fredrik2 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars 11 hours ago, leticia said: Det kan vel enkelt oppsummeres som dette: Kvinner og menn er forskjellige, kvinner og kvinner er forskjellige, menn og menn er forskjellige. Det er hele det her med å "putte noen i boks" bare fordi man er født med xx eller xy som er problemet. Alle er nemlig forskjellige, og må bli sett på som enkeltindivider, og ikke et kjønn. Samtidigt som väl kanske 98% av deres inlägg i tråden handlar om hur män är och hur män ska ändra sig för att män ska få det de vill ha. Merkligt hur det ibland handlar om generaliseringar utifra i bästa fall någon dansk studie som framställs som att alla män är så och så och andra gånger får man absolut ikke generalisera noe som helst på kön. 5 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars fredrik2 skrev (4 timer siden): Samtidigt som väl kanske 98% av deres inlägg i tråden handlar om hur män är och hur män ska ändra sig för att män ska få det de vill ha. Merkligt hur det ibland handlar om generaliseringar utifra i bästa fall någon dansk studie som framställs som att alla män är så och så och andra gånger får man absolut ikke generalisera noe som helst på kön. Kronisk single menn, især dem som ikke har et konstruktivt forhold til sin partnerjakt, er en liten gruppe menn - og det er jo den gruppen vi henviser til. Når det snakkes om slurvete Tinder-bilder, er det jo åpenbart at den kritikken ikke er relevant for menn som allerede har en kone/kjæreste/whatever. (det er til og med sannsynlig at de kan noe som de andre ikke kan i dette gamet, siden de lykkes - om en da ikke lener seg på at "de tjente mer penger", "er høyere", "har større sixpack", eller noen av de andre svada-ideene om "fasade" som kommenteres her inne) 1 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars knopflerbruce skrev (9 timer siden): Hovedgrunnen til at kvinner sliter med å finne en partner er at det er jævlig vanskelig. Det har det alltid vært. Du kan ikke gå bort til en random og så viser det seg at det var drømmepartneren, og det at A liker B, betyr ikke at B liker A (selv om det ikke er helt uavhengige variable, hvis det som gjør at A liker B handler om personligheter som kler hverandre og ikke "oi, så fine pupper da, gitt"). Debatten går jo sin vante gang - hvorfor senke krav man må ha for å kunne være lykkelig i et forhold? Da er man heller singel, fordi det er å foretrekke. Dette vet kvinner, og derfor velger de som de gjør, og det er opp til oss gutta å møte de kriteriene. Hvis en først insisterer på å kjøre sånne "biologiargumenter", er det jo vanlig i pattedyrenes verden at det er hannen som skal imponere hunnen. Hun kan være så kravstor hun vil, og parrer seg med den hannen av beilerne hun vil ha. Så, det du foreslår går jo egentlig ganske hardt imot det disse som henviser til "biologi" må forholde seg til. Resonnementet ditt er bare tull fordi hvis kvinner var desperate etter forhold, ville de justert preferansene. Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet. Kvinner og menn trenger ikke møtes på midten. For det første er hele premisset her vås fra din side, fordi to grupper dater ikke hverandre på gruppebasis - dating skjer mellom to individer. Og, det er i den dynamikken du må vurdere om A skal møtes på midten overfor B, eller ikke. I praksis er det slik at den som er interessert i en spesifikk person, må tilpasse seg det denne personen ser etter for å være aktuell for et forhold. Det gir ingen mening at om Pål er forelsket i Astrid, som syns Pål er helt gjennomsnittlig, så skal plutselig Astrid og Pål "møtes på midten" bare fordi det er en eller annen form for "rettferdighet" i at begge gir og tar? Det fungerer i praksis ikke sånn. I dette tilfellet er det Pål som har mest å vinne om han vil ha sin Astrid, og må brette opp ermene og tilpasse seg hva hun vil ha. Det samme gjelder selvsagt også om situasjonen var motsatt, hvis Astrid er forelsket i Pål, er det jo hun som må sørge for at Pål blir interessert i henne. Pål har ingen insentiver til å "møtes på midten", slik du ber om. Og tilsvarende er det de som er ulykkelige FORDI DE ER SINGLE (den stereotypiske foreveralone-bortvalgt-mann-figuren i datingdebatten er det mest opplagte eksempelet) som må brette opp ermene. Kvinnene han vil ha, har ingen grunn til å "møtes på midten". Husk også at om en mann får 20 matcher på Tinder, så kan fint alle 20 bare være ute etter et engangsligg også. Det er mye som i teorien kan være mulig, men generelt sett vil det være svært mange av disse 400+ du snakker om (tresifret) som vil ha et forhold. Det du skisserer er et filtreringsproblem, ikke et attraktivitetsproblem, og det er jo derfor man burde legge til sveiperaten som synlig for noen som får en like - slik at man kan se om den som har sveipet på en sveiper på "alle" eller bare noen få. Det ville gjort livet litt enklere for kvinner, som ikke vil ha "seriesveipende menn" som åpenbart ikke vet hva de er ute etter av kvinner. Hjelpes, du vil virkelig ikke forstå. 3 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Kassettspiller skrev (2 timer siden): Hjelpes, du vil virkelig ikke forstå. Er det først nå du innser det? 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) Martelè skrev (7 minutter siden): Er det først nå du innser det? Nope, men kjekt for nye i tråden å få en varsel😉 Endret 5. mars av Kassettspiller 2 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars 15 hours ago, knopflerbruce said: Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet. Menn som har forstått hvordan ting fungerer, reiser til andre land nettopp fordi man ikke tar "hva som helst"... En språk-barriere er en lettere utfordring å håndtere enn å nå opp til kravene i denne kulturen, som igjen viser seg igjen i statistikken over brutte forhold. Forøvrig er en språk-barriere mye mer å foretrekke av problemstilling enn f.eks infertilitet fordi man sløste bort sin viktige tid. Du som hele tiden snakker om å "brette opp ermene" osv, burde jaggu ikke se på en språk-barriere som et problem, men heller en utfordring man kan løse. 15 hours ago, knopflerbruce said: Og tilsvarende er det de som er ulykkelige FORDI DE ER SINGLE (den stereotypiske foreveralone-bortvalgt-mann-figuren i datingdebatten er det mest opplagte eksempelet) som må brette opp ermene. Kvinnene han vil ha, har ingen grunn til å "møtes på midten". Ingen trenger å gjøre noe, men utviklingen viser at det blir flere og flere single, og å tro at ulykkeligheten bare treffer det ene kjønn på bakgrunn av dette, faller på sin egen urimelighet. Mange som vet at de sløste bort dating-makten de hadde, sitter nå å skal overbevise andre om at de har det greit alene mens de oppretter titalls-tråder på forum om akkurat det samme emnet, der håpløsheten lyser igjennom i innleggene. Tragikomisk. 5 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Colin. skrev (42 minutter siden): Menn som har forstått hvordan ting fungerer, reiser til andre land nettopp fordi man ikke tar "hva som helst"... En språk-barriere er en lettere utfordring å håndtere enn å nå opp til kravene i denne kulturen, som igjen viser seg igjen i statistikken over brutte forhold. Forøvrig er en språk-barriere mye mer å foretrekke av problemstilling enn f.eks infertilitet fordi man sløste bort sin viktige tid. Du som hele tiden snakker om å "brette opp ermene" osv, burde jaggu ikke se på en språk-barriere som et problem, men heller en utfordring man kan løse. Knops uttalelse er så motbydelig at jeg nesten ikke har ord. Damene er faktisk verdifulle, ikke bare hvem som helst slik Knop sier. Å nedverdige kvinner på denne måten er faktisk veldig diskriminerende. Veldig stigmatiserende å tro at det er et dårlig valg, for de er faktisk fantastiske dem også. 4 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Kassettspiller skrev (5 minutter siden): Knops uttalelse er så motbydelig at jeg nesten ikke har ord. Damene er faktisk verdifulle, ikke bare hvem som helst slik Knop sier. Å nedverdige kvinner på denne måten er faktisk veldig diskriminerende. Veldig stigmatiserende å tro at det er et dårlig valg, for de er faktisk fantastiske dem også. Jeg hadde ikke turt å skrive alt han har gjort, med eget ansikt som profilbilde. Om du vil ta det som et kompliment eller vagt råd, får du tolke sjøl 🤔😆 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Colin. skrev (2 timer siden): Menn som har forstått hvordan ting fungerer, reiser til andre land nettopp fordi man ikke tar "hva som helst"... En språk-barriere er en lettere utfordring å håndtere enn å nå opp til kravene i denne kulturen, som igjen viser seg igjen i statistikken over brutte forhold. Forøvrig er en språk-barriere mye mer å foretrekke av problemstilling enn f.eks infertilitet fordi man sløste bort sin viktige tid. Du som hele tiden snakker om å "brette opp ermene" osv, burde jaggu ikke se på en språk-barriere som et problem, men heller en utfordring man kan løse. Ingen trenger å gjøre noe, men utviklingen viser at det blir flere og flere single, og å tro at ulykkeligheten bare treffer det ene kjønn på bakgrunn av dette, faller på sin egen urimelighet. Mange som vet at de sløste bort dating-makten de hadde, sitter nå å skal overbevise andre om at de har det greit alene mens de oppretter titalls-tråder på forum om akkurat det samme emnet, der håpløsheten lyser igjennom i innleggene. Tragikomisk. Hvor mye Thai har du lært deg? Du har snakket om å reise ned dit i en evighet. Hvis du har denne "brette opp ermene"-evnen du snakker om, hadde du vel giddet å lære deg i alle fall det grunnleggende i språket de snakker i landet du skal reise til. For alt jeg vet, kanskje du snakker det flytende - jeg bare lurer. Det ville nok også imponert en potensiell kone om du var så seriøs at du kom ned dit med noe sånt i sekken. Hva så om det er flere single? Det betyr ikke at det blir flere ulykkelige personer der ute. En god del single føler ikke engang at de har plass til et forhold i livet sitt, fordi de driver med så mye annet givende. Til nå har jeg ikke sett deg dokumentere denne påståtte "tapte datingmakten". Det er bare synsing fra din side. 1 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Kassettspiller skrev (6 timer siden): Nope, men kjekt for nye i tråden å få en varsel😉 Tipper de setter pris på å se at noen setter misogynister og antifeminister på plass. 1 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 12:36 Del Skrevet torsdag kl 12:36 knopflerbruce skrev (32 minutter siden): Hvis folk først anklager meg for å være ufin uten grunn, kan jeg i alle fall faktisk gi dem en grunn. Jeg drittlei tomme anklager fra Kassettspiller. Be my guest, sier jeg. Hun sutrer og griner over ting som ikke er ufint i det hele tatt. Hvordan i HELVETE var det jeg skrev noe som satt kvinner i et dårlig lys? Et eller annet sted er det enten en skrue løs, eller bare en gjennomført uredelig debattant. Jeg skjønner veldig godt at du er drittlei alle beskyldninger fra folk som har noen helt ekstreme fantasifulle tolkninger om hva andre folk skriver. Sjekk ut en av de andre nylige opprettede trådene hvor man ikke tålte at en admin skrev noe ala "skjønner at du ikke har vært gift". Dette ble altså tolket som et personangrep fra 2 som er godt aktive i denne tråden også. 🫣Samtidig som de er skikkelig ufine selv med beskrivelser om motbydelige innlegg og hvor de ber folk om å komme seg ut av denne tråden. Det beste man kan gjøre med slikt er å rapportere og håpe på at admin og moderatorer gjør jobben sin. Det er bare 2 dager siden at endel personangrep og latterliggjøring ble fjernet fra denne tråden. Men jeg tror kanskje ikke du var innom da og fikk sett at rapporteringsfunksjonen faktisk funker. Denne tråden har utartet seg til å bli en farse, en personlig debatt hvor det er viktigere å nedsable personer og tilbe gullkalven enn å diskutere tema, derfor har jeg redusert min aktivitet i tråden, og for min del må den gjerne stenges. 2 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet torsdag kl 12:42 Del Skrevet torsdag kl 12:42 leticia skrev (4 minutter siden): Denne tråden har utartet seg til å bli en farse, en personlig debatt hvor det er viktigere å nedsable personer og tilbe gullkalven enn å diskutere tema, derfor har jeg redusert min aktivitet i tråden, og for min del må den gjerne stenges. Og det meste skyldes faktisk dere to 6 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 13:33 Del Skrevet torsdag kl 13:33 Martelè skrev (46 minutter siden): Og det meste skyldes faktisk dere to Denne tråden tok en usaklig vending i høst da 2 personer kom inn i tråden ja. Ikke de 2 som du tenker på men 2 andre. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 13:53 Del Skrevet torsdag kl 13:53 (endret) knopflerbruce skrev (2 timer siden): Hvis folk først anklager meg for å være ufin uten grunn, kan jeg i alle fall faktisk gi dem en grunn. Jeg drittlei tomme anklager fra Kassettspiller. Be my guest, sier jeg. Hun sutrer og griner over ting som ikke er ufint i det hele tatt. Hvordan i HELVETE var det jeg skrev noe som satt kvinner i et dårlig lys? Et eller annet sted er det enten en skrue løs, eller bare en gjennomført uredelig debattant. Slik tolket jeg din tekst: Resonnementet ditt er bare tull fordi hvis kvinner var desperate etter forhold, ville de justert preferansene. Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet. Det jeg tolker her, er at du mener for eksempel menn som finner partnere fra Thailand, kun gjør det fordi de er "hvem som helst". Dette stemmer jo ikke. Kanskje du mener det gjelder i spesifikke tilfeller der det handler om å finne "hvem som helst", men formuleringen din er veldig åpen for tolkning. Basert på tidligere innlegg fra deg om lignende temaer, så er det lett å oppfatte det som om du mener det på et generelt grunnlag. Uansett mener jeg det viktigste er å finne en god partner og være trofast mot den personen, uavhengig av om man var desperat eller ikke. Så lenge det ikke er et fullstendig krasj eller man havner i en usunn relasjon, da. Når det gjelder måten du drar inn en diagnose på, så gjør du det bare verre for deg selv. Heldigvis tar jeg det ikke personlig, for autisme er for meg en slags gave, selv om det dessverre kommer med noen utfordringer. Når du nevner det på en negativ måte, smiler jeg bare og tenker at noen kanskje kunne hatt godt av å lese seg litt opp.🌺 Jeg aksepterer at du mener jeg har en skrue løs og kritiserer min tolkning, men å dra inn en diagnose rammer flere – ikke bare meg. Det kan være lurt å tenke på til senere. Hvis du klarer å unngå slike kommentarer, skal jeg bli enda flinkere til å ikke ha fordommer mot feminister, siden jeg vet at det faktisk finnes de som oppriktig ønsker likestilling. For til syvende og sist er vi alle egentlig for likestilling, ønsker at alle skal finne seg en god partner osv. Endret torsdag kl 13:54 av Kassettspiller 3 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 14:02 Del Skrevet torsdag kl 14:02 leticia skrev (21 minutter siden): Denne tråden tok en usaklig vending i høst da 2 personer kom inn i tråden ja. Ikke de 2 som du tenker på men 2 andre. Må faktisk innrømme at jeg er noe skyldig. Me det handler vel mer på reaksjon på noen uttalelser og uenighet i debatten Det eneste (?) vi er enige mer er vel at Tinder ikke er en optimalt app for å finne seg noe seriøst. Spoiler 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 14:22 Del Skrevet torsdag kl 14:22 (endret) leticia skrev (1 time siden): Sjekk ut en av de andre nylige opprettede trådene hvor man ikke tålte at en admin skrev noe ala "skjønner at du ikke har vært gift". Dette ble altså tolket som et personangrep fra 2 som er godt aktive i denne tråden også. 🫣 Nope, persondebatt (personangrep er jo noe annet) og ikke fornærmet Man må tale litt på nettforum. Jeg regner med at vi tolker ting veldig ulikt (noe som jo er ganske naturlig, siden alle gjør det). Persondebatt er egentlig noe man bør unngå, men noen ganger kan det ha en viss relevans – spesielt hvis en bruker er åpen om seg selv, og dette blir brukt som et saklig argument i tråden (Typ man stiller et spørsmål og andre svarer på situasjonen). Det trenger heller ikke å være noe personlig, bare at man trekker inn situasjoner for å gi mer kontekst. Samtidig er det jo veldig lett å trå over andres grenser på denne måten, så jeg forstår godt hvorfor man helst bør unngå slikt. Så er det veldig lett å ta ting til seg personlig, selv om det ikke er ment som det. Det hender at jeg trekker inn eldre innlegg hvis noen ikke har endret mening og noen ganger husker jeg ting fra andre tråder hvis det har relevans. Det tror jeg egentlig vi alle gjør, enten bevisst eller ubevisst. Endret torsdag kl 14:25 av Kassettspiller 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 15:40 Del Skrevet torsdag kl 15:40 8 Kassettspiller skrev (1 time siden): Nope, persondebatt (personangrep er jo noe annet) og ikke fornærmet Man må tale litt på nettforum. Ok. Grensen mellom de 2 kan være litt flytende noen ganger. Kassettspiller skrev (1 time siden): Jeg regner med at vi tolker ting veldig ulikt (noe som jo er ganske naturlig, siden alle gjør det). Vi har et helt forskjellig utgangspunkt ja. Man kan oppnå det samme resultatet selv om man har forskjellig innfallsvinkel når man ønsker det samme. Men det virker ikke som du og jeg ønsker samme resultat. (Selv om vi er enige i at Tinder ikke er en app som fører noe sted for de fleste). Setter pris på sakligheten i dine siste innlegg, så hvis det kan fortsette slik så har vi kanskje noe å snakke om fremdeles. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet torsdag kl 15:42 Del Skrevet torsdag kl 15:42 Kassettspiller skrev (1 time siden): Må faktisk innrømme at jeg er noe skyldig. Me det handler vel mer på reaksjon på noen uttalelser og uenighet i debatten Det eneste (?) vi er enige mer er vel at Tinder ikke er en optimalt app for å finne seg noe seriøst. Enighet er ikke målet her. Hadde alle vært enige i alt så hadde man ikke hatt noe grunnlag for diskusjon. Men det er mange her (inkl meg selv) som kan bli flinkere til å holde seg til sak fremfor person. 3 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet torsdag kl 16:18 Del Skrevet torsdag kl 16:18 leticia skrev (18 minutter siden): 8 Ok. Grensen mellom de 2 kan være litt flytende noen ganger. Vi har et helt forskjellig utgangspunkt ja. Man kan oppnå det samme resultatet selv om man har forskjellig innfallsvinkel når man ønsker det samme. Men det virker ikke som du og jeg ønsker samme resultat. (Selv om vi er enige i at Tinder ikke er en app som fører noe sted for de fleste). Setter pris på sakligheten i dine siste innlegg, så hvis det kan fortsette slik så har vi kanskje noe å snakke om fremdeles. leticia skrev (15 minutter siden): Enighet er ikke målet her. Hadde alle vært enige i alt så hadde man ikke hatt noe grunnlag for diskusjon. Men det er mange her (inkl meg selv) som kan bli flinkere til å holde seg til sak fremfor person. Jeg tror at alles felles mål er at folk skal ha det bra og få bedre livskvalitet. Selvfølgelig kan man ha det bra som singel, men de aller fleste vil nok oppleve forbedring i livskvaliteten sammen med en partner. Å finne en god partner er imidlertid vanskelig. Derfor vil det naturligvis oppstå noen krav til hvordan man finner sin foretrukne partner. Å ende opp med en partner som ikke passer i det hele tatt, vil tross alt ikke gjøre noen godt. Poenget er ikke at man skal bli sammen med noen bare for å ha en partner. Mitt poeng er at man kan være mer åpen for ulike typer menn fordi man faktisk kan finne en perfekt partner, selv om han ikke møter alle preferansene dine. Her handler det om å kunne være mer åpen for muligheter, spesielt for dem som er ufrivillig single. Menn kommer ofte noe dårligere ut som enslige, ettersom de ikke er like fornøyde med sine sosiale relasjoner. Dette kan være en faktor til at mange lengter etter en partner — ikke bare for selskapet, men også fordi det gir en god mulighet til positiv sosial kontakt, og mye mer. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige (Bildet 3) Når man sliter med sosiale relasjoner og/eller lengter etter en partner, kan det lett bli et veldig sårt tema for mange menn. Situasjonen blir heller ikke bedre når man opplever avvisning på apper som Tinder, da dette kan føre til økt usikkerhet og et dårligere selvbilde. Kanskje kan dette for noen også føre til irritasjon mot kvinner generelt. Når man allerede er usikker, så kan man lettere havne blant dårlige forbilder som bidrar til et forvrengt og negativt syn på kvinner. Poenget til det sistnevnte er ikke å bli sammen med noen kun for å ikke få menn med dårlig kvinnesyn, men heller møte folk med forståelse. Det er slik man ikke får en slik avsky mot feminister Så kan vi være uenige om kvinner er for kravstore eller ikke, men lurt å også anerkjenne at menn sliter en del på slike apper og ikke minst hvorfor man mener at kvinner er kravstore. Tips og råd til å gjøre det bedre på slike apper kan være hjelpfullt for noen, men tror at det fremover må komme av brukere som ikke har kommet med drøye uttalelser (Igjen vi er nok uenige om hva som er drøyt eller ikke, men kommentaren angående autisme er noe de aller fleste synes er motbydelig.) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg