Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Guest 92050...8fa said:

Men hva er det du fabler om? Ja, kvinner flest som er i 40-årene vet at tiden for å få barn er borte, og det er da strengt tatt ingen av de som sitter og gråter over det, spesielt ikke de som allerede har barn? De som eventuelt gjør det er kanskje de som skulle ønske de fikk flere barn men som av ulike grunner ikke gjorde det, det være seg økonomiske eller problemer i partnerforhold. Jeg har flere søsken og min mor bikket 50 for ikke så lenge siden, hun har flere ganger sagt at hun skulle fått flere barn om situasjonen mellom henne og far var annerledes, men hun er glad for å ha oss selvsagt. Kvinner i 40 årene er da ferdige med barn for lengst, evt ikke ønske om det i det hele tatt! De jeg kjenner som ble mødre i 40 årene (de er få), vel det var et ekstremt uhell da de ikke trodde de kunne bli gravide lenger..... 

De tallene er bare tall. Tall som handler om hvor lite menn puler. Intet mer. Det sier ingenting om at "kvinner raser fra seg i sine fruktbare år og får panikk i menopausen", altså hva faen? Joda, kanskje et lite mindretall er slik, men flesteparten prøver enten å få barn, vil ha barn og er allerede i et forhold eller så vil de ikke ha barn og gjør andre ting nettopp fordi de ikke vil ha det. 

Fødselstallene stuper verden over, bortsett fra land der barneekteskap er lov, jenters seksualitet kontrollert i form av kjønnslemlestelse o.l, religiøse årsaker etc. I alle andre land stuper det, og hvorfor? Fordi alle kvinner verden over er for kresne? Så enkelt er det ikke, og man er faktisk dum om man bare skal plante skylden der. 

Ja, syns du det er rart jeg kaller deg det? Jeg ser ikke på menn som en eneste gruppe og tilegner de meninger og kvaliteter bare fordi de er menn. Som jeg skriver i posten: enkelte menn. Du derimot drar alle kvinner under en kam og har dannet deg et tullete bilde som du tror er virkeligheten, og du bruker en Tate-minion som kilde. 

Nok for meg i tråden her, en dag sitter du der godt voksen og innser hvor idiotisk dette er. Du bryr deg ekstremt mye om en sak som ikke er slik du tror i det hele tatt, og for hvilken grunn vet jeg ikke, men hat og selvbedrag er ikke veien til et lykkeligere liv. Skaff hjelp. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

"De tallene er bare tall". Fantastisk fruktbart innlegg om topic. Statistikk er bare tall! Sier du det samme om klimautslipp? Tall er bare tall!

"Du derimot drar alle kvinner under en kam". Det heter å skjære alle over én kam. Kan folk lære seg det snart?

"Fødselstallene stuper verden over, bortsett fra land der barneekteskap er lov". Koko argument, fullstendig usaklig.

"Ja, syns du det er rart jeg kaller deg det?" Nei, jeg har blitt vant til å bli kalt både det ene og det andre når jeg pirker borti selvberettigelsen til kvinner. Men takk for at du bekrefter at jeg traff en nerve.

"du bruker en Tate-minion som kilde". Jeg antar at du mener at Mads Larsen er en fan av Andrew Tate? Jeg vet ingenting om sistnevnte, bortsett fra at han blir brukt som eksempel på mannssjåvinister når motparten går tom for argumenter. Dessuten uttaler Larsen seg som forsker i dette henseende, og å gå inn på hvem han eventuelt er fan av privat er et ad hominem-argument og logisk ugyldig.

"Skaff hjelp." Et ynkelig og patetisk forsøk på å avrunde debatten ved å idioterklære eller sykeliggjøre mine meninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ae9bc...766
Gjest 92050...8fa skrev (11 timer siden):

Jeg tror samtlige kvinner velger singellivet fremfor å være sammen med en mann som deg og @Colin.. Jeg er en enslig kvinne og har valgt det selv i mine beste år, og jeg kan vedde flere av mine organer på at ingen unge kvinner vil date menn med slike holdninger, fordommer, generaliseringer og synspunkt. Ingen.

Som er hele poenget. Du og mange andre kvinner har fått et enormt oppblåst selvbilde og tror dere er så fantastiske der dere sitter på den høye hesten og ser ned på den vanlige mann. Og hyller hverandre med "det er bra å være kresne".

Dere kvinner har nøyaktig like mange fordommer, generaliseringer, og holdninger som menn har, og som menn som faktisk kan velge styrer godt unna.

Det "valget" er nok ikke så rett frem som du føler, men best å late som det selv i hvertfall. Det som har skjedd er nok at du ikke har tatt til takke med de som er på ditt nivå, og blitt oversett av de som er over ditt nivå. Det er jo en form for valg det også....
 

Sitat

Det de ser er menn blottet for empati som skylder på verden og det motsatte kjønn for sine feil.

Selvsagt klarer ikke den moderne kvinne å erkjenne at de også har feil, og når man påpeker dette så blir man stemplet som blottet for empati og at man skylder på andre. Og der er problemet.

(når jeg her bruker tall for å beskrive personer så er ge "generell attraktivitet", ikke nødvendigvis bare utseende, men holdnigner, utseende, status, økonomi, karisma osv)

Menn har ingen problemer med å erkjenne egne feil, og evaluere egen status. Det har aldri vært et problem.
En "5-er" mann prøver seg nesten aldri på en 8-10 dame. Aldri. Men når 5-er damer får napp og ligg og oppmerksomhet fra 7-8 er menn som er ute etter sex, så mister de gangsynet. Men i realiteten så er en slik 5-er dame kun av interesse for en 7-8 er mann om han kan ta henne med hjem, og så bli kvitt henne søndags morgen. Ingen av mennene i min omgangskrets har et urealisitsk høyt syn på egen status eller utseende, men jeg snakker stadig med kvinner som er helt på villspor.

Så da havner vi i en situasjon der 5-er kvinne er vant til å få ligg fra 8-er menn, men ikke forstår at de ikke er spesielt attraktive livspartnere for 8-er menn, og dermed ikke klarer å ha et realistisk syn på egen verdi. 8-er mannen stifter ikke familier med en 5-er dame. 5-er dame stifter ikke familie med 5-er mann fordi hun tror hun er en 8-er dame. Og da har vi det gående.

Men det forstår de jo ikke. De ser ned på disse mennene pga holdnigner, status, og utseende, men presenterer selv helt idiotiske holdninger, lavstatus yrke, og middels utseende, og så tror de at de skal konkurere. Det er ikke noe nytt egentlig, men Tinder har gjort det mye værre. Før på byen så snakket man jo med disse damene en del. De som har et helt vanlig utseende (5-6) og som har en helt normal jobb (frisør, sykepleier osv) som ikke har noen interesse av en helt normal mann med en normal jobb fordi de selv "fortjener bedre".

Men de gjør jo ikke det! De fortjener ikke noe bedre enn en vanlig mann fortjener bedre!

Anonymous poster hash: ae9bc...766

Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
5 hours ago, Guest 92050...8fa said:

De tallene er bare tall.

... og du bruker en Tate-minion som kilde. 

 Skaff hjelp. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Og du kommer bare med bokstaver. ;)

Oisann. Du tror på astrologi, auraer og spøkelser og sånn sikkert du. Siden du kaller en seriøs forsker for "Tate-minion"...

Tror den siste der kan sendes rett tilbake til deg, gitt.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (23 timer siden):

Ganske interessante synspunkt fra Mads Larsen.

– Tinder gir kvinner praktisk talt ubegrenset tilgang til seriedating og kortvarig sex med svært attraktive menn.

Han legger ikke fingrene imellom om hvor alvorlig han mener dette er:

– Datingappene truer den vestlige sivilisasjonen. Vi har trykket på den røde knappen for selvdestruering, men vi har valgt å gjøre det så sakte at det ikke føles så alvorlig. Og vi skal gjøre det med en metode som vi ikke har kulturelle grep for å stanse.

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

Selv om artikkelen virker å fokusere på et (ikke ubetydelig) mindretall blant kvinner og menn virker samtidig mye av det som påpekes som selvfølgeligheter, som jeg tror stemmer godt med noe jeg skrev tidligere:

 

At kvinner som opplever å være på sitt mest attraktive i sine aller første "voksenår" og ha enorm tilgang på mer attraktive menn kan få urealistiske forventninger til en partner virker logisk. Samtidig tror jeg de aller fleste kvinner er smartere enn som så, og gitt at median antall partnere for kvinner er 6 velger nok de aller fleste kvinner bort lettvint sex med mer attraktive menn. Slike tendenser kan med andre ord påvirke de store tallene, men jeg tror likevel dette gjelder et klart mindretall av kvinner. Kvinner (og menn) flest finner tross alt en partner. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (20 timer siden):

Ja, det er nesten litt synd på kvinnene som når de bikker 40 - og bare har en håndfull fruktbare år igjen - merker at potensielle partnere kanskje ikke er så interessert i kvinner med tresifra bodycount. Da har de attraktive mennene blitt opptatt for godt, og de mindre attraktive mennene ser etter noe litt mindre "brukt", pardon my french.

"Kvinnfolk" er ikke dumme, og er da fullstendig klar over sin biologiske klokke. Duh.

Det er faktisk verre stilt med mennene, som lever i en fantasiverden hvor de tror at fordi de er fysisk i stand til å bli fedre når de er 60, så har de så mye bedre tid. Think again - de fleste kvinner søker en jevnaldrende, så om klokken tikker når en kvinne er 35-40, har Mann (43) et helvetes problem. Uavhengig av om han da "plutselig ble populær og vil pule rundt" selv. Bro, you ain't got the time.

Forøvrig er det ingen som "brukes" i en ONS-relasjon. Det er mutual benefit - to voksne mennesker som har det gøy. Dessuten er jo disse mennene som faktisk spør om bodycount samfunnets bunnslam i øynene til de fleste kvinner, uansett. Skulle du være så dum at du faktisk spør en kvinne med lav body count om den, er du uansett et vandrende rødt flagg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Selv om artikkelen virker å fokusere på et (ikke ubetydelig) mindretall blant kvinner og menn virker samtidig mye av det som påpekes som selvfølgeligheter, som jeg tror stemmer godt med noe jeg skrev tidligere:

 

At kvinner som opplever å være på sitt mest attraktive i sine aller første "voksenår" og ha enorm tilgang på mer attraktive menn kan få urealistiske forventninger til en partner virker logisk. Samtidig tror jeg de aller fleste kvinner er smartere enn som så, og gitt at median antall partnere for kvinner er 6 velger nok de aller fleste kvinner bort lettvint sex med mer attraktive menn. Slike tendenser kan med andre ord påvirke de store tallene, men jeg tror likevel dette gjelder et klart mindretall av kvinner. Kvinner (og menn) flest finner tross alt en partner. 

 

At noen får "urealistiske" forventninger er bare svada. Folk justerer ikke sine forventninger opp eller ned i jakten på en partner, men søker en god match. Du ser jo selv i denne tråden at menn som mislykkes på datingmarkedet i Norge ikke endrer preferansene sine, og heller søker mot "utlandet". Hvorfor skal en da plutselig anta at kvinner handler noe annerledes? Vi er da mennesker, uansett kjønn. Enten klaffer vi med folk, eller ikke - og vi vil ikke date noen vi ikke passer med (les: ikke er så attraktive i følge våre egne preferanser), fordi vi har det bedre som single enn i et forhold med en person vi ikke egentlig ønsker å ha så tett på oss.

Det er mye generelt prat her, som ikke egentlig sammenfaller med virkelighetens verden. Kanskje er det slik at dere generaliserer dere selv til resten av landets menn? Kan noen her forklare hvordan DE forholder seg til hvem de mener er god nok, og hvordan en eventuell endring i preferanser foregår for deres egen del? Hvis ikke majoriteten av de vante deltakerne her klarer vedkjenne seg at de blir kravstore og kresne når de får matcher selv, kan vi med god samvittighet legge dette i kategorien "myte". Jeg fungerer ikke sånn (neppe overraskende), og ønsker i utgangspunktet bare noen som er "bra nok" - og det er uendret uavhengig av om jeg oppfatter meg selv som mer eller mindre attraktiv i nuet.

Hvis kvinner ikke får tilgang til attraktive menn, betyr ikke det at de søker mindre attraktive menn av den grunn. Hvis de MÅ ha en attraktiv mann for å være lykkelig, er det bare slik det er. Så kan en jo alltid lure på hva vi faktisk mener med "attraktiv", det er jo en subjektiv vurdering mer enn en objektiv vurdering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest ae9bc...766 skrev (8 timer siden):

Som er hele poenget. Du og mange andre kvinner har fått et enormt oppblåst selvbilde og tror dere er så fantastiske der dere sitter på den høye hesten og ser ned på den vanlige mann. Og hyller hverandre med "det er bra å være kresne".

Dere kvinner har nøyaktig like mange fordommer, generaliseringer, og holdninger som menn har, og som menn som faktisk kan velge styrer godt unna.

Det "valget" er nok ikke så rett frem som du føler, men best å late som det selv i hvertfall. Det som har skjedd er nok at du ikke har tatt til takke med de som er på ditt nivå, og blitt oversett av de som er over ditt nivå. Det er jo en form for valg det også....
 

Selvsagt klarer ikke den moderne kvinne å erkjenne at de også har feil, og når man påpeker dette så blir man stemplet som blottet for empati og at man skylder på andre. Og der er problemet.

(når jeg her bruker tall for å beskrive personer så er ge "generell attraktivitet", ikke nødvendigvis bare utseende, men holdnigner, utseende, status, økonomi, karisma osv)

Menn har ingen problemer med å erkjenne egne feil, og evaluere egen status. Det har aldri vært et problem.
En "5-er" mann prøver seg nesten aldri på en 8-10 dame. Aldri. Men når 5-er damer får napp og ligg og oppmerksomhet fra 7-8 er menn som er ute etter sex, så mister de gangsynet. Men i realiteten så er en slik 5-er dame kun av interesse for en 7-8 er mann om han kan ta henne med hjem, og så bli kvitt henne søndags morgen. Ingen av mennene i min omgangskrets har et urealisitsk høyt syn på egen status eller utseende, men jeg snakker stadig med kvinner som er helt på villspor.

Så da havner vi i en situasjon der 5-er kvinne er vant til å få ligg fra 8-er menn, men ikke forstår at de ikke er spesielt attraktive livspartnere for 8-er menn, og dermed ikke klarer å ha et realistisk syn på egen verdi. 8-er mannen stifter ikke familier med en 5-er dame. 5-er dame stifter ikke familie med 5-er mann fordi hun tror hun er en 8-er dame. Og da har vi det gående.

Men det forstår de jo ikke. De ser ned på disse mennene pga holdnigner, status, og utseende, men presenterer selv helt idiotiske holdninger, lavstatus yrke, og middels utseende, og så tror de at de skal konkurere. Det er ikke noe nytt egentlig, men Tinder har gjort det mye værre. Før på byen så snakket man jo med disse damene en del. De som har et helt vanlig utseende (5-6) og som har en helt normal jobb (frisør, sykepleier osv) som ikke har noen interesse av en helt normal mann med en normal jobb fordi de selv "fortjener bedre".

Men de gjør jo ikke det! De fortjener ikke noe bedre enn en vanlig mann fortjener bedre!

Anonymous poster hash: ae9bc...766

Nå er jo også en femmer-mann (som en gjennomsnittlig mann) vesentlig mindre attraktiv enn en femmer-kvinne. Kvinner gjør så vanvittig mye mer for å være attraktive enn det menn er vant med. Bare å sammenlikne hvor mye tid kjønnene bruker på klær, hud og andre utseendemessige faktorer. En femmer-kvinne er i praksis omtrent like attraktiv som en åtter-mann, fordi femmer-kvinnen faktisk viser frem sin beste versjon av seg selv.

Dessuten er det jo bare incel-menn som starter disse debattene om kvinners påståtte "kravstorhet", når de er grinete over å bli valgt bort. Kvinnene selv har det som plommen i egget, og siden de tross alt har eggstokker selv, kan de også bli mødre ganske enkelt. Kunstig befruktning er jo faktisk en ting i 2024.

Generelt i samfunnet er det forøvrig slik at det er kvinner som har lav selvtillit, og menn som tror de er verdensmestre i ett og alt når de i prealiteten er klønete amatører. Det gjelder jo også på utseendet, hvor det er stikk motsatt av hva du hevder - kvinner vurderer seg selv kritisk, mens menn tror de er guds gave til kvinnen bare fordi de har en kuk som er mer enn 10cm lang.

Til syvende og sist må du, og andre, innse at tiltrekning er subjektivt. En manns treer er en annen manns åtter. Det er sånn vi finner forhold som varer, fordi begge parter virkelig føler at de passer ekstra godt sammen. Fremfor at en eller annen fjottete kar prøver score noen fordi "hu så så fin ut". De fleste kvinner ser fine ut, og hvis det ikke ligger noen bedre match til grunn for et partnervalg, blir alle potensielle trusler for forholdet. Møter du en spesielt god match, vet du med en gang at uansett hvem som dukker opp, vil du ha et fortrinn i at dere to faktisk passer så godt sammen - noe en eller annen random kjekkas neppe kan sies å gjøre.

Til syvende og sist må folk løse opp i dette selv, og så lenge menn ikke gidder å innse at de ikke kan lage barn selv, får de svarteper. Det hjelper ikke med all denne sutringen, heller - det er vanskelig å være sympatisk stilt overfor den type tankegang. Kunne ikke brydd meg mindre om single menn som klandrer kvinner går barnløse. De fortjener intet mer enn det, heller.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, knopflerbruce said:

Forøvrig er det ingen som "brukes" i en ONS-relasjon. Det er mutual benefit - to voksne mennesker som har det gøy. Dessuten er jo disse mennene som faktisk spør om bodycount samfunnets bunnslam i øynene til de fleste kvinner, uansett. Skulle du være så dum at du faktisk spør en kvinne med lav body count om den, er du uansett et vandrende rødt flagg.

Hvorfor skal man skjule en høy bodycount? Er ikke det nettopp for at man er redd for å virke billig? Og hvorfor er man redd for å virke billig? Fordi man innerst inne vet at det ikke er et attraktivt trekk ved en. F.eks at risiko for kjønnssykdommer og fremtidig utroskap er mer sannsynlig ved høy bodycount. Dessuten kan man være mindre sikker på at et evt barn virkelig er ditt, hvis kvinnen har en historie med å ligge rundt. Dette er dypt forankret i evolusjonspsykologien. Man vil helst ikke fø opp en unge som ikke er sin. Ergo er billige kvinner mindre attraktivt.

Endret av Gargantua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (28 minutter siden):

At noen får "urealistiske" forventninger er bare svada. Folk justerer ikke sine forventninger opp eller ned i jakten på en partner, men søker en god match. Du ser jo selv i denne tråden at menn som mislykkes på datingmarkedet i Norge ikke endrer preferansene sine, og heller søker mot "utlandet". Hvorfor skal en da plutselig anta at kvinner handler noe annerledes? Vi er da mennesker, uansett kjønn. Enten klaffer vi med folk, eller ikke - og vi vil ikke date noen vi ikke passer med (les: ikke er så attraktive i følge våre egne preferanser), fordi vi har det bedre som single enn i et forhold med en person vi ikke egentlig ønsker å ha så tett på oss.

Det er mye generelt prat her, som ikke egentlig sammenfaller med virkelighetens verden. Kanskje er det slik at dere generaliserer dere selv til resten av landets menn? Kan noen her forklare hvordan DE forholder seg til hvem de mener er god nok, og hvordan en eventuell endring i preferanser foregår for deres egen del? Hvis ikke majoriteten av de vante deltakerne her klarer vedkjenne seg at de blir kravstore og kresne når de får matcher selv, kan vi med god samvittighet legge dette i kategorien "myte". Jeg fungerer ikke sånn (neppe overraskende), og ønsker i utgangspunktet bare noen som er "bra nok" - og det er uendret uavhengig av om jeg oppfatter meg selv som mer eller mindre attraktiv i nuet.

Hvis kvinner ikke får tilgang til attraktive menn, betyr ikke det at de søker mindre attraktive menn av den grunn. Hvis de MÅ ha en attraktiv mann for å være lykkelig, er det bare slik det er. Så kan en jo alltid lure på hva vi faktisk mener med "attraktiv", det er jo en subjektiv vurdering mer enn en objektiv vurdering.

Teorien din om at våre forventninger og krav til en partner er fullstendig uavhengig av hvilke partnere vi opplever at er tilgjengelige for oss og at ingen har urealistiske forventninger fremstår direkte usmart, for å si det forsiktig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 skrev (5 timer siden):

Og du kommer bare med bokstaver. ;)

Oisann. Du tror på astrologi, auraer og spøkelser og sånn sikkert du. Siden du kaller en seriøs forsker for "Tate-minion"...

Tror den siste der kan sendes rett tilbake til deg, gitt.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Takk for et saklig og konstruktivt bidrag til debatten. Gratulerer! Dersom resten av tråden skal følge samme standard, håper jeg en moderator snart titter innom for å rydde litt ... 😊

I stedet for å snakke ned andre, og prøve å harselere over deres synspunkter, så foretrekker jeg å få vite ditt syn på saken!

Argumenter for eget syn, i stedet for å slå andre i hodet med en spade! Hvem vet — kanskje jeg lærer ett og annet, og at du overbeviser meg?

(Selv la jeg nylig inn et innlegg i tråden, bare å scrolle tilbake en side eller to.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man skjule en høy bodycount? Er ikke det nettopp for at man er redd for å virke billig? Og hvorfor er man redd for å virke billig? Fordi man innerst inne vet at det ikke er et attraktivt trekk ved en. F.eks at risiko for kjønnssykdommer og fremtidig utroskap er mer sannsynlig ved høy bodycount. Dessuten kan man være mindre sikker på at et evt barn virkelig er ditt, hvis kvinnen har en historie med å ligge rundt. Dette er dypt forankret i evolusjonspsykologien. Man vil helst ikke fø opp en unge som ikke er sin. Ergo er billige kvinner mindre attraktivt.

Det er ingen som skjuler noe. At du ikke vet hva jeg har i skuffene hjemme betyr ikke at jeg aktivt prøver å holde det skjult for deg. Men, det er en mildt sagt socially awkward ting å spørre om, akkurat som noens body count på en date. Du dytter bort dem som har få, også, ikke bare dem som har mange. I tillegg blir det I ALLE FALL et rødt flagg om du ikke røper din egen først, men det gjør dere aldri, dere som skal vite kvinnens. Det er aldri noen "jeg har ligget med X personer, hvor mange har du ligget med?" Her er det bare du som har krav på kvinnens antall, uten å først røpe ditt eget.

Kjønnssykdommer gjelder menn like mye som kvinner, for eksempel. Dessuten er denne ideen din om at man fostrer opp et barn som ikke er ens eget bare tynn teori og ikke noe som påvirker hvordan vi faktisk dater folk. Tvert imot vil jo folk som er glad i sex ha andre som er glad i sex, også. Skal du leke "frivillig jomfru" som mann, må du pent "vente til freddan" når du omsider finner noen.

Kvinner som ligger rundt er flere ligaer over i attraktivitet enn dere som gjør moderne kvinners seksualliv til et problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (3 timer siden):

Teorien din om at våre forventninger og krav til en partner er fullstendig uavhengig av hvilke partnere vi opplever at er tilgjengelige for oss og at ingen har urealistiske forventninger fremstår direkte usmart, for å si det forsiktig. 

Dine ideer om hvordan vi velger våre preferanser har ingen rot i virkeligheten. For å si det på mildest mulige måte.

Jeg tror forøvrig at det er noen som har urealistiske forventninger, men har du det? Hvis du ikke vil innrømme at du selv har urealistiske forventninger, har du ingen grunn til å rette pekefingeren mot andre. Og, hva gjør du for å justere dine preferanser så du får senket kravene litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Dine ideer om hvordan vi velger våre preferanser har ingen rot i virkeligheten. For å si det på mildest mulige måte.
 

Mange mennesker tilpasser seg. Dette er så åpenbart at jeg finner det utrolig at det er ukjent for deg.

Igjen; at våre forventninger og krav til en partner er fullstendig uavhengig av hvilke partnere vi opplever at er tilgjengelige for oss og at ingen har urealistiske forventninger er så vanvittige påstander at jeg mistenker at du igjen bare kverulerer.

Sitat

Jeg tror forøvrig at det er noen som har urealistiske forventninger, men har du det? Hvis du ikke vil innrømme at du selv har urealistiske forventninger, har du ingen grunn til å rette pekefingeren mot andre. Og, hva gjør du for å justere dine preferanser så du får senket kravene litt?

Jeg har ikke rettet noen pekefinger så her har du spikket deg enda et økseskaft. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (22 minutter siden):

Mange mennesker tilpasser seg. Dette er så åpenbart at jeg finner det utrolig at det er ukjent for deg.

Igjen; at våre forventninger og krav til en partner er fullstendig uavhengig av hvilke partnere vi opplever at er tilgjengelige for oss og at ingen har urealistiske forventninger er så vanvittige påstander at jeg mistenker at du igjen bare kverulerer.

Jeg har ikke rettet noen pekefinger så her har du spikket deg enda et økseskaft. 

Men hvordan foregår så denne tilpasningen? Du har ikke belegg for å mene at man blir mer kravstor av å ha ONS med pene menn. Hvor er dokumentasjonen på at de såkalte lavstatusmennene ville hatt sjans uten at damene forsynte seg av kjekkasene? Det er jo forbausende at du ikke skjønner at dette er to helt ulike situasjoner, med ulike premisser. Skal du bare ligge, trenger du ikke like personen for dennes indre verdier i samme grad som du må hvis du skal leve med personen i mange år.

Hvis det var riktig at man justerte seg og "senket kravene" skulle jo de single mennene og de single kvinnene funnet hverandre, da. Men, de evig single mennene vil jo heller gå single enn å date en kvinne som ikke lenger er fruktbar. Hvis du skal kunne forsvare tilpasning, må den gå begge veier - altså at dem som sliter mye ender opp med å ta "hva som helst" fordi over tid vil det være justeringen (analogt til den påståtte økningen i standard om noen ligger med sexy mennesker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 minutter siden):

Men hvordan foregår så denne tilpasningen?

Vi ser den over alt rundt seg. Mange drømmer om en "drømmerpartner" som de ikke når opp til eller finner, men finner likevel lykken med noen de når opp til. 

Sitat

Du har ikke belegg for å mene at man blir mer kravstor av å ha ONS med pene menn.

Igjen, jeg har ikke skrevet at man blir kravstor. Jeg har skrevet dette (min utheving):

herzeleid skrev (6 timer siden):

At kvinner som opplever å være på sitt mest attraktive i sine aller første "voksenår" og ha enorm tilgang på mer attraktive menn kan få urealistiske forventninger til en partner virker logisk. Samtidig tror jeg de aller fleste kvinner er smartere enn som så, og gitt at median antall partnere for kvinner er 6 velger nok de aller fleste kvinner bort lettvint sex med mer attraktive menn.

 

 

 

Sitat

Hvor er dokumentasjonen på at de såkalte lavstatusmennene ville hatt sjans uten at damene forsynte seg av kjekkasene? Det er jo forbausende at du ikke skjønner at dette er to helt ulike situasjoner, med ulike premisser. Skal du bare ligge, trenger du ikke like personen for dennes indre verdier i samme grad som du må hvis du skal leve med personen i mange år.

Her aner jeg ikke hva du forsøker å svare på og det ser for meg som enda ett av dine etterhvert mange økseskaft. 

Sitat

Hvis det var riktig at man justerte seg og "senket kravene" skulle jo de single mennene og de single kvinnene funnet hverandre, da. Men, de evig single mennene vil jo heller gå single enn å date en kvinne som ikke lenger er fruktbar. Hvis du skal kunne forsvare tilpasning, må den gå begge veier - altså at dem som sliter mye ender opp med å ta "hva som helst" fordi over tid vil det være justeringen (analogt til den påståtte økningen i standard om noen ligger med sexy mennesker).

Det vil kanskje overraske deg, men single kvinner og menn finner hverandre hele tiden. Også lite attraktive kvinner og menn. 

 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Vi ser den over alt rundt seg. Mange drømmer om en "drømmerpartner" som de ikke når opp til eller finner, men finner likevel lykken med noen de når opp til. 

Igjen, jeg har ikke skrevet at man blir kravstor. Jeg har skrevet dette (min utheving):

 

 

Her aner jeg ikke hva du forsøker å svare på og det ser for meg som enda ett av dine etterhvert mange økseskaft. 

Det vil kanskje overraske deg, men single kvinner og menn finner hverandre hele tiden. Også lite attraktive kvinner og menn. 

 

 

 

Det du observerer er ikke en endring i preferansene, men at det er mye som er godt nok mellom "drømmemannen" (eller drømmekvinnen) og hva som må til for at man faktisk er interessert. Denne nedre terskelen kan utmerket godt være konstant, ut fra det du skisserer her - man navigerer bare i markedet imellom her.

Uthevingen din sier " kan få urealistiske forventninger" og da har du påpekt en endring du ikke har belegg for å si er der. Det er akkurat like riktig som å si "kan for realistiske forventninger" i den samme settingen. Hvis det du mener at noe har en teoretisk sannsynlighet for å skje (som i at det finnes minst ett tilfelle i hele den menneskelige historien på dette fenomenet), er det en irrelevant kommentar, da det er fullstendig åpenbart at alle mulige rare varianter av ymse endringer i datingadferd kan ha forekommet minst én gang. Men det er noe annet enn å diskutere det som om det er relativt vanlig.

Hvis du mener jeg misforstår deg, kan du jo bare si deg enig i at det ikke hender så ofte at kvinners datingpreferanser i langtidsmarkedet ikke endrer seg om de ligger med "attraktive" menn.

Disse økskeskaftanklagene dine er bare trolling og avsporing. Du må ikke kommentere alt, om du "ikke skjønner hva jeg mener". Det er uansett bare billig hersketeknikk fra din side, hvor du spiller forvirret for å slippe å svare på det jeg tar opp.

Jeg er ikke overrasket over at menn og kvinner av alle varianter finner hverandre, det er jo dere som gnåler om alt fra body count som en dealbreaker til dette med påstått "kravstorhet" hos kvinner som prøver skape et narrativ om elementer som minimerer sannsynligheten for at noen finner en partner. Du vet, også kvinner som har en god og lang "liggeliste" finner som regel en mann til å stifte familie med, på samme måte som at kvinnene som anklages for å være "kravstore" i løpet av livet som regel har vært i minst ett lengre forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1.7.2024 at 12:00 AM, qualbeen said:

Jo jo, men dette gjelder jo begge kjønn!

Er flust av (attraktive) menn som foretrekker onsing i 20-årene. Og kanskje langt ut i 30-årene, før de finner ut at de ønsker å ro ned?

Disse mennene kan ei heller forvente at kvinner «sitter på vent». Så det er jo litt likt?

Jepp. Så lenge begge er to voksne som samtykker til denne ordningen, så er det egentlig ikke synd på noen av dem. Tomhet innvendig, uten noe høyere verdi i livet enn å jage utløsning. Som om det er hele poenget med livet, og som gjør noen til vinner. Man ser det jo stadig i argumentasjonen til disse taperne, "hvis dere hadde hatt mulighet til det, så ville dere også gjort det".

Maktbalansen endres ettersom tiden går. Hvem som sitter på vent er åpenbart når man har studert dating-statistikken.

On 1.7.2024 at 12:00 AM, qualbeen said:

Å skylde ene og alene på kvinnen gir lite mening. Samfunnsstrukurer endres ikke ved å anklage halvparten av befolkningen, og ved å prøve å skyve alt ansvar og skyld over på dem.

De som har mest ansvar for føringen av samfunnet og datingen, er de som til enhver tid besitter makten. At de som ikke besitter makten skal tie for å tekkes de med makten, den kjøper jeg ikke. Og at på til skal de som finner alternative løsninger til sin situasjon, som å reise til utlandet, males i mest mulig negativt lys for at de ikke skal tenke tanken om å avvise status quo og dens følger.

--------------------------------------

Hele dette innlegget ditt nedenfor, gjest8fa, inneholder så mye ironi at jeg får ta det punkt for punkt. Toppen av ironi at du snakker om bitterhet og "hat", all den tid hele innlegget ditt gjennomsyres av projisering deluxe.

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

Det er interessant hvor mye andre skal mene om en persons liv, og da spesielt enkelte menn om hvordan kvinner velger sine liv. Jeg skimter ikke noe annet enn misunnelse og avsky, da disse mennene føler seg urettferdig behandlet blant kvinner. De glemmer at kvinnens seksuelle "valuta" er kanskje høyest i 20-årene, men den vil alltid være høy. Det vil aldri være et problem for meg å få meg et ligg om det er det jeg ønsker. Dette ser de på som verdifullt, da de selv ønsker å ha sex med hvem de vil. Saken er at for mange av oss kvinner er ikke det en drøm eller et mål. Jeg ønsker ikke meningsløs sex med hvem som helst. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Jeg føler absolutt en kjip følelse over å ha blitt oversett pga. overfladiske elementer, javisst. At jeg skulle ønske jeg hadde en egen familie som mange andre i 20-årene, javisst. Men det lot seg ikke gjøre for meg her på berget, og da må man reflektere over hva som er grunnen til det. Og det har jeg mer enn nok gjort, gang på gang, kveld etter kveld. Det forløsende var å oppleve verden og andres kulturer. Da fikk jeg innsikt i at min egen person, mine holdninger, min adferd, ikke var så verst som jeg kanskje hadde tenkt om meg selv, før den tid.

Denne projiseringen din over at samleie i seg selv, uten følelser involvert er noe av viktighet, er nettopp det, projisering. Hvis du har lest flere av mine innlegg, som jeg mistenker du har gjort, så burde du forstått at jeg flere ganger har talt imot denne praksisen. Samleie i seg selv er ikke det som er viktig. Et gjensidig respektabelt forhold, med giftemål der Gud, mann og kvinne forenes, er viktig.

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

Man kan finne kjærligheten i hvilken som helst alder, men dette er uforståelig for de som tror at det å elske noen eller være glad i noen kun handler om utseende, refererer da til disse få gutta i tråden her som har hakk i plata i alt de skriver. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Så klart man kan det, jeg er helt enig. En 40-årig mann kan være like glad i ei 20-årig kvinne og motsatt, som om begge var 50 eller 30.

Men om man ønsker egen familie av sitt eget dna, så må man ta hensyn til biologien.

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

Enkelte bitre, sinte og misunnelige menn sitter der og håper på at kvinner skal "velge feil" og bli ulykkelige når de "er gått ut på dato". Hva slags ting er det å gjøre, og hvem er det som ønsker å omgås mennesker som tenker sånn? Er dette de samme type mennene som beskriver seg som "good guys"? For det er jo alt annet enn "good", det er "evil". 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Ingenting er finere enn å se enn en komplett familie lykkelige. Jeg skjønner ikke tankegangen din om at noen visstnok skal sitte å håpe noen velger feil? Man håper vel heller de velger riktig og bedre, slik at de faktisk får det de drømmer om og at flere får mulighet til å oppnå sin drøm. Slik at statistikken snus, og at flere og flere finner sammen og får egen familie.

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

Samtidig er den ønsketenkningen temmelig urealistisk da de aller fleste av oss som kjenner single kvinner i 40-årene, både med og uten barn, vet at de faktisk har det ganske bra. Jeg har hørt flere kvinner på 40+ som tidligere har vært gift og har barn, at de ikke trenger eller vil ha en ny mann. Man kan lett se gjennom slike løgner om de er der, for det er lett å se håpløshet, tristhet, men jeg har ikke sett noe til det hos disse kvinnene. De har det kjempe bra.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Så flott for de om de virkelig har det bra i sin tilværelse. Du får tro på det så mye du vil. Kanskje du må fortelle deg selv at dette er realiteten, fordi du aner at du er på vei i samme retning?

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

Noen av disse bitre mennene tror også at kvinnene som velger de bort, kommer løpende til de når de blir eldre. Noe som er helt tullete, for det skjer ikke, ikke engang i en film. Hva får bitre menn til å tro at kvinner vil løpe etter de? Tror de at om de blir rike så blir de attraktive? Beklager, men en råtten, fordømmende og uempatisk personlighet blir ikke flottere av penger. Skal dere sette ring på fingeren til noen så må dere ta tak i medmenneskeligheten deres, for den er på vei utfor et stup. 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Nei, ikke fordi andre blir rikere, men fordi de selv får panikk med tanke på muligheten til å få sin egen familie. Da senkes gjerne kravene. Men disse kravene skulle vært senket mye tidligere, i den perioden der de hadde mest makt. Økonomi for eksempel, står jo i hodet på de ytterliggående "sterke og selvstendige"-feministene, som gjerne sitter helt ensom midt i livet når alt kommer til alt. Kanskje på tide at noen tar tak i sin egen tankegang og ansvarlighet i eget liv.

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

Aksept for ulikheter og evnen til å reflektere.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Det virker jo ikke som om du helt har aksept for andres meninger all den tid du projiserer noe voldsomt.

On 1.7.2024 at 4:28 AM, Guest 92050...8fa said:

De faktisk bra mannfolka sier ikke så mye fordi de syns det er fjas, noe som er greit, men for mennene sin skyld så er det fint at dere gjør det. Ha en flott dag, jeg setter pris på deg! 

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Ja, det er kjempebra når alle som du føler er enige med deg, deltar. Tenker enkelte har behov for å høre sannheten istedenfor å dulle seg inn i et følelsesmessig-teppe som verner en fra en ubehagelig realitet.

20 hours ago, Guest 92050...8fa said:

Ja, kvinner flest som er i 40-årene vet at tiden for å få barn er borte, og det er da strengt tatt ingen av de som sitter og gråter over det, spesielt ikke de som allerede har barn?

Anonymous poster hash: 92050...8fa

Strengt tatt ingen? Du burde studere noe statistikk og kanskje ta noen IQ-tester, for å prestere å si noe slikt med tanke på hvor mange som er single og ensomme, er en prestasjon i seg selv. Men tall er jo bare tall, eller hva?

20 hours ago, Guest 92050...8fa said:

De tallene er bare tall.

Anonymous poster hash: 92050...8fa

🫠

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Det er noe ufrivillig komisk over at folk som ikke har, eller har ønsket, å ha flyktige forhold skal belære dem som driver med det om hvordan de skal føle rundt det hele. Det kan godt være at ONS o.l. ikke er for alle, men du skal ha en meget snever og egosentrisk virkelighetsoppfatning om en ikke ser at det er fullt mulig å behandle sex på samme måte som enhver annen sosial aktivitet. Sex kan være en big deal for noen, og uskyldig morro for andre. Begge deler er like legitimt, og det handler bare om hva en selv foretrekker. Men, en empatisk og ålreit person klarer å se begge sider av saken (og muligens flere).

Forøvrig er det vås at kvinner sitter "ensom og alene" i 40-årene. Det er bare sutring som peker i retning av at kvinner "krever for mye" hvor de da liksom plutselig fant ut at de ikke kan få barn lenger. Hallo, hallo - INGEN kvinne der ute mangler perspektiv på vinduet deres for å få avkom. Hvis noe indikerer lav IQ i denne tråden, er det å late som at kvinner blir tatt på senga av dette. Det gjør de ikke.

Det er sikkert noen single kvinner i 40-årene som ikke fikk familie, men dette er gjerne dem som ikke var pene nok for singelgutta som syns det var for gæli å måtte sikte mot noen som kanskje hadde et mindre pent ansikt eller var overvektig. Det er jo også paradokset her - mennene som sutrer over kravstorhet, stiller store krav selv, og forventer at andre skal ta til takke med dem selv - der de selv hater det å "ta til takke". Til det er de visstnok for bra selv. Somehow. Det er mange kvinner der ute som føler de er som luft for menn, hvor de heller ikke teller når gutta klager over at ingen vil ha dem. Ingen av høyverdikvinnene, that is.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, knopflerbruce said:

Det er noe ufrivillig komisk over at folk som ikke har, eller har ønsket, å ha flyktige forhold skal belære dem som driver med det om hvordan de skal føle rundt det hele. Det kan godt være at ONS o.l. ikke er for alle, men du skal ha en meget snever og egosentrisk virkelighetsoppfatning om en ikke ser at det er fullt mulig å behandle sex på samme måte som enhver annen sosial aktivitet. Sex kan være en big deal for noen, og uskyldig morro for andre. Begge deler er like legitimt, og det handler bare om hva en selv foretrekker. Men, en empatisk og ålreit person klarer å se begge sider av saken (og muligens flere).

Forøvrig er det vås at kvinner sitter "ensom og alene" i 40-årene. Det er bare sutring som peker i retning av at kvinner "krever for mye" hvor de da liksom plutselig fant ut at de ikke kan få barn lenger. Hallo, hallo - INGEN kvinne der ute mangler perspektiv på vinduet deres for å få avkom. Hvis noe indikerer lav IQ i denne tråden, er det å late som at kvinner blir tatt på senga av dette. Det gjør de ikke.

Det er sikkert noen single kvinner i 40-årene som ikke fikk familie, men dette er gjerne dem som ikke var pene nok for singelgutta som syns det var for gæli å måtte sikte mot noen som kanskje hadde et mindre pent ansikt eller var overvektig. Det er jo også paradokset her - mennene som sutrer over kravstorhet, stiller store krav selv, og forventer at andre skal ta til takke med dem selv - der de selv hater det å "ta til takke". Til det er de visstnok for bra selv. Somehow. Det er mange kvinner der ute som føler de er som luft for menn, hvor de heller ikke teller når gutta klager over at ingen vil ha dem. Ingen av høyverdikvinnene, that is.

Det er ingen empatisk natur over ONS, det er egosentrisk og det minst empatiske man kan gjøre mot et annet individ som håpefullt håper på mer.

Å justere kravene sine handler ikke automatisk om å ta til takke med noen. Hvis man har et mål om familielivet, så søker man ikke hunken som har tusenvis av andre etter seg med en realistisk forhåpning om å være den utvalgte, det er dumskap og kortsiktig tankegang. Men slik kulturen og statistikken viser, tyder mye på at det er nettopp dette fenomenet som forekommer, der en viss % på toppen får alt.

Vil ikke si at å ønske egen familie og at man tar vare på egen helse etter beste evne, er å være kravstor, men deg om det.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 timer siden):

Det du observerer er ikke en endring i preferansene, men at det er mye som er godt nok mellom "drømmemannen" (eller drømmekvinnen) og hva som må til for at man faktisk er interessert. Denne nedre terskelen kan utmerket godt være konstant, ut fra det du skisserer her - man navigerer bare i markedet imellom her.

Uthevingen din sier " kan få urealistiske forventninger" og da har du påpekt en endring du ikke har belegg for å si er der. Det er akkurat like riktig som å si "kan for realistiske forventninger" i den samme settingen. Hvis det du mener at noe har en teoretisk sannsynlighet for å skje (som i at det finnes minst ett tilfelle i hele den menneskelige historien på dette fenomenet), er det en irrelevant kommentar, da det er fullstendig åpenbart at alle mulige rare varianter av ymse endringer i datingadferd kan ha forekommet minst én gang. Men det er noe annet enn å diskutere det som om det er relativt vanlig.

Hvis du mener jeg misforstår deg, kan du jo bare si deg enig i at det ikke hender så ofte at kvinners datingpreferanser i langtidsmarkedet ikke endrer seg om de ligger med "attraktive" menn.

Disse økskeskaftanklagene dine er bare trolling og avsporing. Du må ikke kommentere alt, om du "ikke skjønner hva jeg mener". Det er uansett bare billig hersketeknikk fra din side, hvor du spiller forvirret for å slippe å svare på det jeg tar opp.

Jeg er ikke overrasket over at menn og kvinner av alle varianter finner hverandre, det er jo dere som gnåler om alt fra body count som en dealbreaker til dette med påstått "kravstorhet" hos kvinner som prøver skape et narrativ om elementer som minimerer sannsynligheten for at noen finner en partner. Du vet, også kvinner som har en god og lang "liggeliste" finner som regel en mann til å stifte familie med, på samme måte som at kvinnene som anklages for å være "kravstore" i løpet av livet som regel har vært i minst ett lengre forhold.

Jeg ser ikke noe poeng med å fortsette en diskusjon med noen som konsekvent svarer meg som om jeg har fremmet meninger jeg ikke har og som ikke forholder seg til det jeg faktisk skriver. For at en diskusjon skal ha noe for seg krever det et minimum av redelighet, og jeg tror jeg har sett sett ditt potensiale. Du må ha lykke til likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...