Hanhijnn Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 Hvilke forsikringsselskap har fornuftige priser for ungdom under 23 år? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 Nemi. Men finnes ingen fasit på dette. Sjekk hos flere aktører, gjerne via sider som bytt.no. Ofte kan din faste hverdagsbank gi deg et godt tilbud, som totalkunde. Hør med banken din også. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 Ingen forsikringsselskap liker bilforsikring til ungdom under 23 år. Du bør først se på hvilke biler som er billigst å forsikre. Så kan du som nevnt over sjekke om noen har rabatter for flere forsikringer hvis du samler alle hos dem. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2021 sedsberg skrev (På 1.10.2021 den 16.08): Ingen forsikringsselskap liker bilforsikring til ungdom under 23 år. Du bør først se på hvilke biler som er billigst å forsikre. Så kan du som nevnt over sjekke om noen har rabatter for flere forsikringer hvis du samler alle hos dem. Ungdommen som vil forsikre sin egen bil har ikke flere forsikringer. Men vi fortsetter å sjekke rundt. 🙂 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2021 Milhouse85 skrev (På 1.10.2021 den 16.00): Nemi. Men finnes ingen fasit på dette. Sjekk hos flere aktører, gjerne via sider som bytt.no. Ofte kan din faste hverdagsbank gi deg et godt tilbud, som totalkunde. Hør med banken din også. bytt.no visste jeg ikke om. Takk for tipset. Skal også ringe Nemi. De har ikke priskalkulator på nett. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 For min del har gjensidige alltid vært billigst. Har hatt forsikring der fra jeg fylte 19. De har i tillegg kundeutbytte som vil si at du får tilbake litt hvert år. I alle årene jeg har hatt bilforsikring der så har jeg fått tilbake alt fra 2000kr til 6000kr. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2021 Cocola skrev (3 minutter siden): For min del har gjensidige alltid vært billigst. Har hatt forsikring der fra jeg fylte 19. De har i tillegg kundeutbytte som vil si at du får tilbake litt hvert år. I alle årene jeg har hatt bilforsikring der så har jeg fått tilbake alt fra 2000kr til 6000kr. Prisen jeg fikk på nett-kalkulatoren deres var i hvertfall ikke konkurransedyktig, selv om de ikke er av de dyreste. Men sikkert lurt å ringe dem i stedet for bare å sjekke priser på nett. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 4 minutes ago, Cocola said: For min del har gjensidige alltid vært billigst. Har hatt forsikring der fra jeg fylte 19. De har i tillegg kundeutbytte som vil si at du får tilbake litt hvert år. I alle årene jeg har hatt bilforsikring der så har jeg fått tilbake alt fra 2000kr til 6000kr. Som du må betale skatt av.... Ta overpris, vise til store overskudd (mon tro hvorfor?), overføre til stiftelsen, betale ut skattepliktig, kreve fradrag på selskapsskatten. Store selskap som dette gjør aldri feil. Ingen bransjer har lignende marginer som bank og forsikring, det er ran på høylys dag. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg kan slutte meg til Gjensidige som de jeg kom billigst ut hos når jeg var ung og skulle forsikre biler og motorsykler med litt motor. Men det beste er å finne noen "voksne" å sette som eier av kjøretøyet om det er en mulighet. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2021 bzzlink skrev (1 minutt siden): Jeg kan slutte meg til Gjensidige som de jeg kom billigst ut hos når jeg var ung og skulle forsikre biler og motorsykler med litt motor. Men det beste er å finne noen "voksne" å sette som eier av kjøretøyet om det er en mulighet. Foreløpig står bilforsikringen på meg, men han ville begynne å opparbeide seg bonus selv. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 kremt skrev (3 minutter siden): Som du må betale skatt av.... Ta overpris, vise til store overskudd (mon tro hvorfor?), overføre til stiftelsen, betale ut skattepliktig, kreve fradrag på selskapsskatten. Store selskap som dette gjør aldri feil. Ingen bransjer har lignende marginer som bank og forsikring, det er ran på høylys dag. Overrasket over at du må betale skatt i Norge? For min del har gjensidige alltid vært billigst av alle forsikringsselskaper jeg har vært i kontakt med, og det også uten å regne med utbytte. Hvor blir det da av overskuddet til de andre selskapene som tar mer? Gjensidige gir hvertfall tilbake. Lenke til kommentar
noStorm Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Sparebank1 var billigst for meg under 23 år, sparebank1 var 894kr/m og gjensidige var 1114kr/m 🤷♂️ Ville sjekket dem ut. Endret 4. oktober 2021 av noStorm 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2021 noStorm skrev (18 timer siden): Sparebank1 var billigst for meg under 23 år, sparebank1 var 894kr/m og gjensidige var 1114kr/m 🤷♂️ Ville sjekket dem ut. Har sjekket priskalkulatorene deres på nett, og begge var mye dyrere enn alternative selskap. Men takk for tipset! 🙂 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. oktober 2021 Del Skrevet 5. oktober 2021 Du må ringe. Og ring til flere. Kalkulatorene gir etter min erfaring alt for høye priser. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. oktober 2021 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2021 sedsberg skrev (20 timer siden): Du må ringe. Og ring til flere. Kalkulatorene gir etter min erfaring alt for høye priser. Ja du har nok rett i det. Jeg har såvidt begynt, men det er en tidkrevende prosess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå