Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, MrL said:

Hvis det hadde vært attraktivt, hadde vi hatt denne diskusjonen? Hadde du stilt spørsmålet? Hadde det vært attraktivt hadde det aldri vært en problemstilling, ergo må det være uttraktivt.

Men uttraktivt er en bred konklusjon som kan ha mange underliggende årsaker. 

Jeg annerkjenner at det er bred konsensus om at det er negativt for kvinner å ha vært med mange partnere, det er fundamentet for denne konsensusen jeg trekker i tvil, jeg skulle tro det var etablert, sirkelargumentasjon bidrar ikke til noe.

4 minutes ago, Gargantua said:

Så til dobbeltmoralen og overfladiskheten. Kvinner liker ikke lave menn. Men det er 0% en mann kan gjøre med høyden sin. Så man er stuck. Menn liker ikke overvektige kvinner, men det er 100% noe kvinnen kan gjøre noe med. Så det er urettferdig.

Dette poenget er allerede fremført, det er ingen evig sannhet at kvinner ikke liker lave menn (At denne påstanden fremføres som en sannhet er populært om dagen(?)), det finnes en tendens, men å bruke en tendens til å forsvare en annen tendens er ikke sterk argumentasjon.
Begge kan jo ta like feil.

Jeg annerkjenner at det er en preferanse for mange, jeg etterlyser rasjonelle grunner for at det skulle være negativt i seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest  over 100 kommentarer i denne tråden skjønner jeg ikke hvorfor folk (her: menn) bare avinstallerer Tinder, og prøver å treffe kvinner i den virkelige verden? Tar med i beregningen de personene som bor på steder med lite folk, færre sosiale muligheter osv.; dere er unnskyldt.

Istedenfor å klage på Tinder hvorfor ikke ta skjeen i egne hender? Unge fotballspillere som er i favorittklubben sin, men som ikke får spilletid eller blir satset på kan enten fortsette å være der eller søke lykken andre steder. Hvorfor kan ikke menn gjøre det samme i forhold til Tinder? Slik mange av dere skriver så kan det virke som at det er det eneste stedet der man kan få kontakt med folk. Men slik er det jo ikke. Og Tinder? De blåser vel fullstendig i hva en mann på Diskusjon.no måtte mene om saken. Heller ikke kvinnene som sorterer folk som i en database vil endre seg. Så hvorfor følger dere spillereglene, forventer å vinne og blir dypt skuffet over at dere ikke gjør det?

Utvid horisontene deres og slutt å fremstå som stakkarslige pjuskete individer. Drit i den ligaen som dere på liv og død må bli en del av. Lag deres egen eller frigjør dere fullstendig fra denne bås tenkningen.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Boing_80 said:

Etter å ha lest  over 100 kommentarer i denne tråden skjønner jeg ikke hvorfor folk (her: menn) bare avinstallerer Tinder, og prøver å treffe kvinner i den virkelige verden? Tar med i beregningen de personene som bor på steder med lite folk, færre sosiale muligheter osv.; dere er unnskyldt.

Istedenfor å klage på Tinder hvorfor ikke ta skjeen i egne hender? Unge fotballspillere som er i favorittklubben sin, men som ikke får spilletid eller blir satset på kan enten fortsette å være der eller søke lykken andre steder. Hvorfor kan ikke menn gjøre det samme i forhold til Tinder? Slik mange av dere skriver så kan det virke som at det er det eneste stedet der man kan få kontakt med folk. Men slik er det jo ikke. Og Tinder? De blåser vel fullstendig i hva en mann på Diskusjon.no måtte mene om saken. Heller ikke kvinnene som sorterer folk som i en database vil endre seg. Så hvorfor følger dere spillereglene, forventer å vinne og blir dypt skuffet over at dere ikke gjør det?

Utvid horisontene deres og slutt å fremstå som stakkarslige pjuskete individer. Drit i den ligaen som dere på liv og død må bli en del av. Lag deres egen.

Jeg er helt enig at det er en god ide å avinstallere Tinder, men det er fortsatt et problem, fordi datingmarkedet utenfor datingapper blir mindre og mindre.

 

 

how-heterosexual-couples-met-v0-uwe4cchpfz5c1.thumb.webp.7850b48a39b3fb9da3472c045f150002.webp

https://www.reddit.com/r/dataisbeautiful/comments/18h7k9g/how_heterosexual_couples_met_oc/

 

Endret av Camlon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig at det er en god ide å avinstallere Tinder, men det er fortsatt et problem, fordi datingmarkedet utenfor datingapper blir mindre og mindre.

 

 

how-heterosexual-couples-met-v0-uwe4cchpfz5c1.thumb.webp.7850b48a39b3fb9da3472c045f150002.webp

https://www.reddit.com/r/dataisbeautiful/comments/18h7k9g/how_heterosexual_couples_met_oc/

 

Man! Hvorfor så mye statistikk? Kan vi ikke ha en diskusjon uten at en eller annen graf popper opp? Jeg snakker i generelle termer, ikke vitenskapelige. Og hvorfor bruke en graf om amerikansk dating? De har jo en helt annen forståelse av begrepet dating.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Boing_80 said:

Man! Hvorfor så mye statistikk? Kan vi ikke ha en diskusjon uten at en eller annen graf popper opp? Jeg snakker i generelle termer, ikke vitenskapelige. Og hvorfor bruke en graf om amerikansk dating? De har jo en helt annen forståelse av begrepet dating.

Jeg bruker statistikk, fordi ellers er det bare en påstand uten bevis.

Min påstand er at selv om det er en god ide å avinstallere Tinder, så har det blitt mye vanskelige å møte folk nå enn det var før, fordi store deler av datingmarkedet har forsvunnet.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (35 minutter siden):

Jeg bruker statistikk, fordi ellers er det bare en påstand uten bevis.

Min påstand er at selv om det er en god ide å avinstallere Tinder, så har det blitt mye vanskelige å møte folk nå enn det var før, fordi store deler av datingmarkedet har forsvunnet.

Sorry! Du mener det sikkert godt, men det blir litt kverulerende for min del. Vi må kunne diskutere ting uten at alt må belegges med kilder, grafer osv. Jeg respekterer at du har din måte å debattere på. Det klaffer nok ikke med min akkurat om dette temaet.

Ikke for å fornæærme deg nå, men kun å linke til en  graf er intetsigende. Hvor mange personer deltok i den undersøkelsen? Hva slags forskningsdesign ble brukt? Hva var forskernes hypoteser og ble disse i så fall validert eller falsifisert? Var en en longitudinell undersøkelse? Kritikk for og mot metoden og datainnsamlingen? Hvilke konklusjoner ble trukket? Alt dette må være på plass dersom kilden skal ha gjennomslagskraft.

Men for å ta kilden din nærmere i betraktning; et raskt Google-søk viser følgende:

The study is a nationally representative study of American adults.

4,002 adults responded to the survey, 3,009 of those had a spouse or main romantic partner.

The study oversamples self-identified gay, lesbian, and bisexual adults

Follow-up surveys were implemented one and two years after the main survey, to study couple dissolution rates. Version 3.0 of the dataset includes two follow-up surveys, waves 2 and 3.

Hvor mye av dette er direkte overførbart til norsk kultur? Hvor generaliserbare er funnene?

Men vi kan resonnere fra et idèplan, altså fra noe abstrakt. Jeg snakker om den sunne fornuften og den har folk flest. Når noe ikke er bra for oss så er det eneste logiske å ta avstand fra det/slutte med det. Å fortsette i samme dur og fortsatt klage når ting ikke går veien blir bare dumt i mine øyne. Det er nok av arenaer utenfor Tinder der man kan treffe folk. Online trenden vil trolig dø ut når flere og flere finner ut at de ikke vil være del av noe slikt.  

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Boing_80 said:

Sorry! Du mener det sikkert godt, men det blir litt kverulerende for min del. Vi må kunne diskutere ting uten at alt må belegges med kilder, grafer osv.  Men jeg respekterer at du har din måte å debattere på. Det klaffer nok ikke med min akkurat om dette temaet.

Men vi kan resonnere fra et idèplan, altså fra noe abstrakt. Jeg snakker om den sunne fornuften og den har folk flest. Når noe ikke er bra for oss så er det eneste logiske å ta avstand fra det/slutte med det. Å fortsette i samme dur og fortsatt klage når ting ikke går veien blir bare dumt i mine øyne. Det er nok av arenaer utenfor Tinder der man kan treffe folk. 

Personlig liker jeg godt å se på statistikk og liker når folk dokumenterer sine påstander. For meg er det lite som er mer irriterende enn folk som kommer med løse påstander som jeg vet er feil, men jeg må bruke tid på å finne en kilde som viser at de tar feil. Hadde de giddet å dokumentere sin påstand, så ville de oppdaget at de tar feil. F.eks. det var noen som hevdet uten kilde at boligprisene har ikke økt de siste 20 årene.

Men ja, vi bør ta avstand fra Tinder. Jeg har ikke datet på over 10 år, så jeg vet ikke hvor vanskelig det er nå, men det var mange muligheter hvis man aktivt oppsøkte aktiviteter hvor man kunne møte likesinnede. Det virker som det er færre aktiviteter nå, men det er fortsatt muligheter. Det er hva jeg vil gi som råd til de som sliter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 timer siden):

En bruker hevdet at hen kunne se hvem som var single i den tråden og indikerte at du ikke var en av dem. Da fortalte jeg vedkommende at du er en singel mann med meninger som de fleste mener er anti-familie. Det er absolutt relevant til diskusjonen.

Man skal naturligvis ta ansvar for sitt eget liv, men det er et budskap som de du kritiserer er enig i. Men du går mye lenger enn dette og oppfører seg som en "white knight" for kvinner. F.eks. "At noen får "urealistiske" forventninger er bare svada." og "Nå er jo også en femmer-mann (som en gjennomsnittlig mann) vesentlig mindre attraktiv enn en femmer-kvinne."

Tja, jeg er ikke den mest single heller. Uten å få for mye i detalj på det.

Å påpeke at "urealistiske forventninger" er svada, er ikke white-knighting. Man er ikke en white knight for å påpeke hva som er red herrings i diskusjonen. Dette er jo noe en del menn innfører i debattene om dating, kun med formål om å flytte fokuset over på kvinner - fremfor å se på hva en kan gjøre selv. Menn har selv ansvar for vår egen suksess i datingmarkedet, det er ikke kvinners ansvar om menn går single over tid. Vår jobb er å være ærlige overfor kvinner om hva vi vil, og fremstille oss fra vår beste side for å være best mulig "kjærestemateriale" (hvis det er det vi vil).

Det jeg skrev om skalaen står jeg ved, og det jeg argumenterte med er også sant. Det er et ubestridt faktum at kvinner er mye flinkere til å se bra ut enn menn og kan høste fruktene i 20- og 30-årene over den innsatsen de har lagt ned. Menns hudpleie begrenser seg jo til solkrem, og knapt det - for å sette det i perspektiv. Hadde kvinner vært like careless til utseendet sitt som menn typisk er, ville skalaen vært en helt annen.

Det er forøvrig enkel matematikk - hvis vi bestemmer oss for at skalaen skal være slik at 5 er medianpersonen av et gitt kjønn, så vil attraktiviteten til en 5-er påvirkes hvis et helt kjønn er signifikant bedre til å vise seg fra sin beste side. At kvinner vurderer menn lavt på attraktivitet viser bare hvor mye uutnyttet potensiale som ligger i dette.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (18 minutter siden):

Personlig liker jeg godt å se på statistikk og liker når folk dokumenterer sine påstander. For meg er det lite som er mer irriterende enn folk som kommer med løse påstander som jeg vet er feil, men jeg må bruke tid på å finne en kilde som viser at de tar feil. Hadde de giddet å dokumentere sin påstand, så ville de oppdaget at de tar feil. F.eks. det var noen som hevdet uten kilde at boligprisene har ikke økt de siste 20 årene.

Men ja, vi bør ta avstand fra Tinder. Jeg har ikke datet på over 10 år, så jeg vet ikke hvor vanskelig det er nå, men det var mange muligheter hvis man aktivt oppsøkte aktiviteter hvor man kunne møte likesinnede. Det virker som det er færre aktiviteter nå, men det er fortsatt muligheter. Det er hva jeg vil gi som råd til de som sliter.

Alt kan ikke dokumenteres. Og godt er det fordi det ellers hadde blitt en veldig kjedelig verden fordi da var alt jo tenkt ut. Hva hjelper det en singel mann å vite at for eks. 98% av forhold blir til gjennon online-dating når vedkommende har lite hell på slike arenaer fra før av? Da bør den personen tenke  utenom boksen og oppsøke andre arenaer for sitt formål. 

Nå var ikke Rosenfeld en dårlig kilde da vedkommende er en anerkjent forsker. Poenget mitt er at det også her er så mange faktorer som må identifiseres og tas med i betraktningen at en graf bare vil redusere problemstillingen til noen tall. Det er jo så mye mer som spiller inn. For eks. at pga. velferdsstaten er alenemødre (har rett på en rekke stønader fra NAV og Husbanken) i Norge i en helt annen liga enn deres amerikanske medsøstre. I Norge tar staten ansvar for individet mens i USA er sikkerhetsnettet mye svakere. Bare det at vi har Lånekassen gjør at folk har muligheter som mange andre land i verden bare kan drømme om. 

Endret av Boing_80
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Jeg annerkjenner at det er bred konsensus om at det er negativt for kvinner å ha vært med mange partnere, det er fundamentet for denne konsensusen jeg trekker i tvil, jeg skulle tro det var etablert, sirkelargumentasjon bidrar ikke til noe.

Dette poenget er allerede fremført, det er ingen evig sannhet at kvinner ikke liker lave menn (At denne påstanden fremføres som en sannhet er populært om dagen(?)), det finnes en tendens, men å bruke en tendens til å forsvare en annen tendens er ikke sterk argumentasjon.
Begge kan jo ta like feil.

Jeg annerkjenner at det er en preferanse for mange, jeg etterlyser rasjonelle grunner for at det skulle være negativt i seg selv.

Det er også verdt å påpeke at folk har ulike preferanser, det du møter i din lille "samtale" er jo vranglære som indikerer at det er svært vanlig å tenke på dette på den måten - når de fleste kvinner hverken har en sterk mening om antall seksualpartnere hos mannen, eller hans høyde. Tilsvarende gjelder for menn. NOEN kan ha dette, på samme måte som noen bare dater redheads. Og, noen kan fint ha en preferanse for noe, uten at det er i nærheten av å være en dealbreaker om preferansen er møtt. Selv liker jeg høye damer bedre enn lave, men til syvende og sist er det en bagatell som er lett å "ofre" i det store bildet. Og, sånn er det jo med menn og kvinners seksualhistorikk. Det er jo noe forlokkende med å være spesiell som den eneste, men hvis vi føler personen ellers er god, er jo dette en ren trivialitet som ikke tillegges nevneverdig vekt. Med mindre man er sterkt religiøs, eller noe sånt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (40 minutter siden):

Man! Hvorfor så mye statistikk? Kan vi ikke ha en diskusjon uten at en eller annen graf popper opp? Jeg snakker i generelle termer, ikke vitenskapelige. Og hvorfor bruke en graf om amerikansk dating? De har jo en helt annen forståelse av begrepet dating.

Statistikk kan være fint, men den må også leses på riktig måte. Altfor mange leser statistikk ca slik: "Gjennomsnitt for populasjon A er større enn gjennomsnitt for populasjon B, derfor er det nesten alltid riktig at A har mer av dette enn B" - fremfor at en f.eks. tar hensyn til standardavvik, og generell variasjon. Resultatet blir ofte at 40% av menn eller kvinner blir "unntak fra regelen" man har "funnet" fordi man ikke helt har skjønt statistikkfaget, men prøver å bruke det som kilde.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Statistikk kan være fint, men den må også leses på riktig måte. Altfor mange leser statistikk ca slik: "Gjennomsnitt for populasjon A er større enn gjennomsnitt for populasjon B, derfor er det nesten alltid riktig at A har mer av dette enn B" - fremfor at en f.eks. tar hensyn til standardavvik, og generell variasjon. Resultatet blir ofte at 40% av menn eller kvinner blir "unntak fra regelen" man har "funnet" fordi man ikke helt har skjønt statistikkfaget, men prøver å bruke det som kilde.

Som jeg jeg skrev i en kommentar over; hva hjelper det en singel mann å vite at for eks. 98% av forhold blir til gjennom online-dating (fordi en graf hevder det) når vedkommende har lite hell på slike arenaer fra før av? Da bør den personen tenke utenom boksen og oppsøke andre arenaer for sitt formål. 

Husker du filmen Minority report? Det jeg husker best  er at oraklet predikerte hvem som ville begå en kriminell handling slik at politiet allerede var på plass og tok personen da handlingen faktisk skjedde. Men oraklet tok ikke med i beregningen vår evne til å kunne velge annerledes. Og det skjedde med Tom Cruise på slutten som gjennomgikk en åndelig forvandling der han sto mellom to valg og valgte det som gav mest smerte, men var samtidlig den mest forløsende og frigjørende.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (17 minutter siden):

Som jeg jeg skrev i en kommentar over; hva hjelper det en singel mann å vite at for eks. 98% av forhold blir til gjennom online-dating (fordi en graf hevder det) når vedkommende har lite hell på slike arenaer fra før av? Da bør den personen tenke utenom boksen og oppsøke andre arenaer for sitt formål. 

Husker du filmen Minority report? Det jeg husker best  er at oraklet predikerte hvem som ville begå en kriminell handling slik at politiet allerede var på plass og tok personen da handlingen faktisk skjedde. Men oraklet tok ikke med i beregningen vår evne til å kunne velge annerledes. Og det skjedde med Tom Cruise på slutten som gjennomgikk en åndelig forvandling der han sto mellom to valg og valgte det som gav mest smerte, men var samtidlig den mest forløsende og frigjørende.

Enig i det. Det samme gjelder jo f.eks. bodycount-debatten. Kvinnene som liker ONS, tar jo uansett ikke i disse mennene med ildtang, så det er ikke sånn at man gjør noe fra eller til attraksjonsmessig. Hvorfor skal egentlig kvinner gjøre seg intreressante for menn de ikke vil ha?

Det går an å ta dette videre, også. "Kvinner liker X, og menn liker Y" er jo poppisargumentasjon fra kjønnskonservative, men i den prosessen glemmer man jo at hvem som faktisk er målgruppen f.eks. for en mann, bare er en liten undergruppe av kvinner som man er spesielt interessert i. Deres ønsker og behov kan godt være veldig annerledes enn det du finner om du tar hele befolkningen under ett. Skal du sjekke opp en kvinne som skriver masteroppgave i kjønnsstudier (som jeg gjorde), spiller du selvsagt på andre virkemidler enn om du sjekker opp noen av disse tradwife-damene i SoMe. Uavhengig av hva "statistikkbibelen" måtte si om kvinner generelt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 minutter siden):

Enig i det. Det samme gjelder jo f.eks. bodycount-debatten. Kvinnene som liker ONS, tar jo uansett ikke i disse mennene med ildtang, så det er ikke sånn at man gjør noe fra eller til attraksjonsmessig. Hvorfor skal egentlig kvinner gjøre seg intreressante for menn de ikke vil ha?

Det går an å ta dette videre, også. "Kvinner liker X, og menn liker Y" er jo poppisargumentasjon fra kjønnskonservative, men i den prosessen glemmer man jo at hvem som faktisk er målgruppen f.eks. for en mann, bare er en liten undergruppe av kvinner som man er spesielt interessert i. Deres ønsker og behov kan godt være veldig annerledes enn det du finner om du tar hele befolkningen under ett. Skal du sjekke opp en kvinne som skriver masteroppgave i kjønnsstudier (som jeg gjorde), spiller du selvsagt på andre virkemidler enn om du sjekker opp noen av disse tradwife-damene i SoMe. Uavhengig av hva "statistikkbibelen" måtte si om kvinner generelt.

Enig. Poenget mitt videre er at mange i gruppen hankjønn finner på unnskyldninger for å slippe å gjøre endringer hos seg selv. Det er så mye lettere å plassere alt utenfor seg selv. Buhuuu...kvinner vil ikke ha meg så jeg skyter en rekke uskyldige mennesker istedet (for å dra det skikkelig langt ut). 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Boing_80 said:

Enig. Poenget mitt videre er at mange i gruppen hankjønn finner på unnskyldninger for å slippe å gjøre endringer hos seg selv. Det er så mye lettere å plassere alt utenfor seg selv.  

Hvis du byter ut hankjøn mot honkjøn så beskriver du en type feminism ... Kan vel si liknande ting om en del rasism, lgbqt+ folk etc också. 

Är väl kanske möjligt att allt ikke er svart vitt? Att en del män faktiskt är dåligt behandlat i saken detta handlar om och att man kanske kan få till en ändring? 

Lei denna sutringen om sutringen. Vita män är orsak till allt och vi hör en massa sutring om det. Sen hvis noe kanske ikke är bra för vita män så är det de som bara ska ändra sig.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (4 minutter siden):

Hvis du byter ut hankjøn mot honkjøn så beskriver du en type feminism ... Kan vel si liknande ting om en del rasism, lgbqt+ folk etc också. 

Är väl kanske möjligt att allt ikke er svart vitt? Att en del män faktiskt är dåligt behandlat i saken detta handlar om och att man kanske kan få till en ändring? 

Lei denna sutringen om sutringen. Vita män är orsak till allt och vi hör en massa sutring om det. Sen hvis noe kanske ikke är bra för vita män så är det de som bara ska ändra sig.  

Du understreker akkurat det jeg mente. Unnksyldning, unnskyldninger og atter unnskyldninger. Det er så synd på hvite menn buhuuu....

Jeg snakker om det å ta makten tilbake i egne hender og meisle ut sin egen skjebne eller tråkke opp sin egen vei. Kun menn med mot og handlekraft får til slikt. Resten synes synd på seg selv.

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Boing_80 said:

Du understreker akkurat det jeg mente. Unnksyldning, unnskyldninger og atter unnskyldninger. Det er så synd på hvite menn buhuuu....

Jeg snakker om det å ta makten tilbake i egne hender og meisle ut sin egen skjebne eller tråkke opp sin egen vei. Kun menn med mot og handlekraft får til slikt. Resten synes synd på seg selv.

Och du bevisar det jag skrev. 

Allt är totalt svart vit i din värld. Jag är 100% sikker på att sanningen ligger någonstans mitt imellan det att det bara är unskyldningar och att det fanns finns samfunnstrukterer eller vad man ska kalla det som ikke er helt bra.

Hvis du vill läsa om sytring så läs upp dig lite på feminism, for eksempel på forumet. Då får de se kvinner som skyller allt på män. Det är till och med vi som tvinger kvinner att studera det de välger att göra. Men det är ju samma sak där, klart att de ibland har rätt och att ikke allt är perfekt men kvinner kunde också ta lite ansvar hvis de vill ha en karriär genom att ikke velge å bli sykepleier, lärer eller socionom. 

 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (41 minutter siden):

Och du bevisar det jag skrev. 

Allt är totalt svart vit i din värld. Jag är 100% sikker på att sanningen ligger någonstans mitt imellan det att det bara är unskyldningar och att det fanns finns samfunnstrukterer eller vad man ska kalla det som ikke er helt bra.

Hvis du vill läsa om sytring så läs upp dig lite på feminism, for eksempel på forumet. Då får de se kvinner som skyller allt på män. Det är till och med vi som tvinger kvinner att studera det de välger att göra. Men det är ju samma sak där, klart att de ibland har rätt och att ikke allt är perfekt men kvinner kunde också ta lite ansvar hvis de vill ha en karriär genom att ikke velge å bli sykepleier, lärer eller socionom. 

 

Herregud!!!! Så la dem gjøre det. De er i  mindretallet uansett. Fornuftige kvinner finnes og de ser større på ting. Jeg oppfordrer menn til å ta en indre reise i seg selv og finne måter å utvikle seg selv på. 

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Boing_80 said:

Herregud!!!! Så la dem gjøre det. De er i  mindretallet uansett. Fornuftige kvinner finnes og de ser større på ting. Jeg oppfordrer menn til å ta en indre reise i seg selv og finne måter å utvikle seg selv på. 

Herregud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Vet ikke ens vad du svarar på ... och vad som var så farligt eller fel i mitt inlägg ...

 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (51 minutter siden):

Och du bevisar det jag skrev. 

Allt är totalt svart vit i din värld. Jag är 100% sikker på att sanningen ligger någonstans mitt imellan det att det bara är unskyldningar och att det fanns finns samfunnstrukterer eller vad man ska kalla det som ikke er helt bra.

Hvis du vill läsa om sytring så läs upp dig lite på feminism, for eksempel på forumet. Då får de se kvinner som skyller allt på män. Det är till och med vi som tvinger kvinner att studera det de välger att göra. Men det är ju samma sak där, klart att de ibland har rätt och att ikke allt är perfekt men kvinner kunde också ta lite ansvar hvis de vill ha en karriär genom att ikke velge å bli sykepleier, lärer eller socionom. 

 

Vel, du har mye balansert her, som du skal trekke over i "det er kvinners skyld"-territoriet. Som denne svarkronikken. Eller forsåvidt svaret ditt her, hvor det plutselig handler om feminisme og kvinner som skylder på menn. Hvor kom den fra, liksom? Hver eneste gang noen ikke gir massiv støtte til denne "kvinner er kravstore"-ideen, skal pendelen vrenges over den veien. Å kalle det "balansert" er direkte uredelig. Sorry.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...