Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Hverken menn eller kvinner i den posisjonen kan dog stille eksplisitte krav om noe annet, dog. I alle fall ikke uten en SOLID dose ydmykhet. Litt sånn "jeg ønsker meg ideelt sett dette, men jeg har full forståelse for at de fleste velger det bort".

Nemlig. Jeg vet om forhold der den syke føler seg selv som en belastning men hvor den friske  de bor sammen med er så glad i personen at de selv ikke ser på den syke som en belastning. Men forholdene jeg snakker om så var begge personene friske da de traff hverandre. Det blir noe helt annet hvis de går inn i et forhold som syke. Jeg forstår samtidig Colin her veldig godt, ønsket om at noen kan se bort fra sykdom / uførhet slik at de ser han som person og elsker han som han er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (18 timer siden):

Det skal du ikke være så sikker på. Fra jeg var 15- 18 var jeg sammen med cirka 10 menn. Fra jeg var 21 fram til nå (jeg er i midten av  40  årene ) så har jeg kun hatt 1 mann. Det er ikke alltid at alderen avgjør hvor mange forhold man har hatt. Men om man treffer den rette eller ikke. 

Omtrent akkurat det samme som meg, men jeg var 22. Det å finne den rette går veldig mye på flaks, spesielt i så ung alder. Var lite internettdating på den tiden, så man kunne ikke akkurat spesifisere det man var ute etter, i tillegg måtte jo begge parter være single samtidig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, leticia said:

Har de det? Er man kravstor når man forventer at en mann tar like stor del i barn og hjem som en selv? Hvis det er dette du mener er kravstort, så er det altså ikke noe særlig krav, men noe man som minimum bør forvente av enhver mann man går inn i et forhold med.

 

Stråmannsargument. Jeg sa ikke noe som helst om det.

Det jeg sa var at vestlige kvinner har urealistiske krav. Og jeg refererte spesifikt til ting som høyde og inntekt.

Kvinner har generelt dårlig gangsyn når det gjelder å rangere menn realistisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 hours ago, leticia said:

Men skriver du at du er trygdet? Jeg mener å ha lest en gang om en kvinne som tok bilder av seg selv på Tinder med og uten rullestol. Forskjellen i respons var enorm. 

Nei, jeg skriver ikke det heller. Men jeg har ikke oppført noe under jobb, så da regner jeg med de fleste legger sammen 2 og 2. Skriver om hva jeg liker å gjøre og hva jeg setter pris på i livet. Har helt vanlige bilder, sitter og står. Jeg ble ikke lam med skaden jeg har, så det er ihvertfall et pluss at jeg er mobil nok til å komme meg rundt steder om jeg ønsker å f.eks reise. 

Jeg husker jeg har sveipet på noen i rullestol før, men dessverre ble det ingen match der heller.

3 hours ago, leticia said:

Jeg forstår samtidig Colin her veldig godt, ønsket om at noen kan se bort fra sykdom / uførhet slik at de ser han som person og elsker han som han er. 

Takk for forståelsen. Det er det jeg ønsker.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

 

Du vet at du ikke kontrer argumenter ved å kalle dem adjektiv eller angripe kjønnet mitt, ikke sant?

Kontrer hva, sa du? Jeg angriper forøvrig ikke kjønnet ditt, men fenomenet "mann som skal forklare kvinner hvordan de egentlig er - uten å ha noen førstehåndskunnskap" er velkjent. Man har null troverdighet i slike spørsmål, og det eneste du gjør er å late som at de suspekte påstandene dine er så selvsagte at det er unødvendig å dokumentere dem.

Det hadde vært mer hensiktsmessig om vi menn fortalte litt om hvordan det er å være mann. Da vil vi nok ha ulike oppfatninger, men de er i alle fall begrunnet i vårt eget kjønn - og ikke hva vi tror og føler om noe annet kjønn.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

 

Stråmannsargument. Jeg sa ikke noe som helst om det.

Det jeg sa var at vestlige kvinner har urealistiske krav. Og jeg refererte spesifikt til ting som høyde og inntekt.

Kvinner har generelt dårlig gangsyn når det gjelder å rangere menn realistisk.

Personlig tenker jeg de er for rause. Din mening versus min.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (3 timer siden):

 

Stråmannsargument. Jeg sa ikke noe som helst om det.

Det jeg sa var at vestlige kvinner har urealistiske krav. Og jeg refererte spesifikt til ting som høyde og inntekt.

Kvinner har generelt dårlig gangsyn når det gjelder å rangere menn realistisk.

Okay. Vestlige kvinner har urealistiske krav som at mannen skal være høyere enn henne og tjene mer penger enn henne. Men mannen har ikke urealistiske krav når han ønsker en dame som er lavere enn seg selv og som tjener mindre / eller aller helst ikke tjener noe i det hele tatt, fordi da kan han ha økonomisk kontroll over henne. Da vet vi det. Menn skal få lov til å ha krav, men damer ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (21 timer siden):

Har de det? Er man kravstor når man forventer at en mann tar like stor del i barn og hjem som en selv? Hvis det er dette du mener er kravstort, så er det altså ikke noe særlig krav, men noe man som minimum bør forvente av enhver mann man går inn i et forhold med.

Det burde jo gå begge veier, men du vil nok finne at det går ofte bare den ene veien. Kvinner som da forventer av mannen tar halvparten av alt det hun gjør - uten at hun tar halvparten av alt han gjør. Skjer det er det vel lov å kalle dem kravstore.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (16 timer siden):

Kontrer hva, sa du? Jeg angriper forøvrig ikke kjønnet ditt, men fenomenet "mann som skal forklare kvinner hvordan de egentlig er - uten å ha noen førstehåndskunnskap" er velkjent. Man har null troverdighet i slike spørsmål, og det eneste du gjør er å late som at de suspekte påstandene dine er så selvsagte at det er unødvendig å dokumentere dem.

Det hadde vært mer hensiktsmessig om vi menn fortalte litt om hvordan det er å være mann. Da vil vi nok ha ulike oppfatninger, men de er i alle fall begrunnet i vårt eget kjønn - og ikke hva vi tror og føler om noe annet kjønn.

mansplaining
/ˈmanspleɪnɪŋ/
noun
informal
noun: mansplaining
  1. the explanation of something by a man, typically to a woman, in a manner regarded as condescending or patronizing.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 timer siden):

Okay. Vestlige kvinner har urealistiske krav som at mannen skal være høyere enn henne og tjene mer penger enn henne. Men mannen har ikke urealistiske krav når han ønsker en dame som er lavere enn seg selv og som tjener mindre / eller aller helst ikke tjener noe i det hele tatt, fordi da kan han ha økonomisk kontroll over henne. Da vet vi det. Menn skal få lov til å ha krav, men damer ikke. 

Har aldri hørt om kravet at menn sier kvinnen deres ikke skal tjene mer enn dem eller helst ikke noe i det hele tatt.

Og ingen har vel sagt at kvinner ikke skal få ha krav. Derimot sier man at kravene de har, som de er i sin fulle rett til å ha, er ofte urealistiske. Det ligger en vesensforskjell der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

ar aldri hørt om kravet at menn sier kvinnen deres ikke skal tjene mer enn dem eller helst ikke noe i det hele tatt.

Aldri hørt at menn vil at kvinnen skal være hjemmeværende husmor?

 

Det er ikke urealistisk for en kvinne å ønske seg en mann som er høyere enn seg selv når gjennomsnittshøyden til menn er 13,5 cm høyere enn for kvinner. Hvis kvinner ønsket seg menn som var lavere enn seg selv ville det vært urealistisk.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 minutter siden):

Aldri hørt at menn vil at kvinnen skal være hjemmeværende husmor?

Nå har jeg riktignok hørt om hjemmeværende husmødre som likevel er driftige nok til å tjene penger, så jeg så ingen automatikk i at disse to tingene er de samme. Men, joda, at det finnes menn som vil ha husmødre er jeg klar over. At det har å gjøre med at de ikke vil at kvinnen skal tjene mer enn dem har jeg aldri hørt.

RRhoads skrev (3 minutter siden):

Det er ikke urealistisk for en kvinne å ønske seg en mann som er høyere enn seg selv når gjennomsnittshøyden til menn er 13,5 cm høyere enn for kvinner. Hvis kvinner ønsket seg menn som var lavere enn seg selv ville det vært urealistisk.

Sant nok. Men hvis de "alle" for eksempel sveiper venstre på menn som er under 180cm så begynner det å bli mer konkurranse enn tilbud, som da gjør det urealistisk.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Nå har jeg riktignok hørt om hjemmeværende husmødre som likevel er driftige nok til å tjene penger, så jeg så ingen automatikk i at disse to tingene er de samme. Men, joda, at det finnes menn som vil ha husmødre er jeg klar over. At det har å gjøre med at de ikke vil at kvinnen skal tjene mer enn dem har jeg aldri hørt.

Det finnes veldig mange menn som har et så skjørt ego at de ikke takler at kvinnen i forholdet tjener mer enn dem selv. Mange føler på en skam, om dog urettmessig, og andre ønsker at kvinnen skal tjene mindre fordi de ønsker at kvinnen skal være mer avhengig økonomisk av dem. Jeg synes det er rart du ikke har hørt om det.

 

fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Sant nok. Men hvis de "alle" for eksempel sveiper venstre på menn som er under 180cm så begynner det å bli mer konkurranse enn tilbud, som da gjør det urealistisk.

Men det er ikke "alle" som gjør det. Det er et lite fåtall, de av kvinnene som er høye. De vil jo ikke ha en for høy mann i forhold til seg selv heller.

Endret av RRhoads
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 minutter siden):

Det finnes veldig mange menn som har et så skjørt ego at de ikke takler at kvinnen i forholdet tjener mer enn dem selv. Mange føler på en skam, om dog urettmessig, og andre ønsker at kvinnen skal tjene mindre fordi de ønsker at kvinnen skal være mer avhengig økonomisk av dem. Jeg synes det er rart du ikke har hørt om det.

At det er derfor de vil ha en hjemmeværende husmor, nei det har jeg ikke hørt. Jeg har hørt mange andre grunner for at de vil ha en hjemmeværende husmor da. At det har med penger å gjøre var nytt for meg.

Jeg har selvfølgelig også hørt det påstått at mange menn ikke takler at kvinnen tjener mer, men det har blitt med påstander.

RRhoads skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke "alle" som gjør det. Det er et lite fåtall, de av kvinnene som er høye. De vil jo ikke ha en for høy mann i forhold til seg selv heller.

Da begynner det vel å bli mer ord mot ord. Det jeg sier er at der ligger et krav som nevnes i tråden, og ingen sier at de ikke skal få ha disse kravene. Det påpekes at det derimot kan være urealistisk. Så kan vi krangle om det egentlig er urealistisk eller ikke selvfølgelig, men det jeg svarte på var tross alt om kvinner skal få ha krav i det hele tatt eller ikke, noe jeg mener ikke har vært tema fra noen (av mennene) i denne tråden i det hele tatt og dermed blir det litt uredelig å dra det frem som om det er saken.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (7 minutter siden):

At det har med penger å gjøre var nytt for meg.

Jeg har selvfølgelig også hørt det påstått at mange menn ikke takler at kvinnen tjener mer, men det har blitt med påstander.

Man skal ikke lenger enn til internett for å finne kommentarer fra menn som sier de ville følt seg stakkarslige hvis kona hadde tjent mer enn seg selv.

 

fokkeslasken skrev (8 minutter siden):

Da begynner det vel å bli mer ord mot ord. Det jeg sier er at der ligger et krav som nevnes i tråden, og ingen sier at de ikke skal få ha disse kravene. Det påpekes at det derimot kan være urealistisk. Så kan vi krangle om det egentlig er urealistisk eller ikke selvfølgelig, men det jeg svarte på var tross alt om kvinner skal få ha krav i det hele tatt eller ikke, noe jeg mener ikke har vært tema fra noen (av mennene) i denne tråden i det hele tatt og dermed blir det litt uredelig å dra det frem som om det er saken.

Nei, det er ikke ord mot ord. Da ville det ikke vært så vanlig å se menn under 180 med dame.

Jeg synes det blir for dumt å dele det inn i menns krav vs kvinners krav. Jeg synes hvert menneske kan sette kravene sine så høyt som de vil, jeg. Det er de som syter over at de ikke finner noen som har for høye krav.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (16 minutter siden):

Man skal ikke lenger enn til internett for å finne kommentarer fra menn som sier de ville følt seg stakkarslige hvis kona hadde tjent mer enn seg selv.

Da vet jeg ikke hvilke kilder du snakker om, men jeg mistenker at det gjelder meget spesifikke utgivere i klassen Tate.

RRhoads skrev (16 minutter siden):

Nei, det er ikke ord mot ord. Da ville det ikke vært så vanlig å se menn under 180 med dame.

Vi snakker om Tinder her. De færreste finner sin bedre halvdel på Tinder, og de du ser ute i gata har i all hovedsak funnet hverandre på en annen måte. Når folk får sjansen til å finne ut av kompatibilitet utenom loppemarkedet med børsfunksjon som Tinder tross alt er, så har mange slike urealistiske krav en tendens til å forsvinne.

RRhoads skrev (16 minutter siden):

Jeg synes det blir for dumt å dele det inn i menns krav vs kvinners krav.

Nei, hvorfor det? Kvinner har andre typer krav enn menn. Det er da vel intet kontroversielt med det? Og selvfølgelig kan hvert menneske sette kravene sine akkurat som de vil. Det skjermer dem jo ikke mot å bli fortalt at noen syntes de er urealistiske for det.

RRhoads skrev (16 minutter siden):

Jeg synes hvert menneske kan sette kravene sine så høyt som de vil, jeg. Det er de som syter over at de ikke finner noen som har for høye krav.

Her er vi helt enige. Får man det aldri til har man gjerne, om ikke for høye, så hvertfall urealistiske krav. Det kan være andre ting som spiller inn selvfølgelig. Dersom man heller avviser alle sjansene man har, da skal vi være enige om at kravene er for høye. For mange av de som klager over at de ikke finner noen så er det vel ikke det som er problemet. Der er vel problemet heller ofte at de har ingen forståelse for at de må jobbe med seg selv for å bli attraktive på "markedet" eller at de har andre psykiske hindre som gjør det vanskelig å gjøre jobben med å finne noen.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (5 timer siden):

Har aldri hørt om kravet at menn sier kvinnen deres ikke skal tjene mer enn dem eller helst ikke noe i det hele tatt.

Og ingen har vel sagt at kvinner ikke skal få ha krav. Derimot sier man at kravene de har, som de er i sin fulle rett til å ha, er ofte urealistiske. Det ligger en vesensforskjell der.

Dog er det, pussig nok, sjeldent at de som fremmer den type påstander innrømmer at mannens krav ofte er like urealistiske. Da er det plutselig en god blanding av total stillhet eller dobbeltmoral (som i at mannens krav, ubegrunnet, liksom er noe mindre urealistiske).

Så kan en jo alltids prøve å definere hva "realistisk" og "urealistisk" faktisk betyr i slike settinger. 195cm høy, 2 mill i inntekt og løfter 300kg i markløft er sikkert urealistisk, men de færreste preferanser jeg ser fra kvinner er i den kategorien. Hvis menn vil ha kvinner med fin figur og glatt hud, må de klare levere det samme selv også - og ikke komme der med vom og kviser.

Forøvrig, hvis du er i "be om kilder"-humør - hva med å dokumentere dette med "urealistiske" krav, eller gjelder ikke dokumentasjonskravene dine egne påstander?

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (29 minutter siden):

Dog er det, pussig nok, sjeldent at de som fremmer den type påstander innrømmer at mannens krav ofte er like urealistiske. Da er det plutselig en god blanding av total stillhet eller dobbeltmoral (som i at mannens krav, ubegrunnet, liksom er noe mindre urealistiske).

Så kan en jo alltids prøve å definere hva "realistisk" og "urealistisk" faktisk betyr i slike settinger. 195cm høy, 2 mill i inntekt og løfter 300kg i markløft er sikkert urealistisk, men de færreste preferanser jeg ser fra kvinner er i den kategorien. Hvis menn vil ha kvinner med fin figur og glatt hud, må de klare levere det samme selv også - og ikke komme der med vom og kviser.

Forøvrig, hvis du er i "be om kilder"-humør - hva med å dokumentere dette med "urealistiske" krav, eller gjelder ikke dokumentasjonskravene dine egne påstander?

Igjen ... Det jeg kommenterte til var en post som skrev at kvinner visstnok ikke skal kunne ha krav [i følge denne tråden]. Så kontret jeg med at man heller kommenterer på at kravene er urealistiske. Ikke om de kan ha krav i det hele tatt. Så kan man jo være enig eller uenig i om kravene faktisk er urealistiske eller ikke. Men å påstå at det sies kvinner ikke skal kunne ha krav er regelrett feil.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...