Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, leticia said:

Det burde ikke være så veldig vanskelig å tenke seg til at daddy ishues, trygghet (og da spesielt økonomisk trygghet) hører sammen... - hvor utbredt det er vet jeg ikke, men det er vel generelt ikke så veldig utbredt å være i et forhold med noen som kunne ha vært din egen forelder aldersmessig.

Signs of Daddy Issues

How do you know whether you or someone you know may have what is commonly referred to as daddy issues? Below are a few signs to look for.

Only Dating Older Men

A person with daddy issues might only be attracted to older males or father-type replacements. If someone had an unhealthy connection to their father or their father was away for various reasons, older men may be more appealing to date or marry.

Being in a relationship with an older person may make them feel as if they have someone who will protect them. They may yearn for the missing love they never received, whether consciously or subconsciously. Or they might seek an older male who is wealthy or flashy, confident, or seemingly in control.

Someone with daddy issues might use dating apps to zero in on only older men who are financially stable and can take care of them.

Daddy Issues: Psychology, Causes, Signs, Treatment

Ok. Kun dine hatefulle fordommer altså.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Tror du at kvinner som ender opp i en økonomisk krise, automatisk får daddy issues? :p

Jeg ser ikke helt parallellen mellom daddy issues og økonomi, det handler vel om å ha en maskulin/farsfigur/handyman mer enn en sugardaddy, en fast horekunde som man er betalt kjæreste med, eller bare går og venter på at man skal arve.

Det sagt så har skremmende mange damer en grad av økonomiske interesser i mannen. Enten fra starten, eller bare etter at det surner.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Om store aldersforskjeller er uvanlig eller ikke, spiller ingen rolle.

Men hvis noen som søker en partner ikke har noe imot aldersforskjell, ville det vært synd om de unngikk det bare fordi samfunnet dømmer dem. Kanskje hadde noen funnet seg en passende partner om dem hadde utvidet aldersklassen på Tinder.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om noe er uvanlig eller ikke, man må gjøre det som er best for seg selv. Jeg har aldri fått sjansen her på berget, og opplevde en helt ny virkelighet så fort jeg begynte å utforske verden. For egen del kommer jeg aldri til å legge noen som helst energi i å prøve å imponere noen som i denne kulturen har vært ute flere vinternetter og har svær bagasje, når jeg enkelt har mangfoldige valg i utlandet i den aldersgruppen som jeg ser på som den mest fornuftige å starte familie med. Så får heller feminister grine og prøve å male oss på verst tenkelige måte, mens deres medsøstre sitter å griner på KG over alle de bedrita valgene de har tatt opp igjennom. Jeg er så overbevist nå, at om jeg ikke møter min fremtidige partner med det første i utlandet, så vil jeg ihvertfall ha valg selv i 40, 50, og 60-årsalderen. Jeg har absolutt inget tidspress, og det er herlig å vite etter å selv opplevd forskjellen i dating-markedene. Det er som natt og dag.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (24 minutter siden):

Jeg ser ikke helt parallellen mellom daddy issues og økonomi, det handler vel om å ha en maskulin/farsfigur/handyman mer enn en sugardaddy, en fast horekunde som man er betalt kjæreste med, eller bare går og venter på at man skal arve.

Det sagt så har skremmende mange damer en grad av økonomiske interesser i mannen. Enten fra starten, eller bare etter at det surner.

Men at Leticia mener det gir mening at de ser etter 'pappafigurer' fordi de sliter økonomisk, gir liksom ikke mening, med mindre de har 'daddy issues' i tillegg. Man trenger ikke å se etter mye eldre menn for å finne økonomisk trygge personer.

Når det kommer til økonomi og kvinner med daddy issues, så kan jo økonomien ha noe å si, fordi de kanskje søker stabilitet og trygghet, men dette varierer jo.

leticia skrev (16 minutter siden):

Nei, og et slikt spørsmål  er heller ikke relevant i forhold til hva jeg skreiv. 

Man kan heldigvis ha andre grunner for å bli sammen med en "pappafigur" utenom å være i en økonomisk krise.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Man trenger ikke å se etter mye eldre menn for å finne økonomisk trygge personer.

Man ikke, men det er jo en naturlig retning å lete etter økonomisk trygghet all den tid både lønn og formue er noe som gjerne stiger gjennom livet. Jeg vil tro det er en del av forklaringa på den gjennomsnittlige aldersforskjellen på 2,5 år.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (59 minutter siden):

For egen del kommer jeg aldri til å legge noen som helst energi i å prøve å imponere noen som i denne kulturen har vært ute flere vinternetter og har svær bagasje, når jeg enkelt har mangfoldige valg i utlandet i den aldersgruppen som jeg ser på som den mest fornuftige å starte familie med

Hva får deg til å tro at ikke kvinner i utlandet også har masse bagasje på forskjellige måter? Eller er bagasjen kun relevant for de kvinnene man har blitt avvist av? 

Endret av leticia
ordlyd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (20 minutter siden):

Man ikke, men det er jo en naturlig retning å lete etter økonomisk trygghet all den tid både lønn og formue er noe som gjerne stiger gjennom livet. Jeg vil tro det er en del av forklaringa på den gjennomsnittlige aldersforskjellen på 2,5 år.

Sant nok.

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (12 minutter siden):

Man kan heldigvis ha andre grunner for å bli sammen med en "pappafigur" utenom å være i en økonomisk krise.

Det var du som dro inn begrepet "økonomisk" krise. Å være i en økonomisk krise og å mangle økonomisk selvstendighet er ikke helt det samme slik jeg ser det. For å havne i en økonomisk krise, så tenker jeg at man må ha hatt økonomien på plass i utgangspunktet,  som hvis man plutselig mister huset fordi det brenner ned og man har "glemt" å forsikre det, at man har mister alle sparepengene på børsen el.l. Å være økonomisk uselvstendig tenker jeg handler mer om å komme fra fattige kår i utgangspunktet,  mangle utdanning, ikke å ha hatt en jobb noengang,  slik at man leter bevisst etter en mann som kan forsørge deg. 

Mange kvinner søker trygghet,  og det er ikke noe galt i det. Likevel så velger de fleste kvinner (ihvertfall i vår kultur) å holde seg til noen som det kun er et par år i aldersforskjell på i forhold til seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (9 minutter siden):

Det var du som dro inn begrepet "økonomisk" krise. Å være i en økonomisk krise og å mangle økonomisk selvstendighet er ikke helt det samme slik jeg ser det. For å havne i en økonomisk krise, så tenker jeg at man må ha hatt økonomien på plass i utgangspunktet,  som hvis man plutselig mister huset fordi det brenner ned og man har "glemt" å forsikre det, at man har mister alle sparepengene på børsen el.l. Å være økonomisk uselvstendig tenker jeg handler mer om å komme fra fattige kår i utgangspunktet,  mangle utdanning, ikke å ha hatt en jobb noengang,  slik at man leter bevisst etter en mann som kan forsørge deg. 

Og det å være i en økonomisk krise kan føre til det samme. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig å punktere dette, da det kan gi samme resultat. Begge søker etter trygghet, gjerne økonomisk trygghet, da det har mye å si.

Men om man ikke liker eldre menn eller ikke har 'daddy issues', skulle man tro at man heller sikter mot noen som ikke er fullt så gamle, da det finnes flere som er økonomisk trygge (man går jo helst ikke kun for økonomien, selv om man er i en økonomisk krise eller mangler økonomisk selvstendighet). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (13 minutter siden):

Og det å være i en økonomisk krise kan føre til det samme. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig å punktere dette, da det kan gi samme resultat. Begge søker etter trygghet, gjerne økonomisk trygghet, da det har mye å si.

Det kan gi samme resultat. Men har man hatt økonomien på plass og bare møtt på en "bump i veien", så er det større sannsynlighet for at man kan stable seg selv på beina i stedet for at noen andre skal løfte deg opp / forsørge deg. 

Altså, en person i økonomisk krise har gjerne et større fundament å bygge på enn en som blir holdt nede av fattigdom og mangel på mulighet til utdanning og jobb... 

Kassettspiller skrev (13 minutter siden):

Men om man ikke liker eldre menn eller ikke har 'daddy issues', skulle man tro at man heller sikter mot noen som ikke er fullt så gamle, da det finnes flere som er økonomisk trygge

Enig i dette. 

EDIT: Men de aller fleste "sikter" vel ikke mot noe spesielt. De bare treffer hverandre og forelsker seg. Man treffer vel oftest folk som er sånn noenlunde i egen alder når man møter folk helt naturlig. En 20 åring og en 50 åring er jo tross alt på helt forskjellige stadier i livet, og har kanskje ikke så mye til felles (ikke at det er helt avgjørende for et forhold å ha felles interesser). 

Endret av leticia
edit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, leticia said:

Hva får deg til å tro at ikke kvinner i utlandet også har masse bagasje på forskjellige måter? Eller er bagasjen kun relevant hvis kvinnene takker nei?

I den gruppen jeg søker etter partner, 20-30, i et mer konservativt samfunn, så er det rimelig å anta at det er mindre bagasje enn i et mer sosialfeministisk samfunn blant 40-åringer... men uansett, poenget er jo at jeg har valg i utlandet, og da kan bestemme hvem jeg ønsker å fortsette bekjentskapet med istedenfor å måtte ta til takke med noen. Her må man simpe og late som om man er så takknemlig noen i det hele tatt ser i din retning. Kravene er toskete, og alt for mange har blitt for godt vandt med sin dating-makt, og nærmest regner at den skal være vedvarende hele livet. De får kose seg med sine likesinnede, men vi vet jo at det ikke skjer, for flere og flere blir alene opp i åra, go figure. ✌️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 minutt siden):

I den gruppen jeg søker etter partner, 20-30, i et mer konservativt samfunn, så er det rimelig å anta at det er mindre bagasje enn i et mer sosialfeministisk samfunn blant 40-åringer..

Vi snakker kanskje om forskjellig form for bagasje. Du tenkte kanskje kun på antall partnere? Bagasje kan komme i andre former, som kjipe ting man kan ha opplevd i livet. Sånn sett så kan en 20 åring ha mye mer bagasje enn en på 40, alt ettersom. Noen sklir lett gjennom livet mens andre sliter mer. 

Colin. skrev (5 minutter siden):

da kan bestemme hvem jeg ønsker å fortsette bekjentskapet med istedenfor å måtte ta til takke med noen.

Det er ingen som hindrer deg i å fortsette bekjentskap her hjemme heller. Bortsett fra den andre parten da, som kanskje ikke selv ønsker å fortsette bekjentskap? Da jeg syns jeg det samtidig blir rart å si at man må ta til takke med noen. Det rimer ikke at man ikke får bekjentskaper samtidig som man bare skal ta til takke med noen? Du må gjerne oppklare dette for meg på hvilken måte det rimer for deg. 

Colin. skrev (8 minutter siden):

Her må man simpe og late som om man er så takknemlig noen i det hele tatt ser i din retning.

Må man det? Det har jeg ikke lagt noe merke til. Det er ikke slik jeg oppfatter menns opplevelser i min bekjentskapkrets. 

Colin. skrev (10 minutter siden):

Kravene er toskete,

Hvilke krav? 

Colin. skrev (11 minutter siden):

og alt for mange har blitt for godt vandt med sin dating-makt

Hm - men er det ikke bare å slutte med å flokke seg rundt kvinnfolk som vifter litt med stjerten og løfter frem puppene sine da? For det er vel det makten består i? At altfor mange menn er interessert i de samme damene? At damene opplever mange flere tilbud enn de etterspør? 

Colin. skrev (15 minutter siden):

De får kose seg med sine likesinnede, men vi vet jo at det ikke skjer, for flere og flere blir alene opp i åra, go figure. ✌️

Man kan ikke tvinge folk til å bli sammen med noen andre bare fordi at folk ikke skal bli ensomme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (16 minutter siden):

Hm - men er det ikke bare å slutte med å flokke seg rundt kvinnfolk som vifter litt med stjerten og løfter frem puppene sine da? For det er vel det makten består i? At altfor mange menn er interessert i de samme damene? At damene opplever mange flere tilbud enn de etterspør? 

Jeg regner med han mener på dating apper osv. Der er det ikke noe problem at menn går etter de samme damene. Det er i praksis en stor mangel på damer der.  Så man blir nesten helt usynlig. 

Mens i det store utland er det mange steder med overvekt av damer på dating appene. Så der får man en helt annen verden av respons.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b skrev (18 minutter siden):

Jeg regner med han mener på dating apper osv. Der er det ikke noe problem at menn går etter de samme damene. Det er i praksis en stor mangel på damer der.  Så man blir nesten helt usynlig. 

Problemet på appene er som du sier er at tilgangen på damer er så lav. Men det hjelper ikke så mye når menn trykker liker på over halvparten av damene. Hvis man tenker at man kan passe med over halvparten der så har man et feil utgangspunkt. Jeg skjønner desperasjonen i denne måten å handle på, men det er kanskje ikke så rart at det sjeldent fører til noe mer hvis man faktisk får en match.

Gjest 80b16...e1b skrev (24 minutter siden):

Mens i det store utland er det mange steder med overvekt av damer på dating appene. Så der får man en helt annen verden av respons.

Ikke så rart. Ikke bare er det overvekt av damer på appene, men det er ganske mange flere damer å velge i enn hvis man kun holdt seg innenfor Norges grenser...

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Dette er definisjonen av GPP. Jada, ulike situasjoner og ulike stadier. Utfordrende. Bla bla. We've all been there.

Det er også helt feil at ikke også menn kjenner på klokka. De fleste menn som vil ha barn, drømmer ikke om å være småbarnspappa når de er 50. Vi er akkurat like presset når vi er 35 som kvinner. Ref tråder om Thai-koner, men også denne. Plutselig er mannen 40-45 og har sett sine mest fruktbare, virile og attraktive år passere, uten noen utsikter til familie - siden mannen indirekte er avhengig av kvinnens biologiske klokke når de fleste forhold tross alt er mellom menn og kvinner på ca samme alder.

Det blir sært å late som at dette er et kvinnefenomen, i den grad det eksisterer. TIl nøds, men det er også absolutt så langt du kan strekke strikken, vil fenomenene eksistere hos begge kjønn, men 3-5 år senere i livet for mannen. Alle menn vet, dypt inni seg, at det ikke går an å basere seg på å bli pappa når man er godt voksen. En ting er hva man selv har energi til rundt det å jobbe og oppdra barn samtidig, men det handler også om det å faktisk finne noen å formere seg med. Du konkurrerer jo da mot menn som er i en langt mer attraktiv alder enn dem selv - især for langsiktige forhold (Mann (30) er, ut fra alder, vesentlig mer attraktiv enn Mann (40) eller Mann (50)). Det sier seg jo egentlig selv at om en 30 år gammel kvinne er klar til å slå seg ned og få en familie, så er ikke Harald på 52 år førstevalget - siden hun vet at når ungene går ut av VGS og ting roer seg, så er faktisk Harald over 70 år allerede. Det er gode grunner til at barnløse menn på 40+ statistisk sett forblir barnløse ut livet.

Det de fleste som kommenterer på Mads Larsens artikler gjør, er å lese han som at "kvinner må endre datingadferd av hensyn til landets fruktbarhetsrate", "kvinner vet ikke hvordan de skal velge partner", "kvinner blir programmert til å tro at de er mer attraktive enn de egentlig er fordi de kan pule kjekkaser", "landet renner over av kvinner som er ulykkelige insings" og ymse andre varianter som stakkarsliggjør kvinner eller fremstiller dem som vesener som trenger rettledning mer enn menn gjør. Det er knapt noen som leser det han skriver og ikke ender opp med manosfæreretoriske poenger, så enten er han elendig til å formulere seg og få frem de faktiske poengene sine (lite trolig, siden han tross alt er forfatter), eller han vet akkurat hva han gjør og skylder på kvinner for problemer menn har i datingmarkedet. Hvilket er hilarious, all den tid kvinner generelt åpenbart ikke har noen motivasjon for å endre datingadferd når de drukner i tilbud og det først og fremst er det å navigere i tilbudene og filtrere ut de useriøse som er vanskelig for dem (hvilket også er vanskelig for de populære menn der ute - denne berømte "tiprosenten").

Jeg vet ikke hva GPP er. Resten av innlegget ditt fremstår som et "økseskaft-svar" som jeg ikke ser det hensiktsmessig å forsøke å rydde i. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest 80b16...e1b
leticia skrev (10 minutter siden):

Problemet på appene er som du sier er at tilgangen på damer er så lav. Men det hjelper ikke så mye når menn trykker liker på over halvparten av damene. Hvis man tenker at man kan passe med over halvparten der så har man et feil utgangspunkt. Jeg skjønner desperasjonen i denne måten å handle på, men det er kanskje ikke så rart at det sjeldent fører til noe mer hvis man faktisk får en match.

Ikke så rart. Ikke bare er det overvekt av damer på appene, men det er ganske mange flere damer å velge i enn hvis man kun holdt seg innenfor Norges grenser...

Det at mange menn trykker liker på nesten alle er ikke fordi vi passer til alle, men tilgangen på matcher vi får er så lav, så om du velger bare de du liker godt/veldig godt så får man ingen matcher.  Selv om man trykker liker på alle untatt de som jeg ikke kan klare å synes er noe attraktiv så får man kanskje 4-10 matcher i måneden og av de svarer kanskje 1-2 og man får ingen dates.

Jeg prøvde å få opp bra bilder osv, det ble litt bedre men fortsatt utrolig vanskelig. 

Så jeg prøvde andre apper som det også var litt internasjonale brukere på, plutselig fikk jeg mange damer fra Indonesia, Vietnam, Thailand, Filippinene, Ukraina, Russland, Colombia og Mexico som matchet og skrev til meg. Var med i samtaler og man kom noen vei.

De satt lokasjonen i oslo og søkte etter europeiske menn. Jeg trodde først de var her, men etter litt som jeg snakket med noen av de så bestemte jeg meg for å gå i langdistanse forhold. Det var mye bedre å føle seg sett, at man kan ha glede av dating og å finne en veldig fin dame for livet.

Anonymous poster hash: 80b16...e1b

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Martelè said:

Hvertfall en ting er sikkert: foreldra våres (og de før dem) var heldigere enn det vi er i dag

Absolutt ikke.

Incels, tafatte mannfolk hadde ikke fått seg noe på den tiden heller.

• Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...