Gå til innhold

Ford Mach-E besto ikke svensk «elgtest»


Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Sikkert like mange som det fløy av glasstak på Tesla. Men regner med du har statistikken der. Nei, dette er jo bare nok et eksempel på hvordan alt er gæernt når det gjelder Tesla, men når det gjelder de tradisjonelle bilprodusentene, så er det ikke et problem "fordi de tar ansvar". Vel, same shit, different wrapping...

Hva er det du rører om? Du skrev noe som enten tyder på at du behersker norsk dårlig eller at du ønsker å FUD'e litt.

"Glasstak OG frontrute som flyr av,"

Dette er å tolke som at dette er noe som stadig skjer, men det er 100% feil. Ford tilbakekalller fordi det KAN skje. Noe som ser til å være fullstendig ukjent praksis for ditt favoritttmerke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (14 minutter siden):

Hva er det du rører om? Du skrev noe som enten tyder på at du behersker norsk dårlig eller at du ønsker å FUD'e litt.

"Glasstak OG frontrute som flyr av,"

Dette er å tolke som at dette er noe som stadig skjer, men det er 100% feil. Ford tilbakekalller fordi det KAN skje. Noe som ser til å være fullstendig ukjent praksis for ditt favoritttmerke

Du har ikke fått med deg at problemet gjaldt både glasstaket og frontruta, ikke bare glasstaket?

https://elbil.no/problemene-star-i-ko/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (6 minutter siden):

Du har ikke fått med deg at problemet gjaldt både glasstaket og frontruta, ikke bare glasstaket?

https://elbil.no/problemene-star-i-ko/

Hva i huleste er problemet ditt? Skjønner du ikke norsk eller du bare bevisst atal for å trekke denne roinga di ut i uendeligheten?

Du antydet at glasstak, frontrute var noe som hele tiden drev og fløy av. For tredje gang. Det er feil. De KAN løsne og den ansvarlige produsenten Ford tilbakekaller FØR de skulle finne på å løsne. Det er mulig at dette høres helt science fiction ut for en som bruker tida si på å markedsføre en produsent som gir blaffen inntil de blir tvunget til å handle, men det er nå engang sånn ansvarlige bilprodusenter opptrer.

Endret av uname -i
  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (20 minutter siden):

Hva i huleste er problemet ditt? Skjønner du ikke norsk eller du bare bevisst atal for å trekke denne roinga di ut i uendeligheten?

Du antydet at glasstak, frontrute var noe som hele tiden drev og fløy av. For tredje gang. Det er feil. De KAN løsne og den ansvarlige produsenten Ford tilbakekaller FØR de skulle finne på å løsne. Det er mulig at dette høres helt science fiction ut for en som bruker tida si på å markedsføre en produsent som gir blaffen inntil de blir tvunget til å handle.

Nei, jeg sa intet om at det skjer hele tiden. Det er nok bare dine anti-tesla-briller som dugger over igjen.

Regner det som sikkert at Ford reagerer fordi dette faktisk har skjedd på biler, men siden de ikke følges av Ford-hatere (finnes de?) på samme måte som Tesla fotfølges av Tesla-hatere som hele tiden overdriver når de skal beskrevet hva som skjer med Teslaer, så får vi ikke se hvor stort problemet faktisk har vært eller er.

Jeg la meg bare på samme type argumentering. Men du så vel ikke det, fordi du ikke ville se det? Men da fikk du forhåpentligvis en smak av hvordan bl.a. du selv blir oppfattet når du kommer med anti-Tesla-rant. Og på rent oppskriftsmessig vis hiver deg på å skulle forsvare Ford. Nei, dette blir så alt for gjennomsiktig...

Heller ikke veldig overrasket over at du er kjemperask med å gå på person, og komme med negative karaktertrekk du antyder å se. På tide å stramme deg opp, og ta deg selv i nakken.

EDIT: Ser ut som det ikke akkurat er første gangen Ford har hatt problemer med glastak som løsner.

https://electrek.co/2021/09/21/ford-recalls-mustang-mach-e-risk-of-glass-roof-falling-off-mocking-tesla-same-issue/

https://www.cnet.com/roadshow/news/ford-recalls-transit-connects-for-disappearing-glass-roofs/

Endret av Snowleopard
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snowleopard said:

Regner det som sikkert at Ford reagerer fordi dette faktisk har skjedd på biler,

Ford har uttalt "isn’t aware of accidents or injuries related to the defect."

og

"An internal review group at Ford opened an investigation in June after a cracked windshield replacement revealed poor urethane adhesion, NHTSA documents show. The company included the panoramic roof glass panel in the investigation because it uses the same attachment method as the windshield, Ford said in its recall reports."

Jeg ser ikke bort i fra at noen kunder kanskje også har rapportert om problemer eller at dette kanskje har medført sprukne ruter, men av det de selv skriver later det til å ha vært oppdaget i intern oppølging av normale reparassjoner.

Mulige konsekvenser er da også beskrevet som gi opphav til vindstøy, vannlekasjer eller løsne i en ulykke. (Så å løsne av seg selv later ikke til å være et tema)

Kilder: https://www.wsj.com/articles/ford-recalls-certain-mustang-mach-e-electric-suvs-over-concerns-windshield-panoramic-roof-could-detach-11632752362

https://www.kbb.com/car-news/recall-alert-ford-mustang-mach-e-loose-windshield-glass-roof/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Og hvorfor er det plutselig så nøye om en Mustang ikke består en svensk elgtest? Det har da aldri så lenge kan huske vært et problem eller tema før det kom en E foran?

Fullstendig latterlig test! Hva med en Lambo eller Ferrari mot en svensk elg? 😄 

Lenke til kommentar
trn100 skrev (1 time siden):

Og hvorfor er det plutselig så nøye om en Mustang ikke består en svensk elgtest? Det har da aldri så lenge kan huske vært et problem eller tema før det kom en E foran?

Fullstendig latterlig test! Hva med en Lambo eller Ferrari mot en svensk elg? 😄 

Tror du skal sette deg inn i hva en "elgtest" er.  Og ja, dette har vært et tema før. Den som ikke har fått med seg A-klasseskandalen kan ikke være særlig interessert i bilhistorie. Elgtesten heter forøvrig ikke det, men fikk kallenavnet i internasjonal presse etter nevnte incident. Senere har denne doble unnamanøveren blitt en internasjonal standard, så ubetydelig er den ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (1 time siden):


Mulige konsekvenser er da også beskrevet som gi opphav til vindstøy, vannlekasjer eller løsne i en ulykke. (Så å løsne av seg selv later ikke til å være et tema)

Alle som har forsøkt å skjære ut en frontrute vet at den skal være særdeles dårlig limt for at den skal kunne løsne, selv i en kollisjon. Tipper feilen skyldes noe så enkelt som en dårlig programmert appliseringsrobot.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (5 timer siden):

Sikkert like mange som det fløy av glasstak på Tesla. Men regner med du har statistikken der. Nei, dette er jo bare nok et eksempel på hvordan alt er gæernt når det gjelder Tesla, men når det gjelder de tradisjonelle bilprodusentene, så er det ikke et problem "fordi de tar ansvar". Vel, same shit, different wrapping...

Du skjønner vel at når det er feil ved mange Ford-glasstak så er det bra, men hvis det er ETT løst glasstak på en Tesla så er det katastrofe og beviser at Tesla alltid er verst på alt i hele verden? Fysj Tesla!

Og når Mach-E nærmest brenner opp i nedoverbakke så er det bare positivt også.

Endret av hekomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
AL123 skrev (14 minutter siden):

Tror du skal sette deg inn i hva en "elgtest" er.  Og ja, dette har vært et tema før. Den som ikke har fått med seg A-klasseskandalen kan ikke være særlig interessert i bilhistorie. Elgtesten heter forøvrig ikke det, men fikk kallenavnet i internasjonal presse etter nevnte incident. Senere har denne doble unnamanøveren blitt en internasjonal standard, så ubetydelig er den ikke. 

Den første gangen jeg kjørte en Mustang fantes det ikke "elg-tester" verken i forhold til amerikanske eller svenske elger, og jeg tror du skal sette deg inn litt i hva en "muskelbil" er. Kjøreegenskaper og sikkerhetsbelter på den tiden var heller ikke superviktig, og det synes jeg kanskje DU burde sette deg litt inn i, som en del av en historie fra før du selv var påtenkt? 😉 

Lenke til kommentar
trn100 skrev (16 minutter siden):

Den første gangen jeg kjørte en Mustang fantes det ikke "elg-tester" verken i forhold til amerikanske eller svenske elger, og jeg tror du skal sette deg inn litt i hva en "muskelbil" er. Kjøreegenskaper og sikkerhetsbelter på den tiden var heller ikke superviktig, og det synes jeg kanskje DU burde sette deg litt inn i, som en del av en historie fra før du selv var påtenkt? 😉 

Jeg har kjørt de fire første generasjoner av Mustang og er fullstendig klar over at det er en drittbil når det kommer til kjøreegenskaper. Det har imidlertid ingenting med saken å gjøre. Dobbelt unnamanøvertest har vært kjørt siden tidlig 70-tall, og har siden 1997 vært velkjent også for de som ikke er interessert i bil. Den eldste Forden jeg har kjørt var forøvrig fra 1928.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (33 minutter siden):

Du skjønner vel at når det er feil ved mange Ford-glasstak så er det bra, men hvis det er ETT løst glasstak på en Tesla så er det katastrofe og beviser at Tesla alltid er verst på alt i hele verden? Fysj Tesla!

Og når Mach-E nærmest brenner opp i nedoverbakke så er det bare positivt også.

For å bruke det vanligste uttalelsen fra deg selv; Nå lyver du igjen. Ellers står fortsatt oppfordringen om å ikke være så barnslig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...