Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MrL skrev (På 21.2.2025 den 12.06):

Du har jo nada grunnlag for anta at du representer noe mer "rett" mening enn meg.

Problematikken ligger ikke direkte i å "skjønne" hva som skal til for å til et forhold, men å belyse hvorfor menn ikke gidder lenger å tilpasse seg de spillereglene. 

Diskusjonen tidligere dreide seg også om likestilling i forhold. 

Jeg tror kvinner savner de mennene som melder seg ut eller ikke oppfører seg slik de ønsker, det er ikke uten grunn vi har rekordmange single - det er store problemer blant kvinner å finne seg menn, jeg kjenner flere som sliter. 

Men, menn tilpasser seg jo disse spillereglene som aldri før? De fleste menn er tilpasningsdyktige nok til at de havner i romantiske relasjoner før eller siden. Det finnes jo ikke en eneste statistikk som sier noe annet enn at en overveldende majoritet av menn deltar i datingmarkedet, eller er i en posisjon hvor de allerede har "sikret seg noen". Ca 1,4 millioner nordmenn er single om dagen. Det vil jo si at de resterende 3,6 millioner nordmenn ikke er single, og har tilpasset seg spillereglene. Rundt 20% av befolkningen er aleneboende, er også en relevant statistikk. Men, det betyr samtidig at 80% av befolkningen ikke bor alene.

Det er nok riktig isolert sett riktig at mange menn ikke lenger dater, men det er fordi de allerede er i etablerte forhold og ikke har noe grunnlag for å date andre.

Hvorfor skulle kvinnene savne menn de ikke passer sammen med, altså dette fåtallet av menn som ikke vil tilpasse seg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Men, menn tilpasser seg jo disse spillereglene som aldri før? De fleste menn er tilpasningsdyktige nok til at de havner i romantiske relasjoner før eller siden. Det finnes jo ikke en eneste statistikk som sier noe annet enn at en overveldende majoritet av menn deltar i datingmarkedet, eller er i en posisjon hvor de allerede har "sikret seg noen". Ca 1,4 millioner nordmenn er single om dagen. Det vil jo si at de resterende 3,6 millioner nordmenn ikke er single, og har tilpasset seg spillereglene. Rundt 20% av befolkningen er aleneboende, er også en relevant statistikk. Men, det betyr samtidig at 80% av befolkningen ikke bor alene.

Det er nok riktig isolert sett riktig at mange menn ikke lenger dater, men det er fordi de allerede er i etablerte forhold og ikke har noe grunnlag for å date andre.

Hvorfor skulle kvinnene savne menn de ikke passer sammen med, altså dette fåtallet av menn som ikke vil tilpasse seg?

Kvinner velger menn etter krav som resulterer bare korte forhold, ikke langvarige forhold.

Sitat

De går etter de mest attraktive mennene, uten å forstå hvorfor det bare leder til sex og ikke til et forhold, sier Larsen videre.

Sitat

Dagens datingmarked fører ifølge Larsen til at de fleste blir tapere: Menn med lav partnerverdi får hverken sex eller forhold, og stadig flere kvinner gir opp jakten på en langvarig partner.

Mange kvinner opplever at moderne datingmarkeder henviser dem til å forbli ufrivillig single. En ny undersøkelse fant at kvinners seksuelle inaktivitet det siste året hadde steget til 32 prosent, sier han.

Kvinner velger heller singellivet enn å være sammen med feil mann

https://www.vg.no/nyheter/i/o36p0a/velger-heller-selvutslettelse-enn-aa-begrense-kvinners-datingmakt

Det blir mao flere og flere single kvinner, fordi kravene deres øker og de ikke vil ha mennene som er igjen - eller tilsvarende at de mennene som er igjen ikke tilpasser seg kvinners behov. 

Det resulterer i at også kvinnene "taper" på dette, dvs. mange er ufrivillig single. 

Så at menn ikke gidder å tilpasse seg blir også kvinnens problem.

Endret av MrL
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (På 21.2.2025 den 14.29):

Jeg forstår virkelig ikke poenget med personangrepet rettet mot meg. Ikke gir du noe forklaring og heller ikke så særlig relevant for at kvinner blir sammen med med feil menn (dem som ikke ønsker seriøse forhold).

Uansett har jeg jo funnet den beste mannen ever, så kan jo tenkes at jeg vet hva man bør se etter 😇

Du sier dette kun fordi du er uenig med oss. At det ikke er verdt for deg har ingenting å si, det samme kan jeg jo liksom si om den/de faste som liker dine innlegg.

Du forguder kvinner, mens jeg ønsker å redusere antall ufrivillig single. 

Kvinner er ikke så veldig spesielle Knop, det lærer man etterhvert. Vi er ikke magiske enhjørninger som er så mye bedre enn menn 🦄

Du kommer med en påstand om at du mener du kan mer om noe enn andre. Det er ikke et personangrep å si at jeg er uenig i din vurdering av dine egne ferdigheter. Du deltar i et diskusjonsforum, og det er snodig hvis du kan synse og mene noe her, hvor ingen kan si seg uenig uten å bli anklaget for å komme med "personangrep".

Jeg kan også si at jeg mener jeg kan mer om dette enn deg. Lykke til med å være uenig med meg uten å koble det opp mot min person.

Jeg har heller aldri diskutert med et premiss om at kvinner "er så mye bedre enn menn", bare at det er den som er ulykkelig singel som ene og alene kan endre sin posisjon - fremfor å klage over andres partner"krav"/partnerpreferanser og late som det er samfunnet som må endres og ikke en selv.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (På 21.2.2025 den 15.37):

Når du svarer med å kalle det jeg skriver ‘pisspreik’ før du går over i en lengre rant som har lite med det jeg skriver å gjøre ville det være rart å si meg enig.

Det er samtidig et eksempel på å konstruere en uenighet, gjerne fordi det er enklere å angripe stråmenn eller fordi en er litt for opptatt av å prate heller enn å lytte og forstå. Når slikt blir et mønster får vi fort tråder som denne. 

Du har åpent mål her - det er bare å si at du er enig med meg. Men du klarte det ikke denne gangen, heller :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (På 21.2.2025 den 21.00):

Hovedproblemet i denne tråden, er strengt tatt to ting....

1: Du er her

2: Du mener kvinner er perfekt, og at det alltid er alle menn som er problemet og som må forandre seg. Kvinner er aldri problemet i noen ting i hele universet.

Naturligvis reagerer folk negativt på slik patetisk svart/hvitt mentalitet. Spesielt når det kommer fra en som ikke har et forhold selv(?) Jeg liker ikke å skrive så krass som jeg gjør nå, men jeg blir nesten gal av alle kommentarene dine 🤔 jeg blir sittende å gruble over hvordan du har utviklet denne måten å tenke på

Det er ingen som tvinger deg til å være her, dersom du mener min tilstedeværelse er et problem.

Forøvrig har argumentasjonsteknikken din tapt seg. Er det meningen at jeg skal kommentere ting som "Kvinner er aldri problemet i noen ting i hele universet."? Det er ikke relevant for noe jeg har skrevet her. Denne klagingen din over svart/hvitt-mentalitet backfirer også en god del når du selv finner på ting jeg visstnok har sagt som er langt mer polariserende enn det du kan sitere meg på.

Klarer du å si deg enig i at kvinner ikke har noe ansvar for å sikre at menn har tilgang på romantiske relasjoner, og at det er hvert individs ansvar å være attraktiv nok til at man lykkes med å nå sitt mål i datingmarkedet?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (På 21.2.2025 den 21.00):

Hovedproblemet i denne tråden, er strengt tatt to ting....

1: Du er her

Her er et eksempel på personangep @Hansien, siden du etterspurte slike tilfeller.

Det lå et her, rett tilfeldig når jeg åpnet tråden. Jeg skal prøve å huske å tagge deg når jeg ser slike, sånn at du kan forstå hva jeg mener, men jeg gidder ikke å backtracke for deg. 

Videre kan man jo også legge til at kommentaren har 7 likes, så personangrep støttes på forumet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (8 minutter siden):

Du kommer med en påstand om at du mener du kan mer om noe enn andre.

Hvor da?

Har ikke sagt jeg kan noe mer om dette enn andre, bare at du ikke kan anta at alle andre kan det. 

knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Jeg har heller aldri diskutert med et premiss om at kvinner "er så mye bedre enn menn", bare at det er den som er ulykkelig singel som ene og alene kan endre sin posisjon - fremfor å klage over andres partner"krav"/partnerpreferanser og late som det er samfunnet som må endres og ikke en selv.

Dine innlegg skriker dette indirekte. Er ikke vits å skjule det engang 💀

Samme kan du jo også si til de ufrivillig single kvinnene - dem må jo endre sin posisjon (senke kravene) for å få seg ei partner. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (37 minutter siden):

Hvor da?

Har ikke sagt jeg kan noe mer om dette enn andre, bare at du ikke kan anta at alle andre kan det. 

Samme kan du jo også si til de ufrivillig single kvinnene - dem må jo endre sin posisjon (senke kravene) for å få seg ei partner. 

Det du skrev nylig var:

"Dessuten er det ikke slik at bare fordi jeg vet det, så vet alle damene det også. Tror du virkelig at alle damer er så like?"

Da sier du eksplisitt at du vet mer enn dette enn en god del andre kvinner. Men for all del, hvis jeg har misforstått og det du egentlig mener er at du ikke har mer enn gjennomsnittlig kunnskap om dette, er jo det greit nok - men det er ikke en nyanse det er dekning for i det jeg siterte. Det er umulig å stå med det utsagnet og samtidig lande på noe annet enn at du mener du vet noe om dette temaet som det er vanlig at andre ikke vet, og det er jo DET jeg opponerer mot her og som du kaller "personangrep". Forstå det den som kan.

Jeg er helt enig i at de ufrivillig single kvinnene burde vurdere sin posisjon, men det gjør de jo også. Forskjellen er at de har all makt i verden til å skaffe seg en kjæreste på dagen hvis de vil, men de velger å la være fordi rett mann ikke har dukket opp og de konkluderer med at de er lykkeligere alene enn med feil mann. Hvilket er en klok og riktig vurdering, akkurat som at single menn som har det fint med seg selv ikke får det noe bedre med feil dame. De trenger ikke justere så mye, og har heller ikke insentiv til det. Men, det er jo ikke disse mennene datingdebatten handler om - den handler om de som går på nederlag etter nederlag i datingmarkedet og er svært utilfreds med status quo, og ikke egentlig velger å være singel. Vi kan jo kalle dem "insings", for eksempel. Det er et fint begrep på slike ufrivillig single menn.

Hele premisset for å "senke krav" er jo at det å "senke krav" gir økt lykke totalt sett hvis man får seg en kjæreste eller hva man søker, men du senker jo lykken ved at du ofrer krav som tross alt er der fordi de gir lykke. Spørsmålet er bare hvor balansen ligger. For en desperat mann (eller kvinne, om du vil), gir det mer mening å gå drastisk til verks - enten det er å senke kravene eller virkelig gå all-in for å øke sin attraktivitet, enn det gjør for noen som er litt mer sånn "jeg er tilgjengelig for et forhold hvis rett person dukker opp, men jeg har ikke noe egentlig behov som må dekkes". Et vanlig eksempel på det sistnevnte er jo nettopp kvinner med et bra vennenettverk, god økonomi, og med god tilgang på sex hvis de har lyst på det. En potensiell kjærestes rolle i det systemet er mye mindre viktig enn en rollen til en kjæreste hos en tenkt mann som har lite nettverk, få venner, null tilgang på sex, og føler seg ensom i en hverdag hvor man lengter etter noen å være glad i som gir en en ekstra grunn til å gidde å stå opp om morgenen, og da blir jo også kriteriene litt deretter. Det skal ikke så mye til for å gjøre livet bedre for stakkaren til sist, men du må faktisk levere en god del mer enn å eksistere for å bidra netto positivt til den tenkte kvinnen i eksempelet. Mannen her kan sikkert godta ganske mye som avviker fra idealet, mens kvinnen vil lettere kunne la seg irritere over "feil og mangler" siden hun hadde det så bra fra før.

• Liker 4
Lenke til kommentar
MrL skrev (5 timer siden):

Kvinner velger menn etter krav som resulterer bare korte forhold, ikke langvarige forhold.

Det blir mao flere og flere single kvinner, fordi kravene deres øker og de ikke vil ha mennene som er igjen - eller tilsvarende at de mennene som er igjen ikke tilpasser seg kvinners behov. 

Det resulterer i at også kvinnene "taper" på dette, dvs. mange er ufrivillig single. 

Så at menn ikke gidder å tilpasse seg blir også kvinnens problem.

Det er ikke kvinnenes problem når den implisitte diskusjonen i praksis er slik:

Mann: "jeg gidder ikke møte preferansene dine"
Kvinne: "OK, whatever"

Som nevnt i svaret over dette, er det en enkel dynamikk i at den som ikke trenger en kjæreste, heller ikke kan presses til å endre krav. Jeg kjøper ikke at "kravene" til kvinner øker uten at noen faktisk viser til noe konkret, men gitt at det stemmer er den eneste rimelige forklaringen at kvinnene har det bedre slik at det må en bedre match til for at de skal ønske seg et forhold med en mann. Og det må jo mennene som vil ha disse kvinnene justere seg etter, hvis de ikke bare vil være single. Det er også lov. Det blir aldri et problem for kvinner når de justerer preferansene sine etter sine egne behov for en partner i livet. Det skjer dynamisk as we go.

Å være "ufrivillig singel" er en merkelig påstand. De fleste vil jo på et eller annet plan ønske seg en kjæreste, uansett - så ALLE single er på sett og vis ufrivillig single. Men graden av ufrivillighet varierer stort, det er ikke et binært system. De ufrivillig single Mads Larsen døpte "insings" og som han mener "bortsorterer seg selv" er jo de facto frivillig single, siden de har nok av beilere de ikke syns passer godt nok til dem selv. De eneste "insings" er faktisk "incels", minus de av dem som kun vil ha sexen de ikke får, og hadde takket nei til et bindende forhold.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Hvor da?

Det ligger ikke noe mer mellom linjene her enn hos deg, som tross alt rir en hest som består av "kvinner er for kravstore" (implisitt at de selv har så mye å levere at mennene de vil ha ikke kan matche dem selv)

• Liker 4
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (15 minutter siden):

Det du skrev nylig var:

"Dessuten er det ikke slik at bare fordi jeg vet det, så vet alle damene det også. Tror du virkelig at alle damer er så like?"

Da sier du eksplisitt at du vet mer enn dette enn en god del andre kvinner. Men for all del, hvis jeg har misforstått og det du egentlig mener er at du ikke har mer enn gjennomsnittlig kunnskap om dette, er jo det greit nok - men det er ikke en nyanse det er dekning for i det jeg siterte. Det er umulig å stå med det utsagnet og samtidig lande på noe annet enn at du mener du vet noe om dette temaet som det er vanlig at andre ikke vet, og det er jo DET jeg opponerer mot her og som du kaller "personangrep". Forstå det den som kan.

Du skrev jo at siden jeg visste om tegnene så visste andre damer det også.

Hadde det vært tilfellet så hadde ikke noen kvinner valgt en fuckboy for så å grine i ettertid når hun blir dumpet 💀

• Liker 4
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (36 minutter siden):

Det ligger ikke noe mer mellom linjene her enn hos deg, som tross alt rir en hest som består av "kvinner er for kravstore" (implisitt at de selv har så mye å levere at mennene de vil ha ikke kan matche dem selv)

Forguder jeg menn?

Jeg bare ønsker at folk skal finne sin rette og gi hverandre en sjanse. 

Mannen min veide 140 kg da jeg så han for første gang. Likevel var han (og fremdeles er) fantastisk, og det er en del ting ikke hadde kommet frem om jeg ikke hadde blitt mer kjent med han ☺️ 

Om jeg skulle krevd en tynn/slank (som jeg er) partner hadde jeg ikke funnet han jeg er sammen med. Forhold trenger ikke å være perfekt heller. Så heller vær åpen for folk.  

Selfølgelig lov med preferanser, men av og til så kan de preferansene være til hinder til å finne den beste mannen. 

Gi menn en sjanse tenker jeg. Trenger ikke å være en perfekt mann

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 time siden):

Klarer du å si deg enig i at kvinner ikke har noe ansvar for å sikre at menn har tilgang på romantiske relasjoner, og at det er hvert individs ansvar å være attraktiv nok til at man lykkes med å nå sitt mål i datingmarkedet?

Klarer du å innse at dette gjelder kvinner også? Det er det store spørsmålet her. Det er ikke oss dette handler om

• Liker 9
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (50 minutter siden):

Det er ikke kvinnenes problem når den implisitte diskusjonen i praksis er slik:

Mann: "jeg gidder ikke møte preferansene dine"
Kvinne: "OK, whatever"

Dette er ikke annet enn din tolkning.

Artikkelen impliserer at flere kvinner i større grad mener det å finne seg mann er håpløst, og at de derfor MÅ forbli singel. Det ikke noe jeg tolker til: "OK, whatever".

Og det er heller ikke det jeg tolker med de kvinnene jeg kjenner som er singel. 

Som nevnt i svaret over dette, er det en enkel dynamikk i at den som ikke trenger en kjæreste, heller ikke kan presses til å endre krav. 

Og det gjelder menn også.

Og det må jo mennene som vil ha disse kvinnene justere seg etter, hvis de ikke bare vil være single. 

og kvinnene må justere seg etter menns behov, hvis de ikke vil være single.

Du snakker som om verden er ensidig, at menn har mer behov for en kvinne enn det en kvinne har for en mann. 

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (10 minutter siden):

Dette er ikke annet enn din tolkning.

Artikkelen impliserer at flere kvinner i større grad mener det å finne seg mann er håpløst, og at de derfor MÅ forbli singel. Det ikke noe jeg tolker til: "OK, whatever".

Og det er heller ikke det jeg tolker med de kvinnene jeg kjenner som er singel. 

Og det gjelder menn også.

og kvinnene må justere seg etter menns behov, hvis de ikke vil være single.

Du snakker som om verden er ensidig, at menn har mer behov for en kvinne enn det en kvinne har for en mann. 

Ja nå husker jeg hvor han fyren i profilbildet ditt var fra! Crysis! Haha, synes det var no kjent :laugh:
Husker den gode tiden spillet kom ut, og alle spurte dataselgerene om "den kunne kjøre Crysis"

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (28 minutter siden):

Ja nå husker jeg hvor han fyren i profilbildet ditt var fra! Crysis! Haha, synes det var no kjent :laugh:
Husker den gode tiden spillet kom ut, og alle spurte dataselgerene om "den kunne kjøre Crysis"

Stemmer det 😄 Var stor fan den gangen, så har bilde bare blitt værende ettersom årene har flydd forbi 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (10 timer siden):

Her er et eksempel på personangep @Hansien, siden du etterspurte slike tilfeller.

Det lå et her, rett tilfeldig når jeg åpnet tråden. Jeg skal prøve å huske å tagge deg når jeg ser slike, sånn at du kan forstå hva jeg mener, men jeg gidder ikke å backtracke for deg. 

Videre kan man jo også legge til at kommentaren har 7 likes, så personangrep støttes på forumet.

Nå spurte ikke jeg etter om personangrep på forumet, men i tråden der jeg etterspurte bevis.

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (16 timer siden):

Du skrev jo at siden jeg visste om tegnene så visste andre damer det også.

Hadde det vært tilfellet så hadde ikke noen kvinner valgt en fuckboy for så å grine i ettertid når hun blir dumpet 💀

Ja, jeg sier at det ikke er noen grunn til å anta at du vet mer om slike tegn enn gjennomsnittskvinnen. Det er ikke et "personangrep".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (16 timer siden):

Forguder jeg menn?

Jeg bare ønsker at folk skal finne sin rette og gi hverandre en sjanse. 

Mannen min veide 140 kg da jeg så han for første gang. Likevel var han (og fremdeles er) fantastisk, og det er en del ting ikke hadde kommet frem om jeg ikke hadde blitt mer kjent med han ☺️ 

Om jeg skulle krevd en tynn/slank (som jeg er) partner hadde jeg ikke funnet han jeg er sammen med. Forhold trenger ikke å være perfekt heller. Så heller vær åpen for folk.  

Selfølgelig lov med preferanser, men av og til så kan de preferansene være til hinder til å finne den beste mannen. 

Gi menn en sjanse tenker jeg. Trenger ikke å være en perfekt mann

Gitt at du mener jeg forguder kvinner, er det slett ikke urimelig å påstå at du forguder menn, slik du skriver.

Jeg ønsker at folk skal finne sin rette, og ikke ende opp med folk de ikke passer sammen med. Følgelig mener jeg også at kvinner ikke bør fjerne de kriteriene de ser etter som nettopp handler om å FINNE SIN RETTE. Du finner ikke "din rette" hvis du må ofre mange preferanser. Men, dette er bare en avveining rundt hvor mye du faktisk vil ha et forhold. Klarer du deg greit uten, er terskelen for å kalle noen "den rette" mye høyere enn om du føler et forhold er forskjellen mellom et godt og et dårlig liv.

Folk har mye mer igjen for å lete smartere etter en god partner som kler dem, enn å drive å justere preferansene sine. Å justere preferansene er last resort, det gjør du når du har prøvd alt det andre (eller ikke vil prøve noe annet). Du er ellers veldig opptatt av å justere preferansene hos kvinner og ikke hos menn. Hvorfor? Trådens topic omhandler menns utfordringer på Tinder, og det er ikke kvinners oppgave å justere preferanser for å tilpasse seg menn som ikke får matcher.

Ingen krever perfeksjon, men en god match er nødvendig. Det er ikke noen vits å gi noen en sjanse hvis man uansett ikke passer sammen.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...