Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Du som mann skal ikke nødvendigvis føle deg dårlig fordi du får få matcher. Mange hører at de må forbedre seg eller tilpasse seg etter hva kvinner ønsker seg. Men ofte er det slik at selv menn med bra utseende eller/og flott personlighet ikke får mange matcher.

Dessverre er det ikke nok fokus på menns mentale helse og ofte blir vanskene enten ledd bort eller avfeid med at man skal 'ta det som en mann.' Det kan være lett å føle seg dårlig om man ikke lykkes, spesielt når det kommer til søket etter en partner.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Martelè skrev (2 timer siden):

Hvertfall en ting er sikkert: foreldra våres (og de før dem) var heldigere enn det vi er i dag

Nei. Forestill deg hvordan det var å være kvinne før abortloven kom i 1978, og enda verre var det før 1967 når man ikke hadde tilgang på prevensjon i Norge...

Kvinner måtte altså være ekstra forsiktige rundt mannfolk for å unngå uønskede graviditeter.

Endret av leticia
endret i siste setning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (21 minutter siden):

Nei. Forestill deg hvordan det var å være kvinne før abortloven kom i 1978, og enda verre var det før 1967 når man ikke hadde tilgang på prevensjon i Norge...

Kvinner måtte altså være ekstra forsiktige rundt mannfolk.

🤦‍♂️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Kvinner måtte altså være ekstra forsiktige rundt mannfolk.

Sitat

I Norge var det i mellomkrigstiden tillat å selge kondomer

https://www.nrk.no/innlandet/slik-har-kondomet-endret-seg-gjennom-historien-1.16323706 Og så ble det brukt andre former for prevensjonsmetoder (riktignok mye usikre) og p-pillen hadde absolutt noe å si for kvinnen.

Likevel er hormonell prevensjon, som p-pillen, fortsatt ikke optimalt den dag i dag. Blant annet risikerer noen å få blodpropp, depresjon og til og med selvmordstanker. For så vidt er blodpropp sjeldent, og man får ofte anbefalt andre prevensjonsmetoder uten østrogen, men da utgår p-piller.

https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/prevensjon/hvordan-velge-prevensjonsmiddel/

Faktisk så er bivirkningene så problematiske at flere har droppet prevesjon.

https://www.nrk.no/stor-oslo/unge-kvinner-dropper-hormonell-prevensjon-etter-rad-pa-tiktok--samtidig-oker-aborttallene-i-oslo-1.16649862

Men for å gjøre innlegget relevant for tråden: Det er faktisk slik at prevensjon kan påvirke valget av mann og at man kan potensielt velge feil.

Sitat

Tidligere forskning har vist at når kvinner er påvirket av p-piller, og dermed har en annen luktpreferanse enn ellers, er muligheten større for å velge en mann med immunforsvarsgener som er mer lik hennes egne.

https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (6 minutter siden):

https://www.nrk.no/innlandet/slik-har-kondomet-endret-seg-gjennom-historien-1.16323706 Og så ble det brukt andre former for prevensjonsmetoder (riktignok mye usikre), og p-pillen har absolutt noe å si for kvinners seksualitet.

Likevel er hormonell prevensjon, som p-pillen, fortsatt ikke optimalt den dag i dag. Blant annet risikerer noen å få blodpropp, depresjon og til og med selvmordstanker. For så vidt er blodpropp sjeldent, og man får ofte anbefalt andre prevensjonsmetoder uten østrogen, men da utgår p-piller.

https://www.helsenorge.no/sex-og-samliv/prevensjon/hvordan-velge-prevensjonsmiddel/

Faktisk så er bivirkningene så problematiske at flere har droppet prevesjon.

https://www.nrk.no/stor-oslo/unge-kvinner-dropper-hormonell-prevensjon-etter-rad-pa-tiktok--samtidig-oker-aborttallene-i-oslo-1.16649862

Men for å gjøre innlegget relevant for tråden: Det er faktisk slik at prevesjon kan påvirke valget av mann og at man kan potensielt velge feil mann.

https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724

Ja, ser nå at det var p- pillen som kom i 1967, ikke prevensjon generelt.

Det nytter likevel fint lite å ha tilgang til kondom hvis de ikke ble brukt.

Det var uansett stor skam å bli gravid utenfor ekteskapet,  og som nevnt så kom loven om abort (den selvbestemte) ikke før i 1978, så man burde være veldig sikker på at man hadde valgt riktig mann.

Det er fordeler og ulemper for de fleste generasjoner. De har gjerne slitt med ting som andre generasjoner slipper å tenke på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (7 timer siden):

Jeg vet ikke hva GPP er. Resten av innlegget ditt fremstår som et "økseskaft-svar" som jeg ikke ser det hensiktsmessig å forsøke å rydde i. 

GPP står for Generelt PissPreik, og er en frase som benyttes når folk bare kommer med noe luftig og generisk som gjelder alt og alle og i liten grad har spesifikk verdi for problemstillingen at hand. Hvis du vil ha bedre svar, får du pent klare å skrive noe som faktisk har innhold...

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 timer siden):

GPP står for Generelt PissPreik, og er en frase som benyttes når folk bare kommer med noe luftig og generisk som gjelder alt og alle og i liten grad har spesifikk verdi for problemstillingen at hand. Hvis du vil ha bedre svar, får du pent klare å skrive noe som faktisk har innhold...

Jeg har ikke bedt deg om svar og ikke er jeg spesielt interessert i flere fra deg. Grunnen tror jeg du igjen demonstrerer over. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke bedt deg om svar og ikke er jeg spesielt interessert i flere fra deg. Grunnen tror jeg du igjen demonstrerer over. 

Du skriver på et diskusjonsforum, og jeg svarer de jeg vil svare når jeg ser et innlegg.

Det er også ganske sært å si "du ber ikke om et svar" på en post hvor du refererer til min bruker...

Hvis du ikke vil ha et svar fra meg, får du la være å kommentere på de sporene jeg snakker om i denne tråden. Jeg abdiserer ikke i debatten bare fordi du ikke "ber om svar fra meg". Ditt problem, ikke mitt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at vi alle har våre prioriteringer, men likevel skulle en tro at der fantes viktigere
personlige kamper enn å være en korsfarer for.....femininitet og maskulinitet(?)

Og så er det jo jul snart!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (17 minutter siden):

Jeg er klar over at vi alle har våre prioriteringer, men likevel skulle en tro at der fantes viktigere
personlige kamper enn å være en korsfarer for.....femininitet og maskulinitet(?)

Og så er det jo jul snart!

Haha, jeg blir ikke travel før i januar, så jeg velger å bruke min dyrebare tid på noe så komitragisk som dette.

Juleforberedelsene er jeg allerede ferdig med. (heldigvis):p

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Hvis du vil ha bedre svar…

knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Du skriver på et diskusjonsforum, og jeg svarer de jeg vil svare når jeg ser et innlegg.

knopflerbruce skrev (13 timer siden):

… PissPreik.

Skriv alt du orker. Når du skriver «hvis du vil ha bedre svar» tenker jeg det er ryddig å påpeke at jeg ikke har bedt om eller har interesse av ufinhetene dine. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87
1 hour ago, herzeleid said:

Skriv alt du orker. Når du skriver «hvis du vil ha bedre svar» tenker jeg det er ryddig å påpeke at jeg ikke har bedt om eller har interesse av ufinhetene dine.

Jeg føler jeg blir dummere hver gang jeg leser innlegg av knopflerbruce og leticia, så jeg har satt dem i ignore-lista.

Anbefales.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Lenke til kommentar
Gjest 08676...a87 skrev (2 timer siden):

Jeg føler jeg blir dummere hver gang jeg leser innlegg av knopflerbruce og leticia, så jeg har satt dem i ignore-lista.

Anbefales.

Anonymous poster hash: 08676...a87

Hol'up! Du kan sette brukere på ignorer her? Hvordan?!

Lenke til kommentar
Colin. skrev (På 8.12.2024 den 6:29 PM):

I den gruppen jeg søker etter partner, 20-30, i et mer konservativt samfunn, så er det rimelig å anta at det er mindre bagasje enn i et mer sosialfeministisk samfunn blant 40-åringer... men uansett, poenget er jo at jeg har valg i utlandet, og da kan bestemme hvem jeg ønsker å fortsette bekjentskapet med istedenfor å måtte ta til takke med noen.

Men du har vel fortsatt mulighet til å møte noen her? Tinder er kanskje ikke det mest optimale alternativet, da.

Jeg synes det er synd å bruke ordet "feminisme" til noe som ikke er feministisk. Feminisme handler om likestilling, ikke om å hate menn, selv om jeg forstår at begreper har blitt ødelagt.

Lykke til uansett. :)

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det er synd å bruke ordet "feminisme" til noe som ikke er feministisk. Feminisme handler om likestilling, ikke om å hate menn, selv om jeg forstår at begreper har blitt ødelagt.

Men så er det noen menn som ser på likestilling som noe negativt da. Som  ønsker at kvinnen skal være underordnet mannen. For disse så vil selvsagt både feminisme og likestilling være negativt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Men så er det noen menn som ser på likestilling som noe negativt da. Som  ønsker at kvinnen skal være underordnet mannen. For disse så vil selvsagt både feminisme og likestilling være negativt. 

Feminisme handler jo også om muligheten til å velge.

Tror de fleste heller valgt en som gjorde det frivillig enn en som ble tvunget til det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...