Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Gjest 20486...e26
Gavekort skrev (2 timer siden):

Jeg vet dere gjør, og uten at jeg skal ty til slengbemerkninger i tråden så har jeg allerede skrevet en hilsen til de her

Kan du være moderator i debatter du deltar i? 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 764ff...403
Gjest 08676...a87 skrev (7 minutter siden):

Jeg så forresten en artig kommentar et sted. "Dersom det hadde vært kvinner fra Asia og Latin-Amerika som kom i store mengder som 'flyktninger' istedet for slik menn fra Afrika og Midt-Østen gjør idag, hadde kvinnene i vesten umiddelbart gjort opprør". 😄

Vi har jo allerede en del ukrainske damer som begynner å ta sin del av kaken, men de er fra vesten da, og er garantert økonomisk likestillt med eventuelle menn.. Vent nå litt....

Anonymous poster hash: 764ff...403

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
Duriello skrev (2 minutter siden):

Hen kan det, men moderatorer her er hakket mer saklig en på KG, så det er ikke noe problem.

Ok men over til tråden jeg synes Tinder er ganske bra app. Bare sveipe til høyre alle man ikke liker 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b

Hovedproblemet på disse appene er kjønnsubalanse, når det er 75% menn og 25% damer så sier det seg litt selv hva som skjer.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
Gjest 764ff...403 skrev (11 minutter siden):

Vi har jo allerede en del ukrainske damer som begynner å ta sin del av kaken, men de er fra vesten da, og er garantert økonomisk likestillt med eventuelle menn.. Vent nå litt....

Anonymous poster hash: 764ff...403

Det er bra at vi får rettet opp kjønnsbalansen endel der. Det har i all hovedsak hvert menn i flertall som kom som flyktninger over lang tid som fører til ubalanse.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det er ikke sånn at alle man prater med er den sorten hvor du har lyst å prate med dem HELE TIDEN.

Det er jo litt av en offermentalitet du viser her. "Nedgradert" my ass...

De fleste du omgås gir du jo nettopp "smuler av oppmerksomhet". Hvorfor i huleste skulle defaulten være noe annet ellers i livet? Tvert imot er det jo mer vanlig at man bruker litt tid på å sjekke telefonen og svare folk, og at man ikke nødvendigvis snakkes hver dag.

Jeg tror ikke du forstår hva jeg prater om. Jeg snakker ikke om de som tar seg tid til å gi deg smuler av oppmerksomhet av god vilje. Jeg snakker om de som gir deg smuler av oppmerksomhet fordi de vil skape sitt virtuelle harem av matcher til sin egen selvrealisering.

Også... Et tu. Offermentalitet? Dette her er ren victim blaming. Hva skriker vel sunn datingkultur som å invalidere følelsene til menn/kvinner som har blitt manipulert for å booste ego/trygghet/selvrealisering til sosiopater?

Gjest 20486...e26 skrev (1 time siden):

Det er ikke sånn man gjør det i 2024, det vanligste er å ghoste når man har mistet interessen. Dette gjør alle, og det går begge veier. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Som er grunnen til at det er på overtid at man tar et oppgjør med denne ukulturen. For tredje gang så snakker jeg ikke om ghosting. Ghosting er et avslag og sløser bort relativt lite tid.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Haler du ut resten av matchene dine som andre, tredje, fjerde, femte og sjette prioritet da? Det er det jeg snakker om.

Trodde det var grunnleggende anstendighet at man da skulle være konsekvent på hvem man vil fortsette med eller ikke.

Selvsagt. Det vil alltid være noen som er mer interessante å snakke med enn andre. Jeg fikk, som nevnt tidligere 400 + likes til dagen da jeg var på Tinder. Tenker du at alle disse 400 hver dag skulle hatt like høy prioritet hos meg? Det tar faktisk tid å gå gjennom så mange. Så det endte "bare" med mellom 20 - 40 matcher til dagen. Likevel, også dette er for mye å forholde seg til og prioritere likt. 

Jeg fikk nylig en melding fra en som jeg snakket med for 3 - 4 år siden på Tinder. Jeg hadde blokkert han på et sosialt medie pga han ble for innpåsliten, nå hadde han funnet meg på et annet sosialt medie. Så nå er han blokkert der også. Noen forstår tydeligvis ikke et nei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Tenker du at alle disse 400 hver dag skulle hatt like høy prioritet hos meg? Det tar faktisk tid å gå gjennom så mange. Så det endte "bare" med mellom 20 - 40 matcher til dagen. Likevel, også dette er for mye å forholde seg til og prioritere likt.

Nei, jeg gjør ikke det. Igjen så er det tydelig at vi ikke snakker om det samme. Med mindre du driver å skriver til matchene dine "Nei har ikke tid denne helga, men kanskje neste tihi" ad inifitum uten å ha noen spesielt stor interesse for å noen gang møte denne fyren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Igjen så er det tydelig at vi ikke snakker om det samme. Med mindre du driver å skriver til matchene dine "Nei har ikke tid denne helga, men kanskje neste tihi" ad inifitum uten å ha noen spesielt stor interesse for å noen gang møte denne fyren.

Nei, jeg har vært ærlig mot mine matcher. 

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
Gavekort skrev (2 timer siden):

  Jeg tror ikke du forstår hva jeg prater om. Jeg snakker ikke om de som tar seg tid til å gi deg smuler av oppmerksomhet av god vilje. Jeg snakker om de som gir deg smuler av oppmerksomhet fordi de vil skape sitt virtuelle harem av matcher til sin egen selvrealisering.

Også... Et tu. Offermentalitet? Dette her er ren victim blaming. Hva skriker vel sunn datingkultur som å invalidere følelsene til menn/kvinner som har blitt manipulert for å booste ego/trygghet/selvrealisering til sosiopater?

Som er grunnen til at det er på overtid at man tar et oppgjør med denne ukulturen. For tredje gang så snakker jeg ikke om ghosting. Ghosting er et avslag og sløser bort relativt lite tid.

Så hva snakker du om da? 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
Gavekort skrev (1 time siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Igjen så er det tydelig at vi ikke snakker om det samme. Med mindre du driver å skriver til matchene dine "Nei har ikke tid denne helga, men kanskje neste tihi" ad inifitum uten å ha noen spesielt stor interesse for å noen gang møte denne fyren.

Jeg hadde en på kok eller lunk som er dine ord i minst halv annet år jeg.

møtte han en gang. Var koselig å skravle med han men jeg visste at det aldri ble noe mer, fra min side. Plutselig bare sluttet han å skrive til meg. Så da var det jo hans feil… han sa ikke engang hade til meg. Jeg vet at han hadde et håp om et vi. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26 skrev (4 timer siden):

Det er ikke sånn man gjør det i 2024, det vanligste er å ghoste når man har mistet interessen. Dette gjør alle, og det går begge veier. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Og da sirkler du på et vis tilbake til trådens tema, der det kan virke som en del av dere er "fanget" i et relativt usunt og usympatisk mønster, som jeg tror noen forsøker å påpeke og kanskje til og med ta et oppgjør med. 

Og nei, "alle" gjør det ikke sånn. Mange finner hverandre på andre arenaer, behandler hverandre bra og klarer å videreutvikle eller avslutte relasjoner på det vi ellers anser som normale måter. Så er det noen som ikke gjør det, og en kan bare spekulere i hva det gjør med dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
herzeleid skrev (51 minutter siden):

Og da sirkler du på et vis tilbake til trådens tema, der det kan virke som en del av dere er "fanget" i et relativt usunt og usympatisk mønster, som jeg tror noen forsøker å påpeke og kanskje til og med ta et oppgjør med. 

Og nei, "alle" gjør det ikke sånn. Mange finner hverandre på andre arenaer, behandler hverandre bra og klarer å videreutvikle eller avslutte relasjoner på det vi ellers anser som normale måter. Så er det noen som ikke gjør det, og en kan bare spekulere i hva det gjør med dem. 

Da er alle fanget da i 2024. Dette er helt normal kultur blant dating apper. Det er ikke alle som vil si direkte til personer at de ikke er aktuell. Det kan være sårende for andre og da er det bedre å bare bli stille. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26 skrev (15 minutter siden):

Da er alle fanget da i 2024. Dette er helt normal kultur blant dating apper. Det er ikke alle som vil si direkte til personer at de ikke er aktuell. Det kan være sårende for andre og da er det bedre å bare bli stille. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Som sagt, "alle" er ikke sånn, og de aller fleste er tross alt ikke på slike plattformer. Samtidig illustrerer du kanskje poenget; De som sitter fast i det som fra utsiden fremstår som usunn og usympatiske handlingsmønstre og arenaer tror "alle" gjør det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26 skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en på kok eller lunk som er dine ord i minst halv annet år jeg.

møtte han en gang. Var koselig å skravle med han men jeg visste at det aldri ble noe mer, fra min side. Plutselig bare sluttet han å skrive til meg. Så da var det jo hans feil… han sa ikke engang hade til meg. Jeg vet at han hadde et håp om et vi. 

Du beskriver jo problemet her. Ikke rart at han sluttet å skrive til deg, hvorfor kaste bort tiden?

Dette er en ganske vanlig opplevelse menn har på disse appene, vet du hvor slitsomt det er å matche med en kvinne som er helt uengasjert? Det er for det meste en enveis samtale, med av og til noen korte kommentarer i retur. Ingen spørsmål, ingen forsøk på å bli kjent med deg, forundrer meg ikke om de korte svarene er klipp og lim som gjenbrukes. Og omtrent et svar i døgnet, om du er heldig.
Nei, hvis ikke kvinnen viser tegn på å ville bli kjent med meg så slutter jeg å skrive, og det blir som regel med det siden det kun er jeg som holder samtalen gående.
Høres ut som det var tilfellet her også, han sluttet å skrive, du ventet på han skulle skrive, tok ikke kontakt selv.

Jeg er veldig lite aktiv på disse appene om dagen, men da jeg var aktiv så opplevde jeg kun 1 gang at en match var ærlig og sa at hun var i kontakt med flere og beklaget at jeg ikke nådde opp(jeg parafraserer, hun sa det på en hyggelig måte).
Jeg takket for ærligheten og ønsket henne lykke til videre, ironisk nok fikk jeg aldri svar :lol:

Endret av Uderzo
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 4c99b...a67

Tinder (og for øvrig andre apper) er svært kynisk lagd i den fortstand at de i praksis får deg til å punge ut penger månedlig for å i det hele tatt ha sjansen for å møte noen.

 

Man kan nesten sammenligne det med å gamble. Man vet at man stort sett taper, men hva hvis man vinner neste gang? Kanskje neste match blir den rette osv osv.

 

Værst av alt er at det kan jo skje, men da skal du enten være svært attraktiv, svært heldig, eller ha brukt utallelig mye tid og penger på det.

 

Selv har jeg brukt datingapper siden 2021, og hatt 3 dates fordelt på to damer. Ingen av dem var dog den rette, så jeg bruker fortsatt tinder. Men begynner å bli rimelig lei nå.

Tror nok ute blandt folk er den beste måten å møte noen på. Disse appene har jeg ikke noe tro på.

Anonymous poster hash: 4c99b...a67

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...