Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Colin. skrev (3 timer siden):

Rart at du synes et valgfritt forhold mellom to oppegående voksne individer kan være ekkelt.

Nei, jeg syns ikke at et forhold mellom en 20 åring og en 60 åring kan være ekkelt. Det er definitivt ekkelt. Jeg syns det er kvalmt, og jeg syns synd på den 20 - åringen som havner i en slik situasjon. Du var tidligere innom psykisk uhelse. Jeg tenker at en 20 åring som frivillig går inn i noe sånt ikke har hatt den letteste oppveksten, dessverre. 

 

Colin. skrev (3 timer siden):

Flere og flere ser til utlandet, med god grunn.

Det er sikkert riktig at det blir mer vanlig. Men med de reisemuligheter man har, så er det heller ikke så rart at man utforsker andre deler av verden og finner seg en kjæreste fra andre steder enn Norge. Det er hvis man bevisst velger å dra til fattige deler av verden for å finne noen man kan utnytte jeg har noe imot. (Man kan selvsagt også treffe noen naturlig i fattige land. Det som er viktig for meg er at de blir behandlet med respekt og likeverd, og at man ikke bruker økonomisk makt for å styre hele "forholdet"). 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (4 timer siden):

Rart at du synes et valgfritt forhold mellom to oppegående voksne individer kan være ekkelt.

Helt enig.

---

Flere og flere ser til utlandet, med god grunn. På KG er det daglige rants om situasjonen hva angår forhold. Men, er man ikke interessert i å se utviklingen sånn som den er, så får det bare være.

"Utlandet" er for alle praktiske formål slett ikke så bredt som du prøver få det til å høres ut som. Å se etter noen "i utlandet" vil jo si at man helst bør scanne litt bredere enn bare akkurat Thailand og Filippinene...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403 skrev (5 timer siden):

Hipp hurra for at flere og flere går ut av statskirken osv. Tenk på all dritten folk oppgjennom historien har måtte finne seg i, undertrykt av prestestanden som har vridd noe som i utgangspunktet var en bra greie, til noe ondt for å tjene de få..

At det er mer psykisk uhelse nå er for at nå kan vi snakke åpenlyst om det, uten å risikere å bli brent for hekseri!

Anonymous poster hash: 764ff...403

♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Når man er så religiøs at man siterer tekster fra bibelen på et diskusjonsforum, så er det ikke høyde eller utseende som gjør at man har et marginalt utvalg av personer man har en sjanse på. Ekstremt få personer vil ha en slik partner. 

Endret av RRhoads
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa

Alt jeg vil ha er en mann med mørk stemme... Eneste jeg bryr meg om, alt annet med utseende, høyde, jeg driter i det. Mørk og dyp stemme gjør livet mitt bedre og han blir heldig for han får pikken sin sugd hver jævla dag om han kaller meg flink jente. 

Vi damer er ikke så kravstore. Han må være snill også da, ha en grei personlighet sånn sett, men jeg er ikke så veldig kresen der heller. Jeg er forresten flink til å suge også. Peace out

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
24 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Alt jeg vil ha er en mann med mørk stemme...

😄

Jeg kommer ned i B1 (ifølge en mobilapp), så det er jo hyggelig at det er noen som setter pris på noe sånt også. 👍

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
Gjest 08676...a87 skrev (22 minutter siden):

😄

Jeg kommer ned i B1 (ifølge en mobilapp), så det er jo hyggelig at det er noen som setter pris på noe sånt også. 👍

Anonymous poster hash: 08676...a87

Er ikke noe som er bedre. For en stund siden ringte en kar fra verkstedet til meg. Han hadde den mørkeste og groveste stemmen jeg har hørt sånn i virkeligheten. Pulsen steg til 120, jeg ble rød i kinna og stammet jo for det meste når jeg svarte på spørsmål. Jeg sa noe som fikk han til å le og herregud jeg har drømt om den stemmen siden. 

Nå vet jeg jo av erfaring at en mann ikke må ha slik stemme for at jeg skal elske han (mine ekser har ikke mørk stemme i det hele tatt), men det er en greie jeg har, det er et stort begjær. Så kanskje neste mann kan ha det... 😃 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
leticia skrev (2 timer siden):

Nei, jeg syns ikke at et forhold mellom en 20 åring og en 60 åring kan være ekkelt. Det er definitivt ekkelt. Jeg syns det er kvalmt, og jeg syns synd på den 20 - åringen som havner i en slik situasjon. Du var tidligere innom psykisk uhelse. Jeg tenker at en 20 åring som frivillig går inn i noe sånt ikke har hatt den letteste oppveksten, dessverre. 

Dette er riktig. Man kan si hva man vil om biologi og alt det tullet der som menn bruker som forsvar for å være grisete i godt voksen alder. Det er tid og sted for alt, befrukte damer er du ferdig med for lenge siden som 60 åring. Det er ingenting "naturlig" ved at en 50 åring skal være gira på en 18 åring. At man syns de er attraktive osv, jada helt greit, men forhold? Må lengre ut på landet med at det er normalt og "ekte kjærlighet". Eldre damer syns unge menn er attraktive også. Jobber i kvinnedominert miljø og mesteparten av damene er over 50, og ja, de legger merke til kjekke 20-åringer. (ang dette med aldersforskjell så er det like ekkelt andre veien i mine øyne, ingen dobbelmoral her). 

Kjenner selv flere unge damer fra Thailand og Filipinene. Et par av de har mann som er 40+ år eldre (tuller ikke), men to av de er på alder med kjærestene sine. Kjempe flotte og bra damer hele gjengen, men de som er sammen med de eldste mennene har det ikke bra på hjemmebane. Ett av forholdene har endt i skilsmisse pga han var voldelig. Det fine er at her i Norge kan de utenlandske kvinnene lett stikke om de ikke trives i forholdet. Det kan de ikke nødvendigvis i hjemlandet sitt. :) De er tryggere her, så sånn sett er det helt greit at gamlingene henter hjem unge damer, de blir ikke værende der lenge uansett. 

20 år gamle flotte kvinner velger ikke en 60 åring med mindre de føler de må (eller har sex med de pga kink). Det er sannheten, handler ikke om at 60 åringen på noen som helst måter er attraktiv (ressursmessig kan han nok være det, men utseende, kropp osv? Høyyyst usannsynlig, menn eldes også som melk i enkelte tilfeller, stor mage, måne, manglende ereksjon osv osv osv). Kanskje han er muligheten til et nytt og bedre liv i et nytt land. kanskje han kan gi penger til familien. 

Så kan nå de gutta her inne som tror noe annet bare få tro det.. ;) 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa skrev (7 timer siden):

Ett av forholdene har endt i skilsmisse pga han var voldelig. Det fine er at her i Norge kan de utenlandske kvinnene lett stikke om de ikke trives i forholdet. Det kan de ikke nødvendigvis i hjemlandet sitt. :) De er tryggere her, så sånn sett er det helt greit at gamlingene henter hjem unge damer, de blir ikke værende der lenge uansett. 

Det er ikke alltid slik at de utenlandske kvinnene lett kan stikke om de ikke trives i forholdet. Man må ha vært i Norge/ gift i et visst antall år før man får selvstendig oppholdstillatelse. Mennene sitter dermed med en enorm makt overfor kvinnene. Ellers enig i resten av det som du skriver i ditt innlegg :) 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, leticia said:

Nei, jeg syns ikke at et forhold mellom en 20 åring og en 60 åring kan være ekkelt. Det er definitivt ekkelt. Jeg syns det er kvalmt, og jeg syns synd på den 20 - åringen som havner i en slik situasjon. Du var tidligere innom psykisk uhelse. Jeg tenker at en 20 åring som frivillig går inn i noe sånt ikke har hatt den letteste oppveksten, dessverre. 

Hvorfor synes du synd på 20-åringen? Uten at du vet noe som helst om forholdet? Hva om det er 60-åringen som ikke har hatt det lett? Dagens nymoderne-feminisme påvirker ikke bare kvinner i dagens samfunn.

11 hours ago, leticia said:

Det som er viktig for meg er at de blir behandlet med respekt og likeverd, og at man ikke bruker økonomisk makt for å styre hele "forholdet"). 

Du dømmer de uavhengig av dette med din "ekkel" oppfatning. Jeg tenker det handler om misunnelse og kontroll.

11 hours ago, knopflerbruce said:

"Utlandet" er for alle praktiske formål slett ikke så bredt som du prøver få det til å høres ut som. Å se etter noen "i utlandet" vil jo si at man helst bør scanne litt bredere enn bare akkurat Thailand og Filippinene...

Kan det, men man må ikke la seg feminisere til å tro at det er noe galt med å søke til de landene heller, om det er den kulturen og preferansene man har. Ja, du som har gått i front for andres preferanser, gullargumentet ditt, burde ihvertfall ikke dømme andres preferanser. I de landene er jo norske menn veldig populære, så skjønner godt mange reiser der og skaper seg et fint liv der.

10 hours ago, RRhoads said:

Når man er så religiøs at man siterer tekster fra bibelen på et diskusjonsforum, så er det ikke høyde eller utseende som gjør at man har et marginalt utvalg av personer man har en sjanse på. Ekstremt få personer vil ha en slik partner. 

Det kan du tro, men jeg begynner ikke å snakke om livssyn før jeg får anledning til å bli kjent med dem. Men godt forsøk, du kan jo tro det er grunnen til at flere og flere nordmenn aldri får innpass.

9 hours ago, Guest 92050...8fa said:

Dette er riktig. Man kan si hva man vil om biologi og alt det tullet der som menn bruker som forsvar for å være grisete i godt voksen alder. Det er tid og sted for alt, befrukte damer er du ferdig med for lenge siden som 60 åring.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Biologi refereres gjerne til som tull av de som trenger det til å være sant, for at de selv skal føle seg bedre. Pust ut, klapp katten og prøv å ikke døm andres forhold uten at du vet noe som helst om det annet enn på det overfladiske plan.

9 hours ago, Guest 92050...8fa said:

De er tryggere her, så sånn sett er det helt greit at gamlingene henter hjem unge damer, de blir ikke værende der lenge uansett. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Men det blir jo å skje i mindre og mindre grad skulle man tro. Hvorfor skulle man ønske å leve i et miljø der andre individer ser på ens eget forhold som ekkelt? Det beste for den eldre garde vil jo da være å bosette seg i landet den andre er ifra.

9 hours ago, Guest 92050...8fa said:

20 år gamle flotte kvinner velger ikke en 60 åring med mindre de føler de må (eller har sex med de pga kink). Det er sannheten, handler ikke om at 60 åringen på noen som helst måter er attraktiv (ressursmessig kan han nok være det, men utseende, kropp osv? Høyyyst usannsynlig, menn eldes også som melk i enkelte tilfeller, stor mage, måne, manglende ereksjon osv osv osv). Kanskje han er muligheten til et nytt og bedre liv i et nytt land. kanskje han kan gi penger til familien. 

Så kan nå de gutta her inne som tror noe annet bare få tro det.. ;) 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Hva om den eldre har en fin personlighet og er flott på alle måter? Tenkt den tanken, at den andre falt for personen pga det? Jeg vet, personlighet virker ikke akkurat å være på toppen av listen når det kommer til partnervalg her, så da er det nok lett å anta det er gjeldende over alt... 😉

Endret av Colin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 timer siden):

og jeg syns synd på den 20 - åringen som havner i en slik situasjon. Du var tidligere innom psykisk uhelse. Jeg tenker at en 20 åring som frivillig går inn i noe sånt ikke har hatt den letteste oppveksten, dessverre. 

Det kan godt være andre veien også, det kan godt være at det er 20 åringen som er den narsissistiske sosiopaten som utnytter noen, jeg tror det er en grunn til at vi ser så mange unge mennesker med eldre som tilfeldigvis har skuffen full av penger i mediene, jeg har aldri sett en 20 åring med en på 60 på kiwi for å si det sånn, spørs om de ikke ganske enkelt fortjener hverandre. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Du dømmer de uavhengig av dette med din "ekkel" oppfatning. Jeg tenker det handler om misunnelse og kontroll.

 Å være sykepleier for en mann som er 40 år eldre enn meg hadde vært helt uaktuelt. Å ødelegge hele min egen ungdom for en gammel fyr hadde vært fullstendig uaktuelt. Jeg vil si at man har en rar virkelighetsoppfatning hvis man kan se på et forhold mellom en på 60 og en på 20 som noe annet enn unormalt og ekkelt. 

Jeg tenker at når du først snakker om misunnelse og kontroll så bør du kanskje tenke litt over hva du egentlig sier. Du syter nemlig over at du ikke får noe forhold, (altså slik du uttaler deg så høres du sjalu ut på folk som er i forhold) og samtidig så ønsker du å leve et mulig  forhold etter bibelske regler hvor mannen er overordnet kvinnen. (som ofte handler om å kontrollere kvinnen). 

Colin. skrev (3 timer siden):

Det beste for den eldre garde vil jo da være å bosette seg i landet den andre er ifra.

Eller rett og slett finne seg noen mer rundt sin egen alder.

 

Colin. skrev (3 timer siden):

Hvorfor synes du synd på 20-åringen? Uten at du vet noe som helst om forholdet?

Jeg mener at en 20 åring ikke går inn i et forhold med en på 60 hvis det ikke er snakk om enten: Mental uhelse, eller desperasjon på en eller annen måte, (altså komme seg vekk fra noe annet, eller som et mål for økonomisk fremgang). Jo eldre han er, jo bedre i så måte slik at hun arver han tidligere. Da bør man gå for en 80 - 90 åring, ikke en på 60. 

Endret av leticia
omskriving
  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (29 minutter siden):

Det kan godt være andre veien også, det kan godt være at det er 20 åringen som er den narsissistiske sosiopaten som utnytter noen, jeg tror det er en grunn til at vi ser så mange unge mennesker med eldre som tilfeldigvis har skuffen full av penger i mediene, jeg har aldri sett en 20 åring med en på 60 på kiwi for å si det sånn, spørs om de ikke ganske enkelt fortjener hverandre. 

Ja det kan det være, men som skrevet over her, så går nok gjerne disse etter folk som er litt eldre enn 60 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Ja det kan det være, men som skrevet over her, så går nok gjerne disse etter folk som er litt eldre enn 60 år. 

Tja hvorfor det, så lenge de får penga og intet voksent ansvar så er de kanskje fornøyd, det er noen ord for dette golddiggers, sugardaddy, sugar dating, det er klart man man velge den 90 år gamle milliardæren og håpe kreket dauer snart, men det er ikke akkurat tonnevis av dem heller, og ikke alle av dem er villig til og gi fra seg hele eller engang deler av arven for litt tafsing på rynkefri mus. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, leticia said:

 Å være sykepleier for en mann som er 40 år eldre enn meg hadde vært helt uaktuelt. Å ødelegge hele min egen ungdom for en gammel fyr hadde vært fullstendig uaktuelt. Jeg vil si at man har en særdeles rar virkelighetsoppfatning hvis man kan se på et forhold mellom en på 60 og en på 20 som noe annet enn unormalt og ekkelt. 

Det er bare du som innbiller deg at de er sykepleiere. Få opp øynene litt og ikke være så trangsynt kanskje? Hvem er du til å bestemme hva som blir ødelagt, det er ikke ditt liv, voksne folk har lov til å ta egne valg uten å bli møtt på måten du åpenbart tenker om andres forhold.

22 minutes ago, leticia said:

Helt ærlig så er det ikke jeg som syter over at ingen vil ha meg (sjalusi) og ønsker å leve etter religiøse regler hvor menn er overordnet kvinner (kontroll)

Du syter over at andre voksne folk tar egne valg i livet, som du ikke kunne tatt. Forskjellen er at du ikke vil innrømme at det er noe sjalusi fra din side. Men som det åpenbart virker å være.

24 minutes ago, leticia said:

 Eller rett og slett finne seg noen mer rundt sin egen alder.

Hvorfor skal du bestemme over andres liv? Kanskje du skulle finne en partner som vil gå på ferie med deg slik at du slipper å reise alene?

24 minutes ago, leticia said:

Jeg mener at en 20 åring ikke går inn i et forhold med en på 60 hvis det ikke er snakk om enten: Mental uhelse, eller desperasjon på en eller annen måte, (altså komme seg vekk fra noe annet, eller som et mål for økonomisk fremgang). Jo eldre han er, jo bedre i så måte slik at hun arver han tidligere. Da bør man gå for en 80 - 90 åring, ikke en på 60. 

Dette forteller alt om ditt menneskesyn. Du setter mennesker oppimot økonomi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
Colin. skrev (6 timer siden):

Hva om den eldre har en fin personlighet og er flott på alle måter? Tenkt den tanken, at den andre falt for personen pga det? Jeg vet, personlighet virker ikke akkurat å være på toppen av listen når det kommer til partnervalg her, så da er det nok lett å anta det er gjeldende over alt... 😉

Jepp, tenkt den tanken, og man faller ikke for personlighet ene og alene! :) Kjenner mange hyggelige menn og kvinner i godt voksen alder, min bestefar er jo verdens snilleste! Men det betyr ikke at drøssevis av 20-åringer er seksuelt tiltrukket av han!? 

Personlighet er det viktigste i valg av partner, og da spiller kjemi en stor rolle, samt felles verdier og interesser/hobbyer. De færreste 20 åringer har noe som helst til felles med en bestefar. Jeg dauer litt av at du tror du skal få unge damer uten å måtte betale for det når du er gammel... Og som liksom skal like deg for personligheten din. Altså kom an mann... Gå ut i den virkelige verden, dette er internett, veldig få ting er ekte her 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Det kan godt være andre veien også, det kan godt være at det er 20 åringen som er den narsissistiske sosiopaten som utnytter noen, jeg tror det er en grunn til at vi ser så mange unge mennesker med eldre som tilfeldigvis har skuffen full av penger i mediene, jeg har aldri sett en 20 åring med en på 60 på kiwi for å si det sånn, spørs om de ikke ganske enkelt fortjener hverandre. 

Er da bare i hollywood og kjendisverdenen og finansverdenen at det er gamle mannfolk med veldig unge jenter. 

Nå lever vi i Norge, da. Damene her kan få en bra inntekt uten menn og alt de trenger uten menn, så vi MÅ ikke gå etter eldre menn. Ergo er nok det årsaken til at du ser så lite av det. I land der kvinner ikke har samme muligheten, er det nok annerledes. Det er jo en grunn til at mennene her i Norge ikke vil ha likestilling.. ;) 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Jepp, tenkt den tanken, og man faller ikke for personlighet ene og alene! :)

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Mange som gjør det. Men kanskje ikke de som er besatt av økonomisk status osv.

25 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Personlighet er det viktigste i valg av partner, og da spiller kjemi en stor rolle, samt felles verdier og interesser/hobbyer. De færreste 20 åringer har noe som helst til felles med en bestefar.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Har man et felles livssyn, så har man det viktigste i boks. Interesser kommer mens man lærer den andre å kjenne. Vet ikke hvilke interesser du tenker på når du sier de neppe har noe som helst til felles? Musikk, film og reise er det jeg kommer på i farten som kan være felles interesser.

25 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Jeg dauer litt av at du tror du skal få unge damer uten å måtte betale for det når du er gammel... Og som liksom skal like deg for personligheten din. Altså kom an mann... Gå ut i den virkelige verden, dette er internett, veldig få ting er ekte her 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Jeg har jo sett det selv i virkeligheten, at eldre har funnet sin kjære i utlandet og har ingenting å klage over. Jeg skjønner jo mer og mer at de gjør det. Slipper da å forholde seg til feministisk biskhet her på berget. Tror det er mange ensomme her på berget som skulle ønske de behandlet sin daværende partner på bedre vis, men som ikke gjorde det pga. feminismen som fortalte dem at de skulle opptre som en sjef i forholdet.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Gjest 92050...8fa
Colin. skrev (7 minutter siden):

Jeg har jo sett det selv i virkeligheten, at eldre har funnet sin kjære i utlandet og har ingenting å klage over. Jeg skjønner jo mer og mer at de gjør det. Slipper da å forholde seg til feministisk biskhet her på berget. Tror det er mange ensomme her på berget som skulle ønske de behandlet sin daværende partner på bedre vis, men som ikke gjorde det pga. feminismen som fortalte dem at de skulle opptre som en sjef i forholdet.

Kan tro det du vil, har ikke tenkt å virkelighetsorientere deg heller.. 😛 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...