Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (22 timer siden):

Her var det mye synsing og tullball som lett kan motbevises. Det eneste som hadde substans, er at kvinner forlater forholdet i 2 av 3 tilfeller. Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre. De er redd for at gresset er grønnere på den andre siden. Så de går fra partner til partner til partner. Bare se på lesbisk skilsmisserate kontra skilsmisseraten for mannlige homofile. Det er 2,5 ganger så høy sannsynlighet for at lesbiske skiller seg, enn mannlige homser. Kvinner - hetero eller homo - er de som gir opp forholdet, og ser etter noe bedre. Ganske infantil oppførsel.

Bildekilde: https://www.thestreet.com/retirement-daily/your-money/lesbian-divorce-and-retirement

screen-shot-2022-07-15-at-15410-pm.png

Du fabler om andres synsing, men synser som bare det her. "Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre." - dette er din mening og ikke fakta. For alt vi vet, kan det være motsatt. Det finnes ingen god grunn til å anta at dette er noe mer koblet mot kvinner enn menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, knopflerbruce said:

Du fabler om andres synsing, men synser som bare det her. "Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre." - dette er din mening og ikke fakta. For alt vi vet, kan det være motsatt. Det finnes ingen god grunn til å anta at dette er noe mer koblet mot kvinner enn menn.

Jeg viste nettopp til data i innlegget mitt som støtter meningen min, jo. Den hoppet du elegant over. Hvis vi ser kun på variablen kjønn, som ved lesbiske par, ser vi at forholdene ryker oftere der. Da MÅ det være en av kvinnene som går. Altså kvinnen som søker etter noe bedre, fordi de har forholds-FOMO. Skjønte du ikke det?

The need to belong emerged as the best predictor of FOMO, increasing it both directly and indirectly through the significant mediation of social media use. Females reported a greater need to belong and consequently more FOMO

Endret av Gargantua
  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 3/1/2025 at 4:40 AM, knopflerbruce said:

For den samme aldersgruppen for menn er det 48% av mennene som sier de har lav tilfredshet med livet. Det er altså en signifikant andel mer enn for kvinner.

Signifikant andel mer enn for kvinner. LOL!! Som du vet var andelen for kvinner i samme aldersgruppe 45%. Det er bare 3 prosentpoeng forskjell mellom menn og kvinner i aldersgruppen du velger å trekke frem. I aldersgruppen under, 18-24år, var det 4.7 prosentpoeng forskjell i motsatt retning. Noe du ser ut til å overse.

Om ChatGPT gjør en nøytral totalvurdering av tabellen og vi tar utgangspunkt i en alder på 18-85 år, ender resultatet på 0,46 prosentpoeng differanse mellom menn og kvinner. Den knøttlille differansen er omtrent så langt fra signifikant som man kommer.

Jeg synes i grunn ikke det har noe særlig å si om vi bruker 0,46 eller ditt mer misrepresenterte alternativ som viser 3 prosentpoeng differanse. Ingen av delene er signifikant og det er uansett opplagt at det mer ekstreme sort/hvitt bilde du presenter av lykkelige single kvinner og ulykkelige single menn ikke går overens med noen av disse tallene.

On 3/2/2025 at 8:25 PM, knopflerbruce said:

Du fabler om andres synsing, men synser som bare det her. "Kvinner er mer kravstore, og har i større grad FOMO enn menn. De er ikke fornøyd der de er, og ser alltid etter noe bedre." - dette er din mening og ikke fakta. For alt vi vet, kan det være motsatt. 

Jeg har i andre tråder vist til norsk studie som viser at kvinner i 11/11 kategorier er mer kravstore. Absolutt alle kategorier utenom utseende kategorien .(Det var 12 kategorier, en for utseende.) Jeg har vist til 4 studier fra utlandet som konkluderer med akkurat det samme. Kvinner er mer kravstore på alt utenom utseende. Dette er et så veletablert faktum at vi kan lese om det i Store Norske Leksikon. Jeg har vist til en annen ny norsk studie som blant hovedfunnene valgte å trekke frem skjevfordelingen hvor kvinner hadde høyere krav enn menn. Jeg har brukt ChatGPT til å svare på et tankeeksperiment hvor norske kvinner ble vurdert til 9/10 på kravstorhet når disse skulle rangeres opp mot kvinner fra andre land. (De var også vurdert som mer kravstore enn norske menn.) Andre brukere har kommmet med andre gode argumenter. Det eneste motsvaret ditt jeg kommer på med litt vitenskaplig grunnlag var vel en studie relatert til seksuelle preferanser som du misrepresenterte og prøvde å vri om til å handle om partnerpreferanser. Med andre ord, en studie som var litt på siden av selve temaet og ikke står seg godt opp mot alt det andre.

Ganske tragikomisk å se dine holdninger til disse to temaene. Når det er snakk om kravstorhet, et felt hvor vi har mye god og konkluderende data som peker på at kvinner generelt er mer kravstore. Spesielt til alt som ikke handler om utseende. Nei da, må ikke generalisere. Vi vet også at i kontekst av Tinder/online dating så sveiper kvinner på en langt mindre gruppe av menn (Bekreftet fra interndata fra en av appene.) Så vi vet at kvinner i praksis blir mer kravstore også på utseende i disse appene. Men nei, vi må finne på å generalisere, ingen data som tilsier at kvinner er mer kravstore. Det er bare meninger/tanker. 🙄

Men når vi har statistikk fra SSB som viser en differanse på 0,46% i livskvalitet mellom single menn og kvinner, da skal du få det til å være signifikant og noe som underbygger de ekstreme generaliserengene du driver med om lykkelige single kvinner og ensomme ulykkelige menn. Alle ser nok trenden i dine innlegg. Når det er noe som er veldokumentert og "negativt" mot kvinner, da gjør du desperate forsøk på å få det til å høres ut som det ikke stemmer. Men når du FØLER for å generalisere, fremstille kvinner positivt og menn mer negativt, da er selv (knøtt)små differanser signifikant og noe du kan  bruke til å underbygge tankene dine med.

Siden du er feminist, og det liksom skal være ganske synonymt med å være for likestilling. Du tenker ikke noengang at du burde hatt en mer lik tilnærming til begge kjønn?

Endret av P7SA
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 3/1/2025 at 12:20 PM, leticia said:

Situasjonen, hvor negativt det er med tradisjonelle kjønnsroller og hva dette betyr for folks levekår viser veldig godt når vi ser på Agder og deres kristne, tradisjonelle levestil. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/oR2lR/soerlandsidyllen-er-en-kulisse-den-er-falsk-rett-og-slett

https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/wA9Oon/arbeidet-med-likestilling-prioriteres-ikke-nok-i-agder

Jeg har inntrykk av at du mener kristendom og tradisjonell levestil er dårlig for folks levekår, og peker på Agder som et eksempel, ettersom Agder har høy andel kristne og scorer dårlig på likestilling. Men FHI sin undersøkelse om livskvalitet viser at folk i Agder faktisk scorer helt i toppen. Ingen fylker overgår Agder på fornøydhet om vi ser på figur 2

Oslo, som er et av de aller mest likestilte fylkene og har aller lavest religiøs tilknytning til kristendom, kommer dårligst ut!  Basert på Agder og Oslo, skal vi konkludere med at likestilling og mangel på kristendom er dårlig for livskvalitet??

Mangel på kristendom og høy grad av likestilling fører også til mer voldskriminalitet. For det er det jo i Oslo. Røflig 45% differense i voldskriminalitet sammenlignet med Agder ifølge SSB. Så da er det bekreftet. Likestilling fører til dårligere livskvalitet og mer vold.

Eller kanskje det kan tenkes at den type metode du bruker for å trekke konklusjoner om et fylke, religion og likestilling er feil, unyansert og altfor simpel. Noe mentalt oppegående mennesker bør unngå.

(Eksempelt med Oslo og vold var bare jeg som gikk ned på ditt nivå og ga nok et eksempel for å demonstrere lavmålet. Jeg er ikke dum, og håper og tror at du ikke er det heller. Fint om du slutter med idiotien både i denne tråden og andre.)

Endret av P7SA
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...