Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Colin. skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at noen mennesker er feilfri, så hvilken dobbeltmoral du sikter til kan du gjerne utdype.

Den kristne dobbeltmoralen. Sier en ting gjør noe annet. Har forskjellige regler for seg selv og andre. Kan gjøre hva man vil, er uansett bare å be så er alt tilgitt, osv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, leticia said:

Den kristne dobbeltmoralen. Sier en ting gjør noe annet. Har forskjellige regler for seg selv og andre. Kan gjøre hva man vil, er uansett bare å be så er alt tilgitt, osv... 

Sier en ting, gjør noe annet? Alle står fritt til å tenke sitt eget og gjøre opp sin egen mening, har veller ikke sagt noe mot dette jeg?

Ja, er det ikke fint at man kan bli tilgitt?

Lenke til kommentar
Colin. skrev (19 minutter siden):

Men tar svaret ditt som at du automatisk godtar andres påstander uten noen som helst slags tvil,

Med tanke på diskusjonen vi har hatt, nå veldig nylig, om dine anklager om løgn så vil jeg påstå at det er en temmelig rar konklusjon, kanskje ikke alle de 150 hestene er i bruk ? Men ja jeg forventer at folk er stort sett ærlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, skaftetryne32 said:

Med tanke på diskusjonen vi har hatt, nå veldig nylig, om dine anklager om løgn så vil jeg påstå at det er en temmelig rar konklusjon, kanskje ikke alle de 150 hestene er i bruk ? Men ja jeg forventer at folk er stort sett ærlige.

Noen kan fortelle seg selv mange ganger at de er lykkelige, å lage sin egen slags overbevisning om at det er realiteten, uten å måtte lyve. Så anklager om løgn kan du holde for deg selv. Bare fordi jeg ikke deler en gitt mening om noe i livet så betyr ikke det at jeg mener noen automatisk farer med løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 minutter siden):

Noen kan fortelle seg selv mange ganger at de er lykkelige, å lage sin egen slags overbevisning om at det er realiteten, uten å måtte lyve. Så anklager om løgn kan du holde for deg selv. Bare fordi jeg ikke deler en gitt mening om noe i livet så betyr ikke det at jeg mener noen automatisk farer med løgn.

Hvis du ikke tror på det noen sier, å du sier det til dem, hva annet skal man tenke ? Du kan heller ikke sitte her å dele ut anklager om en selvpåført overbevisning, bare fordi du selv har lagd din egen virkelighet med guder som lar deg føle deres makt osv, trenger ikke bety at alle gjør det. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Hvis du ikke tror på det noen sier, å du sier det til dem, hva annet skal man tenke ? 

Kan tenke at jeg har mitt eget livssyn som går ut på at jeg ikke tror noen genuint blir lykkelige alene. Sånn, ferdig med det.

3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Du kan heller ikke sitte her å dele ut anklager om en selvpåført overbevisning, bare fordi du selv har lagd din egen virkelighet med guder som lar deg føle deres makt osv, trenger ikke bety at alle gjør det. 

Har ikke sagt heller at alle gjør det. På samme måte som at jeg ikke tenker at alle lyver. Det er forskjellig fra menneske til menneske. Mtp. at du reagerer så voldsomt på hva jeg tror og tenker om akkurat dette, så begynner jeg å tenke videre på dette med at jeg kanskje har truffet et ømt punkt hos deg ? 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 minutter siden):

Kan tenke at jeg har mitt eget livssyn som går ut på at jeg ikke tror noen genuint blir lykkelige alene. Sånn, ferdig med det.

Å når vi forteller deg annerledes så forandrer man syn da vettu, for ellers så sitter du vel fremdeles der å mener at de som sier at de trives alene er løgnere, dette har ikke noe med livssyn å gjøre, men din manglende evne til å tro på det når folk forteller deg noe om seg selv, det er ditt problem ikke mitt. 

 

Colin. skrev (6 minutter siden):

at du reagerer så voldsomt på hva jeg tror og tenker om akkurat dette, så begynner jeg å tenke videre på dette med at jeg kanskje har truffet et ømt punkt hos deg ? 

At jeg ikke liker å bli kalt en løgner 10 innlegg på rad? Det kan du banne på. 

Du skal ikke tale usant om din neste. Har du glemt det ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Å når vi forteller deg annerledes så forandrer man syn da vettu, for ellers så sitter du vel fremdeles der å mener at de som sier at de trives alene er løgnere, dette har ikke noe med livssyn å gjøre, men din manglende evne til å tro på det når folk forteller deg noe om seg selv, det er ditt problem ikke mitt. 

Jeg forandrer ikke syn bare fordi du forventer det, nei.

I'm a frog, you better believe me!

4 minutes ago, skaftetryne32 said:

At jeg ikke liker å bli kalt en løgner 10 innlegg på rad? Det kan du banne på. 

Du skal ikke tale usant om din neste. Har du glemt det ? 

Dumt at du føler det slik. Det er alt jeg kan si til deg.

Jeg vet ikke hva som er sant eller usant med deg. Du aksepterer ikke mitt livssyn, så det er et deg problem.

Foreslår vi avslutter her, og kommer tilbake til trådens emne.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 timer siden):

Hvis jeg sier jeg har 150 i IQ, tror du på meg? Hvis ikke, så kommer du med anklager! 

Nei, gjør ikke det, men jeg tror på deg når du sier at du er religiøs, og det er lite sannsynlighet for at noen med 150 i IQ er religiøse.

Endret av RRhoads
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Jeg forandrer ikke syn bare fordi du forventer det, nei.

Ikke fordi jeg forventer det, men fordi jeg forteller deg at det du sier ikke stemmer, men om du fremdeles ikke greier å tro på hva jeg sier, så er det fremdeles ditt problem, et enormt problem egentlig, for hva er du egentlig i stand til å oppnå med denne debatten ? Du lærer jo ingenting for det vil du ikke, dette har ikke noe med livssyn å gjøre,  du vil heller tro på det du allerede tror på heller enn å lære noe nytt, og det er bare trist.

Colin. skrev (1 time siden):

Dumt at du føler det slik.

Dette handler ikke om mine følelser, men om hva du rett ut sier, selv om du åpenbart ikke har ballene til å verken stå for hva du sier eller å gjøre det rette å unnskylde for dine ubegrunnede beskyldninger. 

Colin. skrev (1 time siden):

Foreslår vi avslutter her, og kommer tilbake til trådens emne.

Så avslutt da, ingen tvinger deg. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, skaftetryne32 said:

Ikke fordi jeg forventer det, men fordi jeg forteller deg at det du sier ikke stemmer, men om du fremdeles ikke greier å tro på hva jeg sier, så er det fremdeles ditt problem, et enormt problem egentlig, for hva er du egentlig i stand til å oppnå med denne debatten ? Du lærer jo ingenting for det vil du ikke, dette har ikke noe med livssyn å gjøre,  du vil heller tro på det du allerede tror på heller enn å lære noe nytt, og det er bare trist.

Lære noe nytt, av hvem? Deg? En som tror at noe ble til av ingenting og at etikk/moral og ansvar/konsekvens ikke har betydning? Ellers takk. Det som er trist er at du ikke aksepterer at andre har andre livssyn enn deg selv. Fint for deg om du tror man kan være lykkelige alene.

9 minutes ago, skaftetryne32 said:

Dette handler ikke om mine følelser, men om hva du rett ut sier, selv om du åpenbart ikke har ballene til å verken stå for hva du sier eller å gjøre det rette å unnskylde for dine ubegrunnede beskyldninger. 

Står for det jeg sier jeg. Ikke mitt problem at du ikke vil/evner å ta innover deg andres synspunkt.

10 minutes ago, skaftetryne32 said:

Så avslutt da, ingen tvinger deg. 

No worries, muter deg fra nå av siden du er mer interessert i å kverulere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 3.12.2023 den 9:36 AM):

Det var det jeg også hørte så jeg begynte å bruke sminke, å store fjonge ballkjoler, men helt plutselig så var ikke det riktig heller, oppfør deg som en mann sa de, vanskelig å gjøre det riktige grepet.

 

Å oppføre seg "som en mann" vil jo si å eksistere hvis man er en mann. Skjønner ikke hvor du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 3.12.2023 den 1:08 PM):

Sannheten svir, derfor du ikke tåler at innlegg som ikke glamoriserer denne kulturen får se dagens lys. Jeg kan bable om det så mye jeg vil, takk. Og jeg går når jeg er i form til det, takk. Jeg skal prøve å bli kjent med ei som er i tidlig 20-års alderen slik at jeg kan få en stor og lykkelig familie. Har god tid på meg jeg ja til å oppnå målet.

Jeg tagger deg fordi du alltid unngår å kommentere når kvinner sliter i tråder på dette forumet og når en mann åpner munnen så er du der alltid der for å kommentere hvor mye han kan skylde på seg selv. Gå i tråden jeg tagget deg da, om den 40-år gamle kvinnen som sliter. Gå å si det samme til henne som du sier til menn, men nei, det gjør du ikke. Dobbelt-standard.

Flere gjør mange grep uten resultat. Men lev i fantasiverdenen din du.

Hvilke kvinner sliter og på hvilken måte? (ser dog helst at de selv får definere slitingen sin, fremfor at du bestemmer deg for hvem som sliter og hvordan)

Hvis noen ikke vil ha en mann, er ikke det "å slite" på samme måte som en mann som vil ha en kone sliter. Da har man bare endret mål. Jeg syns ikke synd på menn som etter eget utsagn trives som single heller (som er samme sak) - de har jo da fått drømmelivet sitt. Flott for dem.

Men ja, du er jo ikke i 20-årene, er du? Men du skal ha kone i 20-årene? Mens kvinner som vil ha høye menn med utdanning er "kravstore" - og den som vil (vesentlig) ned i alder på ektemaken ikke er det? Håpløs dobbeltstandard.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 4.12.2023 den 10:33 AM):

Nei, men jeg tror ikke på at de er lykkelige alene selv om de hevder det. Det var vel heller måten man beskrev de som reiste til utlandet med den generaliserende og bitre undertonen. Men det reagerte du jo selvsagt ikke på, så klart ikke.

Nettopp. Så selv om de på et anonymt internettforum sier det, så skal du overstyre det fordi det passer din virkelighetsoppfatning bedre om de sliter.

Det er faktisk mulig å være fornøyd og singel samtidig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest b398e...f7c skrev (På 4.12.2023 den 11:10 AM):

Jeg har hatt svært begrenset suksess med datingapper i Norge.

Bor nå i Spania, i et område med veldig mange forskjellige nasjonaliteter og får ca 5x så mange matcher her. Ikke bare får jeg flere matcher, men de jeg matcher med er penere enn de jeg matcher med i Norge. De fleste fra latinamerika, ukraina, russland, spania.

Problemet er dessverre språket, det blir mye overfladiske samtaler, og vanskelig å få til humor osv siden mange snakker begrenset engelsk, og jeg snakker begrenset spansk. I motsetning til Norge hvor jeg aldri har hatt en kjæreste, kan jeg egentlig velge og vrake nå, hadde det ikke vært for problemet nevnt over. Jeg vil jo gjerne ha litt mer enn en fysisk connection...

Så jeg konkluderer i alle fall at norske damer er ekstremt kresne. Og nesten alle 35+ har en haug med unger på slep.

Anonymous poster hash: b398e...f7c

Hvis de du dater syns du er kjærestemateriale uten å knapt forstå det du sier, er det et JÆVLIG tydelig signal om at noen vil ha deg for pengene dine e.l. De aner jo knapt hvem du er eller hva du står for, om du ikke kan føre en noen lunde velformulert samtale grunnet språkproblemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (På 4.12.2023 den 11:57 AM):

Poenget er vel heller at når man er norsk mann så blir man i utlandet sett på som en riking, og man får ikke sjansen til å vise hvem man er, fordi det er ikke viktig, så lenge man har penger tilgjengelig for henne og hennes familie. 

 

Jeg forstår at på måten du skriver, så er du selv ulykkelig ved å være alene. Du savner noe du ikke har. Men du kan ikke ta utgangspunkt i at alle har samme tankegang som deg selv. Jeg var lykkelig da jeg var alene, og jeg er lykkelig nå når jeg er i et forhold. Det er forskjellige former for lykke bare. Jeg følte ikke jeg manglet noe da jeg var alene. Det er faktisk fordeler og ulemper både med å være alene og å være i et forhold. 

Det er forøvrig et fenomen også i Norge at en del som har mye penger e.l. ikke viser det tidlig i en datingprosess, fordi de gjerne vil bli valgt for den de er og ikke fordi de skal være "levende mastercard" eller noe sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Hvilke kvinner sliter og på hvilken måte? (ser dog helst at de selv får definere slitingen sin, fremfor at du bestemmer deg for hvem som sliter og hvordan)

Hvis noen ikke vil ha en mann, er ikke det "å slite" på samme måte som en mann som vil ha en kone sliter. Da har man bare endret mål. Jeg syns ikke synd på menn som etter eget utsagn trives som single heller (som er samme sak) - de har jo da fått drømmelivet sitt. Flott for dem.

Men ja, du er jo ikke i 20-årene, er du? Men du skal ha kone i 20-årene? Mens kvinner som vil ha høye menn med utdanning er "kravstore" - og den som vil (vesentlig) ned i alder på ektemaken ikke er det? Håpløs dobbeltstandard.

Bare å ta en titt i tråden jeg tagget deg i, så ser du selv. Men igjen, du kommer ikke til å si noe som helst mot en kvinne som sliter, da er det på med øyelappene og ignorere resultatet av kulturen du forsvarer.

Men det er nettopp det, les tråden jeg tagget deg i, hun vil ha en mann.

Nei, men jeg har alltid villet bli kjent med noen i 20-årene slik at jeg kan få en stor familie. Da jeg var i 20-årene, var jeg ikke god nok. Nå når jeg blir eldre, så skal jeg plutselig (kanskje ?) bli god nok, og akseptere de som har vært brukt (?) av sånne som deg? Nei takk. De som har valgt bort meg tidligere er valg de selv har tatt... så nei, det er ikke "håpløs dobbeltstandard". Jeg reiser heller til utlandet der 20-åringer vil ha meg, slik at mitt mål om en stor familie kan bli oppfylt. Du skal ikke sosio-manipulerere meg til å akseptere de som ikke aksepterte meg, nei. De kan du ha for deg selv.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Nettopp. Så selv om de på et anonymt internettforum sier det, så skal du overstyre det fordi det passer din virkelighetsoppfatning bedre om de sliter.

Riktig, jeg tror det ikke er tilfelle i det hele tatt. Hvordan kan noen bli lykkelige alene, og spesielt om de ikke har egen familie? Sunn fornuft spør du meg å tenke slik jeg tenker. Men det passer å forsvare narrativet om at alle har det greit alene for da forsvarer man også en kultur som er bruk og kast.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Det er faktisk mulig å være fornøyd og singel samtidig.

Hvis du sier det så, tror ikke på det jeg.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Det er forøvrig et fenomen også i Norge at en del som har mye penger e.l. ikke viser det tidlig i en datingprosess, fordi de gjerne vil bli valgt for den de er og ikke fordi de skal være "levende mastercard" eller noe sånt.

Ja, bare her på berget man kan finne ekte kjærlighet, hunkene skjuler pengene sine og tar de med på veldedighet og biblioteket mens de snakker om Mozart.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (9 timer siden):

Det er forøvrig et fenomen også i Norge at en del som har mye penger e.l. ikke viser det tidlig i en datingprosess, fordi de gjerne vil bli valgt for den de er og ikke fordi de skal være "levende mastercard" eller noe sånt.

Ikke minst janteloven. Lett å føle på at man ikke burde prate så høyt om hva man tjener når man ligger over snittet. 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...