Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (1 time siden):

Det er fascinerende at du klarer å skrive så mye uten å være i nærheten av å ta poenget.

Jeg kunne igjen påpekt at overfladiske krav medfører risiko for at en går glipp av riktig person, at en risikerer å velge ut de som kun er interessert i en for kortvarige relasjoner eller som en selv rett og slett ikke lever opp til. Jeg kunne også trukket frem statistikken over tilfredshet, der enslige barnløse kvinner i likhet med menn er svært mye mindre tilfredse. 

Jeg kunne trukket frem alt dette og mer enda en gang, gitt deg kildene enda en gang og forklart deg hvorfor din konsekvente vranglesning av motparten stemmer dårlig enda en gang. Men jeg vet at det er bortkastet på deg, og at svaret ditt ville blitt enda flere lange økseskaft der du konsekvent vrangleser, krydret med malplasserte utfall mot menneskene du misliker, enten det er Erna eller Velle. 

Jeg har sett ditt potensiale og ønsker deg lykke til i søken etter et bedre liv. 

Dette var en velformulert og effektiv konkluderende respons 🔨👉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
herzeleid skrev (6 timer siden):

Det er fascinerende at du klarer å skrive så mye uten å være i nærheten av å ta poenget.

Jeg kunne igjen påpekt at overfladiske krav medfører risiko for at en går glipp av riktig person, at en risikerer å velge ut de som kun er interessert i en for kortvarige relasjoner eller som en selv rett og slett ikke lever opp til. Jeg kunne også trukket frem statistikken over tilfredshet, der enslige barnløse kvinner i likhet med menn er svært mye mindre tilfredse. 

Jeg kunne trukket frem alt dette og mer enda en gang, gitt deg kildene enda en gang og forklart deg hvorfor din konsekvente vranglesning av motparten stemmer dårlig enda en gang. Men jeg vet at det er bortkastet på deg, og at svaret ditt ville blitt enda flere lange økseskaft der du konsekvent vrangleser, krydret med malplasserte utfall mot menneskene du misliker, enten det er Erna eller Velle. 

Jeg har sett ditt potensiale og ønsker deg lykke til i søken etter et bedre liv. 

Det uthevede er bare sånn du skriver hver gang noen tar deg på unøyaktigheter og feil. Så serverer du bare svada for å tåkelegge debatten. Du blir ikke misforstått eller at noen ikke tar poengene dine. Det er nettopp poengene dine som blir påpekt.

Kvinner generelt er vel det kjønnet som i minst grad er opptatt av overfladiske "krav", og er mer opptatt av riktig personlighet. I motsetning til den mannlige stereotypen som vil ha overfladiske egenskaper som "pupper og lår", og evne til å lage mat/rydde og stelle. Det kvinner oftere enn stereotypmannen er opptatt av, er jo nettopp personlige kvaliteter som humor, intleligens, kunnskap, sosial kompetanse o.l. - det som typisk inngår i påstandene om "kravstorhet" (selv om det er common sense å ha dette på plass i et romantisk forhold hvor folk faktisk passer sammen, og ikke bare koeksisterer i samme hus).

Hvis det er noen som kommer med økseskaft-svar i tråden er det deg. Svaret ditt her er et meget godt eksempel på det.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Jøssenavn, hvor mange kopper kaffe har du drukket når du ikke trenger en TL;DR på så mye tekst?

Haha, den var vel på kanten. Men teksten var velartikulert, gikk rett på sak,
var enkeltforståelig og holdt leseren engasjert. God narrativ struktur mao

• Liker 3
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (8 timer siden):

Hehe. Bruce har unektelig et enormt potensial👍

En dame under hver arm hadde han på sitt forrige bilde også. Storkar det

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (19 timer siden):

At det finnes så mange desperate single kvinner (de såkalte "insings") er en myte, og bare noe noen har funnet på for å konstruere et argument om at kvinner krever for mye. Det finnes ikke særlig (om noe?) dokumentasjon på at kvinner er ulykkelige fordi de ikke føler seg ettertraktet i datingmarkedet.

Neimen? Tar Kassettspiller nok en gang frem dokumentasjon som har blitt vist til før?? 🤯

https://www.academia.edu/118444311/Enough_With_the_Incels_A_Literary_Cry_for_Help_From_Female_Insings_Involuntary_Single

https://www.stk.uio.no/om/aktuelt/i-media/2024/–-menn-blir-bortsortert-av-kvinner-og-kvinner-bort.html

• Liker 3
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (På 12.2.2025 den 19.39):

Alt dette tror jeg egentlig du forstår om du vil. Jeg tror ikke du er dum, og jeg synes derfor det er synd å se deg snuble ned i disse skyttergravene og forsvare oppførsel jeg egentlig tror du ikke liker. 

Det er en grunn til at to av brukerne sine innlegg blir helt ignorert, til tross for at man sier ting rett ut og viser til dokumentasjon.

Synd, fordi dette viser bare at det ikke er et ønske om en saklig debatt hos enkelte. 😥

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Men ingen av disse kildene sier noe om dette. Hvor er statistikkene som kobler ensomhet blant kvinner mot at de ikke lykkes på datingmarkedet? Oppsummeringen i den nederste inneholder ikke en eneste statistikk, utover en oppramsing over hvor mange prosent som ikke dater (uten å si noe om hvorfor). Det gjør heller ikke originalartikkelen til ML.

Igjen: vi har ikke noe grunnlag for å si noe vettugt om at det finnes så mange av disse kvinnene som er ulykkelige fordi de ikke finner seg kjæreste. Hvis du skal svare på det jeg skriver, er det fint om du kommer med noe bedre enn anekdoter. ML får jo ellers et tilsvar i den siste, hvor det viser seg at kvinnene finner masse menn som vil date dem og ikke bare ligge (som jeg har påstått lenge), men at de sliter med å finne noen som passer godt nok til at det blir et varig forhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at to av brukerne sine innlegg blir helt ignorert, til tross for at man sier ting rett ut og viser til dokumentasjon.

Synd, fordi dette viser bare at det ikke er et ønske om en saklig debatt hos enkelte. 😥

Du dokumenterer ingenting. Du har henvist til en vitenskapelig artikkel som ikke inneholder relevant statistikk og en "vanlig" artikkel som ikke utfyller med noe mer. Du kan ikke bare poste random lenker og kalle det "dokumentasjon".

Poenget er jo at så lenge det ikke går an å tallfeste dette påståtte "insing"-fenomenet, er det først og fremst en fantasi.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (22 minutter siden):

Men ingen av disse kildene sier noe om dette. Hvor er statistikkene som kobler ensomhet blant kvinner mot at de ikke lykkes på datingmarkedet? Oppsummeringen i den nederste inneholder ikke en eneste statistikk, utover en oppramsing over hvor mange prosent som ikke dater (uten å si noe om hvorfor). Det gjør heller ikke originalartikkelen til ML.

Igjen: vi har ikke noe grunnlag for å si noe vettugt om at det finnes så mange av disse kvinnene som er ulykkelige fordi de ikke finner seg kjæreste. Hvis du skal svare på det jeg skriver, er det fint om du kommer med noe bedre enn anekdoter. ML får jo ellers et tilsvar i den siste, hvor det viser seg at kvinnene finner masse menn som vil date dem og ikke bare ligge (som jeg har påstått lenge), men at de sliter med å finne noen som passer godt nok til at det blir et varig forhold.

Du påstår at det ikke finnes grunnlag for at kvinner ikke er lykkelige når de ikke er ettertraktet eller ikke kommer i et forhold, noe som er direkte feil. Jeg viser til at det finnes flere eksempler på dette, men du vrir det om til at du trenger statistikk.

Du kan lese den andre artikkelen der de har intervjuet kvinner som ikke lykkes. Der får du også et innblikk i saken

• Liker 5
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (29 minutter siden):

Du dokumenterer ingenting. Du har henvist til en vitenskapelig artikkel som ikke inneholder relevant statistikk og en "vanlig" artikkel som ikke utfyller med noe mer. Du kan ikke bare poste random lenker og kalle det "dokumentasjon".

Poenget er jo at så lenge det ikke går an å tallfeste dette påståtte "insing"-fenomenet, er det først og fremst en fantasi.

Jeg dokumenterer på generelt grunnlag i flere av mine innlegg, både her og i Thai-tråden osv. 

Uansett ser jeg flere som dokumenterer, men likevel later du som om kvinner bare er bra og forguder dem i innleggene dine. Bare for å få sagt det – kvinner er ikke feilfrie eller fantasifulle vesener. 

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ifølge SSB er det større sjanse å være lite tilfredsstilt med livet som enslig uten kjæreste og mye av det samme gjelder for enslige forsørgere uten partner.

Se spesielt på grafene som snakker om sosiale relasjoner, fysisk helse, psykisk helse og meningen med livet.

Skulle tro at det å være i et forhold kan bidra til noe positivt for de aller fleste uavhengig av kjønn? Eller kanskje vi skal late som at vi ikke trenger hverandre? 🤔 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/statistikk/livskvalitet/artikler-om-livskvalitet/betydelig-bedre-livskvalitet-blant-de-med-kjaereste-enn-blant-single

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 2/12/2025 at 8:19 PM, leticia said:

Det er hele denne konservative tankegangen som jeg mistenker ligger bak som jeg har et problem med. "Kvinner må endre seg for å stå på tilbudssiden fra menn slik at menn kan oppnå det de vil."

Man må endre seg selv slik at man selv oppnår det man har ønsker om. Å ta galt valg gang etter gang, og forvente et annet resultat, er bare tull. Det vet du like godt som alle andre.

On 2/12/2025 at 8:19 PM, leticia said:

Forresten Colin, du vet at kvinner helt fint kan få barn  uten å være i et forhold med / bo sammen med en mann... ? Kvinner er ikke samfunnets fødemaskiner, de får barn for sin egen del.

Helt fint? Du overdriver noe voldsomt. For det første blir det mye vanskeligere å oppdra et individ alene, og for det andre så må man også tenke på at det påvirker individet som oppdras, åpenbart. De fleste ønsker heller ikke å gå denne veien, men dette er igjen en del av det feministiske narrativet om at man har det fint alene og klarer seg selv, trenger ingen støtte, stor og sterk osv. Helt til man sitter der med hovedansvaret for alt og alle kostnader som man selv må ta, enn om man hadde vært to. Hvis det var så enkelt som du fremstiller det, så hadde man ikke ligget på 1,4 nå. Så dette bunner ut i dårlige partner-valg.

On 2/12/2025 at 9:56 PM, Duriello said:

Skrike høyere? Kan jo være de får en aneurisme når de blir sinte nok? 🫣

Virker mer som de skriker for full hals på KG når de innser at man heller drar til utlandet enn å forholde seg til dem. 😛

23 hours ago, knopflerbruce said:

At det finnes så mange desperate single kvinner (de såkalte "insings") er en myte, og bare noe noen har funnet på for å konstruere et argument om at kvinner krever for mye. Det finnes ikke særlig (om noe?) dokumentasjon på at kvinner er ulykkelige fordi de ikke føler seg ettertraktet i datingmarkedet. 

Du må gjerne være uenig i premissene for hele denne "menn sliter på datingmarkedet"-debatten, men jeg føler jeg må ha litt mer kjøtt på beinet enn at noen har funnet en håndfull tråder av anonymbrukere på Kvinneguiden og bruker det som "bevis" for at kvinner som sliter med å finne menn som vil date dem er et utbredt problem.

Jeg kan komme på ihvertfall 3 brukere her på diskusjon som har deltatt etter å ha tittet innom ifra KG, for så å trekke seg tilbake fordi å lese om disse emnene og å diskutere dem med individer som ikke automatisk jabber med dem, blir for sterk kost. Det er noe som gnager såpass hardt at det er nødvendig, for deres mentale helse, å trekke seg ut. Da virker de ikke å være lykkelige når alt kommer til alt, tvert om.

20 hours ago, knopflerbruce said:

Vi kan i alle fall slå fast at de som opplever mye interesse fra det kjønnet man er interessert i, oppfattes å ha mye å bringe til bordet som er relevant, mens de som ikke opplever noen interesse, oppfattes i motsatt retning. Så er det opp til oss individer å justere oss så vi har så mye relevant å tilby de menn eller kvinner vi ønsker oss i livet. Alternativt godta at det ikke ble noen kone eller barn. Så viser det seg jo at norske progressive karrierekvinner ikke sliter med å finne menn som er interessert i dem.

Dette er ikke nødvendigvis riktig, all den tid flere forhåndsdømmes før man i det hele tatt vet hva individet har å bringe til bordet. Hvis man ikke opplever interesse blant 20-30 åringer her på berget, mens interessen er enorm for en selv i utlandet, hvem/hva er problemet?

Du kan jo godta at det ikke ble noen på deg, men ikke projiser egne tanker på andre. En norsk mann trenger slettes ikke innfinne seg med å være alene eller uten egen familie, all den tid norske menn generelt er svært ettertraktet i utlandet. 

Jeg kunne ikke vært mindre interessert i en "progressiv karrierekvinne", så fint for dem om de finner kjærligheten blant likesinnede.

De som ikke tar sin del av husarbeidet blir jo valgt fordi man ikke så lett avdekker boevner før man faktisk bor sammen over tid. 

BS. Man flytter ikke sammen med et individ man ikke kjenner godt nok til å vite hvordan individet er. Gjør man det, så er det nettopp fordi statusen var for god til å si nei til.

Det koster ikke veldig mye å ta en del initiativer rundt det å lage mat. Stek noen vafler om du drar på besøk til en kvinne, liksom - bak en kake, you name it. Da signaliserer du i alle fall NOE om at du ikke forventer at kona skal være Mamma 2.0 for deg. (jeg vet det er akkurat det DU ønsker deg, men andre kan jo tenkes å lese dette)

Hva er de du babler om. Man blir ikke det for sin partner bare fordi man lager middag til sin kjære. Tror feminismen har gått deg til hodet.

9 hours ago, knopflerbruce said:

Kvinner generelt er vel det kjønnet som i minst grad er opptatt av overfladiske "krav", og er mer opptatt av riktig personlighet.

Haha. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 timer siden):

Du påstår at det ikke finnes grunnlag for at kvinner ikke er lykkelige når de ikke er ettertraktet eller ikke kommer i et forhold, noe som er direkte feil. Jeg viser til at det finnes flere eksempler på dette, men du vrir det om til at du trenger statistikk.

Du kan lese den andre artikkelen der de har intervjuet kvinner som ikke lykkes. Der får du også et innblikk i saken

Det er ikke "direkte feil" når du ikke viser til noen statistikk. Du har bevisbyrden, og viser ikke til noe annet enn anekdoter.

Ja, viser til "flere eksempler", men ingen har sagt at det ikke finnes en håndfull individer i hele landet som rammes. Men skal du få gehør fra at dette er et reelt problem for kvinner som gruppe, må du nesten klare å henvise til noe som tallfester det. "Alle" kan si de kjenner den og den som sliter med et eller annet. Det betyr ikke at "et eller annet" blir et vanlig fenomen og et  samfunnsproblem.

Du sliter jo ikke selv, engang - for eksempel.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ifølge SSB er det større sjanse å være lite tilfredsstilt med livet som enslig uten kjæreste og mye av det samme gjelder for enslige forsørgere uten partner.

Se spesielt på grafene som snakker om sosiale relasjoner, fysisk helse, psykisk helse og meningen med livet.

Skulle tro at det å være i et forhold kan bidra til noe positivt for de aller fleste uavhengig av kjønn? Eller kanskje vi skal late som at vi ikke trenger hverandre? 🤔 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/statistikk/livskvalitet/artikler-om-livskvalitet/betydelig-bedre-livskvalitet-blant-de-med-kjaereste-enn-blant-single?utm_source=chatgpt.com

Og dette beviser ingenting. Det er også slik at personer med f.eks. psykiske lidelser er single som en direkte konsekvens av lidelsen, fordi de har annet å stri med i livet enn å jakte på en partner. Den generelle trenden som beskrives her er "har lavere livskvalitet" => "er singel" - ikke omvendt.

Det er derfor jeg vil ha tall på andelen kvinner som har redusert livskvalitet PÅ GRUNN AV at de er single (ikke at de har redusert livskvalitet og er single, uten årsakssammenheng).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...