Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

leticia skrev (5 minutter siden):

Jeg har for vane å ikke drive å diskutere stråmenn. Det er ikke alle siteringer som er verdt et svar. Jeg har også andre ting å drive på med, og da prioriterer jeg å svare de som gir meg noe fornuft tilbake. Så du kan gjerne bare slutte å sitere meg. 

Jeg kan forstå det. Men altså i stedet for å gå ut ifra at det er en tiltenkt stråmann kan du jo heller rette opp misforståelsen, da sjansen er større for at det er en misforståelse enn at jeg med vilje prøver å legge ord i munnen på deg.

Jeg er altså fullt ut åpen for at jeg både tar feil og at jeg har misforstått, men da må du nesten opplyse om det. Men det gjør du jo ikke. Da er det ikke mange flere måter å lese det på.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Jeg kan forstå det. Men altså i stedet for å gå ut ifra at det er en tiltenkt stråmann kan du jo heller rette opp misforståelsen, da sjansen er større for at det er en misforståelse enn at jeg med vilje prøver å legge ord i munnen på deg.

Jeg er altså fullt ut åpen for at jeg både tar feil og at jeg har misforstått, men da må du nesten opplyse om det. Men det gjør du jo ikke. Da er det ikke mange flere måter å lese det på.

I utgangspunktet så la jeg ut en artikkel for å vise at kvinner oftest blir ofre for partnervold (3  av 4 kvinner kjenner overgriperen fra før), mens når det gjelder vold mot menn så kjenner kun 1 av 4 menn overgriperen fra før. Vi diskuterer tross alt under tema "tinder er skadelig for menn", da syns jeg det er mer naturlig å fokusere på hva som skjer i et parforhold enn det som skjer på byen menn imellom. (selv om også dette f.eks kan ha med en kvinne å gjøre, at de krangler om en kvinne). 

At menn blir oftere utsatt for vold, og at de oftere får varige skader er jeg helt med på og benekter ikke på noen måte. Dette er også noe som samfunnet bør ha mer søkelys på.

Når jeg drar inn at det er i hovedsak menn som skader andre menn (og kvinner), så vil jeg få fram at menn i utgangspunktet har en mer "aggressiv" væremåte enn kvinner, og de av dem som da ikke greier å holde dette under kontroll vil være en fare både for andre menn, kvinner og samfunnet som helhet. Jeg sitter ikke med svarene på hva som kan gjøres for å unngå dette, men jeg tror at det kan hindres  / reduseres i ung alder ved å sette søkelys på oppdragelse og hvilken påvirkning skolesystemet kan ha på dette, kombinert med en utviding av psykiske helsetjenester fremfor en nedbygging. 

Og til sist, det kan være lettere å misforstå en person når man kun har en tekst å forholde seg til fremfor å snakke med personen fjes til fjes. Men jeg føler ofte at du misforstår litt med vilje, men det er min egen oppfattelse da, og kan for all del være feil den også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
55 minutes ago, leticia said:

Beskrivelsen du gir er den mest riktige måten for å få økning i det kjønnet som er underrepresentert. Men det virker som altfor mange steder (i det private) ikke har den policyen der. Hvis flere hadde gjort som bedriften du jobber / jobbet i så ville vi sett en forbedring i kjønnsbalanse.

Jag tror väl snarare att det där är praksisen idag och har varit det i många år men att det ikke er så lätt att få till när det ikke er kvinnliga sökare, bland annat för att det är få som tar relevanta utdanninger. Hur ska man få till en bättre könsbalans når kvinner ikke gidder skaffa sig relevant utdanning?

Tror du det är en massa kvinner med teknisk utdanning som faktiskt ikke får relevanta jobb och att det är det som gör att könsbalansen är som den är?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (4 timer siden):

Tror du det är en massa kvinner med teknisk utdanning som faktiskt ikke får relevanta jobb och att det är det som gör att könsbalansen är som den är?

Jeg tror at kjønnsbalansen viser en blanding av holdninger om at kvinner ikke passer inn i visse jobber, (ikke nødvendigvis i tekniske jobber, men andre også), samt at kvinner også ikke interesserer seg for visse stillinger. På samme måte som menn kan bli møtt i stillinger som har med omsorg å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
45 minutes ago, leticia said:

Jeg tror at kjønnsbalansen viser en blanding av holdninger om at kvinner ikke passer inn i visse jobber, (ikke nødvendigvis i tekniske jobber, men andre også), samt at kvinner også ikke interesserer seg for visse stillinger. På samme måte som menn kan bli møtt i stillinger som har med omsorg å gjøre. 

Varför svarade du ikke på det jag spurte?

Några spørsmål til:

Tror du att en kvinne har vanskligare att få jobb inom for eksempel IT än en man med samma kvalifikationer?

Tror du att en man har vanskligare att få jobb som sykepleier eller i barnehagen än en kvinne med samma kvalifikationer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (12 minutter siden):

Varför svarade du ikke på det jag spurte?

Några spørsmål til:

Tror du att en kvinne har vanskligare att få jobb inom for eksempel IT än en man med samma kvalifikationer?

Tror du att en man har vanskligare att få jobb som sykepleier eller i barnehagen än en kvinne med samma kvalifikationer?

Jeg tror at en kvinne har vanskeligere for å få jobb innen en privat bedrift innen IT enn det er for en mann å få jobb i en offentlig bedrift som sykepleier eller i barnehagen ja, når de har samme kvalifikasjonene. Det har med økonomisk lønnsomhet å gjøre. Arbeidsgiver forventer (og statistikken viser kanskje også) at kvinner blir mer borte fra arbeidet enn en mann pga fødsel og permisjon,  oftere hjemme med syke barn, oftere blir uføre osv. I en privat bedrift så er det mye sterkere krav til lønnsomhet enn i en offentlig bedrift. Så derfor mener jeg at man vurderer dette forskjellig hvis man skal ansette noen i en privat bedrift versus en offentlig virksomhet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, leticia said:

Jeg tror at en kvinne har vanskeligere for å få jobb innen en privat bedrift innen IT enn det er for en mann å få jobb i en offentlig bedrift som sykepleier eller i barnehagen ja, når de har samme kvalifikasjonene. Det har med økonomisk lønnsomhet å gjøre. Arbeidsgiver forventer (og statistikken viser kanskje også) at kvinner blir mer borte fra arbeidet enn en mann pga fødsel og permisjon,  oftere hjemme med syke barn, oftere blir uføre osv. I en privat bedrift så er det mye sterkere krav til lønnsomhet enn i en offentlig bedrift. Så derfor mener jeg at man vurderer dette forskjellig hvis man skal ansette noen i en privat bedrift versus en offentlig virksomhet. 

Ok, så då finns det alltså enligt dig en hel del kvinnliga utviklare och andra med rätt utdanning som ikke får jobb inom sin utdanning (hvis du nu ikke alla är i den offentliga sektoren då). 

Jag som jobbar inom bransjen är rimeligt sikker på att det du tror är helt fel. Kvinner med rätt utdanning är väldigt eftertraktade i privata tekniska bedrifter. Min erfaring är också att männen som jobbar i disse bedrifterna tar rätt mycket ansvar för barnen så jag tvivlar på att så många arbetsgivare tänker som du gör.  

Om man säger så har kanske 99.9% procent av ojämställdhet inom privata tekniska bedrifter beror på att kvinner ikke har rätt utdanning och intresse. Resten kanske beror på diskriminering och ting du tar upp. Självklart bara sån ca tal men jag tvivlar på att det finns en enda kvalifiserad kvinnlig utviklare som ikke får jobb enligt sina kvalifikationer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (11 minutter siden):

Ok, så då finns det alltså enligt dig en hel del kvinnliga utviklare och andra med rätt utdanning som ikke får jobb inom sin utdanning (hvis du nu ikke alla är i den offentliga sektoren då). 

Jag som jobbar inom bransjen är rimeligt sikker på att det du tror är helt fel. Kvinner med rätt utdanning är väldigt eftertraktade i privata tekniska bedrifter. Min erfaring är också att männen som jobbar i disse bedrifterna tar rätt mycket ansvar för barnen så jag tvivlar på att så många arbetsgivare tänker som du gör.  

Om man säger så har kanske 99.9% procent av ojämställdhet inom privata tekniska bedrifter beror på att kvinner ikke har rätt utdanning och intresse. Resten kanske beror på diskriminering och ting du tar upp. Självklart bara sån ca tal men jag tvivlar på att det finns en enda kvalifiserad kvinnlig utviklare som ikke får jobb enligt sina kvalifikationer. 

 

Vi snakket her om at det var vanskeligere for kvinner å få seg jobb innen visse yrker. (Selv om du fokuserer på tekniske bedrifter så tenker jeg litt større enn dette og tenker private bedrifter generelt).  Det er ikke sidestilt med at de ikke får jobb i det hele tatt innen yrket. (selv om dette også har skjedd, anekdotisk bevis). Under kan du se et eksempel på en slik diskrimineringssak. 

https://www.ldo.no/ombudet-og-samfunnet/siste-nytt2/kvinne-ble-nektet-jobb-grunnet-graviditet.-na-er-hun-tilkjent-125-000-kroner-i-kompensasjon/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i flere tekniske bedrifter og vet det er stort fokus på kvinnerekruttering i hele bransjen. I nåværende bedrift har vi kvinnelig toppleder, mellomledere og eget kvinnerekruteringsprogram. Men det er få kvinner som tar riktig utdannelse. Derfor blir det også stor rift om å få tak i disse. De er mye mer ettertraktet enn menn i samme bransje, fordi bedriftene etterstreber bedre kjønnsbalanse. Venner i andre tekniske bransjer sier det samme gjelder i deres bransje. Jeg må bare understreke at dette er kun private bedrifter, hverken statlig eller kommunalt.

På samme måte kjenner jeg godt til en helt annen bransje, barnehagebransjen. Der er det som kjent både kommunale og private barnehager. De private lykkes i større grad med å rekruttere menn. Menn er svært ettertraktet både for bedre kjønnsbalanse, arbeidsmiljø og av pedagogiske grunner som mangfold av rollemodeller. De private barnehagene får mindre offentlig støtte per barn, enn de kommunale. Likevel klarer de å være mer attraktive arbeidsgivere for mannlige barnehagepedagoger. I tillegg er sykefraværet dramatisk mindre i private barnehager enn i offentlige, og den forskjellen gjelder også kvinnene. Læringsmål, kosthold, bygningenes egnethet og kontinuiteten blant voksne er mye bedre i de private barnehagene med høyere andel menn. Dette viser både mine anekdotiske erfaringer, kommunal statistikk i min kommune og nasjonal statistikk. Nå høres kanskje dette ut som en støtte til privat eierskap av barnehager, men jeg tror det handler mye om sunnheten i kjønnsbalanse også.

Nå har du hørt mine erfaringer fra to helt forskjellige kjønndominente perspektiv. Likevel vil jeg understreke at jeg aldri har hørt om et eneste konkret tilfelle av ulik lønn for likt arbeid (med samme ansiennitet, stillingsprosent osv). Kjønnsdiskriminerende lønn høres ut som en seiglivet myte som sikkert har vært sann en gang i fortiden, men aldri sluppet helt taket til tross for at det er forbudt å kjønnsdiskriminere med lønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Vi snakket her om at det var vanskeligere for kvinner å få seg jobb innen visse yrker. (Selv om du fokuserer på tekniske bedrifter så tenker jeg litt større enn dette og tenker private bedrifter generelt).  Det er ikke sidestilt med at de ikke får jobb i det hele tatt innen yrket. (selv om dette også har skjedd, anekdotisk bevis). Under kan du se et eksempel på en slik diskrimineringssak. 

https://www.ldo.no/ombudet-og-samfunnet/siste-nytt2/kvinne-ble-nektet-jobb-grunnet-graviditet.-na-er-hun-tilkjent-125-000-kroner-i-kompensasjon/

Läs dina egna inlägg innan du försöker bestämma vad "vi" snakket om

"Beskrivelsen du gir er den mest riktige måten for å få økning i det kjønnet som er underrepresentert. Men det virker som altfor mange steder (i det private) ikke har den policyen der. Hvis flere hadde gjort som bedriften du jobber / jobbet i så ville vi sett en forbedring i kjønnsbalanse."

Och du svarade ett inlägg som handlade om en som jobbade inom IT. 

Det handlar självklart ikke om att kvinner har vanskligare att få jobb inom visa yrken. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

Nå har du hørt mine erfaringer fra to helt forskjellige kjønndominente perspektiv. Likevel vil jeg understreke at jeg aldri har hørt om et eneste konkret tilfelle av ulik lønn for likt arbeid (med samme ansiennitet, stillingsprosent osv). Kjønnsdiskriminerende lønn høres ut som en seiglivet myte som sikkert har vært sann en gang i fortiden, men aldri sluppet helt taket til tross for at det er forbudt å kjønnsdiskriminere med lønn.

Jeg tenker at du kan ha godt av å ta en kikk inne på LDO. Kanskje du får en aha - opplevelse angående den "seiglivete myten"... - eller rettere sagt hva som enda foregår i arbeidslivet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (10 minutter siden):

Läs dina egna inlägg innan du försöker bestämma vad "vi" snakket om

"Beskrivelsen du gir er den mest riktige måten for å få økning i det kjønnet som er underrepresentert. Men det virker som altfor mange steder (i det private) ikke har den policyen der. Hvis flere hadde gjort som bedriften du jobber / jobbet i så ville vi sett en forbedring i kjønnsbalanse."

Och du svarade ett inlägg som handlade om en som jobbade inom IT. 

Det handlar självklart ikke om att kvinner har vanskligare att få jobb inom visa yrken. 

 

 

Dette var ditt spørsmål

Tror du att en kvinne har vanskligare att få jobb inom for eksempel IT än en man med samma kvalifikationer? 

Det er ikke min bestemmelse om hva vi snakket om, men ditt eget spørsmål. Forventer du likevel ikke svar på det du spør om nå lenger? 

Selvsagt handler det om at kvinner har vanskeligere for å få jobb innen visse yrker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, leticia said:

Dette var ditt spørsmål

Tror du att en kvinne har vanskligare att få jobb inom for eksempel IT än en man med samma kvalifikationer? 

Det er ikke min bestemmelse om hva vi snakket om, men ditt eget spørsmål. Forventer du likevel ikke svar på det du spør om nå lenger? 

Selvsagt handler det om at kvinner har vanskeligere for å få jobb innen visse yrker. 

Detta är rätt tröttsamt faktiskt. Jag har ställt dig minst 3 spörsmål i tråden och  det jag skrev i mitt första inlägg, där sammanhanget borde varit tydligt har du ignorerat. Tittade igenom mina och dina inlägg och du har var väl i praktiken ignorerat det mesta av det jag skrivet. 

Jag forväntar att man försöker svara på det andra skriver och ikke bara hoppa på noen tangent. 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (På 1.10.2021 den 0.17):

Jeg vil gjerne ta opp temaet Tinder. Og jeg vil gjerne begynne med uttalelsen: Tinder suger!!!
Og jeg skal forklare hvorfor det suger og hvorfor ingen menn bør benytte dette, med mindre man har utseende skikkelig med seg. Det er nemlig en rekke grunner til nettopp dette.

Personlighetsmessige årsaker: Det første og mest viktige er det personlighetsmessige man har ut av dette. I de aller fleste tilfeller har menn null suksess på tinder. 20% av menn får match med 80% av damene der. Disse er de som blir likt av alle de fineste damene. Det er et betydelig større antall menn som er på tinder, enn det er kvinner som skaper en mye større etterspørsel etter kvinnfolk, og en mindre etterspørsel etter mannfolk på tinder. Dette betyr at det i utgangspunktet rent kvantitativt sett er betydelig lettere for kvinner å gjøre finne seg en mann på tinder enn vice versa. Og du kan regne med at det er mange kjekke menn på tinder som damer finner attraktive, dette vil gjerne også være de fine damene som faktisk går for disse. Dette er også stort sett de samme som man ser alltid dra med seg de fine damene hjem fra byen, de selvsikre, høye og kjekke badboysa som har suksess med damene. Hva sitter vi gjennomsnittlige mannfolk som er den helt vanlig mann i gata, ikke stygg, men heller ikke superkjekke. Det vi får er stort sett de kvinnene som ikke så attraktive. Gjerne de man ikke ser etter. Hva blir sluttresultatet for de menn som ikke har det? Enten ender de opp med noen de ikke finner attraktive, ellers ender det med de vanligste som er dårligere selvtillit. Dårlig selvtillit vil igjen føre til at man har enda mindre sjanse med kvinner enn tidligere. Derfor bør menn slette tinder, og ikke installere det igjen.

Økonomiske årsaker: En annen årsak er de rent økonomiske. Tinder driver på ingen måte veldedighet ved å gi frustrerte unge menn med dårlig selvtillit et håp om å finne kjærligheten. Tvert livnærer tinder seg på å utnytte unge menns seksuelle og følelsesmessige desperasjon. Hele appen er designet for å vri opp lommeboka til disse som en våt klut. For det første er algoritmene laget slik at det saboteres for menn. Man får en del matcher i starten, fordi kortet ditt blir høyt priortert en kort stund. med mindre profilen din blir likt av mange så går den rett i bunn av kortstokken. I tillegg er alt av effekter som kan gi bedre resultat bak betalingsmur. Man må huske at Tinder er en bedrift og en business fremfor noe annet og vil kun tjene penger.

Derfor vil jeg oppfordre alle til å slette denne appen, og gå ut å møte damer i virkeligheten. Det kan være vanskelig og jeg selv sliter med det, men prøver å forbedre meg. Selv om man får suksess på tinder er det likevel nødvendig å møte vedkommende personlig. Det er mye flere fisker i havet og lettere å både møte og kommunisere med mennesker man møter til daglig.

Jeg har ikke lest alle kommentarene i denne tråden, men skummet gjennom noen sider og vet derfor ikke hvordan temaet har utviklet seg. Kommentaren min er basert på hovedinnlegget.

Først og fremst er premisset for tråden helt feil slik jeg ser det. Du snakker som at Tinder er det eneste stedet å finne date på. Å generalisere så grovt om noe som i teknisk bare er en serie med 1 og 0 blir håpløst. Det er bare en av flere apper som tilbyr denne tjenesten. Jeg vedder på at de virkelige møtene skjer i det virkelige livet og ikke bak tastaturet.  Derfor blir innlegget ditt bare en serie med klager og slikt tror jeg i alle fall ikke er attraktivt for kvinner. 

Men så er det et annet spørsmål som dukker opp: hvorfor må du være på Tinder? Er du tvunget til det? Ja, det er en app der utviklerne ønsker å tjene penger og da kan de programmere appen som de vil. Men se bare på ordene du bruker: etterspørsel, gjennomsnittlig. Er det er marked der man kjøper kveg eller handler varer? Bare der har du en jobb med å redefinere relasjoner. Og hvordan kan du få dårlig selvtillit av en du aldri har møtt? Her synes jeg du fraskriver deg ditt ansvar og det er som om du sier at du ikke har muligheten til å påvirke noe i livet ditt. Da er det bare å jobbe med selvtilliten. 

De mennene du beskriver som badboys er nok ikke helt slik. Det er bare en unnskyldning for å unngå å kjenne på den indre smerten. Hvorfor kan jeg være så sikker? Jeg har vært der selv. Men så skjønte jeg at de gutta er ikke nødvendigvis badboys, men de er flinke til å sette grenser og "blir ikke slaver av fitta" for å si det vulgært. Hva pleier ofte å skje med en del menn? De blir så forelsket at de glemmer seg selv, denærmest blir selvutslettende og finner seg i alle rimelige og urimelige krav fra partneren. Det pleier ikke å slå ut noe særlig positivt hos kvinner. Vri litt på det; hvis det er kvinnen som fremstår selvutslettende så er det turn off for mange menn. "Badboys" er de gutta som har selvtillit nok til å vite hva de fortjener og hva de kan klare seg foruten. Det kule er at du kan få til det samme selv.

Det siste avsnittet ditt er jeg helt enig i og det er litt morsomt at du nærmest gjør de første avsnittene av innlegget ditt overflødig. Det siste avsnittet kunne fint vært hele innlegget ditt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 timer siden):

Beskrivelsen du gir er den mest riktige måten for å få økning i det kjønnet som er underrepresentert. Men det virker som altfor mange steder (i det private) ikke har den policyen der. Hvis flere hadde gjort som bedriften du jobber / jobbet i så ville vi sett en forbedring i kjønnsbalanse.

Og det er dette jeg etterspør innen kjønnsforskning. Er vi da enige til slutt?

Lenke til kommentar
leticia skrev (9 timer siden):

I utgangspunktet så la jeg ut en artikkel for å vise at kvinner oftest blir ofre for partnervold (3  av 4 kvinner kjenner overgriperen fra før), mens når det gjelder vold mot menn så kjenner kun 1 av 4 menn overgriperen fra før. Vi diskuterer tross alt under tema "tinder er skadelig for menn", da syns jeg det er mer naturlig å fokusere på hva som skjer i et parforhold enn det som skjer på byen menn imellom. (selv om også dette f.eks kan ha med en kvinne å gjøre, at de krangler om en kvinne). 

At menn blir oftere utsatt for vold, og at de oftere får varige skader er jeg helt med på og benekter ikke på noen måte. Dette er også noe som samfunnet bør ha mer søkelys på.

Når jeg drar inn at det er i hovedsak menn som skader andre menn (og kvinner), så vil jeg få fram at menn i utgangspunktet har en mer "aggressiv" væremåte enn kvinner, og de av dem som da ikke greier å holde dette under kontroll vil være en fare både for andre menn, kvinner og samfunnet som helhet. Jeg sitter ikke med svarene på hva som kan gjøres for å unngå dette, men jeg tror at det kan hindres  / reduseres i ung alder ved å sette søkelys på oppdragelse og hvilken påvirkning skolesystemet kan ha på dette, kombinert med en utviding av psykiske helsetjenester fremfor en nedbygging. 

Og til sist, det kan være lettere å misforstå en person når man kun har en tekst å forholde seg til fremfor å snakke med personen fjes til fjes. Men jeg føler ofte at du misforstår litt med vilje, men det er min egen oppfattelse da, og kan for all del være feil den også. 

Poenget fokkeslasken vil ha frem (tror jeg, og jeg er enig med han i dette) er at det ikke har noe å si for offeret for vold om voldsutøveren er av samme kjønn eller ikke, og at det er en unødvendig innsnevring av voldsproblematikk i samfunnet å redusere det til et spørsmål om hvilket kjønn offeret har. Hvis en mann blir slått av en annen mann, er ikke det noe mindre problematisk enn om den som blir slått av den samme mannen er en kvinne. Problemet er at noen blir slått.

Forøvrig er vi vel alle her inne enige om at aggressive testobomber som slår er en uting, og at slike med fordel kan låses inne permanent (eller i alle fall inntil vi er rimelig sikre på at de har endret sin adferd) - fremfor at vi gjør som i dag hvor voldelige personer får sjanse på sjanse, og vi alltid skal skylde på "vond barndom" eller en annen bortforklaring. (som et apropos: hvis man kan skylde på barndommen, er man vel enda farligere enn noen som ikke har det å skylde på, siden man tross alt ikke kan endre barndommen sin i etterkant og den alltid vil hefte ved personen)

Jeg vet heller ikke hva menn som gruppe kan gjøre fra eller til. Vi er jo en mangfoldig gjeng, og jeg omgås ikke den typen som jeg forventer skal miste besinnelsen og banke opp folk. Sånne enkle sjeler er luket vekk, og skulle noen i bekjentskapskretsen min driver med sånt er de unfriendet på sekundet - ubetinget. Gitt at ikke dama har drept ungen deres, eller noe tilsvarende - da kan jeg forsåvidt forstå at noen gir et blått øye i affekt.

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke lest alle kommentarene i denne tråden, men skummet gjennom noen sider og vet derfor ikke hvordan temaet har utviklet seg. Kommentaren min er basert på hovedinnlegget.

Først og fremst er premisset for tråden helt feil slik jeg ser det. Du snakker som at Tinder er det eneste stedet å finne date på. Å generalisere så grovt om noe som i teknisk bare er en serie med 1 og 0 blir håpløst. Det er bare en av flere apper som tilbyr denne tjenesten. Jeg vedder på at de virkelige møtene skjer i det virkelige livet og ikke bak tastaturet.  Derfor blir innlegget ditt bare en serie med klager og slikt tror jeg i alle fall ikke er attraktivt for kvinner. 

Men så er det et annet spørsmål som dukker opp: hvorfor må du være på Tinder? Er du tvunget til det? Ja, det er en app der utviklerne ønsker å tjene penger og da kan de programmere appen som de vil. Men se bare på ordene du bruker: etterspørsel, gjennomsnittlig. Er det er marked der man kjøper kveg eller handler varer? Bare der har du en jobb med å redefinere relasjoner. Og hvordan kan du få dårlig selvtillit av en du aldri har møtt? Her synes jeg du fraskriver deg ditt ansvar og det er som om du sier at du ikke har muligheten til å påvirke noe i livet ditt. Da er det bare å jobbe med selvtilliten. 

De mennene du beskriver som badboys er nok ikke helt slik. Det er bare en unnskyldning for å unngå å kjenne på den indre smerten. Hvorfor kan jeg være så sikker? Jeg har vært der selv. Men så skjønte jeg at de gutta er ikke nødvendigvis badboys, men de er flinke til å sette grenser og "blir ikke slaver av fitta" for å si det vulgært. Hva pleier ofte å skje med en del menn? De blir så forelsket at de glemmer seg selv, denærmest blir selvutslettende og finner seg i alle rimelige og urimelige krav fra partneren. Det pleier ikke å slå ut noe særlig positivt hos kvinner. Vri litt på det; hvis det er kvinnen som fremstår selvutslettende så er det turn off for mange menn. "Badboys" er de gutta som har selvtillit nok til å vite hva de fortjener og hva de kan klare seg foruten. Det kule er at du kan få til det samme selv.

Det siste avsnittet ditt er jeg helt enig i og det er litt morsomt at du nærmest gjør de første avsnittene av innlegget ditt overflødig. Det siste avsnittet kunne fint vært hele innlegget ditt. 

Enig i mye av dette. Tinder er ikke skadelig for menn, det representerer en ikke altfor god mulighet - men likefullt en mulighet - for å finne noen. Man taper ikke så mye (annet enn litt tid) på å lage en fornuftig profil der og sveipe litt når man sitter på bussen e.l. Alle arenaer hvor det er stor overvekt av ett kjønn vil være mindre egnet for leting etter ms/mr Perfect, siden det tross alt er mange om beinet, og det er jo flest menn på Tinder. Til dels fordi ENKELTE grupper av menn er for utseendefokusert, og dermed kler Tinders metode bedre enn dem som helst vil ha en omfattende skriftlig bio og liknende for å danne seg et helhetlig inntrykk av noen før de sveiper.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Enig i mye av dette. Tinder er ikke skadelig for menn, det representerer en ikke altfor god mulighet - men likefullt en mulighet - for å finne noen. Man taper ikke så mye (annet enn litt tid) på å lage en fornuftig profil der og sveipe litt når man sitter på bussen e.l. Alle arenaer hvor det er stor overvekt av ett kjønn vil være mindre egnet for leting etter ms/mr Perfect, siden det tross alt er mange om beinet, og det er jo flest menn på Tinder. Til dels fordi ENKELTE grupper av menn er for utseendefokusert, og dermed kler Tinders metode bedre enn dem som helst vil ha en omfattende skriftlig bio og liknende for å danne seg et helhetlig inntrykk av noen før de sveiper.

Enig. Poenget mitt er at hvis en tenker at noe er overfladisk, hvorfor bli en del av det? I denne perioden som fint kan kalles for "The culture of narcississm" så står en fritt til å ta egne valg. Og disse trenger ikke nødvendigvis å sammenfalle med majoritetens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...