inside_997084 Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 Listhaug hevdet kullkraften i Europa gikk for full maskin. – Statistikken viser noe helt annet [Ekstra] Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Nåvel, 2,2 % av produksjonen er vel ikke "helt stille" ?Beklager UK fires up coal power plant as gas prices soar - BBC News Olje/Energi, Klimaendringer | Britene tyr til kullkraft (nettavisen.no) Så her kan vi forandre overskriften til: TU LYVER OM BRUK AV BRITISK KULLKRAFT ! Endret 1. oktober 2021 av Frank Olsen 2 2 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 tu er politisk korrekt så det holder, synd igrunn når de kunne/burde vært langt mer objektive gitt deres ingeniøropphav. 3 Lenke til kommentar
hagmag Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Hvorfor skriver TU om en politisk sak som dette? Hvis TU skulle fulgt opp slike saker ut fra nøytralt politisk ståsted ville TU vært full av artikler hver gang MDG ikke besto tilsvarende faktavask og kontroll av påstander. Jeg kunne (dersom noen mener det skulle være viktig) nå henvist til flere uttalelser fra MDG som heller ikke er riktige innenfor teknologi. Jeg anser det likevel ikke som prekært å "bygge" denne uttalelsen fra meg så grundig denne gangen, men heller komme med en generell advarsel. Jeg håper dere fortsetter å dekke teknologiske saker og at TU forholder seg uten politiske preferanser. Alternativt må jeg vurdere mitt plussabonnement. Om jeg skulle ha behov for å lese slike politiske saker finnes det store mengder av disse på Dagbladet, NRK, Aftenposten med flere. 5 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Listhaug slipper gjennom mange upresise eller feilaktige påstander når hun skal fri til kjernevelgerne sine, og sikkert også denne gangen. Men en løgn som er så enkel å motbevise blir noe "trumpsk" i møte med fakta. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Er vell ikke første gang hun der er upresis så det holder. Hvor mange ganger har hun blitt kastet ut og inn i varmen nå? 4 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 kan TU skrive en kritisk artikkel som er mot det politisk korrekte? tror ikke det.. på tide å bytte fagforening, støtte disse greiene her er fanken ikke aktuelt 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Er dette med i statistikken? A German Power Plant Just Ran Out of Coal in Latest Energy Shock 2 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Frank Olsen skrev (14 timer siden): Nåvel, 2,2 % av produksjonen er vel ikke "helt stille" ?Beklager UK fires up coal power plant as gas prices soar - BBC News Olje/Energi, Klimaendringer | Britene tyr til kullkraft (nettavisen.no) Så her kan vi forandre overskriften til: TU LYVER OM BRUK AV BRITISK KULLKRAFT ! Slow your horses. Det er snakk om kullforbruk i den siste uka, som ligger på 0%. Her har TU rett. Om du leser artikkelen så er den samme linken du har her, linket i teksten. Men det handler om start av kullkraftverk tidlig i september (en måned siden). 3 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 Kullpriser over tid. Jmfr det grønne skiftet 😀 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. oktober 2021 Del Skrevet 2. oktober 2021 neglesprett skrev (43 minutter siden): Kullpriser over tid. Jmfr det grønne skiftet 😀 Dette er jo veldig bra, dyrere kull jo mindre blir det brukt. Kull har vært alt for billig. 7 Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Gravitass skrev (21 timer siden): Slow your horses. Det er snakk om kullforbruk i den siste uka, som ligger på 0%. Her har TU rett. Om du leser artikkelen så er den samme linken du har her, linket i teksten. Men det handler om start av kullkraftverk tidlig i september (en måned siden). Det har vært kjørt kullkraft i UK helt fram til 21. september 🙂 GB Fuel type power generation production (gridwatch.co.uk) 2 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Trist at TU selger sjela og ikke er opptatt av riktig informasjon. Jeg vet ikke når det skjedde men har merket meg stadig mer av dette siste årene. Endret 3. oktober 2021 av Theo343 2 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Frank Olsen skrev (1 time siden): Det har vært kjørt kullkraft i UK helt fram til 21. september 🙂 GB Fuel type power generation production (gridwatch.co.uk) Men UK har bare brukt bittelitt kullkraft i år. I fjor var kullkraft 1.6%, i år ser det ganske lint ut på din link. For bare 5 år siden var kull 25%, så da blir det litt rart om noen sier at kull kjøres for fullt... 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. oktober 2021 Del Skrevet 3. oktober 2021 Theo343 skrev (1 time siden): Trist at TU selger sjela og ikke er opptatt av riktig informasjon. Jeg vet ikke når det skjedde men har merket meg stadig mer av dette siste årene. Hva er feil med informasjonen..? hagmag skrev (På 2.10.2021 den 11.31): Hvorfor skriver TU om en politisk sak som dette? Hvis TU skulle fulgt opp slike saker ut fra nøytralt politisk ståsted ville TU vært full av artikler hver gang MDG ikke besto tilsvarende faktavask og kontroll av påstander. Jeg kunne (dersom noen mener det skulle være viktig) nå henvist til flere uttalelser fra MDG som heller ikke er riktige innenfor teknologi. Jeg anser det likevel ikke som prekært å "bygge" denne uttalelsen fra meg så grundig denne gangen, men heller komme med en generell advarsel. Jeg håper dere fortsetter å dekke teknologiske saker og at TU forholder seg uten politiske preferanser. Alternativt må jeg vurdere mitt plussabonnement. Om jeg skulle ha behov for å lese slike politiske saker finnes det store mengder av disse på Dagbladet, NRK, Aftenposten med flere. Siter gjerne uttalelser fra lederen i MDG som ikke stemmer. Men nå er FrP et betydelig større parti enn MDG, og fortjener tilsvarende mer spalteplass. På godt og vondt. At FrP sin spalteplass generelt er vond er ikke journalister sin skyld. 3 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 Listhaug har vel alltid vært mer opptatt av politiske poenger enn fakta. Fakta kommer som regel bare i veien for hennes poenger. 2 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 neglesprett skrev (På 2.10.2021 den 12.23): kan TU skrive en kritisk artikkel som er mot det politisk korrekte? tror ikke det.. på tide å bytte fagforening, støtte disse greiene her er fanken ikke aktuelt Hva har fagforeninger med dette å gjøre? Er vel ingen fagforeninger som "eier" TU? Hverken NITO eller Tekna såvidt jeg vet. 2 Lenke til kommentar
Olaf A Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 Hva i all verden har dette med TU å gjøre? Rein spikka politikk burde overlates de politiske fargeskriftene. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Hva har fagforeninger med dette å gjøre? Er vel ingen fagforeninger som "eier" TU? Hverken NITO eller Tekna såvidt jeg vet. Nito og Tekna eier 50% hver. https://proff.no/roller/teknisk-ukeblad-media-as/oslo/forlag/IF7J7X700FH/ Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. oktober 2021 Del Skrevet 4. oktober 2021 neglesprett skrev (1 time siden): Nito og Tekna eier 50% hver. https://proff.no/roller/teknisk-ukeblad-media-as/oslo/forlag/IF7J7X700FH/ Ok, det stemmer sikkert. Men de legger seg i hvertfall IKKE opp i den redaksjonelle siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå