fredrik2 Skrevet tirsdag kl 20:13 Del Skrevet tirsdag kl 20:13 1 minute ago, knopflerbruce said: Ja, helt sikkert leser du bare de innleggene du svarer på. Svært troverdig. Intressant, du missrepresenter det jag skrev och attaker en stråman samtidigt som du verkar tro att du vet vad jag gör. Siterar ett annat inlägg än vad jag tror du svarar på gör du också. Kan du inte bättre? Mitt inlägg var inte så väldigt långt. Men du ska ha takk för hjälpen för att du så tydligt bevisar det jag skrev över. 6 Lenke til kommentar
MrL Skrevet tirsdag kl 20:24 Del Skrevet tirsdag kl 20:24 (endret) knopflerbruce skrev (19 minutter siden): Og det sistnevnte følger av at de har det bedre som singel enn med det utvalget av menn som har krysset deres veier Når man selekterer menn med dårlige egenskaper og blir fucket over gang på gang, og ikke er villig til å tilpasse seg og ta bedre valg - så ender man bedre opp alene ja. Endret tirsdag kl 20:27 av MrL 6 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet tirsdag kl 20:44 Del Skrevet tirsdag kl 20:44 47 minutes ago, MrL said: Like frivillig som en person "frivillig" kjører bilen inn i et tre for å ikke treffe et mennenske. De er ikke frivillig singel. De har frivillig gitt opp, fordi de ufrivillig ikke har fått mannen de vil ha. Dette er et meget vanskelig konsept for knooters å ta innover seg. I hans hode, er det at de har tilgang på samleie lettere, betydning i den form av at de ikke kan være ufrivillig singel. Han blander altså sammen tilgang på samleie, og ønske om langvarig forhold bygget på respekt. Vi må bare akseptere at i hans hode er 2+2=3. Alle her klarer å lese igjennom linjene at han mener kvinner ikke kan gjøre noe feil, og ikke kan være ufrivillig single overhodet. Det at du forteller han om dine erfaringer og bekjentskap som sliter, det er ikke noe han kan godta å være tilfelle... Legg merke til at ofte når han omtaler kjønnene, så skriver han kvinner og "gutter". En form for tarvelig herseteknikk brukt gjentatte ganger av han. 4 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 22:01 Del Skrevet tirsdag kl 22:01 Kassettspiller skrev (1 time siden): Jeg ville heller ansatt de best kvalifiserte enn å fokusere på hvor bra bildet ser ut på CV-en. Uansett hvor godt jeg hadde dokumentert eller forklart det for deg, ville du likevel vridd det om. Derfor kommer vi, som sagt, ikke særlig mye lenger. Spesielt når du anklager meg for å mangle selvinnsikt i MIN diagnose og samtidig kommer med en rekke fordommer mot oss autister. Jeg tenker at en som er slumsete med bilder, også har en større risiko for å være slumsete på jobb - og i alle fall ikke ha særlig teknisk kompetanse. Det lukter litt "never mind"-attitude av det, kontra noen som legger ned den ekstra innsatsen 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 22:02 Del Skrevet tirsdag kl 22:02 fredrik2 skrev (1 time siden): Intressant, du missrepresenter det jag skrev och attaker en stråman samtidigt som du verkar tro att du vet vad jag gör. Siterar ett annat inlägg än vad jag tror du svarar på gör du också. Kan du inte bättre? Mitt inlägg var inte så väldigt långt. Men du ska ha takk för hjälpen för att du så tydligt bevisar det jag skrev över. Næmmen! Enda et svar. You are on fire! 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 22:04 Del Skrevet tirsdag kl 22:04 MrL skrev (1 time siden): Når man selekterer menn med dårlige egenskaper og blir fucket over gang på gang, og ikke er villig til å tilpasse seg og ta bedre valg - så ender man bedre opp alene ja. Tja, men dette var man jo ikke er tilfelle. De som velges ut er jo de med gode egenskaper. Ellers hadde de ikke blitt valgt, siden kriteriene man ser etter er nettopp GODE EGENSKAPER i utgangspunktet (mens de dårlige gjerne er røde flagg). 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet tirsdag kl 22:06 Del Skrevet tirsdag kl 22:06 knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at en som er slumsete med bilder, også har en større risiko for å være slumsete på jobb - og i alle fall ikke ha særlig teknisk kompetanse. Det lukter litt "never mind"-attitude av det, kontra noen som legger ned den ekstra innsatsen Spørsmål: Er du slumsete på jobb? Tenker at folk kan være flinke på en ting selv om de ikke nødvendigvis ikke er så flinke med andre ting. 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 22:08 Del Skrevet tirsdag kl 22:08 Colin. skrev (1 time siden): Dette er et meget vanskelig konsept for knooters å ta innover seg. I hans hode, er det at de har tilgang på samleie lettere, betydning i den form av at de ikke kan være ufrivillig singel. Han blander altså sammen tilgang på samleie, og ønske om langvarig forhold bygget på respekt. Vi må bare akseptere at i hans hode er 2+2=3. Alle her klarer å lese igjennom linjene at han mener kvinner ikke kan gjøre noe feil, og ikke kan være ufrivillig single overhodet. Det at du forteller han om dine erfaringer og bekjentskap som sliter, det er ikke noe han kan godta å være tilfelle... Legg merke til at ofte når han omtaler kjønnene, så skriver han kvinner og "gutter". En form for tarvelig herseteknikk brukt gjentatte ganger av han. F.eks. på forrige side brukte jeg ordet "mann" fem ganger, og "gutt" null ganger. Du ekstrapolerer og finner på ting, men du har ikke noe bedre å komme med enn oppspinn jeg visstnok skulle mene. Men sitere meg på noe, det gidder du ikke. Det er for mye forlangt. Argumentasjonen din er like skitten som avataren din antyder. Og @Kassettspiller - dette er ikke "misforståelser"; det er hersketeknikk og uredelig debattskikk. Dere bare synser og prøver å tillegge meg meninger jeg ikke har. Kutt det ut. 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet tirsdag kl 22:12 Del Skrevet tirsdag kl 22:12 Kassettspiller skrev (2 minutter siden): Spørsmål: Er du slumsete på jobb? Tenker at folk kan være flinke på en ting selv om de ikke nødvendigvis ikke er så flinke med andre ting. Ja, du tenker sikkert at om du går på dass på en restaurant og den er skitten som faen - så "kan de være flinke med renholdet på kjøkkenet". Å ta gode bilder på en CV eller i en datingprofil handler om å gidde, ikke om man er "god til noe". Du trenger ikke tre års studium for å finne bra lys og en egnet bakgrunn, og å be noen om å ta bilder av deg. It's a start! Heller enn "selfie i godstolen i dårlig lys". 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet tirsdag kl 22:15 Del Skrevet tirsdag kl 22:15 knopflerbruce skrev (5 minutter siden): Kutt det ut. Nei knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Ja, du tenker sikkert at om du går på dass på en restaurant og den er skitten som faen - så "kan de være flinke med renholdet på kjøkkenet". Å ta gode bilder på en CV eller i en datingprofil handler om å gidde, ikke om man er "god til noe". Du trenger ikke tre års studium for å finne bra lys og en egnet bakgrunn, og å be noen om å ta bilder av deg. It's a start! Heller enn "selfie i godstolen i dårlig lys". Dine innlegg viser at du har en veldig svart-hvitt tankegang. Man kan være god i programmering selv om man ikke er så god på selfies liksom 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet tirsdag kl 22:25 Del Skrevet tirsdag kl 22:25 14 minutes ago, knopflerbruce said: F.eks. på forrige side brukte jeg ordet "mann" fem ganger, og "gutt" null ganger. Du ekstrapolerer og finner på ting, men du har ikke noe bedre å komme med enn oppspinn jeg visstnok skulle mene. Men sitere meg på noe, det gidder du ikke. Det er for mye forlangt. Argumentasjonen din er like skitten som avataren din antyder. Og @Kassettspiller - dette er ikke "misforståelser"; det er hersketeknikk og uredelig debattskikk. Dere bare synser og prøver å tillegge meg meninger jeg ikke har. Kutt det ut. Jeg skrev ofte. Ikke alltid. Du klarer å lese? Når har du f.eks skrevet i et innlegg, menn og "jenter"? Nemlig. Kan ikke huske et eneste innlegg jeg har lest av deg der du har skrevet dette. Du velger dine ord med intensjon. Trenger ikke å sitere deg, de fleste som leser dine innlegg reagerer på akkurat det samme, og du blir furten for at jeg påpeker det. Min avatar er finere enn din. 4 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet tirsdag kl 22:29 Del Skrevet tirsdag kl 22:29 25 minutes ago, knopflerbruce said: Næmmen! Enda et svar. You are on fire! Ja, jag svarade dig. Är väl hittills det enda du har klarat av att ha rätt på i kveld. 4 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet tirsdag kl 23:15 Del Skrevet tirsdag kl 23:15 knopflerbruce skrev (1 time siden): Jeg tenker at en som er slumsete med bilder, også har en større risiko for å være slumsete på jobb - og i alle fall ikke ha særlig teknisk kompetanse. Det lukter litt "never mind"-attitude av det, kontra noen som legger ned den ekstra innsatsen Med andre ord blir du lett lurt av fasader. 6 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kassettspiller skrev (20 timer siden): Nei Dine innlegg viser at du har en veldig svart-hvitt tankegang. Man kan være god i programmering selv om man ikke er så god på selfies liksom Jeg kan ikke noe for at du leser det du vil lese. Det er ingen svart-hvitt-tankegang her. Frøken "du forguder kvinner". Svart-hvitt-tankegangen her er noe du innfører, ikke jeg. Ingen har sagt man ikke kan være god til programmering, men i den samme bunken som søknaden fra den gode programmereren med det elendige bildet, ligger det andre søkere med like god kompetanse og en søknad som ser mer seriøs ut. Da går man i bøtta. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden RRhoads skrev (19 timer siden): Med andre ord blir du lett lurt av fasader. Nei, jeg blir imponert av kvalitet. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (50 minutter siden): Jeg kan ikke noe for at du leser det du vil lese. Det er ingen svart-hvitt-tankegang her. Frøken "du forguder kvinner". Svart-hvitt-tankegangen her er noe du innfører, ikke jeg. Har du noen gang lurt på hvorfor noen menn tyr til personer med dårlige holdninger til kvinner? En av årsakene er at menn i dagens samfunn ofte blir latterliggjort, ikke hørt på, og de finner ikke en plass der de får noe snev av empati. Når de så finner noen som snakker til dem og viser noe forståelse, er det lett å havne hos personer som sakte, men sikkert og bevisst utvikler skadelige holdninger. Heldigvis finnes det noen brukere her med gode holdninger til kvinner og som lytter til menn sine vansker. Du og flere andre brukere med deres innlegg her viser hvor lite empatiske dere er mot menn. Dere er eksempler på hvorfor mange ikke føler seg tatt på alvor og derfor desperat leter etter noen som kan forstå hvor vanskelig det kan være å være mann. Hvor mange usikre menn tror du er lei seg for ikke å finne seg en partner? Hvor mange menn sliter med selvtillit etter å ha fått få eller ingen matcher? Hvor mange har jobbet hardt med Tinder-profilen sin, bare for å høre at "du gjør noe feil"? Og hvor mange tror du skiller seg ut for å bli mer attraktive, bare for å få høre at de ikke gjør det? Hvor mange menn blir ikke tatt seriøst med sine problemer? Hvor mange menn tok selvmord i 2023? 502 menn tok selvmord!!! Si hva dere vil om "å, feminismen bryr seg om menn, og vi bryr oss," men stfu. Hadde dere virkelig brydd dere, så ville dere ikke formulert dere slik og latterliggjort andre. Det finnes flere eksempler på innlegg som dette, og inntrykket dere gir er motbydelig. Vi som er for likestilling ønsker like rettigheter for alle og man skal skal kunne vise empati og forståelse på en god måte. Menn og mentale helse er viktige temaer som seriøst burde snakkes mer om. Da kan dere ikke si dere er for det for å så le av menn som sliter med dating. Vi ønsker heller ikke at noen skal ende med å bli kvinnehatere, så derfor er det viktig å vise at det finnes fornuftige personer som ønsker å lytte og hjelpe. Endret 20 timer siden av Kassettspiller 2 1 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Colin. skrev (20 timer siden): Jeg skrev ofte. Ikke alltid. Du klarer å lese? Når har du f.eks skrevet i et innlegg, menn og "jenter"? Nemlig. Kan ikke huske et eneste innlegg jeg har lest av deg der du har skrevet dette. Du velger dine ord med intensjon. Trenger ikke å sitere deg, de fleste som leser dine innlegg reagerer på akkurat det samme, og du blir furten for at jeg påpeker det. Min avatar er finere enn din. Skal du si "ofte", bør det også være "ofte". Når 0 av 5 tilfeller ikke treffer påstanden din, er det ikke "ofte". Du trenger ikke å sitere meg om du ikke har imot å fremstille deg selv som en løgnaktig tulling. For, det er det inntrykket som står igjen når jeg viser til mine formuleringer på forrige side i tråden og du ikke tar deg bryet med å dokumentere drittpratet ditt. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Kassettspiller skrev (3 timer siden): Har du noen gang lurt på hvorfor noen menn tyr til personer med dårlige holdninger til kvinner? En av årsakene er at menn i dagens samfunn ofte blir latterliggjort, ikke hørt på, og de finner ikke en plass der de får noe snev av empati. Når de så finner noen som snakker til dem og viser noe forståelse, er det lett å havne hos personer som sakte, men sikkert og bevisst utvikler skadelige holdninger. Heldigvis finnes det noen brukere her med gode holdninger til kvinner og som lytter til menn sine vansker. Du og flere andre brukere med deres innlegg her viser hvor lite empatiske dere er mot menn. Dere er eksempler på hvorfor mange ikke føler seg tatt på alvor og derfor desperat leter etter noen som kan forstå hvor vanskelig det kan være å være mann. Hvor mange usikre menn tror du er lei seg for ikke å finne seg en partner? Hvor mange menn sliter med selvtillit etter å ha fått få eller ingen matcher? Hvor mange har jobbet hardt med Tinder-profilen sin, bare for å høre at "du gjør noe feil"? Og hvor mange tror du skiller seg ut for å bli mer attraktive, bare for å få høre at de ikke gjør det? Hvor mange menn blir ikke tatt seriøst med sine problemer? Hvor mange menn tok selvmord i 2023? 502 menn tok selvmord!!! Si hva dere vil om "å, feminismen bryr seg om menn, og vi bryr oss," men stfu. Hadde dere virkelig brydd dere, så ville dere ikke formulert dere slik og latterliggjort andre. Det finnes flere eksempler på innlegg som dette, og inntrykket dere gir er motbydelig. Vi som er for likestilling ønsker like rettigheter for alle og man skal skal kunne vise empati og forståelse på en god måte. Menn og mentale helse er viktige temaer som seriøst burde snakkes mer om. Da kan dere ikke si dere er for det for å så le av menn som sliter med dating. Vi ønsker heller ikke at noen skal ende med å bli kvinnehatere, så derfor er det viktig å vise at det finnes fornuftige personer som ønsker å lytte og hjelpe. Du glemmer en nyanse i dette, og det er at empatimangelen kommer etter at man begynner lire av seg svada som "kvinner er kravstore", "kvinner sier de vil ha snille menn og velger badboys hver gang", "kvinner er blitt for maskuline". Det er noe man velger selv. Menn som er sympatiske i sin tilnærming til egne datingproblemer og ikke skylder på samfunnet/kvinner for det, møter masse sympati. Hvis menn finner folk som Andrew Tate, er det fordi de allerede navigerer i de kretsene hvor man kan finne på å ramle borti fyren. Jeg skulle ønske du var en av disse som hadde gode holdninger til menn og kvinner, men dessverre er du ikke det. I stedet angriper du menn som mener vi kan ta tak selv, og kvinner fordi du innbiller deg at de har feil fokus i datingmarkedet. DET er uempatisk her. Forøvrig er jeg mann selv, og vet akkurat hvor vanskelig det kan være. Jeg aner ikke hvor mange menn som sliter med selvtillit etter å ha fått få eller ingen matcher. Vet du antallet? Noe av det første jeg skrev i tråden var forøvrig løsningen på dette: begynn å sveipe som kvinner, fremfor å bli desperate og sveipe på alt - inkludert dem som ikke viser noe som tilsier at de er en god match. Det som potensielt skaper den dårlige selvtilliten er ikke å ikke bli valgt av kvinner på Tinder, men at det er et misforhold mellom ens egen attitude rundt sveiping og attituden til dem man vil ha en match med. Du slipper unna hele selvtillitsproblematikken hvis du er selektiv og kun sveiper på de profilene som har noe ekstra ved seg, ut fra dine preferanser. Da går gjerne 90-95% til venstre, og du vet at når du sveiper en stor majoritet til venstre, er det å forvente at man selv blir utsatt for det samme. Den mentale innstillingen blir annerledes når du selv tillater deg å stille visse krav til en profil for at du skal sveipe høyre på den. Kvinnenes sveiperate er langt mer realistisk ut fra hvor vanskelig det faktisk er å finne en god partner. Generelt har jeg ikke svarene på disse "hvor mange". Hvis du har tall, er det bare å vise kildene for dem. Hva selvmord har med Tinder å gjøre, må gudene vet. Men, du vet sikkert også at det er flere kvinner som PRØVER å ta selvmord enn det er menn som PRØVER. Så disse statistikkene kan gå begge veier, alt etter som man ser på dem. At Tinder og selvmordsrater blant menn skulle ha noe med hverandre å gjøre, virker også søkt. Det finnes ikke noe som indikerer at menn tar livet sitt over mangel på matcher på datingapper. Det er ingen her som "ler av menn som sliter med dating". Vi prøver å korrigere de som skylder på kvinnene for at menn sliter med dating, siden det å slite med dating er et "jeg-problem" - og ikke noe målgruppen har noe med å gjøre. Det er ikke byttets ansvar at jegeren skal få mat på bordet. Det hadde vært bedre og mer empatisk av deg om du sluttet å kritisere kvinner for noe de ikke har skyld for. Nå er jo min innfallsvinkel her nettopp å si at menn kan rydde opp i dette selv, ved å f.eks. ta gode bilder, tilegne seg kulturell kapital, ta vare på kroppen sin, vise at de bryter kjønnsnormer og har en egen maskulin identitet +++ - dette ER å hjelpe menn. Du gjør ikke en dritt for å hjelpe menn, når du bare fokuserer på hva kvinner potensielt gjør feil. Skal du hjelpe menn, får du gi menn råd om hvordan DE kan gjøre noe annerledes for å bedre sjansene sine. Alt annet handler om noe annet enn å "hjelpe menn". Du hjelper ikke menn ved å angripe kvinner. Uansett hvor mye du måtte ønske det. 1 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden knopflerbruce skrev (4 timer siden): Nei, jeg blir imponert av kvalitet. Et profilbilde på en datingside sier ingenting om hvor god en person er i jobben sin, eller hvor hvor bra personen er i et forhold. 5 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden RRhoads skrev (2 minutter siden): Et profilbilde på en datingside sier ingenting om hvor god en person er i jobben sin, eller hvor hvor bra personen er i et forhold. Men det forteller ganske mye om hvor lyst man har på et forhold hvis man ikke gidder å legge ned innsatsen med egen profil. Det samme kan man si om en dårlig jobbsøknad. Slurver man ned noen kråketegn eller viser man at man er interessert i jobben... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå