Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Boing_80 said:

Du vet utmerket godt hva jeg snakker om. Du refererte til mine kommentarer tidligere i denne tråden som jeg responderte på.

Nei, jag hänger inte med i alla dina påhopp och på hittade karakteriseringar av mig och andra och jag förstår inte vilka av mina argument som skulle vara ferdigproducerade.

Men jag har fått med mig hur du ser på män.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

Vet ikke vad du svarar på.

 

Min erfarenhet är att det är en hel del folk i den kategorien som ikke har det. Är ju for eksempel ikke så att datanerden har varit så väldigt populär. 

Hvis det finns et problem både för kvinner och män i dagens samfunn med tanke på förhold så kan det vara greit att förstå det och försöka lösa det. Ingen kan självklart tvinga noen till noe men det kan kanske vara greit at for eksempel få folk at förstå att det handlar en del om kompromiser. 

Hvis man ser på forskningen som startade detta så kan det ligga noe i det och jag tror ikke det är en bra ide att si att väldigt många män helt enkelt är losers på de flesta områdena. 

 

Datanerden, etter stereotypen, driver ikke med idrett. Kanskje e-sport, men that's it. Hvis det er en datanerd som ser på toxic male influencers, kanskje han pumper jern nå og da og er livredd kardio og karbohydrater, men that's it.

Losers er vel dine ord, ikke kvinnenes. Når det gjelder et sånt begrep, er det nok mer dårlige (f.eks. kvinnefiendtlige) holdninger man sikter til enn om noen har dårlig råd eller har dårlig fysikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (5 minutter siden):

Nei, jag hänger inte med i alla dina påhopp och på hittade karakteriseringar av mig och andra och jag förstår inte vilka av mina argument som skulle vara ferdigproducerade.

Men jag har fått med mig hur du ser på män.

Hvordan ser jeg på menn i følge deg?

Endret av Boing_80
Lenke til kommentar
Just now, knopflerbruce said:

Datanerden, etter stereotypen, driver ikke med idrett. Kanskje e-sport, men that's it. Hvis det er en datanerd som ser på toxic male influencers, kanskje han pumper jern nå og da og er livredd kardio og karbohydrater, men that's it.

Den verklige datanerden kan mye vel drive med idrett men det är ändå inte det som mest går hjem hos damerna. 

Tror helt enkelt vi har forskjelliga erfarenhet med vad som fungerar. 

 

Just now, knopflerbruce said:


Losers er vel dine ord, ikke kvinnenes. Når det gjelder et sånt begrep, er det nok mer dårlige (f.eks. kvinnefiendtlige) holdninger man sikter til enn om noen har dårlig råd eller har dårlig fysikk.

Tänkte bland annat på oppramsningen fra Boing_80. 

Men jag har ju sett hur folk i denna tråden om och om igen sier hur dåliga männen som ikke gör det så bra på datingmarknaden är. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (5 minutter siden):

Jag gidder ikke mer, tycker ikke du har svarat på något av det jag skrivet. Läs dina egna inlägg men får väl lagga till att jag antar att du bara snakker om de 75% eller vad det är som misslykkes på tinder och liknande. 

Du har ikke noe å si er vel rettere å si. Fordi jeg har ikke hatt noen spesifikke meninger om menn. Det jeg har vært opptatt av er at klagende menn som jeg mener bør ta ansvaret for seg selv. Om det er vanskelig å forstå så er det jo leit for det er ikke skrevet på et avansert språk.

Det morsomme er at TS både startet og avsluttet denne debatten i åpningsinnlegget sitt.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Boing_80 said:

Du har ikke noe å si er vel rettere å si. Fordi jeg har ikke hatt noen spesifikke meninger om menn. Det jeg har vært opptatt av er at klagende menn som jeg mener bør ta ansvaret for seg selv. Om det er vanskelig å forstå så er det jo leit for det er ikke skrevet på et avansert språk.

Det var ju det du implicit skrev om dem som jag tänkte på, dårlig utdanning, dårlig form, smutsiga etc.  

Men det är ju som sagt intressant hur alla grupper förutom vita män för klaga på dålig behandling, diskriminering etc. 

 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (4 minutter siden):

Men det är ju som sagt intressant hur alla grupper förutom vita män för klaga på dålig behandling, diskriminering etc. 

Så det er dette det handler om? At den hvite mannen føler at han til og med har blitt fratatt retten til å klage på dårlig behandling? 

Du skjønner vel selv hvor patetisk dette høres ut? 

Du har uansett ikke skjønt hva jeg har ment så jeg tror vi legger ballen død her som du selv var inne på i stad.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Boing_80 said:

Så det er dette det handler om? At den hvite mannen føler at han til og med har blitt fratatt retten til å klage på dårlig behandling? 

Du skjønner vel selv hvor patetisk dette høres ut? 

Var väl inte eksakt så, tycker mest at man kunde diskutera sak utan att överdriva och komma med påhopp och när män er inblandade, men vad är det för patetiskt med det då? (du trenger ikke svara. Uppenbart att det ikke går at diskutera sak med dig. Du kommer ju bara med random påhopp. Läst vad jag och andra skriver gör du ikke heller).  

Lenke til kommentar

Tinder er skadelig for menn og kvinner, barn og samfunn.

Det er en naturstridig spleisemetode som i all hovedsak løfter fram en liten andel menn som har godt utseende og er flink på kafé prat og tror at det å ha flest mulig seksualpartnere vil gjøre dem lykkelig.

Disse mennene (fåtallet) som gjør seg selv til mannehorer utsletter seg selv uten å selv forstå det, før det er for sent. De vil ende opp med å bli ulykkelige og ensomme evenukker som ikke klarer å få opp penisen fordi de ikke klarer å gjennskape det rushet som de kjente ved de første 30 liggene, når de var ung og yr. De klarer ikke holde på et forhold lengre enn det tar for en narkoman å få i seg narkotikaen. 

De mennene (flertallet) som ikke får napp i det hele tatt eller ikke så ofte, får dårlig selvtillit og blir ensom, deprimert. De føler seg som noen tapere i møte med avvisning og ved å leve i skyggen av mannehorene. 

Damene som generelt er mer på jakt etter en framtidig far og langtidspartner og ikke bare tilfeldig sex, blir lurt av mannehorene som kun er ute etter ligg, og går glipp av de mennene som faktisk kunne ha blitt veldig gode fedre og gode livsledsagere. De vil føle seg missbrukt og se ned på menn som har behandlet dem slik. De mannelige alpha horene har klart å ødelegge kvinnenes syn på menn, og samtidig synet på flertallet av menn, som faktisk kunne vist dem i større grad hva en ekte mann er.

Menn og kvinner som til slutt klarer å etablere et lengre forhold og får barn sammen, har blitt såpass ødelagt av kortvarige forhold og tidligere brutte relasjoner, samt bytte av sexpartner, klarer ikke holde sammen og man får en brutt familie. 

Barnet vokser opp i to hjem og med opptil flere forskjellige "foreldre". Dette takler de fleste barn dårlig, samtidig som de har lært seg at det er greit å bryte opp et samliv over en lav sko og vil kopiere dette. 

Samfunnet får alle problemer som både menn, kvinner og barn vil slite med pga. konsekvensene av en slik måte å treffe partnere på. Vi får mennesker som bygger dysfunksjonelle kortsiktige egosentriske relasjoner hvor bakdøra alltid står åpen for en flukt, istedenfor monogame forhold hvor man kan ha gode og sunne rammer for å leve i samliv og oppdra barn i trygge og stabile omgivelser.

I tillegg vil samfunnet slite med at det ikke fødes nok barn for å opprettholde tjenestetilbud, konkurranseevne og behov for kommende generasjoner. Hadde Norge og andre tilsvarende land vært isolert ville det vært krise, men vi får heller stole på innvandring og import av alt vi trenger, med på kjøpet får vi også det vi ikke trenger og det som vil eliminere den norske kulturen på sikt. 

Slett datingapper og invester tid i mennesker via normale møtesteder. 

Treffer man ikke folk på normale steder og sitter hjemme, så er første steg å komme seg til arenaer hvor folk treffes. 

 

Endret av OddZen
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (4 timer siden):

Jeg var egentlig bare interessert i 10+, som er høyest for de som ble gift i 2000s. Og går man høyere enn 10, så bare fortsetter det å øke.

Men det kan være interessant å studere hva som er så farlig med å bare ha 2 partnere.

 

 

Camlon skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg ser ingen forskjell mellom 2 og 4 - 5, eller engang 9. 

Det er først når vi kommer til vesentlig høyere tall at det påvirker hvor attraktivt jeg synes en kvinne er og 10+ var høyest av dem alle.

Enig i at forskjell mellom 2 og 7 bør oppfattes som irrelevant.

Uenig i at 10+ skiller seg negativt ut.

Undersøkelsen er gjort tre ganger. Av de tre strekene, så ser vi at to ganger scoret 10+ bedre enn de ulykksalige med bare to tidligere erfaringer/erobringer. Kun én av tre undersøkelser mener 10+ kommer dårligere ut, enn to partnere.

image.png

Etter å ha sett grafen, konkluderer jeg egentlig med at den ikke forklarer noe som helst. Mest sannsynlig er det ikke noen sammenheng mellom tidligere partnere, glede i ONS, og skilsmisser.

Det sagt kan jeg forstå at folk har ulike preferanser, og jeg vet at ikke alle menn er like glad i uforpliktende sex. Mange er det — ikke alle. De som ikke selv liker ONS, tipper jeg at ikke bør være livsledsager med en person som elsket ONS og aldri fikk nok av det. Og motsatt. Eller? 

Slike preferanse-valg gjelder mye annet også. Har man felles verdier, eller er man svært ulik? Politikk/oppdragerstil/økonomisk forbruk, etc., ..., Det vil være ulikt fra par til par, men de aller fleste har noen momenter hvor begge to må være relativt like.

En mann som har body-count på 100+, antar jeg ikke forventet noe annet av sin fremtidige partner? Det blir jo i så fall raskt svært hyklersk!

Endret av qualbeen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg stiller også spørsmålstegn ved hvor relevant en skilsmissesannsynlighet på 30% er, hvis en godtar en skilsmissesannsynlighet på 27%, og for å eliminere den knøttlille forskjellen samtidig skal sterkt begrense datingpoolen sin. Noie som øker skilsmissesannsynligheten vesentlig mer, hvis det viser seg at de beste matchene ble valgt bort over dette kriteriet - over ting som er mye mer relevant for et langsiktig samliv.

Det høres ikke ut som en veldig rasjonell vurdering.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (12 timer siden):

Tinder er skadelig for menn og kvinner, barn og samfunn.

Det er en naturstridig spleisemetode som i all hovedsak løfter fram en liten andel menn som har godt utseende og er flink på kafé prat og tror at det å ha flest mulig seksualpartnere vil gjøre dem lykkelig.

Disse mennene (fåtallet) som gjør seg selv til mannehorer utsletter seg selv uten å selv forstå det, før det er for sent. De vil ende opp med å bli ulykkelige og ensomme evenukker som ikke klarer å få opp penisen fordi de ikke klarer å gjennskape det rushet som de kjente ved de første 30 liggene, når de var ung og yr. De klarer ikke holde på et forhold lengre enn det tar for en narkoman å få i seg narkotikaen. 

De mennene (flertallet) som ikke får napp i det hele tatt eller ikke så ofte, får dårlig selvtillit og blir ensom, deprimert. De føler seg som noen tapere i møte med avvisning og ved å leve i skyggen av mannehorene. 

Damene som generelt er mer på jakt etter en framtidig far og langtidspartner og ikke bare tilfeldig sex, blir lurt av mannehorene som kun er ute etter ligg, og går glipp av de mennene som faktisk kunne ha blitt veldig gode fedre og gode livsledsagere. De vil føle seg missbrukt og se ned på menn som har behandlet dem slik. De mannelige alpha horene har klart å ødelegge kvinnenes syn på menn, og samtidig synet på flertallet av menn, som faktisk kunne vist dem i større grad hva en ekte mann er.

Menn og kvinner som til slutt klarer å etablere et lengre forhold og får barn sammen, har blitt såpass ødelagt av kortvarige forhold og tidligere brutte relasjoner, samt bytte av sexpartner, klarer ikke holde sammen og man får en brutt familie. 

Barnet vokser opp i to hjem og med opptil flere forskjellige "foreldre". Dette takler de fleste barn dårlig, samtidig som de har lært seg at det er greit å bryte opp et samliv over en lav sko og vil kopiere dette. 

Samfunnet får alle problemer som både menn, kvinner og barn vil slite med pga. konsekvensene av en slik måte å treffe partnere på. Vi får mennesker som bygger dysfunksjonelle kortsiktige egosentriske relasjoner hvor bakdøra alltid står åpen for en flukt, istedenfor monogame forhold hvor man kan ha gode og sunne rammer for å leve i samliv og oppdra barn i trygge og stabile omgivelser.

Slett datingapper og invester tid i mennesker via normale møtesteder. 

Treffer man ikke folk på normale steder og sitter hjemme, så er første steg å komme seg til arenaer hvor folk treffes. 

 

For en vegg med misunnelige ord. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (På 3.7.2024 den 12:39 PM):

For en vegg med misunnelige ord. 

Ikke en smule. Jeg blir trist av å observere selvdestruktiv adferd av mennesker som er en slave av et livssyn og ideologi som ikke bringer annet enn sår og ødelagte liv i bakspeilet på sin narsissistiske livsreise av feilet manndom. 

Våkn opp og ta det ansvaret som er tiltenkt en mann! Vi er konstruert for å bygge opp og legge til rette, gi og offre, ikke for å ta og kreve, utnytte og missbruke.

Det er skammelig oppførsel når man med viten og vilje å utnytter noen for en utløsning, hvor man forlater håpefulle kvinner, luskende ut bakdøra hvor man etterlater dem med falske forhåpninger som tilslutt fører til skam og forrakt.

Endret av OddZen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (3 timer siden):

Ikke en smule. Jeg blir trist av å observere selvdestruktiv adferd av mennesker som er en slave av et livssyn og ideologi som ikke bringer annet enn sår og ødelagte liv i bakspeilet på sin narsissistiske livsreise av feilet manndom. 

Våkn opp og ta det ansvaret som er tiltenkt en mann! Vi er konstruert for å bygge opp og legge til rette, ikke for ødeleggelse. 

Vet du hva alt det du kritiserer kalles for? Frihet. Nemlig muligheten til å ta dumme som kloke valg uten moralprekener.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (8 minutter siden):

Vet du hva alt det du kriiserer kalles for ? Frihet. Nemlig muligheten til å ta dume som kloke valg uten moralprekener.

Det kalles destruktiv frihet som leder til slaveri av sine egne lyster. Slaveri av dopamin fra neste utløsning. Ikke usammenlignbart fra det slaveriet en narkoman lever i. 

Endret av OddZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (43 minutter siden):

Det kalles destruktiv frihet som leder til slaveri av sine egne lyster. Slaveri av dopamin fra neste utløsning. Ikke usammenlignbart fra det slaveriet en narkoman lever i. 

Moralpreknene dine funker ikke som universelle regler for menneskeheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (1 time siden):

As you wish. Self destruction mode activated.

Som sagt, trist å se mennesker ødelegge seg selv og andre. 

Hvem er så disse "andre"?

Ikke at det er riktig for individet, heller. Det finnes ikke EN kjeft som er "ødelagt" av Tinder, uansett hvor mye du gjentar den feilaktige påstanden.

Forøvrig er det frivillig å bruke Tinder, og folk navigerer i de markedene de selv foretrekker. Og, hva de foretrekker er jo for en grunn. Det er ikke sånn at du har sett lyset og de andre bare "følger driftene sine inn i ødeleggelsen".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...