NTB - digi Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 Halvledermangel stenger Opel-fabrikk ut året Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 Samtidig sier Intel at de kan lage så mye bilprodusentene vil, bare de kjøper noe nyere teknologi enn den eldgamle teknologien de benytter i dag. Intel kommer ikke til å skalere opp produksjonen på den gamle teknologien og bilbransjen vil mao slite helt til de hoster opp nye bilmodeller. Bilbransjen får nå kjenne konsekvensen av at de har sett på "disse EDB-greiene" som noe tull. Internett er en flopp osv. 2 Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 (endret) Du er tøff i trynet nå. Halvledere er veldig mye mer enn mikroprossessorer, og det er mangel på veldig mye mer enn akkurat de prossessorene. Det er nok flere som ser frem til at Intel kommer opp med en fantastisk løsning på å lage for eksempel effekttransistorer i 16 nm teknologi... Endret 30. september 2021 av 2N1711 typo Lenke til kommentar
Samms Skrevet 30. september 2021 Del Skrevet 30. september 2021 7 hours ago, (not the real) Dr. Bombay said: Samtidig sier Intel at de kan lage så mye bilprodusentene vil, bare de kjøper noe nyere teknologi enn den eldgamle teknologien de benytter i dag. Intel kommer ikke til å skalere opp produksjonen på den gamle teknologien og bilbransjen vil mao slite helt til de hoster opp nye bilmodeller. Bilbransjen får nå kjenne konsekvensen av at de har sett på "disse EDB-greiene" som noe tull. Internett er en flopp osv. Vel, biler er sertifisert og godkjent. Levetid på moduler er også gjerne lengre enn eit modellskifte og blir brukt i fleire modeller. Krav om at det skal finnes reservedeler i x år etter bilen er levert finnes og. Det er då ikkje berre å skifte heile tida, i det minste er det dyrt. Det er ikkje sikkert Intell hadde oppdatert produkt så ofte om dei måtte bruke masse tid og penger på å sertifisere kvart einaste nytt produkt. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 1. oktober 2021 Del Skrevet 1. oktober 2021 Samms skrev (13 timer siden): Vel, biler er sertifisert og godkjent. Levetid på moduler er også gjerne lengre enn eit modellskifte og blir brukt i fleire modeller. Krav om at det skal finnes reservedeler i x år etter bilen er levert finnes og. Det er då ikkje berre å skifte heile tida, i det minste er det dyrt. Det er ikkje sikkert Intell hadde oppdatert produkt så ofte om dei måtte bruke masse tid og penger på å sertifisere kvart einaste nytt produkt. Er vel ingen som sier det er bare-bare å modernisere. Jeg refererte til hva Intel selv ble sitert på her på Digi/TU. Intel gidder ikke å skalere opp på gammel teknologi og har mer enn nok kapasitet på mer moderne arkitektur. Jeg skjønner dem godt. Det er dyrt for Intel hvis de skalerer opp på gammel teknologi for en bransje, hvis den samme bransjen brått finner ut av at de burde henge seg på de teknologiske fremskrittene resten av verden gjør. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå