Gå til innhold

Listhaug hevdet kullkraften i Europa gikk for full maskin. – Statistikken viser noe helt annet [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver TU om en politisk sak som dette? Hvis TU skulle fulgt opp slike saker ut fra nøytralt politisk ståsted ville TU vært full av artikler hver gang MDG ikke besto tilsvarende faktavask og kontroll av påstander. Jeg kunne (dersom noen mener det skulle være viktig) nå henvist til flere uttalelser fra MDG som heller ikke er riktige innenfor teknologi. Jeg anser det likevel ikke som prekært å "bygge" denne uttalelsen fra meg så grundig denne gangen, men heller komme med en generell advarsel. Jeg håper dere fortsetter å dekke teknologiske saker og at TU forholder seg uten politiske preferanser. Alternativt må jeg vurdere mitt plussabonnement. Om jeg skulle ha behov for å lese slike politiske saker finnes det store mengder av disse på Dagbladet, NRK, Aftenposten med flere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (14 timer siden):

Nåvel, 2,2 % av produksjonen er vel ikke "helt stille" ?Beklager

UK fires up coal power plant as gas prices soar - BBC News

Olje/Energi, Klimaendringer | Britene tyr til kullkraft (nettavisen.no)

Så her kan vi forandre overskriften til:
TU LYVER OM BRUK AV BRITISK KULLKRAFT !

Slow your horses. Det er snakk om kullforbruk i den siste uka, som ligger på 0%. Her har TU rett. Om du leser artikkelen så er den samme linken du har her, linket i teksten. Men det handler om start av kullkraftverk tidlig i september (en måned siden).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gravitass skrev (21 timer siden):

Slow your horses. Det er snakk om kullforbruk i den siste uka, som ligger på 0%. Her har TU rett. Om du leser artikkelen så er den samme linken du har her, linket i teksten. Men det handler om start av kullkraftverk tidlig i september (en måned siden).

Det har vært kjørt kullkraft i UK helt fram til 21. september 🙂
GB Fuel type power generation production (gridwatch.co.uk)

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (1 time siden):

Det har vært kjørt kullkraft i UK helt fram til 21. september 🙂
GB Fuel type power generation production (gridwatch.co.uk)

Men UK har bare brukt bittelitt kullkraft i år. I fjor var kullkraft 1.6%, i år ser det ganske lint ut på din link. For bare 5 år siden var kull 25%, så da blir det litt rart om noen sier at kull kjøres for fullt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Trist at TU selger sjela og ikke er opptatt av riktig informasjon. Jeg vet ikke når det skjedde men har merket meg stadig mer av dette siste årene.

Hva er feil med informasjonen..?

hagmag skrev (På 2.10.2021 den 11.31):

Hvorfor skriver TU om en politisk sak som dette? Hvis TU skulle fulgt opp slike saker ut fra nøytralt politisk ståsted ville TU vært full av artikler hver gang MDG ikke besto tilsvarende faktavask og kontroll av påstander. Jeg kunne (dersom noen mener det skulle være viktig) nå henvist til flere uttalelser fra MDG som heller ikke er riktige innenfor teknologi. Jeg anser det likevel ikke som prekært å "bygge" denne uttalelsen fra meg så grundig denne gangen, men heller komme med en generell advarsel. Jeg håper dere fortsetter å dekke teknologiske saker og at TU forholder seg uten politiske preferanser. Alternativt må jeg vurdere mitt plussabonnement. Om jeg skulle ha behov for å lese slike politiske saker finnes det store mengder av disse på Dagbladet, NRK, Aftenposten med flere.

Siter gjerne uttalelser fra lederen i MDG som ikke stemmer.

Men nå er FrP et betydelig større parti enn MDG, og fortjener tilsvarende mer spalteplass.
På godt og vondt.

At FrP sin spalteplass generelt er vond er ikke journalister sin skyld.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (På 2.10.2021 den 12.23):

kan TU skrive en kritisk artikkel som er mot det politisk korrekte? tror ikke det..

på tide å bytte fagforening, støtte disse greiene her er fanken ikke aktuelt

Hva har fagforeninger med dette å gjøre? Er vel ingen fagforeninger som "eier" TU? Hverken NITO eller Tekna såvidt jeg vet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...