Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (13 timer siden):

Jeg har ganske nylig fått barn. Første tilskuddet i neste generasjon. Synes det er helt spinnvillt hvordan det har påvirket slekta. Alle er utrolig lykkelige. Mye mer kontakt og samarbeid. Flere vennepar tenker også på barn nå, selv om de ikke ville ha det før. Jeg tror mye av problemene rundt fruktbarhet hadde blitt løst av at folk ble eksponert for babyer. En ond sirkel rett og slett. 

Så kjekt :)

Men babyer og barn kan også medføre fødselsdepresjon, splittelse / krangling fordi man konstant er utslitt / eller uenig om barneoppdragelse. Og har man fått barn med spesielle behov så vil slitasjen på forholdet bli ekstra stor.  Så å bli eksponert for babyer (og barn) kan slå ut andre veien også. At man finner ut at man selv ikke ønsker seg barn selv om man egentlig hadde tenkt å få det. 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/smabarnsforeldre-er-mindre-lykkelig-1.11753114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp. Og det er jo ikke sånn at barn som lever med foreldre som krangler har det noe bedre enn de ville hatt det med delt omsorg og skilte foreldre. Og, det er jo det som er alternativene her i praksis.

Det er jo ellers slik at enkelte (konservative, og især menn?) klager over fødselsratene og at kvinnene får for få barn. Det problemet (hvis det er et problem) blir neppe løst ved at man gjør et stort problem av fenomenet aleneforeldre. Alternativet der er jo faktisk at fødselsratene går enda mer nedover, dersom de som i dag får barn i forhold som ikke er 100% sikre å være i minst 15 år til unngår å få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

og fremst, gratulerer! Det kan jeg absolutt tro, at slekta de har blitt sterkt påvirket. Jeg tror også du er inne på noe med dine tanker rundt dette. Har man en kultur som ser på egen familie som en glede mer enn et slit, så tror jeg man kommer langt. Et nytt familiemedlem gir ekstremt mye mer glede og positivitet i ens liv enn om man bare skal fokusere på seg og sin karriere, noe som mange gjør. De skjønner ikke hva de går glipp av før det er for sent.

Takk for det. Jeg tror nok mange sliter deg ut med å sette urealistiske forventninger til barnet og seg selv. Samtidig som de skal detaljstyre barnet. Jeg gikk mer eller mindre helt på selvstyr i min oppvekst, kommer nok til å ta litt mer styring når barnet vårt vokser opp. Men ikke mye. 

 

Har jobbet en del med utlendinger der mange av de har et utrolig mye mer avslappet forhold til dette med oppdragelse. Samtidig har de mye mer kontakt og samling med familien, som gjør det enklere. Har naturligvis kommet i kontakt med en del andre som har fått barn samtidig som oss. Ganske sjokkert over hvor mye klaging og syting det er. Nå nylig hadde vi besøk av ei som klagde sånn på svigermor, hun hadde vært der for å vaske og hjelpe til. Men hadde klart og ha tøymykner i når hun satt på en maskin med klær. Krise. Kunne aldri stole på henne igjen. 

Har også ei som har fått barn via inseminering. Klager fælt på at det er så tøft å være alene. Burde bare forbys. Skaper ubalanse i dating markedet. Er heller ikke bra for ett barn å vokse opp med bare en forelder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare som et apropos til "menn er såååå opptatt av utseende, testosteron bla bla sex sex sex"-greiene som folk ofte hefter ved mannen:
 



Joda, hun er jo good looking - men den som leser kommentarene, vil jo se hvor utfattelig mange menn som faller for personligheten mer enn at hun er ung og pen. Og, det er jo sant - det er det at man finner kvinnene morsomme, intelligente, kreative+++ som gjør at vi ser for oss et godt liv med dem, ikke om de er mestre i oversminking, gjør det alle andre gjør just because, eller er opptatt av hva som er mest mulig stereotypiskt feminint for å please den mest stereotypiske "manne"mannen.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
knopflerbruce skrev (På 20.12.2023 den 2:26 PM):

Bare som et apropos til "menn er såååå opptatt av utseende, testosteron bla bla sex sex sex"-greiene som folk ofte hefter ved mannen:
 



Joda, hun er jo good looking - men den som leser kommentarene, vil jo se hvor utfattelig mange menn som faller for personligheten mer enn at hun er ung og pen. Og, det er jo sant - det er det at man finner kvinnene morsomme, intelligente, kreative+++ som gjør at vi ser for oss et godt liv med dem, ikke om de er mestre i oversminking, gjør det alle andre gjør just because, eller er opptatt av hva som er mest mulig stereotypiskt feminint for å please den mest stereotypiske "manne"mannen.

Hun er jo ung og pen.. Det er jo derfor mennene faller for henne...............

Det du skriver her har ingen verdi. Hadde det der vært en dame i 30-årene hadde ingen menn brydd seg. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
knopflerbruce skrev (På 20.12.2023 den 2:26 PM):

Bare som et apropos til "menn er såååå opptatt av utseende, testosteron bla bla sex sex sex"-greiene som folk ofte hefter ved mannen:
 



Joda, hun er jo good looking - men den som leser kommentarene, vil jo se hvor utfattelig mange menn som faller for personligheten mer enn at hun er ung og pen. Og, det er jo sant - det er det at man finner kvinnene morsomme, intelligente, kreative+++ som gjør at vi ser for oss et godt liv med dem, ikke om de er mestre i oversminking, gjør det alle andre gjør just because, eller er opptatt av hva som er mest mulig stereotypiskt feminint for å please den mest stereotypiske "manne"mannen.

Du skjøt deg selv i foten her, kommentarfeltet beviser ingenting. Hun er ung og veldig vakker, selvsagt blir mennene i kommentarfeltet gira! 😛

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
knopflerbruce skrev (På 22.12.2023 den 10:07 PM):

Men de blir ikke gira på utseendet. Ellers ville de kommentert det.

Nei. De vil ikke bli sett på som overfladiske. Denne videoen hadde fått langt ifra samme views og kommentarer om kvinnen var overvektig eller 30+ år. Da hadde ingen menn brydd seg og ingen ville tenkt "jess, en kvinne som vil ha en normal mann!". 

Jeg kunne sagt akkurat det samme. Men jeg er lettere overvektig og over 22. Da blir jeg plutselig kravstor. Menn har utfordringer på datingmarkedet, ja, men tro ikke det er enklere for kvinner som ikke er slank/tynn og 20 år. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17 skrev (45 minutter siden):

Nei. De vil ikke bli sett på som overfladiske. Denne videoen hadde fått langt ifra samme views og kommentarer om kvinnen var overvektig eller 30+ år. Da hadde ingen menn brydd seg og ingen ville tenkt "jess, en kvinne som vil ha en normal mann!". 

Jeg kunne sagt akkurat det samme. Men jeg er lettere overvektig og over 22. Da blir jeg plutselig kravstor. Menn har utfordringer på datingmarkedet, ja, men tro ikke det er enklere for kvinner som ikke er slank/tynn og 20 år. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Ehm - jeg var 40 da jeg var på Tinder og fikk 400 likes til dagen av menn, så at det er vanskelig for kvinner på 30 + det tror jeg faktisk ikke på. Jeg var heller ikke tynn, hadde BMI på 24. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 12/20/2023 at 2:26 PM, knopflerbruce said:

Joda, hun er jo good looking - men den som leser kommentarene, vil jo se hvor utfattelig mange menn som faller for personligheten mer enn at hun er ung og pen. Og, det er jo sant - det er det at man finner kvinnene morsomme, intelligente, kreative+++ som gjør at vi ser for oss et godt liv med dem, ikke om de er mestre i oversminking, gjør det alle andre gjør just because, eller er opptatt av hva som er mest mulig stereotypiskt feminint for å please den mest stereotypiske "manne"mannen.

Stor tommel opp. Jeg er selv en mann som først og fremst vektlegger personligheten. Jeg får alltid motsatt reaksjon av vakre kvinner som enten ikke har noe merkbar personlighet eller heller andre veien.

Ellers har jeg ikke vært i denne tråden på veldig lenge og snublet over noe herfra i oktober.

Quote

kortere kvinner synes å ha større reproduktiv suksess

Dette viste jeg faktisk ikke men da har man lært noe nytt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17 skrev (12 timer siden):

Nei. De vil ikke bli sett på som overfladiske. Denne videoen hadde fått langt ifra samme views og kommentarer om kvinnen var overvektig eller 30+ år. Da hadde ingen menn brydd seg og ingen ville tenkt "jess, en kvinne som vil ha en normal mann!". 

Jeg kunne sagt akkurat det samme. Men jeg er lettere overvektig og over 22. Da blir jeg plutselig kravstor. Menn har utfordringer på datingmarkedet, ja, men tro ikke det er enklere for kvinner som ikke er slank/tynn og 20 år. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Det du skriver gir ikke mening. Det er ikke noe skumlere å bruke mer utseendefokuserte begreper i den videoen jeg lenket til enn noen annen video, hvor menn ikke tar to øre for å uttrykke sin begeistring over at noen er "hot" og "sexy". Men, det impliserer jo også at man i hovedsak har utseendet å spille på - og hun her var interessant nok på andre områder til at det ble mindre viktig.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 17.12.2023 den 3:50 AM):

Ramlet borti en artikkel som er relevant for tråden.

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-happy-children-spouse-partner-relationship-unmarried-a8931816.html


Det er jo de som snakker om "kravstore" kvinner, samtidig som man ser på det som fornuftig å sveipe på halvparten++ av alle kvinner man ser på Tinder. Kanskje dette med lykke som singel spiller en viss rolle? Jeg mener, vi har alle noen preferanser. Men, er vi ulykkelige med singeltilværelsen vil merverdien av et forhold være såpass stort at det er lettere å justere noen preferanser (f.eks. knyttet til utseende, alder e.l.) og at det vi i praksis ser i datingdebatten (med "stakkars menn" som mantra, og kvinner som er mer oppgitte over mennene enn direkte ulykkelige over situasjonen sin) er nettopp dette? Jeg mener, hvis man er lykkelig i utgangspunktet, er det mer sannsynlig at mindsettet er "jeg er tilgjengelig hvis den rette mann (eller kvinne) dukker opp, men jeg gidder ikke bli med på et halvdårlig forhold bare for å ikke være singel lenger".

Nå spørs det om det er så hensiktsmessig å ta den mest tabloide fremstillingen fra en som forsøker å selge boken sin for alt for god fisk, og noen versjoner av artikkelen har måttet oppdateres i ettertid da intervjuobjektet tilsynelatende hadde misforstått statistikken han baserte seg på. 

Sitat

 

 This article was amended on 30 May 2019 to remove remarks by Paul Dolan that contained a misunderstanding of an aspect of the American Time Use Survey data.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

 

Jeg tror resirkuleringen av denne artikkelen er litt uheldig fordi en tilsynelatende overdriver "lykken" ved å være enslig og barnløs og potensielt bidrar til at flere går glipp av det potensielt mest meningsfulle i livene deres, og det er nok en viss fare for at en definerer kortsiktig "nytelse" og fravær av stress/belastning som lykken. Det tror jeg er noe veldig mange opplever at endrer seg når livet fylles av mer betydningsfull lykke, eller en kjenner på et savn etter noe mer. 

 

knopflerbruce skrev (På 19.12.2023 den 12:01 PM):

Skeptisk. Min "generasjon" i min familie fikk også vår første for ikke SÅ lenge siden, og man får jo da et mye tydeligere inntrykk av hvor mye jobb, ansvar og ofre det følger med dette. Uansett hva det er man skal gjøre med NN, så må det navigeres rundt barnet og det er plutselig ikke bare å invitere vedkommende på besøk lenger. For ikke å snakke om all den tiden det tar hjemme, siden små barn tross alt ikke klarer seg selv. Har du mye å fylle fritiden med, virker det ikke veldig forlokkende å ta på seg en slik oppgave er konklusjonen her. Hvis du går rundt og tvinner tommeltotter, er kanskje saken en litt annen.

De færreste som får barn går nok rundt og tvinner tommeltotter, men de finner antagelig foreldretilværelsen som mer givende og meningsfull enn det de tidligere fylte hverdagen med.

Jeg synes likevel det er interessant at den umiddelbare reaksjonen når en hører om andres lykke med barn er å nedsnakke nettopp det, og de som får barn. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Det du skriver gir ikke mening. Det er ikke noe skumlere å bruke mer utseendefokuserte begreper i den videoen jeg lenket til enn noen annen video, hvor menn ikke tar to øre for å uttrykke sin begeistring over at noen er "hot" og "sexy". Men, det impliserer jo også at man i hovedsak har utseendet å spille på - og hun her var interessant nok på andre områder til at det ble mindre viktig.

Deg om det. Kjøper ikke denne forklaringen overhodet. Som sagt: ingen mann hadde kommentert om hun var 30+ eller ikke var ung og pen generelt, for da er hun ikke interessant uansett. Det som betyr mest for menn er alder og utseende, alt annet kommer i andre rekke og om utseende og alder er på plass, så er selvsagt personligheten FANTASTISK om hun er tilsynelatende snill/normal/har gode verdier. 

Da er det heller ikke rart mange menn er ufrivillig single og i ufrivillig sølibat. Alle kvinner blir eldre. Alle kvinner forandrer seg med årene. Barn og barneoppdragelse forandrer kroppen hennes og hverdagslivet. Barna blir det viktigste. Dette er vanskelig for mannen som mener at hans sexliv er viktigst. 

Det gir mer mening for meg at enslige, barnløse kvinner er mest lykkelige. De slipper mye press, sexmas, kroppsfokus osv som kan ødelegge selvtilliten deres fullstendig. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Guest b8318...e17 said:

Deg om det. Kjøper ikke denne forklaringen overhodet. Som sagt: ingen mann hadde kommentert om hun var 30+ eller ikke var ung og pen generelt, for da er hun ikke interessant uansett. Det som betyr mest for menn er alder og utseende, alt annet kommer i andre rekke og om utseende og alder er på plass, så er selvsagt personligheten FANTASTISK om hun er tilsynelatende snill/normal/har gode verdier. Anonymous poster hash: b8318...e17

Kan man slutte å bruke fordummende og generaliserende uttrykk om menn og kvinner? Jeg kan ikke identifisere meg i det hele tatt med det du skriver. Jeg har null interesse av alderen til en kvinne, for meg har det alltid vært personlighet. En vakker person uten personlighet eller dårlig personlighet ville aldri interessert meg uavhengig av alder. Når jeg var i 30 årene traff jeg på mange kvinner i 50 årene som var trollbindende. Dette har null betydning for mange menn og er helt feil. (Nei jeg hadde ikke sex med dem men det kunne like gjerne skjedd og det var fantastisk selskap).

Jeg blir litt oppgitt av denne egosentriske kjønnsbaserte skittkastingen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Kan man slutte å bruke fordummende og generaliserende uttrykk om menn og kvinner? Jeg kan ikke identifisere meg i det hele tatt med det du skriver. Jeg har null interesse av alderen til en kvinne, for meg har det alltid vært personlighet. En vakker person uten personlighet eller dårlig personlighet ville aldri interessert meg uavhengig av alder. Når jeg var i 30 årene traff jeg på mange kvinner i 50 årene som var trollbindende. Dette har null betydning for mange menn og er helt feil. (Nei jeg hadde ikke sex med dem men det kunne like gjerne skjedd og det var fantastisk selskap).

Jeg blir litt oppgitt av denne egosentriske kjønnsbaserte skittkastingen.

Nei selvsagt hadde ikke du det, for du hadde jo blant annet en 25 åring og en 30 åring å ha sex med. Så det i andre tråden her, hehe. 

Menn sier en ting men gjør noe annet. Ikke noe nytt. ❤️ Hør aldri på det de sier, se hva de gjør, to vilt forskjellige ting. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (28 minutter siden):

Kan man slutte å bruke fordummende og generaliserende uttrykk om menn og kvinner? Jeg kan ikke identifisere meg i det hele tatt med det du skriver. Jeg har null interesse av alderen til en kvinne, for meg har det alltid vært personlighet. En vakker person uten personlighet eller dårlig personlighet ville aldri interessert meg uavhengig av alder. Når jeg var i 30 årene traff jeg på mange kvinner i 50 årene som var trollbindende. Dette har null betydning for mange menn og er helt feil. (Nei jeg hadde ikke sex med dem men det kunne like gjerne skjedd og det var fantastisk selskap).

Jeg blir litt oppgitt av denne egosentriske kjønnsbaserte skittkastingen.

Noe sier meg at denne anonyme kvinnen har svært liten erfaring med menn. Syns hun virker sykt opphengt i sex. Det mannen min liker best ved meg er personligheten min, akkurat på samme måte som du syns personlighet er viktig.

Jeg skiller meg egentlig ganske mye ut fra stereotypien av kvinner: (kvinner som er opptatt av utseende, shopping osv. ). Jeg ser framdeles ikke ut som noe takras av den grunn, som nevnt for noen år siden da jeg var på Tinder så fikk jeg ca 400 likes per dag fra menn. Jeg har også etter fylte 40 fått tilbud fra menn på 25 år, så at hun henger seg slik opp i at det er umulig for kvinner i 30 årene på Tinder blir for dumt. Kroppen som forandres som hun nevner, i mitt tilfelle så har kroppen min gått gjennom 5 graviditeter / fødsler og likevel så var tilbudet der fra 25 års gamle menn. Så ja, personlighet er viktigst, det er faktisk personligheten man skal leve med hver dag. Passer den ikke din egen så spiller det svært liten rolle hvor "deilig" man er ellers. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
leticia skrev (30 minutter siden):

Noe sier meg at denne anonyme kvinnen har svært liten erfaring med menn. Syns hun virker sykt opphengt i sex. Det mannen min liker best ved meg er personligheten min, akkurat på samme måte som du syns personlighet er viktig.

Jeg skiller meg egentlig ganske mye ut fra stereotypien av kvinner: (kvinner som er opptatt av utseende, shopping osv. ). Jeg ser framdeles ikke ut som noe takras av den grunn, som nevnt for noen år siden da jeg var på Tinder så fikk jeg ca 400 likes per dag fra menn. Jeg har også etter fylte 40 fått tilbud fra menn på 25 år, så at hun henger seg slik opp i at det er umulig for kvinner i 30 årene på Tinder blir for dumt. Kroppen som forandres som hun nevner, i mitt tilfelle så har kroppen min gått gjennom 5 graviditeter / fødsler og likevel så var tilbudet der fra 25 års gamle menn. Så ja, personlighet er viktigst, det er faktisk personligheten man skal leve med hver dag. Passer den ikke din egen så spiller det svært liten rolle hvor "deilig" man er ellers. 

Jeg har aldri møtt en mann som bryr seg om personlighet. De sier det kanskje (du er så snill, omsorgsfull, god osv) men så er det tydelig i alt de gjør at det er sex som er viktig. Nei jeg lå ikke med disse. Vært i 2 forhold. De sa mange fine ord, men sex var det viktigste. Og andre kvinner, jeg var ikke den viktigste kvinnen i deres liv - det var det andre kvinner som var. Jeg var ikke no spesiell. 

Jeg vil ikke ha seksuell oppmerksomhet fra mange menn. Jeg vil bare ha én kjæreste. Å ha sex med mange er enkelt, å finne én kjæreste er vanskelig. 

Men nei nå er jeg lei av dette. Jeg kommer ingen vei og blir ikke overbevist heller. Er visst lukket og låst. Jeg fikser ikke dette, jeg må glemme alt jeg har lest her inne og bare gå videre. Jeg skal slutte å forsøple forumet. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17
Gjest b8318...e17 skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri møtt en mann som bryr seg om personlighet. De sier det kanskje (du er så snill, omsorgsfull, god osv) men så er det tydelig i alt de gjør at det er sex som er viktig. Nei jeg lå ikke med disse. Vært i 2 forhold. De sa mange fine ord, men sex var det viktigste. Og andre kvinner, jeg var ikke den viktigste kvinnen i deres liv - det var det andre kvinner som var. Jeg var ikke no spesiell. 

Jeg vil ikke ha seksuell oppmerksomhet fra mange menn. Jeg vil bare ha én kjæreste. Å ha sex med mange er enkelt, å finne én kjæreste er vanskelig. 

Men nei nå er jeg lei av dette. Jeg kommer ingen vei og blir ikke overbevist heller. Er visst lukket og låst. Jeg fikser ikke dette, jeg må glemme alt jeg har lest her inne og bare gå videre. Jeg skal slutte å forsøple forumet. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Skriver dette sånn at dere vet at én av de jævlige anonymbrukerne iallfall er borte. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Lenke til kommentar
Gjest b8318...e17 skrev (43 minutter siden):

Jeg har aldri møtt en mann som bryr seg om personlighet. De sier det kanskje (du er så snill, omsorgsfull, god osv) men så er det tydelig i alt de gjør at det er sex som er viktig. Nei jeg lå ikke med disse. Vært i 2 forhold. De sa mange fine ord, men sex var det viktigste. Og andre kvinner, jeg var ikke den viktigste kvinnen i deres liv - det var det andre kvinner som var. Jeg var ikke no spesiell. 

Jeg vil ikke ha seksuell oppmerksomhet fra mange menn. Jeg vil bare ha én kjæreste. Å ha sex med mange er enkelt, å finne én kjæreste er vanskelig. 

Men nei nå er jeg lei av dette. Jeg kommer ingen vei og blir ikke overbevist heller. Er visst lukket og låst. Jeg fikser ikke dette, jeg må glemme alt jeg har lest her inne og bare gå videre. Jeg skal slutte å forsøple forumet. 

Anonymous poster hash: b8318...e17

Som sagt - om du aldri har møtt en mann som bryr seg om personlighet så kan du ikke ha hatt erfaring med så mange menn. Klart det også vil finnes noen menn som kun bryr seg om sex, men de pleier å være ganske tydelige på det med en gang. Hvis vi snakker om Tinder her, så avslører de seg normalt etter et par setninger. Det er det fine med Tinder, hvis man er tydelig med hva man vil så er det lettere å luke vekk de som ikke vil det samme som deg. Det er mange forskjellige preferanser der ute. 

Jeg syns det er trist at du har denne erfaringen med menn, men det er veldig mange menn som ikke er slik i det hele tatt som du selv har erfart. Men hvis du går med innstillingen at alle er ille så blir det en litt selvoppfyllende profeti for din del. Du tolker kanskje enkelte signaler fra mennene på feil måte og får dem til å passe inn med din egen overbevisning.

P.S, jeg bryr meg ikke om den jeg skriver til er anonym eller skriver med brukernavnet. Så må du legge vekk tanken om at du forsøpler forumet. Dine meninger og tanker er like viktige som alle andres, men du kan ikke forvente at de blir stående uimotsagt hvis andre mener noe annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...