Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (17 timer siden):

Som et tips: hvis man (som mann) velger å løpe heller enn å bo i squat-racket, går det an å skaffe seg litt kondisjon - nok til at man kan ta igjen og henge med jentegjenger som har en rolig løpetur. Ofte har ikke slike noe imot selskap, hvis man er noen lunde sosialt oppegående.

Mann som pusher 40 som løper etter og ‘tar igjen jentegjenger’ og ber om å få løpe med dem. Som sjekketriks. ‘Ofte’ mener han det ikke plager ‘jentene’. 
 

Dette høres ut som utgangspunktet for en ny twitterkampanje :p 

 

 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (23 minutter siden):

Mann som pusher 40 som løper etter og ‘tar igjen jentegjenger’ og ber om å få løpe med dem. Som sjekketriks. ‘Ofte’ mener han det ikke plager ‘jentene’. 
 

Dette høres ut som utgangspunktet for en ny twitterkampanje :p 

 

 

Det tar nok ikke lang tid før en streng og uniformert person med håndjern vil ha en prat da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Mann som pusher 40 som løper etter og ‘tar igjen jentegjenger’ og ber om å få løpe med dem. Som sjekketriks. ‘Ofte’ mener han det ikke plager ‘jentene’. 
 

Dette høres ut som utgangspunktet for en ny twitterkampanje :p 

 

 

Figure of speech (kvinnegjenger flyter jævlig dårlig). Som regel er det ikke 16-åringer som løper rundt sånn, men dem som er 25-40. Ingen som syns det er noe merkelig at fellow runners småprater med hverandre. Hvis noen syns det, er de bare jævlig snåle, rett og slett.

Og det er heller ingen uniformert person med håndjern som arresterer noen for å løpe ved siden av folk. Herre fred, for noe virkelighetsfjernt vrøvl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Mann som pusher 40 som løper etter og ‘tar igjen jentegjenger’ og ber om å få løpe med dem. Som sjekketriks. ‘Ofte’ mener han det ikke plager ‘jentene’. 
 

Dette høres ut som utgangspunktet for en ny twitterkampanje :p 

Ta dem igjen i et slag sjakk 🤔👉

Skikkelig dirty haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 72e52...a38
frohmage skrev (18 timer siden):
Sitat

skylden for ufrivillig single og sølibate menn kan tilskrives kvinnene som «bortsorterer» dem.

Det er ikke bare kvinner som bortsorterer. Det er et problem som enkelte menn også gjør.

Jeg tror både Menn og Kvinner har blitt mer kresne i nyere tid.

Men hva mener de er "lavverdimenn"?
Går det på utseende, jobb, økonomi, interesser.

Sosial media har nok endel av skylden til høyere krav til utseende. Når man ser alle de vakre flotte Kvinnene/Mennene på sosiale medier så kan det skape et ønske om partnere som er like attraktive.

Anonymous poster hash: 72e52...a38

Lenke til kommentar
Gjest 72e52...a38 skrev (19 minutter siden):

Men hva mener de er "lavverdimenn"?

Går det på utseende, jobb, økonomi, interesser

Anonymous poster hash: 72e52...a38

Det er et spennende spørsmål som vi forhåpentligvis får høre fra andre om her, menn og kvinner. Jeg vet hva jeg anser som lavverdig kvinne, men vi kan se hva andre sier først, sånn at det blir mer variert

Lenke til kommentar
Gjest 72e52...a38 skrev (39 minutter siden):

Det er ikke bare kvinner som bortsorterer. Det er et problem som enkelte menn også gjør.

Jeg tror både Menn og Kvinner har blitt mer kresne i nyere tid.

Men hva mener de er "lavverdimenn"?
Går det på utseende, jobb, økonomi, interesser.

Sosial media har nok endel av skylden til høyere krav til utseende. Når man ser alle de vakre flotte Kvinnene/Mennene på sosiale medier så kan det skape et ønske om partnere som er like attraktive.

Anonymous poster hash: 72e52...a38

Lavverdimenn for egen del går på holdninger, av typen kvinnefiendtlige. Det er stor forskjell på hva som betegnes som en "lavverdimann" for egen del, og om det skulle være noe "feil" med interesser, (det betyr ingenting så lenge det er lovlige aktiviteter han bedriver), jobb (man vil helst ha en frisk mann, hva han jobber som er mindre viktig), man skal heller ikke lene seg på økonomien til den andre etter min mening. (og helst ikke en som forsøker å ta opp lån i ditt navn da ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Lavverdimenn for egen del går på holdninger, av typen kvinnefiendtlige. Det er stor forskjell på hva som betegnes som en "lavverdimann" for egen del, og om det skulle være noe "feil" med interesser, (det betyr ingenting så lenge det er lovlige aktiviteter han bedriver), jobb (man vil helst ha en frisk mann, hva han jobber som er mindre viktig), man skal heller ikke lene seg på økonomien til den andre etter min mening. (og helst ikke en som forsøker å ta opp lån i ditt navn da ;) )

Støttes. Selv skiler jeg ikek mye på menn og kvinner i disse kriteriene da det er de generelle kvalitetene det går på. Frekke, uhøflige, uomtenksomme, selvsentrerte. Disse er automatisk silet ut av livet mitt uansett kjønn. For en partner må det være noen ekstra ting selvfølgelig, slik at vi kan ha en kompatibel hverdag. Det kan være jobb men høyst trolig er dens natur uviktig, hobbyer kan vel kræsje om tidsbruken mellom partnene er vanskelig å kombinere, politiske syn kan være et problem for enkelte men vanligvis ikke, og helt sikkert endel andre ting som blir mer personlige og dermed veldig avhengig av vedkommende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, leticia said:

Lavverdimenn for egen del går på holdninger, av typen kvinnefiendtlige. Det er stor forskjell på hva som betegnes som en "lavverdimann" for egen del, og om det skulle være noe "feil" med interesser, (det betyr ingenting så lenge det er lovlige aktiviteter han bedriver), jobb (man vil helst ha en frisk mann, hva han jobber som er mindre viktig), man skal heller ikke lene seg på økonomien til den andre etter min mening. (og helst ikke en som forsøker å ta opp lån i ditt navn da ;) )

Hm. Magnus Borg Høiby er kvinnemishandler og har ikke jobb. Likevel har han hatt en drøss smellvakre kjærester. Jeg tror ikke du tror på de nevnte "verdiene" dine selv, engang. Sannheten er at kvinner vil ha menn som er attraktive for andre kvinner. Det kalles ofte Mate Choice Copying

Endret av Gargantua
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Hm. Magnus Borg Høiby er kvinnemishandler og har ikke jobb. Likevel har han hatt en drøss smellvakre kjærester. Jeg tror ikke du tror på de nevnte "verdiene" dine selv, engang. Sannheten er at kvinner vil ha menn som er attraktive for andre kvinner. Det kalles ofte Mate Choice Copying

Hm. Fantastisk at det kommer en mann og skal mansplaine hva jeg som kvinne liker eller ikke liker. Tror du alle kvinner er interessert i det samme? Selvsagt tror jeg på de nevnte verdiene mine. Jeg lever tross alt etter dem hver eneste dag, sammen med min utvalgte partner. 

Jeg syns det er lavmål å dra inn kjente personer i ligningen her. La de få ha privatlivet sitt i fred, og la rettssystemet ta seg av saken. Du vet, "uskyldig til det motsatte er bevist", det foreligger ikke dom enda. Det er greit at du vil ha frem et poeng, hva du tenker kvinner liker eller ikke liker, men det kunne du fint ha klart uten å navngi noen. Ja, noen kvinner er glad i penger og luksus og status. Men vær så grei og ikke dra alle over en kam. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Støttes. Selv skiler jeg ikek mye på menn og kvinner i disse kriteriene da det er de generelle kvalitetene det går på. Frekke, uhøflige, uomtenksomme, selvsentrerte. Disse er automatisk silet ut av livet mitt uansett kjønn. For en partner må det være noen ekstra ting selvfølgelig, slik at vi kan ha en kompatibel hverdag. Det kan være jobb men høyst trolig er dens natur uviktig, hobbyer kan vel kræsje om tidsbruken mellom partnene er vanskelig å kombinere, politiske syn kan være et problem for enkelte men vanligvis ikke, og helt sikkert endel andre ting som blir mer personlige og dermed veldig avhengig av vedkommende.

Personen jeg siterte spurte spesifikt hva man så på som lavverdimenn da, men selvsagt kan man trekke linjen til begge kjønn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, leticia said:

Hm. Fantastisk at det kommer en mann og skal mansplaine hva jeg som kvinne liker eller ikke liker. Tror du alle kvinner er interessert i det samme? Selvsagt tror jeg på de nevnte verdiene mine. Jeg lever tross alt etter dem hver eneste dag, sammen med min utvalgte partner. 

Jeg syns det er lavmål å dra inn kjente personer i ligningen her. La de få ha privatlivet sitt i fred, og la rettssystemet ta seg av saken. Du vet, "uskyldig til det motsatte er bevist", det foreligger ikke dom enda. Det er greit at du vil ha frem et poeng, hva du tenker kvinner liker eller ikke liker, men det kunne du fint ha klart uten å navngi noen. Ja, noen kvinner er glad i penger og luksus og status. Men vær så grei og ikke dra alle over en kam. 

Det heter "å skjære alle over én kam". Vi ser etter mønstre her. Vi ser etter trender, for å kunne danne oss et bilde av tendensene i ulikheten mellom kvinnelige og mannlige egenskaper. Det er slik vitenskap fungerer. Ved å finne data, ved å finne sammenfallende variabler (korrelasjon) og årsakssammenhenger (kausalitet). Det er tema i tråden; nemlig at Tinder kan være skadelig for menn, men ikke i like høy grad for kvinner. Da må man se på forskjellene, og finne ut hvilke variabler som stikker seg ut. Det er ikke "å dra alle over en kam" som du så fint kaller det. Det er å se på typiske trekk for kvinner. Det bør være unødvendig å hele tiden legge til "ikke alle kvinner er sånn, men..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg anser som lavverdi hos kvinner er det samme med menn.
Så spørsmålet er ikke hva jeg ser på som lavverdig kvinner, men heller personer.

Ansvarsløs pengebruk og dårlig økonomisk kontroll er et av trekkene.
Fattigdom derimot er ikke noe jeg dømmer, fordi selv fantastiske mennesker kan være uheldig.
Jeg synes også at det å frivillig neglisjere helsa si er lavklasse.
Jeg har også lite respekt for lakeier og dørmatter, spesielt når det gjelder moral.

Resten ville vært preferanser, ikke "verdier".
Slank, kunstnerisk, feminin, dypttenkende, intelligent, vennlig og et utseendet jeg liker, er positiver.
Negativer er som manipulerende, voldelig, aggressiv, uhøflig, dårlige mannerer, pappskalle,
ikke kunstnerisk/kreativ, pretensiøs og uærlig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Det heter "å skjære alle over én kam". Vi ser etter mønstre her. Vi ser etter trender, for å kunne danne oss et bilde av tendensene i ulikheten mellom kvinnelige og mannlige egenskaper. Det er slik vitenskap fungerer. Ved å finne data, ved å finne sammenfallende variabler (korrelasjon) og årsakssammenhenger (kausalitet). Det er tema i tråden; nemlig at Tinder kan være skadelig for menn, men ikke i like høy grad for kvinner. Da må man se på forskjellene, og finne ut hvilke variabler som stikker seg ut. Det er ikke "å dra alle over en kam" som du så fint kaller det. Det er å se på typiske trekk for kvinner. Det bør være unødvendig å hele tiden legge til "ikke alle kvinner er sånn, men..."

Påstanden din var at du ikke trodde at jeg trodde på mine egne verdier. Så da svarer jeg ut fra det.

Denne trenden du tenker om at kvinner er så opptatt av penger og status hos mannen, jeg tenker at noen har sett for mye på youtube, tiktok osv fra land som vi ikke kan sammenligne oss med, f.eks USA. Vi har ikke et likt samfunn som de "over there", spesielt med tanke på kjønnsrollemønsteret. 

Jeg mener at Tinder ikke er skadelig for menn. Jeg tenker at noen menn er skadelige for seg selv (og for kvinner, fordi i stedet for å endre egen oppførsel så blir det rettet aggresjon mot kvinner,  noe du eksemplifiserte så utmerket med ditt navngitte eksempel i forrige sitat. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kalle det "lavverdimenn" er et upresist begrep. Argumentet er at moderne dating favoriserer en liten kneppe personlighetstrekk og fysiske trekk hos menn, og setter standarden skyhøyt pga. kjønnsubalansen.

Dette er ikke incels med kvinneforakt eller menn med lav status og lite å by på. Det er menn som er frustrerte fordi de blir forkastet pga. de er sjenerte, dårlige til å tekste eller ser kjedelige ut, og de blir holdt på en knivegg fordi det er titalls andre menn i kø bak dama.

Dette fungerte greit i den analoge verdenen der man ikke stod i kø for dama, og man hadde tid til å bli kjent med hverandre og kjenne på hverandres verdier. Ikke nødvendigvis som en superkarismatisk kjekkas med spennende hobbyer, men som en snill og stabil mann som har masse rom for kjærlighet.

Det feministiske narrativet om at moderne dating er kvinner som er frigjort fra å være avhengige av tapermenn med inntekt finner jeg ekstremt provoserende.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 timer siden):

[…] Likevel har han hatt en drøss smellvakre kjærester. […] Sannheten er at kvinner vil ha menn som er attraktive for andre kvinner. Det kalles ofte Mate Choice Copying

«Mate Choice Copying» hadde jeg ikke hørt om før, men konseptet høres absolutt plausibelt ut. Vi er tross alt flokkdyr, og jobber iherdig for å passe inn i flokken. 

Jeg vil anta fenomenet står seg like sterkt hos oss menn, som blant kvinner. Også vil det selvfølgelig alltid finnes flust av eksempler som motbeviser dette, da langt fra alle dagens kvinner og menn lever like sterkt i gamle flokk-mønstre.

Men interessant begrep. Thx. Da lærte jeg noe i dag også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (1 time siden):

Argumentet er at moderne dating favoriserer en liten kneppe personlighetstrekk og fysiske trekk hos menn, og setter standarden skyhøyt pga. kjønnsubalansen.

Hvilke personlighetstrekk og fysiske trekk spesielt tenker du på? Forskjeller i antall menn og kvinner er heller ikke så veldig stor at det skulle bli svært problematisk å finne seg en dame.  Den ligger på ca 41.000 personer av hhv 

Menn: 2 795 718

Kvinner: 2 754 485 (kilde SSB)

Jeg har sikkert sagt det tidligere i tråden. Men gå ut og se på hvordan kjærestepar / ektefeller ser ut. De fleste ser absolutt ikke ut som modeller, og ofte så er det kvinnen som er den peneste i forholdet, ikke motsatt. Dessuten er det vel menn som er mest visuelle hvis man sammenligner dette på kjønnsnivå. 

Gavekort skrev (1 time siden):

Dette er ikke incels med kvinneforakt eller menn med lav status og lite å by på. Det er menn som er frustrerte fordi de blir forkastet pga. de er sjenerte, dårlige til å tekste eller ser kjedelige ut, og de blir holdt på en knivegg fordi det er titalls andre menn i kø bak dama.

Nei, det trenger det ikke å være. Men hvis man hele tiden blir forkastet, så kan man etter hvert utvikle kvinneforakt. 

 

Gavekort skrev (2 timer siden):

Det feministiske narrativet om at moderne dating er kvinner som er frigjort fra å være avhengige av tapermenn med inntekt finner jeg ekstremt provoserende.

Jeg blir mer provosert av uttrykk som "feministisk narrativ" jeg da. Å være frigjort som kvinne i stedet for å være avhengig av "tapermenn" (jeg ville selv ikke brukt uttrykket tapermenn altså) er ikke sammenfallende. Men at kvinner ikke er økonomisk  avhengig av en mann lenger, og hvis han ikke bidrar positivt til hennes liv, gjør at det blir enklere å være singel medfører riktighet. At noen menn ikke takler dette, altså at kvinner har frie valg og økonomisk selvstendighet, det får bli deres eget problem. Å følge med i tiden i stedet for å være strandet i konservative tankemønstre kan kanskje hjelpe litt på. 

 

Gavekort skrev (1 time siden):

Dette fungerte greit i den analoge verdenen der man ikke stod i kø for dama, og man hadde tid til å bli kjent med hverandre og kjenne på hverandres verdier.

Uenig i dette. Utvelgelsen skjedde på samme måte analogt. Altså menn som ikke hadde sjanse (eller liten sjanse) på en kvinne utenfor Tinder, får ikke plutselig større sjanse på å få tak i en dame bare fordi han logger seg inn der. Om noe, så forsterkes egentlig bare avvisningsfølelsen. 

For i motsetning til hva mange tror, er Tinder ingen «unntaks-arena», hvor de som ikke lykkes med å sjekke på byen, plutselig drukner i tilbud.

https://www.nettavisen.no/livsstil/fungerer-egentlig-tinder-det-har-ntnu-forskere-funnet-svaret-pa/s/12-95-3423882528

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dating apper er ikke bare skadelige for menn.

Jeg fant ikke direktelink til tiktok videoen til hun som delte historien. Men jeg fant en video som har hele klippet i det første minuttet. Videoen sier basically: Hun laget profil for en kompis hun skulle hjelpe som het Pete. Hun vurderer Pete til å være en 6-er men må ned på kvinner som er 2ere og 3ere i håp om få likes tilbake. Noe hun ikke får.  Etter tre dager var hun blitt deprimert, følte seg som en taper og begynte å hate kvinner.

Så det er ikke bare visse menn dating apper er skadelige for. De kan også være skadelige for kvinner...   ...som prøver å være menn. 😂 💀

Endret av P7SA
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...