Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

leticia skrev (2 minutter siden):

Ok, oppfattet. Men når man melder seg på en tjeneste som Tinder må man nesten forvente at folk er der av vidt forskjellige grunner. Og det inkluderer også å booste sin egen selvtillit mot at andres selvtillit dessverre kan bli dårligere. Har man dårlig selvtillit i utgangspunktet så er det ikke stedet å være (hvis man er mann).  Nesten så man er inne i kjernen for hvorfor tråden opprinnelig ble opprettet. At trådstarter mener Tinder er skadelig for menn. 

Skjønner ikke hvorfor jeg skal på noen som helst måte skal akseptere slik oppførsel. De kan alle kysse meg i ræva. Det er rett og slett ikke vanlig medmenneskelig oppførsel.

Det har heller ingenting med kjønn å gjøre. Anti-sosiale emosjonsparasitter finnes i mange former.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor jeg skal på noen som helst måte skal akseptere slik oppførsel. De kan alle kysse meg i ræva. Det er rett og slett ikke vanlig medmenneskelig oppførsel.

Det har heller ingenting med kjønn å gjøre. Anti-sosiale emosjonsparasitter finnes i mange former.

Nei, det er vel ingen som har sagt at man skal godta slik oppførsel. På samme måte som man ikke skal godta å få tilsendt dickpics, og forespørsler om sex etter et par meldinger hvis man har skrevet at man ikke er interessert i dette. Men det eneste man kan gjøre i alle disse tilfellene er å "move on", komme seg unna de personene det gjelder. 

Men jo, mekanismene på Tinder angående god selvtillit / dårlig selvtillit har noe med kjønn å gjøre. Ettersom kvinner overøses av likes, mens menn sliter med å få dem. Ellers enig i din siste setning. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Altså, om noen er vinglete, så kan jo det godt være fordi de er usikre. Man velger selv om man vil gå videre eller ikke, og det er jo ellers lov til å f.eks. prøve å holde på noen som en (potensiell) venn over en kjæreste.

Til syvende og sist blir det jo bare en vurdering om den personen man er i den situasjonen med er så bra at det er verdt det, eller ikke.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (17 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor jeg skal på noen som helst måte skal akseptere slik oppførsel. De kan alle kysse meg i ræva. Det er rett og slett ikke vanlig medmenneskelig oppførsel.

Det har heller ingenting med kjønn å gjøre. Anti-sosiale emosjonsparasitter finnes i mange former.

Det han prøver å si er at når man registrerer seg på en overfladisk app som Tinder,
så må man forvente at noen av folka der er like overfladiske og selviske. C'est la vie
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
Colin. skrev (11 timer siden):

Er nok å ta en tur innom KG, så ser man ståa. 😉

Er ikke sjokkert over at du bruker internettforumer som fasit/kilder på dine antagelser, regner med du lærer mye fra 4chan og slikt også. Den virkelige verdenen er helt annerledes enn internettverdenen... Er ikke du kristen, gå heller i kirken og dra på leirer og sånne ting.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
leticia skrev (10 timer siden):

Nei, det er vel ingen som har sagt at man skal godta slik oppførsel. På samme måte som man ikke skal godta å få tilsendt dickpics, og forespørsler om sex etter et par meldinger hvis man har skrevet at man ikke er interessert i dette. Men det eneste man kan gjøre i alle disse tilfellene er å "move on", komme seg unna de personene det gjelder. 

 

Det er selvsagt klart at man ikke kan gjøre så mye med det. Benytter bare min blodsrett til å syte på internett.

Sitat

Men jo, mekanismene på Tinder angående god selvtillit / dårlig selvtillit har noe med kjønn å gjøre. Ettersom kvinner overøses av likes, mens menn sliter med å få dem. Ellers enig i din siste setning. 

I utgangspunktet ja. Men de som gjerne driver på med overnevnte "lek" har allerede en høy nok markedsverdi til at folk gidder å bøye seg bakover. Det finnes mange pene fuckboys på Tinder også.

knopflerbruce skrev (10 timer siden):

Altså, om noen er vinglete, så kan jo det godt være fordi de er usikre. Man velger selv om man vil gå videre eller ikke, og det er jo ellers lov til å f.eks. prøve å holde på noen som en (potensiell) venn over en kjæreste.

Til syvende og sist blir det jo bare en vurdering om den personen man er i den situasjonen med er så bra at det er verdt det, eller ikke.

Synes du det er et godt utgangspunkt for et vennskap at du i stillhet nedgraderer noen og gir dem smuler av oppmerksomhet for å få dem til spørre etter mer? Det kan godt være de er usikre, men da er det for å ha deg som en backup-plan til sin egen selvrealisering, ikke fordi de verdsetter deg som et menneske.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest 92050...8fa said:

Er ikke sjokkert over at du bruker internettforumer som fasit/kilder på dine antagelser

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Jeg går mest utifra statistikken til å danne meg et bilde av hva som foregår. Brukere på KG kan fortelle mye om mentaliteten som ligger til grunn for at dette samfunnet sliter med å ha nok faste forhold og lave fødselstall. Facebook-grupper er også gode til å få innsikt i hvordan andre tenker om situasjonen. Selv har jeg erfart forskjellen på hvordan jeg har blitt møtt, her har jeg møtt mye nedlatende holdning ovenfor meg, mens i utlandet ble jeg møtt med respekt i forskjellige land. I utlandet er kulturen annerledes, og man tar seg av hverandre. Dette kan du også lese om på facebook-grupper om du har interesse av det. Jeg ønsker et forhold med et individ som har en varm personlighet og ei som ønsker egen familie, gjerne en stor familie. 🤠

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (12 timer siden):

Altså, om noen er vinglete, så kan jo det godt være fordi de er usikre. Man velger selv om man vil gå videre eller ikke, og det er jo ellers lov til å f.eks. prøve å holde på noen som en (potensiell) venn over en kjæreste.

Til syvende og sist blir det jo bare en vurdering om den personen man er i den situasjonen med er så bra at det er verdt det, eller ikke.

Man har ofte også samtalen gående på Tinder med flere samtidig, (før det blir seriøst på noen måte) og da vil det være noen som virker mer interessante enn andre å fortsette samtalen med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (29 minutter siden):

Brukere på KG kan fortelle mye om mentaliteten som ligger til grunn for at dette samfunnet sliter med å ha nok faste forhold og lave fødselstall.

Hele verden opplever nedgang i fødselstall. Så å skylde på "dette samfunnet" blir en sterk forenkling og viser at man ikke har nok kunnskaper om forskjellige variabler og statistisk analyse, men kun tilpasser historien og tallene etter egne meninger. 

 

Colin. skrev (41 minutter siden):

har jeg møtt mye nedlatende holdning ovenfor meg, mens i utlandet ble jeg møtt med respekt i forskjellige land. I utlandet er kulturen annerledes, og man tar seg av hverandre.

Nordmenn er generelt "kalde" folk hvis man sammenligner med det store utland. Man skal ikke lenger enn til Danmark / Tyskland for å se tydelige forskjeller i kulturen.

I andre land, der hvor du sier at kulturen er annerledes og folk tar seg av hverandre. Det må man nesten, man har ikke det samme sikkerhetsnettet. Uføretrygden kunne du sett langt etter hvis du hadde vokst opp i et av disse land du synes er mye bedre enn Norge. Nå sier ikke jeg at Norge er perfekt, så langt derifra, men vi velger å ta vare på hverandre via velferdssystemet i stedet for innad i den enkelte familie. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (20 minutter siden):

Man har ofte også samtalen gående på Tinder med flere samtidig, (før det blir seriøst på noen måte) og da vil det være noen som virker mer interessante enn andre å fortsette samtalen med. 

Haler du ut resten av matchene dine som andre, tredje, fjerde, femte og sjette prioritet da? Det er det jeg snakker om.

Trodde det var grunnleggende anstendighet at man da skulle være konsekvent på hvem man vil fortsette med eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
Gavekort skrev (10 minutter siden):

Haler du ut resten av matchene dine som andre, tredje, fjerde, femte og sjette prioritet da? Det er det jeg snakker om.

Trodde det var grunnleggende anstendighet at man da skulle være konsekvent på hvem man vil fortsette med eller ikke.

Det gjør jeg glatt, så det er ganske normalt og det gjør alle andre jeg kjenner også. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26 skrev (Akkurat nå):

Det gjør jeg glatt, så det er ganske normalt og det gjør alle andre jeg kjenner også. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Jeg vet dere gjør, og uten at jeg skal ty til slengbemerkninger i tråden så har jeg allerede skrevet en hilsen til de her

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Jeg vet dere gjør, og uten at jeg skal ty til slengbemerkninger i tråden så har jeg allerede skrevet en hilsen til de her

Men er du klar over hvor mange menn det finnes i havet? For oss kvinner er kun den beste bra nok og det er det få av. Det finnes alltid noe feil med de etter en stund, i samtalen. Jeg har nå to på førsteplass. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
26 minutes ago, leticia said:

Hele verden opplever nedgang i fødselstall. Så å skylde på "dette samfunnet" blir en sterk forenkling og viser at man ikke har nok kunnskaper om forskjellige variabler og statistisk analyse, men kun tilpasser historien og tallene etter egne meninger. 

Du har alltid et svar som skal beskytte de idiotiske valgene som tas.

26 minutes ago, leticia said:

Uføretrygden kunne du sett langt etter hvis du hadde vokst opp i et av disse land du synes er mye bedre enn Norge. men vi velger å ta vare på hverandre via velferdssystemet i stedet for innad i den enkelte familie. 

Uføretrygden ja, den som jeg som mann har mottatt som minste uføretrygd selv om jeg skulle hatt ung ufør-tillegget for år og dag siden. Den uføretrygden som jeg først ikke fikk innvilget annet enn halvt uføretrygd, fordi feministene i systemet fikk et kick ut av å behandle meg som dritt selv om jeg nesten omkom etter ha vært igjennom en omfattende operasjon. Den uføretrygden som ble oppgradert til 100% fordi en mann i systemet tok tak. Ja visst, så glad jeg er for denne uføretrygden! "Velferdssystemet" gir en lang marsj i hvordan jeg har det personlig og har alltid gjort det. 

Endret av Colin.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26 skrev (Akkurat nå):

Men er du klar over hvor mange menn det finnes i havet? For oss kvinner er kun den beste bra nok og det er det få av. Det finnes alltid noe feil med de etter en stund, i samtalen. Jeg har nå to på førsteplass. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Hvordan utelukker noe av dette å kunne gi et avslag som et normalt, fungerende og sympatisk menneske? Ikke latskap, siden du tydeligvis har kapasitet til å holde samtlige av dem gode og lunkne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
Colin. skrev (5 minutter siden):

Du har alltid et svar som skal beskytte de idiotiske valgene som tas.

Uføretrygden ja, den som jeg som mann har mottatt som minste uføretrygd selv om jeg skulle hatt ung ufør-tillegget for år og dag siden. Den uføretrygden som jeg først ikke fikk innvilget annet enn halvt uføretrygd, fordi feministene i systemet fikk et kick ut av å behandle meg som dritt selv om jeg nesten omkom etter ha vært igjennom en omfattende operasjon. Den uføretrygden som ble oppgradert til 100% fordi en mann i systemet tok tak. Ja visst, så glad jeg er for denne uføretrygden! "Velferdssystemet" gir en lang marsj i hvordan jeg har det personlig og har alltid gjort det. 

Men altså kjære deg, har du aldri noe positivt å komme med? Nå skal det sies at du gir jo en lang marsj i andre også, du skriver nedlatende og respektløst om nordmenn, null empati, drar alle under en kam+++. 

Sannheten er at du passer perfekt inn i samfunnet du kritiserer. Det at du drar feminister inn i dette er helt sykt og du burde tydeligvis fått psykiatrisk hjelp men ikke blitt oppdaget. Om du mener norge er kaldt og forjævlig, vel news flash, det er midt i blinken for deg. Ingen varme eller godhet eller empati å spore i det du skriver her inne. 

Det er bare sykt. Har ikke mer å tilføye men selvinnsikt vil du ikke ta skade av. Stor familie og utenlandsk dame kan man drømme om med de holdningene der.. Jeg kjenner alkoholiserte menn som har klart å ro i land thaidamer, de har ikke vært helt gode men de har i det minste brydd seg om andre og ikke vært fordomsfulle generaliserende bitre grinebitere, selv om de drikker seg ihjel og egentlig ikke er noe bra mann eller far. 

I rest my case.. trist, tenåringer burde få internettforbud.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Men altså kjære deg

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Kjære deg hørte jeg flere ganger. En typisk feministisk herseteknikk for å sette seg over andres perspektiv.

48 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

har du aldri noe positivt å komme med?

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Positivt må være familie og de vennene jeg har fått igjennom å bli kjent med utenlandske mennesker.

51 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Det at du drar feminister inn i dette er helt sykt og du burde tydeligvis fått psykiatrisk hjelp men ikke blitt oppdaget. Om du mener norge er kaldt og forjævlig, vel news flash, det er midt i blinken for deg. Ingen varme eller godhet eller empati å spore i det du skriver her inne.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Var i systemet i lang tid, tid nok til å oppfatte alle de små herseteknikkene som feminister elsker. Men jeg får ikke tilgang til en samtale med noen eksperter på mental helse, da jeg er mann. Sånn er det feministiske systemet.

53 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Det er bare sykt. Har ikke mer å tilføye men selvinnsikt vil du ikke ta skade av. Stor familie og utenlandsk dame kan man drømme om med de holdningene der.. Jeg kjenner alkoholiserte menn som har klart å ro i land thaidamer, de har ikke vært helt gode men de har i det minste brydd seg om andre og ikke vært fordomsfulle generaliserende bitre grinebitere, selv om de drikker seg ihjel og egentlig ikke er noe bra mann eller far. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Selvinnsikt har jeg mer enn nok av. Har fått høre hvor snill og koselig jeg er av utenlandske. Jeg er ikke bekymret over at personligheten min skal stå i veien for et eventuelt forhold. Alkoholiker har jeg aldri vært, så det trenger du ikke bekymre deg for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 20486...e26
Gavekort skrev (1 time siden):

Hvordan utelukker noe av dette å kunne gi et avslag som et normalt, fungerende og sympatisk menneske? Ikke latskap, siden du tydeligvis har kapasitet til å holde samtlige av dem gode og lunkne.

Det er ikke sånn man gjør det i 2024, det vanligste er å ghoste når man har mistet interessen. Dette gjør alle, og det går begge veier. 

Anonymous poster hash: 20486...e26

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (5 timer siden):

Det er selvsagt klart at man ikke kan gjøre så mye med det. Benytter bare min blodsrett til å syte på internett.

I utgangspunktet ja. Men de som gjerne driver på med overnevnte "lek" har allerede en høy nok markedsverdi til at folk gidder å bøye seg bakover. Det finnes mange pene fuckboys på Tinder også.

Synes du det er et godt utgangspunkt for et vennskap at du i stillhet nedgraderer noen og gir dem smuler av oppmerksomhet for å få dem til spørre etter mer? Det kan godt være de er usikre, men da er det for å ha deg som en backup-plan til sin egen selvrealisering, ikke fordi de verdsetter deg som et menneske.

Det er ikke sånn at alle man prater med er den sorten hvor du har lyst å prate med dem HELE TIDEN.

Det er jo litt av en offermentalitet du viser her. "Nedgradert" my ass...

De fleste du omgås gir du jo nettopp "smuler av oppmerksomhet". Hvorfor i huleste skulle defaulten være noe annet ellers i livet? Tvert imot er det jo mer vanlig at man bruker litt tid på å sjekke telefonen og svare folk, og at man ikke nødvendigvis snakkes hver dag.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
16 hours ago, leticia said:

Er da kvinner også som sutrer om at ingen menn vil ha dem.

Og dem må man regne med at det blir mange av fremover, siden 80 % av kvinnene vil ha de samme 15-20% av mennene. Og hvis disse 80% av kvinnene ikke får den de vil ha blant disse 15-20% av mennene, så er "alle menn drittsekker" (fordi mennene de velger kan velge og vrake, og går fra dame til dame).

Men dette gjelder jo bare kvinner i vesten ,da.

Jeg så forresten en artig kommentar et sted. "Dersom det hadde vært kvinner fra Asia og Latin-Amerika som kom i store mengder som 'flyktninger' istedet for slik menn fra Afrika og Midt-Østen gjør idag, hadde kvinnene i vesten umiddelbart gjort opprør". 😄

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...