Boing_80 Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) leticia skrev (1 minutt siden): Det aner jeg ikke. Ut fra sånn jeg tenker at de fleste ufrivillig single er så legger de ikke skylda på et helt annet kjønn for at de ikke finner seg en partner. Kanskje man kan få et inntrykk ved å observere tendensene? Jeg ser for eks. mye av det på KG, Freak forum og diverse andre nettforaer. Vi ser det på Gamer.no om spill med kvinner i hovedrollene eller mørkhudede. Og verst blir det dersom det er transpersoner. Endret 8. februar av Boing_80 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Det vesentlige i det du og Gargantua diskuterer, er jo faktisk at det er menn som er desperate i datingmarkedet og ikke kvinnene. Selv om folk kan gnåle om "insings" og late som det er en stor andel ulykkelige kvinner der ute, er det jo ikke slik i det hele tatt. Og, det er de desperate som må legge ned innsatsen, siden de er desperate. Vi har jo sett eksempler på såkalte insings, også på diskusjon.no. Men jeg tror ikke at de er i et så veldig stort antall nei. Jeg er også enig i at det er de desperate som må legge ned en innsats. Kanskje helst i form av å fremstå litt mindre desperate. Det er gjerne når man er desperat at man er i den største faren for å velge feil partner. Jeg mener det er bedre å være uten partner enn å ha gått inn i et forhold med en feil en. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Boing_80 skrev (4 minutter siden): Kanskje man kan få et inntrykk ved å observere tendensene? Jeg ser for eks. mye av det på KG, Freak forum og diverse andre nettforaer. Vi ser det på Gamer.no om spill med kvinner i hovedrollene eller mørkhudede. Og verst blir det dersom det er transpersoner. Ok. Jeg har ikke erfaring med disse andre forumene annet enn at jeg var innom KG en liten stund. Jeg bare sier at de ufrivillig single jeg kjenner til ikke har endt opp som en del av incelbevegelsen. Det betyr selvsagt ikke at det er jeg som sitter med fasiten på det området. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar leticia skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg har ikke erfaring med disse andre forumene annet enn at jeg var innom KG en liten stund. Jeg bare sier at de ufrivillig single jeg kjenner til ikke har endt opp som en del av incelbevegelsen. Det betyr selvsagt ikke at det er jeg som sitter med fasiten på det området. Jeg påstår heller ikke at det er slik. Men påfallende mange av de jeg har fulgt med på Reddit er opptatte av 4Chan, DEI og stiller seg negativt til kvinner. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar herzeleid skrev (2 timer siden): Jeg synes i alle fall det å kalle menn (og kvinner) patetiske når de er fortvilet over at de opplever å ikke nå opp hos potensielle partnere er temmelig ufint, på grensen til ondskapsfullt, og det fremstår som et forsøk på å tøffe seg gjennom å sparke andre som også ligger nede. Om en som kvinne (eller mann) lar seg imponere av slik oppførsel er jeg redd en risikerer en ubehagelig overraskelse. Jeg kalte det å gnåle og sutre om "kravstorhet" for patetisk. Det er svært langt unna det å "være fortvilet over å ikke nå opp". Det har ingen som har brukt ordet "patetisk" sagt noe om i denne tråden. Menn som sutrer over kravstorhet ligger ikke nede, heller. De står på to ben, og tar en kamp fra sitt ståsted. Folk som skal kritisere andre må også tåle at deres kritikk blir karakterisert som urimelig når den er nettopp det. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) Boing_80 skrev (10 minutter siden): Jeg påstår heller ikke at det er slik. Men påfallende mange av de jeg har fulgt med på Reddit er opptatte av 4Chan, DEI og stiller seg negativt til kvinner. Ok. Det kan godt stemme. Det er sikkert noe i det at de som har vanskeligst for å finne seg en partner også er de som har et mest negativt syn på kvinner. Selvstendige, frigjorte kvinner, vel og merke Endret 8. februar av leticia lagt til setning 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Kassettspiller skrev (1 time siden): Misforstår du med vilje? Jeg misforstår ingenting her. Du kommer rekende med en myte om kvinners høydekrav, og jeg påpeker bare at du skal være forsiktig med å generalisere dine egne høydekrav og late som du snakker på vegne av kvinner ellers. Det er bare å se deg rundt. Menn under 180cm (eller hva for arbitrær grense du måtte tenke det er der ute) er ikke noen pariakaste hos kvinner, og du gjør ikke menn noen tjeneste ved å late som at de er sjanseløse i datingmarkedet bare fordi de ikke er høye nok. Det største problemet disse mennene har, er med sin egen selvfølelse rundt egen høyde. I den grad de "trenger" å bli høyere, er det for egen del - ikke fordi andre stiller "krav" til dem på dette. Det er da nok av andre ting å ta tak i. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Jeg kalte det å gnåle og sutre om "kravstorhet" for patetisk. Det er svært langt unna det å "være fortvilet over å ikke nå opp". Mange av dem som snakker om kravstorhet er også dem som ikke når opp. Man gidder ikke å høre på dine meninger som du skriver. Veldig ensidig og veldig nedlatende. 7 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar knopflerbruce skrev (4 minutter siden): Du kommer rekende med en myte om kvinners høydekrav, Myte? https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kvinner-stiller-hogdekrav-pa-tinder-1.14399836 knopflerbruce skrev (5 minutter siden): dine egne høydekrav og late som du snakker på vegne av kvinner ellers. Hva er mitt høydekrav? Tok bare høyde som et eksempel. knopflerbruce skrev (6 minutter siden): Det største problemet disse mennene har, er med sin egen selvfølelse rundt egen høyde. I den grad de "trenger" å bli høyere, er det for egen del - ikke fordi andre stiller "krav" til dem på dette. Så presset kom av ingenting? 7 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar knopflerbruce skrev (37 minutter siden): Er det forresten noen i denne tråden som faktisk ER den beste versjonen av seg selv, og med hånden på hjertet kan si at de ikke har forbedringspotensiale? Vi kan alle bli bedre og ta steg. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Kassettspiller skrev (24 minutter siden): Oppnå det urealistiske? Tydeligvis ikke Ifølge hva du anser som best - aldri i livet😂 Det er ingen som ber om noe "urealistisk". Kanskje et og annet sært enkeltstående tilfelle, men på gruppenivå? Neppe. Dessuten handler ikke dating om å "stille realistiske krav". Realismen må stå i stil med desperasjonen. Hvis du er DESPERAT, gir det mening å fokusere på det å være realistisk og finne ut hvilke damer (eller menn) man har sjans på. Men, hvis du har det greit som singel, hvorfor skal du da være opptatt av dette spørsmålet i det hele tatt? Det kan godt være noen ber om noe som er vanskelig å finne, men hvis de ikke er avhengig av å finne denne personen for å være lykkelig har de heller ingen insentiver til å justere seg. En person som ikke er sulten, spiser ikke alt som måtte havne på tallerkenen - mens en person som faktisk ER sulten, vil neppe klage over å få servert havregrøt eller first price kneipp med leverpostei. Når det er mismatch mellom hvem du realistisk sett kan få og hvem du vil ha som partner, må du alltid spørre deg om det er bedre å vente og håpe på det beste - eller brette opp ermene og tette gapet, slik at du øker sjansene dine. Å tette gapet, kan gjøres på to måter: senke "krav", eller gjøre seg selv mer attraktiv. Hvorfor skal kvinner som ikke mistrives gjøre noe annet enn å leve det livet de er fornøyd med? 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Kassettspiller skrev (4 minutter siden): Myte? https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/kvinner-stiller-hogdekrav-pa-tinder-1.14399836 Hva er mitt høydekrav? Tok bare høyde som et eksempel. Så presset kom av ingenting? Press kommer fra ingensteds til tider. Ta f.eks. denne sminkegreia hos kvinner. Det er ikke menn som ber om dette, vi syns kvinner er like flotte uten sminke. I praksis sminker kvinner seg for hverandre. Kanskje analogt til at guttaboys vifter med fisk på Tinder for hverandre mer enn for kvinnene. Eller flekser biceps på gymmen, om du vil. Jeg ser kilden din, men den er også anekdotisk. Selvsagt kan du sitter der som journalist og sveipe en hel kveld, og finne ti profiler som ser ganske... "spesielle" ut, hvis du ønsker det. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar knopflerbruce skrev (1 minutt siden): Det er ingen som ber om noe "urealistisk". Kanskje et og annet sært enkeltstående tilfelle, men på gruppenivå? Neppe. Det er urealistisk å skulle bli høyere når man er fullvokst Det er også urealistiske forventinger når det kommer til kroppen hos menn Det er også mye urealistisk å skulle forvente en perfekt mann på mange ulike områder - ingen er perfekte! knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Men, hvis du har det greit som singel, hvorfor skal du da være opptatt av dette spørsmålet i det hele tatt? Fordi folk flest har det bedre i forhold https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige 6 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Det er ikke menn som ber om dette, vi syns kvinner er like flotte uten sminke. I praksis sminker kvinner seg for hverandre. Både og Rød leppestift er ikke lenger like trendy, så det gjøres oftest for mannens nytelse. Dessuten så er det noen ganger slik at det dere mener er usminket ofte er det som kalles for naturlig sminke. knopflerbruce skrev (3 minutter siden): Jeg ser kilden din, men den er også anekdotisk. Selvsagt kan du sitter der som journalist og sveipe en hel kveld, og finne ti profiler som ser ganske... "spesielle" ut, hvis du ønsker det. Høydekrav er ikke akkurat veldig unormalt, det har til og med en biologisk forklaring ved seg. 3 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Duriello skrev (2 minutter siden): Ironiskt nok burde jo flere i denne tråden hylle dette da, det gjør jo Tinder mer slik dere vil ha det om dere joiner dette. Dersom det dere sier stemmer. Bare et hint. Touchè! 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Duriello skrev (1 minutt siden): Ironisiskt nok burde jo flere i denne tråden hylle dette da, det gjør jo Tinder mer slik dere vil ha det om dere joiner dette. Bare et hint. Fantastisk kommentar 👏 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar Neptun1 skrev (1 minutt siden): Enda en tråd der norske kvinner, venstresiden og muslimer/afrikanere er enige om kvinnesyn. På ingen måte. Kan du snart slutte med denne avsporingen? Er det ikke andre tråder hvor du kan leke denne "min religion er bedre enn din religion" - leken din? 3 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 8. februar Del Skrevet 8. februar (endret) 5 hours ago, knopflerbruce said: Å tette gapet, kan gjøres på to måter: senke "krav", eller gjøre seg selv mer attraktiv. Hvorfor skal kvinner som ikke mistrives gjøre noe annet enn å leve det livet de er fornøyd med? Du er så morsom knooters. Hallo, mistrives ikke? Du er på KG og overser all den "sutringen" som du ville kalt det. 😂 Seriøst. Senke krav er det de med dating-makten som hevder de er ute etter familielivet, som har en lang kravliste, som burde gjøre. Det snakkes om netto positivt, ja, det gjelder for alle, og hva som et netto positivt, er det ulike meninger om. Endret 9. februar av Colin. Endret ordlyd 3 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar Gargantua skrev (6 timer siden): Vi kan jo samtidig bringe inn et annet paradoks: Kvinner ønsker likelønn, men dater sjelden eller aldri menn som tjener mindre enn dem selv. Stemmer dette egentlig for Norge? Jeg vet om flere par hvor det var stikk motsatt. Allikevel fant de hverandre. At mannen i forholdet som oftest tjener mer enn kvinnen, er ikke veldig rart, all den tid menn i Norge tjener ca 10% mer enn kvinner i Norge. Så rent statistisk blir det mest vanlig at mannen tjener mer. Men er det en dealbreaker for kvinnen dersom mannen har noe lavere lønn?! Virkelig? Jeg forstår det godt om det er en dealbreaker dersom mannen er uten jobb eller svært lavtlønt (her ser jeg for meg folk i 30-årene. Er man tidlig i tjue-åra er det jo ofte forventet å ikke ha jobb - grunnet studier). Jeg forstår også at noen kvinner, som selv er misfornøyd med egen karriere og/eller lønnstrinn, søker menn som kan "redde de". Men blandt folk med okay lønn, hvor økonomi ikke er en hemsko, der forventer jeg egentlig at lønn ikke er relevant nok. Sosial status kanskje? Type jobb? 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9. februar Del Skrevet 9. februar qualbeen skrev (6 timer siden): At mannen i forholdet som oftest tjener mer enn kvinnen, er ikke veldig rart, all den tid menn i Norge tjener ca 10% mer enn kvinner i Norge. Så rent statistisk blir det mest vanlig at mannen tjener mer. Enig. Blir som å si at det er noe galt i at kvinner oftest finner seg høyere kjærester, når vi vet at menn i snitt er 14 - 15 cm høyere enn kvinner. 😵😵 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå