Gavekort Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober leticia skrev (1 time siden): Hvilke personlighetstrekk og fysiske trekk spesielt tenker du på? Forskjeller i antall menn og kvinner er heller ikke så veldig stor at det skulle bli svært problematisk å finne seg en dame. Den ligger på ca 41.000 personer av hhv Menn: 2 795 718 Kvinner: 2 754 485 (kilde SSB) Jeg har sikkert sagt det tidligere i tråden. Men gå ut og se på hvordan kjærestepar / ektefeller ser ut. De fleste ser absolutt ikke ut som modeller, og ofte så er det kvinnen som er den peneste i forholdet, ikke motsatt. Dessuten er det vel menn som er mest visuelle hvis man sammenligner dette på kjønnsnivå. Du burde vite nok til at jeg snakker om datingapper, ikke demografi i Norge. Sitat Nei, det trenger det ikke å være. Men hvis man hele tiden blir forkastet, så kan man etter hvert utvikle kvinneforakt. Som har null og niks med argumentet mitt når jeg prøver å forklare hvorfor man blir forkastet. En konsekvens er ikke en årsak. Sitat Jeg blir mer provosert av uttrykk som "feministisk narrativ" jeg da. Å være frigjort som kvinne i stedet for å være avhengig av "tapermenn" (jeg ville selv ikke brukt uttrykket tapermenn altså) er ikke sammenfallende. Men at kvinner ikke er økonomisk avhengig av en mann lenger, og hvis han ikke bidrar positivt til hennes liv, gjør at det blir enklere å være singel medfører riktighet. At noen menn ikke takler dette, altså at kvinner har frie valg og økonomisk selvstendighet, det får bli deres eget problem. Å følge med i tiden i stedet for å være strandet i konservative tankemønstre kan kanskje hjelpe litt på. Det er et hån mot alle de lykkelige ekteskapene med "kjedelige menn" som har oppstått lenge etter kvinnekampen og sluttet ca. da dating ble til et kjøttmarked på telefonen. Sitat Uenig i dette. Utvelgelsen skjedde på samme måte analogt. Altså menn som ikke hadde sjanse (eller liten sjanse) på en kvinne utenfor Tinder, får ikke plutselig større sjanse på å få tak i en dame bare fordi han logger seg inn der. Om noe, så forsterkes egentlig bare avvisningsfølelsen. Så nå sier du at det ikke var en patriarkirsk undertrykkelse før? Sitat For i motsetning til hva mange tror, er Tinder ingen «unntaks-arena», hvor de som ikke lykkes med å sjekke på byen, plutselig drukner i tilbud. https://www.nettavisen.no/livsstil/fungerer-egentlig-tinder-det-har-ntnu-forskere-funnet-svaret-pa/s/12-95-3423882528 Igjen så argumenterer du en helt annet sak enn meg. Det virker ut som du er litt ivrig med å pepre ned innlegget mitt med egne prekener. 2 1 Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober Gavekort skrev (3 timer siden): Å kalle det "lavverdimenn" er et upresist begrep. Argumentet er at moderne dating favoriserer en liten kneppe personlighetstrekk og fysiske trekk hos menn, og setter standarden skyhøyt pga. kjønnsubalansen. Dette er ikke incels med kvinneforakt eller menn med lav status og lite å by på. Det er menn som er frustrerte fordi de blir forkastet pga. de er sjenerte, dårlige til å tekste eller ser kjedelige ut, og de blir holdt på en knivegg fordi det er titalls andre menn i kø bak dama. Dette fungerte greit i den analoge verdenen der man ikke stod i kø for dama, og man hadde tid til å bli kjent med hverandre og kjenne på hverandres verdier. Ikke nødvendigvis som en superkarismatisk kjekkas med spennende hobbyer, men som en snill og stabil mann som har masse rom for kjærlighet. Det feministiske narrativet om at moderne dating er kvinner som er frigjort fra å være avhengige av tapermenn med inntekt finner jeg ekstremt provoserende. Jeg har en venn som ikke får matcher på tinder. Syns han er veldig kjekk og helt ærlig så har jeg nok hatt et crush på han. Men jeg har ikke turt å gjøre noe med det fordi han er utenfor min liga tror jeg og eksen hans er mye penere enn meg. Uansett så skjønner ikke jeg hvorfor han ikke får matcher. Han er en fin fyr også, er et par "hakk i plata" der men det er det jo med alle voksne mennesker. Han er litt sjenert vil jeg si også. En annen jeg kjenner sliter også, ingenting galt med utseende hans men han er lav. 167 cm. Tror det tærer litt på han og dessverre er selvtilliten veldig skakkjørt, dette er noe man merker lett. Trist syns jeg, han er en fin fyr. Nettdating fungerer kjempe dårlig.. Mest fordi det er så vanskelig å bedømme hvem man vil bli kjent med ut ifra bilder og tekst. Jeg er kvinne og bruker ikke tinder, kommer ikke til å gjøre det heller. Satt ved siden av en kollega som sveipet her om dagen og det var mange flotte menn som dukket opp må jeg si. Hun sveipet veldig få til høyre da. Anonymous poster hash: 92050...8fa Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober Gavekort skrev (32 minutter siden): Du burde vite nok til at jeg snakker om datingapper, ikke demografi i Norge. Du snakket om kjønnsubalanse. Det er flere menn enn kvinner i Norge. Selv om forskjellen er liten. Hvor stor forskjellen er på datingappene vet jeg ikke. Men det har kanskje du oversikt over, siden det var dette spesielt du tenkte på. Gavekort skrev (34 minutter siden): Det er et hån mot alle de lykkelige ekteskapene med "kjedelige menn" som har oppstått lenge etter kvinnekampen og sluttet ca. da dating ble til et kjøttmarked på telefonen. Ekteskapene har ikke sluttet bare fordi dating på mobilen ble en greie. Hvis man kan bruke seperasjoner og skilsmisser som målestokk på lykkelige ekteskap med kjedelige menn, så ser du at dette ikke medfører riktighet. https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/ekteskap-og-skilsmisser/artikler/faerre-separasjonar-enn-pa-40-ar Gavekort skrev (40 minutter siden): Så nå sier du at det ikke var en patriarkirsk undertrykkelse før? Nei. Den er der fremdeles i enkelte miljøer, og var der også før. Ser ikke helt hva det har sammenheng med det jeg skreiv. Gavekort skrev (42 minutter siden): Igjen så argumenterer du en helt annet sak enn meg. Det virker ut som du er litt ivrig med å pepre ned innlegget mitt med egne prekener. Gjør jeg? tenkte ikke du at det var lettere før når ikke det stod mange menn i kø for samme damen? Jeg mener at det ikke var lettere før, for man var fremdeles mange menn som kjempet om den samme damen, og at de som ble valgt bort før appene kom, også vil bli valgt bort nå. Forskjellen ligger i hvor mange damer man har mulighet til å prøve seg på, altså trykke liker på i appen. Da føles det vanskeligere, siden man får flere avvisninger, selv om man egentlig kanskje har akkurat like stor sjanse som tidligere. Altså tilnærmet null. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober Gjest 92050...8fa skrev (12 minutter siden): Jeg har en venn som ikke får matcher på tinder. Syns han er veldig kjekk og helt ærlig så har jeg nok hatt et crush på han. Men jeg har ikke turt å gjøre noe med det fordi han er utenfor min liga tror jeg og eksen hans er mye penere enn meg. Uansett så skjønner ikke jeg hvorfor han ikke får matcher. Han er en fin fyr også, er et par "hakk i plata" der men det er det jo med alle voksne mennesker. Han er litt sjenert vil jeg si også. En annen jeg kjenner sliter også, ingenting galt med utseende hans men han er lav. 167 cm. Tror det tærer litt på han og dessverre er selvtilliten veldig skakkjørt, dette er noe man merker lett. Trist syns jeg, han er en fin fyr. Selv for meg som har middels+ suksess på Tinder så blir du behandlet som dritt. Du blir bedt om å gjøre deg sårbar, så rævkjører de selvtilliten din og kaster deg i søpla. Jeg snakker selvsagt ikke om alle. Grunnen til at jeg fortsatt gidder er fordi jeg en sjelden gang finner noen damer med bakkekontakt og som anerkjenner din grunnleggende menneskeverd. 2 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober leticia skrev (9 minutter siden): Du snakket om kjønnsubalanse. Det er flere menn enn kvinner i Norge. Selv om forskjellen er liten. Hvor stor forskjellen er på datingappene vet jeg ikke. Men det har kanskje du oversikt over, siden det var dette spesielt du tenkte på. Nei. Jeg snakket om den soleklare kjønnsubalansen på Tinder og det soleklare priviegiumet som kvinner har til å velge og vrake mellom menn. Sitat Ekteskapene har ikke sluttet bare fordi dating på mobilen ble en greie. Hvis man kan bruke seperasjoner og skilsmisser som målestokk på lykkelige ekteskap med kjedelige menn, så ser du at dette ikke medfører riktighet. https://www.ssb.no/befolkning/barn-familier-og-husholdninger/statistikk/ekteskap-og-skilsmisser/artikler/faerre-separasjonar-enn-pa-40-ar Man bruker ikke separasjoner og skilsmisser som målestokk på hva som er et ekteskap med en kjedelig person. Det jeg vet er at det er mange menn der ute som ville vært definitive tapere på Tinder, men svært suksessfulle ektefeller for kvinner som ikke har hodet sitt sittende fast i ræva, men som prøver å lære seg å kjenne en person. Sitat Nei. Den er der fremdeles i enkelte miljøer, og var der også før. Ser ikke helt hva det har sammenheng med det jeg skreiv. Jeg tror nesten vi må bestemme oss her. Valgte kvinner partnere ut fra preferanser eller av nødvendighet? Sitat Gjør jeg? tenkte ikke du at det var lettere før når ikke det stod mange menn i kø for samme damen? Jeg mener at det ikke var lettere før, for man var fremdeles mange menn som kjempet om den samme damen, og at de som ble valgt bort før appene kom, også vil bli valgt bort nå. Forskjellen ligger i hvor mange damer man har mulighet til å prøve seg på, altså trykke liker på i appen. Da føles det vanskeligere, siden man får flere avvisninger, selv om man egentlig kanskje har akkurat like stor sjanse som tidligere. Altså tilnærmet null. Forskjellen mellom da og nå er at du ikke har en knivegg mot halsen og en forventning om at du må være karismatisk, kjekk, interessant og utadvent på første date. Mange menn trenger tid for å komme seg ut av skallet sitt, og får ikke vise sine positive sider til disse kvinnene som har det så sykt travelt med å sortere gjennom 10+ menn som maser på telefonen hennes. De mennene som ikke er Tinder-påfugler blir urettmessig sortert bort og blir frustrerte. Om du synes det er et vanskelig logisk resonnement så vet jeg ikke hva jeg skal fortelle deg. 3 Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober leticia skrev (1 time siden): Hvilke personlighetstrekk og fysiske trekk spesielt tenker du på? Forskjeller i antall menn og kvinner er heller ikke så veldig stor at det skulle bli svært problematisk å finne seg en dame. Den ligger på ca 41.000 personer av hhv Menn: 2 795 718 Kvinner: 2 754 485 (kilde SSB) Jeg har sikkert sagt det tidligere i tråden. Men gå ut og se på hvordan kjærestepar / ektefeller ser ut. De fleste ser absolutt ikke ut som modeller, og ofte så er det kvinnen som er den peneste i forholdet, ikke motsatt. Dessuten er det vel menn som er mest visuelle hvis man sammenligner dette på kjønnsnivå. Nå lever kvinner endel lengre, så ved et overtall på 41.000 menn så vil det i alderen våres være mange flere ekstra menn enn dette antallet. Så det er endel og gjør det vanskeligere. Men det største problemet er vell dating på apper som tinder så er kjønnsfordelingen 75 % menn og 25 % damer. Så Tinder er det bare å gi opp og heller finne andre steder. Må nok finne dame via jobb om man er i et yrke med endel kvinner, på singelturer , på kurs med mange kvinner, via venner eller facebook. Eller søke etter noen i land med større kvinneandel som Latvia,Litauen osv. Anonymous poster hash: 80b16...e1b Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober (endret) Gjest 80b16...e1b skrev (24 minutter siden): Nå lever kvinner endel lengre, så ved et overtall på 41.000 menn så vil det i alderen våres være mange flere ekstra menn enn dette antallet. Så det er endel og gjør det vanskeligere. Tja, aldersforskjellen i forventet levealder ligger vel på cirka 3 år nå, så veldig mange flere ekstra menn vil det ikke være i "våres aldersgruppe". Nå vet ikke jeg hva du mener med våres aldersgruppe da. Forøvrig så var det ikke før i 2010 at det ble et overskudd av menn, men jeg kan ikke minnes å ha hørt sutring fra kvinner om at det var for få menn å velge i når situasjonen vår snudd om. Men hvis du går inn i statistikken så ser du akkurat hvor mye det er i hver aldersgruppe av hvert kjønn. Eller dvs, hvordan det var når artikkelen ble skrevet. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge https://www.ssb.no/statbank/table/10211/tableViewLayout1/ Gjest 80b16...e1b skrev (24 minutter siden): Men det største problemet er vell dating på apper som tinder så er kjønnsfordelingen 75 % menn og 25 % damer. Så Tinder er det bare å gi opp og heller finne andre steder. Enig i at det er bedre å lete andre steder. Men kanskje ikke menn burde trykke liker så ukritisk på appene? Det snakkes om at kvinner nesten ikke sveiper noen til høyre. Men forskjellen mellom damer og menn er vel helst at damer sorterer ut mennene med en gang, mens menn sorterer ut damene etter at de har fått matcher. Så begge sorterer jo. Gjest 80b16...e1b skrev (24 minutter siden): Må nok finne dame via jobb om man er i et yrke med endel kvinner, på singelturer , på kurs med mange kvinner, via venner eller facebook. Eller søke etter noen i land med større kvinneandel som Latvia,Litauen osv. Ja, enig i at man bør søke andre steder. De som har laget appene gjør tross alt dette for å tjene penger, ikke for å leke kirsten giftekniv... - men å gå så langt som å si at appene er skadelig for menn, det syns jeg er å dra det litt vel langt. Man er der jo av egen fri vilje, det er bare å logge av og endre fokus. Endret 4. oktober av leticia lagt til link 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober leticia skrev (16 minutter siden): Enig i at det er bedre å lete andre steder. Men kanskje ikke menn burde trykke liker så ukritisk på appene? Det snakkes om at kvinner nesten ikke sveiper noen til høyre. Men forskjellen mellom damer og menn er vel helst at damer sorterer ut mennene med en gang, mens menn sorterer ut damene etter at de har fått matcher. Så begge sorterer jo. Å søke i bredden er jo en ganske enkel forsvarsmekanisme mot at man blir bortsortert selv. "Desperasjon" som man ville kalt det om man skulle fortsatt den kyniske skildringen. Det krever ganske mye energi å initiere en samtale, noe som det nesten er utelukkende menn som gjør, så av personlig erfaring så handler det mer om eget humør, motivasjon, utløpsdato og åpningsstrategi vurdert opp mot hvor interessant personen er. Om dette er sortering så vil jeg i det minste si at det er en mye større baktanke i hva som sorteres vekk sammenlignet med å svipe den ene eller andre retningen basert på magefølelse. Jeg er ganske selektiv selv, så skal ikke si at jeg er noe bedre. 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober Tinder er vel en slags desperasjons-app haha. Og selskapet tjener på det 🤔👉 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gargantua skrev (18 timer siden): Hm. Magnus Borg Høiby er kvinnemishandler og har ikke jobb. Likevel har han hatt en drøss smellvakre kjærester. Jeg tror ikke du tror på de nevnte "verdiene" dine selv, engang. Sannheten er at kvinner vil ha menn som er attraktive for andre kvinner. Det kalles ofte Mate Choice Copying. Litt counter-mansplaining - du vet det samme fenomenet gjelder menn, også? That is the truth, and the only truth out there. (og begge deler har jo det tilfelles at man ikke vil ha noen fordi de er attraktive for andre, men fordi de personene det gjelder har egenskaper som uansett er attraktive for mange) Forøvrig tenker jeg kjærestene til Borg Høiby er ganske ordinære utseendemessig, sånn i det store og hele. 2 Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober leticia skrev (9 timer siden): Tja, aldersforskjellen i forventet levealder ligger vel på cirka 3 år nå, så veldig mange flere ekstra menn vil det ikke være i "våres aldersgruppe". Nå vet ikke jeg hva du mener med våres aldersgruppe da. Forøvrig så var det ikke før i 2010 at det ble et overskudd av menn, men jeg kan ikke minnes å ha hørt sutring fra kvinner om at det var for få menn å velge i når situasjonen vår snudd om. Men hvis du går inn i statistikken så ser du akkurat hvor mye det er i hver aldersgruppe av hvert kjønn. Eller dvs, hvordan det var når artikkelen ble skrevet. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge https://www.ssb.no/statbank/table/10211/tableViewLayout1/ Enig i at det er bedre å lete andre steder. Men kanskje ikke menn burde trykke liker så ukritisk på appene? Det snakkes om at kvinner nesten ikke sveiper noen til høyre. Men forskjellen mellom damer og menn er vel helst at damer sorterer ut mennene med en gang, mens menn sorterer ut damene etter at de har fått matcher. Så begge sorterer jo. Ja, enig i at man bør søke andre steder. De som har laget appene gjør tross alt dette for å tjene penger, ikke for å leke kirsten giftekniv... - men å gå så langt som å si at appene er skadelig for menn, det syns jeg er å dra det litt vel langt. Man er der jo av egen fri vilje, det er bare å logge av og endre fokus. Jeg har brukt app som Tinder over lang tid og undersøkt hvordan man både får bra profil og hvordan andre har det. inkludert tallene fra Tinder. problemet er at det er så overtall av menn, så om du ikke ser veldig bra ut får du så vidt matcher og nesten ingen dates. Så det går ikke å være mer selektiv. Jeg ser gjennomsnittlig bra ut, har god utdannelse , høy lønn, leilighet og det meste på plass. Så etter en dame som ville ha forhold og familie. Av de få man matcher med svarer de ikke. Jeg er ikke kravstor, ville ha en normal dame, kan godt være litt overvektig også bare de har gode verdier. De som faktisk viser interesse er vanligvis veldig overvektige som jeg ikke synes er attraktive typ 110 kg. Tinder er som jobbmarkedet mitt der jeg ikke trenger å søke jobber og velger og vraker for damene. På grunn av skjevheten av brukere mellom kjønnene. Så man må nesten gi opp Tinder og lete andre steder er min erfaring Nå traff jeg ei fra utlandet som jeg trodde var i Oslo, ble forelsket, dro halve verden for å treffe henne mange ganger og har giftet meg med henne i Oslo. Anonymous poster hash: 80b16...e1b Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (14 timer siden): Det feministiske narrativet om at moderne dating er kvinner som er frigjort fra å være avhengige av tapermenn med inntekt finner jeg ekstremt provoserende. Det er vel først og fremst Mads Larsen og dem som er enige med han som fremmer akkurat den ideen, og den er ikke feministisk i sin essens. Feminismen har her aldri skilt mellom avhengighet av "tapermenn" eller andre menn, men avhengighet generelt. Stor forskjell. Der handler det om å være generelt uavhengig av andre, og dermed stå friere til å være i de forholdene som faktisk er BRA for en selv. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober leticia skrev (16 timer siden): Hm. Fantastisk at det kommer en mann og skal mansplaine hva jeg som kvinne liker eller ikke liker. Tror du alle kvinner er interessert i det samme? Selvsagt tror jeg på de nevnte verdiene mine. Jeg lever tross alt etter dem hver eneste dag, sammen med min utvalgte partner. Jeg syns det er lavmål å dra inn kjente personer i ligningen her. La de få ha privatlivet sitt i fred, og la rettssystemet ta seg av saken. Du vet, "uskyldig til det motsatte er bevist", det foreligger ikke dom enda. Det er greit at du vil ha frem et poeng, hva du tenker kvinner liker eller ikke liker, men det kunne du fint ha klart uten å navngi noen. Ja, noen kvinner er glad i penger og luksus og status. Men vær så grei og ikke dra alle over en kam. Enig. En manns femmer er en annen manns nier, også. Jeg ville ikke rørt i kjærestene til Borg Høiby med ildtang. Kanskje om vi var de siste menneskene på planeten og trengte hverandre for å ikke omkomme av ensomhet, men det er også grensen. De har ikke det jeg ser etter, end of discussion. Sikkert flotte folk som passer med andre menn, da. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gargantua skrev (16 timer siden): Det heter "å skjære alle over én kam". Vi ser etter mønstre her. Vi ser etter trender, for å kunne danne oss et bilde av tendensene i ulikheten mellom kvinnelige og mannlige egenskaper. Det er slik vitenskap fungerer. Ved å finne data, ved å finne sammenfallende variabler (korrelasjon) og årsakssammenhenger (kausalitet). Det er tema i tråden; nemlig at Tinder kan være skadelig for menn, men ikke i like høy grad for kvinner. Da må man se på forskjellene, og finne ut hvilke variabler som stikker seg ut. Det er ikke "å dra alle over en kam" som du så fint kaller det. Det er å se på typiske trekk for kvinner. Det bør være unødvendig å hele tiden legge til "ikke alle kvinner er sånn, men..." En må jo også se på hvordan "skadelighet" oppstår. F.eks. er det klink åpenbart at menn som sveiper på alt og alle lettere vil føle seg bortvalgt når kvinner ikke bruker den samme "bunntrålermetoden" i særlig grad (men det er ikke en forskjell mellom "menn generelt" og "kvinner generelt", men en andel av mennene på Tinder og den øvrige populasjonen på Tinder) Menn som sveiper kritisk risikerer ingenting, fordi de vet at andre gjør akkurat som dem selv - leter etter nåla i høystakken. Men, det å sveipe ukritisk er jo et valg og ikke noe som tilsier at påstanden "Tinder er skadelig for menn" - når årsaken til det skadelige er at man misbruker filtreringsfunksjonen. Da er det riktigere å si "idiotisk sveipeteknikk er skadelig", enn det overskriften hinter om. Hvis vi først skal forholde oss til vitenskap, er det faktisk viktig å bruke nok ord til å presist beskrive det vi vil ha frem. "Menn er slik og kvinner er sånn" er særdeles upresist og lite vitenskapelig, og det er faktisk mer vitenskapelig å kontre med "men ikke alle er sånn" enn å la det være, nettopp fordi den innvendingen indikerer at det er en god spredning innad i kjønnene. Vitenskapelig bruk av statistikk er mer enn å sammenlikne to gjennomsnittsestimater for en variabel og si "eureka, sånn er det!" 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober (endret) knopflerbruce skrev (53 minutter siden): Det er vel først og fremst Mads Larsen og dem som er enige med han som fremmer akkurat den ideen, og den er ikke feministisk i sin essens. Feminismen har her aldri skilt mellom avhengighet av "tapermenn" eller andre menn, men avhengighet generelt. Stor forskjell. Der handler det om å være generelt uavhengig av andre, og dermed stå friere til å være i de forholdene som faktisk er BRA for en selv. Kan presisere at jeg har ingen verdens ting mot feminismen. Grunnen til at jeg kaller det et feministisk narrativ er fordi det blir ytret på en nedlatende måte for å heve kvinner, da gjerne med å fremstille "tindertaperne" som disse trollene som har dårlige holdninger, nekter å forbedre seg selv og føler at de er berettiget til å få pult de også. Misandrisk er kanskje et mer presist begrep. At kvinner har mulighet til å velge partnere på egne premisser og ikke av nødvendighet er veldig bra. Men jeg vil ikke si at nødvendighet har vært tilfellet de siste 4 generasjonene. De som har blitt sortert vekk de siste 10 årene med datingapper er de stabile og kjedelige mennene, så argumentet mitt er at kvinners (og menns) premisser på datingappene er unaturlige og skadelige for kollektivismen. Endret 5. oktober av Gavekort 2 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (26 minutter siden): Kan presisere at jeg har ingen verdens ting mot feminismen. Grunnen til at jeg kaller det et feministisk narrativ er fordi det blir ytret på en nedlatende måte for å heve kvinner, da gjerne med å fremstille "tindertaperne" som disse trollene som har dårlige holdninger, nekter å forbedre seg selv og føler at de er berettiget til å få pult de også. Misandrisk er kanskje et mer presist begrep. At kvinner har mulighet til å velge partnere på egne premisser og ikke av nødvendighet er veldig bra. Men jeg vil ikke si at nødvendighet har vært tilfellet de siste 4 generasjonene. De som har blitt sortert vekk de siste 10 årene med datingapper er de stabile og kjedelige mennene, så argumentet mitt er at kvinners (og menns) premisser på datingappene er unaturlige og skadelige for kollektivismen. For en gangs skyld skriver du noe jeg kan si meg enig i. Making history 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Martelè skrev (3 minutter siden): For en gangs skyld skriver du noe jeg kan si meg enig i. Making history Totalt unødvendig kommentar. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober Gavekort skrev (1 time siden): da gjerne med å fremstille "tindertaperne" som disse trollene som har dårlige holdninger, nekter å forbedre seg selv og føler at de er berettiget til å få pult de også. Misandrisk er kanskje et mer presist begrep. Det er verken feministisk narrativ eller misandrisk å fremstille de faktiske forholdene slik de er. I naturen så er det "strongest survivor". Kvinner velger (bevisst eller ubevisst) de beste genene (og de med de beste holdningene) som far til sine barn, med enkelte unntak såklart. Kanskje man skulle høre litt mindre på personer som Mads Larsen, Simen Velle, Andrew Tate, diverse sosiale medier. Jeg tenker spesielt på den misogynistiske kulturen man får inn fra USA. Rett og slett logge seg litt av, både fra sosiale medier som fremhever kvinnefiendtlige holdninger, samt fra apper som f.eks Tinder. Møte folk i nærmiljøet i stedet for å tilbringe tiden på internett. Kjærligheten finner man gjerne oftest når man forventer den minst 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober leticia skrev (24 minutter siden): Det er verken feministisk narrativ eller misandrisk å fremstille de faktiske forholdene slik de er. I naturen så er det "strongest survivor". Kvinner velger (bevisst eller ubevisst) de beste genene (og de med de beste holdningene) som far til sine barn, med enkelte unntak såklart. Kanskje man skulle høre litt mindre på personer som Mads Larsen, Simen Velle, Andrew Tate, diverse sosiale medier. Jeg tenker spesielt på den misogynistiske kulturen man får inn fra USA. Rett og slett logge seg litt av, både fra sosiale medier som fremhever kvinnefiendtlige holdninger, samt fra apper som f.eks Tinder. Møte folk i nærmiljøet i stedet for å tilbringe tiden på internett. Kjærligheten finner man gjerne oftest når man forventer den minst Du lager egentlig bare en dårlig case for deg selv når du ikke gidder å resonnere noe som helst med argumentene eller imøtekomme dem. Å si "Ja men slik jeg mener det er er det faktisk, så alt du sier er feil" er ikke konstruktivt. La meg få en ting klart: Mannosfæren er kun en radikalisering av den frustrasjonen mange moderate menn kjenner på i moderne datingkultur. Å si at alle menn som er frustrerte på moderne dating er uattraktive troll som må jobbe med seg selv er et høyst destruktivt. Dette marginaliserer disse mennene og dytter dem mot Mannosfæren. Jeg gikk egentlig inn i denne tråden med et håp om å nyansere, men kjenner hver gang du svarer meg så blir jeg bare irritert. 4 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober leticia skrev (18 minutter siden): Det er verken feministisk narrativ eller misandrisk å fremstille de faktiske forholdene slik de er. I naturen så er det "strongest survivor". Kvinner velger (bevisst eller ubevisst) de beste genene (og de med de beste holdningene) som far til sine barn, med enkelte unntak såklart Det tragikomiske er jo at når menn sier at de også handler på sin biologi, så blir visse kvinner rasende. Og det er bare hyklerisk. Begge kjønn er drevet av sin biologi, men kanskje litt mindre i dag. Tror du på det ene, så må du tro på det andre 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå