knopflerbruce Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Gargantua skrev (22 timer siden): Her var det mye synsing og tullball som lett kan motbevises. Det eneste som hadde substans, er at kvinner forlater forholdet i 2 av 3 tilfeller. Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre. De er redd for at gresset er grønnere på den andre siden. Så de går fra partner til partner til partner. Bare se på lesbisk skilsmisserate kontra skilsmisseraten for mannlige homofile. Det er 2,5 ganger så høy sannsynlighet for at lesbiske skiller seg, enn mannlige homser. Kvinner - hetero eller homo - er de som gir opp forholdet, og ser etter noe bedre. Ganske infantil oppførsel. Bildekilde: https://www.thestreet.com/retirement-daily/your-money/lesbian-divorce-and-retirement Du fabler om andres synsing, men synser som bare det her. "Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre." - dette er din mening og ikke fakta. For alt vi vet, kan det være motsatt. Det finnes ingen god grunn til å anta at dette er noe mer koblet mot kvinner enn menn. 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars De fleste menn vil forøvrig ha en feminin dame. Man er bare ikke helt enige i om hva som er feminint og hva som ikke er det 1 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars knopflerbruce skrev (13 minutter siden): De fleste menn vil forøvrig ha en feminin dame. Man er bare ikke helt enige i om hva som er feminint og hva som ikke er det Og den samtalen skal vi ikke ta her enda en atter gang 6 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars (endret) 2 hours ago, knopflerbruce said: Du fabler om andres synsing, men synser som bare det her. "Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre." - dette er din mening og ikke fakta. For alt vi vet, kan det være motsatt. Det finnes ingen god grunn til å anta at dette er noe mer koblet mot kvinner enn menn. Jeg viste nettopp til data i innlegget mitt som støtter meningen min, jo. Den hoppet du elegant over. Hvis vi ser kun på variablen kjønn, som ved lesbiske par, ser vi at forholdene ryker oftere der. Da MÅ det være en av kvinnene som går. Altså kvinnen som søker etter noe bedre, fordi de har forholds-FOMO. Skjønte du ikke det? The need to belong emerged as the best predictor of FOMO, increasing it both directly and indirectly through the significant mediation of social media use. Females reported a greater need to belong and consequently more FOMO Endret 2. mars av Gargantua 6 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars (endret) On 3/1/2025 at 4:40 AM, knopflerbruce said: For den samme aldersgruppen for menn er det 48% av mennene som sier de har lav tilfredshet med livet. Det er altså en signifikant andel mer enn for kvinner. Signifikant andel mer enn for kvinner. LOL!! Som du vet var andelen for kvinner i samme aldersgruppe 45%. Det er bare 3 prosentpoeng forskjell mellom menn og kvinner i aldersgruppen du velger å trekke frem. I aldersgruppen under, 18-24år, var det 4.7 prosentpoeng forskjell i motsatt retning. Noe du ser ut til å overse. Om ChatGPT gjør en nøytral totalvurdering av tabellen og vi tar utgangspunkt i en alder på 18-85 år, ender resultatet på 0,46 prosentpoeng differanse mellom menn og kvinner. Den knøttlille differansen er omtrent så langt fra signifikant som man kommer. Jeg synes i grunn ikke det har noe særlig å si om vi bruker 0,46 eller ditt mer misrepresenterte alternativ som viser 3 prosentpoeng differanse. Ingen av delene er signifikant og det er uansett opplagt at det mer ekstreme sort/hvitt bilde du presenter av lykkelige single kvinner og ulykkelige single menn ikke går overens med noen av disse tallene. On 3/2/2025 at 8:25 PM, knopflerbruce said: Du fabler om andres synsing, men synser som bare det her. "Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre." - dette er din mening og ikke fakta. For alt vi vet, kan det være motsatt. Jeg har i andre tråder vist til norsk studie som viser at kvinner i 11/11 kategorier er mer kravstore. Absolutt alle kategorier utenom utseende kategorien .(Det var 12 kategorier, en for utseende.) Jeg har vist til 4 studier fra utlandet som konkluderer med akkurat det samme. Kvinner er mer kravstore på alt utenom utseende. Dette er et så veletablert faktum at vi kan lese om det i Store Norske Leksikon. Jeg har vist til en annen ny norsk studie som blant hovedfunnene valgte å trekke frem skjevfordelingen hvor kvinner hadde høyere krav enn menn. Jeg har brukt ChatGPT til å svare på et tankeeksperiment hvor norske kvinner ble vurdert til 9/10 på kravstorhet når disse skulle rangeres opp mot kvinner fra andre land. (De var også vurdert som mer kravstore enn norske menn.) Andre brukere har kommmet med andre gode argumenter. Det eneste motsvaret ditt jeg kommer på med litt vitenskaplig grunnlag var vel en studie relatert til seksuelle preferanser som du misrepresenterte og prøvde å vri om til å handle om partnerpreferanser. Med andre ord, en studie som var litt på siden av selve temaet og ikke står seg godt opp mot alt det andre. Ganske tragikomisk å se dine holdninger til disse to temaene. Når det er snakk om kravstorhet, et felt hvor vi har mye god og konkluderende data som peker på at kvinner generelt er mer kravstore. Spesielt til alt som ikke handler om utseende. Nei da, må ikke generalisere. Vi vet også at i kontekst av Tinder/online dating så sveiper kvinner på en langt mindre gruppe av menn (Bekreftet fra interndata fra en av appene.) Så vi vet at kvinner i praksis blir mer kravstore også på utseende i disse appene. Men nei, vi må ikke finne på å generalisere, ingen data som tilsier at kvinner er mer kravstore. Det er bare meninger/tanker. 🙄 Men når vi har statistikk fra SSB som viser en differanse på 0,46% i livskvalitet mellom single menn og kvinner, da skal du få det til å være signifikant og noe som underbygger de ekstreme generaliserengene du driver med om lykkelige single kvinner og ensomme ulykkelige menn. Alle ser nok trenden i dine innlegg. Når det er noe som er veldokumentert og "negativt" mot kvinner, da gjør du desperate forsøk på å få det til å høres ut som det ikke stemmer. Men når du FØLER for å generalisere, fremstille kvinner positivt og menn mer negativt, da er selv (knøtt)små differanser signifikant og noe du kan bruke til å underbygge tankene dine med. Siden du er feminist, og det liksom skal være ganske synonymt med å være for likestilling. Du tenker ikke noengang at du burde hatt en mer lik tilnærming til begge kjønn? Endret 4. mars av P7SA Glemte ordet "Ikke" i en setning. 6 1 Lenke til kommentar
P7SA Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars (endret) On 3/1/2025 at 12:20 PM, leticia said: Situasjonen, hvor negativt det er med tradisjonelle kjønnsroller og hva dette betyr for folks levekår viser veldig godt når vi ser på Agder og deres kristne, tradisjonelle levestil. https://www.aftenposten.no/norge/i/oR2lR/soerlandsidyllen-er-en-kulisse-den-er-falsk-rett-og-slett https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/wA9Oon/arbeidet-med-likestilling-prioriteres-ikke-nok-i-agder Jeg har inntrykk av at du mener kristendom og tradisjonell levestil er dårlig for folks levekår, og peker på Agder som et eksempel, ettersom Agder har høy andel kristne og scorer dårlig på likestilling. Men FHI sin undersøkelse om livskvalitet viser at folk i Agder faktisk scorer helt i toppen. Ingen fylker overgår Agder på fornøydhet om vi ser på figur 2. Oslo, som er et av de aller mest likestilte fylkene og har aller lavest religiøs tilknytning til kristendom, kommer dårligst ut! Basert på Agder og Oslo, skal vi konkludere med at likestilling og mangel på kristendom er dårlig for livskvalitet?? Mangel på kristendom og høy grad av likestilling fører også til mer voldskriminalitet. For det er det jo i Oslo. Røflig 45% differense i voldskriminalitet sammenlignet med Agder ifølge SSB. Så da er det bekreftet. Likestilling fører til dårligere livskvalitet og mer vold. Eller kanskje det kan tenkes at den type metode du bruker for å trekke konklusjoner om et fylke, religion og likestilling er feil, unyansert og altfor simpel. Noe mentalt oppegående mennesker bør unngå. (Eksempelt med Oslo og vold var bare jeg som gikk ned på ditt nivå og ga nok et eksempel for å demonstrere lavmålet. Jeg er ikke dum, og håper og tror at du ikke er det heller. Fint om du slutter med idiotien både i denne tråden og andre.) Endret 4. mars av P7SA 4 1 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Om det kan være en trøst så er det ikke enklere i dyreverdenen heller 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Martelè skrev (På 2.3.2025 den 20.40): Og den samtalen skal vi ikke ta her enda en atter gang Ikke nødvendigvis. Men folk skriver jo det samme våset omatt om at "de vil ha en feminin dame". Selv om det er aldri så åpenbart at alle heterofile menn vil ha den kvinnen de anser som feminin på den måten de ser for seg at feminine damer er. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Gargantua skrev (På 2.3.2025 den 22.50): Jeg viste nettopp til data i innlegget mitt som støtter meningen min, jo. Den hoppet du elegant over. Hvis vi ser kun på variablen kjønn, som ved lesbiske par, ser vi at forholdene ryker oftere der. Da MÅ det være en av kvinnene som går. Altså kvinnen som søker etter noe bedre, fordi de har forholds-FOMO. Skjønte du ikke det? The need to belong emerged as the best predictor of FOMO, increasing it both directly and indirectly through the significant mediation of social media use. Females reported a greater need to belong and consequently more FOMO Du vet ikke noe om hvorfor de går. FOMO er ren synsing og gjetning fra din side. Hvorfor skulle ikke menn ha FOMO, liksom? Dersom du bare antar at kvinner har det. Det er ikke sånn at testosteron og østrogen påvirker dette. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 6 minutes ago, knopflerbruce said: Du vet ikke noe om hvorfor de går. FOMO er ren synsing og gjetning fra din side. Hvorfor skulle ikke menn ha FOMO, liksom? Dersom du bare antar at kvinner har det. Det er ikke sånn at testosteron og østrogen påvirker dette. Igjen virker du ute av stand til å lese kilder. Du vet at du kan trykke på de blå, understrekede linkene for å lese deg opp? 3 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars P7SA skrev (19 timer siden): Signifikant andel mer enn for kvinner. LOL!! Som du vet var andelen for kvinner i samme aldersgruppe 45%. Det er bare 3 prosentpoeng forskjell mellom menn og kvinner i aldersgruppen du velger å trekke frem. I aldersgruppen under, 18-24år, var det 4.7 prosentpoeng forskjell i motsatt retning. Noe du ser ut til å overse. Om ChatGPT gjør en nøytral totalvurdering av tabellen og vi tar utgangspunkt i en alder på 18-85 år, ender resultatet på 0,46 prosentpoeng differanse mellom menn og kvinner. Den knøttlille differansen er omtrent så langt fra signifikant som man kommer. Jeg synes i grunn ikke det har noe særlig å si om vi bruker 0,46 eller ditt mer misrepresenterte alternativ som viser 3 prosentpoeng differanse. Ingen av delene er signifikant og det er uansett opplagt at det mer ekstreme sort/hvitt bilde du presenter av lykkelige single kvinner og ulykkelige single menn ikke går overens med noen av disse tallene. Jeg har i andre tråder vist til norsk studie som viser at kvinner i 11/11 kategorier er mer kravstore. Absolutt alle kategorier utenom utseende kategorien .(Det var 12 kategorier, en for utseende.) Jeg har vist til 4 studier fra utlandet som konkluderer med akkurat det samme. Kvinner er mer kravstore på alt utenom utseende. Dette er et så veletablert faktum at vi kan lese om det i Store Norske Leksikon. Jeg har vist til en annen ny norsk studie som blant hovedfunnene valgte å trekke frem skjevfordelingen hvor kvinner hadde høyere krav enn menn. Jeg har brukt ChatGPT til å svare på et tankeeksperiment hvor norske kvinner ble vurdert til 9/10 på kravstorhet når disse skulle rangeres opp mot kvinner fra andre land. (De var også vurdert som mer kravstore enn norske menn.) Andre brukere har kommmet med andre gode argumenter. Det eneste motsvaret ditt jeg kommer på med litt vitenskaplig grunnlag var vel en studie relatert til seksuelle preferanser som du misrepresenterte og prøvde å vri om til å handle om partnerpreferanser. Med andre ord, en studie som var litt på siden av selve temaet og ikke står seg godt opp mot alt det andre. Ganske tragikomisk å se dine holdninger til disse to temaene. Når det er snakk om kravstorhet, et felt hvor vi har mye god og konkluderende data som peker på at kvinner generelt er mer kravstore. Spesielt til alt som ikke handler om utseende. Nei da, må ikke generalisere. Vi vet også at i kontekst av Tinder/online dating så sveiper kvinner på en langt mindre gruppe av menn (Bekreftet fra interndata fra en av appene.) Så vi vet at kvinner i praksis blir mer kravstore også på utseende i disse appene. Men nei, vi må finne på å generalisere, ingen data som tilsier at kvinner er mer kravstore. Det er bare meninger/tanker. 🙄 Men når vi har statistikk fra SSB som viser en differanse på 0,46% i livskvalitet mellom single menn og kvinner, da skal du få det til å være signifikant og noe som underbygger de ekstreme generaliserengene du driver med om lykkelige single kvinner og ensomme ulykkelige menn. Alle ser nok trenden i dine innlegg. Når det er noe som er veldokumentert og "negativt" mot kvinner, da gjør du desperate forsøk på å få det til å høres ut som det ikke stemmer. Men når du FØLER for å generalisere, fremstille kvinner positivt og menn mer negativt, da er selv (knøtt)små differanser signifikant og noe du kan bruke til å underbygge tankene dine med. Siden du er feminist, og det liksom skal være ganske synonymt med å være for likestilling. Du tenker ikke noengang at du burde hatt en mer lik tilnærming til begge kjønn? Jeg har gang på gang vist til hvor like partnerpreferansene er på tvers av kjønn. At kvinner er "mer kravstore" har du ikke henvist til, og du har heller ikke prøvd å kvantifisere påstandene dine på noe vis. Det blir bare opp til oss som prøver lese mansplainingen din å gjette på i hvilken grad du faktisk mener dette er et fenomen - marginalt, middels eller stort. Hvor lite substans du har her vises jo idet du ikke spesifiserer settingen, engang. Det virker tydelig som at du sammenlikner menns jakt på ONS med kvinners jakt på forhold, og selvsagt stiller man større krav til forhold enn til ONS: Det sistnevnte er i praksis "bruk og kast", og da holder det å være kjekk/søt. Det gjør det ikke om man skal ha noe langvarig - uavhengig av kjønn. Jeg lurer ellers på hva fortsettelsen på argumentet er. Du mener (feilaktig) at kvinner er mer kravstore. Det alene sier ingenting om de er FOR kravstore, og kan like gjerne tolkes som at mennene du refererer til er for lite kravstore. Vi må nesten akseptere at mange har det bra nok alene til at de ikke er desperate etter en partner. Problemet med disse generaliseringene er at marginale forskjeller ofte blåses stort opp fordi man har en kjepphest om a) at det er "store forskjeller" mellom menn og kvinner, og b) kvinner angriper dating på en lite formålstjenlig måte. 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Gargantua skrev (Akkurat nå): Igjen virker du ute av stand til å lese kilder. Du vet at du kan trykke på de blå, understrekede linkene for å lese deg opp? Det er ingen substans i det du skriver. FOMO har ingenting med kjønn å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 3 hours ago, knopflerbruce said: Det er ingen substans i det du skriver. FOMO har ingenting med kjønn å gjøre. Vi har kommet til et punkt, hvor jeg er overbevist om at du bare troller. Jeg viste jo i innlegget mitt til en forskningsrapport som nettopp forsket på FOMO, blant annet som en funksjon av kjønn. Igjen, her er linken: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2022/4824256 Hvis nivået på argumentasjonen din er på dette lavmålet, tenker jeg det er best at du melder deg ut av diskusjon.no for godt. Du kan ikke bare svare på et innlegg her med "næhei, FOMO har ingenting med kjønn å gjøre" når jeg nettopp har bevist med kilder at det har det. 4 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars knopflerbruce skrev (3 timer siden): Jeg lurer ellers på hva fortsettelsen på argumentet er. Du mener (feilaktig) at kvinner er mer kravstore. Det alene sier ingenting om de er FOR kravstore Det er en grunn til at noen kvinner har problemer med å finne en partner. Når kravene er høyere enn hos menn, kan det være på tide å vurdere å senke dem for å faktisk få muligheten til å gå inn i et seriøst forhold. Forskjellen er at mange kvinner forventer at menn skal møte deres standarder, men det virker som om det ikke er et rom for at kvinner kan være litt mer åpne når det gjelder preferanser. Nå som mange menn føler at de ikke ønsker å endre seg selv for å oppfylle alle disse kravene, så begynner kvinner å klage fremfor å reflektere over om de kan justere noe med seg selv. Kvinner og menn kan møtes på midten. Det handler ikke bare om at menn skal endre seg, men kvinner kan også tilpasse seg. Når kvinner får høre at de ikke trenger å endre seg, noe som fører til at dem blir ufrivillig single. At dem lever greit enslig er ikke det samme som det er det dem egentlig ønsker. De aller fleste har lyst til å lever bedre i et forhold. Det at kvinner får flere matcher på datingsider som Tinder betyr ikke nødvendigvis at de er attraktive for et langsiktig forhold. Å få 400+ matcher kan ofte bety at menn bare er ute etter noe kortvarig, ikke et seriøst forhold. Kanskje det er på tide at kvinner vurderer å tilpasse seg og endre noe, slik at de blir mer attraktive for menn som ønsker et langsiktig forhold? 5 1 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 5 minutes ago, Kassettspiller said: Kanskje det er på tide at kvinner vurderer å tilpasse seg og endre noe, slik at de blir mer attraktive for menn som ønsker et langsiktig forhold? Håhåhå, I see what you did there... 3 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Jeg hadde en samtale med en venninne i dag, og det var helt magisk når hun sa at menn og kvinner er forskjellige. Jeg svarte sarkastisk at det der kan man ikke si i dag, fordi det er sexist (slik som noen av dere tror). Da lo vi godt. "For no' bullshit" sa hun 3 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars Martelè skrev (25 minutter siden): Jeg hadde en samtale med en venninne i dag, og det var helt magisk når hun sa at menn og kvinner er forskjellige. Jeg svarte sarkastisk at det der kan man ikke si i dag, fordi det er sexist (slik som noen av dere tror). Da lo vi godt. "For no' bullshit" sa hun Det kan vel enkelt oppsummeres som dette: Kvinner og menn er forskjellige, kvinner og kvinner er forskjellige, menn og menn er forskjellige. Det er hele det her med å "putte noen i boks" bare fordi man er født med xx eller xy som er problemet. Alle er nemlig forskjellige, og må bli sett på som enkeltindivider, og ikke et kjønn. 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Gargantua skrev (9 timer siden): Vi har kommet til et punkt, hvor jeg er overbevist om at du bare troller. Jeg viste jo i innlegget mitt til en forskningsrapport som nettopp forsket på FOMO, blant annet som en funksjon av kjønn. Igjen, her er linken: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2022/4824256 Hvis nivået på argumentasjonen din er på dette lavmålet, tenker jeg det er best at du melder deg ut av diskusjon.no for godt. Du kan ikke bare svare på et innlegg her med "næhei, FOMO har ingenting med kjønn å gjøre" når jeg nettopp har bevist med kilder at det har det. Det er heller du som troller, som kommer med totalt irrelevante artikler gitt temaet som diskuteres. FOMO har ingenting med dating å gjøre. Du dater en av gangen, og det ligger i monogamiets konstruksjon at du nødvendigvis går glipp av alle de andre unntatt den ene du er sammen med. Tror du det er sånn at kvinner og menn sitter i stua si og tenker "hmm, nå må jeg slå opp med kjæresten fordi jeg er så redd for å gå glipp av muligheten til å date en annen person"? At ikke kvinner driver med FOMO i datingverdenen, ser du forøvrig på Tinder. Hadde FOMO vært en greie, ville man jo sveipet "yes, please" på alle - for "tenk hva man kanskje går glipp av". Men, så viser det seg jo at om det er noen som har den strategien, er den personen en mann (ikke at det er svært utbredt med hjernedød sveipefest heller blant menn, men det er en viss andel som gjør det - og knapt noen kvinner). Hele denne påståtte "overdrevne kravstorheten" også utenfor Tinder er jo også et sterkt motargument mot FOMO hos kvinner som leter etter en partner. 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) leticia skrev (8 timer siden): Det kan vel enkelt oppsummeres som dette: Kvinner og menn er forskjellige, kvinner og kvinner er forskjellige, menn og menn er forskjellige. Det er hele det her med å "putte noen i boks" bare fordi man er født med xx eller xy som er problemet. Alle er nemlig forskjellige, og må bli sett på som enkeltindivider, og ikke et kjønn. Exactly. Vi to er nok likere enn meg og Martelé, for eksempel. Eller Martelé og P7SA, for den saks skyld. Og du og Kassettspiller er også åpenbart mer ulike enn paringer av ulikt kjønn her inne. Det er ikke direkte feil å si at menn og kvinner er ulike, men man holder tilbake den mest vesentlige delen av informasjonen og det er at det først og fremst er individer som er ulike hverandre og at kjønnsorganenene bare er noe av det man kan finne som både likt og ulikt mellom to personer. Endret 5. mars av knopflerbruce 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Kassettspiller skrev (9 timer siden): Det er en grunn til at noen kvinner har problemer med å finne en partner. Når kravene er høyere enn hos menn, kan det være på tide å vurdere å senke dem for å faktisk få muligheten til å gå inn i et seriøst forhold. Forskjellen er at mange kvinner forventer at menn skal møte deres standarder, men det virker som om det ikke er et rom for at kvinner kan være litt mer åpne når det gjelder preferanser. Nå som mange menn føler at de ikke ønsker å endre seg selv for å oppfylle alle disse kravene, så begynner kvinner å klage fremfor å reflektere over om de kan justere noe med seg selv. Kvinner og menn kan møtes på midten. Det handler ikke bare om at menn skal endre seg, men kvinner kan også tilpasse seg. Når kvinner får høre at de ikke trenger å endre seg, noe som fører til at dem blir ufrivillig single. At dem lever greit enslig er ikke det samme som det er det dem egentlig ønsker. De aller fleste har lyst til å lever bedre i et forhold. Det at kvinner får flere matcher på datingsider som Tinder betyr ikke nødvendigvis at de er attraktive for et langsiktig forhold. Å få 400+ matcher kan ofte bety at menn bare er ute etter noe kortvarig, ikke et seriøst forhold. Kanskje det er på tide at kvinner vurderer å tilpasse seg og endre noe, slik at de blir mer attraktive for menn som ønsker et langsiktig forhold? Hovedgrunnen til at kvinner sliter med å finne en partner er at det er jævlig vanskelig. Det har det alltid vært. Du kan ikke gå bort til en random og så viser det seg at det var drømmepartneren, og det at A liker B, betyr ikke at B liker A (selv om det ikke er helt uavhengige variable, hvis det som gjør at A liker B handler om personligheter som kler hverandre og ikke "oi, så fine pupper da, gitt"). Debatten går jo sin vante gang - hvorfor senke krav man må ha for å kunne være lykkelig i et forhold? Da er man heller singel, fordi det er å foretrekke. Dette vet kvinner, og derfor velger de som de gjør, og det er opp til oss gutta å møte de kriteriene. Hvis en først insisterer på å kjøre sånne "biologiargumenter", er det jo vanlig i pattedyrenes verden at det er hannen som skal imponere hunnen. Hun kan være så kravstor hun vil, og parrer seg med den hannen av beilerne hun vil ha. Så, det du foreslår går jo egentlig ganske hardt imot det disse som henviser til "biologi" må forholde seg til. Resonnementet ditt er bare tull fordi hvis kvinner var desperate etter forhold, ville de justert preferansene. Litt som at menn som er desperate etter forhold tar "hva som helst", eller f.eks. henter noen fra et annet land som ikke engang snakker samme språk bare fordi alt handler om å finne NOEN - hvor ANYONE er bedre enn å leve resten av livet i ensomhet. Kvinner og menn trenger ikke møtes på midten. For det første er hele premisset her vås fra din side, fordi to grupper dater ikke hverandre på gruppebasis - dating skjer mellom to individer. Og, det er i den dynamikken du må vurdere om A skal møtes på midten overfor B, eller ikke. I praksis er det slik at den som er interessert i en spesifikk person, må tilpasse seg det denne personen ser etter for å være aktuell for et forhold. Det gir ingen mening at om Pål er forelsket i Astrid, som syns Pål er helt gjennomsnittlig, så skal plutselig Astrid og Pål "møtes på midten" bare fordi det er en eller annen form for "rettferdighet" i at begge gir og tar? Det fungerer i praksis ikke sånn. I dette tilfellet er det Pål som har mest å vinne om han vil ha sin Astrid, og må brette opp ermene og tilpasse seg hva hun vil ha. Det samme gjelder selvsagt også om situasjonen var motsatt, hvis Astrid er forelsket i Pål, er det jo hun som må sørge for at Pål blir interessert i henne. Pål har ingen insentiver til å "møtes på midten", slik du ber om. Og tilsvarende er det de som er ulykkelige FORDI DE ER SINGLE (den stereotypiske foreveralone-bortvalgt-mann-figuren i datingdebatten er det mest opplagte eksempelet) som må brette opp ermene. Kvinnene han vil ha, har ingen grunn til å "møtes på midten". Husk også at om en mann får 20 matcher på Tinder, så kan fint alle 20 bare være ute etter et engangsligg også. Det er mye som i teorien kan være mulig, men generelt sett vil det være svært mange av disse 400+ du snakker om (tresifret) som vil ha et forhold. Det du skisserer er et filtreringsproblem, ikke et attraktivitetsproblem, og det er jo derfor man burde legge til sveiperaten som synlig for noen som får en like - slik at man kan se om den som har sveipet på en sveiper på "alle" eller bare noen få. Det ville gjort livet litt enklere for kvinner, som ikke vil ha "seriesveipende menn" som åpenbart ikke vet hva de er ute etter av kvinner. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg