannosfære menn som mener at de er berettiget til å få pult på Tinder. Alt jeg prøver å si er at "kjedelige menn" har vært gode og stabile livspartnere gjennom alle generasjoner. Ikke alle kan være kjekke arketyper med utmerkede sosiale antenner, selv om det er det de fleste kvinner (med god grunn) fantaserer om. Jeg tror det også går en del over hodet at dette tross alt handler om å gi begge kjønn en sjanse. Begge kjønn er tross alt mye mer tilfredse med partner og barn enn uten, og kvinner som går ufrivillig enslige eller kanskje opplever å bli avvist av menn de ligger med har det heller ikke så bra. De usunne tendensene en ser i dagens ‘kjøttmarkeder’ rammer begge kjønn, på ulike måter. Nettopp derfor er det så synd at diskusjonen så ofte blir en ‘kjønnskamp’ eller rene stråmannsdiskusjoner. 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober (endret) herzeleid skrev (10 minutter siden): Jeg tror det også går en del over hodet at dette tross alt handler om å gi begge kjønn en sjanse. Begge kjønn er tross alt mye mer tilfredse med partner og barn enn uten, og kvinner som går ufrivillig enslige eller kanskje opplever å bli avvist av menn de ligger med har det heller ikke så bra. De usunne tendensene en ser i dagens ‘kjøttmarkeder’ rammer begge kjønn, på ulike måter. Nettopp derfor er det så synd at diskusjonen så ofte blir en ‘kjønnskamp’ eller rene stråmannsdiskusjoner. En generalisering av kvinner er ikke intensjonen min her. Men jeg har god nok erfaring og har nok kjennskap til det kvinnelige perspektivet at jeg kan konkludere med at den kraften jeg viser til er meget reell og meget vanlig. Jeg kan for husfredens skyld også poengtere at jeg anerkjenner mange av kvinnenes problemer med datingapper og dating generelt, og at de ikke er offerløse, selvforskyldt eller ei. Irritasjonen min er i hovedsak rettet mot de som prøver å gjøre dette til en manosfære-debatt med sinte "lavverdi" troll som føler at de har et privilegium til å få pult, og at de egentlig skulle vært utryddet av evolusjonen om det ikke hadde vært for patriarkiet. De mennene som står igjen er i største grad "de kjedelige". Endret 5. oktober av Gavekort 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (3 timer siden): Du lager egentlig bare en dårlig case for deg selv når du ikke gidder å resonnere noe som helst med argumentene eller imøtekomme dem. Tenker at jeg kan snu denne tilbake til deg. Gavekort skrev (3 timer siden): Å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er et høyst destruktivt. Du må gjerne finne et sted hvor jeg bruker uttrykket "alle menn". Menn er forskjellige, og har forskjellig bakgrunn. Men se det fra den andre siden av bordet da for et lite øyeblikk. Det er dessverre mye ustabile menn i den appen der, som kvinner må deale med. Menn som ikke tar et nei for et nei, som du dessverre har utlevert kontaktinformasjonen din til, og som ikke lar deg være i fred etter en avvisning f.eks. Men ja, enig med deg i at å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er destruktivt. For det er fullt mulig å bli frustrert uten at man er et uattraktivt, kvinnehatende troll. Men det er hvordan man oppfører seg som vil være avgjørende. Nå tar jeg en generalisering her, men det får så være. Når kvinner blir avvist så går de inn i seg selv, hva kan de gjøre for å bli mer attraktive. Når det er menn som blir avvist så er visstnok også det kvinners feil, fordi kvinner er så kravstore. Det virker også som vi misforstår hverandre en del, så les gjerne innleggene en ekstra gang før du irriterer deg. Irritasjonen er helt gjensidig, så vet du det 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober leticia skrev (1 minutt siden): Tenker at jeg kan snu denne tilbake til deg. Du må gjerne finne et sted hvor jeg bruker uttrykket "alle menn". Menn er forskjellige, og har forskjellig bakgrunn. Men se det fra den andre siden av bordet da for et lite øyeblikk. Det er dessverre mye ustabile menn i den appen der, som kvinner må deale med. Menn som ikke tar et nei for et nei, som du dessverre har utlevert kontaktinformasjonen din til, og som ikke lar deg være i fred etter en avvisning f.eks. Men ja, enig med deg i at å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er destruktivt. For det er fullt mulig å bli frustrert uten at man er et uattraktivt, kvinnehatende troll. Men det er hvordan man oppfører seg som vil være avgjørende. Nå tar jeg en generalisering her, men det får så være. Når kvinner blir avvist så går de inn i seg selv, hva kan de gjøre for å bli mer attraktive. Når det er menn som blir avvist så er visstnok også det kvinners feil, fordi kvinner er så kravstore. Det virker også som vi misforstår hverandre en del, så les gjerne innleggene en ekstra gang før du irriterer deg. Irritasjonen er helt gjensidig, så vet du det Jeg vil gjerne være den unike her som slår med gavelen og spør deg hvorfor du er så lidenskapelig om dette temaet? Det er åpenbart at dette er blitt et korstog 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober leticia skrev (4 minutter siden): Du må gjerne finne et sted hvor jeg bruker uttrykket "alle menn". Menn er forskjellige, og har forskjellig bakgrunn. Men se det fra den andre siden av bordet da for et lite øyeblikk. Det er dessverre mye ustabile menn i den appen der, som kvinner må deale med. Menn som ikke tar et nei for et nei, som du dessverre har utlevert kontaktinformasjonen din til, og som ikke lar deg være i fred etter en avvisning f.eks. Men ja, enig med deg i at å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er destruktivt. For det er fullt mulig å bli frustrert uten at man er et uattraktivt, kvinnehatende troll. Men det er hvordan man oppfører seg som vil være avgjørende. Nå tar jeg en generalisering her, men det får så være. Når kvinner blir avvist så går de inn i seg selv, hva kan de gjøre for å bli mer attraktive. Når det er menn som blir avvist så er visstnok også det kvinners feil, fordi kvinner er så kravstore. Det virker også som vi misforstår hverandre en del, så les gjerne innleggene en ekstra gang før du irriterer deg. Irritasjonen er helt gjensidig, så vet du det Jeg anerkjenner at det er mange weirdos på Tinder, det gjelder begge kjønn. Jeg anerkjenner at det også finnes menn med ekstremt dårlige holdninger som frastøter seg kvinner. Det jeg ikke anerkjenner er at det er en korrelasjon mellom disse folkene og den store majoriteten som har tatt et opprør med moderne dating og poengterer at kvinnene må være med på laget vårt, siden det er de som drar nytte av denne ukulturen. 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (3 minutter siden): Jeg anerkjenner at det er mange weirdos på Tinder, det gjelder begge kjønn. Jeg anerkjenner at det også finnes menn med ekstremt dårlige holdninger som frastøter seg kvinner. Det jeg ikke anerkjenner er at det er en korrelasjon mellom disse folkene og den store majoriteten som har tatt et opprør med moderne dating og poengterer at kvinnene må være med på laget vårt, siden det er de som drar nytte av denne ukulturen. Ok, da følger jeg deg bedre. Jeg kjenner også til menn i den aldersgruppen som du sannsynligvis tenker på som er frustrerte for at de ikke når opp. Men forskjellen er hva gjør man når man ikke når opp? Skal man fortsette å holde seg til f.eks Tinder som åpenbart sjeldent fungerer, eller skal man prøve å møte folk utenfor appene? Min anbefaling her er sistenevnte. Noe mine mannlige bekjente i den aldersgruppen også har konkludert med og hatt bedre hell med. Jeg er vel ikke helt enig i siste avsnitt, eller det kommer an på hva du legger i at "kvinner må være med på laget vårt". Tenker du da at kvinner skal forsøke å bli sammen med noen de åpenbart ikke har interesse for, eller mener du at kvinner bør la være å springe etter de absolutt største kjekkasene? Jeg er forøvrig ikke enig i at kvinner springer helst etter de største kjekkasene. For selv om appene har gjort sitt inntog så er det fremdeles slik at de fleste treffer hverandre via skole, jobb og fritidsinteresser. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (2 timer siden): Og poenget mitt er at man ikke er et kvinnehatende troll fordi man er en kjedelig mann som er frustrert over at han hele tiden blir sortert vekk til fordel for å jage karismatiske kjekkaser. Denne asymmetrien tjener hverken menn eller kvinner, og kan enkelt bidra med å forklare hvorfor flere folk i dag er enslige, ensomme og frustrerte. Når vi sier at moderne dating bør endres slik at disse mennene kan få en sjanse så blir det spydig gjengitt (i riksmedier) som at de er desperate mannosfære menn som mener at de er berettiget til å få pult på Tinder. Alt jeg prøver å si er at "kjedelige menn" har vært gode og stabile livspartnere gjennom alle generasjoner. Ikke alle kan være kjekke arketyper med utmerkede sosiale antenner, selv om det er det de fleste kvinner (med god grunn) fantaserer om. Datingappene sin mekanisme hadde vært helt ok om de faktisk bare var en hookup app, men nå er det slik at mange ikke har andre sosiale arenaer å møte kvinner på enn disse appene, noe som er svært uheldig. Ingen har heller sagt at frustrerte menn er toxic. Spørsmålet er jo da bare hva man gjør med frustrasjonen, og der kan man velge ganske bredt. Hvor noen valg av utløp for frustrasjonen blir møtt med kritikk, for eksempel disse som gnåler om "kravstorhet" og leter etter eksterne faktorer å skylde på (f.eks. feminisme). Men, det er altså svært mange andre måter å være frustrert på som ikke har noen sånne bieffekter ved seg. Enig i at disse mennene godt kan få en sjanse, men de må jo da gjøre seg fortjent til den. For eksempel ved å vise frem sine kvaliteter på en bedre måte, eller å endre sine kvaliteter så kvalitetene i større grad sammenfaller med det damene de vil ha ser etter. Det er i realiteten opp til dem hvor mye de vil hive i potten her. Du har jo også denne, som et slags svar til hvordan Tinder (og andre apper) kunne endret seg for å gjøre dem mer datingvennlig (sikkert på bekostning av verdi som hookup-app, men whatever): https://www.vg.no/nyheter/i/zAAKb9/dette-boer-tinder-gjoere-annerledes 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Martelè skrev (15 minutter siden): Jeg vil gjerne være den unike her som slår med gavelen og spør deg hvorfor du er så lidenskapelig om dette temaet? Det er åpenbart at dette er blitt et korstog Jeg liker unike folk, så du skal få et svar fra meg selv om det er litt sånn utenfor tema. Jeg interesser meg for samfunnsspørsmål og da spesielt rettet i forhold til kjønn og til økonomi. Stikkord, frihet og selvstendighet. Og akkurat under dette emnet så er det friheten, altså frihet til å selv velge partner som står i sentrum. Man skal ikke gå ned på sine egne krav eller preferanser bare fordi noen kan bli lei seg for at de ikke får oppleve kjærlighet med akkurat deg. Det er "mange fisk i sjøen", og man må finne noen som passer til en selv. Alle må få leve sine egne liv, og man kan ikke gå rundt å være sint på single damer eller såkalte "alfamenn" bare fordi man enda ikke har funnet en dame som passer til akkurat deg. Har ingen spesiell bakgrunn som forklarer hvorfor frihet og økonomisk selvstendighet er så viktig for meg hvis det var det du egentlig lurte på. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Ingen har heller sagt at frustrerte menn er toxic. Spørsmålet er jo da bare hva man gjør med frustrasjonen, og der kan man velge ganske bredt. Hvor noen valg av utløp for frustrasjonen blir møtt med kritikk, for eksempel disse som gnåler om "kravstorhet" og leter etter eksterne faktorer å skylde på (f.eks. feminisme). Men, det er altså svært mange andre måter å være frustrert på som ikke har noen sånne bieffekter ved seg. Nettopp dette, og viktig å skille på. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Martelè skrev (2 timer siden): Det er ikke alfa-omega at vi to skal være enige og ha samme mening om alt. Og det kan jeg leve med At jeg svarer deg betyr ikke at jeg er rykende uenig, det kan like gjerne være fordi jeg fyller ut poenget ditt med mine formuleringer og argumenter. I dette tilfellet vet jeg ikke om vi er så uenige? (med mindre du syns det er viktig å sette snevre rammer for "slik er menn" og "slik er kvinner", da er vi nok ikke enige i hva vi legger i "biologi" her) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå