knopflerbruce Skrevet lørdag kl 11:41 Del Skrevet lørdag kl 11:41 Martelè skrev (20 minutter siden): Realiteten er at slik gjør man bare ikke her i Norge. Denne "candid" væremåten er ikke naturlig for reserverte og sjenerte Nordmenn. Det er ikke nødvendigvis snakk om angst, men kultur og samfunn. Dette hadde funket fint i Amerika og andre engelskspråklige land, men ikke her. Jeg sier ikke at det er noe frekt eller galt med denne metoden. Tvert imot, er det kult og sexy. Men uheldigvis, er ikke de fleste Nordmenn klar for å respondere til dette, ei gjøre det selv. Med det sagt, uansett hvor du er hens i verden, så skal du ha litt mer dialog med en fremmed før du spør om de vil møtes for en kopp kaffe. Her antar jeg allerede at den du snakker med, er komfortabel og ikke "neurodivergent" etc. Generelt er det en dårlig idé å sjekke opp folk som ikke så lett kan stikke av. Det er ikke verre enn det. Hvis jeg var på jobb, skulle en kvinne vært jævlig heldig med timingen om jeg skulle satt pris på et fremstøt midt oppi en eller annen arbeidsoppgave jeg holdt på med. Kassa er et kroneksempel på et sted du godt kan unngå, fordi det som regel er kø og hun er stresset over den - og har derfor ingen interesse av å gjøre noe annet enn å sable deg ned. 3 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet lørdag kl 11:57 Del Skrevet lørdag kl 11:57 knopflerbruce skrev (13 minutter siden): Generelt er det en dårlig idé å sjekke opp folk som ikke så lett kan stikke av. Det er ikke verre enn det. Hvis jeg var på jobb, skulle en kvinne vært jævlig heldig med timingen om jeg skulle satt pris på et fremstøt midt oppi en eller annen arbeidsoppgave jeg holdt på med. Kassa er et kroneksempel på et sted du godt kan unngå, fordi det som regel er kø og hun er stresset over den - og har derfor ingen interesse av å gjøre noe annet enn å sable deg ned. Timing og beleilighet er viktig ja. Og så kommer en langt med emosjonell intelligens og evnen til å analysere og "dekode" samtalepartners kroppspråk, stemmetone og ansiktsuttrykk, haha Lenke til kommentar
agvg Skrevet lørdag kl 12:07 Del Skrevet lørdag kl 12:07 leticia skrev (16 timer siden): Det har du sikkert rett i. Det er uansett de kvinnene som tar et slikt valg som må leve i situasjonen de selv har satt seg i. Og det er ikke så veldig mange menn det er snakk om heller da ut fra tallene som foreligger. Flesteparten av menn får barna når de er mellom 25 - 40. https://statistikk.fhi.no/mfr/PnoNLaX9O0fBv7U7SE_ThuunWhjjxUGk Nei, det er ikke veldig mange, få menn har muligheten og av dem er det få som orker og ha enda en runde med små barn. Men med en eldre mann med svært høy status skal du ikke se bort fra at kvinnen ønsker ankerbarn, både økonomisk og sosialt kan jo dette gi kvinnen tilgang til ressurser og bekjentskaper som hun kanskje aldri ville ha fått med en gjevnaldrene mann. Teknisk sett er det jo det samme med en yngre mann og en eldre høystatus kvinne, dog faller jo det man barn bort for de aller fleste slik forhold. Livet er tilbud og etterspørsel, pene, rike og ressurssterke personer er mer attraktive enn fattige og stygge ... Stygg og rik funker jo greit er du rik nok, fattig men attraktiv fungere jo også greit i de fleste tilfeller. Mange liker ikke tanken men slik er det jo egentlig. 2 Lenke til kommentar
agvg Skrevet lørdag kl 12:21 Del Skrevet lørdag kl 12:21 Og suksess og oppdragelse har jo litt og bety, for og ta ett ekstremt eksempel så hadde jeg litt jobbmessig kontakt med høystatussamfunnet i England, britiske offiserer fra adelen, med en slik måte og føre seg på så ville de fleste av oss fått partnere for og si det slik. En slik selvsikkerhet og evne til og eie rommet var ganske spesielt, ingen arroganse eller ufin oppførsel og spore, de bare kunne og føre seg. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 15:03 Del Skrevet lørdag kl 15:03 leticia skrev (10 timer siden): Det enkleste er om de unge damene velger å finne seg en yngre mann hvis målet er å minimere risikoen, og de fleste unge kvinner i sin beste alder (20 årene) gjør nettopp det. knopflerbruce skrev (3 timer siden): men som påpekt for TREDJE gang: da blir det tilsvarende viktig for damene å velge seg yngre menn. Dessuten er de ikke i en posisjon til å velge noen ung kvinne når det er vanskelig å finne noen på egen alder. Jeg deltok i denne diskusjonen fordi noen nevnte at valg av partner er viktig for å realisere en familiedrøm. Det ble også uttrykt et ønske om en yngre partner, noe som er fullt forståelig. Det kan ofte være bedre med en ung og en litt eldre partner enn to eldre, særlig når det gjelder graviditet og risikoen for sykdommer. Selvfølgelig kan man argumentere for at det er best med to unge og friske personer, men det er noe vi alle er klar over. Trenger ikke gjentagelse av ord her. Problemstillingen her handler uansett om en litt eldre mann og hans ønske om en yngre kvinne. 2 Lenke til kommentar
Martemor Skrevet lørdag kl 15:13 Del Skrevet lørdag kl 15:13 Martelè skrev (3 timer siden): Realiteten er at slik gjør man bare ikke her i Norge. Denne "candid" væremåten er ikke naturlig for reserverte og sjenerte Nordmenn. Det er ikke nødvendigvis snakk om angst, men kultur og samfunn. Dette hadde funket fint i Amerika og andre engelskspråklige land, men ikke her. Jeg sier ikke at det er noe frekt eller galt med denne metoden. Tvert imot, er det kult og sexy. Men uheldigvis, er ikke de fleste Nordmenn klar for å respondere til dette, ei gjøre det selv. Med det sagt, uansett hvor du er hens i verden, så skal du ha litt mer dialog med en fremmed før du spør om de vil møtes for en kopp kaffe. Her antar jeg allerede at den du snakker med, er komfortabel og ikke "neurodivergent" etc. Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Lenke til kommentar
Martelè Skrevet lørdag kl 15:27 Del Skrevet lørdag kl 15:27 Martemor skrev (9 minutter siden): Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Haha, ja jeg har artige minner fra 4 klasse, hvor jeg ble beryktet for å smekke tilfeldige jenter på baken. Alien Hand Syndrome, ikke lett å leve med Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 15:34 Del Skrevet lørdag kl 15:34 Martemor skrev (20 minutter siden): Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Jeg så en gang en mann som jeg synes var flott og gikk opp for en prat. Vi har vært sammen i noen år nå. 2 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet lørdag kl 18:48 Del Skrevet lørdag kl 18:48 Kassettspiller skrev (3 timer siden): Jeg deltok i denne diskusjonen fordi noen nevnte at valg av partner er viktig for å realisere en familiedrøm. Det ble også uttrykt et ønske om en yngre partner, noe som er fullt forståelig. Det kan ofte være bedre med en ung og en litt eldre partner enn to eldre, særlig når det gjelder graviditet og risikoen for sykdommer. Selvfølgelig kan man argumentere for at det er best med to unge og friske personer, men det er noe vi alle er klar over. Trenger ikke gjentagelse av ord her. Problemstillingen her handler uansett om en litt eldre mann og hans ønske om en yngre kvinne. ...og som påpekt er det ikke fornuftig å sikte mot å skaffe seg en ung dame om du bare er en helt vanlig kar oppi 40-årene. De eneste som har en sjanse, er de som har noe utenom det vanlige som kompenserer for alderen. Og da er det mye bedre å sikte mot en kvinne som nærmer seg tampen av sin fruktbarhetsalder, men som fortsatt kan få barn, enn å kaste bort de siste årene man selv er aktuell for kvinner rundt 35-40 på å sikle på 25-åringer. Du kan argumentere for at det er "naturlig" så mye du vil, på samme måte som det er naturlig for alle kvinner å ville ha (den unge) superintelligente kjekkasen med vaskebrettmagen. Folk kan i utgangspunktet be om hva de vil, men for å bruke Mads Larsen-sjargong: Man bortsorterer seg selv hvis man holder på sånn. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet lørdag kl 18:52 Del Skrevet lørdag kl 18:52 Martemor skrev (3 timer siden): Jeg er helt enig i så mye du sier her 🙏🏻💞 Er bare nostalgisk å tenke på at da man gikk på barneskolen, ga vi en venninne/kompis en lapp med "Skal vi være sammen?", til en gutt/jente vi likte veldig godt. Enten fikk vi en lapp tilbake med "Nei" eller "Ja". Synes det var mye mer ektefølt, og ja, dristig å tørre. Nå skjuler man seg bak en skjerm.. Hvis du er med i en organisasjon/klubb og henger med samme folk måned ut og måned inn, er det nok mulig å få frem omtrent på samme måte. Men det er stor forskjell på å gjøre noe sånt som du beskriver overfor en klassekamerat man har kjent i årevis mange, mange timer hver skoledag og det å gå bort til en (nesten) totalt ukjent person og gjøre det samme. I det ene tilfellet er man relativt komfortabel med hverandre fordi man kjenner hverandre ganske godt, i det andre tilfellet vet neppe kassadama ikke stort mer om deg enn hun kanskje har sett deg putte på båndet før - om enn det. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet lørdag kl 19:00 Del Skrevet lørdag kl 19:00 (endret) VGTV har en serie som heter Tinderfesten. Jeg har ikke sett på søpla, men det er avslørende bare at et slikt spørsmål som dette stilles. "Er det et rødt flagg hvis han tjener under 700.000 kr?" Hva får disse oppdolla brødhuene til å stille slike krav og ha slike forventninger til menn? Hva bringer de selv til torgs? Er ikke dette helt sentralt til trådens tema, hvor et par ivrige debattanter hardnakket hevder at kvinner ikke er kravstore, og slett ikke ser etter penger? Her har vi beviset på at kvinnfolk ser på mannen som en minibank, mens de selv har "blogger" som yrke. Endret lørdag kl 19:01 av Gargantua 4 1 1 Lenke til kommentar
Martemor Skrevet lørdag kl 19:01 Del Skrevet lørdag kl 19:01 knopflerbruce skrev (2 minutter siden): Hvis du er med i en organisasjon/klubb og henger med samme folk måned ut og måned inn, er det nok mulig å få frem omtrent på samme måte. Men det er stor forskjell på å gjøre noe sånt som du beskriver overfor en klassekamerat man har kjent i årevis mange, mange timer hver skoledag og det å gå bort til en (nesten) totalt ukjent person og gjøre det samme. I det ene tilfellet er man relativt komfortabel med hverandre fordi man kjenner hverandre ganske godt, i det andre tilfellet vet neppe kassadama ikke stort mer om deg enn hun kanskje har sett deg putte på båndet før - om enn det. Vi burde vel endre på oss selv, først og fremst. Fjerne frykt. Det er nok sikkert derfor det er så enkelt å sveipe til høyre og venstre. Det har ingen reelle "konsekvenser" før noen sveiper tilbake.. Null frykt; skyt ivei og se hva som skjer eller ikke skjer. Det hadde ikke vært like enkelt IRL. Men kanskje det hadde vært en partner å stole på, om man fant hen face-to-face. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet lørdag kl 19:03 Del Skrevet lørdag kl 19:03 On 1/10/2025 at 4:05 PM, leticia said: Egne erfaringer kan være sterke opplevelser. Men det er ikke alltid at de stemmer med virkeligheten. Hva som er fakta her finner vi uansett aldri ut. Du har dine tanker om hvorfor, og så har jeg mine tanker. Det jeg har erfart har vært virkelig. On 1/10/2025 at 4:05 PM, leticia said: Jeg er enig med deg i at folk har forskjellige forutsetninger, og at noen har blitt nødt til å sette livet på vent av forskjellige årsaker. Jepp. On 1/10/2025 at 4:05 PM, leticia said: Jeg tror hans snakk om etnisitet er bare en motvekt for de som nedsnakker norske, likestilte, selvstendige kvinner. Jeg bemerker meg at du ikke har vært blant verstingene når det gjelder akkurat dette, så kanskje du har fått litt unødvendig mye pes fra han for akkurat det. Ikke godt å si hva han vil frem til. Tror han slang ut en stråmann i håp om at det skulle stemme. 2 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 19:09 Del Skrevet lørdag kl 19:09 knopflerbruce skrev (25 minutter siden): ...og som påpekt er det ikke fornuftig å sikte mot å skaffe seg en ung dame om du bare er en helt vanlig kar oppi 40-årene. De eneste som har en sjanse, er de som har noe utenom det vanlige som kompenserer for alderen. Og da er det mye bedre å sikte mot en kvinne som nærmer seg tampen av sin fruktbarhetsalder, men som fortsatt kan få barn, enn å kaste bort de siste årene man selv er aktuell for kvinner rundt 35-40 på å sikle på 25-åringer. Du kan argumentere for at det er "naturlig" så mye du vil, på samme måte som det er naturlig for alle kvinner å ville ha (den unge) superintelligente kjekkasen med vaskebrettmagen. Folk kan i utgangspunktet be om hva de vil, men for å bruke Mads Larsen-sjargong: Man bortsorterer seg selv hvis man holder på sånn. Vi får se resultatet. 😉 Håper du oppdaterer oss @Colin. når den tid kommer. 3 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 19:15 Del Skrevet lørdag kl 19:15 Gargantua skrev (15 minutter siden): VGTV har en serie som heter Tinderfesten. Jeg har ikke sett på søpla, men det er avslørende bare at et slikt spørsmål som dette stilles. "Er det et rødt flagg hvis han tjener under 700.000 kr?" Hva får disse oppdolla brødhuene til å stille slike krav og ha slike forventninger til menn? Hva bringer de selv til torgs? Er ikke dette helt sentralt til trådens tema, hvor et par ivrige debattanter hardnakket hevder at kvinner ikke er kravstore, og slett ikke ser etter penger? Her har vi beviset på at kvinnfolk ser på mannen som en minibank, mens de selv har "blogger" som yrke. Nå er dette kanskje noen ekstreme eksempler, men det er likevel en realitet blant influensere og enkelte andre kvinner. Hovedgrunnen hun gir er at hun mener man uansett blir såret, så det er ikke vits i å prøve hvis man ikke får mer penger ut av det. Kvinner som har blitt såret mange ganger, lurer på hvorfor... 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet lørdag kl 19:15 Del Skrevet lørdag kl 19:15 (endret) Gargantua skrev (14 minutter siden): VGTV har en serie som heter Tinderfesten. Jeg har ikke sett på søpla, men det er avslørende bare at et slikt spørsmål som dette stilles. "Er det et rødt flagg hvis han tjener under 700.000 kr?" Hva får disse oppdolla brødhuene til å stille slike krav og ha slike forventninger til menn? Hva bringer de selv til torgs? Er ikke dette helt sentralt til trådens tema, hvor et par ivrige debattanter hardnakket hevder at kvinner ikke er kravstore, og slett ikke ser etter penger? Her har vi beviset på at kvinnfolk ser på mannen som en minibank, mens de selv har "blogger" som yrke. Det forbauser meg forøvrig ikke om disse tjener vel så mye selv, så sånn sett kan de jo kreve det med en viss mengde tyngde siden de bringer mer til bords. Fetisha tjente visst 900 laken i 2023. Caroline Nitter med 1,1 millioner. Øyunn Krogh på på 800 laken i 2021 (eneste jeg fant). Så med 700 laken i året, er det fort kvinnen som blir mannens kredittkort her Hvis det er meg du sikter til, har jeg sagt flere ganger at man ikke bør kreve mer enn man kan levere selv. På inntekt, er dette godt innenfor. Ville jeg rørt den fjasete og tanketomme gjengen der med ildtang? Nei. Men det er for hvor dårlige de er til å tenke og resonnere, og hvor overfladiske interesser de har, ikke for at de syns at mannen i forholdet skal tjene litt under dem selv - eller opp. Endret lørdag kl 19:15 av knopflerbruce 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet lørdag kl 19:21 Del Skrevet lørdag kl 19:21 Colin. skrev (15 minutter siden): Det jeg har erfart har vært virkelig. Har de sagt direkte til deg at du er for lav? Eller får du bare ikke matcher og antar at årsaken til dette er at du er for lav? Det er 2 forskjellige ting. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet lørdag kl 19:21 Del Skrevet lørdag kl 19:21 knopflerbruce skrev (10 minutter siden): Det forbauser meg forøvrig ikke om disse tjener vel så mye selv, så sånn sett kan de jo kreve det med en viss mengde tyngde siden de bringer mer til bords. Fetisha tjente visst 900 laken i 2023. Caroline Nitter med 1,1 millioner. Øyunn Krogh på på 800 laken i 2021 (eneste jeg fant). Så med 700 laken i året, er det fort kvinnen som blir mannens kredittkort her Haha 😂 Og hun ene som snakket om det tjener ikke i nærheten av 700 000 kr. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet lørdag kl 19:44 Del Skrevet lørdag kl 19:44 agvg skrev (7 timer siden): Livet er tilbud og etterspørsel, pene, rike og ressurssterke personer er mer attraktive enn fattige og stygge ... Stygg og rik funker jo greit er du rik nok, fattig men attraktiv fungere jo også greit i de fleste tilfeller. Mange liker ikke tanken men slik er det jo egentlig Jeg er enig med deg her. Men samtidig så er det ofte slik at rike mennesker finner hverandre og fattige mennesker finner hverandre. Dette er faktisk også med på å føre til økte forskjeller i samfunnet. De som har det godt fra før finner noen på samme nivå, mens de som sliter fra før gjerne finner en annen som sliter. Unntak vil alltid finnes, men slik er hovedtrenden. Og så kan man som du nevner veie opp for det med å inneha andre kvaliteter, som f.eks å være pen eller smart. agvg skrev (7 timer siden): Og suksess og oppdragelse har jo litt og bety, for og ta ett ekstremt eksempel så hadde jeg litt jobbmessig kontakt med høystatussamfunnet i England, britiske offiserer fra adelen, med en slik måte og føre seg på så ville de fleste av oss fått partnere for og si det slik. En slik selvsikkerhet og evne til og eie rommet var ganske spesielt, ingen arroganse eller ufin oppførsel og spore, de bare kunne og føre seg. Nettopp det. 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet lørdag kl 19:46 Del Skrevet lørdag kl 19:46 29 minutes ago, Kassettspiller said: Vi får se resultatet. 😉 Håper du oppdaterer oss @Colin. når den tid kommer. Det skal jeg gjøre. 😊 17 minutes ago, leticia said: Har de sagt direkte til deg at du er for lav? Eller får du bare ikke matcher og antar at årsaken til dette er at du er for lav? Det er 2 forskjellige ting. Jeg tenkte på hvordan jeg ble møtt i utlandet. Angående det du skriver, så er vel bare det at jeg er for lav, en av flere grunner her på berget. Vanskelig å vite når de ekstremt få matchene man har fått her på berget, ikke ønsker å kommunisere for å lære meg å kjenne, slik som de gjerne gjør i utlandet. Har nok ikke statusen på plass her på berget for å nå opp, det er noe jeg har akseptert. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå