Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.

Anbefalte innlegg

Investigator224 skrev (23 timer siden):

Jeg tror menn kunne hatt godt av å teste datingprofilen til damer også.  Jeg husker jeg laga meg en falsk profil på en datingnettside for ca. 20 år siden.  Realitetene er sikkert litt annerledes nå enn da, men jeg husker følelsen av å bli fullstendig overveldet.  

Jeg fant et bilde på nett av en la oss si 3-4 av 10 dame på rundt 25.  Laga en utrolig stusslig profil og svarte mannfolka som henvendte seg til meg på en stussligst mulig måte.

Det var rent angstfremkallende hvor intens responsen var.  Jeg fikk 2 tilbud om samboerskap i løpet av en uke og ingen av de som kontaktet meg hadde noe vettugt å si.

Det var en svært lærerik opplevelse som ga meg mer respekt og forståelse for kvinner på nettdatingsider.

Det er ikke lett for dem heller.

Nei, det er ikke lett for dem, og derfor siler de hardt. Forståelig nok. Og det gjør det jo vanskeligere for menn. Det er jo bare fakta - selv om det ikke er det eneste faktaet som teller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hatredFan911 skrev (23 timer siden):

Er enig i å komme seg ut og slette appen. Eg vil tilføye, at å reise er helt magisk. Folk som reiser til utlandet åpner seg langt lettere enn alkohol på en fest i Norge. Folk tør å åpne seg for de vet at de mest sannsynlig aldri kommer til å se personen igjen. Eg har hatt vanvittig mange gode dype samtaler med folk på reise pga. de senker skuldrene og bare er seg selv, og det uten alkohol, og kl 12 om dagen.

Å forvente at drømmedama kommer gjennom en sveip fordi det skjedde med noen få prosent er vel å forvente å feile. Eg har aldri hatt Tinder selv, kanskje fordi eg føler eg ikke får vist noe som helst bak en kort tekst og et bilde.

"Alle" kvinnene fører opp reising, av en eller annen grunn. Selv hater jeg det da jeg for lenge siden hadde jobb med ekstremt mye reising og er så lei av det at det er vanskelig å helt uttrykke hvor mye jeg hater det nå. Og så får man ørten bilder av kvinnen på forskjellige feriesteder, og da tenker jeg "Det der må i så fall også jeg betale for".

Nei takk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (13 timer siden):

Tinder skiller seg ikke så veldig mye ut fra hvordan det er ellers heller. De menn som jeg ville valgt vekk på Tinder ville jeg også ha valgt vekk om jeg hadde møtt dem face to face. Det finnes alltid noen bedre i virkeligheten også. 

Jeg tror du legger for mye i hvordan andre menn på Tinder er. Og samtidig henger deg opp i at damer vil ha sånn og sånn...Du må fokusere mer på deg selv og hvordan du kan lykkes. Hvis man tar utgangspunkt i at man uansett ikke når opp fordi sånn og sånn, så er det hele mislykket, og da kan man like så godt logge av fra appen. 

Her er jeg faktisk langt på vei enig med deg. Det eneste man kan gjøre noe med er jo en selv, så det er hva man burde fokusere på. Det betyr jo likevel ikke at det er det eneste problemet, selvfølgelig. Og de andre problemene kan jo være nok til at det blir for vanskelig. Bare den rene skjevheten i antall er jo et kjempeproblem hvor 75% av brukerene er menn.

Lenke til kommentar
leticia skrev (13 timer siden):

Du vet at du ikke trenger å sitte og vente på at mannen skal begynne å skrive? Du kan også ta initiativ. Du bør kanskje utvide søkeområdet ditt litt. Hvis du bare sitter i en liten by og venter at noe skal skje, det funker svært dårlig. 

Mange skriver ikke, og slutter å skrive fordi de har funnet noen de heller vil skrive med /treffe. Det betyr ikke at det er noe galt med deg, det betyr bare at noen andre var mer interessante for dem.  Noen er også på Tinder bare for positiv oppmerksomhet (at noen har likt deg), du kan ikke forvente at disse skal begynne å skrive. 

Ønsker deg lykke til med å finne kjærligheten :)

Selv kan jeg vel telle på én hånd det antallet kvinner som har skrevet først. Klart, de kan gjøre det, men i all hovedsak gjør de det ikke så det er ligger hos mannen. Så mye for likheten man sier man vil ha. Erfaring sier at det ikke gjelder så ofte som man skulle tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

At noen som er opptatt av å være sunn/fit finner usunnhet/overvekt (eller undervekt) usexy, er jo ikke så rart og ikke egentlig overfladisk - da det sier en hel del om man er kompatible i dagliglivet mtp kosthold eller generelt aktivitetsnivå (og mer til). Det er mer kritikkverdig hvis en over/undervektig person har som krav at partneren skal være normalvektig. Da bør man jo klare å levere det samme selv, tenker jeg.

Tok faktisk selv konsekvensen av det der en dag, da jeg skjønte at jeg ikke ville ønsket en kvinnelig ekvivalent til den kroppen jeg selv så i speilt. 20kg lettere nå, og føler jeg kan levere det jeg ber om både hva kroppsfasong angår, men også generell fysisk form.

Her er jeg helt enig med deg. Jeg tok selv av 30kg, og kan i dag ikke tenke meg en kvinne som ikke ser ut som hun tar vare på seg selv. Så en kvinnelig sofapotet er helt utenkelig. Vi hadde kranglet om aktivitet og kosthold hele tiden. Garantert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 timer siden):

Det er mer kritikkverdig hvis en over/undervektig person har som krav at partneren skal være normalvektig. Da bør man jo klare å levere det samme selv, tenker jeg.

Men er det det? Om jeg skulle lagt på meg 20-30 kg så ville ikke mine preferanser endret seg. Og det er mange som er normalvektig og fortsatt har en 'dårligere' livsstil enn noen som har 20kg for mye. Livsstil har mye å si, det er jeg helt enig i, men sånn rent utseendemessig så må det jo ikke være kritikkverdig at man ikke leverer samme fysiske form. Det gjør så klart sjansene dårligere for at man finner det, men det er jo samtidig 'helt greit'.

Akkurat som at en som tjener dårlig kan ønske seg noen som tjener bra. Det er ikke kritikkverdig. Det er bare mindre sannsynlig.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Uansett hvordan de ser ut sveiper jeg venstre dersom de fører opp feminisme i listen sin. Helt uten unntak.

Har du virkelig opplevd at noen har skrevet i profilen at de er feminister? Eller motsatt, at de ønsker å slave rundt for en mann (tradisjonelle kjønnsrolller). 

Jeg trodde at man skrev i profilen sin om man var interessert i et forhold, tilfeldig sex, bondage, leter etter en å ha trekant med osv. Ønsker man et forhold og ikke de andre tingene så skriver man gjerne om jobbsituasjon og interesser også slik at man får et bedre vurderingsgrunnlag for om man kan passe sammen. Men for all del, hadde man skrevet at man ønsket tradisjonelle kjønnsroller så hadde det vært enda flere menn som hadde blitt sveipet til venstre enn i dag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Alle" kvinnene fører opp reising, av en eller annen grunn. Selv hater jeg det da jeg for lenge siden hadde jobb med ekstremt mye reising og er så lei av det at det er vanskelig å helt uttrykke hvor mye jeg hater det nå. Og så får man ørten bilder av kvinnen på forskjellige feriesteder, og da tenker jeg "Det der må i så fall også jeg betale for".

Nei takk.

Hvorfor i all verden skulle du måtte betale for kvinnens reising? Jeg reiser gjerne alene på ferie uten at mannen betaler ei eneste krone av turen. Hvorfor skulle han? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv kan jeg vel telle på én hånd det antallet kvinner som har skrevet først. Klart, de kan gjøre det, men i all hovedsak gjør de det ikke så det er ligger hos mannen. Så mye for likheten man sier man vil ha. Erfaring sier at det ikke gjelder så ofte som man skulle tro.

Kanskje dette handler like mye om at kvinner får så mange matcher at de ikke trenger å skrive først? Jeg vet ikke hvordan det er. Det er bare du som sitter med din opplevelse, kvinnene har kanskje en annen følelse, evt har skrevet først til noen andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 timer siden):

Fint at du kan det, men ikke alle kan det. […] Jeg har ikke valgt hvem jeg skal være tiltrukket av. 

Men kjære vene ... Går folk virkelig rundt og utelukker samtlige som ikke scorer fullt på tiltrukket-listen med første øyekast? 

Førsteinntrykk er superviktig. Absolutt! Allikevel: dersom du tillater folk å gi et andre-inntrykk, se litt bak fasaden, etc., så kanskje du blir overrasket? 

Jeg mener man legger inn store begrensninger, dersom fysisk attraksjon skal score 100% basert på Tinder-bilder.

Mange kjærester oppgir å «bare» ha vært venner først, og så utviklet (tydeligvis) attraksjonen ovenfor hverandre seg over tid. Den var ikke der i starten. Samtlige som var venner i X år før de fant tonen, hadde nok aldri funnet hverandre via en Tinder-swipe, dersom man stiller kriterium om fullstendig klaff fra første sekund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (51 minutter siden):

Har du virkelig opplevd at noen har skrevet i profilen at de er feminister?

Flere. Vel ... ikke som har skrevet det i teksten, men det er et valg der man kan krysse av på attributter ved seg selv. Da får man en liste hvor det står gåturer, elsker dyr, feminisme, osv.

Eller motsatt, at de ønsker å slave rundt for en mann (tradisjonelle kjønnsrolller).

Det er flere som skriver at de vil ha likestilte forhold. Det er jo vel og bra i seg selv, men dersom de ikke er helt unge lengre kan man jo ane noen traumer i tidligere forhold som man kanskje ikke vil ha med seg i sitt eget forhold. De styrer jeg gjerne unna ikke fordi de vil ha likestilling, men fordi de de enten drar med seg et unormalt stort fokus på det ved at de har hatt veldig dårlige erfaringer med det, eller at de har et ubalansert syn på likestilling som man uansett ikke vil ha hos sin partner. Det går jo begge veier, og kvinner er nok ikke noe bedre der enn menn.

Da går jeg heller for noen som ikke overfokuserer på det og så finner man den rytmen som passer seg imellom når man blir kjent.

Jeg trodde at man skrev i profilen sin om man var interessert i et forhold, tilfeldig sex, bondage, leter etter en å ha trekant med osv. Ønsker man et forhold og ikke de andre tingene så skriver man gjerne om jobbsituasjon og interesser også slik at man får et bedre vurderingsgrunnlag for om man kan passe sammen. Men for all del, hadde man skrevet at man ønsket tradisjonelle kjønnsroller så hadde det vært enda flere menn som hadde blitt sveipet til venstre enn i dag. 

Ja, man skulle jo tro det, men det er mange av kvinnene som enten ikke skriver noe i det hele tatt eller så legger de mye vekt på hva de ikke vil ha.

Slikt kan jo ikke menn gjøre hvis de vil ha treff i det hele tatt, så kvinner ser nok ikke like mange av den typen profiler.

Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skulle du måtte betale for kvinnens reising? Jeg reiser gjerne alene på ferie uten at mannen betaler ei eneste krone av turen. Hvorfor skulle han? 

:) Ja, du kan så si. Hvorfor skulle jeg det. Men det viser seg igjen og igjen at likestilling bare strekker seg til det koster noe for kvinnen, og dersom det skal bli mye reising så må vel jeg også reise endel og det må jeg nok betale for. Penger jeg normalt ikke hadde brukt på dét.

EDIT: Jeg kan jo legge til at dersom bare den ene reiser mye så gjør det jo et innhugg i familieøkonomien, noe den andre jo må dekke opp om kvinnen ikke er unormalt godt bemidlet.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (55 minutter siden):

Kanskje dette handler like mye om at kvinner får så mange matcher at de ikke trenger å skrive først? Jeg vet ikke hvordan det er. Det er bare du som sitter med din opplevelse, kvinnene har kanskje en annen følelse, evt har skrevet først til noen andre.

Grunnen til at de ikke skriver først er vel som du skriver der, men den er dertil mindre interessant. Faktum er at det er slik, og det må vi menn ta støyten for.

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (27 minutter siden):

Men kjære vene ... Går folk virkelig rundt og utelukker samtlige som ikke scorer fullt på tiltrukket-listen med første øyekast? 

Sikkert noen som gjør det. Jeg gjør det ikke i alle fall og jeg har ikke skrevet at jeg gjør det heller. Personlig mener jeg å være mellom 150 og 190 og ikke være tjukk ikke er noen sykt store krav utseendemessig. Og jeg er helt ok med samme krav andre veien. Dette er laaangt fra å "utelukke samtdlige som ikke scorer fullt på tiltrukket-listen". Det er da vanvittig mye mer som spiller inn om man skal dra det så langt. Jeg tok bare det som er lettest å se ved første øyekast.

Aller har noen dealbreakers, for meg er vekt en av de. Jeg har også mange andre dealbreakers som hvis de vil ha barn, hvis de er religiøse, hvis de er kjipe mot personer i service-yrket.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

:) Ja, du kan så si. Hvorfor skulle jeg det. Men det viser seg igjen og igjen at likestilling bare strekker seg til det koster noe for kvinnen, og dersom det skal bli mye reising så må vel jeg også reise endel og det må jeg nok betale for. Penger jeg normalt ikke hadde brukt på dét.

EDIT: Jeg kan jo legge til at dersom bare den ene reiser mye så gjør det jo et innhugg i familieøkonomien, noe den andre jo må dekke opp om kvinnen ikke er unormalt godt bemidlet.

Da tenker jeg at du har vært borti kvinner som ikke egentlig vil være likestilte, og så danner du deg meninger om andre kvinner som sier at de vil være likestilte ut fra dette.

Nei, du trenger ikke å bli med selv om hun har lyst til å reise mye. Som sagt, jeg reiser gjerne alene, faktisk så skal jeg være alene en måned i vinter i sør europa, og bruker kun mine penger på dette. Ikke gir det innhugg i familieøkonomien heller, siden vi har totalt atskilt økonomi. Men alle barna våre er voksne og har flyttet ut nå. 

Men, må legge til, når man har barn sammen, og man reiser på ferie med barna sammen da er det greit at man reiser sammen og betaler etter evne. Jeg syns det er riktig at den som tjener mest bidrar mest økonomisk til familien hvis man har felles barn. (For oss, i denne perioden førte det i hovedsak til en skjevdeling med 55 % mot 45 %. Det kan liksågodt være kvinnen som tjener bedre enn mannen. Som du kanskje har skjønt til nå, så er jeg for full likestilling, både i arbeidsliv og på privaten. Det betyr ikke at man nødvendigvis skal gjøre like mye av alt til enhver tid, men at det føles like naturlig ut at mannen går hjemme med barna og rengjør huset som det kvinnen gjør, og at det er like naturlig at hun gjør karriere i privat næringsliv som det han gjør. 

Det er heller ikke noe "mas" hjemme om likestilling fra min side, det trenger man ikke når man faktisk er likestilt ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (8 timer siden):

Og du klager på at jeg ser ting svart-hvitt? Kvinner kan ikke ha noen som helst innvirkning på hvordan menn har det..? Ok. Da har du vel strengt tatt avskrevet absolutt hele virkeligheten, og videre samtale om det virker mer enn bare litt nytteløst.
For sammenhengen er den at en ulykkelig kvinne nok sikkert kan påvirke menn også. Kanskje man skal dra det så langt å si at dersom kvinnen er ulykkelig for (også) andre grunner enn mannen, vil mannen aldri ha sjanse til å rette det opp eller hjelpe.

Eller, kanskje du leser det som at jeg forsøker avskrive mannens rolle i sin egen lykke. Mulig du er så kortsynt selv om du ikke har gitt det inntrykket enda. Men hvem vet. Uansett må jo noen belyse den delen av det som ingen andre virker til å tørre ta i, så jeg tar gjerne den oppgaven jeg. Om du tolker det som at jeg ser det som det eneste problemet får være din hodepine.

Jeg kan jo ikke si hva som er galt for en ukjent person. Derimot kan jeg si at den personen velger feil dersom han/hun gang på gang ikke får det til basért på sine valg. Altså at vedkommende gang på gang ender opp i forhold som ryker. Etterhvert er det vel på tide å se i speilet, og jeg trenger ikke vite hva personen gjør feil for å kunne si at personen gjør noe feil da.

Igjen, ting er ikke så svart-hvitt at man kan sette opp en universell liste.

Som da kun kan stemme dersom du mener kvinner ikke kan påvirke menn eller menns liv. En spenstig påstand, i så fall. Som at en ulykkelig kvinne ikke kan gjøre ting vanskelig for en mann. Og om en kvinne er ulykkelig kan hun jo ikke ha noen finger med i spillet selv..?

Litt vanskelig å se for seg hvordan du ser så ekstreme skiller mellom kjønnene at du ikke engang tror de påvirker hverandre.

Ah. Men det relevante her er vel ikke om menn finner seg noen eller ikke, eller..? Finne seg noen er tross alt ikke vanskelig. Det er bare å lage konto på en annen app enn Tinder, og sveipe høyre på alt. Da kan man ende opp med noen 200+kg og ti år eldre enn deg selv, men man vil finne noen.

Jeg har forstått at du tror alle menn kan bli en ti-prosenter, men slik fungerer altså ikke prosenter så det blir litt vanskelig å forklare deg dette.

Kvinners partnerpreferanser påvirker ikke menns lykkelighet, det er menns evner til å leve opp til preferansene til den undergruppen av kvinner de vil ha, som er cluet her. Å fokusere på noe man som mann ikke får gjort noe med (kvinnene) er ellers lite produktivt. Da er det bedre å tenke på hva man kan gjøre selv, for å komme bedre ut av det.

"Derimot kan jeg si at den personen velger feil dersom han/hun gang på gang ikke får det til basért på sine valg. Altså at vedkommende gang på gang ender opp i forhold som ryker." - dette gjelder jo menn like mye som det gjelder kvinner. Hvis et forhold ryker, er det tross alt en av hvert kjønn som blir singel (gitt at vi holder oss til monogame heterofile forhold). I praksis er det jo da TO personer som har valgt feil partner, ikke bare den ene av dem, så dette er en kjønnsnøytral situasjon - fremfor at det er "kvinnen som har vært for kravstor". Det vil da være like sant at mannen har vært for kravstor her, eller kanskje mer sannsynlig: at det er vanskelig å gjette seg frem til hvilke forhold som faktisk vil vare, selv om man har luket bort mange fallgruver før det blir et forhold i det hele tatt. De fleste forhold folk inngår ender jo faktisk opp med et brudd før eller siden.

Du har både ulykkelige kvinner og ulykkelige menn. Det kan sikkert vært at i noen settinger så påvirker det på tvers, men det er jo da like relevant å snakke om det ene som det andre, fremfor å overfokusere på en av dem.

Jeg vet ikke hvorfor du sliter med å forstå konseptet med attraktivitetsnivå. Hvis "tyveprosenten" tar alle damene, så representerer denne "tyveprosenten" noe som er fordelaktig sånn rent gruppeteknisk (hvis vi da jatter med på dette med at man ser på alle kvinner som en relevant gruppe - jeg ville foretrukket å snevre det inn, siden man uansett ikke passer sammen med alle kvinner eller alle menn). Hvis de mennene som er utenfor "tyveprosenten" kommer seg opp på nivået til "tyveprosenten", vil det være godt nok. Det er ikke sånn at man da vil lage en "ny tyveprosent", siden det vil være til dels umulig å skille "femtenprosenten" fra "trettiprosenten" når det blir mange nok som er rundt de grensene. Tiltrekning er en absolutt, ikke en relativ, derfor gir det ikke mening i å snakke om disse "prosentgrensene" som at det alltid vil være 80% (eller 95% hvis vi snakker om femprosenten) som faller utenfor.

Forøvrig er vel det relevante om menn finner seg noen, hvis "det realistiske" er 200+kg og +10 år, so be it. Da har man funnet "sitt nivå" - for å bruke andres begrepsapparat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Da tenker jeg at du har vært borti kvinner som ikke egentlig vil være likestilte, og så danner du deg meninger om andre kvinner som sier at de vil være likestilte ut fra dette.

Jeg har møtt begge slag, og det er så mye mer negativt med de som har et skjevt bilde av likestilling at det ikke er verdt sjansen, og jeg ser sjansen som skyhøy når en person mener det nødvendig å påpeke at ting skal være likestilt i stedet for at det er en selvfølge. Da har de jo allerede flagget at de regner det som meget sannsynlig at den andre parten ikke vil ha likestilling - selv før man har definert seg imellom hva man anser som likt.

Nei, du trenger ikke å bli med selv om hun har lyst til å reise mye. Som sagt, jeg reiser gjerne alene, faktisk så skal jeg være alene en måned i vinter i sør europa, og bruker kun mine penger på dette. Ikke gir det innhugg i familieøkonomien heller, siden vi har totalt atskilt økonomi. Men alle barna våre er voksne og har flyttet ut nå.

Greit nok det. Jeg vil likevel påstå at det å bo sammen og ha totalt adskilt økonomi er unntakene. Jeg hadde nok slitt med det selv hvertfall. Så viktig er ikke økonomi for meg at jeg gidder telle krone mot krone for at det skal være en slags materialistisk versjon av likestilling i heimen. Er det likestilling for min potensielle partner vil vi være uenige allerede der.

Men to each his own som det heter på godt norsk, så særeie til de som vil ha det. Det gidder ikke jeg, for jeg liker å spandere og å få motparten til å føle at de blir satt pris på med de midler jeg har til rådighet, og det er intet krav - burde ikke være hvertfall - at begge i partnerskapet skal kunne stille med de samme midlene monetært, noe mer enn det skal være et krav om at begge er like rolige i krevende situasjoner.

Det er jo greit å kunne utfylle hverandre også.

Men, må legge til, når man har barn sammen, og man reiser på ferie med barna sammen da er det greit at man reiser sammen og betaler etter evne. Jeg syns det er riktig at den som tjener mest bidrar mest økonomisk til familien hvis man har felles barn. (For oss, i denne perioden førte det i hovedsak til en skjevdeling med 55 % mot 45 %. Det kan liksågodt være kvinnen som tjener bedre enn mannen. Som du kanskje har skjønt til nå, så er jeg for full likestilling, både i arbeidsliv og på privaten. Det betyr ikke at man nødvendigvis skal gjøre like mye av alt til enhver tid, men at det føles like naturlig ut at mannen går hjemme med barna og rengjør huset som det kvinnen gjør, og at det er like naturlig at hun gjør karriere i privat næringsliv som det han gjør. 

Det er heller ikke noe "mas" hjemme om likestilling fra min side, det trenger man ikke når man faktisk er likestilt ;)

Ok. Selv har jeg alltid betalt all husleie og lån når jeg har hatt en partner. Det bryr jeg meg fint lite om. Om jeg har en skral måned en gang så får da heller den andre trå til litt. Såpass venner må man være at slikt ikke skal være et problem.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (6 timer siden):

Men er det det? Om jeg skulle lagt på meg 20-30 kg så ville ikke mine preferanser endret seg. Og det er mange som er normalvektig og fortsatt har en 'dårligere' livsstil enn noen som har 20kg for mye. Livsstil har mye å si, det er jeg helt enig i, men sånn rent utseendemessig så må det jo ikke være kritikkverdig at man ikke leverer samme fysiske form. Det gjør så klart sjansene dårligere for at man finner det, men det er jo samtidig 'helt greit'.

Akkurat som at en som tjener dårlig kan ønske seg noen som tjener bra. Det er ikke kritikkverdig. Det er bare mindre sannsynlig.

Altså, for min del må jo gjerne "mister fatass" ønske seg en slank og spenstig 20-åring, men det er bare en iboende dårlig match når den slanke og spenstige 20-åringen nettopp er slank og spenstig for en grunn - og den er ikke at man sitter med cola, grændis og potetgull annenhver dag. Til syvende og sist har det ingenting med rettferdighet å gjøre, men at folk tar sine valg som regel fordi de mener de valgene er gode, og da hjelper det godt på om en partner har tatt mange av de samme valgene (eller i alle fall innen en viss omegn av dem). Er du godt trent, tåler du noen kilo ekstra uten å komme ut av det som en sekk ved, også, fordi du ser sprek ut okke som. Det ser du også på kvinner som trener mye.

Vi er jo ikke så uenige - men for å ta poenget i ditt siste avsnitt: hvis det er mindre sannsynlig at en som tjener dårlig får en som tjener bra, og vedkommende har en sterk preferanse for noen som tjener bra - burde man ikke da sette alle kluter til for å matche inntektsnivået man ønsker fra andre for å gjøre det MER sannsynlig med en god match? Det er poenget mitt.

For meg er det revnende likegyldig om folk ikke tenker sånn, det blir til syvende og sist deres eget problem. Jeg mister ikke nattesøvnen over at mange i dag er ufrivillig single/sexløse, i særdeleshet når det er deres egen feil og de ikke gidder ta tak i problemet og løse det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 timer siden):

Har du virkelig opplevd at noen har skrevet i profilen at de er feminister? Eller motsatt, at de ønsker å slave rundt for en mann (tradisjonelle kjønnsrolller). 

Du kan velge det på listen over interesser, og noen skriver det også i selve bioen med egne ord.

Jeg pleier å vekte det positivt, gitt at man ikke gir inntrykk av at man er stereotypisk rødstrømpe/kommunist-feminist. Sånt gidder jeg ikke. Men, en liberal feminist, passer meg som hånd i hanske. Vi ville vært enige om kjønnsrollene i heimen. Feminisme er bra! De jeg derimot slenger rett i reject-skuffen, er de som fronter stereotypiske "husmoridealer". Hver sin smak.

elena.jpg.f42ea12814f8a0101dd8b104882c2b73.jpg

For ordens skyld: ser jeg profiler som er stappfulle av røde flagg, tar jeg ofte en screencap så jeg kan slenge den rundt og cringe over den med venner. Dette var en sånn. Det komiske er at hun ser ikke engang mer feminin ut enn den jevne feminist...

• Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (5 minutter siden):

Du har både ulykkelige kvinner og ulykkelige menn. Det kan sikkert vært at i noen settinger så påvirker det på tvers, men det er jo da like relevant å snakke om det ene som det andre, fremfor å overfokusere på en av dem.

Nøyaktig mitt poeng. Her heter altså tråden "Tinder er skadelig for menn", og da må det vel, med det i bakhodet, være lov å snakke om at begge kan gjøre dette feil. Det betyr ikke at det er bare kvinners feil at menn sliter på Tinder, men å overse dem er ikke riktig heller.

Jeg vet ikke hvorfor du sliter med å forstå konseptet med attraktivitetsnivå. Hvis "tyveprosenten" tar alle damene, så representerer denne "tyveprosenten" noe som er fordelaktig sånn rent gruppeteknisk (hvis vi da jatter med på dette med at man ser på alle kvinner som en relevant gruppe - jeg ville foretrukket å snevre det inn, siden man uansett ikke passer sammen med alle kvinner eller alle menn). Hvis de mennene som er utenfor "tyveprosenten" kommer seg opp på nivået til "tyveprosenten", vil det være godt nok. Det er ikke sånn at man da vil lage en "ny tyveprosent", siden det vil være til dels umulig å skille "femtenprosenten" fra "trettiprosenten" når det blir mange nok som er rundt de grensene. Tiltrekning er en absolutt, ikke en relativ, derfor gir det ikke mening i å snakke om disse "prosentgrensene" som at det alltid vil være 80% (eller 95% hvis vi snakker om femprosenten) som faller utenfor.

Hvis kvinner får så mye tilbud at de bare kan tilegne 20% av dem nevneverdig oppmerksomhet, da er det en matematisk umulighet at alle kan komme seg opp på noe nivå hvor kvinnene vil sette inn full innsats på alle. Det er rett og slett fysisk umulig om ikke kvinnene tar det som en fulltidsjobb, og selv da ville de nok slite.

Hvis alle menn var helt like og totalt ukritiske på kvinnene, samt at alle kvinnene valgte helt forskjellige menn slik at hver mann "fikk" hver sin kvinne, da ville fortsatt kvinnene måtte sette inn full innsats på tre menn hver siden fordelingen er 75/25.

Forøvrig er vel det relevante om menn finner seg noen, hvis "det realistiske" er 200+kg og +10 år, so be it. Da har man funnet "sitt nivå" - for å bruke andres begrepsapparat.

Ok. Jeg skal ikke påberope meg å vite hva alle menn på slike apper finner tilfredsstillende nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...