Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Gjest 80b16...e1b skrev (6 minutter siden):

Ikke misforstå meg, jeg vil at hun skal komme ut i jobb når hun får mulighet etter å ha lært språket. Vi vil sammarbeide som en familie.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Flott :) Du er tydeligvis ikke i målgruppen for min kritikk 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke se noe sted at jeg har skrevet at "alle" er slik. Tvert om har jeg spesifisert flere ganger at vi snakker om mindretallet. Likevel, disse kvinnene det handler om trenger beskyttelse som vi som samfunn ikke i tilstrekkelig grad har klart å gi. 

Ellers enig i at media skriver om ting som gir klikk. Men de skriver ikke ting bare på tull heller. Vi som samfunn må bli flinkere til å beskytte de kvinnene som er mest sårbare i disse relasjonene.

Ellers så ønsker jeg deg lykke til med ditt ekteskap. Du høres ut som en fin fyr :) 

 

Jeg er helt enig i at det burde være noe støtteapparat for de tilfellene som jeg leste om der. Det er ikke bra når det blir vold man ikke kan komme ut av.

Takk for det, i lige måde :)

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b skrev (4 timer siden):

Så det skal ses ned på fordi noen har slitet?. Det å se ned på folk som sliter av ulike grunner og være stygge mot de, kalle de for allt mulig er ikke en bra ting.  De som finner kjærlighet i andre land må bruke mye mer krefter, innsats og bygge mye mer stabile forhold enn de som bor nærme.  Burde kanskje heller være motsatt, at det ble sett som den lette og slacke måten å finne noen her.  Er enkelt bare å sette seg i bilen 10 minutter å dra innom, vanskeligere å være på andre siden av jorden og investere mye tid og penger på reise, fylle ut en masse papirer og søknader.

Bra du kan bruke ordet vanlige nå. Men det er langt fra alle og jeg vet antallet øker som finner seg andre i en global verden. Regner med at du vet hvordan internett fungerer så da blir internasjonale forhold vanligere og vanligere. Det var det som førte meg til min partner, ikke at jeg selektivt tenkte å lete der.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Kan du norsk? Jeg har ikke sagt noe om å "se ned på de som sliter". Jeg kommenterer at man taler med to tunger i disse diskusjonene, altså at man later som at norske kvinner er så "maskuline" etc, og samtidig snakker så varmt om de asiatiske damene når utgangspunktet er at man EGENTLIG har en preferanse for norske kvinner, men blir avvist av dem og at det å dra til det såkalte "utlandet" helt bevisst er en Plan B. Altså at grunnlaget for å prate skit om norske kvinner bare er en slags forsvarsmekanisme for å rettferdiggjøre det å ha blitt avvist et utall ganger.

Det jeg savner er egentlig bare ærlighet og reelt edle hensikter. Også rundt det med hvordan man ser på kjønnsroller i hjemmet (les: om man vil ha noen som er underdanig/avhengig av en selv).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Kan du norsk? Jeg har ikke sagt noe om å "se ned på de som sliter". Jeg kommenterer at man taler med to tunger i disse diskusjonene, altså at man later som at norske kvinner er så "maskuline" etc, og samtidig snakker så varmt om de asiatiske damene når utgangspunktet er at man EGENTLIG har en preferanse for norske kvinner, men blir avvist av dem og at det å dra til det såkalte "utlandet" helt bevisst er en Plan B. Altså at grunnlaget for å prate skit om norske kvinner bare er en slags forsvarsmekanisme for å rettferdiggjøre det å ha blitt avvist et utall ganger.

Det jeg savner er egentlig bare ærlighet og reelt edle hensikter. Også rundt det med hvordan man ser på kjønnsroller i hjemmet (les: om man vil ha noen som er underdanig/avhengig av en selv).

Ikke noe problem med å ha backup planer om du spør meg. Tvert imot så er det dumt å ikke ha det.
Å ikke være beredt. Men jeg antar det ikke er det i seg selv du prater om

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Kan du norsk? Jeg har ikke sagt noe om å "se ned på de som sliter". Jeg kommenterer at man taler med to tunger i disse diskusjonene, altså at man later som at norske kvinner er så "maskuline" etc, og samtidig snakker så varmt om de asiatiske damene når utgangspunktet er at man EGENTLIG har en preferanse for norske kvinner, men blir avvist av dem og at det å dra til det såkalte "utlandet" helt bevisst er en Plan B. Altså at grunnlaget for å prate skit om norske kvinner bare er en slags forsvarsmekanisme for å rettferdiggjøre det å ha blitt avvist et utall ganger.

Det jeg savner er egentlig bare ærlighet og reelt edle hensikter. Også rundt det med hvordan man ser på kjønnsroller i hjemmet (les: om man vil ha 

Endret av Shaolyzm
Lenke til kommentar

Verste typen folk på Tinder må være de som sløser bort tiden din. Jeg har stor respekt for de som våger å gi deg et avslag, selv om det skulle være ensidige følelser. Men de som lar deg streve mer og mer med oppmerksomheten frem til din egen selvrespekt setter en stopper, er emosjonelle parasitter. Skulle ønske det var et skjellsord for slike folk. Fuckboys og luremus passer ikke.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@Sjørøver Det er vel mer som The Mind Flyer (Hjernesugeren) fra Stranger Things, emosjons-vampyr, eller skrekk-klovnen IT, bare at i stedet for å leve på folks frykt så livnærer de seg på å andres varme følelser og håp, til man går helt tom.

 

Enig i at det bør finnes et eget skjellsord for sånne.

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ghosting er på en måte bedre. Det er ganske shitty oppførsel det også, men det er i hvert fall en kort prosess som ikke sløser på langt nær like mye tid.

Jeg mistenker at litt av motivasjonen bak slik oppførsel handler om konfliktskyhet og en slags backup plan, enten begge deler eller en av dem.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 hours ago, Guest 92050...8fa said:

Kan tro det du vil, har ikke tenkt å virkelighetsorientere deg heller.. 😛 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Er nok å ta en tur innom KG, så ser man ståa. 😉

23 hours ago, Guest 92050...8fa said:

Neida, men da kaller man også en spade for en spade. Ungjenter er ikke sammen med en gamlis fordi han er bedre enn alle andre. Det er fordi han har penger eller goder de vil ha. Akkurat som at han er med ungjenta fordi han bryr seg om kropp og utseende. 

Virker ikke sånn, stadig flere menn og unge menn stemmer FRP og høyre, de vil skrenke inn hva angår abort, de mener kvinner må jobbe mindre og føde flere barn. Hvem skal jobbe i helsevsenet og barneomsorgen om det blir tilfelle, da? 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Hvem sier at man må være bedre enn alle andre? Alle som er sammen med noen, er det fordi de får noe de selv lengter etter.

22 hours ago, leticia said:

Morsomt at man er så religiøs at man siterer bibelvers og samtidig kaller andre for trangsynte.  Jeg bestemmer ingenting om hva som blir ødelagt. Men jeg har nok innsikt til å se at et "forhold" med 40 års aldersforskjell ikke er sunt mentalt for 20 - åringen.  

Hvis menn deler sine erfaringer og problemer, så er det syting. Er det kvinner som gjør det, så er det et problem i samfunnsstrukturen og en helt legitim frustrasjon.

Det er heller ikke sunt mentalt for 20-åringer som aldri får innpass.

22 hours ago, leticia said:

 eller er så fattige at når det kommer en gamling med feit lommebok så kan sikkert denne lommeboka fremstå ganske så fristende.

Om den er fristende, så er det allikevel deres valg å prioritere om de ønsker å gjøre det. I en ideell verden hadde alle hatt like utgangspunkt, men sånn er det dessverre ikke.

21 hours ago, knopflerbruce said:

Food for thought: det er vel bortimot ingen av disse som "elsker asiatiske damer fordi de norske er så fæle og lite feminine" som ikke har blitt avvist et utall ganger av etnisk norske damer først, er det?

Det vanlige er vel at menn som er til dels godt voksne er dem som reiser dit og "ordner seg", ikke at man helt fra man var 15 år visste at det var noen fra Thailand eller Filippinene man syns så best ut/passer best?

Og det er kanskje litt der det kommer noe stigma - når det så åpenbart er en Plan B, og man later som noe annet.

Som om livet var rett frem for alle og at planer ikke kan forandres igjennom livet. At noe blir en Plan B, betyr ikke nødvendigvis at den planen er dårligere. Det vurderer man jo fortløpende etter hvordan livet utspiller seg. Man tar informasjonen man innhenter ifra miljøet rundt seg og tar en vurdering av veien videre.

19 hours ago, Guest 80b16...e1b said:

Så det skal ses ned på fordi noen har slitet?. Det å se ned på folk som sliter av ulike grunner og være stygge mot de, kalle de for allt mulig er ikke en bra ting.  De som finner kjærlighet i andre land må bruke mye mer krefter, innsats og bygge mye mer stabile forhold enn de som bor nærme.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Helt riktig, og jeg tenker også at de som har slitet tidligere, ikke vil ta et flott forhold for gitt når det først dukker opp og faktisk behandle den utkårede på den aller beste måte.

17 hours ago, leticia said:

Jeg kan ikke se noe sted at jeg har skrevet at "alle" er slik. Tvert om har jeg spesifisert flere ganger at vi snakker om mindretallet. Likevel, disse kvinnene det handler om trenger beskyttelse som vi som samfunn ikke i tilstrekkelig grad har klart å gi. 

Hvilken beskyttelse kan vi som samfunn gi unge menn som ikke får innpass eller kjærlighet? Hva kan vi gjøre for dem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Gavekort @Simen1 Nå har jeg vært over ett tiår i forhold med samme person. Måtte faktisk kjenne etter og tenke tilbake for å huske hvordan sånn oppførsel faktisk var og føles. Personlig synes jeg den desidert verste typen er de som både skal ha oppmerksomhet, sløser med tiden din og egentlig er interessert i noen andre. Da går det både en masse tid og energi.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (7 timer siden):

Ghosting er på en måte bedre. Det er ganske shitty oppførsel det også, men det er i hvert fall en kort prosess som ikke sløser på langt nær like mye tid.

Jeg mistenker at litt av motivasjonen bak slik oppførsel handler om konfliktskyhet og en slags backup plan, enten begge deler eller en av dem.

Eller så kan det også handle om at man selv er så slitsom og desperat og tilsynelatende ustabil, at den andre personen til slutt bare ser seg nødt til å blokkere deg. Ikke alle som har nok selvinnsikt til å forstå dette dessverre. Stalkere er litt sånn der "turn - off". 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 minutter siden):

Eller så kan det også handle om at man selv er så slitsom og desperat og tilsynelatende ustabil, at den andre personen til slutt bare ser seg nødt til å blokkere deg. Ikke alle som har nok selvinnsikt til å forstå dette dessverre. Stalkere er litt sånn der "turn - off".

Men nå snakket jeg ikke om ghosting. Synes også det er drøyt å kalle folk "slitsomme og desperate folk" for stalkere.

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (4 timer siden):

Hvis menn deler sine erfaringer og problemer, så er det syting. Er det kvinner som gjør det, så er det et problem i samfunnsstrukturen og en helt legitim frustrasjon.

Neida, mange menn som deler sine erfaringer og problemer uten å fremstå sytete. Er da kvinner også som sutrer om at ingen menn vil ha dem. Men man bør tenke på at man ikke kan endre andre folk, kun seg selv. Og ja, det er problemer i samfunnsstrukturen både for kvinner og menn. Men folk er forskjellige, og jeg tror aldri vi vil oppnå en "perfekt" verden, ettersom folk har så forskjellige ønsker for hva en perfekt verden vil si. 

 

Colin. skrev (4 timer siden):

Hvilken beskyttelse kan vi som samfunn gi unge menn som ikke får innpass eller kjærlighet? Hva kan vi gjøre for dem? 

Vi kan gi dem bedre verktøyer til å takle livet. Det er ingen dans på roser for de aller fleste av oss. Vi kan gjøre forbedringer innen skoleverket og helsetjenesten bl.a.. Kjærlighet eller "innpass" som du sier, er ikke noe man kan kreve. Damer er ikke eiendeler som menn har "krav" på. Ei heller kan det forventes at kvinner føder flere barn enn vi selv ønsker, eller at vi skal være i forhold vi ikke ønsker å være i. Singellivet er nok mer fristende for ganske mange kvinner. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (18 minutter siden):

Ikke? Du nevnte da ghosting i det innlegget jeg svarte på... (" Ghosting er på en måte bedre"...). Men kanskje jeg misforstod noe? 

Jeg nevnte ghosting i den kontekst at det var bedre enn hva jeg snakket om, som var å holde deg god og lunken og gi deg smuler av oppmerksomhet så lenge du har litt av stoltheten igjen.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (3 minutter siden):

Jeg nevnte ghosting i den kontekst at det var bedre enn hva jeg snakket om, som var å holde deg god og lunken og drip feede deg oppmerksomhet så lenge du har stolthet igjen.

Ok, oppfattet. Men når man melder seg på en tjeneste som Tinder må man nesten forvente at folk er der av vidt forskjellige grunner. Og det inkluderer også å booste sin egen selvtillit mot at andres selvtillit dessverre kan bli dårligere. Har man dårlig selvtillit i utgangspunktet så er det ikke stedet å være (hvis man er mann).  Nesten så man er inne i kjernen for hvorfor tråden opprinnelig ble opprettet. At trådstarter mener Tinder er skadelig for menn. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...