Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

 

stemmer det ja 😂

Vi er på jobb for å jobbe vi vettu, så vi bli slitne etter en arbeidsdag.

Ja sånn er det. Noen blir så slitne av å jobbe at de må finne sofaen, mens andre bare må fortsette jobbingen når de kommer hjem...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (12 minutter siden):

å hadde det vært interessant å finne ut hva menn kan gjøre for å bli mer interessante, ikke bare som et førsteinntrykk, men som en mann som greier å bli værende i et varig forhold. 

Jeg tror det er mange menn som kan være aktuelle kandidater, men når kvinnene (siden du tok opp det) har elleville krav så tror jeg de fleste ikke får sjansen. Må virkelig enhver mann synge serenader og være en ener i diktskriving? Med det mener jeg at enkelte kvinner forventer faktisk meldinger som er helt feilfrie (grammatisk sett). Det er folk som har dysleksi og noen er ikke flinke til å skrive (og da mener jeg ikke de som kun skriver "Pule?"). Men hvorfor trenger ikke kvinner å gjøre seg interessante/by på seg selv? Åja, de kan jo velge og vrake siden de får ekstremt med meldinger fra menn. Dette er så forbannet bullshit og noe en del kvinner feilaktig tror fører de inn i "høyere" ligaer. Og så sitter mange på foraer som KG, Nakentid, Sukker.no forumet og klager over så mange meldinger de får. 

Nei, jeg tar tilbake det jeg skrev tidligere i denne tråden. Tinder er gift for menn som er forsiktige eller lavmælte av natur. Men da er det trolig heller ikke den rette arenaen for å finne partner heller for disse gutta.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 9.8.2024 den 10:28 AM):

Jeg kom over denne som sikkert er bensin på bålet:

 

image.gif

Jeg synes veldig mange av disse kronikkene bærer preg av å kjempe mot stråmenn eller velge seg ut de dårligste eller minst rimelige argumentene hos motparten. 

For jeg tror de fleste som snakker om å senke krav først og fremst tenker på krav som hindrer en i å finne en partner å tilbringe livet med. For de aller fleste kvinner og menn er antagelig ikke det en veldig stor utfordring, de aller fleste finner jo noen noenlunde like seg selv. Men for de som stadig opplever å ikke nå opp hos dem de selv velger kan det være verdt å tenke gjennom hvorvidt parametrene en velger ut fra er hensiktsmessige, både om de er realistiske og faktisk kommer til å gjøre en lykkeligere. Kanskje bør en heller snakke om å "justere" kravene.

Og når det gjelder å ta seg sammen kan det faktisk ligger mye i det, og en andel av de som mislykkes vil antagelig kunne hente mye på å ta seg i nakkeskinnet. 

Siste del av kronikken synes jeg snubler litt når en begynner å snakke om "skyld" og "ansvar". Når en til argumenterer imot at "alle skal få barn koste hva det koste vil" mener jeg en er alt for langt over i "stråmannland" - og der kan som kjent alt gå an. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (13 minutter siden):

Jeg tror det er mange menn som kan være aktuelle kandidater, men når kvinnene (siden du tok opp det) har elleville krav så tror jeg de fleste ikke får sjansen. Må virkelig enhver mann synge serenader og være en ener i diktskriving? Med det mener jeg at enkelte kvinner forventer faktisk meldinger som er helt feilfrie (grammatisk sett). Det er folk som har dysleksi og noen er ikke flinke til å skrive (og da mener jeg ikke de som kun skriver "Pule?"). Men hvorfor trenger ikke kvinner å gjøre seg interessante/by på seg selv? Åja, de kan jo velge og vrake siden de får ekstremt med meldinger fra menn. Dette er så forbannet bullshit og noe en del kvinner feilaktig tror fører de inn i "høyere" ligaer. Og så sitter mange på foraer som KG, Nakentid, Sukker.no forumet og klager over så mange meldinger de får. 

Nei, jeg tar tilbake det jeg skrev tidligere i denne tråden. Tinder er gift for menn som er forsiktige eller lavmælte av natur. Men da er det trolig heller ikke den rette arenaen for å finne partner heller for disse gutta.

Jeg er ikke enig med deg i at kvinnene har elleville krav. Som regel så er det nok at han har en personlighet som passer hennes. Man kommer langt med å være hyggelig og vise den andre parten oppmerksomhet (gjelder selvsagt begge kjønn). Men det er selve inngangsporten som er vanskelig, altså det at menn trykker liker på omtrent hver eneste kvinne, og at kvinner dermed ikke trenger gjøre en særlig innsats. Jeg var, som nevnt tidligere i tråden på Tinder i en begrenset periode under ferier for en sånn 6 - 7 år siden, og å sortere ut 400 + menn som har likt en hver eneste dag kan faktisk være litt slitsomt. Ble til slutt så lei at jeg helt sikkert droppet ganske mange som kunne vært interessant å bli kjent med. Jeg ser ikke helt hva du vil frem til når du skriver "høyere ligaer", tenker du da mannens inntekt, status, utseende, hva? Som nevnt så er det personlighet som er viktig. Selv om jeg ærlig må innrømme at jeg heller velger en mann med litt høyde enn en som er jevnhøy eller lavere enn meg. Dette mener jeg er et helt naturlig valg, ettersom menn i snitt er 15 cm høyere enn kvinner, så det finnes nok en god biologisk grunn til det. 

Ellers så er jeg enig med deg i ditt siste lille avsnitt. Det er jo faktisk ikke sånn at menn som har liten sjanse for å finne seg en partner utenfor appene, plutselig får en magisk tiltrekningskraft bare ved å bruke appene. Det blir nok heller kun en forsterkning av avvisning de møter i den virkelige verden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (5 minutter siden):

For jeg tror de fleste som snakker om å senke krav først og fremst tenker på krav som hindrer en i å finne en partner å tilbringe livet med. For de aller fleste kvinner og menn er antagelig ikke det en veldig stor utfordring, de aller fleste finner jo noen noenlunde like seg selv. Men for de som stadig opplever å ikke nå opp hos dem de selv velger kan det være verdt å tenke gjennom hvorvidt parametrene en velger ut fra er hensiktsmessige, både om de er realistiske og faktisk kommer til å gjøre en lykkeligere. Kanskje bør en heller snakke om å "justere" kravene.

Her syns jeg du treffer ganske godt. 

Ellers vil jeg legge til at man ikke bør la det gå så langt at man endrer egen personlighet for å finne seg en partner. (når det var snakk om å ta seg sammen). Hvis man ikke kan elske personen for den man er, så bør man heller gå videre til noen som godtar både ens sterke og svake sider. På meg så virker det som om jo mer desperat man er etter å finne seg en partner, jo dårligere valg gjør man ofte for å gjøre nettopp dette. Kjærligheten dukker ofte opp når man minst venter det :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (34 minutter siden):

Her syns jeg du treffer ganske godt. 

Ellers vil jeg legge til at man ikke bør la det gå så langt at man endrer egen personlighet for å finne seg en partner. (når det var snakk om å ta seg sammen). Hvis man ikke kan elske personen for den man er, så bør man heller gå videre til noen som godtar både ens sterke og svake sider. På meg så virker det som om jo mer desperat man er etter å finne seg en partner, jo dårligere valg gjør man ofte for å gjøre nettopp dette. Kjærligheten dukker ofte opp når man minst venter det :) 

Jeg tenker alt med måte. Svake sider kan ofte jobbes med og for mange vil det nok være en nødvendighet for å oppnå det livet en ønsker. Ønsker en partner og familie må en kanskje ta tak i noen av sine svake sider eller mindre heldige/attraktive handlingsmønstre. Jeg tror det, særlig i en tid med så mye "ensom" underholdning, er en risiko for at en tenker "ta meg som jeg er" og trekker seg tilbake foran pcen, mobilen eller tven mens en river seg i håret over at den versjonen av den man er ikke lykkes på de digitale "kjøttmarkedene". Men som sagt, alt med måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Av en eller annen merkelig grunn så er det tydeligvis lettere for kvinner å både jobbe og ta ansvar hjemme enn det er for menn. Jeg tar gjerne imot gode innspill på hvorfor det er slik.

Fordi du antageligvis tar dine selverfarte opplevelser og generaliserer dette på oss menn.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Ja sånn er det. Noen blir så slitne av å jobbe at de må finne sofaen, mens andre bare må fortsette jobbingen når de kommer hjem...

Det kan jo være et poeng å komme seg i litt bedre form (nei, det er ikke machoboy pumpe jern på gymmen jeg mener) hvis man "blir sliten" av en ordinær arbeidsdag.

For ikke å snakke om at kvinner tross alt er i arbeid og potensielt føler på det samme.

Lenke til kommentar
9 hours ago, leticia said:

Selv om jeg ærlig må innrømme at jeg heller velger en mann med litt høyde enn en som er jevnhøy eller lavere enn meg. Dette mener jeg er et helt naturlig valg, ettersom menn i snitt er 15 cm høyere enn kvinner, så det finnes nok en god biologisk grunn til det. 

Da finnes det også en god og naturlig biologisk grunn til at menn velger 20-30 åringer fremfor 30-40 åringer. Fordi de fleste menn vil jo ha sin egen familie. Så hvis du som feminist skal male bildet av at det er finfint å snakke om at høyde er greit å bruke for å ekskludere i partnervalg, så må du og andre også innse at det går begge veier, at det ikke bare er kvinner som har makten og en moralsk rettighet til å ekskludere i jakten på kjærligheten. For min del gir det ikke mening å ekskludere på bakgrunn av høyde, men det gir helt sikkert mening for deg, så ditt liv ditt valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (På 1.10.2021 den 12:17 AM):

.................................................

 

Vel, på nesten eksakt samme dato som du laget denne posten, laget jeg meg konto på Tinder.

Min første match ble personen jeg i dag er gift med og har en 4 måneder gammel datter sammen med. Så jeg liker Tinder jeg 😄

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 72e52...a38
Boing_80 skrev (12 timer siden):

Jeg tror det er mange menn som kan være aktuelle kandidater, men når kvinnene (siden du tok opp det) har elleville krav så tror jeg de fleste ikke får sjansen. Må virkelig enhver mann synge serenader og være en ener i diktskriving? Med det mener jeg at enkelte kvinner forventer faktisk meldinger som er helt feilfrie (grammatisk sett). Det er folk som har dysleksi og noen er ikke flinke til å skrive (og da mener jeg ikke de som kun skriver "Pule?"). Men hvorfor trenger ikke kvinner å gjøre seg interessante/by på seg selv? Åja, de kan jo velge og vrake siden de får ekstremt med meldinger fra menn. Dette er så forbannet bullshit og noe en del kvinner feilaktig tror fører de inn i "høyere" ligaer. Og så sitter mange på foraer som KG, Nakentid, Sukker.no forumet og klager over så mange meldinger de får. 

Nei, jeg tar tilbake det jeg skrev tidligere i denne tråden. Tinder er gift for menn som er forsiktige eller lavmælte av natur. Men da er det trolig heller ikke den rette arenaen for å finne partner heller for disse gutta.

Dette problemet er nok ikke bare på Tinder, men stort sett alle datingtjenestene (Sukker, Match, Møteplassen, etc.).

Anonymous poster hash: 72e52...a38

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 timer siden):

Det kan jo være et poeng å komme seg i litt bedre form (nei, det er ikke machoboy pumpe jern på gymmen jeg mener) hvis man "blir sliten" av en ordinær arbeidsdag.

For ikke å snakke om at kvinner tross alt er i arbeid og potensielt føler på det samme.

Ja, men ting må likevel bli gjort. Har man barn så kan man ikke bare "finne sofaen". Barn skal følges opp med lekser, på fritidsaktiviteter og emosjonelt. Når begge er i 100 % jobb, så må man faktisk finne en fordelingsnøkkel på dette som blir bra for begge foreldre, og familien samlet. Det nytter ikke at den ene må gjøre nesten alt. Da blir det mer slitasje og sykemeldinger på denne parten. Det gavner verken familien som helhet eller samfunnet på noen måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
IceBlitz skrev (1 time siden):

 

Vel, på nesten eksakt samme dato som du laget denne posten, laget jeg meg konto på Tinder.

Min første match ble personen jeg i dag er gift med og har en 4 måneder gammel datter sammen med. Så jeg liker Tinder jeg 😄

Gratulerer med ekteskap og datter :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 72e52...a38
leticia skrev (11 timer siden):

Jeg er ikke enig med deg i at kvinnene har elleville krav. Som regel så er det nok at han har en personlighet som passer hennes. Man kommer langt med å være hyggelig og vise den andre parten oppmerksomhet (gjelder selvsagt begge kjønn). Men det er selve inngangsporten som er vanskelig

 

Inngangsporten er veldig høy.
Jeg føler kvinner har så høye krav at man ikke kommer seg videre til å kunne vise sin personlighet.

Har man ikke et godt utseende tror jeg ikke man kommer seg gjennom den inngangsporten og får vist sin personlighet.
Vel profilteksten kan sikkert også vise litt av personligheten til en person.
 

Jeg får lite svar på meldingene jeg sender på diverse datingtjenester.
Enten er det
For dårlig utseende
For dårlig profiltekst
For dårlig melding

Nå skal det nevnes at jeg er veldig forsiktig med hva jeg skriver i meldingene. Jeg holder første melding kort. Som regel spør jeg noe om henne hvis jeg ser at vi har noe felles interesser (eller hun ikke har nevnt noen interesser).

Anonymous poster hash: 72e52...a38

Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Da finnes det også en god og naturlig biologisk grunn til at menn velger 20-30 åringer fremfor 30-40 åringer. Fordi de fleste menn vil jo ha sin egen familie. Så hvis du som feminist skal male bildet av at det er finfint å snakke om at høyde er greit å bruke for å ekskludere i partnervalg, så må du og andre også innse at det går begge veier, at det ikke bare er kvinner som har makten og en moralsk rettighet til å ekskludere i jakten på kjærligheten. For min del gir det ikke mening å ekskludere på bakgrunn av høyde, men det gir helt sikkert mening for deg, så ditt liv ditt valg.

Jeg syns at å ekskludere noen uansett årsak er greit. Alle har sine preferanser. Det jeg reagerer på er at noen nesten forventer at alle kvinner skal ta med dem i vurderingen når de tar sine valg. At de nærmest har krav på en partner, som om kvinner var en eiendel.  Dette har vi vel vært innom tidligere. Selv om noen har blitt valgt av deg, så er det ikke sikkert at de vil velge deg tilbake. Det nytter det ikke å være furten over. Du vil vel tross alt ha noen som liker deg for den du er? 

De aller fleste finner seg vel uansett noen som er jevngamle med en selv? altså pluss minus 0 - 7 år? Personlig så syns jeg det er noe creepy med en 50 åring som finner seg en på 20, men om 20 åringen gidder å bli sykepleier for sin mann sånn 10 - 20 år frem i tid, så greit nok for min del, det berører meg ikke på noen måte. Hadde en av døtrene mine i 20 årene derimot kommet hjem med en 50 - åring hadde det gått en kule varmt her, jeg ønsker et bedre liv for dem. Heldigvis har de allerede funnet hver sin mann med en aldersforskjell på inntil 2 års forskjell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 72e52...a38 skrev (8 minutter siden):

Inngangsporten er veldig høy.
Jeg føler kvinner har så høye krav at man ikke kommer seg videre til å kunne vise sin personlighet.

Har man ikke et godt utseende tror jeg ikke man kommer seg gjennom den inngangsporten og får vist sin personlighet.
Vel profilteksten kan sikkert også vise litt av personligheten til en person.
 

Jeg får lite svar på meldingene jeg sender på diverse datingtjenester.
Enten er det
For dårlig utseende
For dårlig profiltekst
For dårlig melding

Nå skal det nevnes at jeg er veldig forsiktig med hva jeg skriver i meldingene. Jeg holder første melding kort. Som regel spør jeg noe om henne hvis jeg ser at vi har noe felles interesser (eller hun ikke har nevnt noen interesser).

Anonymous poster hash: 72e52...a38

Du har nok rett i at når vi snakker om f.eks Tinder så er det vanskelig for menn. Da jeg selv var der fikk jeg som sagt over 400 likes daglig, og hadde rett og slett ikke noe behov for å lete selv. Men jeg kan kanskje fortelle deg hvordan jeg selv ekskluderte brukerprofiler. Personer som viste sixpack, muskler osv, var de første som endte i nei - bunken. 

Så akkurat dette med at det er vanskelig å få match som mann skjønner jeg godt. Jeg endte vel ikke opp med å trykke liker på mer enn 5 - 10 % av de som likte meg. Det tok heller ikke så mange setninger (2 - 3) før spørsmålene gikk over til å bli sexrelaterte fra mennenes side. Det er lite interessant. 

Selv så hadde jeg kun 2 bilder av meg selv, ingen tekst eller mer informasjon. Jo, forresten,  jeg skreiv "INGEN ONS", likevel så hjalp ikke det så mye. Kanskje jeg fikk luket ut noen på den måten, kanskje ikke. 

Utseendemessig for min del så er "drømmemannen" over 1,80, symmetrisk ansikt, litt muskuløs, men ikke for mye, han har mørkt hår (gjerne litt latino - look) og smilehull. Min egen mann innehar kun 1 av de kvalitetene, så personligheten er absolutt viktigst. En som har det jeg vil kalle for dårlig kvinnesyn hadde uansett aldri hatt en sjanse hos meg samme hvor bra han så ut. 

Kan hende det er andre preferanser / krav for dagens unge kvinner, jeg vet ikke. Men mitt forslag er å forsøke å treffe kvinner utenfor appene, da finner man ut av hverandres personlighet en del fortere og får vist mer hvem man er. 

Jeg ønsker deg lykke til videre i jakten på kjærligheten, og håper du finner hva du søker etter :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest c9b14...41e
19 minutes ago, leticia said:

Selv så hadde jeg kun 2 bilder av meg selv, ingen tekst eller mer informasjon. Jo, forresten,  jeg skreiv "INGEN ONS", likevel så hjalp ikke det så mye. Kanskje jeg fikk luket ut noen på den måten, kanskje ikke. 

Se for deg at med den profilen hadde du fått 4 likes fra de mest uattraktive mennene i helen byen. Sånn er det å være mann på nettdating, og når nettdating tar et stadig større del av kaka for dating blir det stadig tyngre.

 

21 minutes ago, leticia said:

Så akkurat dette med at det er vanskelig å få match som mann skjønner jeg godt. Jeg endte vel ikke opp med å trykke liker på mer enn 5 - 10 % av de som likte meg. Det tok heller ikke så mange setninger (2 - 3) før spørsmålene gikk over til å bli sexrelaterte fra mennenes side. Det er lite interessant. 

Da greide du nok ikke å filtrere deg ned til menn på ditt nivå i langtidsmarkedet.

 

 

Anonymous poster hash: c9b14...41e

Lenke til kommentar

Jeg brukte å si at jeg var som en kvinne da jeg var på Tinder; jeg sveipet 'nei' på 90% av profilene der
før jeg bare slettet hele tullet. Nesten ingen av profilene hadde bio, og de profilene som hadde det,
hadde ikke nokk info til å gi meg et insentiv til å kommunisere med dem. Jeg tok dette veldig seriøst.

Det som er snodig er at når jeg fortalte dette til ei venninne,
så mente hun jeg var kresen. Og jeg tviler på at jeg ville blitt kalt det om jeg var av det motsatte kjønn :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...