Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Gjest 92050...8fa skrev (27 minutter siden):

Er da bare i hollywood og kjendisverdenen og finansverdenen at det er gamle mannfolk med veldig unge jenter. 

Som er mer eller mindre hva jeg skrev.

 

Gjest 92050...8fa skrev (28 minutter siden):

Nå lever vi i Norge, da. Damene her kan få en bra inntekt uten menn og alt de trenger uten menn, så vi MÅ ikke gå etter eldre menn.

Men det hindrer ikke en liten andel i å gjøre akkurat det, og det skjer også i nordiske land. 

 

Gjest 92050...8fa skrev (29 minutter siden):

Det er jo en grunn til at mennene her i Norge ikke vil ha likestilling.. ;) 

De aller fleste menn i Norge vil ha likestilling, det er veldig få som vil ha en partner som ikke gjør en dritt, som ikke betaler for seg selv og bare driver dank, nei faen heller i Norge så vil de fleste at partneren skal ha en jobb, mann som kvinne. Jeg skjønner ikke hva slags liv du lever der mennene i din omkrets vil ha det på den måten. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 92050...8fa
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Som er mer eller mindre hva jeg skrev.

 

Men det hindrer ikke en liten andel i å gjøre akkurat det, og det skjer også i nordiske land. 

 

De aller fleste menn i Norge vil ha likestilling, det er veldig få som vil ha en partner som ikke gjør en dritt, som ikke betaler for seg selv og bare driver dank, nei faen heller i Norge så vil de fleste at partneren skal ha en jobb, mann som kvinne. Jeg skjønner ikke hva slags liv du lever der mennene i din omkrets vil ha det på den måten. 

 

Neida, men da kaller man også en spade for en spade. Ungjenter er ikke sammen med en gamlis fordi han er bedre enn alle andre. Det er fordi han har penger eller goder de vil ha. Akkurat som at han er med ungjenta fordi han bryr seg om kropp og utseende. 

Virker ikke sånn, stadig flere menn og unge menn stemmer FRP og høyre, de vil skrenke inn hva angår abort, de mener kvinner må jobbe mindre og føde flere barn. Hvem skal jobbe i helsevsenet og barneomsorgen om det blir tilfelle, da? 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa skrev (56 minutter siden):

Ungjenter er ikke sammen med en gamlis fordi han er bedre enn alle andre. Det er fordi han har penger eller goder de vil ha. Akkurat som at han er med ungjenta fordi han bryr seg om kropp og utseende. 

Akkurat, narsissister, de fortjener hverandre.

 

Gjest 92050...8fa skrev (46 minutter siden):

Virker ikke sånn, stadig flere menn og unge menn stemmer FRP og høyre, de vil skrenke inn hva angår abort, de mener kvinner må jobbe mindre og føde flere barn.

I USA stemmer både svarte og kvinner på trump, det åpenbare er at vi må få gjort noe med desinformasjonen på SOME, men det er klart en blir ikke akkurat vennlig innstilt til feminisme generelt når vi faktisk har en skole her i Norge som i 2024 er sexistisk, det kan sies å være en liten ting historisk sett, men det hjelper ikke på, det er ikke likestilling. Og man slipper ikke unna det faktum at både kvinner og menn stemmer frp og høyre, ja de er faktisk ledet av kvinner, og jeg ser egentlig ikke helt problemet med at noen stemmer høyre heller, det er ett fritt land.  

Gjest 92050...8fa skrev (47 minutter siden):

Hvem skal jobbe i helsevsenet og barneomsorgen om det blir tilfelle, da? 

I USA vil de konservative at kvinner skal være hjemme, samtidig vil de ikke ha inn innvandrere, men når de hadde muligheten til å stenge innvandringen gjorde de ingenting med innvandringen, de kan jobbe for politikk der kvinner ikke jobber, religiøst bullshit som antiabort osv som gir dem en den store religiøse stemmen, noe som gir mangel på arbeidskraft, som fører til innvandring, som gir dem noe de kan syte å klage over, og noen å gi skylda for alt som går galt, samtidig som de trenger dem, det er en aldri så liten politisk evig bevegelse maskin virker det som 🙄

Uansett, vi er ikke USA helt ennå, så du får bruke stemmen din og ikke høre på trollfabrikkene på SOME, det er en ganske liten minoritet her til lands som faktisk vil ha det sånn, de aller fleste vet bedre tror jeg, men det er også liten tvil om at gutter og menn har blitt sviktet de siste 20 årene og det blir selvfølgelig utnyttet.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 timer siden):

Det er bare du som innbiller deg at de er sykepleiere. Få opp øynene litt og ikke være så trangsynt kanskje? Hvem er du til å bestemme hva som blir ødelagt, det er ikke ditt liv, voksne folk har lov til å ta egne valg uten å bli møtt på måten du åpenbart tenker om andres forhold.

Morsomt at man er så religiøs at man siterer bibelvers og samtidig kaller andre for trangsynte.  Jeg bestemmer ingenting om hva som blir ødelagt. Men jeg har nok innsikt til å se at et "forhold" med 40 års aldersforskjell ikke er sunt mentalt for 20 - åringen.  

 

Colin. skrev (9 timer siden):

Du syter over at andre voksne folk tar egne valg i livet, som du ikke kunne tatt. Forskjellen er at du ikke vil innrømme at det er noe sjalusi fra din side. Men som det åpenbart virker å være.

Nope - nei, jeg syter ikke over at voksne folk tar egne valg i livet. Hvorfor skal jeg være sjalu på unge kvinner som er såpass ressurssvake at de velger å være sammen med en som er 3 ganger eldre enn dem selv, når jeg selv er sterk og selvstendig og klarer meg fint uten en mann hvis jeg vil. Jeg har mann, men hvis han ikke  hadde tilført noe positivt til livet, f.eks hvis han hadde hatt et konservativt kvinnesyn , så hadde det vært helt uaktuelt å være sammen med han. 

 

Colin. skrev (9 timer siden):

Hvorfor skal du bestemme over andres liv? Kanskje du skulle finne en partner som vil gå på ferie med deg slik at du slipper å reise alene?

Jeg har aldri sagt at jeg skal bestemme over andres liv. Så hvorfor du gjentar det gang på gang er for meg en gåte. Jeg har en partner som reiser på ferier med meg. Men jeg reiser også på ferie alene ja. Jeg trives med begge deler, og er selvstendig nok til å reise alene som kvinne. Det skulle bare mangle. 

 

Colin. skrev (9 timer siden):

Dette forteller alt om ditt menneskesyn. Du setter mennesker oppimot økonomi.

Nei jeg setter ikke mennesker oppimot økonomi. Men jeg erkjenner at noen mennesker er opptatt av økonomisk status, eller er så fattige at når det kommer en gamling med feit lommebok så kan sikkert denne lommeboka fremstå ganske så fristende.

Gjest 92050...8fa skrev (5 timer siden):

Kan tro det du vil, har ikke tenkt å virkelighetsorientere deg heller.. 😛 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Det er nok uansett ikke noe poeng. 

Endret av leticia
endret ordlyd
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

De aller fleste menn i Norge vil ha likestilling, det er veldig få som vil ha en partner som ikke gjør en dritt, som ikke betaler for seg selv og bare driver dank, nei faen heller i Norge så vil de fleste at partneren skal ha en jobb, mann som kvinne.

Støtter deg på denne. Likevel så er det enda ikke reell likestilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Food for thought: det er vel bortimot ingen av disse som "elsker asiatiske damer fordi de norske er så fæle og lite feminine" som ikke har blitt avvist et utall ganger av etnisk norske damer først, er det?

Det vanlige er vel at menn som er til dels godt voksne er dem som reiser dit og "ordner seg", ikke at man helt fra man var 15 år visste at det var noen fra Thailand eller Filippinene man syns så best ut/passer best?

Og det er kanskje litt der det kommer noe stigma - når det så åpenbart er en Plan B, og man later som noe annet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så evt preferanse om hva man blir tilltrukket av spiller liten rolle?

Jeg mener, ikke alle liker kritthvite, blonde skandinaver. 🤔

Ikke at det spiller noen rolle for min del, men har selv en forkjærlighet for latin amerikanske og japanske. Kommer aldri til å reise ut for å møte noen, men kun for å påpeke at folk har forskjellige preferanser og.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (38 minutter siden):

Food for thought: det er vel bortimot ingen av disse som "elsker asiatiske damer fordi de norske er så fæle og lite feminine" som ikke har blitt avvist et utall ganger av etnisk norske damer først, er det?

Du kan jo prøve å google noe som helst som starter med asiatisk, på engelsk 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Food for thought: det er vel bortimot ingen av disse som "elsker asiatiske damer fordi de norske er så fæle og lite feminine" som ikke har blitt avvist et utall ganger av etnisk norske damer først, er det?

Det vanlige er vel at menn som er til dels godt voksne er dem som reiser dit og "ordner seg", ikke at man helt fra man var 15 år visste at det var noen fra Thailand eller Filippinene man syns så best ut/passer best?

Og det er kanskje litt der det kommer noe stigma - når det så åpenbart er en Plan B, og man later som noe annet.

Så det skal ses ned på fordi noen har slitet?. Det å se ned på folk som sliter av ulike grunner og være stygge mot de, kalle de for allt mulig er ikke en bra ting.  De som finner kjærlighet i andre land må bruke mye mer krefter, innsats og bygge mye mer stabile forhold enn de som bor nærme.  Burde kanskje heller være motsatt, at det ble sett som den lette og slacke måten å finne noen her.  Er enkelt bare å sette seg i bilen 10 minutter å dra innom, vanskeligere å være på andre siden av jorden og investere mye tid og penger på reise, fylle ut en masse papirer og søknader.

Bra du kan bruke ordet vanlige nå. Men det er langt fra alle og jeg vet antallet øker som finner seg andre i en global verden. Regner med at du vet hvordan internett fungerer så da blir internasjonale forhold vanligere og vanligere. Det var det som førte meg til min partner, ikke at jeg selektivt tenkte å lete der.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (2 timer siden):

Støtter deg på denne. Likevel så er det enda ikke reell likestilling. 

Nei det stemmer, vi har store mangler for menn nå og også endel for damer.  Det er ikke sånn at bare et kjønn ikke er likestillt.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b skrev (49 minutter siden):

Nei det stemmer, vi har store mangler for menn nå og også endel for damer.  Det er ikke sånn at bare et kjønn ikke er likestillt.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Spesielt for unge menn virker det som. Og også for damer som du sier. Jeg håper vi en dag kommer til at man blir behandlet som kun en person, ikke etter hva man har mellom beina...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 timer siden):

Så evt preferanse om hva man blir tilltrukket av spiller liten rolle?

Jeg mener, ikke alle liker kritthvite, blonde skandinaver. 🤔

Ikke at det spiller noen rolle for min del, men har selv en forkjærlighet for latin amerikanske og japanske. Kommer aldri til å reise ut for å møte noen, men kun for å påpeke at folk har forskjellige preferanser og.

Og langt fra alle skandinaver er kritthvite og blonde ;) Jeg er selv brunette og har ikke den lyseste huden heller. Selvsagt spiller hva man blir tiltrukket av en rolle, men det er ikke alltid at man ender opp med det som man har som utseendemessig preferanse ettersom personligheten er viktigst. 

Og det er ganske stor forskjell på, "foretrekker latinos og japanske fordi jeg syns de ser pene ut", og "foretrekker fattige fra Asia og Sør Amerika fordi jeg liker ikke at kvinner skal ha mulighet til økonomisk frihet, fordi da kan det hende hun drar fra meg".  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (27 minutter siden):

Og langt fra alle skandinaver er kritthvite og blonde ;) Jeg er selv brunette og har ikke den lyseste huden heller. Selvsagt spiller hva man blir tiltrukket av en rolle, men det er ikke alltid at man ender opp med det som man har som utseendemessig preferanse ettersom personligheten er viktigst. 

Og det er ganske stor forskjell på, "foretrekker latinos og japanske fordi jeg syns de ser pene ut", og "foretrekker fattige fra Asia og Sør Amerika fordi jeg liker ikke at kvinner skal ha mulighet til økonomisk frihet, fordi da kan det hende hun drar fra meg".  

Dette her er en stor fordom som jeg ser kommer opp hver gang en mann finner noen utenfra Europa og Nord Amerika. Veldig mange normale personer som finner andre i samme aldersspenn og blir forelsket. Dette er økende med internett og mer normalt å reise i dag som gjør dette normalt. Samtidig når en dame gjør det så er det bare snakk om at hun er offer. 

Håper vi en dag klarer å bli kvitt alle disse dumme fordommene basert på kjønn. Hvem som helst skal få lov til å finne noen de liker over hele jorden om de så vil det. 

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
leticia skrev (36 minutter siden):

Og langt fra alle skandinaver er kritthvite og blonde ;) Jeg er selv brunette og har ikke den lyseste huden heller. Selvsagt spiller hva man blir tiltrukket av en rolle, men det er ikke alltid at man ender opp med det som man har som utseendemessig preferanse ettersom personligheten er viktigst. 

Og det er ganske stor forskjell på, "foretrekker latinos og japanske fordi jeg syns de ser pene ut", og "foretrekker fattige fra Asia og Sør Amerika fordi jeg liker ikke at kvinner skal ha mulighet til økonomisk frihet, fordi da kan det hende hun drar fra meg".  

Nå er vel ikke japanske damer spesielt fattige, og latinske finner seg slettes ikke i hva som helst. Mye bra personlighet i begge de. Men point taken. 😆

 

Regner med du skjønner at kritthvit skandinav var ett stikk mot "fattige asiater og latina's". 

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b skrev (3 minutter siden):

Dette her er en stor fordom som jeg ser kommer opp hver gang en mann finner noen utenfra Europa og Nord Amerika. Veldig mange normale personer som finner andre i samme aldersspenn og blir forelsket. Dette er økende med internett og mer normalt å reise i dag som gjør dette normalt. Samtidig når en dame gjør det så er det bare snakk om at hun er offer. 

Håper vi en dag klarer å bli kvitt alle disse dumme fordommene basert på kjønn. Hvem som helst skal få lov til å finne noen de liker over hele jorden om de så vil det. 

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Tja, er det egentlig en fordom når det skjer i så stort omfang som det gjør? Tanken om at dette ikke er uvanlig må komme fra et sted. Kanskje fra statistikk og erfaringer fra kvinnene som kommer hit? 

 https://www.dagbladet.no/kultur/tvinges-til-a-bli-hos-voldelige-menn/71780008

Men jeg er enig med deg at mange finner personer i samme aldersspenn og blir forelsket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (14 minutter siden):

Nå er vel ikke japanske damer spesielt fattige, og latinske finner seg slettes ikke i hva som helst. Mye bra personlighet i begge de. Men point taken. 😆

 

Regner med du skjønner at kritthvit skandinav var ett stikk mot "fattige asiater og latina's". 

Joda, jeg skjønte at du sendte et stikk. Jeg holder med deg i at damer fra Japan og latin - amerika er vakre :) Som du sier, så er ikke japanske spesielt fattige, og derfor skreiv jeg Asia i stedet for Japan. Jeg syns bare det blir et så skjevt maktforhold når den ene styrer pengesekken / drar inn pengene til familien, mens den andre bare skal gå hjemme. (hvis det er slik man innretter seg, fordi man er imot likestilling / tenker at damen skal være underordnet). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (2 minutter siden):

Tja, er det egentlig en fordom når det skjer i så stort omfang som det gjør? Tanken om at dette ikke er uvanlig må komme fra et sted. Kanskje fra statistikk og erfaringer fra kvinnene som kommer hit? 

 https://www.dagbladet.no/kultur/tvinges-til-a-bli-hos-voldelige-menn/71780008

Men jeg er enig med deg at mange finner personer i samme aldersspenn og blir forelsket. 

Har lest opp om det. Er bare veldig lei av at alle tar det opp og beskylder andre for det. Jeg er selv 33 år og har funnet meg ei på 32 år som jeg giftet meg med her i Oslo med hele familien min tilstede og som støttet oss. Hun har ei datter som jeg er veldig glad i også.  Da når det eneste jeg ser folk skrive her er angående det negative så føles disse fordommene veldig teite.

Det er noe med det å forhåndsdømme alle for noe en minoritet gjør.

Media har også en tendens til at de alltid skriver om de få tilfellene som er negative, de skriver aldri om det positive. Det er jo ikke spennende å lese om. Så jeg føler folk har helt feil oppfatning av det, i hvert fall her på internett. Mens arbeidsgiveren min er positiv til at jeg kan avspassere og ta ferier jeg trenger for å reise for å tilbringe tid med kona.  Samme med venner og familie er bare positive for oss. 

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (2 minutter siden):

Joda, jeg skjønte at du sendte et stikk. Jeg holder med deg i at damer fra Japan og latin - amerika er vakre :) Som du sier, så er ikke japanske spesielt fattige, og derfor skreiv jeg Asia i stedet for Japan. Jeg syns bare det blir et så skjevt maktforhold når den ene styrer pengesekken / drar inn pengene til familien, mens den andre bare skal gå hjemme. (hvis det er slik man innretter seg, fordi man er imot likestilling / tenker at damen skal være underordnet). 

Ikke misforstå meg, jeg vil at hun skal komme ut i jobb når hun får mulighet etter å ha lært språket. Vi vil sammarbeide som en familie.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b skrev (3 minutter siden):

Har lest opp om det. Er bare veldig lei av at alle tar det opp og beskylder andre for det. Jeg er selv 33 år og har funnet meg ei på 32 år som jeg giftet meg med her i Oslo med hele familien min tilstede og som støttet oss. Hun har ei datter som jeg er veldig glad i også.  Da når det eneste jeg ser folk skrive her er angående det negative så føles disse fordommene veldig teite.

Det er noe med det å forhåndsdømme alle for noe en minoritet gjør.

Media har også en tendens til at de alltid skriver om de få tilfellene som er negative, de skriver aldri om det positive. Det er jo ikke spennende å lese om. Så jeg føler folk har helt feil oppfatning av det, i hvert fall her på internett. Mens arbeidsgiveren min er positiv til at jeg kan avspassere og ta ferier jeg trenger for å reise for å tilbringe tid med kona.  Samme med venner og familie er bare positive for oss. 

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Jeg kan ikke se noe sted at jeg har skrevet at "alle" er slik. Tvert om har jeg spesifisert flere ganger at vi snakker om mindretallet. Likevel, disse kvinnene det handler om trenger beskyttelse som vi som samfunn ikke i tilstrekkelig grad har klart å gi. 

Ellers enig i at media skriver om ting som gir klikk. Men de skriver ikke ting bare på tull heller. Vi som samfunn må bli flinkere til å beskytte de kvinnene som er mest sårbare i disse relasjonene.

Ellers så ønsker jeg deg lykke til med ditt ekteskap. Du høres ut som en fin fyr :) 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...